Meikäläistä kiinnostaa taide ja käsityö, vaikka ruma mies olenkin.
Lapsuudesta asti on taide kiehtonut ja kiinnostanut.
Olen harrastanut piirtämistä, öljyvärimaalausta, vesivärimaalausta, pastellitöitä mm.
Olen käynyt jopa Artesaaniksi metalli- ja kivisepäksi.
Eli perinteinen pajaseppä ahjo ja alasin. Kivipuolelta kiven hiontaa ja käsittelyä.
Myös keramiikka ja lasialaa olen opiskellut.
Se oli myös erittäin mielenkiintoista, keramiikka töitä, dreijausta, lasitusta.
Kaikkein mielenkiintoisinta mihin pääsi tutustumaan ja tekmään oli keramiikan Raku-tekniikka, joka oli primitiivinen lastus poltto tekniikka, kuten vielä primitiivisempi eli keramiikka esineiden poltto kuopassa, jossa pidettiin tulta pari päivää, ei avoliekillä, vaan tapahtui kytemällä ja piti siinä vahtia, ettei syttynyt keko palamaan.
Keramiikkaa olisi mukava tehdä, varsinkin Raku poltto tekniikalla, mutta siinäkin poltetaan keramiikka ensin sähköuunissa ja siinä menee mahottoman paljon sähköä.
Sähköä syö tuollainen uuni usean kympin edestä, että eipä ole siksi tullut keramiikka uunia hankittua, tosin raku poltossa käytetään nestekaasua lasitus poltossa.
Lasitöitä olen tehnyt ja nekin ovat mielenkiintoisia. Tiffany tekniikalla niitä tehdään.
Taidelasit on erittäin kauniita ja jokainen lasi on erilainen.
Yhden tiffany lampunkin olen väsänyt, mutta oli siinä hommaa, että sen sai valmiiksi.
Onkos taiteellisia/käsityö ihmisiä palstalaisissa???
15
74
Vastaukset
Suakin sitten varmaan kiinnostaa tää ohjelma..
https://www.ihanalehti.fi/Mestaritekija- Anonyymi
Teen taidetta ja olen harrastusmielessä tehnyt joitain savijuttuja, kannuja yms. joskus, rakuakin meinasin. Muinoin ei ollut kuin maakuoppa jossa poltettiin keramiikkaa, esim. nuorakeramiikka ja jotkut asbestikeramiikat ovat aika korkeatasoisia. Eli ei välttämättä tarvita tehdasvalmisteista uunia polttoon.
Haluaisin yhdelle mökille lasimaalauksia pariin ikkunaan, mutta täällä missä asun kurssille ei ollut tarpeeksi osanottajia, joten ei sillä erää päässyt tekemään niitä. Mielenkiintoista kuitenkin ja jossain vaiheessa sitten...- Anonyymi
Onko Sinulla rahaa maksaa konsultoinnista, kun jo minuuttikin maksaa Sinulle noin 20000EUR....
Netistä löytyy tiffanylasi töiden tekemistä käsitteleviä videoita ja kirjoistakin selviää tekniikka, mutta paras olisi tietenkin, jos pääsisit kurssille, josta saa opetusta ja pääsee tekemään.
Ei varmaan kannata muutaman lasityön takia hankkia kaikkia tarvikkeita, joita lasitöiden tekemisessä tarvitsee, kuten hiomakone, jolla lasinpalat hiotaan sopivan kokoisiksi ja ennenkaikkea reunat saadaan hiottua tasaikseksi, että kuparifolio teipin saa lasinpalaan kiinnitettyä ja tinattua yhteen.
Lasiveitsi tarvitaan, jolla lasinpalat leikataan lasilevystä irti ja pihdit, joilla lasinpalasta on hyvä pitää kiinni ja irroittaa lasinpaloja toisistaan.- Anonyymi
RumaMies kirjoitti:
Netistä löytyy tiffanylasi töiden tekemistä käsitteleviä videoita ja kirjoistakin selviää tekniikka, mutta paras olisi tietenkin, jos pääsisit kurssille, josta saa opetusta ja pääsee tekemään.
Ei varmaan kannata muutaman lasityön takia hankkia kaikkia tarvikkeita, joita lasitöiden tekemisessä tarvitsee, kuten hiomakone, jolla lasinpalat hiotaan sopivan kokoisiksi ja ennenkaikkea reunat saadaan hiottua tasaikseksi, että kuparifolio teipin saa lasinpalaan kiinnitettyä ja tinattua yhteen.
Lasiveitsi tarvitaan, jolla lasinpalat leikataan lasilevystä irti ja pihdit, joilla lasinpalasta on hyvä pitää kiinni ja irroittaa lasinpaloja toisistaan.Joo tuollaisiin tarvitaan sitten tilat ensinkin ja sitten pöytäsirkkelit kunnolliset lankkujen halkomiseen...
Tietysti jostain vanerista voi yrittää vääntää jotain, mutta itse kun ajattelin niin, tästä ajatuksesta varmastikin joku Valtakuntakin pitää, kun jos on käteistä rahaa, niin lapsille, itselläni ei ole... siskon ja jne... lapsille pääsiäiseksi: voin heittää noin 100EUR pelkästään niihin pääsiäisen suklaamuniin :D - Anonyymi
RumaMies kirjoitti:
Lasiveitsi tarvitaan, jolla lasinpalat leikataan lasilevystä irti ja pihdit, joilla lasinpalasta on hyvä pitää kiinni ja irroittaa lasinpaloja toisistaan.En ole perehtynyt sen paremmin tekniikkaan, mutta luulisi senkin homman hoituvan ilman koneita, päätellen vanhoista kirkkolaseista yms.
- Anonyymi
"Kivipuolelta kiven hiontaa ja käsittelyä."
Mitä olet muuten mieltä tästä "kivisestä" jalasta? https://aijaa.com/b0EGo7
Se vaikuttaisi olevan tehdyn jostain valuvasta massasta muotin avulla, vaaleat viirut myötäilevät "jalan" muotoa ja siellä on varpaatkin. Jotain muinaista geopolymeeriseosta? Laatat tai blokit mitä näkyy kuvassa on myös mahdollisesti tehty jostain emäksisestä massasta esim. tuhkaa, kalkkikiveä jne. - Anonyymi
Kiinnostaa todella paljon, ja kiinnostaa olla muiden luovien ihmisten kanssa tekemisissä! Olen tehnyt kaikkea luovaa pienestä pitäen, tällä hetkellä olen kiinnostunut kuvankäsittelystä.
- Anonyymi
Kaverin kanssa painoimme erään kerran omalle CD-levyllemme kansia Gummeruksen painossa, kaveri sai tehdä omalla ajallaan niitä kun on niin paljon painotuotteita että ei tunnu missään jos joku painaa itse jotain omia omalla ajallaan.
Olikohan micrografx:n kuvan käsittelyohjelma, designer, sitten freehand ja mitä kaikkea, todella suuri näyttö oli kaverilla omassa toimistossaan, oli vielä kuvaputkiaikaa hirviön kokoinen pallukka näyttö... skannerin koko taisi olla A2 kokoa tai no aika suuri sekin oli.
Ja ne paperipinkkojen leikkausjutut, hydrauliset, sellaiseen ei kannata laittaa sormia väliin, raamattu tai puhelinluettelokin menee varmasti kahtia jos niin haluaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaverin kanssa painoimme erään kerran omalle CD-levyllemme kansia Gummeruksen painossa, kaveri sai tehdä omalla ajallaan niitä kun on niin paljon painotuotteita että ei tunnu missään jos joku painaa itse jotain omia omalla ajallaan.
Olikohan micrografx:n kuvan käsittelyohjelma, designer, sitten freehand ja mitä kaikkea, todella suuri näyttö oli kaverilla omassa toimistossaan, oli vielä kuvaputkiaikaa hirviön kokoinen pallukka näyttö... skannerin koko taisi olla A2 kokoa tai no aika suuri sekin oli.
Ja ne paperipinkkojen leikkausjutut, hydrauliset, sellaiseen ei kannata laittaa sormia väliin, raamattu tai puhelinluettelokin menee varmasti kahtia jos niin haluaa.Wow.. Itse teetän uniikkeja tuotteita smartphotossa. Olen myös suunnitellut levynkansia. Myyntitaidot ikävä kyllä 0. Kaverit usein ehdottavat aiheita. Harrastus vaan. En oikein kehtaa pyytää palkkaa, vaikka välillä yhden tuotteen suunnitteluun menee tuntikausia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wow.. Itse teetän uniikkeja tuotteita smartphotossa. Olen myös suunnitellut levynkansia. Myyntitaidot ikävä kyllä 0. Kaverit usein ehdottavat aiheita. Harrastus vaan. En oikein kehtaa pyytää palkkaa, vaikka välillä yhden tuotteen suunnitteluun menee tuntikausia.
Varmasti menee jos aivan alusta suunnittelee kokonaan levyn kannet, meillä oli joku 1997 vuosimallin Corvette muistaakseni takakannessa ja levyn nimi oli High Tuned Performance, kun vein levyn sitten valmistuttuaan kaverille sanoi että: hyvin kuvaa takakannen vette-kuvat tuota otsikkoakin,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti menee jos aivan alusta suunnittelee kokonaan levyn kannet, meillä oli joku 1997 vuosimallin Corvette muistaakseni takakannessa ja levyn nimi oli High Tuned Performance, kun vein levyn sitten valmistuttuaan kaverille sanoi että: hyvin kuvaa takakannen vette-kuvat tuota otsikkoakin,
Todella mielenkiintoista! 🙂 Hienosti pärjäsitte siis.. Suunnittelen muuten myös t-paitoja. Jokaisella tuntuu olevan aina jokin aihe, josta on aina halunnut paidan, eikä valmiina löydy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella mielenkiintoista! 🙂 Hienosti pärjäsitte siis.. Suunnittelen muuten myös t-paitoja. Jokaisella tuntuu olevan aina jokin aihe, josta on aina halunnut paidan, eikä valmiina löydy.
Niin silloin oli rahoja, suhteita paljonkin kun tuon teimme, levyn ja kokonaan niin jutut musiikit aluksi tietystikin ja levy sitten päälle, jäi hyväksi muistoksi kaikille sitten tuo.
Tulostimilla voi tehdä niitä sellaisia silitettäviä kuvia itse paitoihinkin... jotenkin ne tehdään niin että silitysraudalla sitten liimataan se oma kuva siihen kiinni :D
Yhtä T-paitaa varten tuskin kannattaa käynnistää jotain jonkin Gummerus-kirjapainonkaan kaikkia koneita käyntiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin silloin oli rahoja, suhteita paljonkin kun tuon teimme, levyn ja kokonaan niin jutut musiikit aluksi tietystikin ja levy sitten päälle, jäi hyväksi muistoksi kaikille sitten tuo.
Tulostimilla voi tehdä niitä sellaisia silitettäviä kuvia itse paitoihinkin... jotenkin ne tehdään niin että silitysraudalla sitten liimataan se oma kuva siihen kiinni :D
Yhtä T-paitaa varten tuskin kannattaa käynnistää jotain jonkin Gummerus-kirjapainonkaan kaikkia koneita käyntiin.No ei. 🙂 Hintakilpailu niin kovaa ifolorilla, smartphotolla ja muilla, että suht edullisesti saa yksittäiskappaleita. Siellä on myös hyviä pohjia. Olen tuota silitystäkin kokeillut. Yritän aina saada muitakin kiinnostumaan luovuudesta, mutta harvaa kiinnostaa. Ei ole pakko olla hyvä, tekemisen ilokin on tärkeää.
Minä tykkään ihailla kaunista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593225Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472921Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242749Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541837- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193991- 44839
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26830