valitusta valittajista

Anonyymi

Miksi ihmiset tulee tänne esim. kysymään miten parantaa uimataitoaan ja selitellään kuinka ei koskaan ole ollut ja että: '' miten mitä miksi hä''

Herran jumala nyt. Ei se uimataito ja täydellinen tekniikka tule vain kun hyppäät veteen. Kaikki on varmaan joskus kuullut asiasta nimeltä uimakoulu. Kaikki myös varmaan tietää mitä uimakoulussa tehdään. Joten jos haluaisi oppia uimaan ja tulee ruikuttamaan asiasta nettiin niin ei se nyt varmaan kauheasti asiaa auta.

Olin kahden kaverini kanssa uimassa. Mentiin altaaseen uimaan ja uitiin ehkä 50m (25m allas) ja katoin heti että: -Ei ei ja ei...
Tekniikka oli olematon molemmilla. Tätä heidän kutsumaa sammakkoa uitiin pää pinnassa, käsivedot vedettiin jonnekin reisiin ja potkut oli ihan ihmeellisiä. Koitin sitten siinä alkaa opettamaan että miten kaikki oikeasti pitäisi tehdä mutta ei siitä mitään tullut. Ei kuunneltu eikä paikoillaan voitu pysyä kun yritin näyttää.

Toinen näistä kavereista koko ajan irrotti otteensa reunasta sit ihan ihme sähläyksessä hoki vaan: -Apuaa ääääää '' kun koitti päästä reunalle takaisin pystyasennossa potkimalla ylös ja sähläämällä käsillä ylhäältä alas tyylistä liikettä. Sekin piti sitten selittää että jos siten menee niin ei pääse eteenpäin vaan näin ja näin pääsee eteenpäin.

Muistan vielä kun ennen tätä tän toisen (ei toi josta sanoin äsken) äiti kehui kuinka hän on oppinut selkäuintia. Vaihdettiin rinnan jälkeen selkäuintiin koska kaverit kyllästyivät eikä ymmärtäneet. Sanoin heille että uisivat 25m selkää että nään missä voisi parantaa. Toinen ui alkeisselkää (joka on minusta aivan naurettavaa että sitä pidetään jonkinnäköisenä uintityylinä) ja toinen ui käsivedoilla (se jonka äiti oli hänen selkää kehunut). Uinti oli TAAS aivan pielessä. Vatsa upposi jonnekin näkymättömiin, potkuissa pinnalla käyvät polvet olivat joka potkulla varmaan 15cm pinnan yllä, nilkat oli ties miten ja käsivedot oli vain läiskyttelyä.

Aloin korjaamaan potkuja koska toinen kavereista ei siis mennyt laisinkaan käsivedoilla. Ei kauaa mennyt kun he halusivat lämpimämpään altaaseen.

Nyt viidennellä luokalla on vielä se 200m uinti joka pitäisi suorittaa. Itse olen suorittanut tuon jo 6,5 vuotiaana. En tiedä miten meidän luokkalaiset selviää tuosta koska suurimman osan uimataito on tuota luokkaa. Meidän luokalla on ehkä kolme neljä ihmistä joiden uimataito on sentäs ihan siedettävä (ja minä olen yksi tuohon kuuluva että siis 2, 3 minä).

Naurettavaa miten huono uimataito ihmisillä on. Monesti kun käy uimassa niin huomaa että uimataito on kyllä hakusessa.

Vanhemmille: Laittakaa lapsenne uimakouluun. Ei siitä välttämättä tarvitse tulla kilpatason harrastus. Lapsen olisi hyvä oikeasti osata uida ainakin se 200m mieluusti hyvällä tekniikalla.
Ja tekosyyksi ei kelpaa se että: ''Uimataitoiset ihmisethän enemmän pyrkii veteen.'' Entä sitten jos mökkireissulla ollaan moottoriveneessä ja joudutaan veden varaa? Vaikka se pelastusliivi onkin niin ei siinä liivissä ole moottoria joka vie rantaan. Onhan se paljon petollisempi tilanne olla siellä veden varassa ilman uimataitoa ja koittaa epätoivoisesti päästä rantaan kuin uimataidolla.

Sitten niille jotka on kommentoimassa: -Helppohan sun on sanoa kun olet kilpauimari ja blaa blaa blaa.

Kyllä niin olenkin. Yhtälailla olen harjoittanut sen uimataidon itselleni. Olen vain sattunut pitämään siitä ja olen jatkanut pidemmälle.

Kukaan ei varmaan jaksanut lukea tätä mutta jos jaksoi niin kommentoikaas vaikka alle ajatuksia tästä.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Mitä ihmettä

        Kaipaat hänessä
        Ikävä
        103
        1545
      2. Välillä käy mielessä

        olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
        Ikävä
        78
        1174
      3. Mitä oikein

        Näet minussa? Kerro.
        Ikävä
        88
        1117
      4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

        Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
        Ikävä
        139
        1016
      5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

        Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
        Raamattu
        580
        975
      6. Mika Muranen juttu tänään

        Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
        Sananvapaus
        1
        937
      7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

        Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
        Tv-sarjat
        8
        882
      8. Kotipissa loppuu

        Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
        Kuhmo
        19
        852
      9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

        Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
        Tv-sarjat
        9
        684
      10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

        On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
        Kokkola
        8
        650
      Aihe