Nainen, kelpaako sinulle Tokmannin vaatteet

Anonyymi

58

1659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei. Ei kelpaa.
      Ja syy on se, että nämä halpakauppojen ja -ketjujen vaatteet on huonosti tehtyjä huonosta materiaalista joka venyy ja paukkuu ja menettää muotonsa ja ryhtinsä alle aikayksikön.
      Olen kulutustietoinen enkä osta kertakäyttövaatetta ja kenkiä yms. Maksan mielellään kunnolla tehdystä hyvästä materiaalista, sillä se maksaa itsensä takaisin pitkällä aikavälillä. Nytkin minulla on ollut talvitakki jota olen käyttänyt kahdeksan vuotta. maksoin siitä aika paljon, mutta laatu näkyy ja tuntuu. Nyt kuitenkin olen päättänyt että se lähtee kierrätykseen ja ensi talveksi hankin uuden.
      Mitä järkeä on ostaa rättiä kaapit täyteen joka menee muutaman käytön jälkeen roskiin ja kaatopaikalle? Onko se edes luontoystävällistä ja ekologista? Kun ostaa laatua ja puvuston jota voi yhdistellä eri tavoin, säästää oikeasti kukkaroa ja luontoa. Vaatteita ei tarvitse olla kaapissa niin että alimmat homehtuu, mitä järkeä siinä on?

• Anonyymi

Sinusta huomaa, ettet ole edes kokeillut edullisia vaatteita. Kyllä nekin useita vuosia kestävät, kun niitä käsittelee huolellisesti ja pesee oikein. Et myöskään osaa erotella eri ketjuja sen mukaan, minkä ketjujen edulliset vaatteet kestävät kulutusta ja minkä ketjujen taas eivät. Minä osaan.

On helppoa perustella itselleen, että maksaa paljon laadusta. Kirpeä totuus on, että edullisestikin saa kyllä laatua, jos osaa etsiä.

Tokmannista sen verran, että useimmat vaatteet siellä ovat korkealaatuisia, mutta joitakin tummia puuvillapaitoja kannattaa välttää. Ne haalistuvat nopeasti. Tämä ei koske kaikkia Tokmannin tummia puuvillapaitoja vaan vain osaa niistä. Laadukkaan värjäyksen tuntee kyllä kokeilemalla kangasta käsin. Samoin osassa Tokmannin sukista ei ole minun makuuni tarpeeksi suuri puuvillaprosentti, mutta muista edullisista ketjuista saa kyllä tarpeeksi puuvillaisia sukkia.

Paras treenpaitani on Tokmannilta. Se on kestänyt järjettömän kauan. Hinta oli alle viisi euroa.

Argumenttisi hinnan ja laadun suhteesta ainakaan tuossa muodossa, jossa sen esitit, ei kestä lähempää tarkastelua.

Suurin haaste edullisissa vaatteissa on löytää niistä sellaisia, joiden tyyli ei ole liian edullisen näköinen.

• Anonyymi

Mitä merkkejä suosit? Ostaisin mieluiten laadukkaita vaatteita, mutta korkea hinta ei aina sitä takaa. Erityisesti Marimekko on ollut monelle pettymys. Hyvälaatuisia neuleita on myös vaikea löytää. Ja siistejä, mustia farkkuja, joita ei ole kulutettu.

• Anonyymi

Miten sheinin vaatteet itsellä kestänyt vuoden ja talvikengät sieltä myös?

• Anonyymi

Ei kelpaa, koska en osta kaupoista vaatteita.

• Anonyymi

Kun puhuin joskus sellaisesta väristä, taisin jo silloinkin varoittaa luomivärissä jos käyttää sellaista taivaansinistä eli kobolttia.... on myrkyllistä raskasmetallia se väri mutta en sinänsä usko että on luomiväreissä kovin hengenvaarallista... väri on koboltilla kyllä aika sellainen raikkaansininen valkoisen kanssa.

Minijakku... puku... en tiedä... muutenkin ajattelen liikaa tyttöjen jutuista.... olisi kyllä parempiakin kohteita ajateltavana sitten.... tyttöjen muoti tuli nyt näin vain mieleen.

• Anonyymi

???????

• Anonyymi

Ostan Hm ja new yorker vaatteita. Myös sportamoren ja brandosin ale tuotteita. Ja kymmenen vuotta mennyt niillä. Ei kuulu muille.

• Anonyymi

Minä miehenä käytän mielelläni näitä PBR-kenkiä eli amerikkalaisten Professional Bull Riders -juttuja kesä-bootseina.

• Anonyymi

Ja nythän käytän temun ja sheinin.

• Anonyymi

Kelpaa jos sattuu löytymään

Just tässä kevättakkia mietin kun kaikki on liian isoja .

Mulla ei oo kyllä koskaan ollu sopivia vaatteita

• Anonyymi

Ei. Eikä monen vaatekaupankaan. Oikein saa etsimällä etsiä laadukkaita vaatteita. Naisten paidoista suurin osa on nyppyyntyvää ja hiostavaa polyesterisekoitusta tai vähintään niihin on sekoitettu elastaania, jotta ei näkyisi, miten kummallisen muotoinen ja huonosti istuva paita oikeasti on. 100 % puuvillapaitoja löytää järkevään hintaan melkein pelkästään kauluspaitoja. Monissa paidoissa on kangaskin niin ohutta, että ne eivät ilman rintaliivejä edes peitä yhtään mitään (kokeilkaa naiset joskus). Minua ei kiinnosta muoti, haluan vain järkeviä ja laadukkaita vaatteita. Tänä halpamuodin aikakautena se on ilmeisesti todella kovan luokan toive.

• Anonyymi

Jekkujakku... siis sellainen kokopuku... en tiedä miksi sanotte... siis jakkupuku missä on vyö ja on kokonainen puku... "jekkujakku"... oli oma keksintöni mutta sellainen ja herkullisen värinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jekkujakku... siis sellainen kokopuku... en tiedä miksi sanotte... siis jakkupuku missä on vyö ja on kokonainen puku... "jekkujakku"... oli oma keksintöni mutta sellainen ja herkullisen värinen.

... niin aivan varmastikin itse saa tehtyä paremmankin kevätmekon.... ihmeellisiä sanoja näillä lyhyt jakku-tyyppinen juttu... omalla värillä minkä haluaa sitten, ei kauluksia vaan sellainen ja vyö.... luulisin että olisi aika komea vaate tytöillä keväällä nyt.

• Anonyymi

Kelpaa.

Viimeksi ostin kaksi aluspaitaa yhden hinnalla tarjouksesta noin vuosi sitten. Hyvin on pysynyt kuosi kasassa. Käytän mielummin joustavia aluspaitoja kuin liivejä.

• Anonyymi

Mutta niin kerron asian miten se oikein on: Itse tehdyt omat ovat hienoja... nykyään eivät ole sellaiset eriväriset kankaat mutta niin.... olin kerran kaupungin bussissa, joku beach-volley, pitkäsäärinen nosti säärensä minun päälle... häkellyin tilanteesta hieman... mutta että ei siinä mitään sitten...... tuollaisesta että jos pelottaa että jalat ovat hieman rumat eikä niitä kehtaa näyttää toisille, turhaa kuvitelmaa.

• Anonyymi

Olen jo saavuttanut sellaisen aseman elämässäni että voin kulkea vaikka säkki päälläni, en kuitenkaan päässäni.....
      Ettei tulisi väärinymmärryksiä, minua pidetään hyvänä ja avarakatseisena tyyppinä ;)
      n

• Anonyymi

Minulla oli muu tehtävä kaupungilla kuin katsomassa tuota kilpailua, beach-volley... mutta tosiaan niin tulee niiden porukkaa... ja vastapäätä laittaa säärensä itseni päälle, heteromiehenähän tuollainen oli aika kivaa, muistin että tällä oli lippis päässä LA, Los Angeles jotain tyttöjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla oli muu tehtävä kaupungilla kuin katsomassa tuota kilpailua, beach-volley... mutta tosiaan niin tulee niiden porukkaa... ja vastapäätä laittaa säärensä itseni päälle, heteromiehenähän tuollainen oli aika kivaa, muistin että tällä oli lippis päässä LA, Los Angeles jotain tyttöjä.

Noita tyttöjä oli 3 ja katsoivat että kun on joku Callaway, amerikkalaisten golf-lippis päässä tuolla niin olemme siis kavereita... aivan turvallisesti voi siis tulla istumaan tuon viereen...

• Anonyymi

Aivan varmasti saa itse tehtyä paremman puvun itse ja kankaan väri on tärkeää sekä nappien ja lankojen väri myös.... jos mekko on tehty jonkin metsurin vanhasta flanellipaidasta se ei ole kovin hieno sitten.

• Anonyymi

Jeans. fi, Nelly, Hersecret. En häpeä yhtään ostaa Tokmannilta tai kirppikseltä. Lähellä on kirpputori, jossa on yllättävän hyvätasoisia vaatteita.

• Anonyymi

Minulle ei kelpaa nainen, joka pukeutuu Tokmannin vaatteisiin.

• Anonyymi

Jos kuitenkin pitää laadukkaita ja hintavia alusvaatteita, niiden Tokmannin vaatteiden alla?
        Olisiko se yhtään, helpottava tekijä?

• Anonyymi

Ootpas sä nolo tyyppi :D

• Anonyymi

uskoisin että kelpaa kyllä tokmannissa halpa hallissa naiseia kuhisee vaatehyllyillä ja vaikka olen mies niin itsekkin ostan vaatteeni halpa hallista

• Anonyymi

Matkiiko joku vai ootko se sinä <3
        -maksa/silakkapihvi

• Anonyymi

Hyviäkin on siellä vaatteita. Olen pitänyt päällä ja muutenkin pitänyt niistä.

• Anonyymi

Ei kelpaa. Halpakaupan vaatteita teetetään riistotyövoimalla. Jopa lapsityövoimalla.

• Anonyymi

Tuota noin... Otappas selvää asioista ja katso vaikka sen merkkirättisi valmistusmaa.
        Ostan itse harvoin vaatteita ja kun ostan, ostan omasta mielestäni laadukkaita, mutta ei ole niissäkään laatu enää samaa kuin 10-15 vuotta sitten.
        Merkkirätin valmistus maksaa sen 10 dollaria ja Suomi henkilö maksaa siitä 100 euroa. Vähän sama kuin eräs hyvin brändätty puhelinmerkki jossa huima kate valmistuskustannuksiin nähden, mutta rahalla ei todellisuudessa saa keskiverto samsungia parempaa. Sama kledjuissa.

• Anonyymi

Kelpaa, jos kelpaa.
      Jokin aika sitten ostin oloasun, sellaisen samettimaisen. Pitkikset ja huppari.
      Väri: viini. Todella kivantuntuinen päällä.
      Vilma

• Anonyymi

Todellakin kelpaa. Olen ostanut jo monet vuodet suurimman osa vaatteistani Tokmanilta.

• Anonyymi

Miten mahtavat nukkaantua? Kysymys ei koske farkkuja.

• Anonyymi

No eivät kyllä kelpaa. Huonolaatuisia kiinarytkyjä.

• Anonyymi

Joo, made on Bangladesh on parempi 👌

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, made on Bangladesh on parempi 👌

*in

• Anonyymi

Pukeudun ihaniin temun vaatteisiin🤍♥️

• Anonyymi

Top notch!!

• Anonyymi

Mullakin on pari Temun t-paitaa ja hupparia. Repaleiset farkutkin. Paidat on vähän muovisen tuntuisia, mutta menee kotivaatteina. Farkut on hyvät lämpimillä. Minä kun en pitkiksiä käytä talvellakaan. Tulee kuuma.

Jasu

• Anonyymi

Kelpaa kyllä. Vaikka Zalandon rättejä usein olen ostanutkin. Valikoimaa enemmän, miesten vaatteissa. En edelleenkään osta kuin harvoin naisten kuteita, ei oikein löydy sellaisia minun makuun naisten vaatteista, harvoin.

Jasu

• Anonyymi

Ja EMP, sieltäkin on tullu ostettua. Jopa naisten pidempi talvitakki, liukuvärjätty punamusta.

Jasu

• Anonyymi

Kelpaa, mutta ei tietenkään kaikki. Sama pätee ihan kaikkiin kauppoihin. Myös kallista merkkivaatteista löytyy sutta ja sekundaa. Muutama lempivaatteeni, jotka ovat jo yli 10 vuotta vanhoja, on ostettu juurikin Tokmannilta. En esim. ole etsimisestä huolimatta löytänyt toista samanlaista neuletakki ja se suorastaan v.tuttaa.

• Anonyymi

Tottakai kelpaa jos löydän omannäköistä päällepuettavaa.
      Made in china on vallitseva tuontimaa useiden vaateputiikkien tuotetiedoissa mutta hinta huomattavasti kalliimpi.
      Suosi suomalaista tuotetta?!

• Anonyymi

Temusta tilasin

• Se vähän riippuu. Sukkia voin ostaa Tokmannilta ja sukkahousuja ja legginsejä, kenkiä en. Tokmannilta ostan sitten muuten esim. kosmetiikkaa, joskus askarteluun juttuja, riisiä, pastaa, teetä, tuikkuja, hautakynttilöitä.

Laatu ei ole ihan aina sama kuin hinta, vaikka monesti on. Kalliimman vaatteen hintaa saattaa nostaa myös ihan brändi ja suunnittelijan nimi. Itse ostan vaatteita aika paljon kirpputoreilta ja kierrätyskeskuksista.

Mulle vaatteen kestävyys on aika tärkeä asia. Laadukkaassa vaatteessa esimerkiksi saumat ei kierrä, ommel ei ole harvaa, väri pysyy suurin piirtein, vaate ei nyppyynny kovin paljon, ei lörpsähdä muutaman pesun jälkeen.

Toki vaatteen kestävyyteen vaikuttaa myös käyttäjä itse eli miten vaatetta pesee ja kuinka paljon (jos pesee tosi usein, niin vaate myös kuluu nopeammin), miten vaatetta säilyttää, tuulettaako jne. Laadukkaankin vaatteen voi saada pilalle ja kulumaan nopeammin, jos sitä pesee väärin, ei säilytä hyvin ja käytön jälkeen vain tumppaa kaappiin tai heittää lattialle, silittää liian kuumalla, ei ota tahroja heti irti jne.

• Anonyymi

Ei ole noloa jos löytää itselleen sopivaa. Varsinkin miesten vaatteet ovat siellä hyvälaatuisia. Etsin kuitenkin mieluiten kirppareilta. Viimeksi löysin merinovillapaidan ja merkkifarkut. Vaatetta on niin paljon, etten tarvitse juuri uusia. Töihin tulee joskus ostettua kiireellä jostakin kalliimmista liikkeistä, mikä harmittaa melko tavalla. Kirpparilta on muutenkin kiva tehdä tarkkaan harkittuja löytöjä, kirjoja, koriste-esineitä käyttötavaraa.

• Anonyymi

Merinovillapaita? Napillinen versio :)

• Anonyymi

En osta Tokmannilta vaatteita, koska ne eivät täytä laatunvalvontakriteereitäni. Made in Chinaa on liikaa myös Prismassa ja Cittarissa.

• En ole nsinen, enkä välitä liioin muodista, mutta tietyt vaatteet voisivat olla tyyliin: "tokmannin laatua", esinerkiksi mulla t-paidat, sukat ja alushousut, jos ne tuntuu päällä hyvältä.

Niitä tulee pestyä usein ja vain päivän päällä. Niissä jotenkin ei laatu ratkaise merkittävästi... mulla ne kuluu vuodessa parissa kuitenkin auton putsausräteiksi.

Mutta kengät, päällyshousut, takit, käsineet jne. Kannattaa ostaa laadun perusteella. Varsinkin kengät on itselle tärkeät olla kunnolliset. Niissä ei ksnnata säästellä.

Ja ksikki suojavaatteet ja asusteet viimesen päälle.

Netistä jos tilaa, kannattaa tutustua materiaaleihin ja muihin nippelitietoihin.

• Anonyymi

Ihan on ollu hyviä vaatteita, ei mitään valittamista.

• Anonyymi

Harvempi varmaan edes tunnistaa, mistä jokin vaate on ostettu. Itseltä löytyy vaattetta Armanista Tokmannin juttuihin. Yritän välttää isoja logoja, joten harvempi nainen varmaan edes katsoo niin tarkasti, että erottaisi halvan merkin kalliista, tai tietäisi miten isolla alella ostin sen kalliimman.

• Anonyymi

Kaikkia tuskin edes kiinnostaa onko päälläsi merkkiä vai ei. Itse en esim. jaottele ihmisiä vaatteiden tai asusteiden mukaan. No ehkä neturhamaiset huomaan kyllä joukosta, mutta noin muuten mulle on yks hailee paljonko kenenkin rätti on maksanut ja onko se huoppulaatua vai tiskirättiä ommeltuna. Ihminen on se tärkein, ei se rääsyt ja mikään millä ittensä kuorruttaa.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkia tuskin edes kiinnostaa onko päälläsi merkkiä vai ei. Itse en esim. jaottele ihmisiä vaatteiden tai asusteiden mukaan. No ehkä neturhamaiset huomaan kyllä joukosta, mutta noin muuten mulle on yks hailee paljonko kenenkin rätti on maksanut ja onko se huoppulaatua vai tiskirättiä ommeltuna. Ihminen on se tärkein, ei se rääsyt ja mikään millä ittensä kuorruttaa.

Jasu

Itselleni kaikki pukukoodit yms. on turhanpäiväistä snobbailua, epäoleellisuuksia tärkeämpien asioiden edessä. Se millainen vaatetus on ei ole niin oleellista, kun se osallistutko tärkeän ihmisen tärkeisiin hetkiin, oletko läsnä. Ihan sama missä vaatteissa.

Jasu

• Anonyymi

Harvemmin käytän, mutta kelpaahan nekin.
      Ostan pääasiassa kirppareilta vaatteet. Minulla on paljon sieltä ostettuja merkkivaatteita ja laukkuja. Löydän ihan uusiakin merkkivaatteita. Luonnonmateriaaleista tehtyjä: villaa, puuvillaa ja silkkiä Ihmiset laittaa kierrätykseen ihan uutta tavaraakin.
      Olen löytänyt Joutsenen untuvatakkeja, uusia Adidaksen ja Niken urheiluvaatteita. Uggin käyttämättömän näköiset talvikengät. Marimekon paitoja ja laukkuja. Uusia juoksulenkkareita NB, Nike jne. Vain joitain mainitakseni.
      En osta juuri mitään enää kaupasta.

• Anonyymi

Ei ole ollenkaan noloa, Prismasta ostan.

• Anonyymi

Yemun tuotannossa aihetta epäillä ihmisoikeus rikkomuksia. Eu käynnistää tutkimuksen temusta. Totuus tuotteiden sisältämistä myrkyistä järkytti tutkijoitakin ja esim turvavarusteet huolestuttavan huonolaatuisia. Hyvinvoinyiyhteiskunnan kertakäyttökultuuri riistää halvalla ostamalla köyhiä maita. Selittelee sitä sillä että ettei ole varaa muuten tuhlailukulttuuriin👎💩

• Anonyymi

Mieluiten käyn ihan vaatekaupoissa, josko löytyy tarpeisiin sopivaa.
      Eli harkitsevaa shoppailua.
      Mutta kun niitä vaate- tai kenkäkauppoja ei ole.
      Markettikama ei hirveästi kiinnosta.
      Vilma

• Anonyymi

Ostan vaatteeni sen mukaan mikä tuntuu hyvältä, laadukkaalta ja näyttää kivalta päällä - en sen mukaan mitä kaupan kyltissä seisoo.

• Käytän vaatteita jotka tuntuu hyvälle päällä. Enkä tosiaankaan halua mistään syystä
      "tuhlata"
      rahaa siihen et saisin jonkun
      "suositun muotirytkyn "
      päälleni jos saan vastaavanlaisen hyvän, käytännöllisen ja mukavan kangaspalasen tokulta tai kirppikseltä.

Toki löytyy multa niitä merkki rytkyjäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      213
      3141
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2871
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      373
      1585
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      27
      1468
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      96
      1342
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1249
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1247
    8. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      174
      1110
    9. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1109
    10. Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?

Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe
      Maailman menoa
      143
      964
    Aihe