Ihmettelyn aiheita

Anonyymi

Oletko joskus IHMETELLYT jotain asiaa? Mikä ihmetyttää?

51

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi vaikka kuinka monta asiaa olen ihmetellyt.... Mutta usein nykyään ihmetyttävimmistä asioista on se, että tulee ihmeteltyä itseään historiassa....että miten ihmeessä mä käyttäydyin noin ja noin.... Vaikka toisaalta aina tiedän vastauksenkin jo heti....Koska en tiennyt.... :oD

On hyvä ihmetellä ja vielä parempi kun ottaa selvän siitä. :oD

• Niihän se on syy siihen miksi taas lapsen kohdalla haluan hänen ymmärtävän ettei tarvitse toistaa virheitä, sitä varten historiaakin luetaan ettei ihmiset tekisi samoja päätöksiä jotka on virheellisiä.

• valtakunta kirjoitti:

Niihän se on syy siihen miksi taas lapsen kohdalla haluan hänen ymmärtävän ettei tarvitse toistaa virheitä, sitä varten historiaakin luetaan ettei ihmiset tekisi samoja päätöksiä jotka on virheellisiä.

No saman virheen voi tehdä useasta eri syystä... Minusta jokaisen pitää ihan itse oivaltaa missä tekee virheen ja miksi. Lapsiahan tässä ollaan kaikki. Aikuisella vaan siinä vanhempi rinnalla olisi oma itsensä... Olisi oppinut ottamaan vastuuta jo itse elämästään ja osaisi elää muitten seassa erillisenä ihmisenä.

Lapset on fiksuja ja pärjäävät yllättävän hyvin elämässä, kun saavat toteuttaa itse elämäänsä...

• Disse kirjoitti:

No saman virheen voi tehdä useasta eri syystä... Minusta jokaisen pitää ihan itse oivaltaa missä tekee virheen ja miksi. Lapsiahan tässä ollaan kaikki. Aikuisella vaan siinä vanhempi rinnalla olisi oma itsensä... Olisi oppinut ottamaan vastuuta jo itse elämästään ja osaisi elää muitten seassa erillisenä ihmisenä.

Lapset on fiksuja ja pärjäävät yllättävän hyvin elämässä, kun saavat toteuttaa itse elämäänsä...

Niihän se on, kyllä se on käytäntöä tarvitaan opastamaan sitä varten visuaalista kuvatukeakin annetaan kun ei ymmärretä sanojen pohjaa eristyilapsilla tätä juurikin käytetään.

• Disse kirjoitti:

Siten kehitytään kun tieto siirtyy mieleen, ne jyvät pitää saada kasvaa hyvässä maassa kirjatkin on yksiopetus muoto kun on itseopiskelun tiedon janon kasvamiseen, en sinäänsä pidä huonona kun kirjassa opetaan moraalia tai muitakin aineitaz.

parhainta on lapsi saada itse lukemaan ja saada tiedon janoisiksi ja miten paremmin lukemaan. 4lk Neiti kertoi juuri vasta että pitää lukemisesta sinäänsä painostus on tuottanut tulosta kun ymmärtää niin paljon itse että haluaa lukea jaa siitä sen hehkun ymmärtää enemmän asioita.

• valtakunta kirjoitti:

Siten kehitytään kun tieto siirtyy mieleen, ne jyvät pitää saada kasvaa hyvässä maassa kirjatkin on yksiopetus muoto kun on itseopiskelun tiedon janon kasvamiseen, en sinäänsä pidä huonona kun kirjassa opetaan moraalia tai muitakin aineitaz.

parhainta on lapsi saada itse lukemaan ja saada tiedon janoisiksi ja miten paremmin lukemaan. 4lk Neiti kertoi juuri vasta että pitää lukemisesta sinäänsä painostus on tuottanut tulosta kun ymmärtää niin paljon itse että haluaa lukea jaa siitä sen hehkun ymmärtää enemmän asioita.

No minä en ala painostamaan lapsiani. He käyvät koulua ihan itsensä vuoksi ja sen olen heille kertonutkin... Olen iloinen hyvistä numeroista ja koulumenestyksestä, mutta vain siksi, että se on heille parhaaksi...
        He kyllä osaavat itse motivoida itsensä...

Exä kyllä osaa tuon painostamisen hyvin.... Oma tyttö sanoo äitiään Hitleriksi... Että ei minusta kovinkaan hyvä arvonimi äitille... Kyttää tyttönsä tekemisiä ja samoin hänen äitinsä.. Mutta hän hoitaa äiti/tytär suhdettaan noin...eikä ole minun asia... Mutta voin tarjota tytölle onneksi muunlaistakin vanhemmuutta. Onpahan yksi vanhempi, joka ei tuomitse... Minusta on tärkeämpää, että on edes yksi vanhempi jolle voi sanoa ongelmat ja tekemänsä virheet ja vahingot...

• Disse kirjoitti:

No minä en ala painostamaan lapsiani. He käyvät koulua ihan itsensä vuoksi ja sen olen heille kertonutkin... Olen iloinen hyvistä numeroista ja koulumenestyksestä, mutta vain siksi, että se on heille parhaaksi...

Exä kyllä osaa tuon painostamisen hyvin.... Oma tyttö sanoo äitiään Hitleriksi... Että ei minusta kovinkaan hyvä arvonimi äitille... Kyttää tyttönsä tekemisiä ja samoin hänen äitinsä.. Mutta hän hoitaa äiti/tytär suhdettaan noin...eikä ole minun asia... Mutta voin tarjota tytölle onneksi muunlaistakin vanhemmuutta. Onpahan yksi vanhempi, joka ei tuomitse... Minusta on tärkeämpää, että on edes yksi vanhempi jolle voi sanoa ongelmat ja tekemänsä virheet ja vahingot...

Noh mun lapset taas kertoo minulle kaiken vaikka painostakin päinvastoin tahtovatkin että painostan ja sun lapset pärjää lasten äitin ansiosta🥰💕🧸✨harmi kun ei ole toteutunut siten että ymmärtävät olevan heidän vuokseen kun ei äiti heidän painostuksestaan mitään saa muuta kun tiedon että lapset pärjää elämässä.

• Disse kirjoitti:

Onneksi niillä on se justiina, Äitinään jotain hyvää elämässään
        🥰💕🧸✨

https://m.youtube.com/watch?v=cT12Drs8li4

• valtakunta kirjoitti:

Onneksi niillä on se justiina, Äitinään jotain hyvää elämässään
        🥰💕🧸✨

https://m.youtube.com/watch?v=cT12Drs8li4

No pojasta se äitinsä toiminta on säälittävää. Sekin on harmittavaa nähdä, mutta elämää sekin.
        Onneksi kummatkin lapset saavat meillä vapauden päättää elämästään itse. Tottakai se munkin exä hyvää haluaa, mutta ei tajua, että toistaa vaan samoja virheitä tytön kanssa, mitä oma äitinsä teki hänelle...
        Lisäksi olen ikionnellinen, että mulla on omat vanhemmat yhä elossa, lapset osaa olla heidän kanssaan myös, sekä mulla on huikea sisko, joka on muuten tytöllekin tärkeääkin tärkeämpi ihminen... Veikkaan, että hän on itseasiassa tytölle äidillisempi kuin oma äitinsä, jolla ei ehkä vaan yksinkertaisesti ole tarjota sitä empatiaa ja lämpöä, mitä lapset tarvitsee... Luultavasti kun sisko on nyt käymässä porukoitten luona, on siellä eräs "iso" tyttö tätinsä kainalossa kyöhnäämässä. :o)

• Disse kirjoitti:

No pojasta se äitinsä toiminta on säälittävää. Sekin on harmittavaa nähdä, mutta elämää sekin.
        Onneksi kummatkin lapset saavat meillä vapauden päättää elämästään itse. Tottakai se munkin exä hyvää haluaa, mutta ei tajua, että toistaa vaan samoja virheitä tytön kanssa, mitä oma äitinsä teki hänelle...
        Lisäksi olen ikionnellinen, että mulla on omat vanhemmat yhä elossa, lapset osaa olla heidän kanssaan myös, sekä mulla on huikea sisko, joka on muuten tytöllekin tärkeääkin tärkeämpi ihminen... Veikkaan, että hän on itseasiassa tytölle äidillisempi kuin oma äitinsä, jolla ei ehkä vaan yksinkertaisesti ole tarjota sitä empatiaa ja lämpöä, mitä lapset tarvitsee... Luultavasti kun sisko on nyt käymässä porukoitten luona, on siellä eräs "iso" tyttö tätinsä kainalossa kyöhnäämässä. :o)

En tiedä minkälaista se kasvatus painostus siellä ja empatian puute ei kumoa toisiaan.
        Eikä kuulosta että äitin äiti ei kyllä toiminut lapsen eduksi kun jos muistan oikein että tyhjän päälle eli onko hänellä edes ammattia?

Voihan sitä ihmistä väärään suuntaa painostaa ja väärin keinoin.

• valtakunta kirjoitti:

En tiedä minkälaista se kasvatus painostus siellä ja empatian puute ei kumoa toisiaan.
        Eikä kuulosta että äitin äiti ei kyllä toiminut lapsen eduksi kun jos muistan oikein että tyhjän päälle eli onko hänellä edes ammattia?

Voihan sitä ihmistä väärään suuntaa painostaa ja väärin keinoin.

No en kyllä tuosta ottanut tolkkua... Mutta siis ei se exä mikään hirviö olekaan, ei vaan osaa antaa empatiaa, koska ei ole sitä itsekään saanut kaiketi?

No niinhän sitä voi....ja siinähän se kaikista hassuin kohta onkin, kun lapset ovat lojaaleja vanhemmilleen...Sitä asemaa ei pitäisi käyttää väärin. Se lapsen elämä on kuitenkin sen lapsen ikioma.... Ei vanhemman...

• Disse kirjoitti:

No en kyllä tuosta ottanut tolkkua... Mutta siis ei se exä mikään hirviö olekaan, ei vaan osaa antaa empatiaa, koska ei ole sitä itsekään saanut kaiketi?

No niinhän sitä voi....ja siinähän se kaikista hassuin kohta onkin, kun lapset ovat lojaaleja vanhemmilleen...Sitä asemaa ei pitäisi käyttää väärin. Se lapsen elämä on kuitenkin sen lapsen ikioma.... Ei vanhemman...

Sehän on lapsen oma elämä mutta aikuisuus tulee ja silloin ne on kasvatus ilman vanhempien opastuksia ja tukea ja taidot pitää olla kehittynyt elämässä pärjäämiseen.

• Disse kirjoitti:

Noh jos painostaa väärin yleisesti jos tapahtuu näin: hyvää tahtova vanhempi toteaa kuin sinäkin ylempänä ” minä en tiennyt”

Voi sitä olla painostamatta ja lapsi tietää että pärjään kun toinen tietää minun pärjäävän, enempään ei tarvitse osata. Ei pyri edes olemaan parempi(vaikka olisi potenttiaalia).

Lapset ovat oman onnensa seppiä, itseään varten ne työstää myös painostuksesta.

Mutta jos tahtoo enemmän sitä pitää olla perusasiat kunnossa. On se typerää uudestaan opetella aikuisena ja vanhemman vika se on jos lapsen taidoista ei ole pitänyt huolta ja varsikin silloin kun se on tietoinen valinta omalta vanhemmalta. On se helpompaa luovuttaa kuin taistella tahdon läpitte.

• valtakunta kirjoitti:

Noh jos painostaa väärin yleisesti jos tapahtuu näin: hyvää tahtova vanhempi toteaa kuin sinäkin ylempänä ” minä en tiennyt”

Voi sitä olla painostamatta ja lapsi tietää että pärjään kun toinen tietää minun pärjäävän, enempään ei tarvitse osata. Ei pyri edes olemaan parempi(vaikka olisi potenttiaalia).

Lapset ovat oman onnensa seppiä, itseään varten ne työstää myös painostuksesta.

Mutta jos tahtoo enemmän sitä pitää olla perusasiat kunnossa. On se typerää uudestaan opetella aikuisena ja vanhemman vika se on jos lapsen taidoista ei ole pitänyt huolta ja varsikin silloin kun se on tietoinen valinta omalta vanhemmalta. On se helpompaa luovuttaa kuin taistella tahdon läpitte.

Niin, minä kannustan ennemmin ja opastan, kun painostan. Minä tiedän kyllä mitä rakastava painostaminen on, mutta minusta sellainen on tarpeetonta... Ainakin omien lasten kohdalla.
        Tyttö aivan selkeästi vaan vastustaa painostamista, joten sillä saa meillä vaan negatiivista aikaan....
        Poika taas perustelee päätöksiään itse, että sieltä alkaa tulla jo neuvoja elämiseen toisinpäin. :oD

• Disse kirjoitti:

Niin, minä kannustan ennemmin ja opastan, kun painostan. Minä tiedän kyllä mitä rakastava painostaminen on, mutta minusta sellainen on tarpeetonta... Ainakin omien lasten kohdalla.
        Tyttö aivan selkeästi vaan vastustaa painostamista, joten sillä saa meillä vaan negatiivista aikaan....
        Poika taas perustelee päätöksiään itse, että sieltä alkaa tulla jo neuvoja elämiseen toisinpäin. :oD

Se on hyvä että painostuksesta tulee myös sitä puolustusta ja perustelua, sitä se on ihminen karaistunut kun paine on oikea.
        Tyttöllä taitaa olla vaikeampaa ymmärtää, kyllä se vaihe ohi menee.
        Noh epäilen ettei sinulla ole sitä päävastuuta niin ei ole tarvetta kokea painostamista.

Eihänmiehelläkään ole tarvetta painostaa mutta sitten nuo lapset ei usko häntä ja hyppii silmille ja joutuu lähtee pois ja kuulen nuhteita siitä ettei häntä totella, mutta minähän kannan päävastuun sinun kohdalla tätä ei taida olla koska tietävät että voit jättää ottamatta kotiosi. Pelko jätetyksi on suurempi sinua kohtaan kuin äitiään.

• Disse kirjoitti:

Noh mutta kohta ne on isoja.🥰💕😁✨
        Ettei tarvitse murehtia virheet on jo tehty mitkä on voinut tehdä johon voi sanoa ” minä en tiennyt”

• valtakunta kirjoitti:

Se on hyvä että painostuksesta tulee myös sitä puolustusta ja perustelua, sitä se on ihminen karaistunut kun paine on oikea.
        Tyttöllä taitaa olla vaikeampaa ymmärtää, kyllä se vaihe ohi menee.
        Noh epäilen ettei sinulla ole sitä päävastuuta niin ei ole tarvetta kokea painostamista.

Eihänmiehelläkään ole tarvetta painostaa mutta sitten nuo lapset ei usko häntä ja hyppii silmille ja joutuu lähtee pois ja kuulen nuhteita siitä ettei häntä totella, mutta minähän kannan päävastuun sinun kohdalla tätä ei taida olla koska tietävät että voit jättää ottamatta kotiosi. Pelko jätetyksi on suurempi sinua kohtaan kuin äitiään.

Noh, epäilet väärin... Kyllä minulla on ihan puolet vastuusta ja puolet ajasta lapset on minun luona, puolet äitinsä luona. Eikä mun luona ollessa ole isompia vaikeuksia ollut... Enemmän niitä on ollut silloin, kun lapset ovat äitinsä luona. Tyttö ei ole mennyt kouluun ja niin edelleen.... Mutta tämä meidän perhe toimii nyt näin, koska meillä ei lasten äitin kanssa ollut juuri yhteistä näkemystä monesta muustakaan asiasta... Ja onneksi erosin.... Nyt on lapsillakin mahdollisuus elää toisin...

Mä en arvele mitään sinun elämästä....se on sun hommas... Mulla on omassa elämässä iha tarpeeks miettimistä.

• valtakunta kirjoitti:

Noh mutta kohta ne on isoja.🥰💕😁✨
        Ettei tarvitse murehtia virheet on jo tehty mitkä on voinut tehdä johon voi sanoa ” minä en tiennyt”

No minä aion sanoa totuuden, jos minun vanhemmuutta tulee lapset joskus arvostelemaan....minä sanon, että yritin parhaani, kuten aina. :o) Sillä jos minä en jotain tiedä, otan selvää... Tietenkään kaikkea minäkään en voi huomata.... mutta se onkin jo eri juttu.... Mutta siksi on tärkeääkin tärkeämpää, että minulle voi huoletta sanoa kaiken....en tuomitse ja painosta, tai muutenkaan syytä... Olen vanhempi, en se Hitleri... Katsotaan sitten yhdessä se juttu... Minusta kuvaavaa on vaikka se, että minun oma tyttö uskaltautui kertomaan minulle, että menkat alkoi.... Mä kävin kaupasta siteitä ja suklaata, kun tyttö kävi suihkussa... Eikä siitä tarvinnut pitää hätäkokousta...

Mä uskon, että kummatkin lapset osaa turvautua minuun, asuivatpa kumman luona sillähetkellä tahaansa... Eli se äitin luona oleminen ei ole enää siksikään niin kauheaa... On aina joku keneen turvautua... Ja kyllä mä saan viestejä ja soitttoja molemmilta... Ja vastaan, vaikka ois miten "oma viikko".

• Disse kirjoitti:

No minä aion sanoa totuuden, jos minun vanhemmuutta tulee lapset joskus arvostelemaan....minä sanon, että yritin parhaani, kuten aina. :o) Sillä jos minä en jotain tiedä, otan selvää... Tietenkään kaikkea minäkään en voi huomata.... mutta se onkin jo eri juttu.... Mutta siksi on tärkeääkin tärkeämpää, että minulle voi huoletta sanoa kaiken....en tuomitse ja painosta, tai muutenkaan syytä... Olen vanhempi, en se Hitleri... Katsotaan sitten yhdessä se juttu... Minusta kuvaavaa on vaikka se, että minun oma tyttö uskaltautui kertomaan minulle, että menkat alkoi.... Mä kävin kaupasta siteitä ja suklaata, kun tyttö kävi suihkussa... Eikä siitä tarvinnut pitää hätäkokousta...

Mä uskon, että kummatkin lapset osaa turvautua minuun, asuivatpa kumman luona sillähetkellä tahaansa... Eli se äitin luona oleminen ei ole enää siksikään niin kauheaa... On aina joku keneen turvautua... Ja kyllä mä saan viestejä ja soitttoja molemmilta... Ja vastaan, vaikka ois miten "oma viikko".

Mahtava juttu.🥰💕😁✨ ne on jo niin isoja.
        Menkatkin jo! 12v minulla alkoi.
        Luottamus on hyvin merkittävää ja se että panostaa siihen kumminkin noi teini-ikäset toimii enemmän itsenäisesti.

• Disse kirjoitti:

Noh, epäilet väärin... Kyllä minulla on ihan puolet vastuusta ja puolet ajasta lapset on minun luona, puolet äitinsä luona. Eikä mun luona ollessa ole isompia vaikeuksia ollut... Enemmän niitä on ollut silloin, kun lapset ovat äitinsä luona. Tyttö ei ole mennyt kouluun ja niin edelleen.... Mutta tämä meidän perhe toimii nyt näin, koska meillä ei lasten äitin kanssa ollut juuri yhteistä näkemystä monesta muustakaan asiasta... Ja onneksi erosin.... Nyt on lapsillakin mahdollisuus elää toisin...

