Täytyykö työnantajan maksaa minulle loma-ajan palkka kertyneistä lomista ja irtisanomisajan palkka, jos sanoudun irti työstäni? Irtisanomisaika on 14vrk kolmen vuoden jälkeen.
Saako työnantaja huudella minun asioitani lähdön jälkeen tai ennen yrityksen sisällä tai ulkopuolisille, mustamaalata minua tai kertoa omaa versiota lähdöstäni, joka ei pidä paikkaansa? Oikeus lienee kertoa, että lähden, mutta ovatko kaikki muut tiedot minusta luottamuksellisia? Mietin, että uusi tietosuojalaki antaa aika tiukat raamit kaikelle tiedolle. Toki laissa on muutenkin määritelty salassapitovelvollisuudet. Minusta on puhuttu jo asioita ja ei niin positiivisia ainakin yrityksen sisällä.
Miten mustamaalaaminen? Sitten itse asiaan. Työnantaja sai tietää kiertotietä, että minulle on tarjottu töitä muualta ja oli jo ehtinyt haukkua minut sille yritykselle ainakin suullisesti, mutta käsittääkseni jopa s.postilla. Täytyykö minun erikseen kieltää paskanpuhuminen? Eihän edes minun s.postia saa lukea ilman lupaa ja tiedän, että varmasti ovat lukeneet ihan kaikki vaikken sitä voi todistaa. Tosin eipä siellä ole muuta kuin työasiaa. Aikoivat myös pitää huolta ettei minulla ole uraa uudessa työssäni, josta kerroin. Sanoivat laittavansa niin paljon paskaa tuulettimeen ja kapuloita rattaisiin etten tule ikinä pystymään työntekoon siellä. Aikoivat mustamaalata minua ihan jokapuolelle, jos menen tuonne töihin. Jopa minun ”siviilikavereilleni”, jotka tietävät. Muutakin uhkailua tuli päin näköä. Eivät tule hyväksymään työpaikan vaihtoa sinne suunniteltuun. Minulla ei ole minkäänlaista kilpailukieltoa työsopimuksessa.
Kertoivat jopa nauhottaneensa minun puheluita ja yhden tapaamisenkin salaa. Saattoi toki olla paskapuhettakin, mutta en yllättyisi enää mistään.
Lähden suosiolla, sillä eihän tuolla työskenteleminen enää onnistu, mutta minulle lain mukaan kuuluvat korvaukset haluaisin lähtiessäni saada asiallisesti. Itselläni ei ole mitään motivaatiota vihoitella tai haukkua työnantajaa, koska se on kuitenkin minulle palkan maksanut. Nyt vaan kaikki meni todella omituiseksi kerrottuani suunnitelmistani, joista olivat kuulleet sitten kiertotietä. Minut haukuttiin todella törkeästi ja pyydettiin poistumaan saman tien työpaikalta.
Minua ei siis irtisanottu enkä ole vielä irtisanoutunut, mutta selvää on etten tuonne takaisin mene...
Irtisanoutuminen ja paskaa niskaan
Anonyymi
2
106
Vastaukset
- Anonyymi
Lomakorvaus pitää maksaa. Muissa asioissa ota yhteyttä ammattiliittoosi, jos koet sen tarpeelliseksi. Jos et kuulu liittoon, niin työsuojelu on oikea osoite.
- Anonyymi
Järkevät javiisaat inmiset kuuluu 100%:ti liittoon. YTK kuulu ne jotka ei ajattele tulevaisuutta, vaan elävät tässä ja nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409