https://www.viikonloppu.com/ensitreffeilla-ollut-nainen-tilasi-ravintolan-kalleimman-annoksen-miehen-reaktio-keraa-ylistysta/?fbclid=IwAR36QYSTF6CeViaVmG2MUEvI7aL1GpYaw_d12d3M1JffLvJN3aIKGvNei7A
Minusta naisen pitäisi maksaa omat ruuat.
Kumpi maksaa treffeillä?
22
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ekoilla treffeillä kumpikin voi vallan hyvin pulittaa oman osuutensa. Jos treffejä tulee lisää, voi sopia jonkun vuorotellen-systeemin. Toki toinen voi kustantaa toisenkin osuuden useammin jos asiasta on neuvoteltu etukäteen. Ei ole soveliasta vain olettaa toisen maksavan kaiken.
MInä olen oppinut, että kun suomalaisen naisen kanssa mennään elokuviin niin nainen haluaa maksaa elokuvaensitreffeillä oman osuutensa. Täytyy tunnustaa, että otantani on alle 10, mutta uskon sen vastaavan yleistä trendiä. Ravintolassa ensitreffeillä voi olla toisin?
- Anonyymi
Sama kokemus. Naiset haluu ekalla näkemisellä maksaa omat kahvit, kaljat, safkat... Ei oo kukaan olettanu mun maksavan ja vaikka oon tarjoutunu ni ovat kieltäytyneet. Jos joskus oon ehtiny maksaa kortilla molempien juomat ni ovat sitte maksaneet seuraavan kierroksen.
Anonyymi kirjoitti:
Sama kokemus. Naiset haluu ekalla näkemisellä maksaa omat kahvit, kaljat, safkat... Ei oo kukaan olettanu mun maksavan ja vaikka oon tarjoutunu ni ovat kieltäytyneet. Jos joskus oon ehtiny maksaa kortilla molempien juomat ni ovat sitte maksaneet seuraavan kierroksen.
Amerikkalaisten naisten suhteen on toisenlaista. Siellä voidaan odottaa, että mies maksaa varsinkin, jos on ehdottanut ne treffit. Itselläni sattui kyllä kerran amerikkalaisen naisen suhteen nolo juttu - onnistuin hävittämään lompakkoni juuri ennen treffejä ostokeskukseen. Amerikkalainen nainen maksoi pizzamme, mutta sovimme, että seuraavalla kerralla maksan minä. Toisen jenkin kanssa kahvilassa minä maksoin, sillä niin taitaa heidän koodinsa mukaan miehen pitää tehdä - mies maksaa, paitsi monesti Suomessa ei?
- Anonyymi
FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:
Amerikkalaisten naisten suhteen on toisenlaista. Siellä voidaan odottaa, että mies maksaa varsinkin, jos on ehdottanut ne treffit. Itselläni sattui kyllä kerran amerikkalaisen naisen suhteen nolo juttu - onnistuin hävittämään lompakkoni juuri ennen treffejä ostokeskukseen. Amerikkalainen nainen maksoi pizzamme, mutta sovimme, että seuraavalla kerralla maksan minä. Toisen jenkin kanssa kahvilassa minä maksoin, sillä niin taitaa heidän koodinsa mukaan miehen pitää tehdä - mies maksaa, paitsi monesti Suomessa ei?
Onhan tuo valtaisan paljon yleisempää muualla maailmassa että mies tarjoaa treffeillä.
Suomessa harmillisen usein kuulee valiteltavan esim baarissa, että nainen ei lähtenytkään yöksi vaikka sille siidereitäkin osteli. Vähän niinkuin oletetaan että se joka ottaa tarjotun tuotteen vastaan jää velkaa tarjoajalle, tavalla tai toisella. Jos omasta aloitteestaan tuo naiselle lasin nenän eteen, eikä saaja ole tätä lahjusta pyytänyt, niin on hönttiä odottaa saavansa vastapalvelusta. Sitten jos toinen erikseen pyytää tarjoamaan, ollaan jo askelen lähempänä maksun ja palveluiden vaihtamista.
Nuorempana eteläisemmässä Euroopassa matkustellessa tarjoilijat monesti toivat drinkkejä eteen, ja totesivat että "tuo ja tuo herra tuolta tiskiltä lähetti tämän". Suomen meininkiin tottuneena kieltäydyin kohteliaasti, koska olin siinä uskossa että juoman vastaanottaminen tarkoittaisi että jäisin velkaa. Minua pidettiin sekä tarjoilijoiden että miesten mielestä aivan äärimmäisen epäkohteliaana, enkä oikein käsittänyt miksi. Halusinhan vain istua yksin omassa rauhassani lukemassa, enkä toivonut höpöttelyseuraa.
Espanjassa eräs tarjoilijatar osasi kertoa, että tuntee pohjoismaisten naisten syyt lähettää tarjottu juoma pois. Hän selitti että heillä tuo tapa ei ole miehelle tekosyy tupata seuraan vonkaamaan seksiä. Miehet osoittavat tarjoamalla huomioineensa viehättävän naisen ja vähän niinkuin kehuksi lähettävät drinkin. Usein eivät edes pyydä saada istua seuraksi, vaan ainoastaan nyökkäävät hymyillen kun heilautat kiitokseksi.
Tuollaiset kohteliaisuudet oli itselle todella hämmentävää mutta silmiä avaavaa. Toki siellä juomien hinnatkin ovat Suomen vastaavia alhaisemmat, joten viinilasin tarjoaminen ei ole. yhtä iso investointi kuin täällä päin. Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuo valtaisan paljon yleisempää muualla maailmassa että mies tarjoaa treffeillä.
Suomessa harmillisen usein kuulee valiteltavan esim baarissa, että nainen ei lähtenytkään yöksi vaikka sille siidereitäkin osteli. Vähän niinkuin oletetaan että se joka ottaa tarjotun tuotteen vastaan jää velkaa tarjoajalle, tavalla tai toisella. Jos omasta aloitteestaan tuo naiselle lasin nenän eteen, eikä saaja ole tätä lahjusta pyytänyt, niin on hönttiä odottaa saavansa vastapalvelusta. Sitten jos toinen erikseen pyytää tarjoamaan, ollaan jo askelen lähempänä maksun ja palveluiden vaihtamista.
Nuorempana eteläisemmässä Euroopassa matkustellessa tarjoilijat monesti toivat drinkkejä eteen, ja totesivat että "tuo ja tuo herra tuolta tiskiltä lähetti tämän". Suomen meininkiin tottuneena kieltäydyin kohteliaasti, koska olin siinä uskossa että juoman vastaanottaminen tarkoittaisi että jäisin velkaa. Minua pidettiin sekä tarjoilijoiden että miesten mielestä aivan äärimmäisen epäkohteliaana, enkä oikein käsittänyt miksi. Halusinhan vain istua yksin omassa rauhassani lukemassa, enkä toivonut höpöttelyseuraa.
Espanjassa eräs tarjoilijatar osasi kertoa, että tuntee pohjoismaisten naisten syyt lähettää tarjottu juoma pois. Hän selitti että heillä tuo tapa ei ole miehelle tekosyy tupata seuraan vonkaamaan seksiä. Miehet osoittavat tarjoamalla huomioineensa viehättävän naisen ja vähän niinkuin kehuksi lähettävät drinkin. Usein eivät edes pyydä saada istua seuraksi, vaan ainoastaan nyökkäävät hymyillen kun heilautat kiitokseksi.
Tuollaiset kohteliaisuudet oli itselle todella hämmentävää mutta silmiä avaavaa. Toki siellä juomien hinnatkin ovat Suomen vastaavia alhaisemmat, joten viinilasin tarjoaminen ei ole. yhtä iso investointi kuin täällä päin.Kiitos paljon asiaa valaisevasta näkemyksestä.
Itselläni oli pariisitar ystävänä. Tämä lupasi näyttää minulle kotikaupunkiaan, sen nähtävyyksiä ja tarjota aterian. Kun hän oli tulossa Suomeen niin mitä tarjosin samaa tapaan kotikaupunkini nähtävyyksiä ja ateriaa, jonka itse suunnittelin. Siihen ateriaan kuului viiniäkin. Eli suhteet kansainvälisesti odottavat vastavuoroisuutta, mutta drinkki ilmeisesti ravintolassa ei vastavuoroisuuden tasolle yllä?
- Anonyymi
voihan sen kertoa mikä on raha tilanne esin ei ole kuin esim 20e mukana eli max 10e saa maksaa kummankinostos eli sellaiseen paikkaan eli treffit kahvilaan huoltsikalle heseen grilliin ja jos toinen ehdottaa kalliiseen paikkaan niin sanoo ettei ole varaa sinne mennä ja jos sen takia ei toista kiinnosta niin uusia treffejä ei tule
Tyhmempi.☝️
- Anonyymi
oletko aina se maksumies tai maksaja ja se ketuttaa
- Anonyymi
Maksatatko naisella??
- Anonyymi
Nainen maksaa aina. Kävin kymmenillä treffeillä naisen kanssa ja se makso koska olen työtön.
Se joka pyytää...
Jos sovitaan yhdessä, sit kumoikin msksaa omansa.
Tai se kumpi haluaa..- Anonyymi
Oli niitä naisia jotka käyvät treffeillä vain ilmaisen sapuskan vuoksi ja näitähän suomessakin riittää.
Mun mielestä mies maksaa, niin oon tehnyt ittekki jos jonkun kans olen ulos lähteny.
Ensitreffeistä jos puhutaan niin niiden kustannus nyt yleensä on ainakin itsellä parin kympin luokkaa. Kahvilla jossakin kuppilassa, jäätelöä rannalla tai makkaranpaistoa laavulla. Mulla lähtökohta on se että mies maksaa ekan kierroksen. Siinä ei mitään elitystä ole; jotenkin minulle se vain on kotelias tapa. Samanlainen kuin oven aukaisu naiselle.
Jos olen itse ehdottanut treffejä niin käytän sitä perusteena mutta jos aloite on tullut naiselta niin olen kysynyt että leikitäänkö vanhanaikaisia ja minä maksan. Vastaanotto nyt on ollut vaihteleva mutta reaktiosta on jo aistittavissa tulevien treffien pituus ja se tuleeko seuraavia ollenkaan.- Anonyymi
Se joka tarjoaa tietysti.
- Anonyymi
Kumpi ja kampi tappeli, kumpi voitti? Siinä sulle vastausta.
Puokkiin on maksettu.
- Anonyymi
Puoliksi. Ihan ehdottomasti. Erityisesti baarissa. Ei jää kiitollisuudenvelkaa, mikä pitäisi korvata seksillä tai viihdyttämällä miestä koko illan, jos ei kiinnosta. Tuota naiset pelkää. Tiedän kyllä, että osa käy röyhkeästi vaan syömässä ilmaiseksi.
Hahah en maksa tollasia summia. :D
- Anonyymi
Minä maksan. Siitä ei neuvotella. Jos äijä ei siihen suostu, niin se on moro sitten.
Jaahas, minusta se on kysyjä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174956
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2172671- 301740
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella341735Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731697Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301568Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641227- 1511170
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81154Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42972