Pystyykö niitä kukaan syömään?
Vastaan itse myöhemmin.
Pidätkö persimoneista?
82
153
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä tykkään.
En raakoina mutta kypsinä ja kuorittuina nam.Siihen pitää panna mukaan nimimerkki ja onko nainen vai mies vai mikä.
No niin. Ok. Muuten jees.- Anonyymi
misspönttöuuni kirjoitti:
Siihen pitää panna mukaan nimimerkki ja onko nainen vai mies vai mikä.
No niin. Ok. Muuten jees.Nainen olen.
(Olen ollut tuolla eräässä päivän puheenaiheessa kanssasi samoilla linjoilla....
Persimoista vielä, pilkon niitä salaatin joukkoon, jugurttiin, rahkaan ja mitä nyt keksinkään. Anonyymi kirjoitti:
Nainen olen.
(Olen ollut tuolla eräässä päivän puheenaiheessa kanssasi samoilla linjoilla....
Persimoista vielä, pilkon niitä salaatin joukkoon, jugurttiin, rahkaan ja mitä nyt keksinkään.Hyvä. Laitoin sulle peukun. Tervetuloa osallistumaan :)
Aivan tuntematon syötävä minulle, täytyypi googlata
Käypäs kurkkaamassa. Mulla on aina tällä koneella tekniikka ongelma; linkit ei tule. Toiselta lähtis...
- Anonyymi
Nainen suosittelee maistamaan. Varovasti, niihin saattaa jäädä koukkuun.
No pahempiakin koukkuja lienee;) misspönttöuuni kirjoitti:
Käypäs kurkkaamassa. Mulla on aina tällä koneella tekniikka ongelma; linkit ei tule. Toiselta lähtis...
K-ruoka.fi kehui mehukkaaksi ja makeaksi, alkoi vähän kiinnostamaan
pujotteIija kirjoitti:
K-ruoka.fi kehui mehukkaaksi ja makeaksi, alkoi vähän kiinnostamaan
Katsopas tuolta alta Harmiksen video tai ei kait se Harmiksen oo, mut yhteishyvän Martat siinä persmonia raaputtaa :)
Anonyymi kirjoitti:
Nainen suosittelee maistamaan. Varovasti, niihin saattaa jäädä koukkuun.
No pahempiakin koukkuja lienee;)Juu, kyllä se nyt on maistettava
Katsopas tuolta alta Harmiksen video tai ei kait se Harmiksen oo, mut yhteishyvän Martat siinä persmonia raaputtaa :)
Täytyypä katsoa, ja sen jälkeen jääkiekkoa pelaamaan. Ties vaikka samalla reissulla ostaisin persimoneja
pujotteIija kirjoitti:
Täytyypä katsoa, ja sen jälkeen jääkiekkoa pelaamaan. Ties vaikka samalla reissulla ostaisin persimoneja
Makuasioista ei voi kiistellä :)
- Anonyymi
Persimoni, Kaki, tai Sharon ihan sama hedelmä, riippuu missä maassa se kasvaa.
Sharon nimitystä käytetään Israelissa, saman niminen kuin yks vanha poliitikko siellä.
Persimon on läinnä espajalainen nimitys kyseiselle hedelmälle, ja kiinalaiset tuntee sen nimellä Kaki.
Oranssi hedelmä, kypsänä siinä on pieniä ruskeita pilkkuja siellä täällä, eikä sen kanta ole enää vihreä, se näyttääkin kuihtuneelta ja irtoaa helposti.
Oikeesti persimon on vähän kuin kypsä makea tomaatti, mutt ilman siemeniä, pehmeä kuin kypsä banaani. Tosi herkullinen hedelmä ja moni käyttöinen ja ihan sellaisenaan välipalaksi sopiva, hyvin pestynä. Jotkut hieno kurkut kuorivat sen, mutt mulla se menee kuorineen päivineen... kypsänä.
Puoliraakana mä en sitä kuori; enkä syö! Olis melkein sama asia kuin syödä puoliraakoja mansikoita tai vadelmia, voihan niitä syödä, mutt herkullisia ne eivät ole.
Jokainen joka on syönyt raakaa marjaa kyllä tietää sen maistuvan aivan erilaiselle kuin kypsän marjan! Mulla on nytkin keittiön työtasolla kaksi kypsää sharonia Israelista.
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Persimoni, Kaki, tai Sharon ihan sama hedelmä, riippuu missä maassa se kasvaa.
Sharon nimitystä käytetään Israelissa, saman niminen kuin yks vanha poliitikko siellä.
Persimon on läinnä espajalainen nimitys kyseiselle hedelmälle, ja kiinalaiset tuntee sen nimellä Kaki.
Oranssi hedelmä, kypsänä siinä on pieniä ruskeita pilkkuja siellä täällä, eikä sen kanta ole enää vihreä, se näyttääkin kuihtuneelta ja irtoaa helposti.
Oikeesti persimon on vähän kuin kypsä makea tomaatti, mutt ilman siemeniä, pehmeä kuin kypsä banaani. Tosi herkullinen hedelmä ja moni käyttöinen ja ihan sellaisenaan välipalaksi sopiva, hyvin pestynä. Jotkut hieno kurkut kuorivat sen, mutt mulla se menee kuorineen päivineen... kypsänä.
Puoliraakana mä en sitä kuori; enkä syö! Olis melkein sama asia kuin syödä puoliraakoja mansikoita tai vadelmia, voihan niitä syödä, mutt herkullisia ne eivät ole.
Jokainen joka on syönyt raakaa marjaa kyllä tietää sen maistuvan aivan erilaiselle kuin kypsän marjan! Mulla on nytkin keittiön työtasolla kaksi kypsää sharonia Israelista.
trollikkaKiitos myös trollikalle infopaketista :) Noita kahta nimeä en koskaan ole persimoniin yhdistänyt. Siis ennen ketjua :)
Ne on hyviä. 😋
Aha, Wuppekin kuuluu persimon-puolueeseen. Vieläkin teistä tulee yllättävää tietoa :)
Maistuu jokseenkin persikan ja mangon sekoitukselta ja näyttää vähän tomaatilta. ☝️
- Anonyymi
Todellakin tykkään, olen koko syksyn niitä syönyt, nythän niitä ei kohta enää saakaan, harmi.
- Anonyymi
Miksi ei saa? Kauppasaarto? Mistä ne muuten yleensä tulevat?
Sitä viljellään ainakin Espanjassa ja Uudessa -Seelannissa.
Rakkaalla lapsella on monta nimeä viljelymaasta riippuen :Kaki Sharon ja Persimon nyt ainakin.
Taitaa olla "sesonkituote"
nainen Anonyymi kirjoitti:
Sitä viljellään ainakin Espanjassa ja Uudessa -Seelannissa.
Rakkaalla lapsella on monta nimeä viljelymaasta riippuen :Kaki Sharon ja Persimon nyt ainakin.
Taitaa olla "sesonkituote"
nainenOnkohan Israelissa? On se aikamoinen pallukka.
Juu, just söin yhden, ja himoitsen lisää.. :D
Mutta niitä syödessä pitää pitää jotain lautasta tai paperia alla, muuten on rinnukset persimonissa.. Enkä kyllä kuori niitä, voiko niitä muka kuoria? Positiivista persimoneissa on myös se, että niissä ei ole kiveä sisällä, vaikka jotenkin päällisin puolin luulisi, että on.misspönttöuuni kirjoitti:
Erittäin paljon hyvää käytännöntietoa YB:ltä. Teitä pitäis hyödyntää useammin :)
Juu, valkoisella paidalla en lähtis syömään:) Enkä edes housuilla. Vaikka olis ruokalappu leuan alla.
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Juu, valkoisella paidalla en lähtis syömään:) Enkä edes housuilla. Vaikka olis ruokalappu leuan alla.
Tirskahti kohtalaisesti :)
Yybee ilman rihman kiertämää napostelemassa persimoneja mehu rintamukselle tursuten. Pertsa menis mielikuvasta ihan sekaisin vaikka obelixiksi haukkuikin :D
Harmaaritari kirjoitti:
Yybee ilman rihman kiertämää napostelemassa persimoneja mehu rintamukselle tursuten. Pertsa menis mielikuvasta ihan sekaisin vaikka obelixiksi haukkuikin :D
Äläs ny, Pertsa on haukkunut mut äärimmäisen tylsäksi ihmiseksi, ei nyt sentäs:D
Äläs ny, Pertsa on haukkunut mut äärimmäisen tylsäksi ihmiseksi, ei nyt sentäs:D
Ei kyllä tuommoisilla meilikuvilla pitäisi tylsänä, korkeintaan olisi huolissaan mielikuvassa pyörivästä karhuntaljasta että miten siitä mahtaa persimonin mehun saada pestyä. Nyt siellä tirsakuttelee missP:kin :D
Harmaaritari kirjoitti:
Ei kyllä tuommoisilla meilikuvilla pitäisi tylsänä, korkeintaan olisi huolissaan mielikuvassa pyörivästä karhuntaljasta että miten siitä mahtaa persimonin mehun saada pestyä. Nyt siellä tirsakuttelee missP:kin :D
Niin niin kuka täällä villiintyy, ei tainnu nyt edes
Pertsa ehtiä :D
Näen sinun pään sisälle; pyyhkäsepä luutulla tuo mielikuva :D
*yrittää viedä ybistäkin turvaan*Harmaaritari kirjoitti:
No ehkä tahattomasti nyt menetin vähän kuivakkuudestani sitten:)
No ehkä tahattomasti nyt menetin vähän kuivakkuudestani sitten:)
Varo, persimonimies on ihan tuossa takana...Sulla oli jotenkin laukaiseva verbi siinä kommentissa (naurua).
No niin. Selaan alemmas, onko tullut lisää kokemuksia :)
Olen kerran maistanut, en pitänyt mausta.
Joskus olen kaupassa katsonut että nuo ei välttämättä ole kovin hyviä mutta nythen se sitten selvisikin että ne on kaupassa vielä raakoja ja pitää kypsyttää ensin:
https://www.youtube.com/watch?v=Nr6Wfr9PQ9w
Vedit tietysti jo raakana kitusiin :D niin minä varmaan olisin tehnyt ja kakistellut sitten, hyi yök, oli siis hyödyllinen ketju tämä :)Hjyvä video meille kaikille persimonin kuorijoille ja nuolijoille :D
Ilta se on aina aamua viisaampi :D
Jouduin gookkelemattamaaan. Ilmeisesti jokin hedelmä. En ole maistanut.. Kait se salaatissa tahi jäliruo´asa menisi. En tiedä.
- Anonyymi
Jotkut naiset tykkäävät persimoneista, ainakin tuolla Kiina/Japani suunnassa.
Riippuu persimonin laadusta ja kypsyydestä voiko niitä nyrpistelemättä syödä.
Menettelee, parempaa mitä Durio jos ei käytä pyykkipoikaa nenällä.
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäDurio? Alkaa sitten kertomaan myös siitä eikä rehvastele tuolleen puolivalmiiks.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäMutta pitaija on ihan hyvän makuista, oletteko maistaneet?
AsianVierestä - Anonyymi
Durio? Alkaa sitten kertomaan myös siitä eikä rehvastele tuolleen puolivalmiiks.
Se hedelmä haisee pahemmalta mitä viikon jalassa olleet alushousut, maku on hyvä mutta ei kannata ottaa happea syödessä.
Mutta pitaija on ihan hyvän makuista, oletteko maistaneet?
AsianVierestäIhan outo, pitäs joskus maistiaiseksi ottaa jos vastaan tulee,
Noista eksoottisista granaattiomenassa on kyllä hyviä ne mykyset mutta vähän vaivalloinen syötävä:
https://www.youtube.com/watch?v=6WpXPegf9CQAnonyymi kirjoitti:
Mutta pitaija on ihan hyvän makuista, oletteko maistaneet?
AsianVierestäPiraija on se kala, joka puree persimonista :) nauks ja hauks, muuta tietoa ei ole.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Ihan outo, pitäs joskus maistiaiseksi ottaa jos vastaan tulee,
Noista eksoottisista granaattiomenassa on kyllä hyviä ne mykyset mutta vähän vaivalloinen syötävä:
https://www.youtube.com/watch?v=6WpXPegf9CQTuota kutsutaan kansanomaisesti dragon fruitiksi, kylmänä helkkarin hyvä välipala, voi lusikoida suoraan ja pinnan visuaalisuus ei vastaa makua. Mielestäni jopa parempaa mitä kiivi.
Se hedelmä haisee pahemmalta mitä viikon jalassa olleet alushousut, maku on hyvä mutta ei kannata ottaa happea syödessä.
AsianVierestäAriel auttaa siihenkin!
- Anonyymi
Ariel auttaa siihenkin!
Ei muuten auta, asunto haisee vielä vuorokauden pari kun tuon hedelmän avaa.
Tuuletus ei heti auta. Rakastaa pitää jos tyttöystävä haluaa tuota syödä, huh huh.
Tuota kutsutaan kansanomaisesti dragon fruitiksi, kylmänä helkkarin hyvä välipala, voi lusikoida suoraan ja pinnan visuaalisuus ei vastaa makua. Mielestäni jopa parempaa mitä kiivi.
AsianVierestäNo mikä se on sitten se punainen hedelmä, joka on sisältä tavallaan valkoinen ja siinä on ne siemenet? Olikohan siinä juuressa vielä joku keltainen kohta? Ainakin Thaimaassa niitä on? ihmiset lappaa sitä evästä lusikalla?
- Anonyymi
Piraija on se kala, joka puree persimonista :) nauks ja hauks, muuta tietoa ei ole.
Löytyy lohikäärmehedelmiä monesta kaupasta, kannattaa kokeilla.
AsianVierestä - Anonyymi
No mikä se on sitten se punainen hedelmä, joka on sisältä tavallaan valkoinen ja siinä on ne siemenet? Olikohan siinä juuressa vielä joku keltainen kohta? Ainakin Thaimaassa niitä on? ihmiset lappaa sitä evästä lusikalla?
Just lohikäärmehedelmä.
Anonyymi kirjoitti:
Just lohikäärmehedelmä.
Ok, oho. Minusta se on kovin kaunis ettei sitä raaskisi edes syödä. En ole maistanut, katsellut vaan.
Lohikäärmehedelmä. Siis puoleentuntiin on tullut enemmän tietoa kuin yhdellä pelkällä markettireissulla.
Kiitos!
Niin ja se oma kommentti; en saanut persimonia väkisinkään alas. Oli niin imelää yhh ja tosiaan aika soittaista touhuamista.
Mut pitäskö antaa uusi mahdollisuus? Niin monta positiivista kommenttia tuli :)- Anonyymi
Ok, oho. Minusta se on kovin kaunis ettei sitä raaskisi edes syödä. En ole maistanut, katsellut vaan.
Lohikäärmehedelmä. Siis puoleentuntiin on tullut enemmän tietoa kuin yhdellä pelkällä markettireissulla.
Kiitos!
Niin ja se oma kommentti; en saanut persimonia väkisinkään alas. Oli niin imelää yhh ja tosiaan aika soittaista touhuamista.
Mut pitäskö antaa uusi mahdollisuus? Niin monta positiivista kommenttia tuli :)Se on Aasiassa suosiossa sen terveysvaikutusten vuoksi, kauhee vitamiinipommi.
En näe muuta syytä sen suosioon.
Se on Aasiassa suosiossa sen terveysvaikutusten vuoksi, kauhee vitamiinipommi.
AsianVierestäMe lentoemänn...ne lentoemännät tuntuvat pitävän sitä terveysruokana :)
Monesti ainakin hotelleissa aamupalapöydässä tarjolla.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on Aasiassa suosiossa sen terveysvaikutusten vuoksi, kauhee vitamiinipommi.
AsianVierestäJos menet Aasiaan maistele litz hedelmiä, ne ovat hyviä. Vihreitä viinirypälemäisiä hedelmiä kovan pahkinämäisen kuoren alla. Kuoria pitää ja eikun ääntä kohti. Parasta makuelämystä lupaan.
Jos menet Aasiaan maistele litz hedelmiä, ne ovat hyviä. Vihreitä viinirypälemäisiä hedelmiä kovan pahkinämäisen kuoren alla. Kuoria pitää ja eikun ääntä kohti. Parasta makuelämystä lupaan.
AsianVierestäMinusta jokaisen hedelmän kohdalla on ykkössääntö, ja vähimmäisvaade just se, että ilmoitetaan, PITÄÄKÖ se kuoria vai ei. Tässä on useammin kuin kerran kapsahdettu katajaan tai lähimpään palmuun.
Nevöhööd!
Ei se oo tuon niminen. Tyrkkeepäs suuhus? Noh. Sitten kerrot. Mulle oli tosiaan liian makeeta. Täytyy tarttua kiiveihin.
Ei se oo tuon niminen. Tyrkkeepäs suuhus? Noh. Sitten kerrot. Mulle oli tosiaan liian makeeta. Täytyy tarttua kiiveihin.
Niin, siis en oo ikinä kuullutkaan? Onks se niinkus samanmoinen kuin persikka vai? 🤔
Disse kirjoitti:
Niin, siis en oo ikinä kuullutkaan? Onks se niinkus samanmoinen kuin persikka vai? 🤔
Katopa tuo yks video tässä ketjussa. Miekii sain siitä oppia :)
Persikkahan on vähän sellainen karvainen nukkapintainen eikö olekin, mut persimoni on pinnaltaan enempi kuin tomaatti. On se suurempikin.- Anonyymi
Litsiä on pidetty perhesovun ja romantiikan symbolina, ja entisaikaan vastanaineilla oli tapana laittaa sänkynsä alle kuivattuja litsejä poikalasten toivossa:)
Litsiä on pidetty perhesovun ja romantiikan symbolina, ja entisaikaan vastanaineilla oli tapana laittaa sänkynsä alle kuivattuja litsejä poikalasten toivossa:)
AsianVierestäTaivas varjele.
Katopa tuo yks video tässä ketjussa. Miekii sain siitä oppia :)
Persikkahan on vähän sellainen karvainen nukkapintainen eikö olekin, mut persimoni on pinnaltaan enempi kuin tomaatti. On se suurempikin.Kuullostaa persikan ja pokemonin risteytykselle nimeltään... heh...
No nektariinihan on myös sellainen nahkeapintainen hetelmä...🤔Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäEntä jos sinne livahtaa papu.
Disse kirjoitti:
Kuullostaa persikan ja pokemonin risteytykselle nimeltään... heh...
No nektariinihan on myös sellainen nahkeapintainen hetelmä...🤔Nämä kaikki pitäs panna riviin ja tutustua :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäTuota en ennen tiennyt mutta yritin etsiä googlesta suomenkielisen nimen ja kohtasin tämän väitteen. Hedelmäliha oli hieman vihertävää vaikka googlatessa se esitetään valkeana...no, aika voi kuultaa muistot. Kauhean kalliita ja säilyvyys on huono joten tuskin Suomesta näitä saa. Ilman niitäkin tehdään poikalapsia:)
AsianVierestä misspönttöuuni kirjoitti:
Nämä kaikki pitäs panna riviin ja tutustua :)
No hetelmiin tutustuminen ei ole suomslaisille ollut ihan helppoa....
https://youtu.be/1Gns__hZSt4
Konstan reagointi voisi olla hauska jossain kutsuilla! Haha...misspönttöuuni kirjoitti:
Nämä kaikki pitäs panna riviin ja tutustua :)
Kaupoissahan on monesti HeVi-osastolla sellainen hedelmäkirja, mutta mulle kyllä kerta riitti kun teinit oli siihen piirrelleet. Karjalanpiirakka ei millään lailla kuulu sinne opukseen.
Kaupoissahan on monesti HeVi-osastolla sellainen hedelmäkirja, mutta mulle kyllä kerta riitti kun teinit oli siihen piirrelleet. Karjalanpiirakka ei millään lailla kuulu sinne opukseen.
Tosin karjishan kuuluu itäsuomalaiseen ruokaympyrään! ☝️
Disse kirjoitti:
No hetelmiin tutustuminen ei ole suomslaisille ollut ihan helppoa....
https://youtu.be/1Gns__hZSt4
Konstan reagointi voisi olla hauska jossain kutsuilla! Haha...Siinä tiivistyikin kaikessa komeudessa ja karuudessaan tämän päivän tunnelmat! :D hahahah
Taivas varjele.
Etäisesti tuttua....
https://youtu.be/aFvy4YSt1tQ
Nyt ei kyllä tullu ees ronssia! 😬Disse kirjoitti:
Tosin karjishan kuuluu itäsuomalaiseen ruokaympyrään! ☝️
Oletko kuullu JukkaPojan Papaija-kappaleen.? Aivan karsea!! Ois sekii tehny sen ruiskuorisesta piirakasta s....na.
- Anonyymi
Siinä tiivistyikin kaikessa komeudessa ja karuudessaan tämän päivän tunnelmat! :D hahahah
Ilmeisesti joku oli piirtänyt kuvan vähän lihaisemmasta?
AsianVierestä misspönttöuuni kirjoitti:
Oletko kuullu JukkaPojan Papaija-kappaleen.? Aivan karsea!! Ois sekii tehny sen ruiskuorisesta piirakasta s....na.
Oho... no nyt lipsahti. Anteeksi. Ihan liikaa hetelmiä yhdelle tiistaille. Alan kuumua.
Siis oon, mutta sillä vois olla hyviäkin biisejä, mutta se itse esittäjä on sellaista kaliiberia, että mieli tekis vaan puristaa kurkusta??? En tiedä miks? 😂
Siideripissiskin on hyvä kipale, kun sen esittää Vaikka Pali...
https://youtu.be/xUMd9sNxBXM
Vähän svengaampi.... kidiap! 😬👌misspönttöuuni kirjoitti:
Oho... no nyt lipsahti. Anteeksi. Ihan liikaa hetelmiä yhdelle tiistaille. Alan kuumua.
Myöhäistä.... jo lähti hanhiniemet ja nyt Pate laulaa taustalla mestarileipurista! 😂☝️
Disse kirjoitti:
Myöhäistä.... jo lähti hanhiniemet ja nyt Pate laulaa taustalla mestarileipurista! 😂☝️
Hahah, hyvä groovi, mun on pakko mennä piss...tuo vaan joudutti asiaa :D *juoksee*
Hahah, hyvä groovi, mun on pakko mennä piss...tuo vaan joudutti asiaa :D *juoksee*
Mene äkkiä! Täällä urbaanissa maailmassa on niin helppoa, kun ei ole edes kylmä toi rinki...
- Anonyymi
Nostan tämän miehelle Tampereelta 45, taustatiedoksi ……;))
"Pystyykö niitä kukaan syömään? Vastaan itse myöhemmin. "
Tarkoitat että käsittely on vaikeaa?
Kuorimaveitsellä kuori pois ihan kantaa lukuun ottamatta ja sitten vaikka veitsellä palasiksi. Niissähän ei ole sisällä mitään ei-syötävää. Helpompia kuoria kuin kiiwi.
Tiedän, että jotkut kuorineen.- Anonyymi
Persimonit ylös.
Nyt voin sanoa että pidän
eilen ostin 2
juuri söin toisen
maukas oli
hyvin pehmeä ja kypsän oloinenHyvä! Ei tämä sitten hukkaan mennyt kun täältä joku jotain tietoa sai (lisäkseni). Kiva! Vielä ehdit ennen kuin niiden kausi menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291721Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91556Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51280Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61244