Mä en arvele mitään sinun elämästä....se on sun hommas... Mulla on omassa elämässä iha tarpeeks miettimistä.

Kyllä teini-ikäisen kanssa ne ohjeet alkaa menemään puhein läpi ja vastuu kantaa alkaa tulemaan. Meidän 13vuotiaan kohdallakin sitä vastuu kantoo tulee mutta kun on poika on vielä lapsekkaampi ikäistään jo pelkästää erityisvaikeuden vuoksi.

Onneksi tilanne on parempi kuin epäilin kun taas se hitleri tuskin äiti on vaan sitä on tikut mennyt ristii kun kielletään.

• valtakunta kirjoitti:

Kyllä teini-ikäisen kanssa ne ohjeet alkaa menemään puhein läpi ja vastuu kantaa alkaa tulemaan. Meidän 13vuotiaan kohdallakin sitä vastuu kantoo tulee mutta kun on poika on vielä lapsekkaampi ikäistään jo pelkästää erityisvaikeuden vuoksi.

Onneksi tilanne on parempi kuin epäilin kun taas se hitleri tuskin äiti on vaan sitä on tikut mennyt ristii kun kielletään.

No mä en mieti onko tyttö vai poika, kyllä se elämä on kummallakin elettävänä...se on iänikuista lööperiä, että pojat ois sellaisia ja tytöt tälläisiä.... Ihan samat säännöt meillä on molemmille.

No totta sen kanssa menee muillakin tikut ristiin.... exällä on aika kehnot välit moneen ihmiseen... se oikeastaan on ihmisten kanssa tekemisissä vain jos tarvitsee tältä jotain...
        Nyt mulla ja lapsilla on tuuria, kun sillä on mies kierroksessa...silloin me saadaan olla aika rauhassa...

• Disse kirjoitti:

No mä en mieti onko tyttö vai poika, kyllä se elämä on kummallakin elettävänä...se on iänikuista lööperiä, että pojat ois sellaisia ja tytöt tälläisiä.... Ihan samat säännöt meillä on molemmille.

No totta sen kanssa menee muillakin tikut ristiin.... exällä on aika kehnot välit moneen ihmiseen... se oikeastaan on ihmisten kanssa tekemisissä vain jos tarvitsee tältä jotain...
        Nyt mulla ja lapsilla on tuuria, kun sillä on mies kierroksessa...silloin me saadaan olla aika rauhassa...

poika vai tyttö meillä tytöt ei tarvitse itsenäistymiseen apuja kun hoitaa itse, ottaa se hoiva vietti otteen mutta pojat tarvitsee.
        🥰💕😁✨

Poikia tarvitsee meillä painostaa enemmän.

• Disse kirjoitti:

poikahan menee sisaruksen kanssa samalla tasolla sen näkeehän sen.🤔Ei siinä mieti onko tyttö tai poika mutta nämä näkyy meillä selkeästi.🥰💕🧸✨

• Juuh evoluution myötä löytyi vastaus sairauksien voittoon.
      Voimme uudistaa solujamme, emme vanhene enää ollenkaan jos tahdomme niin tai parannamme vaurioituneen.
      Vain kehomme on vastaus siihen.

• Anonyymi

150v on ihmisen eliniän maksimi kerrottu raamatussa. Sitä ei evoluutuo psykooseilla kierrellä.

• Anonyymi kirjoitti:

150v on ihmisen eliniän maksimi kerrottu raamatussa. Sitä ei evoluutuo psykooseilla kierrellä.

Minä olen yleensä oikeassa🥰💕🧸✨

• Anonyymi

Olen ihmetellyt sitä, kun likinäköiset rillipäät tarvitsevat kauas näkemiseen miinuslinssi-rillejä, ja jotkut ovat niin silmälasi-riippuvaisia, että joutuvat pitämään miinuslinssi-rillejään kokoaikaisesti.

• Anonyymi

Samaan asiaan olen kiinnittänyt huomiota. Minun käy sääliksi rillipäisiä.

• Anonyymi

Mjaa

No en varsinaisesti ihmetellyt, vaan kummastellut.

Jos tarkastelee tämän serverin olemusta, niin mieleen tulee tyhjä lasipullo, jonne on tipahtanut muutama öttiäinen. Täällä vallitsee elämälle vieraat lait, tai lajit.

(naurua)

• Anonyymi

Miten joiltain puuttuu luetunymmärtämisen kyvyt ja taidot lähes kokonaan.

• Johtuu täysin siitä ettei harjaannuta

• Anonyymi

Töissä olen ihmetellyt että työpaikan lihavat naiset käy joka päivä kahvitunnin aikaan kadun toisella puolella olevassa leipomossa ostamassa pullaa ja leivoksia.
      Sitten kuitenkin puhuvat tyyliin että seksi ei luista kotona.

• Olen elämäni aika ihmetellyt monen monelaistakin asiaa..

MUTTA tällä hetkellä sitä, kuinka saatoin ihastua niin erilaiseen ihmiseen ja elämäntilanteessa olevaan mieheen! =)

• Minkälainen hän on erilainen?

• Anonyymi

Kun keksi paketin aukaisee monesti, niin mitä varten se repäisynauha on siinä päässä,
      että keksit tulee vastaan pohja edellä?
      Ainakin minä osaisit suunnitella paketin niin, ettei aina tarvitse kääntää niitä ennen syömistä.

• Tällä hetkellä ihmetyttää että jätetäänköhän meille jotain kertomatta?:

https://www.youtube.com/watch?v=E4xn0nk6NXQ

Vaikuttaa siltä että ihmisiä lyyhistyy kadulle ihan tuosta noin vaan. Mulla ainakin aiemmin oli mielikuva että menhtyvät sairaalahoidossa ja että olisi vanhukset ym. muutenkin heikommat jotka kuolee tuohon.

• Anonyymi

Joo, nyt ei taida kaikki olla ihan ok.
        Jätetään.

• Anonyymi

Tyyppihän sukelsi tai heivattiin siihen ihan selvästi. Ei tuossa tapahtunut mitään lyyhistymistä, ainakaan siinä ekassa tapauksessa. Haiskahtaa lavastukselta.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, nyt ei taida kaikki olla ihan ok.
        Jätetään.

Antavat tietysti tuon levitä tännekin. Päättäjät määkyy EU-sopimuksista ja muista, ei voi muka nytkään laittaa rajoille kontrollia vaikka ehdottomasti pitäisi. Sitten kun p..ka on housussa määkyvät etteivät tienneet, tasan tarkkaan tietäisivät jos olisi tahtoa.

• Anonyymi

Oho. Jos tuohon pätkään on uskomista, niin saattaa olla vähän kaunisteltua uutisointia. No kyllä se totuus kohta selviää..

xLiner

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Antavat tietysti tuon levitä tännekin. Päättäjät määkyy EU-sopimuksista ja muista, ei voi muka nytkään laittaa rajoille kontrollia vaikka ehdottomasti pitäisi. Sitten kun p..ka on housussa määkyvät etteivät tienneet, tasan tarkkaan tietäisivät jos olisi tahtoa.

Paha on jo ovella.

• Olet kyllä oikeassa.
        Itsekin oletin vanhukset ensimmäisenä muittenkin heikommat.

Onneksi olet täällä, tuot niin paljon turvaa pelkällä olemassa olollas.
        🥰💕🧸✨

• Harmaaritari kirjoitti:

Kyllä uskon että he tietävät, jos tahtovat mutta ei kiinnosta.
        En yhtään ihmettele miksi reagoit aiemmin niin voimakkaasti.

• valtakunta kirjoitti:

Olet kyllä oikeassa.
        Itsekin oletin vanhukset ensimmäisenä muittenkin heikommat.

Onneksi olet täällä, tuot niin paljon turvaa pelkällä olemassa olollas.
        🥰💕🧸✨

Valitettavasti vaan tässä ei välttämättä auta turvallisuudentunne, terve pelko tai ainakin varautuminen voisi olla paikallaan. No ei tässä nyt vierlä mitään paniikkia mutta teillä varsinkin lapsiperheenä tärkeää se että jos tulee tuo rytinällä tänne niin sitten varmaan ei lapsia kouluun kannata lähettää, niissähän ne tavan flunssatkin leviää niin paree olla kotona vaan omissa porukoissa.

Valitettavasti vaan tässä ei välttämättä auta turvallisuudentunne, terve pelko tai ainakin varautuminen voisi olla paikallaan. No ei tässä nyt vierlä mitään paniikkia mutta teillä varsinkin lapsiperheenä tärkeää se että jos tulee tuo rytinällä tänne niin sitten varmaan ei lapsia kouluun kannata lähettää, niissähän ne tavan flunssatkin leviää niin paree olla kotona vaan omissa porukoissa.

Niihän se on mutta pelkään ettei osata varautua ajoissa.
        Meillähän on jo flunssa pikkuisilla mutta tämä on varmasti normi flunssa kuumettakin on ja kurkku kipua.
        Toivoisin kyllä jo eristäytymistä, linnustoon lentää ei ainoastaan ihmiset.

• valtakunta kirjoitti:

Niihän se on mutta pelkään ettei osata varautua ajoissa.
        Meillähän on jo flunssa pikkuisilla mutta tämä on varmasti normi flunssa kuumettakin on ja kurkku kipua.
        Toivoisin kyllä jo eristäytymistä, linnustoon lentää ei ainoastaan ihmiset.

Siis linnutkin lentää ei ainoastaa ihmiset. Eikö ole jo kohta muuttolintujen tulo.

• valtakunta kirjoitti:

Siis linnutkin lentää ei ainoastaa ihmiset. Eikö ole jo kohta muuttolintujen tulo.

Juu, tuokin toki hyvä pointti, tuosta vaan ei vielä tiedetä levittääkö linnut tuota. Ihmiset ainakin levittää niin kuuluvat vältettäviin. No saapa nähdä miten paha juttu tuosta tulee mutta ei hyvä ainakaan. Ihmetyttää myös tuo jahkailu ettei julisteta uhaksi kansanterveydelle kun se selvästikin sitä on:

https://yle.fi/uutiset/3-11173298

Kyllä jos mulla olisi valta ainakin huvittelumatkailu Suomesta ja Suomeen pysäytettäisiin, siihen ei kukaan kuolisi jos ei pääse hupireissulle mutta jos pääsee voi kuolla montakin. Eikä ne työmatkatkaan loppupelissä niin tärkeitä ole että niilläkaan kannattaisi viruksia tänne kuljettaa.

Juu, tuokin toki hyvä pointti, tuosta vaan ei vielä tiedetä levittääkö linnut tuota. Ihmiset ainakin levittää niin kuuluvat vältettäviin. No saapa nähdä miten paha juttu tuosta tulee mutta ei hyvä ainakaan. Ihmetyttää myös tuo jahkailu ettei julisteta uhaksi kansanterveydelle kun se selvästikin sitä on:

https://yle.fi/uutiset/3-11173298

Kyllä jos mulla olisi valta ainakin huvittelumatkailu Suomesta ja Suomeen pysäytettäisiin, siihen ei kukaan kuolisi jos ei pääse hupireissulle mutta jos pääsee voi kuolla montakin. Eikä ne työmatkatkaan loppupelissä niin tärkeitä ole että niilläkaan kannattaisi viruksia tänne kuljettaa.

Kannatan ettei turhaan matkustelua.

• Anonyymi

Ihmisten tyhmyys ei ikinä lakkaa ihmetyttämästä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      113
      1828
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      151
      1287
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1277
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      49
      992
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      126
      952
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      896
    7. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      824
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      807
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      792
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      771
    Aihe