Naishaaska miehen kimpussa

Anonyymi

Kuinka alas me naiset voimme vajota? Kuinka me naisina voimme kertoa ja vakuuttaa itsellemme että oikea käytos on haaskan lailla hyökkäillä naimisissa olevan miehen kimppuun?

Ei, tuota ei ole sattunut omalle kohdalleni, mutta liian usein ystävilleni. Ja se sekä hävettää että saa suuttumaan.

Missä meidän kanssasiskojen moraalinen selkäranka on? Kun mies tulee ruikuuttamaan " vaimoni ei ymmärrä minua ja en oikeastaan rakasta enää vaimoani" -lauseet jotka todistavat miehen kyvyttömyyttä käsitellä nuo asiat kotitantereella, siskot huomaavat saaliin.
Mitä varakkaampi mies on, sitä ahneemmin saaliin kimppuun hyökätään. miehet ovat liian usein liian helppoa saalista, he kuntelevat haaskojen (kanssasiskojemme) lirkutuksia ja ilahtuvat haaskojen paljaasta pinnasta.
Tuota vartenko meidät siskot on luotu? Todellako?

Eikö meidän itsesäilytysvaisto käske miestä kääntymään takaisin oman vaimonsa luokse, käyttäytymään miehen lailla kunnioittamaan avioliitossaan antamaansa lupausta luodessaan perheen valitsemansa vaimonsa kanssa. Perheen, johon ei kuulu haaskoja.
Vain he kaksi kunnioittamaan ja tukemaan toinen toistaan myötä- ja vastoinkäymisissä.

Kunka siskohaaskat emme kykene tajuamaan että käytöksellämme revimme vaimojen sydämet?
Siskohaaskojen omat lapset kärsivät kun (isähahmo)miehet vaihtuvat tasaiseen tahtiin.
Haaskat, pudottakaa tuo pahamainenen käytös ja käyttäytykää ainakin te kollektiivisesti siskojanne suojellen!

119

1174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sun koko viestisi on ristiriitainen. Eihän ne naiset ole mitään rikkoneet, vaan se mies on rikkonut ja satuttanut vaimonaa. Ihan turhaan haukut muita naisia haaskoiksi, jos mies tekee aloitteen. Ja tuon "kanssasiskon" voit nielasta kusen kera, koska sinähän oikein varsinaista "kanssasiskoa" täällä esität, haukkuen toisia sisareita, tilanteesta joka ei liikuta sisareita, vaan sitä miestä ja sen vaimoa.

      Jos mies "ruikuttaa" onnettomuuttaan, niin kyllä siinä silloin on sillä vaimolla peiliin katsomisen paikka. Ja jos sitten vaino siellä on ihan tip top ja hemaiseva haluttava nainen, niin hän on valinnut itsellee huonon miehen. Niitäkin kyllä valitettavasti jokunen löytyy. Mutta kyllä pääsääntöisesti vaimo on päästänyt (toisena osapuolena) parisuhteensa sammaloitumaan.

      Minä pukeudun kuule edelleen ihan kuten itse haluan, ja hymyilen ja juttelen kanssaihmisille, sukupuolesta riippumatta. Jos sitten joku mies iskee mut ja käykin ilmi että hänellä on vaimo kotona, niin se on hänen ongelmansa, ei minun. Hänhän sen haaskan (kanssasisaren) itselleen on valinnut. Mimä en liity siihen mitenkään.

      Vaimon sydän särkyy miehen teosta, ei naisen.

      • Anonyymi

        Niin, minä, minä ja minä ja minun römpsä.


      • Anonyymi

        Hah haa. Itsekin vaimona pukeudun niin naisellisesti, että tarjoajia riittää, mutta silti pidän pääni kylmänä ja en sorru vieraisiin. Se onkin taito, jonka vain harvat osaavat. Ja muuten tuosta huolimatta toinen on ollut uskoton, kun kohtasi sellaisen parantajan, joka vaan pisti pään sekaisin. Vaikutti tuon aloituskirjoituksen ihanalta naiskuvalta, että sydän särkyi tietysti tuosta teosta, mutta tämä erikoislaatuinen naiskuvatus kyllä viimeisteli teon. Ja siksi samalla kertaa meni luottamus sekä miehiin, että rusinoita mutusteleviin kanssasiskoihin.


      • Anonyymi

        Tyypillinen siskohaaskan vastaus: mää, vain määä ja määite. Viis muista ku vaa mää ite toimin niinku mää haluun. Ku mun toimita repii siskoja, viis siitä. Mää vaa oon ja haluun olla haaska.
        Kato, se ku sopii mun moraalille. Mää en viitti huoletii kestää muusta.
        Mulle, kato, kelpaa kuka tahaasa. Joo. just nii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen siskohaaskan vastaus: mää, vain määä ja määite. Viis muista ku vaa mää ite toimin niinku mää haluun. Ku mun toimita repii siskoja, viis siitä. Mää vaa oon ja haluun olla haaska.
        Kato, se ku sopii mun moraalille. Mää en viitti huoletii kestää muusta.
        Mulle, kato, kelpaa kuka tahaasa. Joo. just nii.

        Olet kännissä, aineissa tai muuten sekaisin. Hakeudu hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, minä, minä ja minä ja minun römpsä.

        Mietinkin miten joku voi noin huonoa vetoomusta kirjoittaakaan. Ellet tiennyt, niin vetoomusten on siis tarkoitus vedota ihmisiin eli saada heidät toimimaan haluamallasi tavalla. Enää en ihmettele. Tuo römpsä -sanan käyttäminen paljasti hyvin selkeän syy-yhteyden huonolle vetoomukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah haa. Itsekin vaimona pukeudun niin naisellisesti, että tarjoajia riittää, mutta silti pidän pääni kylmänä ja en sorru vieraisiin. Se onkin taito, jonka vain harvat osaavat. Ja muuten tuosta huolimatta toinen on ollut uskoton, kun kohtasi sellaisen parantajan, joka vaan pisti pään sekaisin. Vaikutti tuon aloituskirjoituksen ihanalta naiskuvalta, että sydän särkyi tietysti tuosta teosta, mutta tämä erikoislaatuinen naiskuvatus kyllä viimeisteli teon. Ja siksi samalla kertaa meni luottamus sekä miehiin, että rusinoita mutusteleviin kanssasiskoihin.

        Mutta edelleen, ei se nainen kyllä mitään sinulle tehnyt, ei hän ole missään suhteessa sinuun nähden. miehesi oli.

        Miehesi olisi ollut uskoton joka tapauksessa. Se oli häneltä ihan tietoinen päätös. Ja se oli teidän kahden välinen asia. Miehesi olisi voinut olla juuri tämän naisen, jonkun toisen naisen tai vaikka toisen miehen kanssa. On täysin irrelevanttia kenen kanssa hän oli uskoton. Se olisi sattunut yhtä paljon joka tapauksessa, ja hän päätti tehdä sitä, tietäen että sinuun sattuisi. Ihan itse hän kuitenki valitsi sen kenen kanssa hän petti. Ja hän petti ihan tietoisesti.

        Älkää nyt hyvät ihmiset yrittäkö laittaa vastuuta kolmansille, kun ihan itse olette parisuhteenne rakentaneet ja ylläpitäneet tai laiminlyöneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta edelleen, ei se nainen kyllä mitään sinulle tehnyt, ei hän ole missään suhteessa sinuun nähden. miehesi oli.

        Miehesi olisi ollut uskoton joka tapauksessa. Se oli häneltä ihan tietoinen päätös. Ja se oli teidän kahden välinen asia. Miehesi olisi voinut olla juuri tämän naisen, jonkun toisen naisen tai vaikka toisen miehen kanssa. On täysin irrelevanttia kenen kanssa hän oli uskoton. Se olisi sattunut yhtä paljon joka tapauksessa, ja hän päätti tehdä sitä, tietäen että sinuun sattuisi. Ihan itse hän kuitenki valitsi sen kenen kanssa hän petti. Ja hän petti ihan tietoisesti.

        Älkää nyt hyvät ihmiset yrittäkö laittaa vastuuta kolmansille, kun ihan itse olette parisuhteenne rakentaneet ja ylläpitäneet tai laiminlyöneet.

        Olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa. On turha syyttää sitä kolmatta osa-puolta. Kyllä se ihana aviomies on itse tehnyt päätöksen pettämisen osalta. Tämä pettäminen johtuu siitä, että hänen tarpeet eivät ole kohdanneet kotona. Enkä tarkoita pelkästään seksiä vaan läheisyyttä, keskustelua, arvostamista, kunnioitusta, avoimuutta. Tämä unohtuu parisuhteista. Tämä pitäisi ymmärtää molemmin puolin. Jos suhteessa ei ole avoimuutta, niin ei ole suhdetta. On vain ihmisiä, joilla on naamioita ja, jotka eivät tunne toisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa. On turha syyttää sitä kolmatta osa-puolta. Kyllä se ihana aviomies on itse tehnyt päätöksen pettämisen osalta. Tämä pettäminen johtuu siitä, että hänen tarpeet eivät ole kohdanneet kotona. Enkä tarkoita pelkästään seksiä vaan läheisyyttä, keskustelua, arvostamista, kunnioitusta, avoimuutta. Tämä unohtuu parisuhteista. Tämä pitäisi ymmärtää molemmin puolin. Jos suhteessa ei ole avoimuutta, niin ei ole suhdetta. On vain ihmisiä, joilla on naamioita ja, jotka eivät tunne toisiaan.

        "Tämä pettäminen johtuu siitä, että hänen tarpeet eivät ole kohdanneet kotona. Enkä tarkoita pelkästään seksiä vaan läheisyyttä, keskustelua, arvostamista, kunnioitusta, avoimuutta."

        Pettämistä on joka lähtöön, hyvä ottaa huomioon. Samoin se, että kotona voi asiat olla mallillaan, juurikin läheisyyttä, keskustelua, arvostamista jne., mutta se ei tarkoita etteikö niitä voisi olla myös muissa ihmissuhteissa.

        Avoimuus on hankala käsite, sillä jokainen ymmärtää sen omalla persoonallisella tavallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämä pettäminen johtuu siitä, että hänen tarpeet eivät ole kohdanneet kotona. Enkä tarkoita pelkästään seksiä vaan läheisyyttä, keskustelua, arvostamista, kunnioitusta, avoimuutta."

        Pettämistä on joka lähtöön, hyvä ottaa huomioon. Samoin se, että kotona voi asiat olla mallillaan, juurikin läheisyyttä, keskustelua, arvostamista jne., mutta se ei tarkoita etteikö niitä voisi olla myös muissa ihmissuhteissa.

        Avoimuus on hankala käsite, sillä jokainen ymmärtää sen omalla persoonallisella tavallaan.

        Usein juuri toisen naisen on vaikea käsittää, että seuralaisellaan on seksiä vaimonsa ja muiden naisten kanssa. Ihmeellistä, vaikka näkee koko homman tiskin toiselta puolelta, että se on mahdollista, niin ei kuitenkaan kykene hyväksymään itselleen samaa kohtaloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen siskohaaskan vastaus: mää, vain määä ja määite. Viis muista ku vaa mää ite toimin niinku mää haluun. Ku mun toimita repii siskoja, viis siitä. Mää vaa oon ja haluun olla haaska.
        Kato, se ku sopii mun moraalille. Mää en viitti huoletii kestää muusta.
        Mulle, kato, kelpaa kuka tahaasa. Joo. just nii.

        Voi sori, mutta kyllä se varattu mies on paljon enemmän "mää" ja moraaliton kuin toinen nainen (sinkku).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein juuri toisen naisen on vaikea käsittää, että seuralaisellaan on seksiä vaimonsa ja muiden naisten kanssa. Ihmeellistä, vaikka näkee koko homman tiskin toiselta puolelta, että se on mahdollista, niin ei kuitenkaan kykene hyväksymään itselleen samaa kohtaloa.

        "toisen naisen on vaikea käsittää, että seuralaisellaan on seksiä vaimonsa ja muiden naisten kanssa"

        Miten niin? Aika usein minun korviini on kantautunut juuri päinvastaista. Varattu mies on paras rakastaja, koska ei ripustaudu toiseen (tai toisiin) naiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein juuri toisen naisen on vaikea käsittää, että seuralaisellaan on seksiä vaimonsa ja muiden naisten kanssa. Ihmeellistä, vaikka näkee koko homman tiskin toiselta puolelta, että se on mahdollista, niin ei kuitenkaan kykene hyväksymään itselleen samaa kohtaloa.

        Tiedän yhden itsekin varatun kakkosen, joka mustasukkaisena hulluna raivoaa, kun salamiehellä on vaimon lisäksi muitakin. Oikeesti, mitä ihmettä? Jos mies on ympäriinsä paneskeleva mulkku, niin ei siltä voi uskollisuutta odottaa sen paremmin vaimo kuin varattu toinen nainenkaan. Tämä kakkonen on ystäväni, eikä millään nyt tajua järjen ääntä. Juoksee vaan miehen perässä ja vahtii sitä. Haloo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, minä, minä ja minä ja minun römpsä.

        Äh, Ikean kulunut patja pikemminkin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "toisen naisen on vaikea käsittää, että seuralaisellaan on seksiä vaimonsa ja muiden naisten kanssa"

        Miten niin? Aika usein minun korviini on kantautunut juuri päinvastaista. Varattu mies on paras rakastaja, koska ei ripustaudu toiseen (tai toisiin) naiseen.

        Sinä pohdit miehen laatua rakastastajana, "nautinnonlähteenä". Kuinka paljon painaa hänen avioliittonsa, johon lähtökohtaisesti sitoudutaan elinajaksi, hänen vaimonsa rikottu sydän, lapsien koko tulevaisuus? Tietenkin mies on vastuussa! Vastuussa on myös huumausaineiden myyjä...ja ostaja.(tämä rinnastukseni ei ollut todellakaan viittaus "ostettuun rakkauteen" ja ketään halventavaksi).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämä pettäminen johtuu siitä, että hänen tarpeet eivät ole kohdanneet kotona. Enkä tarkoita pelkästään seksiä vaan läheisyyttä, keskustelua, arvostamista, kunnioitusta, avoimuutta."

        Pettämistä on joka lähtöön, hyvä ottaa huomioon. Samoin se, että kotona voi asiat olla mallillaan, juurikin läheisyyttä, keskustelua, arvostamista jne., mutta se ei tarkoita etteikö niitä voisi olla myös muissa ihmissuhteissa.

        Avoimuus on hankala käsite, sillä jokainen ymmärtää sen omalla persoonallisella tavallaan.

        Kyllä näitä aivottomia riittää niin miehissä kuin naisissakin, vaikka kotona olisi hyvä vaimo tai aviomies! Jos ei ole selkärankaa olla uskollinen, ei toisen halveksivaa käytöstä ole tarvis sietää. Kyllä vientiä riittää useimmille jos siihen peliin lähtee, myös sille petetylle mutta on olemassa myös fiksumpia ihmisiä jotka ei toisten tunteilla ja uskottomuudella leiki.
        Ala-arvoinen käytös kertoo aina vain ihmisestä itsestään, ei siitä mitä on kotona.


    • Anonyymi

      Voi avuttomia miespoloisia, uhreja. Vai onkohan asiassa toinenkin, tai vaikka useampikin näkökulma.

    • Anonyymi

      "Naishaaska". Noin alas sinä voit vajota haukkumalla kanssasisaria. Yökkis.

    • Anonyymi

      Sinulla on se ongelmana, että aliarvioit sekä naiset että miehet. Tosi pahasti. Et ole mieleltäsi terve.

    • Anonyymi

      Naishaaska? Enpä ole ennen moista sanaviritystä kuullutkaan.

      Tiedoksesi: haaska tarkoittaa eläimen raatoa. Haaskat eivät näin ollen hyökkäile kenenkään kimppuun vaan niiden kimppuun käydään. Olet itse vajonnut todella alas nimittelemällä toisia ihmisiä.

      • Anonyymi

        Niin se on haaskalintu kuten korppikotka tai haaskaeläin kuten hyeena, joka syö raatoja, valmiiksi kuolleita eläimiä.


    • Anonyymi

      Itse en juuri syty itseään muille paljastelevista naisista. Joita on nykyään riittävästi.
      Nainen joka esittelee itseään alasti tai vähissä vaatteissa, paljastellen paikkojaan kaikille, tutuilla ja varsinkin tuntemattomile, on minulle aika epämiellyttävä kokemus.
      Se että nykyään on "muotia" esitellä takapuolta tuntemattomille, eri tavoin pyllistellen siten että ulkosynnyttimistä ei jää epäselvyyttä, on tietysti pyllistäjän oma asia.
      Vaikka on ohut verhoilu intiimialueen peittona, on tilanne joskus kiusallinen.
      Ihan sama kun mies esiintyy liian pienissä alushousuissa tai zimmareissa niin että kyrpä on koko ajan pullahtamassa niitä ulos.
      Oltiin perheen kanssa eräässä esittelytilanteessa, jossa esittelijän nuorehko nainen.
      Hänellä liian lyhyt minihame ja siinä esittelykohdetta esitellessään tuli selväksi minkälaisen pikkarit hänellä on ja se ettei string pikkarit oikein peittäneet pimpsaa, saati peppua kun naruosa meni pakaroiden välissä.
      Pyöri edessämme ja kumarteli nostellen esittelyn alla olevia tuotteita ja kun huomasi myötähäpeämme, pyrki sitten toimimaan sivuttain meihin nähden jottei pikkareista ulospullistellut huulet pyllistäessä olisi koko ajan sileiemme edessä.
      4v tyttömme sanoikin kesken esittelyä kovaan ääneen:
      - äiti, miksi tolla tädillä ei oo pikkareita...
      seurasi hetken yhteinen pysähtyminen minkä jälkeen lähdimme esittelystä kesken pois.
      Tiedustelin naisen toimeksiantajalta asiasta ja vastaus oli että pukeutumisohjeet on annettu pukeutua viettelevästi ja seksikkäästi mutta hyvää makua noudattaen.
      Itseni ja puolisoni mielestä tuota hyvää makua ei kuitenkaan ollut. Tyttärellemme kerroimme että kyllä pikkarit olivat vaikkei niitä näkynytkään.

      • Anonyymi

        " jottei pikkareista ulospullistellut huulet pyllistäessä olisi koko ajan sileiemme edessä."

        Ihan kuin olisitte olleet bordellissa tai seksikaupassa 4v lapsen kanssa....

        Luoja tietää, että olen käynyt kaikenlaisissa paikoissa... hyvin syntisissä ja paheksuntaa herättävissäkin. Silti missään niissä ei ole pimppi ole ollut näkyvillä. Striptease on asia erikseen. Missäköhän kaupungissa asut, jos tapaat riittämiin alastomia naisia? Ettei vain olisi tapasi katsoa?


    • Mielipiteesi on vähän vaarallinen ja ihmetyttää, miten naisena esität tuollaista.

      Ikään kuin naiset olisivat vastuussa miehen pettämisestä. Tämä johtaa väkisinkin ajatukseen, ovatko naiset myös vastuullisia, kun miehet raiskaavat?

      Miesparat joutuvat himojensa valtaan, kun naiset kulkevat liian avonaisissa tai tiukoissa vaatteissa. Saattavat vielä olla humalassa ja sanoa miehelle baarissa jonkun ystävällisen sanan.

    • Anonyymi

      Ei ole naishaahkoilla neuvon sanaa miehelle että mene kotiisi ja sovi asiasi. Näiden miesten jotka valittaa vaimostaan vaikka itsestä ei ole kotona asioita puhumalla ratkomaan saatikka ymmärrystä mihinkään. Vaimon mollaaminen ja huo.rissa kulkeminen kertoo enemmän miehestä kuin kotona olevasta vaimosta.
      Ei heitä pidetä järjen jättiläisenä millään tavalla. Naishaahkat myrkkykäärmeenä kyttää että tässäpä on helppo saalis jolla on heikot hetkensä, Ei haahkalla ymmärrystä riitä häpeään vaikka olisi koko tienoon häpeäpilkku ihmisten silmissä.
      Tilaisuus jossa ei järkeä käytetä haahkalle ja miesreppanalle hetken aikaa, kun piehtaroidaan sängyssä järkeä vailla kuvittelemassa jotakin suurempaa. Mitä viisasta heissä olisi ja se leima jää kuin poltinraudalla merkittynä.
      Tästä tunnetaan naishaahkat ja heitä pidetään ikuisesti vain kaikkien miesten haahkoina vaikka uskottomuus olisi vain kerran tapahtunut. Ei arvonantoa haahkoille. Kunnon vaimot ansaitsee aina parempaa.

      • Anonyymi

        Mitä sinä tiedän millaista miehellä on sen naisen kanssa , mistä he puhuvat ja mitä se nainen sille miehelle sanoo? Mies on reppana? Höpö. Et vissin näe edes miten toistuvasti syyllistät naisia kohtalostasi ja puolustat sitä ainoaa, jonka tehtävänä olisi vastuunsa kantaa. Ymmärrän oikein hyvin että miehesi lähti toisen mukaan.


      • Anonyymi

        " kun piehtaroidaan sängyssä järkeä vailla kuvittelemassa jotakin suurempaa. "

        Ihan kuin et itse olisi koskaan sekstaillut miehen kanssa... Minä olen. Enkä koskaan ole kuitenkaan ollut sekstaillessakaan järkeä vailla. Vielä vähemmän kuvitellut "jotain suurempaa".

        Onko sinulla maniakausi vai mikä riivaa? Yritä rauhoittua ja pyrkiä edes hieman tasapainoisempaan eloon.


      • Anonyymi

        Haahka meren saaristossa elävä sorsalintu, mistä negatiivinen assosiaatio naisen nimittelyyn?


    • Anonyymi

      Yksinäisten naisten on pakko käydä ruokakaupoissa, aviovaimot voivat ehkä tuottaa ne miehellään kotiin. Vai lopetetaanko yksinäiset naiset nälkään. Olisiko joku kellon aika, jolloin yksinäiset naiset voivat asioida kaupoissa, ettei aviovaimojen rakkaita olisi samaan aikaan. Älä vain jää leskeksi, samaan monttuun helpompaa, ei tule näkemisistä syntiä.

      • Anonyymi

        :D :D :D tää.....

        Joo, täällä yksi sinkkunainen ilmoittautuu kuulolle kanssa .


    • Anonyymi

      Puhu vaan itsestäsi.
      Jos varattu mies paneskelee muita naisia, niin asia on hänen vastuullaan > hänen ja vaimonsa puolesta. Ja aivan sama myös, jos varattu nainen vehtaa sinkkumiehen tai varatun miehen kanssa. Varattu näet kantaa suuremman vastuun, koska hän voi menettää vakisuhteensa, ottaa vehtailussa muiden kanssa riskin. Miksi sinun on mahdotonta hyväksyä tätä?

      Tosin, kirjoituksestasi päätellen sinulla on asiat kovin huonosti. Ei ollenkaan mieleltään tasapainoisen ihmisen kirjoituksia.

      • Anonyymi

        Tietenkin on totta että huoraajat ovat aina vastuussa teoistaan!
        Mutta mutta, ellei naiset niin helposti tarjoaisi sulojaan naimisissa oleville miehille ja miehet naimisissa oleville naisille, tuo aviopuolisoiden haavoittaminen jäisi paljon vähemmälle.

        Kukaan joka sitoutuu yhteen ihmiseen, luottavaisesti ja uskoen liiton kestävän lopun elämää, haavoittuu niin fyysisesti kuin psyykkisestikin tullessaan poljetuksi lokaan puolisonsa pettäessä.
        Pettäjille ei voi toivoa muuta kuintodella huonoa tulevaisuutta. Vaikkakin heidän sielunelämä on kastemadon tasolla, jolloin he, ikävä kyllä, ovat kyvyttömiä mihinkään korkeatasoisempaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin on totta että huoraajat ovat aina vastuussa teoistaan!
        Mutta mutta, ellei naiset niin helposti tarjoaisi sulojaan naimisissa oleville miehille ja miehet naimisissa oleville naisille, tuo aviopuolisoiden haavoittaminen jäisi paljon vähemmälle.

        Kukaan joka sitoutuu yhteen ihmiseen, luottavaisesti ja uskoen liiton kestävän lopun elämää, haavoittuu niin fyysisesti kuin psyykkisestikin tullessaan poljetuksi lokaan puolisonsa pettäessä.
        Pettäjille ei voi toivoa muuta kuintodella huonoa tulevaisuutta. Vaikkakin heidän sielunelämä on kastemadon tasolla, jolloin he, ikävä kyllä, ovat kyvyttömiä mihinkään korkeatasoisempaan.

        Viestisi on surkuhupaisia ja putkinäköisiä. Yrität väenvängällä vierittää vastuuta sinne missä se ei ole.

        Puolisoista molemmat ovat vastuussa sekä itsestään että suhteestaan. Kukaan kolmas osapuoli ei voi olla vastuussa.

        Puoliso ei fyysesti haavoitu mitenkään, jos kumppani sekstailee toisaalla. Psyykkiset haavat hänen pitää tietty itse hoitaa ja desinfioida. Aina pitää siinäkin muistaa oma vastuu. Oma vastuu omasta tunnehuollosta. Jos tai kun kuten sinä syytä toisia omista tunteistasi, se on pahasti epätervettä. Samoin muille huonon tulevaisuuden ja muun pahan toivottaminen on epätervettä.

        Normaali ihminen ymmärtää aika pitkälle puolison pettämisen, kunhan se tule tavaksi. Itsekään en varsinaisesti nauttisi, jos puolisoni kävisi vieraissa. Jos suhteessa on kuitenkin hyvä olla ja se tyydyttää suuremmalta osin, niin lopultakaan sillä ei ole väliä, vaikka puoliso joskus vieraisiin eksyisikin. Sen vuoksi en eroaisi. Täytyy olla jotain muuta.

        Suosittelen sinua lukemaan kirjan "Ammattirakastaja". Se voi ehkä avata millin verran näkökulmaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viestisi on surkuhupaisia ja putkinäköisiä. Yrität väenvängällä vierittää vastuuta sinne missä se ei ole.

        Puolisoista molemmat ovat vastuussa sekä itsestään että suhteestaan. Kukaan kolmas osapuoli ei voi olla vastuussa.

        Puoliso ei fyysesti haavoitu mitenkään, jos kumppani sekstailee toisaalla. Psyykkiset haavat hänen pitää tietty itse hoitaa ja desinfioida. Aina pitää siinäkin muistaa oma vastuu. Oma vastuu omasta tunnehuollosta. Jos tai kun kuten sinä syytä toisia omista tunteistasi, se on pahasti epätervettä. Samoin muille huonon tulevaisuuden ja muun pahan toivottaminen on epätervettä.

        Normaali ihminen ymmärtää aika pitkälle puolison pettämisen, kunhan se tule tavaksi. Itsekään en varsinaisesti nauttisi, jos puolisoni kävisi vieraissa. Jos suhteessa on kuitenkin hyvä olla ja se tyydyttää suuremmalta osin, niin lopultakaan sillä ei ole väliä, vaikka puoliso joskus vieraisiin eksyisikin. Sen vuoksi en eroaisi. Täytyy olla jotain muuta.

        Suosittelen sinua lukemaan kirjan "Ammattirakastaja". Se voi ehkä avata millin verran näkökulmaasi.

        Miksi sitten edeskään mennään naimisiin ja lupaudutaan yksiavioisuuteen?
        Onko tuo heinäkasakultien pitämien tullut vanhoilta hyviltä ajoilta takaisin “
        Luuisi että yhteiskunnan kehittyessä, ihmisetkin kehittyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viestisi on surkuhupaisia ja putkinäköisiä. Yrität väenvängällä vierittää vastuuta sinne missä se ei ole.

        Puolisoista molemmat ovat vastuussa sekä itsestään että suhteestaan. Kukaan kolmas osapuoli ei voi olla vastuussa.

        Puoliso ei fyysesti haavoitu mitenkään, jos kumppani sekstailee toisaalla. Psyykkiset haavat hänen pitää tietty itse hoitaa ja desinfioida. Aina pitää siinäkin muistaa oma vastuu. Oma vastuu omasta tunnehuollosta. Jos tai kun kuten sinä syytä toisia omista tunteistasi, se on pahasti epätervettä. Samoin muille huonon tulevaisuuden ja muun pahan toivottaminen on epätervettä.

        Normaali ihminen ymmärtää aika pitkälle puolison pettämisen, kunhan se tule tavaksi. Itsekään en varsinaisesti nauttisi, jos puolisoni kävisi vieraissa. Jos suhteessa on kuitenkin hyvä olla ja se tyydyttää suuremmalta osin, niin lopultakaan sillä ei ole väliä, vaikka puoliso joskus vieraisiin eksyisikin. Sen vuoksi en eroaisi. Täytyy olla jotain muuta.

        Suosittelen sinua lukemaan kirjan "Ammattirakastaja". Se voi ehkä avata millin verran näkökulmaasi.

        Miksi sitten edeskään mennään naimisiin ja lupaudutaan yksiavioisuuteen?
        Onko tuo heinäkasakultien pitämien tullut vanhoilta hyviltä ajoilta takaisin “
        Luuisi että yhteiskunnan kehittyessä, ihmisetkin kehittyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin on totta että huoraajat ovat aina vastuussa teoistaan!
        Mutta mutta, ellei naiset niin helposti tarjoaisi sulojaan naimisissa oleville miehille ja miehet naimisissa oleville naisille, tuo aviopuolisoiden haavoittaminen jäisi paljon vähemmälle.

        Kukaan joka sitoutuu yhteen ihmiseen, luottavaisesti ja uskoen liiton kestävän lopun elämää, haavoittuu niin fyysisesti kuin psyykkisestikin tullessaan poljetuksi lokaan puolisonsa pettäessä.
        Pettäjille ei voi toivoa muuta kuintodella huonoa tulevaisuutta. Vaikkakin heidän sielunelämä on kastemadon tasolla, jolloin he, ikävä kyllä, ovat kyvyttömiä mihinkään korkeatasoisempaan.

        "Mutta mutta, ellei naiset niin helposti tarjoaisi sulojaan naimisissa oleville miehille ja miehet naimisissa oleville naisille, tuo aviopuolisoiden haavoittaminen jäisi paljon vähemmälle."

        Sinun analogian mukaan voi sitten sanoa, että jos naiset eivät käyttäisi tiukkoja vaatteita, tai joisi alkoholia, tai liikkuisi yöaikaan ulkona ilman miestä, niin raiskaukset jäisivät paljon vähemmälle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta mutta, ellei naiset niin helposti tarjoaisi sulojaan naimisissa oleville miehille ja miehet naimisissa oleville naisille, tuo aviopuolisoiden haavoittaminen jäisi paljon vähemmälle."

        Sinun analogian mukaan voi sitten sanoa, että jos naiset eivät käyttäisi tiukkoja vaatteita, tai joisi alkoholia, tai liikkuisi yöaikaan ulkona ilman miestä, niin raiskaukset jäisivät paljon vähemmälle?

        Asiaan on tepsivä ratkaisu, oikein ulkomailta suomeen tuotu. Burkha naiselle ja niin avioliitotkin pelastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten edeskään mennään naimisiin ja lupaudutaan yksiavioisuuteen?
        Onko tuo heinäkasakultien pitämien tullut vanhoilta hyviltä ajoilta takaisin “
        Luuisi että yhteiskunnan kehittyessä, ihmisetkin kehittyisi.

        Avioliitto ei ole sama kuin lupaus yksiavioisuuteen, vaan ennenkaikkea juridinen sopimus. Vieläpä sellainen sopimus, jonka voi purkaa, ellei se itseä tyydytä. Hyvä niin.

        Vieraita suhteita on aina ollut ja tulee aina olemaan jonkun verran avioliiton rinnalla. Esim. Ranskassa sivusuhteet ovat enemmän sääntö kuin poikkeus. Ei niistä kukaan siellä meuhkaa. Siitä voisimme täällä kotosuomessa ottaa oppia, eli siis rennommin ja myötämielisemmin. Jos puoliso nyt joskus käy vieraissa pitkän liiton aikana, niin siitä ei tarvitse vetää hernettä nenään ja rikkoa koko liittoa. Ja jos vetää, niin pitää muistaa avioliiton vapaaehtoisuus, kun tosiaan voi erota, mikäli liitosta ei saa tyydyttävää omalta kantilta. Samoin on hyvä pitää mielessä, ettei toistakaan saa pakolla jatkamaan liittoa, koska hyvään liittoon tarvitaan ehdottomasti tuo vapaaehtoisuus. Ilo.

        Näen, että ainoa kehitys avioliitossa on mahdollista juuri sallivampaan, samalla älykkäämpään/tasokkaampaan suuntaan. Ja tähän ainakin paremmissa piireissä, joihin itse kuulun, on jo menty ikiajat sitten. Jos joku mies tulisi valittamaan minulle "vaimo ei ymmärrä", niin se todellakin saisi kaikki seksihaluni tipotiehen. Niinikään kaikki kännisekoilijat jättäisin heti väliin. Jos tapaileekin jotakuta miestä niin siitä pitää vaieta, jos molemmat on varattuja tai toinen. Ihan ääliömäistä on huudella kylillä yhtään mitään koko asiasta. Eikä kertoa kenellekään. Ja kaikki toimii hienosti. Tai niin hyvin kun on vakisuhteessa mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta mutta, ellei naiset niin helposti tarjoaisi sulojaan naimisissa oleville miehille ja miehet naimisissa oleville naisille, tuo aviopuolisoiden haavoittaminen jäisi paljon vähemmälle."

        Sinun analogian mukaan voi sitten sanoa, että jos naiset eivät käyttäisi tiukkoja vaatteita, tai joisi alkoholia, tai liikkuisi yöaikaan ulkona ilman miestä, niin raiskaukset jäisivät paljon vähemmälle?

        Oletko koskaan kokeillut antamaasi ohjetta itse? Toimiko?


    • Anonyymi

      Kyllä se monissa tapauksissa on ne aviomiehet jotka sinkku naisten perään kuolaavat. Haluavat piristystä tylsään arkeen ja muuta ajateltavaa kuin motkottava vaimo joka ei osaa muuta kuin nalkuttaa, epäillä luottamusta ja olla muuten vain v*ttumainen.

      Tuo miesten käyttäytyminen viehättävien vapaiden naisten keskuudessa (esim. nuoret sinkku naiskollegat) on enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Chattaillaan aina kun mahdollista, soitellaan tai pidetään muuten vain yhteyttä päivän piristykseksi. Mies etsii keinoa jolla pääsee kotoa pois soittamaan/näkemään ihastusta. Ja tämä on miesten suusta kuultuna kuulemma aika normaalia. Osasta näistä yhteydenpidoista saattaa sitten kehkeytyä jotain fyysisempää, mikä sekään ei kuulemma ole mitenkään poikkeuksellista.

      Valitettavaa on että suurin osa aviomiehistä pettää (ainakin tietyissä piireissä), jää kiinni ja vaimo antaa anteeksi, mies esittää koiranpentua hetken, ja aloittaa pettämispuuhat taas hiljalleen uudelleen kun pöly on laskeutunut. Kuka vaimo voi antaa anteeksi miehelle joka on pettänyt melkein vuoden ajan, jäänyt kiinni asiasta, sen jälkeen mies myöntänyt asian itse uudelleen kiinni jäätyään ja jatkanut taas pettämistä useaan kertaan ja taas kertonut vaimolleen pettämisestään. Vaimo on antanut anteeksi joka kerta, ja todennäköisesti siitä syystä että vaimo on tottunut siihen millaisen elintason/ympäristön mies hänelle pystyy tarjoamaan. Jos mies ei olisi varakas, ei vaimo miehen kanssa olisi edes. Vaimo jolla on huono itsetunto lihavuutensa takia, kiristää erolla lapsilla ja mies jolla myös huono itsetunto pienten "avujensa" suhteen, on huonon avioliiton resepti ja näin ollaan jumissa toistensa kanssa. Kumpikaan ei usko että saisi ketään muuta ns vikojensa takia, niin ollaan sitten jumissa yhdessä avioliitossa joka on täysin läpimätä ja oravanpyörä on valmis. Vaimo ei halua seksiä miehen "vikojen" takia ja näin mies pettää jos sopiva tilanne sattuu kohdalle, koska vaimo pihtaa. Lisäksi jos ei edes ole mitään yhteistä, ei harrastuksia, ei mielenkiinnonkohteita muita kuin television katsominen. Vaimo järkkää tekemistä perheelle jotta mies pysyy aktiivisena eikä lusmua ties missä. Ollaan yhdessä kun ollaan oltu jo niin kauan, mutta silti kaikki on päin persettä ja kotona ei viihdy tai ei ole hyvä olla. Kuka voi elää tällaisessa avioliitossa?

      • Anonyymi

        "Valitettavaa on että suurin osa aviomiehistä pettää (ainakin tietyissä piireissä), jää kiinni ja vaimo antaa anteeksi"

        Valitettavasti unohdit kokonaan aviovaimot. Kyllä hekin pettävät melkein siinä missä miehetkin. Oli sitten kyse varakkaasta tai varattomasta parista. Valitettavan yleinen käsitys on, että molemmat jatkavat liittoa vain koska eivät usko saavansa parempaa kumppania. Oikeasti se menee niin, että liittoa jatketaan hyväksyen (joko hiljainen hyväksyntä tai suullinen) molempien sivusuhteet sellaisenaan. Hyväksyntä tapahtuukin luontevasti, JOS vakisuhteessa ei ole mitään erikoisempia ongelmia. Muistetaan hyvä käytös ja kumppanin huomiointi, hienotunteisuus, arjen sujuvuus, pienet ilot. Jos puolison kanssa on kivaa ja vietetään aikaa, niin ei siinä syrjähypyt paina. Useimmille tämä sopii, eikä niistä tarvitse puhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Valitettavaa on että suurin osa aviomiehistä pettää (ainakin tietyissä piireissä), jää kiinni ja vaimo antaa anteeksi"

        Valitettavasti unohdit kokonaan aviovaimot. Kyllä hekin pettävät melkein siinä missä miehetkin. Oli sitten kyse varakkaasta tai varattomasta parista. Valitettavan yleinen käsitys on, että molemmat jatkavat liittoa vain koska eivät usko saavansa parempaa kumppania. Oikeasti se menee niin, että liittoa jatketaan hyväksyen (joko hiljainen hyväksyntä tai suullinen) molempien sivusuhteet sellaisenaan. Hyväksyntä tapahtuukin luontevasti, JOS vakisuhteessa ei ole mitään erikoisempia ongelmia. Muistetaan hyvä käytös ja kumppanin huomiointi, hienotunteisuus, arjen sujuvuus, pienet ilot. Jos puolison kanssa on kivaa ja vietetään aikaa, niin ei siinä syrjähypyt paina. Useimmille tämä sopii, eikä niistä tarvitse puhua.

        "Muistetaan hyvä käytös ja kumppanin huomiointi, hienotunteisuus, arjen sujuvuus, pienet ilot. Jos puolison kanssa on kivaa ja vietetään aikaa, niin ei siinä syrjähypyt paina. Useimmille tämä sopii, eikä niistä tarvitse puhua."

        niin mutta onko sitten kyse kulissiliitosta tai pakollisesta jumittumisesta toiseen, jos alkuperäinen petturipuoliso ei arvosta puolisoaan eikä häntä " voisi vähempää kiinnostaa" ja ajattelutapa on että " siinäpähän kostaa takaisin jos kostaa". Onko se sitten tervettä ajattelua ja terve avioliitto? Varsinkin jos seksuaalinen kanssakäyminen vaatii aina alkoholia toteutukseen jos edes silloinkaan... tai alkoholia siinä määrin että seksuaalista kanssakäymistä ei tarvitse edes harjoittaa.

        Miten joku voi hyväksyä tuollaisen avioliiton? lisäksi se että toinen osapuolista jo etukäteen ilmoittaa että jos teet näin ja näin, saat anteeksi. Annetaan valmiiksi jo mahdollisuus uskottomuuteen, ja toinen siihen varmasti tarttuukin tilaisuuden tullen kun tietää jo saavansa anteeksi.

        Tällaisessa avioliitossa on useasti ollut ne ympäristötekijät (kaverit, sukulaiset, hieno talo jonka mies on saavuttanut urallaan, kouluikäiset lapset) jotka sitoo puolisot toisiinsa, pakollisen jumittumisen lisäksi. Siksi kai ei ilmeisesti osata lähteä. Toinen kiristää lapsilla, ja toinen ei ole valmis luopumaan saavutuksistaan (hieno talo) koska tällöin kokee epäonnistuneensa kun ei voi enää asuakaan hienossa talossa ja lapset eivät voi leikkiä pihalla. On niitä taloja muitakin joissa on piha lapsia varten. Vaimo elää edelleen pimennossa miehen salaisuuksilta joita tämä ei ole koskaan kertonut eikä tule varmasti kertomaan, mutta avoimesti niistä kyllä ihastuksilleen kertoo. Mies käyttäytyy aivan eritavalla vaimon kanssa kuin muiden naisten: " en ole koskaan tehnyt näin vaimon nähden" tai " vaimo ei ole koskaan nähnyt minua näin". Miksi ei voi olla oma itsensä ja takana kuitenkin pitkä avioliitto?

        Miltä mahtaa tuntua petetystä vaimosta kun kaikki läheiset ja muut tuntemattomat ihmiset ympärillä tietävät pettämisestä ja pitkästä sivusuhteesta? ja että millaisessa avioliitossa hän elää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muistetaan hyvä käytös ja kumppanin huomiointi, hienotunteisuus, arjen sujuvuus, pienet ilot. Jos puolison kanssa on kivaa ja vietetään aikaa, niin ei siinä syrjähypyt paina. Useimmille tämä sopii, eikä niistä tarvitse puhua."

        niin mutta onko sitten kyse kulissiliitosta tai pakollisesta jumittumisesta toiseen, jos alkuperäinen petturipuoliso ei arvosta puolisoaan eikä häntä " voisi vähempää kiinnostaa" ja ajattelutapa on että " siinäpähän kostaa takaisin jos kostaa". Onko se sitten tervettä ajattelua ja terve avioliitto? Varsinkin jos seksuaalinen kanssakäyminen vaatii aina alkoholia toteutukseen jos edes silloinkaan... tai alkoholia siinä määrin että seksuaalista kanssakäymistä ei tarvitse edes harjoittaa.

        Miten joku voi hyväksyä tuollaisen avioliiton? lisäksi se että toinen osapuolista jo etukäteen ilmoittaa että jos teet näin ja näin, saat anteeksi. Annetaan valmiiksi jo mahdollisuus uskottomuuteen, ja toinen siihen varmasti tarttuukin tilaisuuden tullen kun tietää jo saavansa anteeksi.

        Tällaisessa avioliitossa on useasti ollut ne ympäristötekijät (kaverit, sukulaiset, hieno talo jonka mies on saavuttanut urallaan, kouluikäiset lapset) jotka sitoo puolisot toisiinsa, pakollisen jumittumisen lisäksi. Siksi kai ei ilmeisesti osata lähteä. Toinen kiristää lapsilla, ja toinen ei ole valmis luopumaan saavutuksistaan (hieno talo) koska tällöin kokee epäonnistuneensa kun ei voi enää asuakaan hienossa talossa ja lapset eivät voi leikkiä pihalla. On niitä taloja muitakin joissa on piha lapsia varten. Vaimo elää edelleen pimennossa miehen salaisuuksilta joita tämä ei ole koskaan kertonut eikä tule varmasti kertomaan, mutta avoimesti niistä kyllä ihastuksilleen kertoo. Mies käyttäytyy aivan eritavalla vaimon kanssa kuin muiden naisten: " en ole koskaan tehnyt näin vaimon nähden" tai " vaimo ei ole koskaan nähnyt minua näin". Miksi ei voi olla oma itsensä ja takana kuitenkin pitkä avioliitto?

        Miltä mahtaa tuntua petetystä vaimosta kun kaikki läheiset ja muut tuntemattomat ihmiset ympärillä tietävät pettämisestä ja pitkästä sivusuhteesta? ja että millaisessa avioliitossa hän elää?

        "onko sitten kyse kulissiliitosta tai pakollisesta jumittumisesta toiseen, jos alkuperäinen petturipuoliso ei arvosta puolisoaan eikä häntä " voisi vähempää kiinnostaa""

        Kulissiliitto, jumiutuminen - onko sillä väliä kumpaa näistä tai vaikka jotain ihan muuta? Asiat eivät ole niin yksiselitteisiä ylipäänsä. Kukaan muu kuin pari itse ei tiedä paremmin miten heillä menee. Liitto voi näyttää ulkopuolisille hyvinkin ahdistavalta kulissilta tai muuten kammottavalta jumittumiselta, mutta mitä sillä on merkitystä kenellekään muulle? Ei mitään.

        Olen itsekin kyllä miettinyt mikä on kulissiliitto, mutta eiköhän jokaisessa liitossa ole myös kulissipuoli, se mikä näyttää ja näkyy ulkopuolisille. Jos toinen (tai molemmat) puolisot käyttäytyvät toista kohtaan huonosti, harjoittavat henkistä väkivaltaa, käyttävät toista hyötytarkoituksessa itselleen, niin tokihan liitto ei ole ihan terve. Mutta se pitää muistaa, ettei kumpikaan osapuoli ole ihan tasapainoinen, jos sietää toiselta huonoa käytöstä ja parisuhde on kuin sotatanner.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "onko sitten kyse kulissiliitosta tai pakollisesta jumittumisesta toiseen, jos alkuperäinen petturipuoliso ei arvosta puolisoaan eikä häntä " voisi vähempää kiinnostaa""

        Kulissiliitto, jumiutuminen - onko sillä väliä kumpaa näistä tai vaikka jotain ihan muuta? Asiat eivät ole niin yksiselitteisiä ylipäänsä. Kukaan muu kuin pari itse ei tiedä paremmin miten heillä menee. Liitto voi näyttää ulkopuolisille hyvinkin ahdistavalta kulissilta tai muuten kammottavalta jumittumiselta, mutta mitä sillä on merkitystä kenellekään muulle? Ei mitään.

        Olen itsekin kyllä miettinyt mikä on kulissiliitto, mutta eiköhän jokaisessa liitossa ole myös kulissipuoli, se mikä näyttää ja näkyy ulkopuolisille. Jos toinen (tai molemmat) puolisot käyttäytyvät toista kohtaan huonosti, harjoittavat henkistä väkivaltaa, käyttävät toista hyötytarkoituksessa itselleen, niin tokihan liitto ei ole ihan terve. Mutta se pitää muistaa, ettei kumpikaan osapuoli ole ihan tasapainoinen, jos sietää toiselta huonoa käytöstä ja parisuhde on kuin sotatanner.

        "Asiat eivät ole niin yksiselitteisiä ylipäänsä."

        Tätä kuulee niin useasti.. mikä ei ole niin yksiselitteistä? Avioliitto, parisuhde tai muu joko toimii tai ei toimi. Liian moni aina yrittää ja yrittää. Ei elämän ylipäänsä tule ole olla yrittämistä. Kuulostaa aika hassulta kun kaksi ihmistä jotka eivät tule toimeen, ovat liian erilaisia tai muuten vain homma ei luista, "yrittävät" tulla toimeen koska tässä yhteiskunnassa pitää "yrittää" elää. Avioliitto pitää "yrittää" saada toimimaan keinolla millä hyvänsä. Ei kahden ihmisen välistä kemiaa voi yrittää saada toimimaan jos se jostain syystä on loppunut, ja valitettavasti tähän väliin putoaa kärsijöiksi sitten muut asiat ja lapset jotka hätäpäissään on tehty. Tällaisessa touhussa ihmiset tuhlaavat vain kallista aikaansa ja arvokasta elämäänsä. Kenelläkään ei ole mitään voimaa muuttaa ketään, saati että kenenkään pitäisi muuttua. Miksi pitäisi? tällöin ihminen ei olisi uskollinen itselleen ja aito oma itsensä. Jos joku ei voi elää ja hyväksyä sitä ihmistä sellaisenaan, pitää se ihminen jättää silloin rauhaan ja etsiä joku muu.

        "Mutta se pitää muistaa, ettei kumpikaan osapuoli ole ihan tasapainoinen, jos sietää toiselta huonoa käytöstä ja parisuhde on kuin sotatanner."

        Jos yli 15 vuoden avioliitto on ollut suurimmaksi osaksi riitelyä, välissä on tehty pari lasta ja riitely on jatkunut, vaimo on epäillyt, mies on pettänyt, anteeksi on annettu, ja sama ruljanssi uudelleen ja uudelleen (-lapset) niin ei tuossa ole kyllä mitään järkeä. Tämäkään kulissi ei varmasti kenellekään muulle kuulu, mutta kyllä sen elämän voi noinkin tuhlata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Asiat eivät ole niin yksiselitteisiä ylipäänsä."

        Tätä kuulee niin useasti.. mikä ei ole niin yksiselitteistä? Avioliitto, parisuhde tai muu joko toimii tai ei toimi. Liian moni aina yrittää ja yrittää. Ei elämän ylipäänsä tule ole olla yrittämistä. Kuulostaa aika hassulta kun kaksi ihmistä jotka eivät tule toimeen, ovat liian erilaisia tai muuten vain homma ei luista, "yrittävät" tulla toimeen koska tässä yhteiskunnassa pitää "yrittää" elää. Avioliitto pitää "yrittää" saada toimimaan keinolla millä hyvänsä. Ei kahden ihmisen välistä kemiaa voi yrittää saada toimimaan jos se jostain syystä on loppunut, ja valitettavasti tähän väliin putoaa kärsijöiksi sitten muut asiat ja lapset jotka hätäpäissään on tehty. Tällaisessa touhussa ihmiset tuhlaavat vain kallista aikaansa ja arvokasta elämäänsä. Kenelläkään ei ole mitään voimaa muuttaa ketään, saati että kenenkään pitäisi muuttua. Miksi pitäisi? tällöin ihminen ei olisi uskollinen itselleen ja aito oma itsensä. Jos joku ei voi elää ja hyväksyä sitä ihmistä sellaisenaan, pitää se ihminen jättää silloin rauhaan ja etsiä joku muu.

        "Mutta se pitää muistaa, ettei kumpikaan osapuoli ole ihan tasapainoinen, jos sietää toiselta huonoa käytöstä ja parisuhde on kuin sotatanner."

        Jos yli 15 vuoden avioliitto on ollut suurimmaksi osaksi riitelyä, välissä on tehty pari lasta ja riitely on jatkunut, vaimo on epäillyt, mies on pettänyt, anteeksi on annettu, ja sama ruljanssi uudelleen ja uudelleen (-lapset) niin ei tuossa ole kyllä mitään järkeä. Tämäkään kulissi ei varmasti kenellekään muulle kuulu, mutta kyllä sen elämän voi noinkin tuhlata.

        "Avioliitto, parisuhde tai muu joko toimii tai ei toimi."

        Näin ehdotonta se ei suinkaan ole - joko tai. Vaan sekä että.

        Avioliitto/parisuhde/muu sekä toimii että ei toimi. Joissain asioissa yleensä toimii, joissain ei. Nämäkin voivat vaihdella. Eilen jokin asia ei toiminut, tänään toimii. Ainakin toisen mielestä. Toisen mielestä voi olla päinvastoin. Parisuhdetta voi pitää toimivana ilman että se toimii kaiken aikaa 100%.

        Sellainen lisäys vielä, että jos suhde tuntuu toimivan 100%:sesti niin ei se toimi. Kenelläkään ei ole täydellistä parisuhtta. Aina on jotain mitä ei näe tai kieltäytyy näkemästä.


    • Anonyymi

      Lapsilla on ilmeisesti niin suuri valta että aikuiset hyväksyvät oman kärsimyksen ja luopuvat vuosista elämässään jotta lapsilla olisi yhtenäinen koti (jonka he lopulta jättävät kun ovat täysi-ikäisiä).

      Harva muistaa sen että lapsi tulee aikuisen elämään valinnan kautta eikä toisinpäin. Lasten vuoksi ei siis pitäisi jäädä läpimätään avioliittoon. Lasten tulee elää mukana aikuisten valinnoissa eikä toisinpäin, että kun lapset on tehty niin asiat määräytyisi yhtäkkiä niiden mukaan.

      • Anonyymi

        Kyllä. Ja lopulta se on kuitenkin lapsi, joka eniten kärsii vanhempien "lasten vuoksi" liitosta. Paradoksaalista, mutta totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Ja lopulta se on kuitenkin lapsi, joka eniten kärsii vanhempien "lasten vuoksi" liitosta. Paradoksaalista, mutta totta.

        Lapsi ei kärsi, jos vanhemmat voivat jatkaa liittoa ystävinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi ei kärsi, jos vanhemmat voivat jatkaa liittoa ystävinä.

        Mitä tarkoitat ystävyydellä?
        Rakkausliittoa ei voi jatkaa ystävänä. Valehtelee itselleen, jos muuta miettii. Ystävinä voi jatkaa, jos ymmärtää erota ennenkuin ristiriidat alkavat syömään suhdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Ja lopulta se on kuitenkin lapsi, joka eniten kärsii vanhempien "lasten vuoksi" liitosta. Paradoksaalista, mutta totta.

        Kyllä. Lapsi kärsii myös vanhempien kärsimyksestä. Normaali tunnetartunta. Meillä jokaisella on suuri vaikutusvalta niiden ihmisten tunteisiin, joiden kanssa olemme vuorovaikutuksessa päivittäin, joko positiivisesti tai negatiivisesti. Erityisen suuri vaikutusvalta lasten tunteisiin.


    • Anonyymi

      Ottamat kantaa keskusteluun. Ihmettelen ilmaisua naishaaska. Eikö haaska ole kuollut eläin jota haaskansyöjät syövät.
      Minusta nainen ei voi olla myöskään haaskaeläin, koska tällaiset syövät vain raatoja.
      Lemmenkippee on varmaan tässä yhteydessä oikea nimitys.

      • Anonyymi

        Lemmenkippee on tässä tismalleen oikea nimitys. Ihmiselle (mies, nainen, muu) se on sisäsyntyinen tarve. Olla välillä lemmenkippee. Joillekin enemmän, joillekin vähemmän. Mutta kaikille.


    • Anonyymi

      Naishaaskat? Hyi miten ala-arvoinen ilmaus.

      • Anonyymi

        Olen itse eronnut, eroa hakenut osapuoli. Syynä oli juurikin uskottomuus ja muukin vilpillisyys. Lapset ovat jo omillaan. En halua uutta puolisoa. Seurustelusuhteelle on yksi selvä kriteeri, en huoli varattua. En kunnioittaisi itseäni moisen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse eronnut, eroa hakenut osapuoli. Syynä oli juurikin uskottomuus ja muukin vilpillisyys. Lapset ovat jo omillaan. En halua uutta puolisoa. Seurustelusuhteelle on yksi selvä kriteeri, en huoli varattua. En kunnioittaisi itseäni moisen jälkeen.

        Erittäin usein suhteet varattuun vain syntyvät. Vähän kuin vahingossa, varkain. Joku toisessa viehättää valtavasti. Intohimoa. Myös silloin, kun molemmat ovat varattuja. Siinä ei edes ole kyse "huolimisesta", vaan pääsääntönä on "nyt mennään". Katsotaan kortti, koska ei voi jättää katsomatta.

        Seksiriippuvuus, yhden yön suhteet on asia erikseen. Niissä taas on parempikin, jos toinen tai molemmat ovat varattuja. Pääsee varmemmin eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin usein suhteet varattuun vain syntyvät. Vähän kuin vahingossa, varkain. Joku toisessa viehättää valtavasti. Intohimoa. Myös silloin, kun molemmat ovat varattuja. Siinä ei edes ole kyse "huolimisesta", vaan pääsääntönä on "nyt mennään". Katsotaan kortti, koska ei voi jättää katsomatta.

        Seksiriippuvuus, yhden yön suhteet on asia erikseen. Niissä taas on parempikin, jos toinen tai molemmat ovat varattuja. Pääsee varmemmin eroon.

        Et ymmärrä, mitä tuo toinen yritti sinulle sanoa. Hän ei huoli varattua, ihan sama kuinka se panisi sukat pyörimään jaloissa, kehua retostaisi, ostelisi päivällisiä ja matkoja. Hän ei huoli, koska häntä on ilmeisesti satutettu tavalla, jota ei enää koskaan halua kokea. Hän ei huoli, koska hänellä on periaateensa, eikä ole tuulen vietävissä oleva lastu vedessä. Eivät ne suhteet synny, jos ei huoli ja on periaatteet, harvalla tuntuu olevan. Arvostan ihmisiä, joilla on luonteenlujuutta, vaikka olisi kokenut kaikken raadollisimman kohtelun toiselta ihmiseltä.

        Olen itse iloinen ja sosiaalinen ihminen, joka usein käsitetään väärin, mutta myös minulla on luonteenlujuus. Rakastan elämää ja silti kykenen pitämään huolen siitä, ettei vahingossa ja varkain synny mitään epämääräisyyksiä ja silti kykenen moodiin nyt mennään, mutta vain ihmisten kanssa, jotka ovat täysipäisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ymmärrä, mitä tuo toinen yritti sinulle sanoa. Hän ei huoli varattua, ihan sama kuinka se panisi sukat pyörimään jaloissa, kehua retostaisi, ostelisi päivällisiä ja matkoja. Hän ei huoli, koska häntä on ilmeisesti satutettu tavalla, jota ei enää koskaan halua kokea. Hän ei huoli, koska hänellä on periaateensa, eikä ole tuulen vietävissä oleva lastu vedessä. Eivät ne suhteet synny, jos ei huoli ja on periaatteet, harvalla tuntuu olevan. Arvostan ihmisiä, joilla on luonteenlujuutta, vaikka olisi kokenut kaikken raadollisimman kohtelun toiselta ihmiseltä.

        Olen itse iloinen ja sosiaalinen ihminen, joka usein käsitetään väärin, mutta myös minulla on luonteenlujuus. Rakastan elämää ja silti kykenen pitämään huolen siitä, ettei vahingossa ja varkain synny mitään epämääräisyyksiä ja silti kykenen moodiin nyt mennään, mutta vain ihmisten kanssa, jotka ovat täysipäisiä.

        "Hän ei huoli varattua, ihan sama kuinka se panisi sukat pyörimään jaloissa,...."

        Et nyt ymmärtänyt mitä minä yritin sanoa. Kyse ei ole huolimisesta, ei luonteenlujuudesta, vaan aivan jostain muusta. Intohimosta, kiihosta, poltteesta. Sellaisesta kemioiden kohtaamisesta, jota ei voi vastustaa. Sinä et ole kokenut sellaista, siksi et voi ymmärtää.

        On hyvin helppo kehua omaa moraaliaan ja luonteenlujuuttaan, ellei ole ikinä tavannut sopivaa ihmistä, joka haastaa ne täydellisesti. Sujuvasti moralisoi muita ihmisiä, ja arvostelee heidän luonteenlujutta löyhäksi, kevyeksi, epämääräiseksi. Vieläpä ei-täyspäisiksi, joka nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa. Toisten arvostelu on rumaa, ei ollenkaan elämää rakastavaa.

        "... kehua retostaisi, ostelisi päivällisiä ja matkoja"

        Intohimoiseen suhteeseen ei tarvita näistä yhtään mitään. Ne kuuluvat joidenkin ihmisten varsin tavallisiin salasuhteisiin, jolla tavoitellaan milloin minkäkinlaista hyötyä.

        On hyvä ymmärtää, että jokaisen ihmisen suhteet ovat heidän asiansa. Kukaan ei voi tuntea samallatavalla. Hyväksyä se tosiasia, että suhteita on aivan joka lähtöön, niitä ei voi eikä pidä verrata toisiinsa. Vielä vähemmän pitää omia "suhdekäytäntöjään" parempina kuin toisten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ymmärrä, mitä tuo toinen yritti sinulle sanoa. Hän ei huoli varattua, ihan sama kuinka se panisi sukat pyörimään jaloissa, kehua retostaisi, ostelisi päivällisiä ja matkoja. Hän ei huoli, koska häntä on ilmeisesti satutettu tavalla, jota ei enää koskaan halua kokea. Hän ei huoli, koska hänellä on periaateensa, eikä ole tuulen vietävissä oleva lastu vedessä. Eivät ne suhteet synny, jos ei huoli ja on periaatteet, harvalla tuntuu olevan. Arvostan ihmisiä, joilla on luonteenlujuutta, vaikka olisi kokenut kaikken raadollisimman kohtelun toiselta ihmiseltä.

        Olen itse iloinen ja sosiaalinen ihminen, joka usein käsitetään väärin, mutta myös minulla on luonteenlujuus. Rakastan elämää ja silti kykenen pitämään huolen siitä, ettei vahingossa ja varkain synny mitään epämääräisyyksiä ja silti kykenen moodiin nyt mennään, mutta vain ihmisten kanssa, jotka ovat täysipäisiä.

        Joo, kuvittelin minäkin ihastuneeni naimisissa olevaan työkaveriin. Pidin häntä ”luotettavana” ja puheitaan ”uskottavina”. Harvakseltaan näimme, kun hän vaihtoi työpaikkaa. Ihan vain kuppiloissa kahvien merkeissä. Ei mitään intiimiä.

        Vaimonsa kuoli. Menin kylään. Järkytys oli suuri, kun tajusin, ettei mitään ”luotettavaa” ollutkaan. Kämppä pieni saastainen ja remontoimaton yksiö ja haju aivan kamala. Vuosikymmenien liat kertyneet nurkkiin.

        Tajusin, että ”luotettava” olikin ollut lähinnä koiran alisteisessa asemassa. Eihän kukaan normaali nainen voi elää sellaisen saastan keskellä. Varsinkaan, kun ymmärsin, ettei käynyt töissäkään. Himassa vain istui ja toinen hoiti kaupat, ruuat, pyykit ym. Ei liikkunut mihinkään.

        En ymmärrä, miten toinen on siinä elänyt ja kestänyt kaiken, kun kerran ”onnellisesti” naimisissa oltiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hän ei huoli varattua, ihan sama kuinka se panisi sukat pyörimään jaloissa,...."

        Et nyt ymmärtänyt mitä minä yritin sanoa. Kyse ei ole huolimisesta, ei luonteenlujuudesta, vaan aivan jostain muusta. Intohimosta, kiihosta, poltteesta. Sellaisesta kemioiden kohtaamisesta, jota ei voi vastustaa. Sinä et ole kokenut sellaista, siksi et voi ymmärtää.

        On hyvin helppo kehua omaa moraaliaan ja luonteenlujuuttaan, ellei ole ikinä tavannut sopivaa ihmistä, joka haastaa ne täydellisesti. Sujuvasti moralisoi muita ihmisiä, ja arvostelee heidän luonteenlujutta löyhäksi, kevyeksi, epämääräiseksi. Vieläpä ei-täyspäisiksi, joka nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa. Toisten arvostelu on rumaa, ei ollenkaan elämää rakastavaa.

        "... kehua retostaisi, ostelisi päivällisiä ja matkoja"

        Intohimoiseen suhteeseen ei tarvita näistä yhtään mitään. Ne kuuluvat joidenkin ihmisten varsin tavallisiin salasuhteisiin, jolla tavoitellaan milloin minkäkinlaista hyötyä.

        On hyvä ymmärtää, että jokaisen ihmisen suhteet ovat heidän asiansa. Kukaan ei voi tuntea samallatavalla. Hyväksyä se tosiasia, että suhteita on aivan joka lähtöön, niitä ei voi eikä pidä verrata toisiinsa. Vielä vähemmän pitää omia "suhdekäytäntöjään" parempina kuin toisten.

        Harmikseni olen kokenut intohimoa toiseen ihmiseen, mutta koska moraalini ja periaatteeni ovat vielä toistaiseksi voimissaan, ei siitä ole kehittynyt koskaan yhtään enempää. Et siis sinäkään voi lopulta tietää mitään, kuvittelet ja illusioit ihmistä muutaman rivin perusteella jotain mikä ei pidä paikkaansa. Olen kokenut vieraaseen ihmiseen intohimon, poltteen ja kiihkon, mutta pitänyt sen omana tietonani, enkä ole ruokkinut ajatusta yhtään enempää, koska tilanne oli täysin mahdoton. Osaan hommani, jotta en omilla toimillani satuttaisi ketään, ainakaan sydämeen. Väitän, että ihminen joka ei tunne itseänsä ja jolla on heikko itsetunto lähtee juuri tavallasi mukaan kaikkiin hetkellisiin ohikiitäviin intohimoihin. Ehkä kyseessä on sama ihmislaji joka on helppo manipuloida tekemään ihan mitän tahansa, kun joku toinen vaan tarpeeksi hyvin osaa puhua pyörryksiin. Omassa mielessäni olen ristinyt nämä mielipiteettömiksi ihmisiksi - ko. mielipiteettömyys on läsnä heidän muissakin touhuissaan, ei vain parisuhteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmikseni olen kokenut intohimoa toiseen ihmiseen, mutta koska moraalini ja periaatteeni ovat vielä toistaiseksi voimissaan, ei siitä ole kehittynyt koskaan yhtään enempää. Et siis sinäkään voi lopulta tietää mitään, kuvittelet ja illusioit ihmistä muutaman rivin perusteella jotain mikä ei pidä paikkaansa. Olen kokenut vieraaseen ihmiseen intohimon, poltteen ja kiihkon, mutta pitänyt sen omana tietonani, enkä ole ruokkinut ajatusta yhtään enempää, koska tilanne oli täysin mahdoton. Osaan hommani, jotta en omilla toimillani satuttaisi ketään, ainakaan sydämeen. Väitän, että ihminen joka ei tunne itseänsä ja jolla on heikko itsetunto lähtee juuri tavallasi mukaan kaikkiin hetkellisiin ohikiitäviin intohimoihin. Ehkä kyseessä on sama ihmislaji joka on helppo manipuloida tekemään ihan mitän tahansa, kun joku toinen vaan tarpeeksi hyvin osaa puhua pyörryksiin. Omassa mielessäni olen ristinyt nämä mielipiteettömiksi ihmisiksi - ko. mielipiteettömyys on läsnä heidän muissakin touhuissaan, ei vain parisuhteissa.

        En illusioi, en kuvittele. Vaan tiedän, ja puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä.
        Yritetäänpä vielä kerran.

        Kirjoitin:
        " Sellaisesta kemioiden kohtaamisesta, jota ei voi vastustaa. Sinä et ole kokenut sellaista, siksi et voi ymmärtää.

        Sinä kirjoitit:
        "Olen kokenut vieraaseen ihmiseen intohimon, poltteen ja kiihkon, mutta pitänyt sen omana tietonani, enkä ole ruokkinut ajatusta yhtään enempää, koska tilanne oli täysin mahdoton."

        Eli et ole kohdannut SELLAISTA intohimoa, jota et olisi pystynyt vastustamaan (koska PYSTYIT vastustamaan). Siinä se ero. Kaikki eivät pysty, koska he ovat eri ihmisiä kuin sinä, heidän tilanteensa ja elämänsä on täysin toinen. Toiset ihmiset eivät ole yhtään moraalittomampia ja syntisempiä kuin sinäkään. He ovat vain eri ihmisiä, erilaisia ihmisiä kuin sinä. Ollaan kiitollisia siitä, että ollaan kaikki erilaisia eikä samanlaisia.

        Ja jos se nyt yhtään lohduttaa, niin paljastan, että itsessäni oli aikoinaan täysin samoja moraalisaarnaajan oireita kuin sinussa nyt. Ne poistuvat vasta, kun oppii ymmärtämään itsensä lisäksi muita, todellisia syitä ihmisten käyttäytymiseen ja erilaiseen elämään. Sekä sen, että kuuluisa englanninkielinen sanonta "Never say never" (Älä koskaan sano ei koskaan, suom huom) pitää tismalleen paikkansa. Niin muiden ihmisten, mutta myös omalla kohdalla. Paitsi että omalla kohdalla se on kenties opettavaisempi ,tekee nöyremmäksi ja valaistuu ymmärtämään toisia, heidän edesottamuksiaan. Ymmärtämään niitäkin, joiden moraali on omasta mielestä todella kyseenalainen.

        Tuossa edellä oli selkeästi kuvattu arkisesti, vieraissakäyvä ihminen on "lemmenkipeä". Oli hän sitten seksiaddikti ja käy alvariinsa vieraissa, tai kuuman intohimonsa kourissa palava, tai jotain siltä väliltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kuvittelin minäkin ihastuneeni naimisissa olevaan työkaveriin. Pidin häntä ”luotettavana” ja puheitaan ”uskottavina”. Harvakseltaan näimme, kun hän vaihtoi työpaikkaa. Ihan vain kuppiloissa kahvien merkeissä. Ei mitään intiimiä.

        Vaimonsa kuoli. Menin kylään. Järkytys oli suuri, kun tajusin, ettei mitään ”luotettavaa” ollutkaan. Kämppä pieni saastainen ja remontoimaton yksiö ja haju aivan kamala. Vuosikymmenien liat kertyneet nurkkiin.

        Tajusin, että ”luotettava” olikin ollut lähinnä koiran alisteisessa asemassa. Eihän kukaan normaali nainen voi elää sellaisen saastan keskellä. Varsinkaan, kun ymmärsin, ettei käynyt töissäkään. Himassa vain istui ja toinen hoiti kaupat, ruuat, pyykit ym. Ei liikkunut mihinkään.

        En ymmärrä, miten toinen on siinä elänyt ja kestänyt kaiken, kun kerran ”onnellisesti” naimisissa oltiin!

        Aivan hyvin voi ihastua ihmiseen, jonka elämänhallinta on aivan kuralla. Ilmeisesti myös vaimollaan oli ollut elämänhallinnassa suuria ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmikseni olen kokenut intohimoa toiseen ihmiseen, mutta koska moraalini ja periaatteeni ovat vielä toistaiseksi voimissaan, ei siitä ole kehittynyt koskaan yhtään enempää. Et siis sinäkään voi lopulta tietää mitään, kuvittelet ja illusioit ihmistä muutaman rivin perusteella jotain mikä ei pidä paikkaansa. Olen kokenut vieraaseen ihmiseen intohimon, poltteen ja kiihkon, mutta pitänyt sen omana tietonani, enkä ole ruokkinut ajatusta yhtään enempää, koska tilanne oli täysin mahdoton. Osaan hommani, jotta en omilla toimillani satuttaisi ketään, ainakaan sydämeen. Väitän, että ihminen joka ei tunne itseänsä ja jolla on heikko itsetunto lähtee juuri tavallasi mukaan kaikkiin hetkellisiin ohikiitäviin intohimoihin. Ehkä kyseessä on sama ihmislaji joka on helppo manipuloida tekemään ihan mitän tahansa, kun joku toinen vaan tarpeeksi hyvin osaa puhua pyörryksiin. Omassa mielessäni olen ristinyt nämä mielipiteettömiksi ihmisiksi - ko. mielipiteettömyys on läsnä heidän muissakin touhuissaan, ei vain parisuhteissa.

        Hyvin kirjoitettu ja kiteytetty. On viisautta nähdä asia laajemmin eikä juosta oman " kiiman" perässä satuttaen toista ihmistä. Tälle ihmiselle, joka petettynä, eron ottaneena pitää rajan varattuihin, sanon että olet sisäistänyt oikean moraalin. Kaikki eivät opi edes oman kokemuksensa kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu ja kiteytetty. On viisautta nähdä asia laajemmin eikä juosta oman " kiiman" perässä satuttaen toista ihmistä. Tälle ihmiselle, joka petettynä, eron ottaneena pitää rajan varattuihin, sanon että olet sisäistänyt oikean moraalin. Kaikki eivät opi edes oman kokemuksensa kautta.

        Vielä viisaampaa on ymmärtää muiden kiihkoa, heidän motiivejaan (ei useinkaan pelkkä seksuaalinen vetovoima, tai intohimo) kuin moraalisaarnata. On ihan ok, ettei lähde ikinä minkäälaisiin suhteisiin, se on oma päätös. Samalla tavalla on ok, jos joku toinen näin tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En illusioi, en kuvittele. Vaan tiedän, ja puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä.
        Yritetäänpä vielä kerran.

        Kirjoitin:
        " Sellaisesta kemioiden kohtaamisesta, jota ei voi vastustaa. Sinä et ole kokenut sellaista, siksi et voi ymmärtää.

        Sinä kirjoitit:
        "Olen kokenut vieraaseen ihmiseen intohimon, poltteen ja kiihkon, mutta pitänyt sen omana tietonani, enkä ole ruokkinut ajatusta yhtään enempää, koska tilanne oli täysin mahdoton."

        Eli et ole kohdannut SELLAISTA intohimoa, jota et olisi pystynyt vastustamaan (koska PYSTYIT vastustamaan). Siinä se ero. Kaikki eivät pysty, koska he ovat eri ihmisiä kuin sinä, heidän tilanteensa ja elämänsä on täysin toinen. Toiset ihmiset eivät ole yhtään moraalittomampia ja syntisempiä kuin sinäkään. He ovat vain eri ihmisiä, erilaisia ihmisiä kuin sinä. Ollaan kiitollisia siitä, että ollaan kaikki erilaisia eikä samanlaisia.

        Ja jos se nyt yhtään lohduttaa, niin paljastan, että itsessäni oli aikoinaan täysin samoja moraalisaarnaajan oireita kuin sinussa nyt. Ne poistuvat vasta, kun oppii ymmärtämään itsensä lisäksi muita, todellisia syitä ihmisten käyttäytymiseen ja erilaiseen elämään. Sekä sen, että kuuluisa englanninkielinen sanonta "Never say never" (Älä koskaan sano ei koskaan, suom huom) pitää tismalleen paikkansa. Niin muiden ihmisten, mutta myös omalla kohdalla. Paitsi että omalla kohdalla se on kenties opettavaisempi ,tekee nöyremmäksi ja valaistuu ymmärtämään toisia, heidän edesottamuksiaan. Ymmärtämään niitäkin, joiden moraali on omasta mielestä todella kyseenalainen.

        Tuossa edellä oli selkeästi kuvattu arkisesti, vieraissakäyvä ihminen on "lemmenkipeä". Oli hän sitten seksiaddikti ja käy alvariinsa vieraissa, tai kuuman intohimonsa kourissa palava, tai jotain siltä väliltä.

        Minua huvittaa ihmiset, jotka ylentävät itsensä kehumalla loistokasta moraaliaan. Mikä ihmeen tarve? Sairas jokatapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hän ei huoli varattua, ihan sama kuinka se panisi sukat pyörimään jaloissa,...."

        Et nyt ymmärtänyt mitä minä yritin sanoa. Kyse ei ole huolimisesta, ei luonteenlujuudesta, vaan aivan jostain muusta. Intohimosta, kiihosta, poltteesta. Sellaisesta kemioiden kohtaamisesta, jota ei voi vastustaa. Sinä et ole kokenut sellaista, siksi et voi ymmärtää.

        On hyvin helppo kehua omaa moraaliaan ja luonteenlujuuttaan, ellei ole ikinä tavannut sopivaa ihmistä, joka haastaa ne täydellisesti. Sujuvasti moralisoi muita ihmisiä, ja arvostelee heidän luonteenlujutta löyhäksi, kevyeksi, epämääräiseksi. Vieläpä ei-täyspäisiksi, joka nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa. Toisten arvostelu on rumaa, ei ollenkaan elämää rakastavaa.

        "... kehua retostaisi, ostelisi päivällisiä ja matkoja"

        Intohimoiseen suhteeseen ei tarvita näistä yhtään mitään. Ne kuuluvat joidenkin ihmisten varsin tavallisiin salasuhteisiin, jolla tavoitellaan milloin minkäkinlaista hyötyä.

        On hyvä ymmärtää, että jokaisen ihmisen suhteet ovat heidän asiansa. Kukaan ei voi tuntea samallatavalla. Hyväksyä se tosiasia, että suhteita on aivan joka lähtöön, niitä ei voi eikä pidä verrata toisiinsa. Vielä vähemmän pitää omia "suhdekäytäntöjään" parempina kuin toisten.

        Jos se hylsy niin kovin syhyää, niin varmaan se on sitten pantava. Autuaita ovat yksinkertaiset, sillä he antavat aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En illusioi, en kuvittele. Vaan tiedän, ja puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä.
        Yritetäänpä vielä kerran.

        Kirjoitin:
        " Sellaisesta kemioiden kohtaamisesta, jota ei voi vastustaa. Sinä et ole kokenut sellaista, siksi et voi ymmärtää.

        Sinä kirjoitit:
        "Olen kokenut vieraaseen ihmiseen intohimon, poltteen ja kiihkon, mutta pitänyt sen omana tietonani, enkä ole ruokkinut ajatusta yhtään enempää, koska tilanne oli täysin mahdoton."

        Eli et ole kohdannut SELLAISTA intohimoa, jota et olisi pystynyt vastustamaan (koska PYSTYIT vastustamaan). Siinä se ero. Kaikki eivät pysty, koska he ovat eri ihmisiä kuin sinä, heidän tilanteensa ja elämänsä on täysin toinen. Toiset ihmiset eivät ole yhtään moraalittomampia ja syntisempiä kuin sinäkään. He ovat vain eri ihmisiä, erilaisia ihmisiä kuin sinä. Ollaan kiitollisia siitä, että ollaan kaikki erilaisia eikä samanlaisia.

        Ja jos se nyt yhtään lohduttaa, niin paljastan, että itsessäni oli aikoinaan täysin samoja moraalisaarnaajan oireita kuin sinussa nyt. Ne poistuvat vasta, kun oppii ymmärtämään itsensä lisäksi muita, todellisia syitä ihmisten käyttäytymiseen ja erilaiseen elämään. Sekä sen, että kuuluisa englanninkielinen sanonta "Never say never" (Älä koskaan sano ei koskaan, suom huom) pitää tismalleen paikkansa. Niin muiden ihmisten, mutta myös omalla kohdalla. Paitsi että omalla kohdalla se on kenties opettavaisempi ,tekee nöyremmäksi ja valaistuu ymmärtämään toisia, heidän edesottamuksiaan. Ymmärtämään niitäkin, joiden moraali on omasta mielestä todella kyseenalainen.

        Tuossa edellä oli selkeästi kuvattu arkisesti, vieraissakäyvä ihminen on "lemmenkipeä". Oli hän sitten seksiaddikti ja käy alvariinsa vieraissa, tai kuuman intohimonsa kourissa palava, tai jotain siltä väliltä.

        Olen aivan kaltaisesi, mutta ei voi mitään, jos sinäkään, et ymmärrä itse. En ole moraalisaarnaaja, vaikka haluaisit minun olevan sellainen, mutta sekin on oma asiasi ja oman ymmärryksesi varassa.

        Kiinnostavaa, että kirjoitat seuraavaa: "Hyväksyä se tosiasia, että suhteita on aivan joka lähtöön, niitä ei voi eikä pidä verrata toisiinsa. Vielä vähemmän pitää omia "suhdekäytäntöjään" parempina kuin toisten." Mutta itse, et hyväksy sitä, että on ihmisiä, jotka pystyvät pitämään tunteet, ne kiihkeimmätkin, kurissa. Toivon voimia vaellukseesi elämäsi tiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aivan kaltaisesi, mutta ei voi mitään, jos sinäkään, et ymmärrä itse. En ole moraalisaarnaaja, vaikka haluaisit minun olevan sellainen, mutta sekin on oma asiasi ja oman ymmärryksesi varassa.

        Kiinnostavaa, että kirjoitat seuraavaa: "Hyväksyä se tosiasia, että suhteita on aivan joka lähtöön, niitä ei voi eikä pidä verrata toisiinsa. Vielä vähemmän pitää omia "suhdekäytäntöjään" parempina kuin toisten." Mutta itse, et hyväksy sitä, että on ihmisiä, jotka pystyvät pitämään tunteet, ne kiihkeimmätkin, kurissa. Toivon voimia vaellukseesi elämäsi tiellä.

        " Mutta itse, et hyväksy sitä, että on ihmisiä, jotka pystyvät pitämään tunteet, ne kiihkeimmätkin, kurissa. Toivon voimia vaellukseesi elämäsi tiellä."

        Ei tuossa ollut kyse siitä, että edellinen kirjoittaja olisi väheksynyt moralisteja. Ei vain hyväksytä näiden moralistien hyökkäyksiä huonompina pitämiään, heidän mielestään moraalittomia ihmisiä kohtaan. Ihan selvä homma.

        Lainaus edeltä:
        "On ihan ok, ettei lähde ikinä minkäälaisiin suhteisiin, se on oma päätös. Samalla tavalla on ok, jos joku toinen näin tekee."

        Soveltaen edelliseen: Joku pitää tunteensa "kurissa", ok. Joku toinen ei pidä, ihan yhtä ok. Ihmisten tunteita tai niiden kurissa pitämistä eikä muutakaan voi vertailla toisiinsa. Kukaan ei loppujen lopuksi tiedä mitä joku toinen tarkoittaa esim. intohimolla ja mitä hän lhän sen tuntee. Jos minä koen intohimoa, se on takuulla aivan erilaista kuin sinun. Samasta syystä on yhtä hullua verrata "tunteiden kurissa pitämistä", kun se eri ihmisillä tarkoittaa aivan eri asioita ja joillekin sillä ei edes ole mitään merkitystä. Ei merkitystä on ihan yhtä ok, kuin isolla merkityksellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aivan kaltaisesi, mutta ei voi mitään, jos sinäkään, et ymmärrä itse. En ole moraalisaarnaaja, vaikka haluaisit minun olevan sellainen, mutta sekin on oma asiasi ja oman ymmärryksesi varassa.

        Kiinnostavaa, että kirjoitat seuraavaa: "Hyväksyä se tosiasia, että suhteita on aivan joka lähtöön, niitä ei voi eikä pidä verrata toisiinsa. Vielä vähemmän pitää omia "suhdekäytäntöjään" parempina kuin toisten." Mutta itse, et hyväksy sitä, että on ihmisiä, jotka pystyvät pitämään tunteet, ne kiihkeimmätkin, kurissa. Toivon voimia vaellukseesi elämäsi tiellä.

        "et hyväksy sitä, että on ihmisiä, jotka pystyvät pitämään tunteet, ne kiihkeimmätkin, kurissa. "

        Tottakai tiedän ja hyväksyn, että jotkut ihmiset pyrkivät pitämään kiihkeimmätkin tunteensa kurissa. Sehän on selvää. Itsekin elvistelin tällä aikoinaan, pidin itseäni muita ihmisiä parempana. Paheksuin kovasti heitä, jotka mm. kävivät vieraissa. Ihan kuin se olisi koko asia olisi minulle edes kuulunut.

        Nyt yhtälailla tiedän ja hyväksyn ihmiset, jotka eivät tee näin. Kaikkien ei tarvitse ajatella, tuntea ja tehdä kuten minä. Tärkeintä ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa on hyväksyä toisen ihmisen tunteiden/ajatusten/elämän erilaisuus ja erottaa ne vieläpä omista tunteista ja ajatuksenjuoksusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "et hyväksy sitä, että on ihmisiä, jotka pystyvät pitämään tunteet, ne kiihkeimmätkin, kurissa. "

        Tottakai tiedän ja hyväksyn, että jotkut ihmiset pyrkivät pitämään kiihkeimmätkin tunteensa kurissa. Sehän on selvää. Itsekin elvistelin tällä aikoinaan, pidin itseäni muita ihmisiä parempana. Paheksuin kovasti heitä, jotka mm. kävivät vieraissa. Ihan kuin se olisi koko asia olisi minulle edes kuulunut.

        Nyt yhtälailla tiedän ja hyväksyn ihmiset, jotka eivät tee näin. Kaikkien ei tarvitse ajatella, tuntea ja tehdä kuten minä. Tärkeintä ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa on hyväksyä toisen ihmisen tunteiden/ajatusten/elämän erilaisuus ja erottaa ne vieläpä omista tunteista ja ajatuksenjuoksusta.

        Onhan meissä kuitenkin se pieni eroavaisuus, nimittäin se, etten itse ole koskaan elvistellyt minkäänlaisten asioiden suhteen. Ei ole ollut ns. tarvetta, kuten ei ole ollut myös mitään tarvetta sekaantua toisten parisuhteisiin minkäänlaisena neuvonantajana. Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja elää niiden kanssa ja se ei oikeastaan muille kuulu. Tähänkin keskusteluun osallistuin vain siksi, että halusin tuoda myös toisenlaisia näkökulmia esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan meissä kuitenkin se pieni eroavaisuus, nimittäin se, etten itse ole koskaan elvistellyt minkäänlaisten asioiden suhteen. Ei ole ollut ns. tarvetta, kuten ei ole ollut myös mitään tarvetta sekaantua toisten parisuhteisiin minkäänlaisena neuvonantajana. Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja elää niiden kanssa ja se ei oikeastaan muille kuulu. Tähänkin keskusteluun osallistuin vain siksi, että halusin tuoda myös toisenlaisia näkökulmia esiin.

        Sinä nimenomaan olet elvistellyt täällä moraalisaarnaamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä nimenomaan olet elvistellyt täällä moraalisaarnaamalla.

        Elvistellyt moraalisaarnalla tarkoittaa siis selkärankaista ihmistä nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä nimenomaan olet elvistellyt täällä moraalisaarnaamalla.

        Me olemme siis tosiasiassa mul..ja molemmat, kun kaivelemme toistemme kirjoituksista yhä uudelleen ja uudelleen sitä kohtaa, jota voimme sorkkia. Toivokaamme, että emme parisuhteissamme ole samanlaisia. Se voisikin selittää monta asiaa.


    • Anonyymi

      Kyllähän järkevät naiset laittavat sen miehen köpöttään vaimonsa luo välijään selvittää. Kuka haluaisi mitään sekodraamaa elämäänsä. Kaikki naiset ei huoli varattuja miehiä vaikka olisivat ihastuneitakin. En tässä naisia syyllistäisi ollenkaan jos mies tuollaista tekee.

      • Anonyymi

        Kummasti aina jauhetaan varatuista miehistä ja sinkku naisista. Unohdetaan todellisuus. Paljon on varatuilla naisillakin suhteita sinkkumiehiin. Ja sivusuhteita, joissa molemmat varattuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasti aina jauhetaan varatuista miehistä ja sinkku naisista. Unohdetaan todellisuus. Paljon on varatuilla naisillakin suhteita sinkkumiehiin. Ja sivusuhteita, joissa molemmat varattuja.

        Tämä johtui aloituksesta. Eihän tuo pettäminen ole sukupuolesta kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä johtui aloituksesta. Eihän tuo pettäminen ole sukupuolesta kiinni.

        Aloitus on epäterve, sisältää naisvihaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on epäterve, sisältää naisvihaa.

        Ikävä kyllä näin on.


    • Anonyymi

      Nainen on tunteellinen ja helposti tunteidensa vietävissä. Tunne-elämä ja aistimaailma ohjaa usein naisen käyttäytymistä. Nainen on herkkä ja tarvitsee paljon hellyyttä. Naisessa oleva hellyys on erittäin voimakasta, joka näkyy selvästi äidin ja lapsen välisessä suhteessa. Nainen haluaa huolehtia ja hoivata monia asioita. Nainen käsittelee sisässään monta asiaa kerrallaan, jonka ansiosta nainen kykenee yhtä aikaa kutomaan sukkia ja laittamaan ruokaa sekä hoitamaan lapsiaan. Nainen haluaa miehen osallistuvan kaikkiin perheen yhteisiin asioihin. Nainen haluaa miehen ottavan perheessä sen vastuun, joka kuuluu miehelle. Nainen tarvitsee turvallisen miehen, joka pystyy täyttämään naisen elämässä olevat tarpeet.

      • Anonyymi

        Rohkaiskaa, ylentäkää ja vahvistakaa toinen toisianne. Yhdelle välitetty positiivinen energiaa tuntuu meissä kaikissa.


      • Anonyymi

        Muuten hyvä kirjoitus, mutta mikään ei pidä paikkaansa.

        Terveisin Nainen 58v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä kirjoitus, mutta mikään ei pidä paikkaansa.

        Terveisin Nainen 58v

        Olisiko se niinkin, että jokainen nainen/ mies kaipaa läheisyyttä ja kosketusta. Kun ei löydä / kelpaa vapaalle, on tyydyttävä varattuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko se niinkin, että jokainen nainen/ mies kaipaa läheisyyttä ja kosketusta. Kun ei löydä / kelpaa vapaalle, on tyydyttävä varattuun.

        Miksi on niin vaikeaa ymmärtää, ettei nämä jutut mene siviilisäädyn mukaan? Ihmisten väliset suhteet syntyy heidän keskinäisten kemioiden perusteella, ei sen onko varattu vai sinkku. Eikä ole myöskään mikään ihme, että kaksi toisaalle varattua syttyvät toisistaan, mikä liian usein täällä jää huomiotta kokonaan, kun keskitytään syyttelemään sinkkunaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi on niin vaikeaa ymmärtää, ettei nämä jutut mene siviilisäädyn mukaan? Ihmisten väliset suhteet syntyy heidän keskinäisten kemioiden perusteella, ei sen onko varattu vai sinkku. Eikä ole myöskään mikään ihme, että kaksi toisaalle varattua syttyvät toisistaan, mikä liian usein täällä jää huomiotta kokonaan, kun keskitytään syyttelemään sinkkunaisia.

        Kemiat joo. No kyllä se kuitenkin olisi kohtuullista vaatia puolisoltaan et yksi kerrallaan. Jos ei puolisoa arvosta eikä rakasta, sen voi hyvin kertoa ennen kuin alkaa pettämään.
        Nämä selitykset kemioista ym. on täyttä paskaa. Pettäminen kertoo paljon pettäjän luonteesta ja hänen egosta.
        Ja sekin on totta et näitä parisuhteessa olevien iskijöitä riittää. Toiset lankeaa toiset ei. Näistä "yrittäjistä" on kokemusta monilla et siinä mielessä aloitus pitää paikkansa. Toisaalta ei me naimisissa olevat naisetkaan saada olla rauhassa, kun joku piirittää😉. Kaikista ei ole pettäjiksi, toiset eroaa kun rakastuu toiseen ja loput salasuhteilee tosin joku sen aina tietää😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemiat joo. No kyllä se kuitenkin olisi kohtuullista vaatia puolisoltaan et yksi kerrallaan. Jos ei puolisoa arvosta eikä rakasta, sen voi hyvin kertoa ennen kuin alkaa pettämään.
        Nämä selitykset kemioista ym. on täyttä paskaa. Pettäminen kertoo paljon pettäjän luonteesta ja hänen egosta.
        Ja sekin on totta et näitä parisuhteessa olevien iskijöitä riittää. Toiset lankeaa toiset ei. Näistä "yrittäjistä" on kokemusta monilla et siinä mielessä aloitus pitää paikkansa. Toisaalta ei me naimisissa olevat naisetkaan saada olla rauhassa, kun joku piirittää😉. Kaikista ei ole pettäjiksi, toiset eroaa kun rakastuu toiseen ja loput salasuhteilee tosin joku sen aina tietää😄

        Jokainen tolkun ihminen tietää, ettei pettäminen yksistään kerro ihmisestä yhtään mitään. Ihmiset on täysin erilaisia riippumatta siitä onko pettänyt vai ei.

        Samoin se pitäisi jokaisella on mielessä, ettei elämä milloinkaan ole ihanteellista ja suju aina kuten strömössä. Pikemmin juuri päinvastoin.

        Jokaisesta on pettäjäksi, kunhan kaikki osuu kohdalleen: elämäntilanne, henkilöiden kemiat, ja ennenkaikkea ajoitus. Aina ei osu, siksi jää pettämättä. Samoin silloin, kun ihmisellä ei ole ensimmäistäkään halua, kiinnostusta tai tarvetta saada kosketusta (henkinen/fyysinen) toiseen ihmiseen. Sellaisia ihmisiä on paljon. Heille riittää varsin hyvin, että asuvat kumppaninsa kanssa saman katon alla. Joskus tai usein sekin on liikaa. Halutaan olla rauhassa ja itsekseen. Mutta yritetään nyt sietää toista, ja sinnitellä vaikka hampaat irvessä.

        Edellä kuvattu tyyppi ei päädy pettämään, koska hän ei ole kiinnostunut a) seksistä b) suhteista. Eri tilanne voi olla hänen kumppanillaan. Tai sitten ei ole.

        Jotkut eroaa, kun rakastuvat toiseen. Jotkut eroavat vaikka eivät rakastuisi toiseen. Aivan samoin jotkut ovat naimisissa, vaikka eivät rakasta puolisoaan. Kuin myös niitä, jotka rakastavat puolisoaan ja ovat naimisissa.

        Jokainen voisi myös tykönään miettiä tuota jos rakastuu toiseen. Siinä kun on vielä usein puolisoonkin tunteita (rakkauden tunteita). Ts. "vähän" mietittävää mitä pitäisi tehdä. Täällä usein käytetään patenttiratkaisuna "erotaan kun rakastutaan toiseen". Käytännössä siihen saattaa kulua pitkäkin aika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen tolkun ihminen tietää, ettei pettäminen yksistään kerro ihmisestä yhtään mitään. Ihmiset on täysin erilaisia riippumatta siitä onko pettänyt vai ei.

        Samoin se pitäisi jokaisella on mielessä, ettei elämä milloinkaan ole ihanteellista ja suju aina kuten strömössä. Pikemmin juuri päinvastoin.

        Jokaisesta on pettäjäksi, kunhan kaikki osuu kohdalleen: elämäntilanne, henkilöiden kemiat, ja ennenkaikkea ajoitus. Aina ei osu, siksi jää pettämättä. Samoin silloin, kun ihmisellä ei ole ensimmäistäkään halua, kiinnostusta tai tarvetta saada kosketusta (henkinen/fyysinen) toiseen ihmiseen. Sellaisia ihmisiä on paljon. Heille riittää varsin hyvin, että asuvat kumppaninsa kanssa saman katon alla. Joskus tai usein sekin on liikaa. Halutaan olla rauhassa ja itsekseen. Mutta yritetään nyt sietää toista, ja sinnitellä vaikka hampaat irvessä.

        Edellä kuvattu tyyppi ei päädy pettämään, koska hän ei ole kiinnostunut a) seksistä b) suhteista. Eri tilanne voi olla hänen kumppanillaan. Tai sitten ei ole.

        Jotkut eroaa, kun rakastuvat toiseen. Jotkut eroavat vaikka eivät rakastuisi toiseen. Aivan samoin jotkut ovat naimisissa, vaikka eivät rakasta puolisoaan. Kuin myös niitä, jotka rakastavat puolisoaan ja ovat naimisissa.

        Jokainen voisi myös tykönään miettiä tuota jos rakastuu toiseen. Siinä kun on vielä usein puolisoonkin tunteita (rakkauden tunteita). Ts. "vähän" mietittävää mitä pitäisi tehdä. Täällä usein käytetään patenttiratkaisuna "erotaan kun rakastutaan toiseen". Käytännössä siihen saattaa kulua pitkäkin aika.

        "Jokaisesta on pettäjäksi, kunhan kaikki osuu kohdalleen"

        Näinpä juuri. Jotkut sanovat herkästi "minusta ei ainakaan ole pettäjäksi". Ei olekaan. Niin kauan kunnes on, kaikki kohdallaan. Kaikillahan ei tietenkään ole tällaista tilaisuutta elämänsä aikana. Tavallaan sääli, etenkin jos oma parisuhdekaan ei ole kummoinen. Mutta se on toinen juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemiat joo. No kyllä se kuitenkin olisi kohtuullista vaatia puolisoltaan et yksi kerrallaan. Jos ei puolisoa arvosta eikä rakasta, sen voi hyvin kertoa ennen kuin alkaa pettämään.
        Nämä selitykset kemioista ym. on täyttä paskaa. Pettäminen kertoo paljon pettäjän luonteesta ja hänen egosta.
        Ja sekin on totta et näitä parisuhteessa olevien iskijöitä riittää. Toiset lankeaa toiset ei. Näistä "yrittäjistä" on kokemusta monilla et siinä mielessä aloitus pitää paikkansa. Toisaalta ei me naimisissa olevat naisetkaan saada olla rauhassa, kun joku piirittää😉. Kaikista ei ole pettäjiksi, toiset eroaa kun rakastuu toiseen ja loput salasuhteilee tosin joku sen aina tietää😄

        "loput salasuhteilee tosin joku sen aina tietää"

        Ei tiedä läheskään aina. Ja jos tietää vain ulkopuolinen luottohenkilö.

        Salasuhteisiin pätee vanha sanonta: Syvissä vesissä ne isot kalat uivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi on niin vaikeaa ymmärtää, ettei nämä jutut mene siviilisäädyn mukaan? Ihmisten väliset suhteet syntyy heidän keskinäisten kemioiden perusteella, ei sen onko varattu vai sinkku. Eikä ole myöskään mikään ihme, että kaksi toisaalle varattua syttyvät toisistaan, mikä liian usein täällä jää huomiotta kokonaan, kun keskitytään syyttelemään sinkkunaisia.

        "Huoh" viimein joku järkevä... Voisko se aviopari ihan keskenään vääntää ne liittonsa asiat ja ongelmat. Jos mies tai vaimo tapaa sattumalta reissuillaan sinkun jonka kanssa viihtyy, niin ei se sinkku ole syyllinen siihen jos toisen kotona on vähän tylsää...


    • Anonyymi

      Olen nainen ja naimisissa. Jos minua alkaisi kukaan mies “piirittämään”, tuo mies muuttuisi täydelliseksi jätekasaksi silmissäni.
      Miksikö?
      Koska hänen älykkyytensä ei riitä arvostamaan aviopuolisolleni antamaa lupausta.
      Tuo jätekasa näkee ja luulee minua yhtä ala-arvoisena kuin hän itsekkin on.

      Entä jos olenkin eronnut. Ja naimisissa oleva mies alkaa “piirittämään”?
      Tuossakin tapauksessa mies muuttuu silmissäni jätekasaksi.
      Miksikö?
      Koska jätekasan älykkyys ei riitä kunnioittamaan omalle aviopuolisolleen antamaa lupausta. Tuossa jätekasa näkee ja luulee minua yhtä ala-arvoiseksi kuin itsekkin on.

      Jätekasat ovat jätekasoja, oli kasalla sitten kemiaa tai ei.

      • Anonyymi

        Toisesta ihmisestä viehättyminen ei aina ole piirittämistä, vaan hoituu muilla tavoin. Omalla tavalla jokaisella.

        Sinun ajatuskuviossasi on epäterveitä piirteitä. "Piirittäminen" > "Jätekasa". Määrittelet itsesi aviomiehesi kautta ja nimittelet ilkeästi mahdollista piirittäjää. Siis ihan vinoutunut asenne ja suhtautumistapa (tosin sillä voit välttyä piirittämiseltä). Sen sijaan että ottaisit rauhallisesti ja normaalisti. Jos joku piirittäisi kieltäytyisit siitä kohteliaasti. Onko vaikeaa? Mikäli piirittäjä piirittäisi tökerösti, kieltäytyisit/ohittaisit tyypin hieman tylymmin.

        Minua on piiritetty, ihastuttu, sekä oltu muuten viehättyneitä. En ole vetänyt hernettä nenääni, vaikka varattu koko pitkän aikuisikäni olen ollutkin. On myös ollut aina miespuolisia ystäviä kumppanin lisäksi. Olisi ihan naurettavaa olla jollekulle vihainen siitä, että viehätän häntä ja hän haluaisi viettää aikaa kanssani. Etenkin silloin, kun se minullekin sopii.


    • Anonyymi

      cm rovaniemi haaskojen pesä..

    • Anonyymi

      Ollanpa nyt nätisti ja käyttäydytään kunnioittavasti toisiamme kohtaan. Mahdotonta ottaa vakavasti tällaisia haaska -tyyppisiä aloituksia, joissa sätitään toisia ja haukutaan.

    • Anonyymi

      Tämä on hyvin tyypillinen näkemys, jossa ainoana syyllisenä nähdään nainen ja uhrina mies, vaikka todellinen pettäjä on se aviomies.

      • Anonyymi

        Tyypillinen umpikieroutunut näkemys vain toisen naisen syyllisyydestä ja syntisyydestä. Unohtaen senkin, että myös toinen nainen voi olla varattu. Tosin siinäkin nainen varmasti on ainoa syyllinen ja syntinen. On vain kaksi puhtoisen viatonta aviomiesuhria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen umpikieroutunut näkemys vain toisen naisen syyllisyydestä ja syntisyydestä. Unohtaen senkin, että myös toinen nainen voi olla varattu. Tosin siinäkin nainen varmasti on ainoa syyllinen ja syntinen. On vain kaksi puhtoisen viatonta aviomiesuhria.

        Ehkä tuolla yritetään saada omaa oloa helpotettua, "ei mun mies muuten olisi pettänyt, mutta kun se vamppi vietteli mieheni". Onko miehet tosiaan niin tahdottomia vässyköitö, että naiset aina päättää heidän puolestaan? Petetyn naisen tulisi tehdä itselleen selväksi, että se oma mie petti, koska mies HALUSI ihan itse panna sitä toista naista, toinen nainen oli vaan niin paljon kiihottavampi kuin se oma. Miksi petetty haluaa valehdella itselleen? Miksi ei myönnä tosiasioita itselleen, niin se sururyö asian kanssa pääsisi eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tuolla yritetään saada omaa oloa helpotettua, "ei mun mies muuten olisi pettänyt, mutta kun se vamppi vietteli mieheni". Onko miehet tosiaan niin tahdottomia vässyköitö, että naiset aina päättää heidän puolestaan? Petetyn naisen tulisi tehdä itselleen selväksi, että se oma mie petti, koska mies HALUSI ihan itse panna sitä toista naista, toinen nainen oli vaan niin paljon kiihottavampi kuin se oma. Miksi petetty haluaa valehdella itselleen? Miksi ei myönnä tosiasioita itselleen, niin se sururyö asian kanssa pääsisi eteenpäin.

        Totuus satuttaa! Helpompi syyttää vaan toista naista koska silloin se illuusio omasta avioliitosta/suhteesta menee rikki ja joutuu myöntämään sen tosiasian että jotain on pahasti vialla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus satuttaa! Helpompi syyttää vaan toista naista koska silloin se illuusio omasta avioliitosta/suhteesta menee rikki ja joutuu myöntämään sen tosiasian että jotain on pahasti vialla!

        Nämä toiset naiset tekevät ”mitävain” saadakseen ukkomiehet sekaisin seksistä ja imartelusta.Vaimot harvoin jaksavat ihailla ja kehua oikeasti tuntemaansa”arkimiestään”. Nämä ihanat naiset nauttivat,kun ukkomiehet riskeeraavat avioliittonsa ja perheensä heidän takiaan.Moni varakkuudellaan kehuskeleva ukkomies on tyhjätasku ilman vaimoaan. Voi olla,ettei tyhjätaskuna enää kiinnosta toista naista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tuolla yritetään saada omaa oloa helpotettua, "ei mun mies muuten olisi pettänyt, mutta kun se vamppi vietteli mieheni". Onko miehet tosiaan niin tahdottomia vässyköitö, että naiset aina päättää heidän puolestaan? Petetyn naisen tulisi tehdä itselleen selväksi, että se oma mie petti, koska mies HALUSI ihan itse panna sitä toista naista, toinen nainen oli vaan niin paljon kiihottavampi kuin se oma. Miksi petetty haluaa valehdella itselleen? Miksi ei myönnä tosiasioita itselleen, niin se sururyö asian kanssa pääsisi eteenpäin.

        Totuus on tosi karu myös toiselle naiselle, turha kaunistella. Halusi vaan panna, kaikki kävi, kunhan oli nainen - sillä, että joku olisi toista kiihottavampi ei ollut mitään merkitystä. Siis kun panetti, niin pani ja kuka vaan kohdalle osui, niin pani. Että jos petetty valehtelee itselleen, niin ihan jokainen nainen joka antaa itsensä pantavaksi, tekee saman - valehtelee itselleen olevansa kiihottavampi, kauniimpi tai mitä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä toiset naiset tekevät ”mitävain” saadakseen ukkomiehet sekaisin seksistä ja imartelusta.Vaimot harvoin jaksavat ihailla ja kehua oikeasti tuntemaansa”arkimiestään”. Nämä ihanat naiset nauttivat,kun ukkomiehet riskeeraavat avioliittonsa ja perheensä heidän takiaan.Moni varakkuudellaan kehuskeleva ukkomies on tyhjätasku ilman vaimoaan. Voi olla,ettei tyhjätaskuna enää kiinnosta toista naista!

        Sinkku olen ja 2 ukkomiestä jatkuvasti pitää yhteyttä: soittelee ja laittelee viestejä. Useammin kuin kerran viikossa, ja haluaisivat vaikka mitä. Olen käskenyt pyytämään kotoa ja selvittelemään asioitaan. Eivät kuulemma halua. Ja sekö on minun vika jos he pyynnöstä huolimatta eivät halua keskustella vaimojensa kanssa? Ja tiedoksi. Viestit ja keskustelut sisältää 99 % mukavia ja sivistyneitä tarinoita yleisistä kuulumisista, ja kaikesta maan ja taivaan välillä. Eli kuten kenen kanssa tahansa. Jos meistä toinen on sinkku ja toinen naimisissa, so?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinkku olen ja 2 ukkomiestä jatkuvasti pitää yhteyttä: soittelee ja laittelee viestejä. Useammin kuin kerran viikossa, ja haluaisivat vaikka mitä. Olen käskenyt pyytämään kotoa ja selvittelemään asioitaan. Eivät kuulemma halua. Ja sekö on minun vika jos he pyynnöstä huolimatta eivät halua keskustella vaimojensa kanssa? Ja tiedoksi. Viestit ja keskustelut sisältää 99 % mukavia ja sivistyneitä tarinoita yleisistä kuulumisista, ja kaikesta maan ja taivaan välillä. Eli kuten kenen kanssa tahansa. Jos meistä toinen on sinkku ja toinen naimisissa, so?

        Siinähän se jujun juoni piileekin, että jos olisit noiden ukkomiesten vaimo, niin he sinun parhaudestasi huolimatta tekisivät samaa, jonkun toisen sinkun kanssa. Ikävä totuus on, että hommassa on mukana salainen houkutus, kiinnijäämisen jännitys yms. Eihän se tietenkään ole sinun vika missään olosuhteissa, vaan aina sen ukkomiehen päänsisäinen vika tai oikeastaan toimintamalli. Jos ei halua todella olla noiden yhteydenottojen kohde, niin voi seuraavaan viestiin kirjoitella vastaukseksi, että voin soittaa vaimollesi ja kysyä luvan saako sinun kanssa mennä kalaan.


    • Anonyymi

      Heheh enpä tappelis kenestäkään pettäjästä kenenkään kanssa. Hullu ketju. Olisikohan päihteillä osuutta asiaan vai mikä. 🤣🤣

    • Anonyymi

      Todellakin kirjoituksesi tänne on ristiriitainen. Maa päällänsä kantaa monenlaisia miehiä kuten myös meitä naisia näin. Kunnon mies ei ruikuta avioliittoansa, kunnon mies ei vilkuile ja saalista kuin "eläintä" vieraita naisia, jos on solminnut avioliiton.
      Kunnon miehellä ei ole myöskään karavaania, joka koostuu muista naisista tai vaikka yhdestä vieraasta naisesta, jolta hän liehittelee mielin määrin ja joka on miehen salainen uskottu pahimmillaan. Kunnon mies rakastaa vaimoaan ja pyrkii teoillaan, kaikella osoittamaan, että oma vaimo on se kaikista rakkain ja tärkein.
      Naishaaska nimitystä en käyttäisi, sana jo sanana kuulostaa ikävälle.
      Aina ei ole kysymys seksistä ja sen saamisesta eikä paksusta lompakosta.
      Ikäväkseni voin todeta, että hyvin monille naisille on käynyt elämänsä aikana silleen että on törmännyt jossain merkeissä mieheen, joka on painajaisista pahin.
      Ja jos se pahin on sitten päässyt tapahtumaan, jostain syystä kahden ihmisen välillä.
      Niin eroon on vaikea päästä. Usein olen ajatellut, että pitäisi sanoa suorat sanat päin naamaa, mutta tämä vasta sitten kun rehentelijä mies menee soidinmenoissaan riittävän pitkälle. Aina kannattaa silti muistaa, että hyviä ja kunnollisia miehiä maassamme on varmasti, jotka osaavat käyttäytyä fiksusti naisia kohtaan, meitä vieraitakin naisia. Vaikka varattuja olisivatkin.

      • Anonyymi

        Kunnon miehellekin voi elämässä sattua sellainen juttu, että tulee niin paha viidenkympin villitys. Käytyään sen lävitse, kesto vajaa kaksi vuotta, on paluu taas edessä kunnon mieheen. Tämä mies ei enää anna extremeä muille kuin omalleen, jos hän vielä säilyi rinnalla tuossa myrskyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon miehellekin voi elämässä sattua sellainen juttu, että tulee niin paha viidenkympin villitys. Käytyään sen lävitse, kesto vajaa kaksi vuotta, on paluu taas edessä kunnon mieheen. Tämä mies ei enää anna extremeä muille kuin omalleen, jos hän vielä säilyi rinnalla tuossa myrskyssä.

        Niinpä tavallaan miehen vaihdevuodet. Hormooniryöppyjä heilläkin. Tämä oli kiva kuulla et ainakin yksi mies myöntää viidenkympinvillityksen. Onneksi moni vaimo ymmärtää tämän ja on vielä vierellä myrskyn laannuttua.


    • Anonyymi

      Kirjoitan lyhyesti, koska tämmöinen toisia haukkuva ja alentava aloitus pitäisi poistaa. Jokainen olemme vastuussa omista teoista emme toisten. Minuakin on petetty, joten tiedän miten pahalta se tuntuu. Kuitenkin olen aina tiennyt, että se on ollut sen miehen valinta, tietoinen päätös tehdä väärin minua kohtaan, ei sitä voi muita syyttää. Houkutuksia riittää aina maailmassa, onneksi on sellaisiakin jotka eivät niille altistu, kunnon miehiä ja naisia.

      • Anonyymi

        Jep. Näin se menee.

        Ystäväni mies petti lukuisien ja lukuisien naisien kanssa 10 vuoden aikana. Toisten kanssa usein, toisten harvakseltaan. Haukkuiko ystäväni toisia naisia? Ei. Haukkuiko hän miestään? No ei kovin häntäkään. Hän yritti ymmärtää. He tekivät keksinäisen toimintasuunnitelman, jota noudatettiin prikulleen.

        Mutta. Yksi toinen nainen (joka kaikenlisäksi oli erittäin arvostetussa ammatissa) otti ystävääni yhteyttä peräti kolme kertaa haukkuakseen hänet, koska ystäväni ei hakenut eroa miehestään.

        Tuosta altistuksesta vaan tuli mieleen, että monet miehet - etenkin tällaiset seksiaddiktit, eivät tule ajatelleeksi, että vieras nainen on uhka miehelle itselleen, vaikka mies sinisilmäisesti etsisi vain huvia, seksiä, lohtua yksinäiseen iltaan, tai mitä ikinä nyt suhteilla sitten etsiikään.


      • Anonyymi

        Samoin ajattelen, kun mies pettää, on minun ja miehen välisessä suhteessa vastuu ainoastaan sillä miehellä, ei sillä toisella naisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin ajattelen, kun mies pettää, on minun ja miehen välisessä suhteessa vastuu ainoastaan sillä miehellä, ei sillä toisella naisella.

        Näin on. Vastuuta ei nyt kertakaikkiaan saa siirretyksi oman parisuhteen ulkopuolelle.


    • Anonyymi

      No joo. Sinkku olen, ja itsekkin virheitä tehnyt aikoinaan,mutta te toiset naiset ette tekään voi käsiänne noin vain pestä asiasta. Kyllä teidän moraaliin kuuluisi ja kuuluu kunnioittaa toisen avioliittoa ja varattua miestä tai naista. Etsiä joku vapaa.niitä riittää! 🙂 siis kunnioitetaan kaikki toisten perheitä liittoja ja ajatellaan heidän lapsiaan. Ihan yhtä sen pettäjämiehen kanssa muuten ollaan. Turha valehdella itselleen. Ihan yhtä osallisia!🧜‍♀️

      • Anonyymi

        Sitä vielä että hän on huolissaan ja puolustaa perhettään. Reviiriään ja turvattua toimeentuloa. Mitä sitten. Sen mies hänelle lupasi. Vinkuu mies sitten että voivoi kun ei osaansa tahtonut , jaksanut,tai motivoitunut hoitamaan. Ei eronnut. Ottanut vastuuta. Sellainen mies tekee itsellesi saman. Etsii loputtomiin ja jokupvä ymmärtää mitä takiasi menetti.ensimmäistä loppuelämänsä kaipaa🧜‍♀️ voimia alottajalle. Olet vaan nii paras♥️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä vielä että hän on huolissaan ja puolustaa perhettään. Reviiriään ja turvattua toimeentuloa. Mitä sitten. Sen mies hänelle lupasi. Vinkuu mies sitten että voivoi kun ei osaansa tahtonut , jaksanut,tai motivoitunut hoitamaan. Ei eronnut. Ottanut vastuuta. Sellainen mies tekee itsellesi saman. Etsii loputtomiin ja jokupvä ymmärtää mitä takiasi menetti.ensimmäistä loppuelämänsä kaipaa🧜‍♀️ voimia alottajalle. Olet vaan nii paras♥️

        Olet oikeassa.


      • Anonyymi

        Millä hemmetin tavalla? Lähetän jonkun anonyymin viestin tai useamman ihan trollaus mielessä ja nainen saapuu väkivalloin vanhempien kämppään. Muutenkin olen sairas ja heikko ja nukuksissa suurimman osan päivästä, ja tuollainen bimbo tulee väkisin tarjoamaan römpsäänsä, vaikka nukun sängyssäni!!! N


      • Anonyymi

        Usein näissä keski-ikäisten pettämisissä kumpikin on varattu eli sillä toisella naisella on oma mies myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä vielä että hän on huolissaan ja puolustaa perhettään. Reviiriään ja turvattua toimeentuloa. Mitä sitten. Sen mies hänelle lupasi. Vinkuu mies sitten että voivoi kun ei osaansa tahtonut , jaksanut,tai motivoitunut hoitamaan. Ei eronnut. Ottanut vastuuta. Sellainen mies tekee itsellesi saman. Etsii loputtomiin ja jokupvä ymmärtää mitä takiasi menetti.ensimmäistä loppuelämänsä kaipaa🧜‍♀️ voimia alottajalle. Olet vaan nii paras♥️

        Turvattu toimeentulo? Onko vielä nykyään naisia, jotka eivät ole hankkineet koulutusta ja työtä vaan ovat riippuvaisia miehen toimeentulosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvattu toimeentulo? Onko vielä nykyään naisia, jotka eivät ole hankkineet koulutusta ja työtä vaan ovat riippuvaisia miehen toimeentulosta?

        Älä vingu.ihan sama. Varattu on varattu ja varatun piirittäjä on horo. Totuus ei tulessa pala.🧜‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vingu.ihan sama. Varattu on varattu ja varatun piirittäjä on horo. Totuus ei tulessa pala.🧜‍♀️

        Jos molemmat varattuja niin kumpi on piirittäjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos molemmat varattuja niin kumpi on piirittäjä?

        Molemmat tietty.🧜‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmat tietty.🧜‍♀️

        Ei voi olla molemmat piirittäjiä. Edellä sanottiin:
        "Varattu on varattu ja varatun piirittäjä on horo"

        Itse tulkitsisin sen niin, että 2x varattu = varattu on varattu ja varattu on varattu - eli kumpikaan ei ole piirittäjä.


    • Anonyymi

      Minä kyllä ymmärrän tämän alkuperäisen viestinkin sanoman. Olen itse joutunut petetyksi ja alussa ajattelin samalla tavalla, että miksi ihmeessä nainen koskee varattuun mieheen ja tavallaan käänsin koko homman sen naisen syyksi. Se oli jonkin sortin pelastautumiskeino tai yritys. Nyt puolta vuotta myöhemmin ymmärrän, että kyllähän se ihan on minun mieheni oma syy kun lähtee hakeman seksiä jostain muualta kuin kotoa. 26-vuotta meillä takana ja kaikki särkyi pieniin palasiin hetkessä!
      Ei tästä kuitenkaan voi ulkopuolisia syytellä, sillä silloin valehtelet myös itsellesi.

    • Varsinkin kärsimään eniten joutuva, saattaa nimitellä toista siskoa haaskaksi, mutta ei ota sitä huomioon, että "haaska" voi olla oikeasti rakastunut. Rakastuminen on mielisairauteen verrattava tila, jossa "haaska" on täysin sekaisin, eikä voi vähääkään kontrolloida käytöstään.

      Huumeitten käyttö ja alkoholistinen juominen, johtuvat siitä, että kemikaali huijaa juuri samoja hermoratoja, jotka jo ovat aivoissamme rakastumista eli koukkuun jäämistä toteuttamassa. Tila on hallitsematon. Rakastumista ei ole hallittavissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe