Oletteko koskaan pysähtyneet miettimään miksi ihmiset haukkuvat toisia ihmisiä ulkonäön vuoksi? Ihmisellä on oikeus edustaa itseään omalla ulkonäöllään?
https://www.iltalehti.fi/iltv-doc/a/f10fc31a-a0c0-4d8a-b141-48aac29a0929
Ihmisten haukkuminen ulkonäön vuoksi
88
134
Vastaukset
Olen.
Minä ajattelen asiaa niin, että toisen ulkonäköä arvostelevalla ihmisellä on omaa ulkonäköänsä kohtaan epävarmuutta tai kokee jotain epävarmuutta elämässään/identiteetissään, että pitää hyökätä toisen persoonallisuutta vastaan.
Terveellä itsetunnolla varustettua ihmistä ei muitten ulkonäöt haittaa, eikä heidän tarvitse arvostella muita ihmisiä muutenkaan ilman pakottavaa syytä...esimerkiksi työ (opettaja, tuomari...)
Sättijät, kiusaajat jjs muut vastaavat, ovat siis huonolla itsetunnolla varustettuja ihmisiä minusta.- Anonyymi
Olet ihan varmasti oikeassa tuosta syystä.
Anonyymi kirjoitti:
Olet ihan varmasti oikeassa tuosta syystä.
No jos miettii sellaista kysymystä, että miksi... miksi joku arvostelee toisen ulkonäköä negatiivisesti? Ei hän ainakaan hyvää tarkoita...
Kyllä 99,99 % sti hän tarkoittaa sillä pshaa, sekä ilkeää... kriittinen voi olla tekemiseen tai vst. mutta ulkonäköön en näe muuta syytä kuin suomeksi sanottuna v.ttuilun...🙄- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No jos miettii sellaista kysymystä, että miksi... miksi joku arvostelee toisen ulkonäköä negatiivisesti? Ei hän ainakaan hyvää tarkoita...
Kyllä 99,99 % sti hän tarkoittaa sillä pshaa, sekä ilkeää... kriittinen voi olla tekemiseen tai vst. mutta ulkonäköön en näe muuta syytä kuin suomeksi sanottuna v.ttuilun...🙄Sanoisitko että arvostelija on paha ihminen?
Anonyymi kirjoitti:
Sanoisitko että arvostelija on paha ihminen?
En. Hän ei vaan tiedosta itseään. Usein sellsinen ei ole eriytynyt muista, hän kertoo tunteitten johdattelemana asioita mitkä putkahtaa mieleen. Monesti voisi sanoa, että täysi-ikäinen lapsi.
- Anonyymi
Valkoisten tennissukkien kritisointi ei mene sitten ulkonäön arvostelun piikkiin. ;)
Anonyymi kirjoitti:
Valkoisten tennissukkien kritisointi ei mene sitten ulkonäön arvostelun piikkiin. ;)
Se nyt on muuten vaan käsittämättömän älytöntä... tennissukkaa lupsakkaampaa ei koipeen keksi kukaan vetästä. 🤣
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Se nyt on muuten vaan käsittämättömän älytöntä... tennissukkaa lupsakkaampaa ei koipeen keksi kukaan vetästä. 🤣
Ei ole älytöntä! Sukilla on väliä. Tärkeä yksityiskohta. ;)
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole älytöntä! Sukilla on väliä. Tärkeä yksityiskohta. ;)
Onhan niillä... mutta tennissukan voittanutta ei ole... joko tennissukks tai ei sukkaa sitten ollenkaan. 🤣👌
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Onhan niillä... mutta tennissukan voittanutta ei ole... joko tennissukks tai ei sukkaa sitten ollenkaan. 🤣👌
Lupasit harkita niitä punaisia! Ostin uusia sukkia pari viikkoa sitten. ;)
Anonyymi kirjoitti:
Lupasit harkita niitä punaisia! Ostin uusia sukkia pari viikkoa sitten. ;)
Nooh... kiva kiusia suakin välillä... 😁
Mä en toviin ole ostanut. Mutta ajotakkia mietin kyllä uutta. Haluisin vaalean...kun kesällä saattaa arskakin paistaa, niin musta on kuuma...
https://www.yoko-europe.com/road/road-jackets/collection=gartsa/type=jackets/?viewMode=list
Tohon osu silmät... selkäpuolelta enempi valkoinen.. 🤔
Olen.
Minä ajattelen asiaa niin, että toisen ulkonäköä arvostelevalla ihmisellä on omaa ulkonäköänsä kohtaan epävarmuutta tai kokee jotain epävarmuutta elämässään/identiteetissään, että pitää hyökätä toisen persoonallisuutta vastaan.
Terveellä itsetunnolla varustettua ihmistä ei muitten ulkonäöt haittaa, eikä heidän tarvitse arvostella muita ihmisiä muutenkaan ilman pakottavaa syytä...esimerkiksi työ (opettaja, tuomari...)
Sättijät, kiusaajat jjs muut vastaavat, ovat siis huonolla itsetunnolla varustettuja ihmisiä minusta.- Anonyymi
Miksi naiset valitsee ulkonäön perusteella kumppanin. monesti on nähty ja kuultu että se komea mies onkin paha mies.
- Anonyymi
Ja usein rumalla on myöskin paska luonne.
- Anonyymi
Porilaisen tatska-pujlun mainos. Valui tänne asti.
Harvassa ovat ne ihmiset jotka menevät tuntemattomalle öyhöttämään tatuoinneista, tai mistään muustakaan ulkonäköön liittyvästä.
Ystävät ja tutut saattavat tuoda esille mielipiteensä, se ei ole arvostelemista vaan mielipide, riippumatta siitä onko mielipide hyväksyvä vaiko paheksuva. - Anonyymi
Itse mietin aina kovasti että onko ne haukkujat katsoneet peiliin... mutta sitten muistan että ihminen ei näe itseään objektiivisesti.. oma itse näyttää aina normaalilta, ok:lta, jopa hyvältä ja aina muka ikäistään nuoremmalta. Niin se vaan on kun omaa nassua tuijottaa päivittäin vuodesta toiseen, ei niitä muutoksia näe samalla tavalla. Juuri ne vähän vaatimattomammat, rumahkot suomalaiset puuttuu toisten ulkonäköön, mistähän lie johtuu...
- Anonyymi
On se kieltämättä vähän huvittavaakin kun sellainen mitättömän näköinen perustallukka arvostelee toisia joko katseella tai sanomalla päin näköä. Ikään kuin henkilö itse olisi jotenkin parempi tai paremman näköinen. Mielipiteet voi pitää ihan siellä omassa pienessä päässään jos ne koskee toisen ulkonäköä, kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen kohteelle ikään kuin niillä mielipiteillä olisi jokin isompikin merkitys. Huvittavia sellaiset ihmiset.
- Anonyymi
Miksi omien ominaisuuksien pitäisi vaikuttaa mielipiteeseen, vai saako ainoastaan niillä jotka osaavat musisoida olla mielipide siitä mikä on hyvää musiikkia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi omien ominaisuuksien pitäisi vaikuttaa mielipiteeseen, vai saako ainoastaan niillä jotka osaavat musisoida olla mielipide siitä mikä on hyvää musiikkia?
Erittäin hyvä kommentti. Kaunis tai ruma tekee yhtä väärin haukkuessaan tai vähätellessään toisia. Se ei ole yhtään sallitumpaa kummallekaan. Ihme kaksinaismoralismia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pointtihan oli se, että kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen toiselle, jos se loukkaa, jos kyseessä on toisen ulkonäkö. Mielipide saa olla mutta sen voi pitää ihan siellä, mielessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta onhan se vähän "pata kattilaa soimaa"... ymmärrätkö? Jotenkin järjetöntä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta onhan se vähän "pata kattilaa soimaa"... ymmärrätkö? Jotenkin järjetöntä...
Onko se sitten parempi jos haukkujana on hyvän näköinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pointtihan oli se, että kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen toiselle, jos se loukkaa, jos kyseessä on toisen ulkonäkö. Mielipide saa olla mutta sen voi pitää ihan siellä, mielessä.
Niin miksi joillain on tarve päästä avautumaan asioista, on sitten kyseessä asian, yksilön tai ihmisryhmän halventaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Musiikin arvosteleminen ei kolahda niin suoraan ihmisen itsetuntoon kuin ulkonäön arvosteleminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin miksi joillain on tarve päästä avautumaan asioista, on sitten kyseessä asian, yksilön tai ihmisryhmän halventaminen.
Miten "halvennat asiaa"? Outo kommentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Musiikin arvosteleminen ei kolahda niin suoraan ihmisen itsetuntoon kuin ulkonäön arvosteleminen.
Ehkä silloin pitäisi miettiä miksi jokin sitten kolahtaa niin pahasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vänkäti vänkäti, etteköhän te ymmärrä mistä oli kyse mutta ette halua ymmärtää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti yhtä tökeröä näytti sanoja miltä tahansa. Mutta jos esim. toinen pyöreä tulisi sanomaan minulle pyöreydestäni niin olisihan se vähän outoa ja huvittavaakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä silloin pitäisi miettiä miksi jokin sitten kolahtaa niin pahasti.
Niin ja sitäkin kannattaa miettiä miksi toisten ulkonäkö itseä niin häiritsee että tuntee ihan tarvetta avautua siitä henkilölle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin hyvä kommentti. Kaunis tai ruma tekee yhtä väärin haukkuessaan tai vähätellessään toisia. Se ei ole yhtään sallitumpaa kummallekaan. Ihme kaksinaismoralismia!
Ei puhuttu siitä mikä on väärin tai oikein... edelleenkään. Vaan siitä mikä on jopa huvittavaa haukkumistilanteessa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti yhtä tökeröä näytti sanoja miltä tahansa. Mutta jos esim. toinen pyöreä tulisi sanomaan minulle pyöreydestäni niin olisihan se vähän outoa ja huvittavaakin.
Tuo on totta. Ei se ihmisen ominaisuus, esim. parempi ulkonäkö, oikeuta haukkumaan vähemmän fyysisesti viehättävää. Kyllä niitäkin on, jotka eivät ole fyysisesti viehättäviä ja he haukkuvat sekä kauniimpia ja samantasoisia. Ei sekään oikein ole. Tietysti koomista, jos tuollaisille ihmisille ei saa antaa samalla tavalla palautetta. Jos lähtee arvostelemaan, on kestettävä arvostelu.
- Anonyymi
Ulkonäkö ei kerro sitä minkälainen ihminen on luonteeltaan.
Minäkään en pidä siitä että ihmisiä arvostellaan ulkonäön perusteella, tai tottakai jokainen voi mielessään ajatella ihan mitä haluaa mutta ei sitä pidä mennä ääneen sanomaan, ainakaan niitä negatiivisia asioita.
Sekin on totta että itse kun katsoo peiliin niin siellä näkee aivan erilaisen tyypin kuin miten joku toinen sen näkee.
Ihmisillä on myös aivan erilaisia mieltymyksiä. Joku ihminen voi vaikka pitää jonkun nenää pahan näköisenä kun taas toinen voi tykätä juuri sen nenän ulkomuodosta, samalla tavoin jostain muustakin ulkonäköön liittyvästä seikasta.
Jos maailma olisikin sellainen että kukaan ei välittäisi muiden ulkonäöstä niin ihmiset käyttäytyisivät aikalailla eri tavalla toisiaan kohtaan. Ulkonäöllä on jotakin väliä, mutta haukkuminen on tarpeetonta.
https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/uros_onko_nayttoa_- Anonyymi
Varmasti on. Tuollaisella profiilikuvallakin on väliä. Saat ehkä naisihailijoita...
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti on. Tuollaisella profiilikuvallakin on väliä. Saat ehkä naisihailijoita...
Kasvot tai rintakehä, lopputulos on sama. Joku aina ihastuu joku vihastuu. Mutta tarkoitusperäni tälle kuvalle on toisenlaiset.
Elämme pinnallisessa maailmassa, jossa jokaisella kuitenkin oikeus olla semmoinen, näköinen ja mallinen kuin on.
Niin, miksi arvostellaan nykyään ehkä enemmän kuin ennen.- Anonyymi
Hyvin moni tekee sen ihan ilkeyttään, valitettavasti sellaisia ihmisiä on yllättävän paljon.
Onko se sitten arvostelijan puolelta halveksuntaa, kateutta tai mitä tahansa...
Ihmiset osaavat joskus olla liiankin ilkeitä toisiaan kohtaan. - Anonyymi
Turhamaisuus, työttömyys ja typeryys ovat kai niitä syitä. Jos ihminen on väsynyt töistään, ei ole turhamainen ja on sosiaalinen, niin en usko että mitään erityisiä tarpeita on arvostella ketään juurikaan, paitsi tuo aloituksen pari on kamala, mutta se on heidän oma luomuksensa itsestään. Oikeasti he ovat olleen erilaisia.
Lisäksi esikuvana monelle on tv-sarjat ja median höykytys jossa juuri arvostellaan, aina missikisoja ja jopa naurettavia euroviisuja myöden.
MUTTA, miksi ihmiset ei kestä arvostelua? Se on huolestuttavaa. Pitäisi sen verran olla itsetuntoa, ettei "ota itseensä" jos joku on jotain mieltä.
Aina on oltu asioista mieltä ja se on jopa kehityksen edellytys, että ollaan mieltä ja sanotaan se.
Niin no, voisi tuon ajatella niinkin että tuollaisessa tatskaustapauksessahan se itsensä tatskannut on halunnutkin herättää huomiota niillä tatuoinneillaan, jos se kaikki huomio ei sitten ole positiivista niin se on sitten voi voi. Ei voi valita pelkästään rusinoita pullasta jos haluaa erottua ja jos jonkun mielestä se taskattu olisi nätimpi ilman tatskoja niin kai se saa sen mielipiteensä sanoa.
- Anonyymi
En ymmärrä miksi mielipide pitäisi sanoa toiselle päin näköä. MInä en pidä 99 % ihmisten ulkonäöstä, pukeutumistyylistä, hiuksista, naamasta.. EN koskaan menisi sanomaan mielipidettäni toiselle. Luuleko ne mielipiteen sanojat että ne voivat muuttaa toista sanomalla sen ääneen? Vai luulevatko olevansa jotain jumalia joiden mielipide on kaikki kaikessa ja se nyt vaan on siksi pakko ilmaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä miksi mielipide pitäisi sanoa toiselle päin näköä. MInä en pidä 99 % ihmisten ulkonäöstä, pukeutumistyylistä, hiuksista, naamasta.. EN koskaan menisi sanomaan mielipidettäni toiselle. Luuleko ne mielipiteen sanojat että ne voivat muuttaa toista sanomalla sen ääneen? Vai luulevatko olevansa jotain jumalia joiden mielipide on kaikki kaikessa ja se nyt vaan on siksi pakko ilmaista.
Toisin sanoen mikä se pointti on sen mielipiten ilmaisussa? Siis jos toiselle sanoo päin näköä jotain ulkonäöstä.
Anonyymi kirjoitti:
No joo, itselläkin tuli tuossa mieleen sitten vielä että toki siinä pitää uhan normaalit kohteliaisuussäännöt toimia niin ettei sitä ajatelmaansa kysymyttä mene sanomaan jos ei tunne hyvin sitä ihmistä, hyvällä tutulle voi sanoa kysymättäkin. Mutta sanotaankä nyt niin että joku tulee esittelemään tatskaansa, "kato miten hieno", niin kyllä minusta silloin saa sanoa että no eipä ole. nätimpi olisit ilman jos se on oma mielipide.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisille tatska olennoille ei selvästi ole sanottu vaikka olisi pitänut. Jälki näkyy.
Terve yheiskunta pitää huolta omistaan, eikä työnnä toista....tatskaajan tuoliin.
Säälittäviä olentoja, mutta haluavat olla.
Noi ton hemmon korvalenkitkin on jotain ihan järkyttävää tuubaa.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisille tatska olennoille ei selvästi ole sanottu vaikka olisi pitänut. Jälki näkyy.
Terve yheiskunta pitää huolta omistaan, eikä työnnä toista....tatskaajan tuoliin.
Noi ton hemmon korvalenkitkin on jotain ihan järkyttävää tuubaa..Mitä vit tua? Miksi helvetin perseessä kaikkien pitäisi olla tietyn muotin mukaisia? Sano yksikin hyvä syy?
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
No joo, itselläkin tuli tuossa mieleen sitten vielä että toki siinä pitää uhan normaalit kohteliaisuussäännöt toimia niin ettei sitä ajatelmaansa kysymyttä mene sanomaan jos ei tunne hyvin sitä ihmistä, hyvällä tutulle voi sanoa kysymättäkin. Mutta sanotaankä nyt niin että joku tulee esittelemään tatskaansa, "kato miten hieno", niin kyllä minusta silloin saa sanoa että no eipä ole. nätimpi olisit ilman jos se on oma mielipide.
No tuo nyt on ihan eri asia jos esitellään ja halutaan mielipidettä kuin että tuntemattomat tulevat vaikka ruokakaupassa sanomaan että "ootpas ruma". Usko, tuollaisia yksinkertaisia törkysuita on olemassa. Sitten ne eivät kuitenkaan ole itse mistään kotoisin ulkonäöllisesti, haluaisivatkohan ne että joku niille sanoisi oletpa ruma?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vit tua? Miksi helvetin perseessä kaikkien pitäisi olla tietyn muotin mukaisia? Sano yksikin hyvä syy?
No mikset mieti itse?
Onko tässä pakotettu johonkin muottiin häh?
Etsä tajuu näitä juttuja ollenkaa?
Jokainen tekee mitä tekee, mutta kantaa vastuun tekemisistään.
Ihmiset on mieltä kaikista asioista. Mitä sitten?
Niin täytyy ollakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noi ton hemmon korvalenkitkin on jotain ihan järkyttävää tuubaa..Tarkoitat varmaankin "omistaan" samanlaisista, eikä muista. Sehän juurikin on "terveen" yhteiskunnan merkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mikset mieti itse?
Niin täytyy ollakin.Itse et taida tajuta kun olet omat juttusi on täysin ristiriidassa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mikset mieti itse?
Niin täytyy ollakin.Ok eli käytöstavat saa heittää mäkeen, toisten ulkomuodon arvostelu on mielestäsi täysin ok.
Anonyymi kirjoitti:
No tuo nyt on ihan eri asia jos esitellään ja halutaan mielipidettä kuin että tuntemattomat tulevat vaikka ruokakaupassa sanomaan että "ootpas ruma". Usko, tuollaisia yksinkertaisia törkysuita on olemassa. Sitten ne eivät kuitenkaan ole itse mistään kotoisin ulkonäöllisesti, haluaisivatkohan ne että joku niille sanoisi oletpa ruma?
No joo, onhan niitä kai mutta täytyy muistaa että se no joku promille ihmisistä, normaalit ihmiset ei niin käyttäydy niin pitäisi sekin sitten muistaa aina huomioida noissa jutuissa. Aika paljonhan sitä nykyään tapahtuu että valtaväestöä moititaan milloin mistäkin mutta oikeasti se asia on niin että ylilyönnit yleensä tekee pieni marginaali missä tahansa asiassa.
Niin ja sitten sekin tässä muuten että jos/kun joku haluaa olla erikoinen ja hyväksytty, niin kuin useimmille onkin, mutta sitten tulee se promillekeijo jostain ja laukoo totuuteensa, No sekin pitää muistaa että promillekeijokin on omanlaisensa erikoisuus ja jos joku haluaa että kaikki erilainen pitää suvaita niin sitten hänenkin on vaan suvaittava se keijo vaikkei siitä tykkääkään.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse et taida tajuta kun olet omat juttusi on täysin ristiriidassa...
Sä vaan kärsit tästä jostain syystä.
Mä sanon sulle, että mitä sillä on väliä, mitä ihmiset on mieltä,
mut täysin varmaa on että ihmiset on mieltä. Niin kuuluu ollakin.
Epämiellyttävä on epämiellyttävä.
Huomiokipeys tollasille tavan nenänkaivajille on tie, missä ne tekee itsestään hirviöitä.
Hirviö on hirviö. - Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
No joo, onhan niitä kai mutta täytyy muistaa että se no joku promille ihmisistä, normaalit ihmiset ei niin käyttäydy niin pitäisi sekin sitten muistaa aina huomioida noissa jutuissa. Aika paljonhan sitä nykyään tapahtuu että valtaväestöä moititaan milloin mistäkin mutta oikeasti se asia on niin että ylilyönnit yleensä tekee pieni marginaali missä tahansa asiassa.
Niin ja sitten sekin tässä muuten että jos/kun joku haluaa olla erikoinen ja hyväksytty, niin kuin useimmille onkin, mutta sitten tulee se promillekeijo jostain ja laukoo totuuteensa, No sekin pitää muistaa että promillekeijokin on omanlaisensa erikoisuus ja jos joku haluaa että kaikki erilainen pitää suvaita niin sitten hänenkin on vaan suvaittava se keijo vaikkei siitä tykkääkään.Koetko itse kuuluvasi valtaväestöön ja käyttäytyväsi niinkuin normaalit ihmiset? Kuitenkin jatkuvasti täällä halvennat ihmisiä melko aktiivisesti, mikä ei varmastikaan suurimman osan mielestä ole normaalia.
Anonyymi kirjoitti:
Koetko itse kuuluvasi valtaväestöön ja käyttäytyväsi niinkuin normaalit ihmiset? Kuitenkin jatkuvasti täällä halvennat ihmisiä melko aktiivisesti, mikä ei varmastikaan suurimman osan mielestä ole normaalia.
On olemassa ihmisiä jotka ympäristöä tuohoavalla käytöksellään eivät paljon muuta ansaitse kuin sen halvennuksen.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
On olemassa ihmisiä jotka ympäristöä tuohoavalla käytöksellään eivät paljon muuta ansaitse kuin sen halvennuksen.
Et kuitenkaan vastannut, koetko kuuluvasi valtaväestöön vaiko sitten johonkin marginaalinryhmään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et kuitenkaan vastannut, koetko kuuluvasi valtaväestöön vaiko sitten johonkin marginaalinryhmään?
Mitä tuolla muuten on merkitystä? Marginaali vai valtaväestö ?
Mihin itse oletat kuuluvasi?
Naurettavia höpinöitä.
Jos on jotain mieltä, niin saa olla mieltä, kuuluu sitten vaikka liikennemerkkiosaston varjokuva harrastajiin.
Kyse on siitä, että on järjetöntä estää ihmisiä sanomasta mielipidettä. Minä olen mielipiteen sanojien tukija. Se on ihmisen perusoikeus ja on jopa psykologisesti tervettä, että kuullaan negoja ja positiveja.
Kamalasti pelätään mielipiteitä? Niinkö?
Minä lajattelen, että mielipiteen pelkääjä on väärillä teillä ja haluaisi olla siellä , etsien hyväksyntää omalle "sairaudelleen" jota potee.
Tämä pelkää mielipidettä, koska se ei hyväksy tämän " sairautta" jota haluaisi harjoittaa.
Mistään muusta ei voi olla kyse.
Tietenkin arkoja ihmisiä on, mutta arkuuskin on jonkinasteista sosiaalista älykkyyttä.
Joten olkaa niinkun ootte, mutta mielipiteitä löytyy ja kuuluu olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naurettavia höpinöitä.
Jos on jotain mieltä, niin saa olla mieltä, kuuluu sitten vaikka liikennemerkkiosaston varjokuva harrastajiin.
Kyse on siitä, että on järjetöntä estää ihmisiä sanomasta mielipidettä. Minä olen mielipiteen sanojien tukija. Se on ihmisen perusoikeus ja on jopa psykologisesti tervettä, että kuullaan negoja ja positiveja.
Minä lajattelen, että mielipiteen pelkääjä on väärillä teillä ja haluaisi olla siellä , etsien hyväksyntää omalle "sairaudelleen" jota potee.
Tämä pelkää mielipidettä, koska se ei hyväksy tämän " sairautta" jota haluaisi harjoittaa.
Tietenkin arkoja ihmisiä on, mutta arkuuskin on jonkinasteista sosiaalista älykkyyttä.
Joten olkaa niinkun ootte, mutta mielipiteitä löytyy ja kuuluu olla.Minä taas olen sitä mieltä että mielipiteenlaukoja haluaa tehdä itseään jotenkin tärkeäksi. Tai vaihtoehtoisesti pitää itseään jo liiankin tärkeänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä taas olen sitä mieltä että mielipiteenlaukoja haluaa tehdä itseään jotenkin tärkeäksi. Tai vaihtoehtoisesti pitää itseään jo liiankin tärkeänä.
Ja tarkoitan tietysti mielipiteen laukomista toisten ulkonäöstä suoraan päin näköä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naurettavia höpinöitä.
Joten olkaa niinkun ootte, mutta mielipiteitä löytyy ja kuuluu olla.Katos jos joku puhuu asioista niin silloin pitäisi myöskin osata vastata kysymyksiin. Jollei taas osaa niin se on melko varma merkki siitä että puheetkin ovat vain sitä mitä sylki suuhun tuo.
- Anonyymi
saahan sitä ajatella muiden ulkonäöstä mitä vaan... mutta voihan olla haukkumatta heille itselleen
- Anonyymi
Kaikki varmasti arvioi toisia ihmisiä joissain määriä, myös toisten ulkonäköä vähintäänkin omassa mielessä. Jos joku ei tahdo arviota omasta ulkonäöstä eikä arvostele toisten ulkonäköä, sellainen tulee jättää arvioinneilta rauhaan. Sitten on niitäkin, jotka kyllä arvioivat ja puhuvat vähättälevästi muista mutta eivät halua itse tulla arvioiduksi muiden taholta. Sellaista pidän todella omituisena. Ikään kuin jollakin on oikeus tehdä toiselle arviointia mutta ei kuitenkaan muilla ei saa olla oikeutta arvioida sitä toisten arvostelijaa. Jos itse lähtee arvioimaan kertaakaan ääneen toisia, ei pidä olettaa, ettei sinua arvioitaisi myös muiden taholta (ääneen). On silti totta, että ei arkielämässä ketään tarvitsisi lähteä arvioimaan ellei kyse ole kehusta tai kumppaninvalinnasta, jossa ulkonäölläkin on merkitystä.
- Anonyymi
Pitää myös muistaa, että ulkonäön arvioiminen ja ulkonäön haukkuminen ovat eri asioita. Ulkonäkökilpailuissa arvioidaan ulkonäköä, ei haukuta. Siellä pisteytetään ihmiset ulkonäön perusteella ja kaunein tai komein usein voittaa. Silloin kun ihminen lähtee tuollaisiin kilpailuihin, hän asettaa itsensä sellaiseen tilanteeseen, jossa hän antaa luvan arvioida.
Uskon, että jokainen arvioi vähintään mielessään omaa ja toisten ulkonäköä ainakin jossain vaiheessa elämää. Ulkonäkö voi olla myös syy olla toisille kateellinen ja se voi näkyä myös muussa käytöksessä kauniimpia tai komeampia kohtaan. Kyllä ne kauniit ja komeatkin tietysti voivat keskenään kilpailla tai halveksi vähemmän fyysisesti viehättäviä. Kaunis nainen tai komea mies voidaan myös kokea uhkana muiden taholta, jotka välttämättä ei ole fyysisesti viehättäviä, varsinkin kun on kysymys vastakkaisen sukupuolen huomiosta. Näin etenkin nuorilla ja epävarmoilla. - Anonyymi
Ehkä tuohon ulkonäön arviointiin tai arvosteluun on hyvä sellainen sääntö, jos ei halua tai pysty antamaan kehuja, on hiljaa eikä sano mitään. Ei tarvitse kenellekään lähteä valehtelemaankaan tai mielistellä vääristä syistä, sekin on omituista. Sitten voi erikseen miettiä, miten käyttäytyy niiden kohdalla, jotka arvioivat muita. Ehkä heille on hyvä antaa se realistinen palaute joskus, se voi olla ihan rakentavaa.
- Anonyymi
Omituista että vain kehuja pitäisi saada mutta ei totuutta eikä realistista kuvaa asioista?
Ei uppoa minuun mitenkään. Jos on valmis ottamaan vastaan kehuja niin myös haukkuja.
Risuja ja ruusuja.
Pullaposket eivät kestä negatiivisia asioita vaikka ne kasvattavat. Ne on ikuisia luusereita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omituista että vain kehuja pitäisi saada mutta ei totuutta eikä realistista kuvaa asioista?
Ei uppoa minuun mitenkään. Jos on valmis ottamaan vastaan kehuja niin myös haukkuja.
Risuja ja ruusuja.
Pullaposket eivät kestä negatiivisia asioita vaikka ne kasvattavat. Ne on ikuisia luusereita.Vaikutat ihmiseltä jota en haluaisi tuntea, ja onneksi en tunnekaan. Siinä sinulle risuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Risuja ja ruusuja.
Pullaposket eivät kestä negatiivisia asioita vaikka ne kasvattavat. Ne on ikuisia luusereita.Jos ihminen ei koskaan arvostele toisten ulkonäköä eikä halua itseään arvosteltavan, silloin ei pidä sanoa sellaisesta mitään. Mielestäni kehua saa niitäkin tarvittaessa, jotka eivät muita arvostele, koska kehuista tulee hyvä mieli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikutat ihmiseltä jota en haluaisi tuntea, ja onneksi en tunnekaan. Siinä sinulle risuja.
Ällötys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ällötys.
Noup, en ole koulukiusaaja ja muiden haukkuja. Ne vasta ovat ällötyksiä. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Risuja ja ruusuja.
Pullaposket eivät kestä negatiivisia asioita vaikka ne kasvattavat. Ne on ikuisia luusereita."Omituista että vain kehuja pitäisi saada mutta ei totuutta eikä realistista kuvaa asioista?"
Ei ole totuuksia silloin kun on kyse mielipideasioista eli siitä mikä on hyvännäköistä ja mikä ei. Jotkut ilmeisesti pitävät omaa mielipidettään totuutena?
- Anonyymi
Onhan tuota tullut mietittyä.
Olen silti sitä mieltä että karseen näköisiä ihmisiä nuo.
Etsivät huomiota ja ehkä jotain mielenvikaakin.
"tavallinen ei käy". Mitä lie luulevat olevansa ja saavansa aikaan.
Pelkkiä turhakkeita.
Olen myös sitä mieltä että ihmiset ovat huonolla itsetunnolla, kun tekevät itsestään iljettäviä. Eivät tunnu kestävän tekojensa seurausta eli mielipiteitä ja inhon tunteita.
Itse valittu ikävyys. Ei sitä ole pakko katsoa.
Se on tervettä itsetuntoa että kiertää kaukaa tuollaiset otukset.- Anonyymi
Paljon pahempaa kuin mikään ulkonäköasia on ilkeä ja ahdasmielinen luonne. Miksi kaikkien pitäisi näyttää yhtä tylsiltä kuin suurin osa ihmisistä? Ja kukaan ei ole pakottanut katsomaan. Menikö sinultakin pointti ohi? Ihmiset haluavat vain olla rauhassa sen näköisiä kuin ovat. Olisi jumalan siunaus että ihmiset nimenomaan kiertäisivät kaukaa eivätkä tulisi omia haisevia mielipiteitään sanomaan päin näköä toisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon pahempaa kuin mikään ulkonäköasia on ilkeä ja ahdasmielinen luonne. Miksi kaikkien pitäisi näyttää yhtä tylsiltä kuin suurin osa ihmisistä? Ja kukaan ei ole pakottanut katsomaan. Menikö sinultakin pointti ohi? Ihmiset haluavat vain olla rauhassa sen näköisiä kuin ovat. Olisi jumalan siunaus että ihmiset nimenomaan kiertäisivät kaukaa eivätkä tulisi omia haisevia mielipiteitään sanomaan päin näköä toisille.
Sivistykseen ja yhteisöön kuuluu aina normeja, koska ne ovat terveyden ja menestymisen merkkejä. Sinusta se haisee?
Ehkä metsä on parempi paikka luuhata? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivistykseen ja yhteisöön kuuluu aina normeja, koska ne ovat terveyden ja menestymisen merkkejä. Sinusta se haisee?
Ehkä metsä on parempi paikka luuhata?Ei se ole mitään sivistystä että halutaan tahallaan toisia loukata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä metsä on parempi paikka luuhata?"Sivistys tarkoittaa kasvatuksen kautta omaksuttua tietoa, henkistä kehittyneisyyttä ja avarakatseisuutta", ahdasmielisyys ja ihmisten arvosteleminen pinnallisesti ei oikein sovi tuohon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole mitään sivistystä että halutaan tahallaan toisia loukata.
Itsehän nuo itseään loukkaavat.
Mielipide on joten kestä vaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sivistys tarkoittaa kasvatuksen kautta omaksuttua tietoa, henkistä kehittyneisyyttä ja avarakatseisuutta", ahdasmielisyys ja ihmisten arvosteleminen pinnallisesti ei oikein sovi tuohon.
Jos ne ovat tosiasioita ne ovat sivistyksen perusta. Arvostelut siis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsehän nuo itseään loukkaavat.
Mielipide on joten kestä vaan.Mielipide on mielipide, mutta yritys viisastella siinä epäonnistuen on eri juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielipide on mielipide, mutta yritys viisastella siinä epäonnistuen on eri juttu.
Taidat olla vähän yksinkertainen. Puhut sekavia ja hölmöilet itseksesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai ehkä se ongelma on siellä lukevassa päässä. Itse kyllä ymmärrän nuo jutut. Eli kukahan on yksinkertainen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole mitään sivistystä että halutaan tahallaan toisia loukata.
Ei sellaista ole väitettykään. Tahallinen loukkaaminen on kai verrattavissa pahoinpitelyyn.
Silti voi olla mielipide joka on negatiivinen. Tulee myös miettiä, että mitä toinen tarkoitti. Oliko se loukaamista vai ihan asiaa. Kyllä todellisuuden kaipuu pitäisi olla jokaisella ihan etusijalla.
Vaikka Suomen media on huijannut ihmisiä vuosikausia , ei se tarkoita että että valehtelu olisi ihanne tai pyrkimys.
Sivistyksen tapa suhtautua asioihin on kuten markkinatalous tai mikä tahansa järjestelmä joka pitää itse itsestään huolta. Se on kun terveys, jota kukaan ei halua menettää siksi, että joku sanoo " ei sairautta saa väistellä".
Realismia kiitos! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa siellä kiukuttaa kun ei viisastelu onnistunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellaista ole väitettykään. Tahallinen loukkaaminen on kai verrattavissa pahoinpitelyyn.
Silti voi olla mielipide joka on negatiivinen. Tulee myös miettiä, että mitä toinen tarkoitti. Oliko se loukaamista vai ihan asiaa. Kyllä todellisuuden kaipuu pitäisi olla jokaisella ihan etusijalla.
Vaikka Suomen media on huijannut ihmisiä vuosikausia , ei se tarkoita että että valehtelu olisi ihanne tai pyrkimys.
Sivistyksen tapa suhtautua asioihin on kuten markkinatalous tai mikä tahansa järjestelmä joka pitää itse itsestään huolta. Se on kun terveys, jota kukaan ei halua menettää siksi, että joku sanoo " ei sairautta saa väistellä".
Realismia kiitos!Ei mene läpi vaikka miten yrität puolustella ihmisten tökeryyttä. Sori.
Sitä rumasti nimitettelyä on palstallakin ihan mahottomasti.
Näkemättä toista.- Anonyymi
Totta, varsinkin kun argumentit loppuu niin alkaa esim. yksinkertaiseksi nimittely. On huomattu. Toisaalta siihen on jo tottunut että täällä ei juuri asiallista keskustelua näe.
Anonyymi kirjoitti:
Totta, varsinkin kun argumentit loppuu niin alkaa esim. yksinkertaiseksi nimittely. On huomattu. Toisaalta siihen on jo tottunut että täällä ei juuri asiallista keskustelua näe.
Ei siihen rumasti nimittelyyn totu.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Ei siihen rumasti nimittelyyn totu.
No, minä vain nykyään lopetan keskustelun henkilön kanssa joku sortuu nimittelyyn. En jatka ollenkaan.
Anonyymi kirjoitti:
No, minä vain nykyään lopetan keskustelun henkilön kanssa joku sortuu nimittelyyn. En jatka ollenkaan.
Nonii. Itse kyllä kerron kun tekee vääriin.
- Anonyymi
En itse ikimaailmassa haukkuisi ketään. Olen kuitenkin entisen ammatin puolesta miettinyt tätä kysymystä paljon. Ulkonäkö on aina jonkinlainen viesti muille. Se tavallinenkin. Jos kadulla joku ventovieras kävelee vastaan, ulkonäkö heittää ihmisen aina johonkin kategoriaan. Selkeyttää tilannetta, koska meitä on niin paljon. Voin kuvitella, että vanhukset kamaloivat noiden naamaa. Nuoriso saattaa huudella. Vihaan henk. koht. kaikkia pääpaukuttajia, mutta jos tatuoi naamansa, ei palautteelta voi välttyä. Tosin osa on taatusti myös positiivista. He kuitenkin itse valitsivat tuon ulkonäön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453076- 1082503
- 502492
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402168Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2461781Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4631749- 1011729
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91624Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151567R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi221384