2-tahtiöljy kokemuset dieselpolttoaineen apuna

Anonyymi

Täällä palstalla kuulee joskus , että 2-öljyllä saavutetaan etua, matalla seostuksella, diesel-moottorin sauhutuksen tms. suhteen.

Jotkin 2-tahtiöljyt sisältävät kuitenklin sinkkiä ja se ei ole välttämättä hyvä juttu.

Onko jollain siis tietoa ja kokemusta?

35

1876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö tämä ole jo loppuun asti kaluttu juttu?

      Se on aina päättynyt samaan tulokseen eli kukaan ei ole pystynyt osoittamaan, että öljyllä olisi mitään positiivista vaikutusta.

      Jos tätä on tarkoitus jatkaa, niin voitaisiin mennä suoraan tutkimustulosten arvioimiseen ja jättää juupas-eipäs osan pois.

      • Anonyymi

        Jokainen toki päättää mitä omalle koneelleen tekee ja millaista polttoainetta koneeseen syöttää. Mutta perusteita tuolle 2-t sekoitukselle ei ole. Jos olisi, sitä suosittelisivat moottori- ja ruoskutusjärjestelmävalmistajat.

        Aluksi 2-t sekoitusta on suositeltu ruiskutuspumpun voitelun takia. Nyt se on laajentunut jo suuttimien voiteluun. Kohta varmaan koko koneen voiteluun.

        Toki uskonto on sellainen asia josta ei kannata kiisetellä. Kun joku on saanut herätyksen uskonnolleen, niin on aivan turha koittaa puhua järkeä - se ei vaikuta mihinkään. Ja uskonnollisen herätyksen saanut alkaa levittämään omaa uskoaan ja tuputtamaan sitä muille. Eikä uskova suostu vastaanottamaan mitään faktatietoa omaa uskoaan vastaan.

        Joten 2-t uskovainen jatkaa asiansa saarnaamista. Nyt ja tulevaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen toki päättää mitä omalle koneelleen tekee ja millaista polttoainetta koneeseen syöttää. Mutta perusteita tuolle 2-t sekoitukselle ei ole. Jos olisi, sitä suosittelisivat moottori- ja ruoskutusjärjestelmävalmistajat.

        Aluksi 2-t sekoitusta on suositeltu ruiskutuspumpun voitelun takia. Nyt se on laajentunut jo suuttimien voiteluun. Kohta varmaan koko koneen voiteluun.

        Toki uskonto on sellainen asia josta ei kannata kiisetellä. Kun joku on saanut herätyksen uskonnolleen, niin on aivan turha koittaa puhua järkeä - se ei vaikuta mihinkään. Ja uskonnollisen herätyksen saanut alkaa levittämään omaa uskoaan ja tuputtamaan sitä muille. Eikä uskova suostu vastaanottamaan mitään faktatietoa omaa uskoaan vastaan.

        Joten 2-t uskovainen jatkaa asiansa saarnaamista. Nyt ja tulevaisuudessa.

        Sitten on ne toiset uskovaiset eli maailmanparantajameediot. He tyrmäävät kaiken puppuna ja ihan sen vuoksi kun on niin kivaa olla eri mieltä ha asiasta kuin asiasta.


    • Anonyymi

      Auttaisko kuseviin suuttimiin jos laittais 1 dl:n per tankillinen? Karvahattu-osastoilla on vellovaa käsitystä tästä konstista.

    • Anonyymi

      Eräs ruotsalainen venedieseleiden kanssa iät ajat puuhaillut paja suositteli nimenomaan vanhoille (esim Yanmar ys-sarja) moottoreille 2-t öljyä. Väittivät että nykydieselit liian kuivia ja ruiskutuspumppu tarvitsee lisävoitelua. Ainakaan mitään haittaa noissa koneissa ei käytöstä liene.

      • Anonyymi

        Tämän lausunnon perusteella jokainen varmaan ryntää kaatamaan 2-t öljyä tankkiin. Sitten pajalla on hyvä kertoa koneen korjaajalle, että "joku anonyymi kirjoitti netissä, että eräs ruotsalainen paja on joskus suositellut".


      • Anonyymi

        Minä suosittelen tervaa uusille moottoreille.

        Saa käyttää :D


    • Anonyymi

      Mitähän noiden vihreiden (2000-sarja) suorarusikutuspumppupatojen laita on?

      • Anonyymi

        Jaa-a...

        Jotain voi päätellä ehkä siitä, ettei moottorinvalmistajat, polttoaineen valmistajat eikä edes 2-t öljyn valmistajat suosittele öljyn lisäämistä.

        En ihan itsekään ymmärrä, miten 2-t öljy, joka sotkee suuttimet ja venttiilit, parantaisi moottorin ominaisuuksia. Jos ajatuksena olisi parempi voitelu, niin haluan nähdä tutkimuksen.

        Minulle ei riitä, että joku kokeneena puietty ulkomaalainen kuulemma suosittelee. Jos se on totta, niin nimet esille ja linkki suositukseen, Muuten sitä ei ole olemassa.


    • Anonyymi

      Minulla on yli 6000 tuntia ajettu merivesijäähdytetty Volvo 2003 ja lisäilen satunnaisesti seossuhteella noin 1/150 kaksitahtiöljyä tankkiin.
      Hyvin on kestänyt, käy kauniisti eikä juuri savuta.
      Uusiin, sanotaan nyt 2010 -luvun koneisiin 2t -öljyä ei tule lisätä. Vanhoille sohloille se on eduksi.

      • Anonyymi

        Sammulan saarella ikänsä elänyt kalastaja lisää aina tankkiin 2-tahtiöljyä
        Siksi meidän kaikkien pitää tehdä samoin.
        Ja tietysti myös sen takia, että edellnen kirjoittajakin tekee niin.

        Älkää uskoko, mitä tiedemiehet sanoo. Se on salaliitto.


      • Anonyymi

        Juuri näin, ja uusille commonrai koneille se on varma tuho. Nykyaikainen diesel polttoaine on kuivempaa, kuin silloin, kun sinun jeesuksenaikainen moottori valmistettu ja ongelmaa ei ollut ja siksi ohjekirjassa ei mainintaa asiasta.

        Tuolloin oli vielä rikkiäkin dieselissä, eli eritäin laadukas 2t öljy ja seos tosiaan luokkaa 1/150 - 1/200 ja ruiskupumppu kiitää isäntäänsä.

        Ja vielä kerran skeptikoille yrittäkää ymmärtää 20-30 vuotta sitten dieselin koostumus oli erilaista, kun nykyinen EN590 laatu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, ja uusille commonrai koneille se on varma tuho. Nykyaikainen diesel polttoaine on kuivempaa, kuin silloin, kun sinun jeesuksenaikainen moottori valmistettu ja ongelmaa ei ollut ja siksi ohjekirjassa ei mainintaa asiasta.

        Tuolloin oli vielä rikkiäkin dieselissä, eli eritäin laadukas 2t öljy ja seos tosiaan luokkaa 1/150 - 1/200 ja ruiskupumppu kiitää isäntäänsä.

        Ja vielä kerran skeptikoille yrittäkää ymmärtää 20-30 vuotta sitten dieselin koostumus oli erilaista, kun nykyinen EN590 laatu

        Voitko todistaa väitteesi nykyaikaisen dieselin "kuivuudesta"?

        Itse asiassa en edes tiedä, mitä kuiva neste on, mutta varmasti osaat selittää myös sen.

        Jos kuitenkin tarkoitat voitelevia ominaisuuksia, niin voitko todistaa, että ne ovat huonontuneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, ja uusille commonrai koneille se on varma tuho. Nykyaikainen diesel polttoaine on kuivempaa, kuin silloin, kun sinun jeesuksenaikainen moottori valmistettu ja ongelmaa ei ollut ja siksi ohjekirjassa ei mainintaa asiasta.

        Tuolloin oli vielä rikkiäkin dieselissä, eli eritäin laadukas 2t öljy ja seos tosiaan luokkaa 1/150 - 1/200 ja ruiskupumppu kiitää isäntäänsä.

        Ja vielä kerran skeptikoille yrittäkää ymmärtää 20-30 vuotta sitten dieselin koostumus oli erilaista, kun nykyinen EN590 laatu

        "Nykyaikainen diesel polttoaine on kuivempa"


        Polttoaineen valmistajan (Neste) mukaan dieselin voitelevuus on erinomaista. Nesteen dokumentista:

        Neste Pro Diesel kesälaatu
        -----------------------------------
        Voitelevuus / HFRR 400 um
        Test Method* EN 12156-1

        Suuttimien puhtaus 85% Test Method* CEC (PF-023)

        Tuote sisältää voitelevuus-, vaahdonesto-, korroosiosuoja ja puhdistavan lisäaineen sekä sähkönjohtavuutta parantavan lisäaineen.

        Tuote täyttää ajoneuvovalmistajien vaativimman diesel luokan vaatimukset (Worldwide Fuel Charter, diesel, kategoria 5) sekä eurooppalaisen diesel-standardin EN590 vaatimukset.


        Neste My (uusioituva):
        -----------------------------
        Voitelevuus
        350 μm
        Erinomainen voitelevuus ehkäisee ruiskutuslaitteiston kulumista


        Eli eikähön tämä paskanjauhanta 2-t öljyn tarpeellisuudesta voida jo lopettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nykyaikainen diesel polttoaine on kuivempa"


        Polttoaineen valmistajan (Neste) mukaan dieselin voitelevuus on erinomaista. Nesteen dokumentista:

        Neste Pro Diesel kesälaatu
        -----------------------------------
        Voitelevuus / HFRR 400 um
        Test Method* EN 12156-1

        Suuttimien puhtaus 85% Test Method* CEC (PF-023)

        Tuote sisältää voitelevuus-, vaahdonesto-, korroosiosuoja ja puhdistavan lisäaineen sekä sähkönjohtavuutta parantavan lisäaineen.

        Tuote täyttää ajoneuvovalmistajien vaativimman diesel luokan vaatimukset (Worldwide Fuel Charter, diesel, kategoria 5) sekä eurooppalaisen diesel-standardin EN590 vaatimukset.


        Neste My (uusioituva):
        -----------------------------
        Voitelevuus
        350 μm
        Erinomainen voitelevuus ehkäisee ruiskutuslaitteiston kulumista


        Eli eikähön tämä paskanjauhanta 2-t öljyn tarpeellisuudesta voida jo lopettaa.

        NESTE 2-T MARINE
        -----------------------------

        Neste 2-T Marine on kaksitahtisiin perämoottoreihin tarkoitettu moottoriöljy. Se perustuu parafiiniseen SAE 40 -perusöljyyn, johon sekoittumisen varmistamiseksi on lisätty 20% liuotinta.

        Suorasuihkutusmoottoreissa voi olla erityisvaatimuksia, joten tarkista öljyn sopivuus moottorinvalmistajan ohjekirjasta.

        -----

        2T-öljyseoksilla on tehty HFRR - testejä ( niitä skraadutestejä) ja vaikutus on ollut pienempi tai enintään sama kuin normi dieselöljyn voitelevuuspaketilla. Jos todella haluaa voitelevuutta, niin kasviöljyesteripohjaiset biopolttoöljyt ovat huomattavasti voitelevampia, testien mukaan. Eli prodieseliä vaan veneeseen.

        Amerikkalaiset julkaisut mainitsevat HFRR 460 yleisenä tyypillisenä arvona aikaisemmissa rikkipitoisissa dieselöljyissä (Nesteen nyky-dieseleissä siis paremmat lukemat!).. Vähärikkisten öljyjen osalta hyväksytään HFRR 520. Lisäaineistuksen kanssa pääsevät aina 300 asti. Nesteen bio-diesel siis 350.

        Lisäaineistamattomaan vähärikkiseen dieselöljyyn (HFRR 600-700) lisättynä 2T-öljyt ovat päässeet HFRR 470, Öljyn tai lisäaineen liikalisäyksellä ei päästä parempaan suorituskykyyn, koska voitelevuus perustuu molekyylien tarttumiselle metallipintaan.

        Pelkille moottorivoiteluöljyille sellaisenaan on tehty vastaavia testejä, ja tulokset ovat olleet - eivät juurikaan parempia kuin normaalilla dieselpolttoaineella. Näemme siis, että kulumisenesto-tavoite korkeissa paineissa tarvitsee korkeapainelisäaineita myös voiteluöljyissä.

        Parafiinit eivät ole EP-lisäaineita, siksi talvilaadun ja kesälaadun "kuivuuserot" ovat mutua. Voitelevuuden varmistajana aikaisemmin olivat erilaiset sulfaatit ja (syöpävaaralliset) aromaatit, nykyään vähärikkisissä kaasuöljyissä käytetään happipitoisia lisäainekomponentteja.

        Mitä pienempi HFRR arvo, sen paremmin voiteleva tuote.

        Edelleen. 2-t höpinät voi jäätää kirjoittelematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NESTE 2-T MARINE
        -----------------------------

        Neste 2-T Marine on kaksitahtisiin perämoottoreihin tarkoitettu moottoriöljy. Se perustuu parafiiniseen SAE 40 -perusöljyyn, johon sekoittumisen varmistamiseksi on lisätty 20% liuotinta.

        Suorasuihkutusmoottoreissa voi olla erityisvaatimuksia, joten tarkista öljyn sopivuus moottorinvalmistajan ohjekirjasta.

        -----

        2T-öljyseoksilla on tehty HFRR - testejä ( niitä skraadutestejä) ja vaikutus on ollut pienempi tai enintään sama kuin normi dieselöljyn voitelevuuspaketilla. Jos todella haluaa voitelevuutta, niin kasviöljyesteripohjaiset biopolttoöljyt ovat huomattavasti voitelevampia, testien mukaan. Eli prodieseliä vaan veneeseen.

        Amerikkalaiset julkaisut mainitsevat HFRR 460 yleisenä tyypillisenä arvona aikaisemmissa rikkipitoisissa dieselöljyissä (Nesteen nyky-dieseleissä siis paremmat lukemat!).. Vähärikkisten öljyjen osalta hyväksytään HFRR 520. Lisäaineistuksen kanssa pääsevät aina 300 asti. Nesteen bio-diesel siis 350.

        Lisäaineistamattomaan vähärikkiseen dieselöljyyn (HFRR 600-700) lisättynä 2T-öljyt ovat päässeet HFRR 470, Öljyn tai lisäaineen liikalisäyksellä ei päästä parempaan suorituskykyyn, koska voitelevuus perustuu molekyylien tarttumiselle metallipintaan.

        Pelkille moottorivoiteluöljyille sellaisenaan on tehty vastaavia testejä, ja tulokset ovat olleet - eivät juurikaan parempia kuin normaalilla dieselpolttoaineella. Näemme siis, että kulumisenesto-tavoite korkeissa paineissa tarvitsee korkeapainelisäaineita myös voiteluöljyissä.

        Parafiinit eivät ole EP-lisäaineita, siksi talvilaadun ja kesälaadun "kuivuuserot" ovat mutua. Voitelevuuden varmistajana aikaisemmin olivat erilaiset sulfaatit ja (syöpävaaralliset) aromaatit, nykyään vähärikkisissä kaasuöljyissä käytetään happipitoisia lisäainekomponentteja.

        Mitä pienempi HFRR arvo, sen paremmin voiteleva tuote.

        Edelleen. 2-t höpinät voi jäätää kirjoittelematta.

        Suodintukoksia tuli biodieselin takia. Sitten aloin hakemaan Venäjältä naftaa. Autolla. Kun hakureissu oli käsillä, imin pumpulla vanhat ylimääräiset naftat tynnyriin venettä varten. Venäläisessä dieselöljyssä on paljon rikkiä ja se on kokonaan tehty oikeasta öljystä, ei biomössöistä. Biodiesel on kehitetty saamaan autot läpi savutustestistä. Sitä ei kannata muuten käyttää.
        Moottorin talvisäilytys hoituu ottamalla imuputki pois tankista ja käyttämällä konetta hetki kanisterinaftalla jossa on 4% 2T-öljyseos. Pumppu ja suuttimet tulevat voideltua sillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suodintukoksia tuli biodieselin takia. Sitten aloin hakemaan Venäjältä naftaa. Autolla. Kun hakureissu oli käsillä, imin pumpulla vanhat ylimääräiset naftat tynnyriin venettä varten. Venäläisessä dieselöljyssä on paljon rikkiä ja se on kokonaan tehty oikeasta öljystä, ei biomössöistä. Biodiesel on kehitetty saamaan autot läpi savutustestistä. Sitä ei kannata muuten käyttää.
        Moottorin talvisäilytys hoituu ottamalla imuputki pois tankista ja käyttämällä konetta hetki kanisterinaftalla jossa on 4% 2T-öljyseos. Pumppu ja suuttimet tulevat voideltua sillä.

        Älä käytä diiseliä, jonka bio-osuus on FAMEA.
        Minulla ei ole ollut koskaan noita ongelmia, kotisatamassa tankkaan Nesteen diiseliä, matkoilla sitä mitä on saatavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suodintukoksia tuli biodieselin takia. Sitten aloin hakemaan Venäjältä naftaa. Autolla. Kun hakureissu oli käsillä, imin pumpulla vanhat ylimääräiset naftat tynnyriin venettä varten. Venäläisessä dieselöljyssä on paljon rikkiä ja se on kokonaan tehty oikeasta öljystä, ei biomössöistä. Biodiesel on kehitetty saamaan autot läpi savutustestistä. Sitä ei kannata muuten käyttää.
        Moottorin talvisäilytys hoituu ottamalla imuputki pois tankista ja käyttämällä konetta hetki kanisterinaftalla jossa on 4% 2T-öljyseos. Pumppu ja suuttimet tulevat voideltua sillä.

        Nesteen Futura Dieselissä ei ole FAME eli se ei aiheuta kasvustoa ja vesiongelmaa. Shellin diiseliä kerran tankkasin ja se oli "katastrofi".

        https://www.neste.fi/neste-futura-diesel

        Neste ei käytä Futura Dieselissä lainkaan perinteistä FAME-biodieseliä. Useimmissa ajoneuvojen ohjekirjoissa kielletään FAME-biodieselin käyttö yli 7 %:n pitoisuuksina. Ohjekirjojen rajoitukset biodieselin käytöstä koskevat nimenomaan FAME-biodieseliä sekä sen raaka-ainekohtaisia alalajeja: RME*, PME* ja SME*.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suodintukoksia tuli biodieselin takia. Sitten aloin hakemaan Venäjältä naftaa. Autolla. Kun hakureissu oli käsillä, imin pumpulla vanhat ylimääräiset naftat tynnyriin venettä varten. Venäläisessä dieselöljyssä on paljon rikkiä ja se on kokonaan tehty oikeasta öljystä, ei biomössöistä. Biodiesel on kehitetty saamaan autot läpi savutustestistä. Sitä ei kannata muuten käyttää.
        Moottorin talvisäilytys hoituu ottamalla imuputki pois tankista ja käyttämällä konetta hetki kanisterinaftalla jossa on 4% 2T-öljyseos. Pumppu ja suuttimet tulevat voideltua sillä.

        Ja siten sä heräsit peräkammarissa, kun äitee kävi vessassa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Suodintukoksia tuli biodieselin takia. Sitten aloin hakemaan Venäjältä naftaa. Autolla. Kun hakureissu oli käsillä, imin pumpulla vanhat ylimääräiset naftat tynnyriin venettä varten. Venäläisessä dieselöljyssä on paljon rikkiä ja se on kokonaan tehty oikeasta öljystä, ei biomössöistä. Biodiesel on kehitetty saamaan autot läpi savutustestistä. Sitä ei kannata muuten käyttää.
        Moottorin talvisäilytys hoituu ottamalla imuputki pois tankista ja käyttämällä konetta hetki kanisterinaftalla jossa on 4% 2T-öljyseos. Pumppu ja suuttimet tulevat voideltua sillä.

        Ensi kerralla voit jäädä sinne Venäjälle.


    • Anonyymi

      Edes 2T dieselissä ei käytetä 2T öljyä.

    • Anonyymi

      Käykö ihan toi Bilteman 2T -öljy venedieselin lisävoiteluun vai tarviiko öljyn olla jotain kallista?

      Ilmeisesti 2T -öljy on eduksi myös lämppäreille, vai kuinka?

      • Anonyymi

        Joo ja kahvin sekaan.


      • Anonyymi
        UUSI

        Ehdottomasti ja aurinkopaneelit sekä vinssit tykkäävät 2T-öljystä.
        Samoin sprayhoodin ja patjastojen kevyt 2T-öljykäsittely estää homehtumisen


    • Anonyymi

      Shipman veneessäni on 1974 mallin Yanmar yse 8 diesel. Olen AINA tankatessani lorauttanut n. puoli desiä 2-tahti öljyä 40 litraan dieseliä. Kone käy savuttamatta pehmeästi "kuin kello". Repikää siitä juttujanne. "Asiantuntijat"

      • Anonyymi

        Millä teorialla öljyn lisääminen vähentäisi savutusta?


      • Anonyymi

        Tulee mieleen juttu kaverista, joka joka päivä illalla käveli talonsa ympäri kolme kertaa. Aikansa sitä katseltuaan naapuri ei voinut olla menemättä kysymään miksi. "Koska haluan pitää tiikerit loitolla", kuului vastaus. "Mutta eihän täällä ole tiikereitä", sanoi kysyjä". "Aivan, ei ole", kuului vastaus.
        Veneessäni on 1973-mallinen n. 6000h ajettu Perkins 4.236. En ole KOSKAAN (30v) "lorauttanut" mitään tankkiin. Kone käy savuttamatta pehmeästi "kuin kello". Käynnistyy aina välittömästi samalla tavalla oli sitten seissyt 6 kuukautta tai 6 minuuttia. Repikää siitä juttujanne. "Asiantuntijat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee mieleen juttu kaverista, joka joka päivä illalla käveli talonsa ympäri kolme kertaa. Aikansa sitä katseltuaan naapuri ei voinut olla menemättä kysymään miksi. "Koska haluan pitää tiikerit loitolla", kuului vastaus. "Mutta eihän täällä ole tiikereitä", sanoi kysyjä". "Aivan, ei ole", kuului vastaus.
        Veneessäni on 1973-mallinen n. 6000h ajettu Perkins 4.236. En ole KOSKAAN (30v) "lorauttanut" mitään tankkiin. Kone käy savuttamatta pehmeästi "kuin kello". Käynnistyy aina välittömästi samalla tavalla oli sitten seissyt 6 kuukautta tai 6 minuuttia. Repikää siitä juttujanne. "Asiantuntijat"

        Pakokaasujen analysointi paljastaisi kuitenkin melkoiset päästöt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakokaasujen analysointi paljastaisi kuitenkin melkoiset päästöt...

        Kerro lisää - linkkien kera.


    • Anonyymi

      Mutta, se piirtää kellä on liitua. Mun VW T4 Transporter kävi epätasaisesti, ja oli seissyt pari vuotta. Lätkäisin tankilliseen litran 2t öljyä ja ihan kuuli korvalla miten alkoi suuttimet pelittää ja kone käydä nätisti. Vanhempaan moottoriin hyvä lorauttaa myös veneessä. Tulee hyvä mieli. Kjq ainakaan mitään haittaa ei ole. Arvokkaampaa tasokasta öljyä se 2 t on. Tehty voitelemaan. Ja puuilon ym myymään halvinta mineraalikamaa tietenkin, ei synteettistä.

      • Anonyymi

        "Tulee hyvä mieli."
        Hyvän mielen saa kovin monella muullakin tavalla.


      • Anonyymi
        UUSI

        Jos koneesi ei toimi ilman öljyn lisäystä polttoaineeseen, se on rikki.

        Kunnossa oleva moottori ei tarvitse mitään öljylisäystä - toisekseen - polttoaineeseen lisätyllä öljyllä saa aikaan helvetillisen karstakerroksen mäntien päälle, venttiililautasiin ja palotiloihin.
        Seurauksena jumittavat männänrenkaat, ohipuhalluksen lisääntyminen ja lopulta koko paskan näyttävä laukeaminen, kun kone karkaa laukalle alkaessaan polttaa omaa voiteluöljyään.

        VW-konsernin vehkeet nyt ovat nykyisin sellaisia paskoja, että niitä varmasti olisikin parasta ajaa pelkällä öljyllä ja jättää se polttoaine turhana pois kokonaan....


      • Anonyymi
        UUSI

        Rahamiehet ne ajelevat pari vuotta seisseillä Transportereilla.
        Poltitko kännissä korttisi?


    • Anonyymi

      RVS käsittelyt polttoaineen ja moottoriöljyn kautta niin kone porskuttaa timmisti.

      • Anonyymi
        UUSI

        Pelkkää kusetusta kaikenmaailman Fortet sun STP:t.

        Kone on käyttöikänsä päässä, jos se ei ilman kemikaalikäsittelyjä pysy toimintakunnossa.

        Säännöllisellä huollolla moottorit yleensä kestävät ilman isompia korjauksia (pl. nykyiset bensakoneet) reilusti yli suunnittelukäyttöikänsä ilman mitään sisäisiä shampoopesuja.

        Öljyn ja suodattimien vaihto on se taikasana.
        20-30tkm vaihtovälit autoissa ovat sulaa hulluutta - tai no - jos koneella on ajateltukin ajettavan 200tkm max niin siinä tapauksessa kyllä.

        VW-konsernin moottorit ja PSA:n ja Fordin pikkumoottorit ovat hirveitä paskoja eikä niitä öljyä vaihtamalla toimiviksi saa.
        VAGinathan syövät öljyä muutenkin niin paljon, että 20 euron litrahinnalla maksaa puolet auton hankintahinnasta päälle pelkkänä öljynä auton kuvitellun käyttöiän aikana.

        Venediesel kestää maailman tappiin saakka, jos siihen vaihdetaan syksyllä puhtaat öljyt ja suodattimet, vaihdetaan sinkit ja impelleri sekä putsataan lämmönvaihdin kolmen-neljän vuoden välein Itämeren olosuhteissa.

        Nämä koneet seisotetaan pilalle, eivät ne käytön takia hajoa.
        Vesi polttoaineessa on se, mikä ne suuttimet ja pumput tuhoaa, eikä niitä millään 2-tahtiöljyllä ehjiksi saa.
        Kone käy vähän paremmin hetken aikaa, mutta hyvin pian suuttimien vaurioituminen alkaa näkyä savutuksena ja pahimmassa tapauksessa reikänä männässä.

        Yllätyksenä voi tulla jollekin, että ne suuttimet voi huollattaa dieselkorjaamossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      55
      4142
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      2721
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      140
      2603
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      2053
    5. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1493
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1364
    7. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1357
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      157
      1078
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1047
    10. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      1018
    Aihe