Hoitoaine suihkussa ja suihkun jälkeen

Anonyymi

Tarvitseeko molempia käyttää? Olen ollut aika laiska hiustenhoidon suhteen, ja meinasin nyt vähän skarpata. Pistin hiuksille tarkoitetut pyyhkeet ja hiuksiin jätettävän hoitoaineen tilaukseen. Nyt sitten aloin pohtia, että tarvitsevatko hiukset tosiaan kahta eri hoitoainetta peräjälkeen?

Jos jättäisinkin sen huuhdeltavan hoitoaineen kokonaan pois, ja käyttäisin vain sitä hiuksiin jätettävää. Mikä on pahinta mitä tästä voi seurata? 😄

Hiukseni ovat suihkun jälkeen sellaiset pörröiset, joten ajattelin kokeilla tuota hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Kaksihaaraisia minulla ei ole, liekö se sitten poishuuhdeltavan hoitoaineen ansiota?

6

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hiuksiin ei tarvita hoitoaineita ollenkaan. Hiukset eivät tarvitse mitään ulkoisia ravintoaineita tai voitelua.
      Hiusten pörröisyys johtuu liian korkeasta PH-arvosta. Jos hiusten ph-arvo on yli 5, hiussuomut aukeavat ja hiuksista tulee pörröiset. Näin käy normaaleilla shamppoilla ja hoitoaineilla, joiden PH on reilusti yli 7.
      Shampoon sekaan kannattaa sekoittaa pieni määrä etikkaa, ja tarkistaa indikaattoripaperilla että PH-arvo on 4,5. Tällöin hiukset pysyvät sileänä ja kiiltävänä.

      • Anonyymi

        Sulla ei ole kyllä mitään hajua mistään vaan olet pihalla kuin lumiukko pakkasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla ei ole kyllä mitään hajua mistään vaan olet pihalla kuin lumiukko pakkasessa.

        Väitätkö siis että hiukset jotenkin hyötyisivät jos shampoossa on korkea ph-arvo? Taidat olla itse aika pihalla.


    • Anonyymi

      Hoitoaineessa pääasiallinen ja tärkein tehoaine on kationit, positiiviset ionit, joihin hoitoaineen vaikutus perustuu. Kationit vähentävät staattista sähköä, pörröisyyttä ja kiillottomuutta silloin kun hiusten pH-arvo on shampoopesun jäljiltä liian korkea.

      Toisaalta esim. Whamisan shampoossa on pH-arvo 4,5 joka on hiusten luonnollinen pH, ja jos sillä pesee hiukset, ei hoitoaineistakaan enää ole hyötyä. Ei ole mitään korjattavaa mihin hoitoaineita ja kationeja tarvittaisiin. Whamisan shampoo vain on törkeän kallista (40€ pullo), ja ennemmin kannattaa tavalliseen markettishapooseen lurauttaa sitruunamehua tai etikkaa jolloin siitä tulee yhtä hyvä shampoo.

    • Anonyymi

      Jos mä käytän vaan pelkkää shampoota niin olen kuin mikäkin tuukka, tukka on kuiva ja sähköinen. Mulle ainaski hoitoaine on must.

    • Anonyymi

      Hiusten isoelektrinen piste on pH-arvossa 3,67. Kyseisellä pH-arvolla hiuksissa ei ole mitään sähkövarausta. Staattista sähköä alkaa olla paljon, jos hiusten pH on yli 5. Staattinen sähkö myös avaa hiussuomut ja tekee hiuksista pörröiset ja kiillottomat.

      Kaupoissa myydään esim. System4 -hiuksiin jätettävää hoitosuihketta, jonka ph on 3,5. Pyyhekuiviin hiuksiin suihkautettuna se poistaa hiuksista sähköisyyden ja tekee niistä kiiltävät, mutta ihan samaan lopputulokseen pääsee myös appelsiinituoremehulla, jonka pH on 3,5 ja jota voi sellaisenaan käyttää hiuksiin jätettävänä hoitoaineena. Voi käyttää myös sitruunamehua 1:4 vedellä laimennettuna. Googlella löytyy lisätietoa kun hakee "lemon juice hair conditioner", kyseessä on todella hyvä hiuksiin jätettävä luonnollinen hoitoaine.

      Kannattaa esin pestä hiukset suihkugeelillä tai syväpuhdistavalla shampoolla joka poistaa hiussuomujen alta hoitoainejäämät, ja kampaa pyyhekuiviin hiuksiin pienen määrän laimennettua sitruunamehua tasaisesti. Kuivumisen jälkeen tuloksena on kiiltävät, sileät, kevyet ja tuuheat hiukset, joiden kiilto on hiusten omaa luonnollista kiiltoa kun hiussuomut ovat sulkeutuneet. Ei silikonisoossien tai rasvan kiiltoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2072
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe