Laihdutus pelkästään liikunnalla

Anonyymi

Se onkin niin että laihtuminen tapahtuu pelkästään liikunnan avulla.
Syö hyvin koko päivän aamusta iltaan ja harrastaa pitkäkestoista liikuntaa,ei tarvitse kärsiä yhtään nälkää.

Aamupäivä 200 kal
klo 16.00 lämmin ateria 600 kal
klo 17.00 välipala 200 kal
klo 19.00 100 kal
klo 22.00 lämmin ateria 400 kal
klo 23.00 100 kal
klo 24.00 100 kal
Perusruoka Yht n 1600 kal 200 kaloria herkut yht n 1800 kal päivässä

noin 80% ruuasta pitää olla vähäkalorista,ja RUNSAASTI hiilihydraatteja sisältävää,ja melkein rasvatonta
Lämpimissä ateroissa pitää olla riisiä,perunaa,salattia,lihaa tai kalaa.(salatti on vain lisä,se ei saa olla pääateria)

Laihdutan nyt itse tuolla kalorijaolla.
Alle 1500 kalorin dietit EI pienen kokeilun jälkeen toimineet.Niissä lakkaa aineenvaihdunta,ja keho menee säästöliekille.Ne ei toimi siksikään,koska niissä on LIIAN VÄHÄN hiilihydraattia joka on ihmiselle polttoaine niinkuin autolle bensa,ei autokaan vedellä kulje.

Laihduin viimeisen välimittauksen mukaan 2600 sadalla kalorillakin 18 päivässä vyötärön ympärysmitta 2 cm pihtimittauslukema 2 mm paino 500g
Painosta on erittäin vaikea katsoa laihtumista,se vaihtelee päivittäin 2-4 kiloa nestepainon mukaan Otin lukeman suurimman mukaan silloin kun olo oli nesteinen ja täysi.

Nyt viimeiset kolme päivää kalorit päivässä 4700 eikä missään mitoissa mitään muutosta.
Nyt tuli lunta,hiihdän nyt joka päivä 30-40 kilometriä.

ELKÄÄ USKOKO VALHETTA ETTÄ LIIKUNTA EI LAIHDUTA

42

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Liikunta

Et pysty liikkumaan itseäsi laihaksi mutta liikunnasta on monia terveyshyötyjä. Harrasta liikuntaa joka mielestäsi on hauskaa. Se on sinulle paras liikuntamuoto. Liiku niin paljon kuin haluat mutta älä odota että se laihduttaa.

Pelkkä liikunnan lisääminen ei toimi laihdutuksessa jollet samalla muuta ravintoasi.

• Anonyymi

Minähän olen sen tuossa sanonutkin,ei esimerkiksi hampurilaisaterioilla makkaravoileivillä,pitsalla ,ja kermajäätelöllä VOI laihtua (rasva ja sokeri ovat vain turhia kaloreita)

• Anonyymi

Se miten paljon kuukaudessa lähtee senttejä vyötäröltä riippuu lähtöpainosta.
      Suurikokoisella se voi olla jopa 15 cm ja samalla liikunnalla ja liikunnan määrällä viimeisiä kilojaan laihduttavalla vain 2-5 cm,koska suuremman painon liikuttelemisessa kuluu enemmän energiaa.Se on sama asia kuin jos kevyempi ottaisi kantamuksia 60-80 kiloa mukaan lenkille.
      Pienessä ylipainossa liikkuminen on höyhenen kevyttä kaloreita kuluu kohtuuliikunnalla vain 250 tunnissa,isompikokoisella se voi olla 600 kal
      Vain huippuurheilijoilla ja himoliikkujilla se voi olla yli 1000 kal

• Anonyymi

• Anonyymi

Jos haluat pudottaa painoasi puoli kiloa viikossa, sinun tulee kuluttaa joka päivä 500 kilokaloria enemmän energiaa kuin syöt. Tämä tarkoittaa 3500 kilokalorin energiavajetta viikossa.

1,5 kilometrin matkalla otat noin 2000 askelta ja poltat sata kilokaloria. Puolen kilon viikoittainen painonpudotus voidaan siis saavuttaa ottamalla 10 000 päivittäistä askelta. Tämä tavoite tulee täyteen keskimäärin 7,5 kilometrin matkalla.

Eli viikon jokaisena päivänä pitää liikkua tuo matka.

• Anonyymi

Lailla
      vaadittiin että elintarvikepakkauksissa tulee ilmoittaa kalorimäärä.
      Ohjelmia ja appeja luotiin kalorien tarkan laskemisen avuksi.
      Tuiloksena aloimme vähentää kaloreita. Mitä on saavutettu?
      Katosiko liikalihavuus-ongelma kuin pi…u Saharaan?

Tulos
      olisi tuskin voinut olla huonompi edes yrittämällä pyrkiä epäonnistumiseen. Liikalihavuus- ja diabetesmyrskyt (D2) alkoivat riehua
      1970-luvun lopusta ja tänään, 40 vuotta myöhemmin nämä myrskyt
      uhkaavat täydellä voimalla koko maailmaa.

Mikä
      meni pieleen ?

“ Vähennä
      kaloreita” ja “syö vähemmän-juokse enemmän”. Molemmat
      neuvot voivat selittää sen miksi liikalihavuus levis nopeasti
      huolimatta rasvan ja kalorien vähentämisestä. Olisikohan kalorien
      vähentämis neuvo täysin harhateillä? Toinen mahdollisuushan on
      tietenkin että neuvo on hyvä mutta kansa ei noudattanut tätä.
      Haluja olisi ollut mutta “liha oli heikko”.

Ylläkerrottu
      on leikki nimeltä “Syytä uhria”. Näin siirretään syyllisyys
      neuvonantajalta neuvon vastaanottajalle (neuvohan on hyvä mutta kun
      sinä et noudata sitä). Oliko liikalihavuus-epidemia
      yksinkertaisesti yhtä-äkkinen, samanaikainen, koordinoitu ja
      maailmanlaajuinen tahdonvoiman puute? Kun maailmalla ei edes pystytä
      päättämään kummalla puolella tietä tulee ajaa niin kuinkahan
      kaikkialla maailmasa onnistuttiin päättämään samanaikaisesti
      että nyt alamme syömään enemmän ja liikkumaan vähemmän?

Julistamalla
      että täysin ilman tieteen tukea olevat neuvot olivat virheettömät
      voivat lääkärit ja dietistit (ravintoneuvojat) mukavasti siirtää
      syyllisyyden itseltään sinulle. Eihän he olleet syyllisiä.
      Syyllinen olet sinä. Ei sinänsä ihmeellistä että leikki oli
      heille mieleen sillä vaihtoehtona olisi ollut tunnustaa että
      jaetrut neuvot olivat väärin-ja se ei ole psykologisesti helppoa.
      Ei auta yhtään että neuvoista oli potilaalle yhtä paljon hyötyä
      kuin kammasta kaljulle.

• Anonyymi

Täytyy nyt keventää tätä iltasyöntiä,klo 22.00 jälkeen vain 200 kaloria ja lyhentää hiihtolenkki 20 kilometriin.Lisäliikuntaa saan sitten kauppa ja muusta pyöräilyistä 1-2 kertaa päivässä n45 min.MUUTEN EI LAIHDU jos ei jätä ilta ja yösyöntiä kokonaan pois.

Tuli päänsärkyä,jattelin ensin että se johtuu hartioiden jumista,hiihtämisestä,liikarasituksesta.Pihtimittaustulos oli laskenut yhdessä yössä 3 mm,päättelin siitä että se on nestevajausta.Join vettä aamulla 7 dl päänsärky parantui heti.

Vettä pitää näköjään juoda aamulla päivällä ja illalla yht n1,5 litraa,loput nesteet1- 2 litraa tulee sitten muusta ravinnosta kahvista,hedelmistä yms

• Anonyymi

Tämän on pakko olla huumoria. Tosin outoa sellaista, mutta huumoria kuitenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän on pakko olla huumoria. Tosin outoa sellaista, mutta huumoria kuitenkin.

Ei se mitään huumoria ole,jos osaa laihduttaa laihtuu itsestään ja saa syödäkkin aika hyvin.
        Laihdutuksessa paino laskee itsestään ilman nälkää,jos osaa laihdutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se mitään huumoria ole,jos osaa laihduttaa laihtuu itsestään ja saa syödäkkin aika hyvin.

"Laihdutuksessa paino laskee itsestään ilman nälkää,jos osaa laihdutta."

Oletpa aika veijari siellä kylän kioskilla.

Sitten kun ei luuloilla onnistu:

Syyllinen olet sinä. Ei sinänsä ihmeellistä että leikki oli
        heille mieleen sillä vaihtoehtona olisi ollut tunnustaa että
        jaetrut neuvot olivat väärin-ja se ei ole psykologisesti helppoa.
        Ei auta yhtään että neuvoista oli potilaalle yhtä paljon hyötyä
        kuin kammasta kaljulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt oli olo niin täysi ettei tarvinnut juoda vettä aamulla ollenkaan,paino ja vyötärön ympärysmitta pienentynyt.Vesimäärä on nyt päivässä suunnilleen 1 lita muut nesteet yht2-2,5 litraa.Veden tarve riippuu hikoilusta.Ennen en juonut paljon ollenkaan vettä välillä vain 2 lasillista pyörälenkin jälkeen.Nyt kiertää veri paremmin jaloissa ja käsissä.Kädet ja jalat olivat yleensä aamuisin kylmät kun oli nestevajaus.
        Vettä ei saa juoda liian paljonkaan.Vesimyrkytykseen voi kuolla. Vesi auttaa moneen asiaan,se vie pois nälän tunnett,ravinto imeytyy paremmin yms

Laihdutuksessa pitää olla oikeassa suhteessa vesi,suola ja kalorimäärät,jos joku on pielessä laihdutus epäonnistuu.

https://kohokohta.com/uutiset/juotko-tarpeeksi-vetta-tassa-11-nestehukan-oiretta/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt oli olo niin täysi ettei tarvinnut juoda vettä aamulla ollenkaan,paino ja vyötärön ympärysmitta pienentynyt.Vesimäärä on nyt päivässä suunnilleen 1 lita muut nesteet yht2-2,5 litraa.Veden tarve riippuu hikoilusta.Ennen en juonut paljon ollenkaan vettä välillä vain 2 lasillista pyörälenkin jälkeen.Nyt kiertää veri paremmin jaloissa ja käsissä.Kädet ja jalat olivat yleensä aamuisin kylmät kun oli nestevajaus.
        Vettä ei saa juoda liian paljonkaan.Vesimyrkytykseen voi kuolla. Vesi auttaa moneen asiaan,se vie pois nälän tunnett,ravinto imeytyy paremmin yms

Laihdutuksessa pitää olla oikeassa suhteessa vesi,suola ja kalorimäärät,jos joku on pielessä laihdutus epäonnistuu.

https://kohokohta.com/uutiset/juotko-tarpeeksi-vetta-tassa-11-nestehukan-oiretta/

Yksi asia unohtui myös hiilihydraattimäärä pitää olla mahdollisimman suuri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai on se laihtuminen noin tarkkaa touhua. Hyvä ettei kukaan kertonut kropalleni, sehän olisi pistänyt jarrut päälle.

Olin siis yli 20 vuotta ylipainoinen. Aloin sitten miettimään että missä mättää. Ei kauaa tarttenut miettiä, päivässä saattoi mennä pari isohkoa pullaa tai iso suklaalevy, ulkona tuli syötyä pizzaa ja kebabia vähintään pari kertaa viikossa.

Kun rajasin määrät sellaisiksi, että ulkona syömässä vaan kerran viikossa, enintään yksi pulla päivässä tai enintään 100g suklaata päivässä, niin paino laski parissa vuodessa 25kg ja tasaantui siihen, missä se oli 25 vuotta sitten. BMI 21.

Ei tarttenu miettiä veden juomista, eikä tarvinu veivata fillaria, eikä pitää ruokapäiväkirjaa.

Mutta voihan sen homman vaikeemminkin tietty tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli niin hyvä ilma,että hiihdin nyt 30 kilometriä,siihen menee aikaa n 2,5 tuntia.
        Jaksaisin hyvin hiihtää puolet pitempiäkin matkoja,kuitenkin aina vähintään 20 km.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai on se laihtuminen noin tarkkaa touhua. Hyvä ettei kukaan kertonut kropalleni, sehän olisi pistänyt jarrut päälle.

Olin siis yli 20 vuotta ylipainoinen. Aloin sitten miettimään että missä mättää. Ei kauaa tarttenut miettiä, päivässä saattoi mennä pari isohkoa pullaa tai iso suklaalevy, ulkona tuli syötyä pizzaa ja kebabia vähintään pari kertaa viikossa.

Kun rajasin määrät sellaisiksi, että ulkona syömässä vaan kerran viikossa, enintään yksi pulla päivässä tai enintään 100g suklaata päivässä, niin paino laski parissa vuodessa 25kg ja tasaantui siihen, missä se oli 25 vuotta sitten. BMI 21.

Ei tarttenu miettiä veden juomista, eikä tarvinu veivata fillaria, eikä pitää ruokapäiväkirjaa.

Mutta voihan sen homman vaikeemminkin tietty tehdä.

Liikunnalla laihduttamisen etu on se että saa syödä PALJON,eikä nälkää ole ollenkaan.Olen kokeillut olla vähillä kaloreillakin,mutta ne dietit ei ole toimineet ainakaan minulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli niin hyvä ilma,että hiihdin nyt 30 kilometriä,siihen menee aikaa n 2,5 tuntia.
        Jaksaisin hyvin hiihtää puolet pitempiäkin matkoja,kuitenkin aina vähintään 20 km.

Turvallisista lajeista hiihto ja pyöräily kuluttaa kaikista eniten kaloreita.
        Juokseminen kuluttaisi vieläkin enemmän,mutta sitä ei kannata harrastaa koska siinä menee selkä,lonkat,polvet yms paskaksi.
        Kuntosalilaitteissa istuminen ei mitään,se on pelkkää ajan tuhlausta laihduttajalle.

• Anonyymi

Ensin on täsmenettävä käsite "laihtuminen"!
      Vaakalukemaan tuijottaminen ei useinkaan kerro totuutta.
      Vyötärön mittaus nauhalla tai muutos housujen istuvuudessa ovat paljon objektiivisempia mittareita.

Liikunta ><laihtuminen. Ilman mitään laihtumistavoiteita, mielessä ainoastaan terveyden kohentaminen, ryhdyin tekemään salitreenejä 5krt/viikko. Yhteensä noin 10 tuntia. Syke koko aja yli 110:n.
      En muuttanut ruokailuani tippaakaan. En ole koska laskenut kalorejani mutta muuten kyllä ajatellut mitä pistän suuhuni. Eikä painoni muttunut senkään vertaa, etteikö se olisi mahtunut normaalin vaihtelun puitteisiin.
      Kuitenkin 6kk:n aikana vyötäröni oheni 6 - 7cm. Olisikohan liikunnalla ollut oma osuutensa?

• Anonyymi

Ihmetyttää kun kirjoitat kuinka pelkkä liikkuminen muka laihduttaa ja samaan tekstiin kirjoitat tarkkaan kaikki kalorimäärät mitä syöt ym.
      Eli on sanomattakin selvää että pelkkä liikkuminen ei laihduta, täytyy myös katsoa mitä suuhunsa laittaa.

• Anonyymi

13.43 Totesin liikunnan laihduttavan jos laihtumisen käsitteeseen hyväksytään rasva%:n pieneneminen ja vatsaontelon rasvan väheneminen. Lisääntynyt lihasmassa piti painon ennallaan.
        Tapahtui ruokailutapoja muuttamatta!

Tuosta alkuosasta olen kanssasi täysin samaa mieltä. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että liikkuipa tai ei, niin on syytä hahmottaa itselleen järkevä syöminen ja totuttautua siihen. Jollakin se saattaa vaatia alkuun kalorikikkailun mutta se ontultava itsestäänselvyydeksi ilman laskemisia ja pähkäilyjä.
        Jokainen tietänee minkä suuhun tungettavien suhteen on syytä olla kriittinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

13.43 Totesin liikunnan laihduttavan jos laihtumisen käsitteeseen hyväksytään rasva%:n pieneneminen ja vatsaontelon rasvan väheneminen. Lisääntynyt lihasmassa piti painon ennallaan.
        Tapahtui ruokailutapoja muuttamatta!

Tuosta alkuosasta olen kanssasi täysin samaa mieltä. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että liikkuipa tai ei, niin on syytä hahmottaa itselleen järkevä syöminen ja totuttautua siihen. Jollakin se saattaa vaatia alkuun kalorikikkailun mutta se ontultava itsestäänselvyydeksi ilman laskemisia ja pähkäilyjä.
        Jokainen tietänee minkä suuhun tungettavien suhteen on syytä olla kriittinen.

Lisäys edelliseen. Liikunnan vaikutuksesta laardin lisääntymiseen minulla on yksi karmea kokemus. Aikanaan, yhden hiihtoloman aikana hiihdin jokainen päivä 30km paitsi yhtenä päivänä 60km. Viimeiset 5km verenmaku suussa. Suihkuun, vissyä naamaan ja odottelemaan sapuskaa.
        Olo oli elttaantunut mutta noin tunnin kuluttua iski hillitön nälkä. Jos safka ei ehtinyt niin painelin kaapille. Jos muija hilseili niin napsin kuivakaapista täytekeksejä tai vastaavaa.
        Lämmin ateria rauhoitti pariksi tunniksi mutta sen jälkeen pirunmoinen nälkä joita välipalat hillitsivät vain lyhyiksi ajoiksi.
        Tajusin itse touhun älyttömyyden mutta en kiusannut itseäni enempää.
        Viikon lopulla aamupainoni vessareisun jälkeen oli noin 2kg korkammalla kuin ennen "laihdutuskuntoilun" rupeamaani.

Vaikka salilla pidän sykkeeni välillä 110 - max ( 185 ) niin 10 viikkotuntia ei aiheuta vastaavaa nälkäkuoleman tunnetta.

Omalla kohdallani pitkäkestoisen aerobisen seurausilmiönä laardini lisääntyy. Lihasvoimaharjoittelu muuttaa kehon koostumusta, aikansa. Viime vuodet on kaikki laskenut!

• Anonyymi

Jos ei harrasta liikuntaa,pitää syödä ainakin puolet vähemmän saman laihdutustuloksen saavuttamiseksi.

Minä syön paljon,ja laihdun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei harrasta liikuntaa,pitää syödä ainakin puolet vähemmän saman laihdutustuloksen saavuttamiseksi.

Minä syön paljon,ja laihdun.

"Minä syön paljon,ja laihdun."

No paljos on lähteny viimisen vuoden aikana?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäys edelliseen. Liikunnan vaikutuksesta laardin lisääntymiseen minulla on yksi karmea kokemus. Aikanaan, yhden hiihtoloman aikana hiihdin jokainen päivä 30km paitsi yhtenä päivänä 60km. Viimeiset 5km verenmaku suussa. Suihkuun, vissyä naamaan ja odottelemaan sapuskaa.
        Olo oli elttaantunut mutta noin tunnin kuluttua iski hillitön nälkä. Jos safka ei ehtinyt niin painelin kaapille. Jos muija hilseili niin napsin kuivakaapista täytekeksejä tai vastaavaa.
        Lämmin ateria rauhoitti pariksi tunniksi mutta sen jälkeen pirunmoinen nälkä joita välipalat hillitsivät vain lyhyiksi ajoiksi.
        Tajusin itse touhun älyttömyyden mutta en kiusannut itseäni enempää.
        Viikon lopulla aamupainoni vessareisun jälkeen oli noin 2kg korkammalla kuin ennen "laihdutuskuntoilun" rupeamaani.

Vaikka salilla pidän sykkeeni välillä 110 - max ( 185 ) niin 10 viikkotuntia ei aiheuta vastaavaa nälkäkuoleman tunnetta.

Omalla kohdallani pitkäkestoisen aerobisen seurausilmiönä laardini lisääntyy. Lihasvoimaharjoittelu muuttaa kehon koostumusta, aikansa. Viime vuodet on kaikki laskenut!

Hiihtolenkin jälkeen pitää juoda VETTÄ n 1 litra,ja vasta sitten vähäkalorinen iso ateria.Esim
        Riisi 300g
        uunijuures300g
        porsaanfilepihvi 200g
        nugetit 100g
        YHT 900g 600 kal jälkiruoka 50 kal

Ainakin minulla lähtee nälkä sen aterian jälkeen,eikä tee yhtään syödä mitään koko iltana eikä yönä.
        Riittä kun syö iltapäivällä vain kahvit kakulla,ja yöllä yksi paistettu kananmuna muutamia kirsikkatomatteja puolen tunnin välein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minä syön paljon,ja laihdun."

No paljos on lähteny viimisen vuoden aikana?

Olen jojoillut painoni kanssa ainakin kaksi vuotta,ei se ole mikään ihmekkän kun kalorit on pyörinyt aina välillä siinä 4000-5000 kal
        Olen nyt viisastunut,ja alkanut laskemaa kalorit tarkasti joka päivä.
        Nyt ne on ollut n 1600,ja PYRIN pitämään ne laihtumisen jälkeen alle 3000 kal päivässä .

Olen minä ainakin sen 200 kiloa laihduttanut elämäni aikana.Kokemuksesta voin sanoa että paljon helpommalla pääsee kun laskee tarkasti kalorit joka päivä,niin välttyy laihduttamiselta.(silloin kun ne laskee,niin ainakin tietää,eikä lihominen tule yllätyksenä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen jojoillut painoni kanssa ainakin kaksi vuotta,ei se ole mikään ihmekkän kun kalorit on pyörinyt aina välillä siinä 4000-5000 kal
        Nyt ne on ollut n 1600,ja PYRIN pitämään ne laihtumisen jälkeen alle 3000 kal päivässä .

Olen minä ainakin sen 200 kiloa laihduttanut elämäni aikana.Kokemuksesta voin sanoa että paljon helpommalla pääsee kun laskee tarkasti kalorit joka päivä,niin välttyy laihduttamiselta.(silloin kun ne laskee,niin ainakin tietää,eikä lihominen tule yllätyksenä)

Tämä 1600 kaloria on se peruskalorimäärä,pyrin pitämään sen siinä mutta se nousee useinkin johonkin 2000 kaloriin,silläkin määrällä laihtuu ainakin kilon viikossa.
        Pidän näitä viikkoja aina välillä,ehkä nyt kerralla 2 viikkoa,koska on hyvin lunta,ja pystyy hiihtämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mihin sulla on kiire

1600 päivässä on liian vähän, sen vuoksi sulle tulee sitten niitä ahmimisia

ota pari kolme vuotta aikaa niin ei tarvi enää koskaan laihduttaa

riittää jos lähtee keskimäärin 20g päivässä niin se tekee jo 15kg kahdessa vuodessa

• Anonyymi

Lihakset painaa enemmän kuin " läski ". Näin olen joskus kuullut ja pitää kai paikkansa.

• Anonyymi

Koettakaa nyt oppia edes joain.

esim:

kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla niinkuin luulette.
      nääntymiskuureilla tulee pelkkäää vahinkoa.
      luuloilla ei pitkälle potkita.

jos epäselvää niin kysy!

• Anonyymi

Koettakaa nyt oppia edes joain.

esim:

kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla niinkuin luulette.
      nääntymiskuureilla tulee pelkkäää vahinkoa.
      luuloilla ei pitkälle potkita.

jos epäselvää niin kysy!

• Anonyymi

Mielenkiintoinen aihe.
      Itselläni on vankka urheilutausta kestävyysurheilun puolelta ja liikunta on ns. verissä. Muutama vuosi sitten painoni nousi useamman kymmentä kiloa sairastelun ja eritoten vääränlaisen lääkityksen seurauksena.
      Tästä lähtötilanteesta tavoite painonpudotuksen suhteen oli saavuttaa entinen normaalipaino. Aloitin uudestaan triathlon ja maraton-harjoittelun. Päivittäiset liikuntamäärät kohosivat 3000 kcal:n tietämille (vrt. Maratonin kalorinkulutus n.4500 kcal). Vaikka söin normaaleja ruokamääriä ravitsemusohjelman mukaisesti, ei näin runsaalla liikunnalla ole ollut kovastikkaan merkitystä painonputoamisen suhteen. Paino pysyi samoissa lukemissa ja lähti putoamaan vasta sitten, kun vähensin päivittäisen ravinnosta saatavan kalorimäärän 1800 kcal:n (olen mies).
      Eritoten nämä viimeiset 5 kiloa ovat olleet kovan työn takana saada pois, koska kokonaisenergian kulutus laskee fyysisten mittojen pienetyessä.
      Patrig Borg on käsitellyt blogissaan lisätyn kalorinkulutuksen vaikutusta painoon:
      http://patrikborg.blogspot.com/2016/02/liikunta-ja-paino-osa-2-lisatyn.html

• Anonyymi

Yleensä jos paino on kertynyt pitkällä aikavälillä, on myös ihmisen kunto huono ja ehkä ikäkin on siellä keski-iän tuntumassa tai yli. Eli saattaa olla jo piileviä perussairauksia ja muutenkin keho alkaa rappeutua, käyttämättömyyden, huonon ruokavalion ja liikkumattomuuden vuoksi. Eli hirveät liikunnalliset repeämiset eivät onnistu - tai sitten saa isoja vammoja aikaan. Voi tulla sydänkohtauksia ja akillesjänteen repeämisiä ym. Kannattaa käydä lääkärissä ensin varmistamassa oma terveys. Liikuntakin on aloitettava vähitellen, jollei sitä ole harrastanut.

Eli ei ole kohtuullista odottaa, että ihminen liikkuisi käytännössä koko päivän. Sitä paitsi työssäolevilla tai opiskelevilla se ei onnistu. Ei edes pienten lasten vanhemmilla. Ihmisillä on velvoitteensa, ja määräänsä enempää ei jaksa.

Eli erinomainen ohjeesi pätee lähinnä nuorilla, terveillä ja hyvin vapailla ihmisillä.

Muuten kaikki liikunta pitää ihmisen poissa jääkaapilta, eli siltä kannalta vaikkapa 8 h pilkkireissu ilman eväitä (jos nyt jossain jäätä ja pakkasta on) voi hyvinkin laihduttaa.

Itse olen tehnyt maantievaelluksia, joilla kävelen 30 - 40 km/pv. Enpä niitä jaksa käytännössä viikkoa pidempään. Sitä paitsi jalat ovat aika paskana sen jälkeen, vaikka valitsee huolella kengät. Eli kun tällaisten satunnaisten rutistusten kuluttamat kalorit jakaa koko vuodelle, ei niillä ole merkitystä. Merkitystä on sillä liikunnalla, mitä pystyy pitämään yllä pitkiä aikoja.

Siksi toiseksi "syö mitä vaan" ei päde liikuntaan. Rasittavassa urheilussa ravinnon on oltava laadukasta, jotta kunto kehittyy ja toipuu rasituksista. Itse syön vaelluksillani runsaasti rasvaa. Siitä syystä, että energiatiheä ravinto on helpointa kantaa mukana.

• Anonyymi

Ei auttanut varovainen aloituskaan vaikka olin aikaisemmin harrastanut. Olin nostanut punttia piiritasolla viimeiset kisat 1967 syksyllä.
        Yleisurheilijoiden lyhyiden valmennustehtävien ohessa säilyi hieman tuntumaa.
        Kun täydellisenä romuna aloitin varovaisesti 2002 niin ensimmäinenpuoli vuotta meni lievästi tiukkenevan tunnustelun merkeissä.
        Sitten astui kuvaan lihasmuisti. Voimataso alkoi palautumaan, ei tosin likimainkaan 60-luvun tuntumaankaan mutta parin vuoden kuluttua eivät tauona aikana rappeutuneet sidekudokset, nivelsiteet, jänteet, lihaskalvot enää kestäneet kyydissä mukana, Polvi ja olkapää leikkaukseen.
        Leikattu polvi rajoittaa koko ajan kyykkyjä ja maastavetoja. Vastapuolen yksipuolisesti kuormitetun lonkan nivelrikko häiritsee rinallevetoa. Ei kärsi vetää päkiöille loppuun saakka lantio eteen.
        Eivät häiritse arkielämää mutta kuntoilua kylläkin.

Jos en olisi tehnyt mitään niin 8-kymppiä lähestyvällä ukolla saattaisi olla jotain muuta häikkää.

• Anonyymi

Miksi tuijottaa vain vaakaan? Ihminen ei ole ylipainoinen jos ei ole painoon liittyviä sairauksia eikä paino haittaa arkielämää eikä liikkumista!

• Anonyymi

TULOS
      Hiihtoa päivässä 2,5 tuntia
      10 päivän ajan kalorit keskimäärin 2600.Laihtumista 3 kiloa josta rasvaa 1,5 kg ja vyötärön ympärysmitta pienentynyt 3 cm
      Sitten samaa painoa ylläpitävää laihdutusta kaksi viikkoa ja sama uudestaan.

• Anonyymi

Kun sulla aina vaan vyötärön ympäryksestä lähtee sentti tai kolme niin kohtahan sulla on negatiivinen vyötärön ympärys.

Hyvää laihduttamista, vuodesta toiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun sulla aina vaan vyötärön ympäryksestä lähtee sentti tai kolme niin kohtahan sulla on negatiivinen vyötärön ympärys.

Hyvää laihduttamista, vuodesta toiseen.

Minähän kesällä jojoilin painon kanssa syömällä liikaa herkkuja.Syön niitä nyt vähemmän,ja vähäkalorista ruokaa paljon.
        Painon lasku on ollut nyt pysyvää,ja olen laihtunut suurilla kaloreilla.Hiihto laihduttaa nopeammin kuin mikään muu laji.

• Anonyymi

Laskin nyt TARKEMMIN uudestaan.Kalorit ajalta 21.2-9.3 >>>13.000 kal jaettuna 12pv=2750 kal
        paino laskenut 2 kg .vyötärön ympärysmitta 3 cm pihtimittaustulos 3 mm

-liikunta HIIHTO 2,5 tuntia päivässä,alussa 4 päivää pyöräilyä.(pyöräily laihduttaa vähemmän kuin hiihto)

TULOS (laihtuu itsestään ilman nälkää,vaikka syö hyvin)
        liikunta laihduttaa kun käyttää vähäkalorista ruokaa ja isoja annoskokoja n 900g aterialla.
        Riisi pitää olla täysjyvää,koska se kulkee hitaasti suolistossa ja puhdistaa samalla suolen seinämiä,se estää esim syöpää.
        Liha punaista lihaa,sekin kulkeutuu hitaasti suolistossa ja pitää sen takia hyvin nälkää.

Bodarit syö siksi puhdistettua riisiä ja valkoista lihaa koska ne menevät nopeasti suolen läpi ja saa syödä ruokaa kolme kertaa enemmän lihasten kasvattamiseen.
        Lihas kasvaa vain silloin kun kalorit ovat vähän plussan puolella.
        Laihdutuksessa pitää olla pieni kalorivaje,ja liikunta ylläpitää lihasmassaa laihdutuksen aikana,silloin kun ravinto on lihasta kasvattavaa terveellistä ruokaa, suuri määrä kuitua ja hivenaineita,jossa vain vähän sokeria ja rasvaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laskin nyt TARKEMMIN uudestaan.Kalorit ajalta 21.2-9.3 >>>13.000 kal jaettuna 12pv=2750 kal

-liikunta HIIHTO 2,5 tuntia päivässä,alussa 4 päivää pyöräilyä.(pyöräily laihduttaa vähemmän kuin hiihto)

liikunta laihduttaa kun käyttää vähäkalorista ruokaa ja isoja annoskokoja n 900g aterialla.
        Riisi pitää olla täysjyvää,koska se kulkee hitaasti suolistossa ja puhdistaa samalla suolen seinämiä,se estää esim syöpää.
        Liha punaista lihaa,sekin kulkeutuu hitaasti suolistossa ja pitää sen takia hyvin nälkää.

Bodarit syö siksi puhdistettua riisiä ja valkoista lihaa koska ne menevät nopeasti suolen läpi ja saa syödä ruokaa kolme kertaa enemmän lihasten kasvattamiseen.
        Laihdutuksessa pitää olla pieni kalorivaje,ja liikunta ylläpitää lihasmassaa laihdutuksen aikana,silloin kun ravinto on lihasta kasvattavaa terveellistä ruokaa, suuri määrä kuitua ja hivenaineita,jossa vain vähän sokeria ja rasvaa.

"Liha punaista lihaa,sekin kulkeutuu hitaasti suolistossa ja pitää sen takia hyvin nälkää."

Juu ja mukavasti lyhentää elinikää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voiko hiihtää vesisuksilla 2,5 tuntia, jos ei ole tarpeeksi kalorioita?

Pääseekö soutamalla plaaniin vai pitääkö olle moottori?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Liha punaista lihaa,sekin kulkeutuu hitaasti suolistossa ja pitää sen takia hyvin nälkää."

Juu ja mukavasti lyhentää elinikää.

En usko sitä,ihminen on syönyt aina lihaa,ja voihan sitä syödä myöhemmin vaikka kalaa tai vaaleaa lihaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensimmäinen tulos oli siksi pienempi,koska laskin tuloksen kuurin aloituksesta,olin syönyt ennen sitä kaksi päivää 4700 kaloria kaikenlaista roskaruokaa ja lihottavaa ruokaa,joten laskin aloituksen sieltä asti koska vähän aikaisemmin syödyt kalorit täytyy ottaa huomioon kun lasketaan keskimääräisesti syötyä kalorimäärää,eikä vain kuurin aikana syödyt kalorit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko sitä,ihminen on syönyt aina lihaa,ja voihan sitä syödä myöhemmin vaikka kalaa tai vaaleaa lihaa.

Onhan ihminen tehnyt kehityskaarensa aikana paljon asioita jotka eivät ole olleet hyväksi, jos pitkää elämää ollaan etsimässä. Punaisen lihan syönti nyt on vaan yksi niistä monista.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17003
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4734
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2676
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      140
      1969
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1579
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1449
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1194
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1109
    Aihe