Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta aiheesta. Olen vakituisessa työssä vielä koeajalla enkä viihdy työssäni yhtään. Nyt mietin koeaikapurkua mistä seuraa tietysti karenssi. Jos menen sitten karenssin aikana vuokratyöfirmaan töihin mikä jatkuu vielä karenssin päätyttyä niin voinko saada soviteltua työttömyyskorvausta (varmaan väärä nimi tälle) jos töitä ei ole tarpeeksi tarjolla? Olen nyt googletellut asiaa jo monta tuntia enkä ymmärrä kuinka homma menee. Kaikkialla sanotaan vain että sitä voi saada jos osittainen työaika on työnantajan eikä työntekijän toiminnan vuoksi. Katsotaanko siis osittainen työaika silloin työntekijästä johtuneeko kun on lähtenyt kokoaikaisesta työstä itse. Vai onko järkevämpää kärsiä vain karenssi ilman tuloja että sitten saa täyden työttömyyskorvauksen karenssin jälkeen jos ei uutta työtä löydy.
Saako vuokratyöntekijä soviteltua työttömyyskorvausta?
9
232
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä vuokratöistä saa soviteltua ansiopäivärahaa.
- Anonyymi
Minulle luvattiin soviteltua työttömyyskorvausta, niitä ei sitten kuitenkaan koskaan makettu. ÄLÄ LUOTA KELAAN.
- Anonyymi
Luvattiin? Sitä soviteltua työttömyysturvaa maksetaan, hakemuksesta, kun:
-TÄYTÄT sovitellun työttömyysturvan maksamisen edellytykset.
-Työaikasi ei ylitä 80% täysaikaisen työajasta, palkkasi vastaa normaalia palkkaa kys työstä, ei ylitä ja alita tiettyjä juttuja.
300 e/kk vähennetään ensin palkasta päältä, ei vaikuta työttömyysturvan määrään. Lopusta puolet vaikuttaa maksettavaan soviteltuun. ja toki, sovitellun maksaja tarvii vielä palkkatiedot, joko palkkakuitin tai tulorekisteristä tsiigaa. Voisitko avata, miksi eivät maksaneet? Jos valitusaika meni, voi voi. Mutta jos sitä on, niin äkkiä valita. - Anonyymi
Aivan. Parempi vaan mennä joka ikinen kevät Ympäristöministeriöön/Elyyn Pasilaan töihin..
- Anonyymi
Oletko töissä Ilmarisella?
- Anonyymi
Ei palkasta mitään vähennetä. Jos tekee 75%-80% työajasta, Kela tai joku muu ammattilliitto maksaa soviteltua päivärahaa.
- Anonyymi
Kelako nämä puhelut tänne vuotaa, Uudenmaan Ely-keskus vaiko poliisi?
- Anonyymi
”Pasilan miehetkö” ne nämä puhelinkeskustelut tänne vuotaa?
- Anonyymi
Oletko töissä Kelalla tai Uudenmaan Ely-keskuksessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983