Tässäkö alarmistien kiireen syy?

Viime aikoina on ollut havaittavissa melkoista ilmastoryöpytystä joka tuutista, minkä viherpeikot ovat saaneet vallattua.
Niin lehdistön, kuin ylen osalta.
Ei sellaista päivää, etteikö jotain alaarmia olisi kovaan ääneen kailotettu.
Mikä moisen "loppukirin" takana oikein on?
Olisiko tämä?
Pohjois-atlantin pinta laskee 7,1 mm/vuosi alkaen vuodesta 2004?
Vai samaan aikaan mitattu kahden asteen viileneminen?

Ilmeisesti alaarmien aika on kohta ohi, kun uskottavuus kärsii ilmaston vain viilentyessä.

https://notrickszone.com/2020/01/20/north-atlantic-sea-levels-have-been-falling-at-a-rate-of-7-1-mm-yr-since-2004-in-tandem-with-2c-cooling/

22

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heh, on varmaan herrä aihe alarmistille, kun pitää poistella asialliset viestit.
      Onko pettymys suurikin aloituksen uutisiin?
      Eikö ole mitään vasta-argumentteja?

      • Anonyymi

    • Tuossahan se näkyy, mutta vain tosi nopeille kuva tilapäisen luonteen vuoksi:

      https://urly.fi/1qDt

      Aika paljon näkyy pallossa punaista vastapainoksi. ; )

      Aika metkaa, kuinka vähän Golf-virran pintakerrokset itse asiassa vaikuttavat Pohjois-Euroopan lämpötiloihin, vaikka kyllähän ne vaikuttavat, kun vertaa Pohjois-Euroopan lämpötilojen kehittymistä muuhun Pohjoiskalottiin.

      Tiede voitti taas denialistit 6 – 0.

      • Anonyymi

        Akuankkalinkkiä puskee paöstalle.
        Ja jälleen tiede voitti ilmastonlämpenemisuskovaiset 10-0.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Akuankkalinkkiä puskee paöstalle.
        Ja jälleen tiede voitti ilmastonlämpenemisuskovaiset 10-0.

        Nyt sitten väität itse, ettei Pohjois-Atlantilla olekaan ollut mitattavissa viilenevää?

        Eihän minulla sitten muuta...

        Hyvää päivän jatkoa! :D


      • Anonyymi

        Kuvat olivat loppuneet!
        Koskahan tulee uusi erä?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Meillä nyt esiintyvä harvinainen lumeton talvi ei ole todiste ilmaston lämpenemisestä.
        Napaseudun kylmä ilma, joka tavallisesti virtaa tänne, on nyt toisaalla.
        Meillä oleva "lämmin" alue on maapallon mittakaavassa varsin suppea.


    • Anonyymi

      Kiitos taas tästäkin vastakkaisesta näkemyksestä yleiseen uutisointiin. Kiitos jälleen!

    • Anonyymi

      Hyvä kun joku laittaa tiedepalastalle tiedeuutisia.

    • Melkoista denialistilässytystä taas koko keskustelu.

      Pohjana akuankka-linkit.

      Hohhoijaa.

      • Anonyymi

        Niinhän tuo kollimaattorin linkki ja kommentti oli.


    • Anonyymi

      Olet paljastanut salaisuuden jota ei saisi joidenkin mukaan paljastaa.
      Tänään lukaisin Tieteen Kuvalehteä jossa yleisönosastossa erä lukija väitti Juuri samaa , että Pohjois-Atlanttilla on kylmä kausi meneillään ja Grönlannin jäät ovat vahvistuneet jo monta vuotta.
      vastaus oli ,että kyllä mutta ne tulevat taas kohta vähenemään( joten suu kiinni. )

      Voi olla ,että tämä Atlantin oskillaatio joka on meneillään loppuu aikanaan ja taasen alkaa lämpenemään, mutta sitten kun myös aurinkominimit tulevat niin alkaa tosi kylmyys kaiken lämpöhöpötyksen sijaan.
      Täytyy kuitenkin muistaa ,että ollaan lämpimällä kaudella joten peruslähtökohta on lämpeneminen, joka hidastuu ainakin Pohjoisella pallonpuoliskon pohjoisosissa.
      Nämä piensyklit joissa lämpeneminen ja kylmeneminen vuorottelevat kestävät kuitenkin n 400 vuotta.

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen lämpeneminen?

        Irlannissa viilenee.
        https://notrickszone.com/2020/01/17/ireland-temperatures-cooling-since-1988-and-deep-blue-vermont-says-no-to-wind-power/

        Kanadassa viilenee.
        https://notrickszone.com/2020/01/12/canadas-missing-heat-stations-across-the-country-show-more-cooling-than-warming/

        Etelänapamanner ei vaan lämpene kovista väitteistä huolimatta, vaan viilenee.
        https://notrickszone.com/2020/01/14/comprehensive-data-recent-studies-in-top-journals-antarctica-stable-temps-falling-ice-mass-growing/

        Mitä tapahtuu Maapallon pinnan globaalille keskilämpötilalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tapahtuu Maapallon pinnan globaalille keskilämpötilalle?

        Se tietenkin kasvaa eksponentiaalisesti koska Michael Mann on sen todistanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se tietenkin kasvaa eksponentiaalisesti koska Michael Mann on sen todistanut.

        Lisätään vielä alarmistin poistama linkki.

        Kiihtyvän kuumuuden takia liskotkin putoilevat puista kohmeessa.

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006381075.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tapahtuu Maapallon pinnan globaalille keskilämpötilalle?

        Kysymys on edelleen ajankohtainen kun siihen ei ole . Väitätte että viilenee antaen siitä alueellisia esimerkkejä säästä todisteiksi. Mutta mitä tapahtuu globaalille keskilämpötilalle?

        Ilmastonmuutoksessa puhutaan globaalista keskilämpötilasta. Onko se laskussa vai nousussa? Ainakin pitkän ajan rekostruktioissa näkyy nopeaa nousua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys on edelleen ajankohtainen kun siihen ei ole . Väitätte että viilenee antaen siitä alueellisia esimerkkejä säästä todisteiksi. Mutta mitä tapahtuu globaalille keskilämpötilalle?

        Ilmastonmuutoksessa puhutaan globaalista keskilämpötilasta. Onko se laskussa vai nousussa? Ainakin pitkän ajan rekostruktioissa näkyy nopeaa nousua.

        No missä se nopea nousu oikein näkyy?
        Ei ole kukaan pystynyt esittämään.
        Ja varsinkaan ihmisen aiheuttamana.


      • Anonyymi
        EelisPermanen kirjoitti:

        No missä se nopea nousu oikein näkyy?
        Ei ole kukaan pystynyt esittämään.
        Ja varsinkaan ihmisen aiheuttamana.

        Väitettiin viilenemistä. Onko havaintoa globaalin keskilämpötilan laskevasta trendistä? Jos ei ole niin väitteet viilenemisestä ovat höpötystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitettiin viilenemistä. Onko havaintoa globaalin keskilämpötilan laskevasta trendistä? Jos ei ole niin väitteet viilenemisestä ovat höpötystä.

        Jussi Juonio, Matti Mainio, Etelä-Suomen kerrostalosanomat 14.5.1953 sivu 15.

        Mikäli teillä on näyttöä siitä että globaali keskilämpötila olisi laskussa niin laittakaa se näkyviin keskusteluun "Tiede ja väitteet ilmaston viilenemisestä". Viestin ensimmäiseen sataan kirjaimeen pitää mahtua lähdeviitteet (kuten tässä viestissä esimerkkinä) jotta mahdollisen viestin poiston yhteydessäkin siitä kuitenkin jäisi riittävä tieto luettavaksi keskustelun aloittajalle.

        Mikäli näyttöä ei (taaskaan) löydy niin väite viilenemisestä on edelleenkin on perusteeton.


    • Eikö alarmistilla enää argumentit riitä, kun pitää poistonappia hakata sormi känsällä?
      Voi reppanoita.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe