Mitä Sapattina on lupa tehdä?

Anonyymi

-Mennä kuntosalille?
-Hiihtää?
-Katsoo telekkaria?
-Kipaista kaupassa? (eppäilen )

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sapattina ei saa käyttää sähköä ja kaupassa käynti on tietty kielletty. Lämmitys ja vesi on katkaistava ja jos joku on aurannut tai hiekoittanut kadut sapattina, niin kadulle meno on kielletty.

      • Anonyymi

        Sapattina tulee sammuttaa tulipalot, myöskin vartijat ja poliisit tehtävissään sapattisin, sillä elämme LAITTOMUUDEN AIKAA.

        1234567---


      • Anonyymi

        Missä näin lukee Mooseksen laissa? Osoita kohta, jossa on tällä tavalla sanottu.


    • Anonyymi

      Sapatti on tarkoitettu ihmisen lepoa ja virkistystä varten, minkä vuoksi ihminen ei saa tehdä sapattina ansiotyötä. Laissa on käsky myös auttaa hätään kärsivää lähimmäistä, joten toiselle ihmiselle pitääkin tehdä hyvää, jos hän sitä välttämättä tarvitsee. Sen takia sapattina saa tehdä kaiken sen, mitä ihmisen elämän ja terveyden vaaliminen edellyttää. Sapattina on käsketty myös pitää seurakunnan kokous ja papit saavat sen takia tehdä työtä temppelissä. Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

      2 Moos 23:12 "Tee työtä kuutena päivänä viikossa, mutta seitsemäntenä pysy työstäsi erossa, niin että härkäsi ja aasisi voivat levätä ja vierasheimoiset työntekijäsi ja vähäisimmätkin orjasi saavat virkistäytyä.

      Jes 58:3 "Miksi sinä et huomaa, kuinka me paastoamme? Etkö näe, kuinka me kuritamme itseämme?" Näen kyllä! Paastopäivänäkin te ajatte omia etujanne, te ahdistatte niitä, jotka raatavat puolestanne. [Jer. 14:12]
      4 Riitaa ja katkeruutta teidän paastonne tuottaa, raakoja nyrkiniskuja. Te ette enää pidä sellaista paastoa, joka kantaa rukoukset taivaisiin.
      5 Tuollaistako paastoa minä teiltä odotan, tuollaista itsenne kurittamisen päivää? Sitäkö, että te riiputatte päätänne kuin rannan ruoko, pukeudutte säkkivaatteeseen, makaatte maan tomussa, sitäkö te kutsutte paastoksi, Herran mielen mukaiseksi päiväksi? [Neh. 9:1 ]
      6 Toisenlaista paastoa minä odotan: että vapautat syyttömät kahleista, irrotat ikeen hihnat ja vapautat sorretut, että murskaat kaikki ikeet,
      7 murrat leipää nälkäiselle, avaat kotisi kodittomalle, vaatetat alastoman, kun hänet näet, etkä karttele apua tarvitsevaa veljeäsi. [Hes. 18:7; Matt. 25:35,36]
      8 Silloin sinun valosi puhkeaa näkyviin kuin aamunkoi ja hetkessä sinun haavasi kasvavat umpeen. Vanhurskaus itse kulkee sinun edelläsi ja Herran kirkkaus seuraa suojanasi.

      • Anonyymi

        Sapatin tärkein käsky on olla teettämättä työtä. Sapatinrikkojat pitää kivittää ja uhrikin pitää tuoda. Sapattina kuuluu muistella Egyptin orjuutta ja kuinka Herra pelasti Egyptin orjuudesta.
        Koko Mooseksen lakia täytyy noudataa viimeiseen piirtoon, niin sanohan mtä Jesajan jakeet liityvät Moosekseen? Jesaja ei ole Mooses. Mooses on sanonut:
        Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois." Mooseksen lakiin ei pidä lisätä Jesajan profetioita eikä Jeesuksen opetuksia eikä jakeita Paavalin kirjeistä.
        Mooseksen käskyä: "Älkää siihen mitään lisätkö", täytyy noudattaa.


    • Anonyymi

      Sapattina on lupa levätä ja nauttia jokapäiväisestä leivästä, eli esim. harrastuksista. Lupa ei ole tehdä maallista työtä, evankeliumia saa julistaa.

    • Anonyymi

      Onko sapattina lupa hengittää?

    • Anonyymi

      Todella huonosti tunnet raamatun? Onko Suomessa vielä tuollaisiakin.?Oletko nukkunut uskonnon tunnilla koulussa? JehovanTodistajatkin tietävät vastauksen. Tietävät tarkalleen myös Googin sodan ym. Eli etsit väittelyn aiheita.

      • Anonyymi

        Onko aloittaja täysin terve? Epäilen suuresti. On parasta mennä lääkärin vastaanotolle.


    • Anonyymi

      Jumalan sana pysäyttää hissejä: Juutalaisten sapattina määrittävät tarkat säännöt. Leena Reikko kertoo, miten sapatti vaikuttaa arjen toimintoihin.... Hissi pysähtyy automaattisesti ilman napin painallusta jokaisessa kerroksessa.

    • Anonyymi

      Jumala antoi sapatin juutalaisille, merkkinä siitä, että he olivat Jumalan valitsema kansa. Meidän pakanakristittyjen ei tarvitse noudattaa sapattia. Juutalaisetkaan eivät taida siihen täysin pystyä. Ja jos ei pysty täysin, osittainen noudattaminen on yhtä suuri synti kuin täysi noudattamattomuus.

      • Anonyymi

        Pakanauskovien on noudatettava sapattia, muute heidät tuomitaan helvettiin uskontunnustuksesta huolimatta.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.


      • Anonyymi

        Panat ovat pakanoita ja pysyvät pakanoina. Heitä on niinpaljon kuin meressä on hiekkaa, he vielä kaiken lisäksi julistavatkin, että sapatti ei kuulu Uudenliiton kristityille.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Panat ovat pakanoita ja pysyvät pakanoina. Heitä on niinpaljon kuin meressä on hiekkaa, he vielä kaiken lisäksi julistavatkin, että sapatti ei kuulu Uudenliiton kristityille.

        1234567---

        Ihminen on sapatinkin herra joten se siitä.


    • Anonyymi

      Sapattia ei kylläkään kirjoiteta isolla alkukirjaimella keskellä lausetta.

    • Anonyymi

      Aam.8:5 sanoen: Milloin loppuu uusikuu, että saamme myydä viljaa, ja milloin sapatti, että saamme avata jyväaitan, pienentää eefa-mitan ja suurentaa painon ja pettää väärällä vaa'alla. 5Moos.25:13.

    • Olen kohta menossa hiekoittamaan kirkkomme pihaa, saakohan sitä tehdä sunnuntaina? :)

      • Anonyymi

        Korjailen autoani sunnuntaisin ja käyn myöskin kaupoilla sunnuntaisin. Näin olen aina tehnyt.


      • Anonyymi

        Jos on lauantai niin adventisti tulee huutamaan sapatin rikkomisesta.


    • Anonyymi

      Mitä aloittajalle kuuluu kenenkään hiihtäminen kotikunnassa, Kainuussa, Lapissa? Todella se tekisi monelle hyvää. Alokas juoksee enää keskimäärin 2200 m. cooper-testissä. Todella naurettavaa. On raskasta kytätä muita tuolla tavoin. Mene aloittaja hiihtämään.

    • Anonyymi

      Miten hiihtäminen ja kaupassakäynti liittyvät helluntaiherätyksen olemukseen? Ei mitenkään. Aloitus on aivan väärässä paikassa. Emme me ole rasvamestaria. Osaan hyvinkin voidella sukseni. Ei se ole mitään hengellistä. Herätys lapset.

    • Anonyymi

      Sapattina on lupa ruokkia elikot ja lypsää lehmät ja juottaa vasikat ja lapioioda sontaa loorista talikolla, jos navetassa on käytössä kuiva lantala ja lopuksi lakaista lattialta ylimääräiset heinä ja oljet ja toivottaa lehmille Jumalan siunausta yönseuduksi, lausahtaen siihen lopuksi: jääkäät hyvästi patukkahännät..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunnustuksia -ketju

      En halua olla pelkkä kaverisi. Välttämättä en sitä koskaan tunnusta irl. En halua menettää sinua. Naiselta Muutkin saa
      Ikävä
      110
      1870
    2. Oletin törmäileväni sinuun yhtenään

      Emme ole osuneet kuitenkaan samalle kiertoradalle. Enää en oleta, enkä usko törmäykseen.
      Ikävä
      16
      1551
    3. Kyllä sinä tuoksut hyvälle!

      Miten luulet meidän käyvän? Kyllä näen sinusta aivan kaiken ja epäilen sanomisiasi. Tiedän että tänään meillä olisi ollu
      Ikävä
      21
      1277
    4. Voitasko me sit nukkua eri sängyissä?

      Olen niin monta vuotta nukkunut yksin, että varmaan häiriintyisin jos joku on ihan vieressä yöllä.
      Ikävä
      138
      1264
    5. Kesäiseen aamuun

      Hyvää huomenta päivää. ☕🌞🌾😊🤗❤️
      Ikävä
      213
      1215
    6. Aamukahdeksalta

      Olet ensimmäinen ajatukseni. Tätä en voi sinulle kertoa. Toivon ja pelkään että osaat lukea rivien välit. Riveilläni usk
      Ikävä
      110
      1182
    7. Aiotko tai haluatko erota

      nykyisestä puolisostasi?
      Ikävä
      92
      1161
    8. Nivalan tien kunto

      ....voiko sitä pitkin käydä Nivalassa särkemättä renkaita
      Haapavesi
      16
      1085
    9. Naiselleni

      Minä olen etsinyt sinua koko elämäni. Aina olet ollut minulle jotain elämää suurempaa, jonka takia olen saanut valtavan
      Ikävä
      50
      1084
    10. Ilmastonmuutos on aikamme suurin ongelma

      Tuota asiaa eivät yksinkertaiset ihmiset ymmärrä, kun ihmettelevät miksi aurinko- ja tuulivoimaloita pystytetään ympäri
      Maailman menoa
      171
      1030
    Aihe