Tyhjännauramisen ja aiheettomien syytösten sijaan laitetaan kiltisti & kunnollisesti tuollainen hyvä uutinen framille:
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000006395613.html?ref=rss
Jos eivät hinnalla pilaa niin tuota voisi joskus ainakin maistiaisen verran ottaa.
Kotimaista kallaa
26
<50
Vastaukset 26
Sitähän täytyy maistaa.
Tuolla ylen uutisessa oli että hintaero n.1,5e tonnikalapurkkiin, ei ihan valtava ja kun kerran miljoonainvestointejakin vaatinut etä homma skulaa niin ehkä sitä sen verran enempi ainakin maistiaisesta voisi maksaakin ihan vain kannatuksen vuoksi:
https://yle.fi/uutiset/3-11184798Harmaaritari kirjoitti:
Tuolla ylen uutisessa oli että hintaero n.1,5e tonnikalapurkkiin, ei ihan valtava ja kun kerran miljoonainvestointejakin vaatinut etä homma skulaa niin ehkä sitä sen verran enempi ainakin maistiaisesta voisi maksaakin ihan vain kannatuksen vuoksi:
https://yle.fi/uutiset/3-11184798Joo. Se 1,5€ menee helposti turhempaakin.
- Anonyymi
Tuo ei oikein innosta, mutta ostin tänää tuoreita silakkafileitä. kilohinta 5.90
Ootteko muuten aina paistanu lohifileet väärin? aika moni varmaan on:
https://www.hs.fi/ruoka/art-2000006395249.htmlNäköjään oikein olen paistellut. Kypsennän aina nahkapuoli pannuun päin ja lämpenevässä pannussa, en koskaan kuumassa.
viriviri kirjoitti:
Näköjään oikein olen paistellut. Kypsennän aina nahkapuoli pannuun päin ja lämpenevässä pannussa, en koskaan kuumassa.
En minäkään oikeen ikinä oo muistanu sitä että se pannu pitäs kuumaks käristää, melko alussa siis kun pannu vielä haalea varmaan useimmin laittanu kalan siihen nahkapuoli alaspäin. Oon sitten kyllä aina kääntäny vielä niin että saa siihen yläpintaankin vähän rusketusta ja rasvaa.
Harmaaritari kirjoitti:
En minäkään oikeen ikinä oo muistanu sitä että se pannu pitäs kuumaks käristää, melko alussa siis kun pannu vielä haalea varmaan useimmin laittanu kalan siihen nahkapuoli alaspäin. Oon sitten kyllä aina kääntäny vielä niin että saa siihen yläpintaankin vähän rusketusta ja rasvaa.
Mulla on monesti mausteita päällipuolella, niin nopeasti olen vaan lopuksi käyttänyt yläpuolen pannussa. Kamala maku jos mausteet ehtii paistua liikaa. Ilman maustetta varmaan pieni rusketus tekee vaan makua.
- Anonyymi
Paistan lohen aina uunissa.
viriviri kirjoitti:
Mulla on monesti mausteita päällipuolella, niin nopeasti olen vaan lopuksi käyttänyt yläpuolen pannussa. Kamala maku jos mausteet ehtii paistua liikaa. Ilman maustetta varmaan pieni rusketus tekee vaan makua.
Juu ja varsinkin silloin kun voissa paistaa pitäähän sitä vähän saada siihen pintaan. Sit voi ripotella maustetta vielä päälle.
Harmaaritari kirjoitti:
Juu ja varsinkin silloin kun voissa paistaa pitäähän sitä vähän saada siihen pintaan. Sit voi ripotella maustetta vielä päälle.
Juu. Aina voissa paistaen. Voin maku on vertaamaton.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Meille yleensä eräs tuttu tuo kylmäsavulohta, on sellainen paikka missä niitä menee osittainen omistajakin taitaa olla siinä sitten, on mielestäni paljonkin parempaa leivän päällä kuin graavilohi.
- Anonyymi
aika paljon hintaeroa 1.50e eli maksaako tonnikala noin 1.50 eli roskakala 3 euroa niin se on kakka kalaa ja järvet täynnä sitä niin itse en maksa kakka kalasta ja järjetöntä voittoa pietiselle vai mikä oli omistaja niin tähän päivään asti kukaan ei ole syönyt särkeä räkäkiiskiä lahnaa ym niin olen ihminen ja syön kunnon kalaa ja enkä maksa kakkasta
Kuules ennenvanhaan ennen pullalohi aikaa lahna oli arvostettu ruokakala ja suomen tärkeimpiä talouskaloja ja soisi olevan vieläkin.
Kuten edellä kerroit järvet ovat täynnä roskakalaa mikä oikeastaan on silti erinomaista ravintoa mutta jätetty jarveen vesistöä rehevöittämään ja muuten pilaamaan.
Minun ehdotus on, että kalastetaan roskakalakanta pienemmäksi niin saadaa ihmisille laadukasta ravintoa halvalla sen sijaan, että syötettäisiin särjet minkeille. En ole mikään kettutyttöilijä mutta arvokkaampaa särkikin on ihmisravintona kuin ravitsemassa minkkejä joiden turkiksia eivät osta muut kuin hienohelmapröystäilijät.- Anonyymi
Veneenkokka_mies kirjoitti:
Kuules ennenvanhaan ennen pullalohi aikaa lahna oli arvostettu ruokakala ja suomen tärkeimpiä talouskaloja ja soisi olevan vieläkin.
Kuten edellä kerroit järvet ovat täynnä roskakalaa mikä oikeastaan on silti erinomaista ravintoa mutta jätetty jarveen vesistöä rehevöittämään ja muuten pilaamaan.
Minun ehdotus on, että kalastetaan roskakalakanta pienemmäksi niin saadaa ihmisille laadukasta ravintoa halvalla sen sijaan, että syötettäisiin särjet minkeille. En ole mikään kettutyttöilijä mutta arvokkaampaa särkikin on ihmisravintona kuin ravitsemassa minkkejä joiden turkiksia eivät osta muut kuin hienohelmapröystäilijät.eli ihmisille lahnaa ja minkeille lohta vai ja loput kunnon kalat ulkomaille tai kaatopaikalle ja suomalaisille vain lahnaa 1000e 10 grammaa no syön ennemmin silakkaa eli kalastetaan roskakalat pois ja tilalle kunnon kalaa kasvatetaan tai mätiä laitetaan vesistöihin eli sonta tunkiolle ja ihmisille kalaa ja halvalla
Anonyymi kirjoitti:
eli ihmisille lahnaa ja minkeille lohta vai ja loput kunnon kalat ulkomaille tai kaatopaikalle ja suomalaisille vain lahnaa 1000e 10 grammaa no syön ennemmin silakkaa eli kalastetaan roskakalat pois ja tilalle kunnon kalaa kasvatetaan tai mätiä laitetaan vesistöihin eli sonta tunkiolle ja ihmisille kalaa ja halvalla
Ne niinsanottujen kunnon kalojen kannat ovat ylikalastettuja tai ainakin lähellä sitä. Luonnonvaraisen lohenkin lähes uhanalainen tilanne paranisi paljon, jos kalastuspainetta siirrettäisiin nykyisin vähempiarvoisena pidettyyn kalaan. En oikeastaan ymmärrä miksi karsastat särkeä,, joka rasvaisena kalana on erinomaista ravintoa ja oikein valmistettuna matkastakin. Ja tuon järjettömän hinnan vetäisit ties mistä.
Ei muuta kuin särkeä pöytään.Anonyymi kirjoitti:
eli ihmisille lahnaa ja minkeille lohta vai ja loput kunnon kalat ulkomaille tai kaatopaikalle ja suomalaisille vain lahnaa 1000e 10 grammaa no syön ennemmin silakkaa eli kalastetaan roskakalat pois ja tilalle kunnon kalaa kasvatetaan tai mätiä laitetaan vesistöihin eli sonta tunkiolle ja ihmisille kalaa ja halvalla
Ne niinsanottujen kunnon kalojen kannat ovat ylikalastettuja tai ainakin lähellä sitä. Luonnonvaraisen lohenkin lähes uhanalainen tilanne paranisi paljon, jos kalastuspainetta siirrettäisiin nykyisin vähempiarvoisena pidettyyn kalaan. En oikeastaan ymmärrä miksi karsastat särkeä,, joka rasvaisena kalana on erinomaista ravintoa ja oikein valmistettuna matkastakin. Ja tuon järjettömän hinnan vetäisit ties mistä.
Ei muuta kuin särkeä pöytään.
Yli kakskymmentä vuotta oon odottanut milloin tämä keksitään.
- Anonyymi
miksi ei voi olla lohta ja siikaa ja purkki maksaisi max 0.08 senttiä
- Anonyymi
Hauskasti sanottu "Kala on kaveri" ja "kala kaveri" :D
Valtakunta niin isäntä muisti muistuttaa että on hyvät kelit katsella taivaita... ainakin Aldebaranin tähdistö on varmaankin kirkkain kohde nyt: sellainen missä on monia tähtiä, kaukana mutta näkyy paljain silmin yhtenä se tähtisuma.
- Anonyymi
Mutta kun kerran yritettiin itse tuulastaa: tietysti olimme liian aikaisin liikkeellä eikä ollut soutuveneessä valona auton H4-halogeenia edessä, kalat eivät vielä olleet menneet nukkumaan, olivat vähän hereillä vielä mutta säikähtivät meitä :D
Taskulampun avulla tuulastaminen on aika heikkoa, kun ei näe, mutta näimme kaloja kyllä ja keulassa taskulampulla katsoimme kaloja :D Hyvä hyvä.
Ideahan ei ole uusi, mutta hyvä jos joku saa sen markkinoitua massoille.
Koettakaapa kylmäsavustaa särkeä ja autoklaavata se sitten purkkiin. Ei paljon voi herkku siitä parantua.- Anonyymi
Tuollainen kylmäsavustuskin on niin ammattilaisten hommia että pitää olla jo jonkin verran kokemusta.
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen kylmäsavustuskin on niin ammattilaisten hommia että pitää olla jo jonkin verran kokemusta.
Vähän harrastuneisuutta, ei tarvi olla ammattilainen.
Kylmäsavustusvälineet on käytännössä ilmaisia ja sopivia syyskelejä Suomessa nykyään riittää. Autoklaavaus vaatii jo vähän välinepanostusta. Itekin joskus lainavehkeillä koetin.- Anonyymi
Thymallus kirjoitti:
Vähän harrastuneisuutta, ei tarvi olla ammattilainen.
Kylmäsavustusvälineet on käytännössä ilmaisia ja sopivia syyskelejä Suomessa nykyään riittää. Autoklaavaus vaatii jo vähän välinepanostusta. Itekin joskus lainavehkeillä koetin.Ahaa että erilaisia tapojakin tuollaisia tehdä, en tiennytkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.922839Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt442353Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.391123- 36991
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,153849Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi9703Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?587002 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk48618Mitä tuot pöytään parisuhteessa?
Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä149589- 36581