Painajaispäiviä töissä

Anonyymi

Viikon kaksi viimeistä työpäivää on ollut ihan painajaista. Se ei johdu työtehtävistä, vaan kyseisen osaston työilmapiiristä. Tunnen sen erittäin ahdistavaksi.
Yleensä toimin eri osastolla, jossa ei juuri riitoja ole, mutta kyseisellä osastolla on paljon riitoja. On vahtia paljon kyttäämistä, valehtelua, mollaamista ja juoruamista. Lisäksi esiintyy keksittyjä juttuja.
Työntekijöille ei kuulu vahtia muita työntekijöitä . Milloin joku räplää kännykkää tai milloin joku toinen taas menee vessaan. Se kuuluu työnjohtajalle.
Tänään sain suuria ahdistuskohtauksia töissä. Ei saanut olla edes hiljaa. Siitäkin tuli negatiivista palautetta ja naurettiin vielä päälle.
Päästyäni kotiin sain kotimatkalla voimakkaan paniikkikohtauksen. Minun oli mentävä matkan varrella sijaisevaan metsikköön itkemään. Pelkään maanantaita, jos joudun kyseiseen osastoon töihin.
Ajatuksiini tuli jopa itsemurhan suunnittelu.

5

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaihda heti työpaikkaa, tai jos et juuri tällä hetkellä syystä tai toisesta saa uutta työtä, irtisanoudu ja ole vaikka hetki työttömänä. Kenelläkään ei ole velvollisuutta kokea tuollaista työpaikalla. Säästä rahaa niin pärjäät mahdollisen karenssin, mutta luulisi työkkärissäkin ymmärrettävän että tuo on jo pätevä syy irtisanoutua.

      • Anonyymi

        Niin, mikä siinä on, että kiusatun pitää aina väistää...
        On tää vaan sairasta....Pahinta, mitä koskaan on, on porukasta pois sulkeminen. Itselle tehty tätä jo peruskoulussa, nyt sama meno jatkuu työssä. Ja taas miespuoleisten toimesta. Ei ihme, että olen yksin.


    • Anonyymi

      Kuulostaa siltä että olet valitettavasti sattunut oikeaan paskaporukkaan. Hyviäkin tyyppejä siellä on, mutta tarvitaan vain 1 kiero mulkero, joka on koko ajan äänessä niin se on siinä. Ajattele järkevästi miten muut ihmiset kohtelevat sinua, enemmistö kohtelee neutraalisti tai kunnioittavasti. Kiusaaja ja sen lähimmät kätyrit jotka ajattelee vain siten kuin kiusaaja itse haluaa heidän ajattelevan, ovat negatiivisia. Kiusaaja usein on itse hirveä pelkuri ja kunnon liero. Sellainen ei ymmärrä muuta kuin mielistelyä tai väkivaltaa. Parempi siis pysyä erossa tai vaihtaa työpaikkaa. Ylin johto on varmuudella jo hänen hallussaan. Niin se vain menee näitten ilkeiden narsistien kohdalla.

    • Anonyymi

      Minua on kiusattu työpaikalla jo pitkään. Kiusaajina ovat lähiesimies ja hänen esimiehensä. Tähän saakka olen yrittänyt tehdä työni hyvin ja olla välittämättä kiusaamisesta, mutta nyt en enää jaksa. Kun itsensä vahingoittaminen tulee mieleen, silloin ollaan jo liian pitkällä. Valitettavasti vain tässä yhteiskunnassa kiusattu jätetään YKSIN. Kiusatun velvollisuus on näyttää kiusaaminen toteen. Työnantajalla on lakimiesten joukko, jota vastaan yksittäisen ihmisen on turhaa taistella. Vihaan turhia korulauseita, kuten "työnantajan velvollisuus on puuttua työpaikkakiusaamiseen" tai "Työnantajan on huolehdittava työntekijöiden yhdenvertaisesta kohtelusta." Jokainen työpäivä on painajainen.

    • Anonyymi

      Valitettevasti et ole ainoa, joka joutuu tässä maassa henkisen väkivallan uhriksi omalla työpaikallaan.

      Olen itsekin ollut (vieläpä hoitoalalla) paikassa, jossa ilmapiiri oli erittäin myrkyllinen vain muutaman kauhuhoitajan takia. Muut hiljaa hyväksyivät hoitajien törkeydet ja lainvastaisen käytöksen myös vanhuksia hoidettaessa. Kukaan ei usklatanut sanoa tilanteissa "tämä on väärin!". Sekin on osaltaan henkistä väkivaltaa. Katsoa vierestä laittomuuksia ja kamaluuksia ja olla hiljaa. Toisaalta moni pelkää ja ei uskalla sanoa, ettei joudu näiden ilkeilijöiden silmätikuksi. Toisaalta silmätikuksi voi joutua nimenomaan siksi, ettei sano. Näille narsisteille kelpaa syyksi mikä vaan.

      Olin ainoa, joka asiasta kys. työpailkalla sanoi. Kyseiset hoitajat varmasti pelästyivät kun uskalsin sanoa heille suorat sanat ja sen jälkeen mielistelivät vanhuksia heidän omaistensa tullessa käymään eivätkä ainakaan minun silmille enää samalla tavalla hypänneet. Pelkäsivät varmasti, että ilmoitan omaisillekin heistä. Todella yököttävää käytöstä. Samaiset hoitajat itkettivät siellä törkeydellään nuorempia mukavia hoitajia yms. Se oli silkkaa vallan väärinkäyttöä ja ihmisten toimimista työssä, johon he eivät luonteensa puolesta edes sovellu (siis nämä kiusaajat).

      Sanoin asiasta johtajalle, mutta johtajaa taisi kiinnostaa enemmän rahan kiskominen vanhuksilta huonosta (tenkin henkisellä tasaolla taphtuvasta) hoidosta kuin aito puuttuminen näiden hoitajien kauheaan käytökseen. Kyse vieläpä erittäin kalliista helsinkiläisestä yksityisestä hoivakodista. Johtajastakaan ei jäänyt kovin empaattista kuvaa. Omaisten pitäisi olla tarkempia. Kaikki ei ole aina sitä, mitä päälle päin esitetään.

      Sinuna harkitsisin vakavasti irtisanoutumista. Menetät aivan varmasti terveytesi tuollaisessa työpaikassa. Saat varmasti muualta töitä ja vaikka et heti saisikaan, niin se ei haittaa. Aina on miljoonia parempia mahdollisuuksia kuin olla kauheassa työilmapiirissä muiden rikottavana.

      Valitettavasti maailma on täynnä kylmiä, ilkeitä ja narsistisia ihmisiä. He elävät muiden kiusaamisen kautta. Sinä tai kukaan muukaan ei ansaitse kohtelua, jota heiltä saa. Älä missään nimessä luovuta ja ajattele mitään oman hengen riistämistä. Se ei todellakaan ole ratkaisu, vaan työpaikan jättäminen. Älä mieti, mitä muut ajattelevat irtisanoutumisesta tai mitä esim. johtaja sanoo. Jokaisella on oikeus irtisanoutua. Valitettavasti henkinen väkivalta kyseisillä työpaikoilla aina vaan jatkuu ja seuraava uhri on sinunkin jälkeesi näiden tyyppien kynsissä. Tuollainen ilmapiiri ja sen ylläpitäminen kertoo myös todella huonosta johtamisesta, joten tuskin tilanne siitä siellä paranee.

      Muista, että sinä ansaitset paljon parempaa ja syy on näiden ihmisten epävakaudessa ja ilkeässä luonteessa, ei sinussa.

      Toivon, että rohkeasti mietit aivan muita vaihtoehtoja. Nykyään on enemmän kuin normaalia vaihtaa työpaikkoja ihan muutenkin. Ja jos ei sitä työtä heti saa, voi aina miettiä esim. uusien asioiden opiskelua yms. Elämää ei kannata pilata muiden ilkeilyjen takia. Tsemppiä ja aurinkoa sinulle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe