(uros)Simpanssien sota

Urosihmiset tekivät dokumentin urossimpansseista.
Urosihmiset antoivat nimen urossimpansseille ja dokumentoivat kuinka väkivaltaisia urossimpanssit olivat toisiaan kohtaan ja kuinka raakaa oli päästä urossimpanssien johtoon alfaurokseksi.
Usein tuotiin esille myös yhteys (uros) ihmisiin.

Eli toiminta oli vähän kuin jossain huivi- tai liivijengissä: tappele johtajuudesta ja vahdi rajoja. Tapa.

Kääpiösimpanssit taas,  eli bonobot, jotka ovat ihmisen lähimpiä sukulaisia, ovat paitsi naaraiden johtamia, niin myös hyvin rauhantahtoisia.

No, miettiikäs nyt hetki tuota kontrastia..ja hengitttäkää syvään.

Vaikka nyt persunazit pissivät jo housuihinsa, niin kerron että Kaikki, siis ihan jokaikinen keksintö minkä tutkijat ovat apinoiden työkalujen käytöstä lähtien havainneet, ovat olleet naaraiden tuotosta. Tiedättekö miksi?
Koska urosapinat massansa voimalla änkeävät ensin ruokapaikoille ja mättävät kitusensa umpeen. Näin ollen naaraiden on ollut pakko keksiä uusia ravinnonlähteitä itselleen ja poikasilleen.
( tästä olen laittanut aiemmin linkin Yle-areenaan).

30

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä h....vetin Korkeasaari tästä on tullut...

• Sanoppa muuta. Sen ainakin olen oppinut, että Wuppis on varsinainen apina.

• Eilen tuo dokkari tuli.

Ihan pazkahan se tosin oli..

• Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

Sanoppa muuta. Sen ainakin olen oppinut, että Wuppis on varsinainen apina.

Ja et halua että liittyy teikäläisiin?

• Anonyymi

• Niin että mikä hinku näillä sovinstiperzuilla on mieshallintoon kun tietää mitä niille itselleenkin seuraa?

• Et kai meinaa, että myö miehet unohdettais muut öyhöttäessä kaikesta? Vähän ihtemmekin?
      🤔

• Riippuu vähän kuinka simpansseja sitä ollaan..

• Wwuwuw kirjoitti:

Riippuu vähän kuinka simpansseja sitä ollaan..

Niin... mä tiijätkö juttelin erään 27 vuotiaan nuoren miehen kanssa tuossa..se kysyi, että eikö ole hölmöä, että miehet kuolee aikaisemmin kun naiset, kun eivät mene ajoissa lääkäriin tai välitä vaivoistaan....

Ei nykynuoriso enää niin öyhötä. 😊

• Anonyymi

Elämme saalistavassa ja vihamielisessä maailmankaikkeudessa jossa leijonat ja hyeenat raatelevat toisiaan, ja koronavirus niittää ihmisiä kuin heinää. Verovaroilla loisivilla vihervasemmistolaisilla tämä on unohtunut, ja joka saatanan terroristi pitäisi ottaa elätettäväksi ilonkyyneleet silmissä ja samaan aikaan marssia sateenkaarimarsseja.

Bonobot on lähes elinkelvoton evoluution hylkäämä epäonnistunut laji, joka tulee kuolemaan sukupuuttoon saalistavassa maailmankaikkeudessa ihan ilman ihmistäkin, koska bonobot ovat VÄTYKSIÄ aivan kuten suvatkitkin. Saalistavassa vihamielisessä maailmankaikkeudessa ainoa synti on olla vätys. Vätykset ovat saastaisia.

• Ja sutkin me tässä yhteiskunnassa elätämme..

Vaikka olet vajukki.

Olisit edes kiitollinen. Ota nuija lakki kouraan ja pyydä anteeksi.

• Anonyymi

Kyllä persuksissa niitä työttömiä ja eläkeiäisiä on ihan yllin kyllin, vihervasureissa on sentään koulutettua väkeä, eikä pelkästään elämäm koulun niinkun persuksissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä persuksissa niitä työttömiä ja eläkeiäisiä on ihan yllin kyllin, vihervasureissa on sentään koulutettua väkeä, eikä pelkästään elämäm koulun niinkun persuksissa.

Miksi vihervasurit halveksivat heikompiosaisia?

• Anonyymi

Tais tulla kutoselta eikä mulla näy. Olisi varmaan ollut mielenkiintoinen.

• Niin mäkin luulin, vaan eipä ollu..

• Kyllä nainen on hyvä johtaja mutta mies on parempi tekemään kylmiä päätöksiä kun tarvitaan pelastaa joukko ihmisiä. Sen vuoksi kuin perheessä pitää olla molempia.

• Nyt joukko naisia on taas lapsilisää nostamassa mikä olisi vieläkin parempi sinne kouluun lykätä.

• Mitä ihmetteä se lämmittää raha täällä?? Meilläkin tulot pysyy samana vaikka lapsilisä nostetaan, enemmän pelkona on jolloin ei olla toimeentulon piirissä koska silloin lääkekulut olisi kohtuuttomat.

• valtakunta kirjoitti:

Kuin tässä
        https://www.uusisuomi.fi/uutiset/lapsilisaan-tulossa-korotus-ekonomisti-olisin-aika-yllattynyt-jos-vaikuttaisi-syntyvyyteen-mitaan/607ada63-50d2-41f9-b592-d2a116c24943

Mä olisin nostanut köyhempien lapsilisiä poistamalla varakkaampien.

Eli laittanut ne tulosidonnaisiksi.

• Wwuwuw kirjoitti:

Noh entiedä ymmärsitkö se raha nostettaisiin köyhemmin vieläkin meillä ja vaarana on tippua pois toimeentulosta joka vaikeuttaa pärjäämistä koska lääkekulut tulisi kohtuuttomaksi.
        Mies laski kolmessa vuodessa selviytyvänsä koulusta.

Itse vielä kerran keskittyisin vielä erityislastenkoulutukseen myös erityiskouluissa on huonommin kuin minun aikanani lapselleni ei ole mitään hyötyä erityiskoulusta.
        Siellä rehellisesti kertoivat ettei ole yhtää ehjää kouluviikkoa ja liian vähän opettajia lapsia kohden. Jatkuvasti pahimpina vielä joidenkin vanhempien riitoja lasten kesken lähettetty viestejä ja toisia oikeuteen viemässä siis ihan kummallista hulluutta ihan riistäytynyt.

Määrärahojen puutosta eikäole edes tietoa enempää mitä seuraavana vuonna edes akateemisia taidoista nousi suurin huoli.

Meillä ei ole lapselle hyviä vaihtoehtoja ollenkaan tarjolla.

• Wwuwuw kirjoitti:

Siis ihan oikeasti erityisosaamisesta syödään koulutuksesta miten ihmeessä kun tärkein osuus on se koulutus ja taitojen kehitys pärjätä.

• Siis oliko tämä väite;
      "Kaikki, siis ihan jokaikinen keksintö minkä tutkijat ovat apinoiden työkalujen käytöstä lähtien havainneet, ovat olleet naaraiden tuotosta."
      esitetty siinä dokkarissa, vai mikä lähde?

• Ei ollut siinä dokkarissa ei.

Mä siitä joskus aiemmin tein aloituksen, ja laitoin linkin yle-areenaan, mutta en nyt löytänyt sitä.
        Siinä oli näiden pähkinöiden rikkomisen työkaluilla lisäksi esim semmonen juttu, kun apinat etsivät siemeniä hiekan seasta, niin joku niistä keksi laittaa nyrkillisen veteen, jolloin siemenet jäivät kellumaan.
        Sitten myös aseen käyttäminen. Eli jonkinlaisen hampailla teroitetun oksan käyttäminen kun ne tökkivät sillä jonkun pikkunisäkkään pesässään kuoliaaksi.
        Mutta siis naaraita ne oli kaikki. Siinä sen dokkarin lopussa mainittiinkin, että luultavasti myös varhaisimmat alkuihmisten keksinnöt ovat olleet naisten käsialaa..

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei ollut siinä dokkarissa ei.

Mä siitä joskus aiemmin tein aloituksen, ja laitoin linkin yle-areenaan, mutta en nyt löytänyt sitä.
        Siinä oli näiden pähkinöiden rikkomisen työkaluilla lisäksi esim semmonen juttu, kun apinat etsivät siemeniä hiekan seasta, niin joku niistä keksi laittaa nyrkillisen veteen, jolloin siemenet jäivät kellumaan.
        Sitten myös aseen käyttäminen. Eli jonkinlaisen hampailla teroitetun oksan käyttäminen kun ne tökkivät sillä jonkun pikkunisäkkään pesässään kuoliaaksi.
        Mutta siis naaraita ne oli kaikki. Siinä sen dokkarin lopussa mainittiinkin, että luultavasti myös varhaisimmat alkuihmisten keksinnöt ovat olleet naisten käsialaa..

Siinä dokkarissa kerrottiin ja näytettiin myös kuinka emot sitten opettavat poikasiaan näille uusille tavoille. Ja sitä kautta myös urokset ne oppivat.
        Ei sen dokkarin pointti tod ollut tuo naaraiden kekseliäisyys, vaan se kerrottiin ihan sivujuonena ikään.

• Wwuwuw kirjoitti:

Siinä dokkarissa kerrottiin ja näytettiin myös kuinka emot sitten opettavat poikasiaan näille uusille tavoille. Ja sitä kautta myös urokset ne oppivat.
        Ei sen dokkarin pointti tod ollut tuo naaraiden kekseliäisyys, vaan se kerrottiin ihan sivujuonena ikään.

Olis ollut mielenkiintoista nähdä. Jos sitten poistunut jo Areenasta.
        Ihmiskunnallahan tämä on viimeiset ajat mennyt niin, että kun mies joutuu jotain akkojen hommia tekemään, niin se kehittää koneen. Laiskuus on luovuuden lähde :)

• Thymallus kirjoitti:

Olis ollut mielenkiintoista nähdä. Jos sitten poistunut jo Areenasta.
        Ihmiskunnallahan tämä on viimeiset ajat mennyt niin, että kun mies joutuu jotain akkojen hommia tekemään, niin se kehittää koneen. Laiskuus on luovuuden lähde :)

Mä sitä yritin aiemmin googlettaa ja ketutti kun ei löytyny..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Mä sitä yritin aiemmin googlettaa ja ketutti kun ei löytyny..

Juu tiskikaapin on nainen kehittänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2356
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      121
      1944
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      92
      1519
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      138
      1459
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1276
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1268
    7. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1200
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1141
    9. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1107
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1052
    Aihe