Perjantainamit

Uskallatteko ostaa irtokarkkeja näin tautiseen aikaan?

Mikä se on ihmisluonteessa pielessä, kun yksin irtokarkkihyllyllä osaa hillitä itsensä, mutta jos siihen viereen tulee joku muu kauhomaan kiihkolla, niin heti alkaa omissakin silmissä kaikki namut kiinnostaa ja kohtuus unohtuu?

47

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Irtokarkit ei ole koskaan olleet mitenkään himoittava asia. Mulle riittää levy Fazerin Sinistä ja olen pitkään tyytyväinen. Jätän irtokarkit suosiolla muille nauttittavaksi.
      Niissä on monia sellaisia makuja, etten tykkää ja osa tarttuu ikävästi hampaisiin (jos hyvin käy, siinä riuhtoessa vielä takahampaiden paikat irtoo). Irtokarkit ei ole mun juttu.

      • Levy tummaa suklaata voi riittää viikonkin, mutta "sopiva" pussi irtokarkkeja menee välillä hetkessä.


      • Thymallus kirjoitti:

        Levy tummaa suklaata voi riittää viikonkin, mutta "sopiva" pussi irtokarkkeja menee välillä hetkessä.

        Siinä tapauksessa ottaisin mielelläni sen tumman suklaan. Jo pienellä palalla saa makeanhimon häipymään. :)


    • Ihan sama se on irtopiirakan kanssa...

      • Piirakka on aina hyvää. Irtona tai pakattuna.

        300 g sokerimättöä yhteen pötköön - vaurioituuko maksa, sammuuko lyhty?


      • Thymallus kirjoitti:

        Piirakka on aina hyvää. Irtona tai pakattuna.

        300 g sokerimättöä yhteen pötköön - vaurioituuko maksa, sammuuko lyhty?

        No ota karkit perjantaiksi, ei viinaa :)

        Mä näin kerran paistopisteellä kun pappa pyyhki valuvaa nokkaansa ja sitten ilman ottimia paljain käsin kävi piirakoiden kimppuun. Nosteli ja valikoi.


      • Thymallus
        misspönttöuuni kirjoitti:

        No ota karkit perjantaiksi, ei viinaa :)

        Mä näin kerran paistopisteellä kun pappa pyyhki valuvaa nokkaansa ja sitten ilman ottimia paljain käsin kävi piirakoiden kimppuun. Nosteli ja valikoi.

        Näin olen menetellyt jo vuosia. Pussi hupenee parhaillaan :)

        Varmasti samat taudit on jaossa paistopisteelläkin, jollei pahemmatkin.


      • Thymallus kirjoitti:

        Näin olen menetellyt jo vuosia. Pussi hupenee parhaillaan :)

        Varmasti samat taudit on jaossa paistopisteelläkin, jollei pahemmatkin.

        Jep...


    • Mulla irtokarkki jää jotenkin ruokatorveen hissiksi ja sitten närästää pari viikkoa. Oliskohan lakut pahimmat vaikka tykkäänkin, mut niinku ne ei menis alas ollenkaan.? Eikä ne kovimmatkaan. Ehkä olisi pitänyt syntyä märehtijäksi..:(

      • Anonyymi

        Jääkö se irtokarkki sinne vai pelkkä tunne sen alasmenosta jos ruokatorvi on herkkänä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jääkö se irtokarkki sinne vai pelkkä tunne sen alasmenosta jos ruokatorvi on herkkänä ?

        Siitä ei oikein ole varmuutta, niinku jäisi sulamaan sinne? Se tuntuu :(

        -Pönttis pyykkivuoren sisältä


    • Mä en ole tainnu Ikinä ostaa.. Jotain pähkinöitä oon kyllä ostanu.

      Mutta hyvä pointti, näin räkätautien aikaan. ..Ties minkä noroviruksen sitä voi saada..

      Entäs sitten hevi- osasto? Tomaatit sun muut..iik.

      • No ne voi pestä, mutta rupea nyt irtokarkkia siivilöimään. Noup,


      • Kaikki hevit pitää kotona keittää välittömästi!

        Muistathan pestä kädet kotiin tullessasi!


      • Anonyymi

        En ole koskaan sairastanut vihanneksista.


      • Thymallus kirjoitti:

        Kaikki hevit pitää kotona keittää välittömästi!

        Muistathan pestä kädet kotiin tullessasi!

        Kädet, no ehdottomasti!!


      • Thymallus kirjoitti:

        Kaikki hevit pitää kotona keittää välittömästi!

        Muistathan pestä kädet kotiin tullessasi!

        Pesethän sinäkin?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Pesethän sinäkin?

        Tässä asiassa olen hyvin tarkka. Lisäksi olen harjoitellut vähän semmoisella kirurgityylillä. Julkisesta vessasta käsien pesun jälkeen poistuessani suljen hanan ja avaan oven kyynärpäilläni.


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Tässä asiassa olen hyvin tarkka. Lisäksi olen harjoitellut vähän semmoisella kirurgityylillä. Julkisesta vessasta käsien pesun jälkeen poistuessani suljen hanan ja avaan oven kyynärpäilläni.

        Juuri näin! Ei enää käsin! Upeaa!

        -Pönttis pyykkikori päässä


      • Thymallus kirjoitti:

        Tässä asiassa olen hyvin tarkka. Lisäksi olen harjoitellut vähän semmoisella kirurgityylillä. Julkisesta vessasta käsien pesun jälkeen poistuessani suljen hanan ja avaan oven kyynärpäilläni.

        Tuttua juttu ja Itse otan joskus käsipaperin ja avaan sillä 😁


    • Irtokarkit ovat kuin naiset.

      • Kauniita päältä ja sisältä nannaa?


      • Wwuwuw

        Kilohinta?


      • Thymallus kirjoitti:

        Kauniita päältä ja sisältä nannaa?

        No jos toinen kauhoo, niin katsojaltakin kohtuus unohtuu.

        Lisäksi kaksi yhteen tarttunutta hedelmäkarkkia on pariskunta, tiesitkö? :)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No jos toinen kauhoo, niin katsojaltakin kohtuus unohtuu.

        Lisäksi kaksi yhteen tarttunutta hedelmäkarkkia on pariskunta, tiesitkö? :)

        Tuohan on tyttöpari, mutta käyhän se niinkin :)


      • Thymallus kirjoitti:

        Tuohan on tyttöpari, mutta käyhän se niinkin :)

        Oho, nyt oli sanonnassa muotoiluvirhe :D


    • Anonyymi

      Itse olen enenmän suolainsen ja rasvaisen ystäviä. Silmäkarkit poislukien.

    • Ei käy. Julistin namilakon... 😤

      Salmiakkia kyllä trkis mieli...😋

      • Anonyymi

        Kuivata banaanilastuja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuivata banaanilastuja?

        No kaikkea muutahan sitä vois natustaa, mutta parempi kun oppii olla natustamatta, kuin vaihtaa lajia. 👌😊


    • Kukaan ei ole ottanut kantaa ytimeen, eli ihmisluonteen heikkouteen ja laumassa kiihoittumiseen.

      Nyt ne on loppu :(

    • Ei passaa alkaa lappamaan. Malacon suolainen salmiakki kyllä hyppäsi tänään ostoskärryyn hyllyn ohi ajellessani.

      • Valmispussit on tylsähköjä. Täytyy päästä ite valkkaamaan.


      • Thymallus kirjoitti:

        Valmispussit on tylsähköjä. Täytyy päästä ite valkkaamaan.

        En kerinnyt tylsyyttä huomaamaan.


      • Jan1 kirjoitti:

        En kerinnyt tylsyyttä huomaamaan.

        Hyvä.
        Tehoja täytyy olla näissäkin hommissa :)


    • Irtokarkki himon olen selättänyt, en ole yli vuoteen osatanut irtokarkkeja, eikä oikeastaan enää tee mielikään irtokarkkeja.
      Irtokarkeissa on paljon epäterveellisiä e-koodin lisäaineita ja sokeria.
      Eivät ole hampaillekaan hyväksi.
      Tänään ostin juhlapöydän konvehtirasia, kun oli Cittarissa 1,99€
      Puolet söin, mutta eivät maistuneet kovin hyviltä, kovia olivat ja kurkkuun jäi sellainen kumma öklö tunne ja hönttö olo.
      Teolliselta maistuvat, eivät ole enää niin hyviä, kuin nuoruudessa.

      • Sanovat että ihmisen makuaisti kehittyy vuosien saatossa.
        Varmaan oon jääny lapsen tasolle tässäkin asiassa.


      • Thymallus kirjoitti:

        Sanovat että ihmisen makuaisti kehittyy vuosien saatossa.
        Varmaan oon jääny lapsen tasolle tässäkin asiassa.

        Se on totta tuo makuaistin kehitys. Ihmisen makuaisti kehittyy iän myötä makeasta kuivempaan.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Se on totta tuo makuaistin kehitys. Ihmisen makuaisti kehittyy iän myötä makeasta kuivempaan.

        Onkohan se pelkkä makuaisti jolle käy noin?

        Sen oon kyllä huomannu, että jos Alkossa vierailen rommihyllyllä, niin vuosi vuodelta makuaisti kehittyy yhä kalliimpaan suuntaan.


      • Thymallus kirjoitti:

        Sanovat että ihmisen makuaisti kehittyy vuosien saatossa.
        Varmaan oon jääny lapsen tasolle tässäkin asiassa.

        Lapsuudessa monet maut olivat parempia johtuen, että ne olivat luonnollisia.
        Nykyään suurin osa on teollisesti tuotettua ja maistuu teolliselta.
        Kermajäätelökään ei maistu samalta, kuin mitä kermajäätelö oli lapsuudessa.
        Tai vadelma limonaadi, joka maistuin aivan erilaiselta lapsuudessa.
        Kaupan vadelma limonaadikin on tehty keinotekoisesta esanssista.


      • Thymallus kirjoitti:

        Onkohan se pelkkä makuaisti jolle käy noin?

        Sen oon kyllä huomannu, että jos Alkossa vierailen rommihyllyllä, niin vuosi vuodelta makuaisti kehittyy yhä kalliimpaan suuntaan.

        Hahaha :D


      • RumaMies kirjoitti:

        Lapsuudessa monet maut olivat parempia johtuen, että ne olivat luonnollisia.
        Nykyään suurin osa on teollisesti tuotettua ja maistuu teolliselta.
        Kermajäätelökään ei maistu samalta, kuin mitä kermajäätelö oli lapsuudessa.
        Tai vadelma limonaadi, joka maistuin aivan erilaiselta lapsuudessa.
        Kaupan vadelma limonaadikin on tehty keinotekoisesta esanssista.

        Moni sanoo samaa ja wanhanajan wanilja on kovassa huudossa...


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Moni sanoo samaa ja wanhanajan wanilja on kovassa huudossa...

        Tiesittekö että ne mustat hituset joita joissain vaniljajäätelöissä näkyy, eivät ole vaniljajuuresta peräisin? Ne on vain lisätty siihen, että jengi luulis niin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tiesittekö että ne mustat hituset joita joissain vaniljajäätelöissä näkyy, eivät ole vaniljajuuresta peräisin? Ne on vain lisätty siihen, että jengi luulis niin.

        Samoin niitä tehdään tarkoituksella vähän kellertävämmäksi..


      • RumaMies kirjoitti:

        Lapsuudessa monet maut olivat parempia johtuen, että ne olivat luonnollisia.
        Nykyään suurin osa on teollisesti tuotettua ja maistuu teolliselta.
        Kermajäätelökään ei maistu samalta, kuin mitä kermajäätelö oli lapsuudessa.
        Tai vadelma limonaadi, joka maistuin aivan erilaiselta lapsuudessa.
        Kaupan vadelma limonaadikin on tehty keinotekoisesta esanssista.

        Muistakaamme doctor Pepperiä, ei sitä nykyistä maustettua kuravettä.

        Maistuikohan vesikin aiemmin paremmalta..🤔


      • misspönttöuuni
        Wwuwuw kirjoitti:

        Tiesittekö että ne mustat hituset joita joissain vaniljajäätelöissä näkyy, eivät ole vaniljajuuresta peräisin? Ne on vain lisätty siihen, että jengi luulis niin.

        Oon luullu kardemummaks...


    • Anonyymi

      Ainiin se oli olikin tuossa partamies-jutussa tämä iltanami-perjantai-nami juttu joka on sellaista joka ei syö hampaita, sokeri syö hampaita. tositypy:n kanssa juttu erilaisista ruoaista.

      Kohta tulee Espanjasta Suomeen maahantulokielto, Italialla on sellainen jo käsittelyssä, kunnes Korona virus on taltutettu Espanjassa ja Italiassa, Ranskassakin, sieltä ei oteta matkustajia suomeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe