Onko sukupuolirooleilla väliä deittailussa? Lue kyselyn tulokset!

11

1140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, alkuun. Kuten moni muukin kysyy..miksi vain miehen tulee tehdä aloita,maksaa lasku tms tms? Mä en halua perinteisen kaavaan haluavaan naisen kans tustustua. Koska sit kaikki olis kaavan mukaan...Juu ei. Jos mä oon aamusta iltaan ollu töis ja "sä" koko päivän...niin eihän sun "kuulu" siivota sit pääälle...tai jotain...Sama vastuu.*

      Jos haluut treffeille toisen kans,ei se oo sun vuoros pyytää....vaan se kummasta tuntuuu sopivalle voi kysyä.

      Mä en ymmärrä näitä pyytämisiä, ja jahkailuja enää...siltä pohjalta ettei vaan töiden takia voi....muukin kuin 2- tai 3-vuoro työ :D


      Nauttikaa elostanne.... ja tutustumis----hetkistänne. Mulla niit on ollu harvassa

      • Anonyymi

        Miten olisi, jos puhuttaisiin (tai kirjoiteltaisiin) asioista? Aikuiset ihmiset yleensä käyttävät kommunikointia asioiden selvittelyyn ja ongelmien ratkaisemiseen. Kokeilkaa, voitte yllättyä.

        Omista kokemuksistani voin kertoa, että nykyinen suhteeni lähti heti ensitreffeillä oikeaan suuntaan. Oltiin kirjoiteltu juuri Suomi24 Treffien ilmoitusten pohjalta pari viikkoa, varsin monenlaisista asioista. Tavatessamme kahvilassa kysyin ennen jonoon menoa, saanko maksaa kahvisi. Se oli kuulemma niitä ensitapaamisen asioita, joka oli jäänyt mieleen. Molemmat maksoivat sillä kertaa omansa. Ja toisetkin treffit tulivat, samoin kolmannet. Nyt olemme naimisissa jo viidettä vuotta.


    • Anonyymi

      Eka treffeillä ei kannata kahvikupposta isompaa suunnitella. Joskus treffinainen ehdotti hienoa ravintolaa. Unohti lompakon kotiin. Nainen teki itsestään laskelmoivan ja kylmän.
      Miehen on ehkä hyvä valmistautua sen kahvikupin ostoon. Pieni juttu. Naisissa jotkut haluavat maksaa ja se tekee vaikutuksen. Piknikille voi sopia, mitä kumpikin tuo. Se on jo hyvä, että molemmat haluaa nähdä pientä vaivaa suhteeseen.
      Tulos yhteydenotosta tapaamisen jälkeen oli hieman yllättävä. Naisen on hyvä tietää, että mies voi olla ujo.

    • Anonyymi

      Suomi 24 on vanhoillinen paikka, naisen osa on odottaa että mies osoittaa kiinnostuksensa. Naisen liika aktiivisuus on kuin kärpäspaperi ja "kärpäset" ihmettelee mikä on kun ei "iso suonikas muna" esim. pohjois-savosta kelpaa... no ei kelpaa ei! Joka neljäs vuosi yhtenä päivänä nainen saisi olla aktiivinen ja kosia... no ei kait nyt sentään... ei kaikista perinteistä kannata pitää kiinni... avioliitto on instituutiona täysin vanhentunut, suhteessa molemmat ovat vapaaehtoisesti ja miehet pitävät optiot auki... nainen on kun auto tai asunto ja markkinoita kannattaa seurata, koska aina voi löytyä uudempi, parempi, vähemmän ajettu tai paremmalla sijainnilla!
      No täällä olen ja odottelen...

    • Anonyymi

      Minä ehdotan AINA päivällistreffejä laadukkaaseen ravintolaan. Ja luonnollisesti myös maksan laskun. Haluan myös maksaa treffeille tulleen naisen matkakulut. Yleensä annan matkasta riippuen satasen, tai viidenkympin setelin.

      • Anonyymi

        Olen harkinnut, että kun jään eläkkeelle, alan noihin treffeihin. Maksettu seura voi olla ihan ok, jos itse on ok.


      • Anonyymi

        Mä maksan vähintään tonnin siitä että ilmaanttu edes paikalle. Sitten ostan liput sille ja sen kaverille havajille ja ylläpidon myös tietenkin. Ja soittaa voi aina jos matkalla loppuu rahat kesken. Kaikille naisen sukulaisille ja puolitutuille järjestän asiat niin ettei töitä tarvitse tehdä.
        Jos tulee toinen tapaaminen niin teen testamentin naiselle lopusta omaisuudesta ja sekin tietenkin ennakkona.
        Jos sitten naisen kanssa ei satu onnistamaan kolmansille treffeille niin pitää tehdä iuusi omaisuuus ennen seuraavaa treffiehdotusta varten.


    • Anonyymi

      Olen itse aika toimelias ja tottunut tekemään aloitteen (bisneksessä yms. muussa elämässä) mutta olen huomannut, että deittaillessa sen kanssa kannattaa olla naisena vähän varovainen. Jos olen liian aloitteellinen tuuppaa käydä niin, ettei mies koe tarvetta ottaa ohjia käsiinsä ja kaikki järjestäminen jää minun harteilleni. Eihän siinä olisi muuten mitään pahaa mutta minun on vaikea kiinnostua miehestä jos koen että hän pärjää elämässä vain muiden peesissä. Ja tämä siis usein ei vastaa miehen todellisia kykyjä, minusta vain tuntuu siltä että esim ujot miehet helposti jäävät "perästä vedettävän" asemaan jos se tehdään heille liian helpoksi.

      Samaa sanoisin maksupolitiikasta yms; En koe mitään tarvetta sukupuolittaa asiaa, sekä nainen että mies voi maksaa/tehdä aloitteen yms. mutta olen huomannut että miehen itsensä puolesta tuuppaa olemaan parempi, että hän ottaa härkää sarvista ja niinsanotusti ottaa "tilanteen haltuun". Vaikka maksamalla sen kahvin. (Disclaimer: Tähän väliin haluan lisätä, että mies myös päättää, mistä hän maksaa ja sen pitäisi olla suhteen syvyyteen sopeutettua eli ensitapaamisella ei todellakaan makseta mitään hemmetin gourmet illallisia. Jos nainen vaatii kalliit ensideitit ja sitten jättää lompakon kotiin niin voi maksaa oman osuutensa tiskaamalla.)

      Miehet, jotka eivät koe kunnia-asiakaseen tehdä aloitetta, maksaa halpoja deittejä (esim 2 e kahvit, kyse on symbolisesta miehisestä käytöksestä ei lompakon avaamisesta) ja huolehtia reitin valinnasta, tuuppaavat olemaan myös muussa elämässä joko feminiinisiä tai laiskoja. Se on tietysti vaikeaa päästä yli ujoudesta, vaikea asettaa rajoja naiselle joka haluaisi hyväksikäyttää miehen lompakkoa ja silti olla niin rohkea että maksaa taas seuraavilla ensideiteillä sen 2 € kahvin. Mutta jos mies oppii nämä taidot ja hänestä tulee niin vahva, että hän kykenee toimimaan miehekkäällä ja suoraselkäisellä tavalla pettymyksistä huolimatta, se on tosi seksikästä ja antaa miehekkään leiman. Se on sitä charmia joka vetää jalat alta.

      Haha, elämä ei ole helppoa. Minä taas harjoittelen sitä, että uskallan antaa miehelle tilaa olla mies enkä tee kaikkea itse. Tsemppiä kaikille!

      Ja P.S: Kaikki ei välttämättä halua hyvin voimakkaan polariteetin parisuhdetta. Jotkut tykkää siitä, että nainen on vähän jätkä tai että mies on vähän herkkis. Minä itse kamppailen sen kanssa, että en olisi liian voimakas tai miehekäs koska haluan olla parisuhteessa se pehmeämpi osapuoli.

    • Anonyymi

      Kannattaa olla varovainen varsinkin miehille tarjoamisessa. Vaikka nyt olisi kuinka vuosi 2020, niin mies ei välttämättä ajattele sinua edistyksellisenä tasa-arvon kannattajana, jos suostut joskus maksamaan miehenkin ruuan, vaan näkee sinussa helpon höynäytettävän ja elättäjän. Kokemusta löytyy. On aina parempi merkki, jos mies tarjoutuu maksamaan sinun juttujasi. Puhutaan, että naiset käyttävät hyväkseen miehen rahoja, mutta kyllä se onnistuu nykypäivänä miehiltäkin.

      Toki tämä sillä tavalla koskee miehiäkin, että mielestäni miestenkin kannattaa olla hieman varovaisia. Mielestäni se joka pyytää se myös maksaa, mutta jos ollaan jo suhteessa eikä enää tapailuvaiheessa, niin sitten molemmat maksaa itse. Tietysti tässäkin on monia vaikuttavia asioita. Jos vaikka mies haluaa kalliiseen ravintolaan ja nainen on köyhä opiskelija, niin kyllä sitä on typerää mieheltä edes ehdottaa, jos hän haluaa molempien maksavan itse oman ruokansa.

      • Anonyymi

        Ikinä ei nainen ole minun ruokiani maksanut.
        Enkä sitä odota. En myöskään vedä täyden pöydän illallista kellekään naiselle.

        Ei kyse ole rahasta vaan seurasta ja kuka olis kiinnostava tutustumiseen.


    • Anonyymi

      Ei siinä oikeastaan ainakaan minun mielipiteelläni ole merkitystä. Jos haluan saada keskustelun alkuun niin minun se on aloitettava ja jos haluan tavata jonkun naisen niin minun sitä on ehdotettava. En tiedä miten siinä kävisi jos vain jatkaisi viestittelyä mutta ei ehdottaisi tapaamista? Ei se varmaan loputtomiin jatkuisi mutta ehkä nainen joskus kuukausien päästä vaan hiljenisi tms...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1746
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1367
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1272
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1240
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1233
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1136
    7. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1127
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      590
      1094
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1014
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      934
    Aihe