Irtisanoutuminen ja paskaa niskaan

Anonyymi

Täytyykö työnantajan maksaa minulle loma-ajan palkka kertyneistä lomista ja irtisanomisajan palkka, jos sanoudun irti työstäni? Irtisanomisaika on 14vrk kolmen vuoden jälkeen.
Saako työnantaja huudella minun asioitani lähdön jälkeen tai ennen yrityksen sisällä tai ulkopuolisille, mustamaalata minua tai kertoa omaa versiota lähdöstäni, joka ei pidä paikkaansa? Oikeus lienee kertoa, että lähden, mutta ovatko kaikki muut tiedot minusta luottamuksellisia? Mietin, että uusi tietosuojalaki antaa aika tiukat raamit kaikelle tiedolle. Toki laissa on muutenkin määritelty salassapitovelvollisuudet. Minusta on puhuttu jo asioita ja ei niin positiivisia ainakin yrityksen sisällä.
Miten mustamaalaaminen? Sitten itse asiaan. Työnantaja sai tietää kiertotietä, että minulle on tarjottu töitä muualta ja oli jo ehtinyt haukkua minut sille yritykselle ainakin suullisesti, mutta käsittääkseni jopa s.postilla. Täytyykö minun erikseen kieltää paskanpuhuminen? Eihän edes minun s.postia saa lukea ilman lupaa ja tiedän, että varmasti ovat lukeneet ihan kaikki vaikken sitä voi todistaa. Tosin eipä siellä ole muuta kuin työasiaa. Aikoivat myös pitää huolta ettei minulla ole uraa uudessa työssäni, josta kerroin. Sanoivat laittavansa niin paljon paskaa tuulettimeen ja kapuloita rattaisiin etten tule ikinä pystymään työntekoon siellä. Aikoivat mustamaalata minua ihan jokapuolelle, jos menen tuonne töihin. Jopa minun ”siviilikavereilleni”, jotka tietävät. Muutakin uhkailua tuli päin näköä. Eivät tule hyväksymään työpaikan vaihtoa sinne suunniteltuun. Minulla ei ole minkäänlaista kilpailukieltoa työsopimuksessa.
Kertoivat jopa nauhottaneensa minun puheluita ja yhden tapaamisenkin salaa. Saattoi toki olla paskapuhettakin, mutta en yllättyisi enää mistään.
Lähden suosiolla, sillä eihän tuolla työskenteleminen enää onnistu, mutta minulle lain mukaan kuuluvat korvaukset haluaisin lähtiessäni saada asiallisesti. Itselläni ei ole mitään motivaatiota vihoitella tai haukkua työnantajaa, koska se on kuitenkin minulle palkan maksanut. Nyt vaan kaikki meni todella omituiseksi kerrottuani suunnitelmistani, joista olivat kuulleet sitten kiertotietä. Minut haukuttiin todella törkeästi ja pyydettiin poistumaan saman tien työpaikalta.
Minua ei siis irtisanottu enkä ole vielä irtisanoutunut, mutta selvää on etten tuonne takaisin mene...

2

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lomakorvaus pitää maksaa. Muissa asioissa ota yhteyttä ammattiliittoosi, jos koet sen tarpeelliseksi. Jos et kuulu liittoon, niin työsuojelu on oikea osoite.

• Anonyymi

Järkevät javiisaat inmiset kuuluu 100%:ti liittoon. YTK kuulu ne jotka ei ajattele tulevaisuutta, vaan elävät tässä ja nyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      174
      2037
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      85
      1479
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      182
      1414
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      12
      1172
    5. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      40
      1066
    6. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      993
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      42
      898
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      96
      854
    9. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      815
    10. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      49
      775
    Aihe