Pahus hammas lohkes poskesta

Kenellä on tuoreessa muistissa?
Mitä minä nyt?
45<50
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 45

Vanhimmat

Riippuu mikä hammas, onko kipuja jne..Jos on kipuja mene päivystykseen.

Äänestä
  • Aloittaja

Perimmäinen poskihammas vihloo ja pelkään juoda hampaita pestessä lähti irti kun aiemmin syödessä rusahti kovaa syödessä( pelästyin), reikähän on valtava koska lähti 5mm pituus ja leveys noin 3mm max kantta muotoinen.
    Sitä lääkäri ei saanut kunnolla paikattua juuresta koska oli hampaan takana noin 10vuotta sitten, uhkasi irrottaa koko hampaan jos ei vihlonta lopu mutta loppui mutta nyt lohkesi.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Perimmäinen poskihammas vihloo ja pelkään juoda hampaita pestessä lähti irti kun aiemmin syödessä rusahti kovaa syödessä( pelästyin), reikähän on valtava koska lähti 5mm pituus ja leveys noin 3mm max kantta muotoinen.
    Sitä lääkäri ei saanut kunnolla paikattua juuresta koska oli hampaan takana noin 10vuotta sitten, uhkasi irrottaa koko hampaan jos ei vihlonta lopu mutta loppui mutta nyt lohkesi.

Se vetää sen juurineen irti.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Se vetää sen juurineen irti.

Vois ottaa tuon toiselta puolelta viisauden hampaan irti.
    En nyt tiedä vetääkö, sen näkee sit.

Äänestä

Hampilääkäriin varaat ajan.
Sano että vihloo ja kieleen käy, niin saat pika-ajan.

Äänestä

Pöh, vasta-alkajat. Te mokomat ette edes tiedä mitä tuleman tulee. Mutta siitä se alkaa ja sitten luette sairaskertomuksia ainoastaan todenneena, että teillä on kaikki oireet.

Varaudu siihen, että sinulla on kaikki mahdolliset kuolemaan johtavat taudit. =D

Äänestä
  • Kokemusta on

Äänestä

• Aloittaja

Täh miten niin kuolemaan johtavat taudit?

Äänestä

• Aloittaja

TimoSimilä kirjoitti:

Kokemusta on

Auta minua ymmärtää??

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Auta minua ymmärtää??

Nooh.+Tietenkin+voin+kertoa+hampaiden+irtoamisesta,+minulla+on+kokemusta+vanhana+ukkona.+Mutta+Luin+sellaisen+artikkelin,+että+se+ei+vältsisti+jää+siihen.+Varsinkin+diapeetikoilla(minä)+ja+muilla+matalan+tulehduksen+kroonikoilla+on+riski...+Ei+vähenpään+eikä+enempään+kuin+saada+60%+todennäköisyydellä+aivoinfrakti+tahi+sitten+ihan+normi+sydäninfrakti.Joten+nyt+kun+sain+ajan+toukokuulle,+niin+kirjoitettakoon+hautakiveeni:+MÄ+arvasin!

Äänestä

• TimoSimilä kirjoitti:

Nooh.+Tietenkin+voin+kertoa+hampaiden+irtoamisesta,+minulla+on+kokemusta+vanhana+ukkona.+Mutta+Luin+sellaisen+artikkelin,+että+se+ei+vältsisti+jää+siihen.+Varsinkin+diapeetikoilla(minä)+ja+muilla+matalan+tulehduksen+kroonikoilla+on+riski...+Ei+vähenpään+eikä+enempään+kuin+saada+60%+todennäköisyydellä+aivoinfrakti+tahi+sitten+ihan+normi+sydäninfrakti.Joten+nyt+kun+sain+ajan+toukokuulle,+niin+kirjoitettakoon+hautakiveeni:+MÄ+arvasin!

Niin se liittyi siis suutulehdukseen jota ei vielä tunneta

Äänestä

• Aloittaja

TimoSimilä kirjoitti:

Kerro ihmeessä🥰💕

Äänestä

• Aloittaja

TimoSimilä kirjoitti:

Niin se liittyi siis suutulehdukseen jota ei vielä tunneta

Tahdon kuulla kaiken.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Tahdon kuulla kaiken.

Hamms_.... hammasmekko... hampaiden värinen mekko.... koboltin myrkkyväriötkin.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Hamms_.... hammasmekko... hampaiden värinen mekko.... koboltin myrkkyväriötkin.

Kopolteja taisin viimeksi nähdä d&d:ssä

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Kopolteja taisin viimeksi nähdä d&d:ssä

Ota hammasmekko älä ota hammaspeikkoa.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Ota hammasmekko älä ota hammaspeikkoa.

Hammasmekko?

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Hammasmekko?

Nooh kobolttia näin aikoinaan työelossa. Akkuihin ja maaleihin sun muuhun joutavaan mokomaa tarvitaan. Mutta hamaisiin sitä ei laiteta koska Koboltti on paha??? äin lääkäri sanoi ennen kuin jäin eläkkeelle (vammaseläkkeelle)

Mutta se suutulehdus on ihan pahempi kuin karies. Kunhan odottelen vain aivo- tahi aivoinfraktia.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Nooh kobolttia näin aikoinaan työelossa. Akkuihin ja maaleihin sun muuhun joutavaan mokomaa tarvitaan. Mutta hamaisiin sitä ei laiteta koska Koboltti on paha??? äin lääkäri sanoi ennen kuin jäin eläkkeelle (vammaseläkkeelle)

Mutta se suutulehdus on ihan pahempi kuin karies. Kunhan odottelen vain aivo- tahi aivoinfraktia.

Minä investoin itselleni sähkö-hampion.... kylpyammeessakin on mukavaa sellaisella jyristellä ja Colgate-tahnaa :D

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Minä investoin itselleni sähkö-hampion.... kylpyammeessakin on mukavaa sellaisella jyristellä ja Colgate-tahnaa :D

Olet siis täynä cobolttia. Et maadu koskaan. Sitäpaitsi cO on aina radioaktiivisia aineita mukana. Jopa ns. puhtaassa koboltissa. Joten säteilet sielä sitten...

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on kiva kylpyamme ja hyvät laitteet.

Äänestä

Avaruus-jutut joita katsoa ja pörisevät sähköhammasharjat. hassut minun uudet harrasteeni..

Äänestä
  • Ihanaa kun kerrankin joku uskalsi puhua ilman haukkumisen tulosta. Sitäpaitsi galagtisen matkumisen tärkein asia on PYYHE

Äänestä

• TimoSimilä kirjoitti:

Ihanaa kun kerrankin joku uskalsi puhua ilman haukkumisen tulosta. Sitäpaitsi galagtisen matkumisen tärkein asia on PYYHE

Galaktinen matkustaminen.... joo Saturnus-planeetan luokse katsomaan vihaisia sinisiä militaristisia ihmisiä.

Äänestä

Itsellä kävi noin viime viikonloppuna. Maanantaina soitin kaupungin hammaslääkärin ajanvaraukseen. Tiistaiksi sain ajan ja hammas hoidettiin samantien kuntoon.

Äänestä
  • Jos kylpee ammeissaan ja pesee sähköhampaalla, harjalla sitten samalla hampeja...niin siltikin pitää syödä minttuja.

Ammeessa pitäisi kyllä aamuisin olla ydinsukellusvene, sellainen jolla voisi leikkiä myöskin.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Jos kylpee ammeissaan ja pesee sähköhampaalla, harjalla sitten samalla hampeja...niin siltikin pitää syödä minttuja.

Ammeessa pitäisi kyllä aamuisin olla ydinsukellusvene, sellainen jolla voisi leikkiä myöskin.

Tuohon ydinsukellusvene leikkiin minäkin haluisin osallistua, täytyy sit miestä vanhoilla päivillä pyydellä leikkimään.

Äänestä

Apteekista saa ensihätään paikkausainetta itse laitettavaksi, jos et saa heti lääkäriaikaa vkl:n vuoksi.

xLiner

Äänestä
  • Aloittaja

Noh en ole leikkimässä hammaslääkäriä

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Noh en ole leikkimässä hammaslääkäriä

Se onkin vain väliaikainen paikka. Toimii jos on terävä reuna raapimassa tai pureskelu sattuu. Mulle tuli aika epämiellyttävä olo kun hammas lohkesi. Tuosta paikka-aineesta oli apua.

Ei se ole sen kummempi juttu kuin buranan ottaminen päänsärkyyn, ei tarvita lääkäriä..

xLiner

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Se onkin vain väliaikainen paikka. Toimii jos on terävä reuna raapimassa tai pureskelu sattuu. Mulle tuli aika epämiellyttävä olo kun hammas lohkesi. Tuosta paikka-aineesta oli apua.

Ei se ole sen kummempi juttu kuin buranan ottaminen päänsärkyyn, ei tarvita lääkäriä..

xLiner

Itseäni epäilyttää mutta suuvettä hain. Se on hyvin jemmassa ja hammasrivistön hampaan perältä haljennut.
    On vaan jotenkin pelottava kuitenkin tököttimiä käyttää kun vielä pärjää.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Itseäni epäilyttää mutta suuvettä hain. Se on hyvin jemmassa ja hammasrivistön hampaan perältä haljennut.
    On vaan jotenkin pelottava kuitenkin tököttimiä käyttää kun vielä pärjää.

Se on vähän karheaa ja aika helposti kuluvaa ainetta, mutta tosiaan toimii ensiapuun. Suosittelen kyllä. Tulee paljon mukavampi olo.

xLiner

Äänestä

Olisiko sinulla mahdollisuutta mennä hammaslääkäriin, siis vaikka päivystykseen? En tiedä missä asut, mutta ainakin Helsingissä, Kampissa on Terveystalon päivystys.
Itse jouduin pari vuotta sitten (oli viikonloppu), hammasonglman takia, käymään siellä.

Äänestä
  • Aloittaja

Ouh. Täytyy soittaa päivystykseen, jos väliaikais paikan pistäisi.
    Miehellä on puolen vuoden jono vaikka hänellä erittäin kiire.
    Noh mutta jos kipua tulee mentävä heti päivystykseen hänen.

Äänestä

• Aloittaja

valtakunta kirjoitti:

Itse pelkään tulehdusta.

Äänestä

• Aloittaja

Itseäni pelkää söheltää hammasta

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Itse pelkään tulehdusta.

Olisi ehkä syytä käydä pikaisesti tutkituttamassa asia? Ne ottavat röntgenkuvat ja tutkivat tilanteen.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Itseäni pelkää söheltää hammasta

Voimavirralla, vähintään 30-ampeerinen sähköhammasharja sitten jolla jyristää hampaita.

Itselläni on vain patteriversio tuollaisista.... mielenkiintoisia juttuja... Orionin tähtisumu ja Aldebaranin tähtisuma, eri juttuja näen noita.... pitäisi katsella juttuja taas. Ja planeettoja menee, mutta niin Venus on muuttanut kummallisesti omaa suuntaansa...

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Älä laita väliaikaispaikkaa, teet vain itsellesi tulehduspesäkkeen

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Älä laita väliaikaispaikkaa, teet vain itsellesi tulehduspesäkkeen

Höps. Tuosta vaivasta pääsee päivystykseen heti, hoitavat hampaan saman tien kuntoon. Väliaikaispaikka ei päivässä parissa aiheuta mitään tulehduksia. Se laitetaan puhtaalle ja kuivalle pinnalle eikä ruuan jämät sitten enää pääse ruokkimaan bakteereja.

xLiner

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Kannattaa valittaa kipua, niin pääsee nopeammin. Vaikkei niin kipeä olisikaan.. 😉

Lohkeamista mulle on hammaslääkäri sanonut, että niista voi tulla päivystyksen kautta. Jos siellä suunnalla on eri juttu, niin valita kipua lisäksi. Heti kun arkiaamusta ajan varauksen auettua soittaa, pitäis päästä samalle päivälle.

Hammasongelmat on prseestä.. 😬

xLiner

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa valittaa kipua, niin pääsee nopeammin. Vaikkei niin kipeä olisikaan.. 😉

Lohkeamista mulle on hammaslääkäri sanonut, että niista voi tulla päivystyksen kautta. Jos siellä suunnalla on eri juttu, niin valita kipua lisäksi. Heti kun arkiaamusta ajan varauksen auettua soittaa, pitäis päästä samalle päivälle.

xLiner

Vihlonta on kamala. Muuten pärjään, purskuttelen keitetyllä(jäähtyneellä) vedellä.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Kiitos kovasti kun oot auttamassa.🥰

Äänestä

Jos voinnissa ei tapahdu heikennystä, kuume ei nouse niin ei mitään hätää. Hammaslääkärille kannattaa aika varata hampaan poistoon. Mikäli kipu ei hellitä buranalla, valkosipulia tai paukku raakaa viinaa, anna alkoholin vaikuttaa suussasi. Hammaslääkäri on todennäköisesti paikannut kuolleen hampaan ja yrittänyt antaa tälle juurihoitoa. Lämmintä vettä suussa voi myös käyttää puuduttajana mikäli valkosipulia tai alkoholia ei löydy.

Kuume jos nousee niin päivystykseen, pääset ensimmäisenä ja saat antibiootit.

Äänestä
  • Antibotti-RoboCoppi.... AnteronBiootti, Annin Antibiootti. Niin jos tulee todella kipeäksi se juttu silloin se on tulehtunut pahasta ja heti hammaslääkärin päivystykseen.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

valtakunta kirjoitti:

Kenellä on tuoreessa muistissa?
Mitä minä nyt?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu