Nenäkorun viereen kasvoi patti!

Sini

Otin kolmisen kk sitten nenänpieleen lävistyksen, siis ihan lävistetyn, ei ammuttua. Reikä on ollut koko ajan lähes oireeton, välillä vähän tihkunut nestettä. Viime viikkoina korun viereen on kuitenkin kasvanut nuppineulanpään kokoinen patti, joka mitä pahinta ei ole mikään nestepatti vaan kova ja nesteetön. Jos sitä koittaa puristaa/tyhjetää ihon alla tuntuu olevan vain 'lihaa' eikä se täten tunnu häviävän mihinkään.. Tulehtunutkaan se ei ole, vain punainen ja vuotamaton.

Siksi asia ahdistaa, että samantapainen patti on ollut ylhäällä korvalehdessä jo pari vuotta, ensin se oli nesteinen ja tulehtuneen oloinen mutta todella vuosia jo valkoinen ja rustottunut, samankokoinen kuin nyt nenässä ja tuskin häviää mihinkään ikinä.

-Mistä johtuu
-Mitä voin tehdä
-Onko parempi ottaa koru pois nenästä
-Lähdenkö nenäsyylineni pääsiäisnoidaksi?

15

26043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------------------

      luomihan se siihen nenääsi kasvaa..ns. mansikkaluomi..ei johdu lävistyksestäsi..jos se ei häiritse sua ei se häiritte muitakaa

      • Sini

        Muuten voisinkin uskoa tähän sattumaan että juuri siihen uuden lävistyksen viereen (ihan kiinni) syntyisi elämäni ensimmäinen mansikkaluomi, mutta se on ihan samanlainen kuin korvassani.

        Voi kamala, se ei lähde ikinä pois. Olen noita-akka ympäri vuoden..


    • lävistäjällä

      hyvä ihminen näyttämässä lävistäjälle.Miten ihmeessä kukaan voi tietää,mikä siinä on,näkemättä??
      Voi olla luomi,minä veikkaan arpikudosta.Käy näyttämässä..

      • x.walkyria.x

        Joskus pentuna ystävälleni kävi samoin, muitaakseni patti oli nuppineulanpäästä ½ kokoinen. Usein putsaamalla ja huolehtimalla ,että lävistys ei likaantunut tai vahingoittunut patti hävisi. Epäilisin ,että on päässyt bakteereja lävitykseen , herkempi tottakai infektiolle jos vastikään otettu(?).
        Älä ainakaan räplää koko ajan pattia tai lävistystä.
        Menisin kysäsemään lävistäjältä tai esim. terveydenhoitajalta jos asia painaa.


    • okei

      Mä otin ampumalla, ei juurikaan sattunu ja parani nopeasti (2päivää).Eikä ole tullu pattia (eikä kellekkään muulle jotka on ottanu hyvässä paikassa ja oikeilla ohjeilla) Ei kannata uskoa kaikkea,mitä tällä palstalla kerrotaan pyssyistä,mutta tää on mun kokemus!Ota tai jätä.
      Vihje: Tarkkaile paikkaa,kysele,ja tee päätös;siinä mun neuvo!

    • patti

      Joo ei ole luomi todellakaan. Ite otin nenälävistyksen vuonna kivi ja miekka, no samanlainen patti siihen tuli.. kesti muutaman viikon. Näpläsin sen aina pois siitä kun se tuli, nestettä aina vähän tuli ja siinä sitten sellasta "lihaa". Kyllä sen siitä pitäs lähteä, ei kannata puhdistella desifiointiaineella hirveästi. Voithan toki käydä näyttämässä lävistäjälle tai soittaa hänelle.

      • patti

        Ainiin ja samanlainen patti tuli myös napalävistykseni viereen kun sen otin ja myös hävisi pikkuhiljaa itsekseen.


    • pois

      itekseen, mulle tuli myös nenäkorun viereen samanlainen patti ja katosi.. Uskoisin ettei syytä huoleen..:)

    • nenis-tyttönen

      Mulla oli aivan sama juttu, lähti pois kun annoin nenäkorun olla ja hoidin sitä merisuolaliuoksella ja en näplännyt turhan takia, saati likaisilla käsillä. Kyllä se siitä, no worry, suolaliuos on oikeasti tosi tepsivä juttu!

      • minna

        Mulla oli nenälävistys about vuoden ja jatkuvasti se kasvatti siihen just tollasta pattia. Päätin lopulta ottaa korun pois. nyt on vaan pieni arpi reijän kohalla


    • tyttönen.

      hmmm. tuo kuullostas ihan samanlaiselta patilta mikä tuli mun kaverille ammutusta nenäkorusta. se oli semmosta "rustottumaa" sitä kasvo siihen niin paljon että se oli semmonen sokeripalan kokonen. se kävi sit sitä lääkärille näyttämässä, tais ennen sitä jo ottaa korun pois siitä. tää lääkäri sit jäädytti sen. ei se kuulemma muuten ois pois lähteny. oli vaan ihan helevetin kallis operaatio (ja se saatetaan joutua jäädyttämään useita kertoja). pieni arpi vaan jäi siihen.

      toivottavasti autto.

      kerroppas sit mitä sille sun nenälles kuuluu..

    • Anonyymi

      Mä tuun tänne myöhässä, mutta tulin ettimään tietoo kyseisetä patista koska mullekki tuli sellanen. Kävin siis lävistys liikkeessä about kolme viikkoo sitte ja nyt tänään huomasin että siihen on tullu pienen pieni patti, en tiiä onko se finni koska se on sellanen pieni vai onko sihen kasvamassa patti, jos tiedätte mikä auttais niin kertokaa. Mutta ei oo yhtään arka tai kipeä eikä se punoita niin en tiiä mutta voi johtuu myös siitä että onko menny joku paska, esim. Hiki.

    • Anonyymi

      Halusin kysyä mitö tehdä nenäkoru oli uhan kunnossa ja ei ollut yhtäön kipeä täysin oireeton maaliskuusta kun kävin hakemassa sen ! Nyt kipeä ja sisällä ihan teijön vieressä on valkoinen patti/finni pitääkö nenäkoru ottaa pois?

    • Anonyymi

      mullaki semmone patti kannattaa puhistaa suolaliuoksella ja ei koskee likasikka käsillä

    • Anonyymi

      Mulla on luomi mun nenän kohalla ja ajattelin ns ottaa eli muo se ei varsinaisesti haittaa jos koru on luomen alla mutta mitä tapahtuisi jos ottaisi nenän alueelle jossa on luomi niin ottaisi nenä korun

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe