Emotionalisuuden puute.

Anonyymi-ap

Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain".

Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta.

Mutta heistä ei vaan ole elämään "emotionaalisien" kanssa..,tasaveroisesti.

He eivät jäisi mitään vaille, he vaan saisivat jotain "liikaa".

Tää on mun teoria...

203

1233

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monille emotionalisuuden puute on suojamekanismi. Tuo näyttäytyy usein kylmäkiskoisuutena, välinpitämättömyytenä, tai vaikeutena ymmärtää muiden tunteita.

      • Anonyymi00001

        Kiukutteluna? Voi olla?

        Mua kiinnostaa tämä aihe.

        Oon jotain pieniä juttuja kasaillut, mutta ettei tää menisi jonkun oletuksen vahvistukseen...tutkisin monelta kantilta tähän. 🙂


      • Anonyymi00010

        Emonationaalisuuden puute syntyy useinkin emotionaalisesta uupumuksesta, josta puolestaan syntyy tavallaan tuo suojamekanismi.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Emonationaalisuuden puute syntyy useinkin emotionaalisesta uupumuksesta, josta puolestaan syntyy tavallaan tuo suojamekanismi.

        Aha... tuosta en oo kuullutkaan... 🤔


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Aha... tuosta en oo kuullutkaan... 🤔

        Ehkä alan tajutakin mistä kyse....🤔


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Aha... tuosta en oo kuullutkaan... 🤔

        Se tarkoittaa sitä että kun jossain vaiheessa aivan pakosti vaan on niin lopen kyllästynyt akkojen kotkotuksiin ettei halua enää kuullakaan niitä iänikuisia valitusvirsiä.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Se tarkoittaa sitä että kun jossain vaiheessa aivan pakosti vaan on niin lopen kyllästynyt akkojen kotkotuksiin ettei halua enää kuullakaan niitä iänikuisia valitusvirsiä.

        Pitäisi keskittyä sitten johonkin muuhun....


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Se tarkoittaa sitä että kun jossain vaiheessa aivan pakosti vaan on niin lopen kyllästynyt akkojen kotkotuksiin ettei halua enää kuullakaan niitä iänikuisia valitusvirsiä.

        😂😂


      • Anonyymi00076

        It just sceptism bruh


      • Anonyymi00077
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Emonationaalisuuden puute syntyy useinkin emotionaalisesta uupumuksesta, josta puolestaan syntyy tavallaan tuo suojamekanismi.

        Joo ei jaksa hyysää tmt


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Aha... tuosta en oo kuullutkaan... 🤔

        No en gubbe minäkään, monologissas ”kuulin” eka kertaa tästäkin lol


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Ehkä alan tajutakin mistä kyse....🤔

        Se olis suotavaa joo.


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Se tarkoittaa sitä että kun jossain vaiheessa aivan pakosti vaan on niin lopen kyllästynyt akkojen kotkotuksiin ettei halua enää kuullakaan niitä iänikuisia valitusvirsiä.

        No sä et sitte ainakaa ole olkapää


      • Anonyymi00081
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Pitäisi keskittyä sitten johonkin muuhun....

        Vedä vaikka käteen näin alkuun?


      • Anonyymi00183

        Kylmää, kovaa ja sydämetöntä hyväkskäyttöä … se on rakaa satuttamista.


    • Emotionaalisuuden puute johtuu puutoksesta aivojen hermoradoissa. Ei ole olemassa lääkitystä eikä lääkkeetöntä menetelmää, esim. uskonto, šamanismi tai psykoterapia, jolla tila olisi muutettavissa.

      • Anonyymi00002

        Voi se olla jotain "rakenteellistakin"...???

        Mutta itselle tulee mieleen, että jos jostain ei ole "omakohtaista" kokemusta, ei voi tiedostaa mistä on kyse...

        "Jos lusikalla annettu, ei kauhalla voi vaatia"


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Voi se olla jotain "rakenteellistakin"...???

        Mutta itselle tulee mieleen, että jos jostain ei ole "omakohtaista" kokemusta, ei voi tiedostaa mistä on kyse...

        "Jos lusikalla annettu, ei kauhalla voi vaatia"

        Yleensä pystyy empatialla samaistumaan vaikkei olisi henkilökohtaista kokemusta.

        On itseasiassa tutkittua tietoa, että raskaat kokemukset vähentävät empaattista suhtautumista eli, jos on joutunut selviytymään psyyken sietokyvyn äärirajoille vievistä kokemuksista, ei enää suhtaudu niin empaattisesti ns. pikkuasioista valittaviin tai edes heihin, jotka käyvät läpi samoja kokemuksia.

        Ei empatia ole kadonnut, mutta rajanveto on tiedostetumpaa ja valikoivempaa.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Yleensä pystyy empatialla samaistumaan vaikkei olisi henkilökohtaista kokemusta.

        On itseasiassa tutkittua tietoa, että raskaat kokemukset vähentävät empaattista suhtautumista eli, jos on joutunut selviytymään psyyken sietokyvyn äärirajoille vievistä kokemuksista, ei enää suhtaudu niin empaattisesti ns. pikkuasioista valittaviin tai edes heihin, jotka käyvät läpi samoja kokemuksia.

        Ei empatia ole kadonnut, mutta rajanveto on tiedostetumpaa ja valikoivempaa.

        Okei... tuon itsekin olen huomannut...mutta toisaalta on myös empatiaa sille "huonosti ymmärretyksi tulemisesta"... mutta "tie pitää käydä". 🙂


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Yleensä pystyy empatialla samaistumaan vaikkei olisi henkilökohtaista kokemusta.

        On itseasiassa tutkittua tietoa, että raskaat kokemukset vähentävät empaattista suhtautumista eli, jos on joutunut selviytymään psyyken sietokyvyn äärirajoille vievistä kokemuksista, ei enää suhtaudu niin empaattisesti ns. pikkuasioista valittaviin tai edes heihin, jotka käyvät läpi samoja kokemuksia.

        Ei empatia ole kadonnut, mutta rajanveto on tiedostetumpaa ja valikoivempaa.

        Olen täysin samaa mieltä! Parisuhteeni huonot kokemukset ovat vähentäneet empaattisuutta minussa! Mutta on muitakin syitä, miksi en enää halua uutta suhdetta kenenkään kanssa, mutta sen verran kerron että ne liitttyvät sairauksiin, joista osa puhkesi siitä syystä, että menetin itselleni todella mieluisan työpaikan!


      • Anonyymi00005 kirjoitti:

        Yleensä pystyy empatialla samaistumaan vaikkei olisi henkilökohtaista kokemusta.

        On itseasiassa tutkittua tietoa, että raskaat kokemukset vähentävät empaattista suhtautumista eli, jos on joutunut selviytymään psyyken sietokyvyn äärirajoille vievistä kokemuksista, ei enää suhtaudu niin empaattisesti ns. pikkuasioista valittaviin tai edes heihin, jotka käyvät läpi samoja kokemuksia.

        Ei empatia ole kadonnut, mutta rajanveto on tiedostetumpaa ja valikoivempaa.

        Monet valittavat turhasta. Ollaan eletty niin pumpulissa, että pienetkin vastoinkäymiset murtavat koko maailman. Heiltä puuttuu perspektiivi asioihin, eikä turhaa uli ulia jaksa kuunnella, kun kaikki on todellisuudessa paremmin kuin hyvin.


      • Anonyymi00082
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Yleensä pystyy empatialla samaistumaan vaikkei olisi henkilökohtaista kokemusta.

        On itseasiassa tutkittua tietoa, että raskaat kokemukset vähentävät empaattista suhtautumista eli, jos on joutunut selviytymään psyyken sietokyvyn äärirajoille vievistä kokemuksista, ei enää suhtaudu niin empaattisesti ns. pikkuasioista valittaviin tai edes heihin, jotka käyvät läpi samoja kokemuksia.

        Ei empatia ole kadonnut, mutta rajanveto on tiedostetumpaa ja valikoivempaa.

        Too old that shit too


    • Anonyymi00003

      Voi kuule saatan olla hyvinkin emotionaalinen, muttaolwn joutunut omaksumaan ulosannin, josta syntyy vaikutelma etten välitä tippaakaan. Sitä se teettää, kun asuu ympäristössä, jossa porukan päämäärä on lähinnä vaikeuttaa elämää ja " ohjata" haluamaansa suuntaan, vaikkeivat päätökseni ja asiani kuulu heille tippaakaan.

      • Anonyymi00008

        Mä en itse ole huolissani tajuuks muut mun emotionaalisuuttani... ei tarvitse. 🙂


      • Anonyymi00083

        Onko sulla joskus kypäräkin päässä


      • Anonyymi00084
        Anonyymi00083 kirjoitti:

        Onko sulla joskus kypäräkin päässä

        Tässä on toinenkin taso


    • Anonyymi00004

      Mun teoria on se, että tarvitset terapiaa.

      • Anonyymi00007

        Varmaan...


      • Anonyymi00085

        Sää oot tästä palstaäijästä tämmösen teorian tuhertanu kaikessa hiljaisuudessa? T


      • Anonyymi00086
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Varmaan...

        Sääki oot ekan vuoden harjoittelussa jo ?


    • Anonyymi00009

      Kyse voi olla emotionaalisesta uupumuksesta, se on yleistä, mutta hoituu terapialla ym

      Pysyvän luonteisessa puutetilassa on todennäköisesti kyse Aleksitymiasta.

      • Anonyymi00011

        En kyllä diagnooseja etsinyt tällä aloituksella...

        Yleisemmin...


      • Anonyymi00014

        Ihan sama mikä syy on kenelläkin, mutta minä koen, että minulle riittää yksi 30 vuotta kestänyt parisuhde! Ihan samoin kuin äitini ja mummini, joista kumpikaan ei enää halunnut minkäänlaista suhdetta kenenkään kanssa jäätyään yksin!


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Ihan sama mikä syy on kenelläkin, mutta minä koen, että minulle riittää yksi 30 vuotta kestänyt parisuhde! Ihan samoin kuin äitini ja mummini, joista kumpikaan ei enää halunnut minkäänlaista suhdetta kenenkään kanssa jäätyään yksin!

        Niin.... siis itse olet emotionaalinen ja toinen ei?

        Sitähän aloituksessa sanoin... kai?


      • Anonyymi00090
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Ihan sama mikä syy on kenelläkin, mutta minä koen, että minulle riittää yksi 30 vuotta kestänyt parisuhde! Ihan samoin kuin äitini ja mummini, joista kumpikaan ei enää halunnut minkäänlaista suhdetta kenenkään kanssa jäätyään yksin!

        No ite en vielä niin pitkää saunareissua oo guppe tehnykkää, voimia


      • Anonyymi00091
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Niin.... siis itse olet emotionaalinen ja toinen ei?

        Sitähän aloituksessa sanoin... kai?

        Loistakaa kaikki kuin timantit- rihanna


    • Juu, tuttu tunne. Jotakin en tässä yhtälössä oikeen ymmärrä.

      Mutta joo, ei nää mun kommentit oikeestaan oo kaikki mieöipiyeitä, enemmänkin ääneen ajattelua. Pidettäs vähä niin ku aivoriihi.

      • Anonyymi00022

        Aivohiiri sinun tapauksessasi kylläkin....


    • Anonyymi00016

      Ainakin itselläni on emotionaalinen uupumus. Niin kuormittunut herkkyydestäni ja vahvoista tunteistani, että tasaan sitä sisäistä tilaa sillä, että pyrin pitämään kaiken mahdollisimman tasaisena ja draamattomana. Moni on varmaan sen tulkinnut väärin esim. just tunteiden puutteena vaikka tila on täysin päinvastainen. En räisky kenenkään silmille vaikka vahvat tunteet onkin.

      • Anonyymi00017

        Sinun pitäisi ymmärtää se, että se henkilö josta olet kiinnostunut ei ole kiinnostunut sinusta millään tavalla! Hän ei halua olla missään tekemisissä kanssasi koskaan! Pääset helpommalla, kun unohdat hänet!


      • Anonyymi00018

        Nyt ehkä alan ymmärtää tuon termin...🤔

        Mutta tuotahsn voidaan nimetä myös ehkä kyynisyydeksi? 🤔

        Onko se samaa?


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Sinun pitäisi ymmärtää se, että se henkilö josta olet kiinnostunut ei ole kiinnostunut sinusta millään tavalla! Hän ei halua olla missään tekemisissä kanssasi koskaan! Pääset helpommalla, kun unohdat hänet!

        No kuka se henkilö sitten on? Sinä se et ainakaan ole ja muiden puolesta puhujiin en luota. Vahva veikkaus, että oletuksesi ei edes osu.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Nyt ehkä alan ymmärtää tuon termin...🤔

        Mutta tuotahsn voidaan nimetä myös ehkä kyynisyydeksi? 🤔

        Onko se samaa?

        Ei ole sama


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Ei ole sama

        Ei minustakaan...

        Minusta tälläisestä asiasta ei vaan puhuta....tajuta....


      • Anonyymi00092

        Minä oon käyny kans kurssin tästä.


      • Anonyymi00093
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Nyt ehkä alan ymmärtää tuon termin...🤔

        Mutta tuotahsn voidaan nimetä myös ehkä kyynisyydeksi? 🤔

        Onko se samaa?

        Ookko varma ettei psykopatiaa?


      • Anonyymi00094
        Anonyymi00093 kirjoitti:

        Ookko varma ettei psykopatiaa?

        Tai antipatiaa?


      • Anonyymi00122
        Anonyymi00093 kirjoitti:

        Ookko varma ettei psykopatiaa?

        Psykopatia on tän vastakohta eli ettei ole tunteita.


      • Anonyymi00169
        Anonyymi00122 kirjoitti:

        Psykopatia on tän vastakohta eli ettei ole tunteita.

        No sittenhän meitä on kaks. Keulii


      • Anonyymi00170
        Anonyymi00169 kirjoitti:

        No sittenhän meitä on kaks. Keulii

        Saanko minä suojatyö?


    • Anonyymi00019

      En ollenkaan ymmärrä mitä tarkoitat, pystytkö täsmentämään tuota mitenkään?

      • Anonyymi00025

        Se tarkoittaa sitä että, et ole minulle millään tavalla mieluinen ihminen! Olet väärän ikäinen ja mikä pahinta olet stalkkeri! Tunnen syvää inhoa sinua kohtaan! Piiritit minua, mutta suusta ei tullut koskaan yhtään sanaa ja siksi koen, että olet täysin samanlainen kuin eksäni oli! Ja paina tämä mieleesi, en ole koskaan halunnut tutustua sinuun!


      • Anonyymi00026

        No hahmottelen sitä itsekin...🤔

        Itse olen mielestäni emotionaalinen ihminen ja huomaan, ettei sitä samaa vastavuoroisesti muilta vaan saa... eikä kyse ole siitä, etteikö ihmisiset haluisi sitä "tuottaa", mutta eivät vaan siihen kykene...🤔

        Ehkä toisaalta uuvunkin yrittämiseen, että joku muukin olisi "vastaemotionaalinen".....🤔


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Se tarkoittaa sitä että, et ole minulle millään tavalla mieluinen ihminen! Olet väärän ikäinen ja mikä pahinta olet stalkkeri! Tunnen syvää inhoa sinua kohtaan! Piiritit minua, mutta suusta ei tullut koskaan yhtään sanaa ja siksi koen, että olet täysin samanlainen kuin eksäni oli! Ja paina tämä mieleesi, en ole koskaan halunnut tutustua sinuun!

        Tää ei ollut ap...


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        No hahmottelen sitä itsekin...🤔

        Itse olen mielestäni emotionaalinen ihminen ja huomaan, ettei sitä samaa vastavuoroisesti muilta vaan saa... eikä kyse ole siitä, etteikö ihmisiset haluisi sitä "tuottaa", mutta eivät vaan siihen kykene...🤔

        Ehkä toisaalta uuvunkin yrittämiseen, että joku muukin olisi "vastaemotionaalinen".....🤔

        En vaan ymmärrä yhtään. Ei varmaan kukaan muukaan ymmärrä.


      • Anonyymi00095

        Vastatkaa kaikki vaikka omista tunteista?


      • Anonyymi00096
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Se tarkoittaa sitä että, et ole minulle millään tavalla mieluinen ihminen! Olet väärän ikäinen ja mikä pahinta olet stalkkeri! Tunnen syvää inhoa sinua kohtaan! Piiritit minua, mutta suusta ei tullut koskaan yhtään sanaa ja siksi koen, että olet täysin samanlainen kuin eksäni oli! Ja paina tämä mieleesi, en ole koskaan halunnut tutustua sinuun!

        Ni mitä dude tässä sun tarinassa gubbe teki- tuijotti vaa ku sonni uutta navettaa? Lapin sananlasku.


      • Anonyymi00097
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        En vaan ymmärrä yhtään. Ei varmaan kukaan muukaan ymmärrä.

        No sittenhän te ette ole yksin tjn


      • Anonyymi00167
        Anonyymi00095 kirjoitti:

        Vastatkaa kaikki vaikka omista tunteista?

        About to get cooked but maybe just not like that happy healin


      • Anonyymi00168
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        No hahmottelen sitä itsekin...🤔

        Itse olen mielestäni emotionaalinen ihminen ja huomaan, ettei sitä samaa vastavuoroisesti muilta vaan saa... eikä kyse ole siitä, etteikö ihmisiset haluisi sitä "tuottaa", mutta eivät vaan siihen kykene...🤔

        Ehkä toisaalta uuvunkin yrittämiseen, että joku muukin olisi "vastaemotionaalinen".....🤔

        No kyllä ehkä kerran voi loppuun asti kuunnella, mut jos mitää uusia nyansseja ei ilmene ni


      • Anonyymi00171
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Se tarkoittaa sitä että, et ole minulle millään tavalla mieluinen ihminen! Olet väärän ikäinen ja mikä pahinta olet stalkkeri! Tunnen syvää inhoa sinua kohtaan! Piiritit minua, mutta suusta ei tullut koskaan yhtään sanaa ja siksi koen, että olet täysin samanlainen kuin eksäni oli! Ja paina tämä mieleesi, en ole koskaan halunnut tutustua sinuun!

        Entä jos kertoisit tuon henkilölle itselleen, etkä vain tuuleen huutaisi 😂


    • Anonyymi00027

      Onneksi palstalla on joku joka tietää muiden puolesta heidän asiansa paremmin niin voi uskotella itsellensä ja muille omia uskomuksiaan tosina.

      • Anonyymi00098

        Heittäkää ny nämäjännäihmis-skeemat pusikkoon jo isot ihmiset


      • Anonyymi00166
        Anonyymi00098 kirjoitti:

        Heittäkää ny nämäjännäihmis-skeemat pusikkoon jo isot ihmiset

        Eikä mitään hivakoita


    • Anonyymi00028

      Oma teoria on että ihmiset ei vaan vielä ole valmiita ottamaan tätä planeettaa haltuun niin kuin kuuluisi. On mitä on

      • Anonyymi00099

        No ei kiitos tämmöstä ressiä mulle


    • Anonyymi00032

      Jos mietin asiaa parisuhteen kannalta, niin osapuolten emotionaalisuuden tason olisi jotenkin kohdattava. Se ei välttämättä tarkoita tismalleen yhtä emotionaalista lähestymistapaa asioihin, mutta yhdistelmän on toimittava.

      Tärkeintä mielestäni on, että osaa kohdata toisen ihmisen tunnetasolla, vaikka oma tunnetaso ei olisi yhtä voimakas kuin toisella. Se, että antaa tilaa sekä toisen että omille tunteille. Pahinta on tunteiden pakoilu. Jos jatkuvasti juoksee niitä karkuun, löytää ne joku päivä edestään ja silloin niiden perkaaminen saattaa olla isompi urakka kuin mihin kyvyt riittää.

      Aletheias

      • Anonyymi00033

        Mä oon omienkin tunteiden käsittelyn kanssa noobie..mutta aina oon kyllä huomannut sen, että "meneekö nallekarkit tasan".

        Katsoin yövuoroissa "metsolat" aikalsilla läpi....

        Ja ymmärrän, että ihmisille jäi "Kari Kaukovaarasta" synkkä mieli.... Sen hahmon oiva näyttelijä ei saanut roolin takia oikein enää mitään muita rooleja.... niin kovaa se uppos...muuta siinäkin pitäisi "ymmärtää homman nimi"......🤔


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Mä oon omienkin tunteiden käsittelyn kanssa noobie..mutta aina oon kyllä huomannut sen, että "meneekö nallekarkit tasan".

        Katsoin yövuoroissa "metsolat" aikalsilla läpi....

        Ja ymmärrän, että ihmisille jäi "Kari Kaukovaarasta" synkkä mieli.... Sen hahmon oiva näyttelijä ei saanut roolin takia oikein enää mitään muita rooleja.... niin kovaa se uppos...muuta siinäkin pitäisi "ymmärtää homman nimi"......🤔

        Ei meistä kukaan mitään pro-tason tekijöitä ole, kun kyseessä on tunteiden käsittely, mutta silloin on jo pitkällä, kun ylipäätään haluaa käsitellä tunteitaan ja uskaltaa nähdä ja kokea niitä.

        En ole katsonut Metsoloita, joten en tuohon hahmoon osaa ottaa sen enempää kantaa, mutta kuulostaa vähintäänkin tunteikkaalta hahmolta.

        Aletheias


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Ei meistä kukaan mitään pro-tason tekijöitä ole, kun kyseessä on tunteiden käsittely, mutta silloin on jo pitkällä, kun ylipäätään haluaa käsitellä tunteitaan ja uskaltaa nähdä ja kokea niitä.

        En ole katsonut Metsoloita, joten en tuohon hahmoon osaa ottaa sen enempää kantaa, mutta kuulostaa vähintäänkin tunteikkaalta hahmolta.

        Aletheias

        Herran jestas!!!

        Äkkiä Arenaan ja katso. Kulttisarja. 😁


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Herran jestas!!!

        Äkkiä Arenaan ja katso. Kulttisarja. 😁

        Ehkä pitäisi antaa mahdollisuus 😊 Vaikka joskus koen suomalaisen fiilmiteollisuden tuotokset jotenkin turhan melankolisiksi. En oikein jaksa sellaista elämän surkuttelua ja keittiönpöydän ääressä juopottelua, mitä tuntuu olevan melkein kaikissa suomalaisissa tuotoksissa.

        Aletheias


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Ehkä pitäisi antaa mahdollisuus 😊 Vaikka joskus koen suomalaisen fiilmiteollisuden tuotokset jotenkin turhan melankolisiksi. En oikein jaksa sellaista elämän surkuttelua ja keittiönpöydän ääressä juopottelua, mitä tuntuu olevan melkein kaikissa suomalaisissa tuotoksissa.

        Aletheias

        Ei toi oo sitä pelkästään...vaikka on siinä vähän sitäkin..

        Mut yllättävän hyvä. 🙂


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Ei toi oo sitä pelkästään...vaikka on siinä vähän sitäkin..

        Mut yllättävän hyvä. 🙂

        Ei suomalaiset oo aiemmin ja myöhemminkään tuollsiseen pystyneetkään. Spessusarja. 🙂


      • Anonyymi00100

        Niistä pitää piirtää yhessä senmosia pylpyröitä taululle


      • Anonyymi00123
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Ei suomalaiset oo aiemmin ja myöhemminkään tuollsiseen pystyneetkään. Spessusarja. 🙂

        Täytyy ehkä antaa mahdollisuus 😊

        Viimeksi katsoin jonkun brittiläisen rikossarjan, mikähän se oli.. 🤔 Katsoin koko kauden melkein putkeen kipeänä ollessani.

        Aletheias


      • Anonyymi00124
        Anonyymi00100 kirjoitti:

        Niistä pitää piirtää yhessä senmosia pylpyröitä taululle

        Pylpyröistä voi olla joskus apua tunteiden käsittelyssä. Ei lainkaan huono idea 😊

        Aletheias


      • Anonyymi00139
        Anonyymi00123 kirjoitti:

        Täytyy ehkä antaa mahdollisuus 😊

        Viimeksi katsoin jonkun brittiläisen rikossarjan, mikähän se oli.. 🤔 Katsoin koko kauden melkein putkeen kipeänä ollessani.

        Aletheias

        Kannattaa. 🙂

        Mutta joo. Toi emotionaalisuus on tärkeä osa joillekin. Mm. Allekirjoittaneelle nimenomaan parisuhteessa. Ja kyllä se pitää olla luontevaa. Tapahtua pyytämättä, sekä tarpeesta.

        Sehän on niin aktiivisena, että passiivisena tarve.

        Ja henkilökohtaisesti itselläni se on suurin syy, miksi en mistään suhteesta edes haaveile. Olen ihmetellyt, miksi en vaan saa jotain, vaikka olisi kuinka mukavien ksnssa yritystä. Kemiat osuu, seksi hyvä... mut jokin vaan tökkii...

        No tämä se on...Emotionaalisuus puuttuu. Sitä ei ole ja suhde jää yksipuoleiseksi. En vaan ole pystynyt sanoittamaan sitä itselleni.


      • Anonyymi00164
        Anonyymi00139 kirjoitti:

        Kannattaa. 🙂

        Mutta joo. Toi emotionaalisuus on tärkeä osa joillekin. Mm. Allekirjoittaneelle nimenomaan parisuhteessa. Ja kyllä se pitää olla luontevaa. Tapahtua pyytämättä, sekä tarpeesta.

        Sehän on niin aktiivisena, että passiivisena tarve.

        Ja henkilökohtaisesti itselläni se on suurin syy, miksi en mistään suhteesta edes haaveile. Olen ihmetellyt, miksi en vaan saa jotain, vaikka olisi kuinka mukavien ksnssa yritystä. Kemiat osuu, seksi hyvä... mut jokin vaan tökkii...

        No tämä se on...Emotionaalisuus puuttuu. Sitä ei ole ja suhde jää yksipuoleiseksi. En vaan ole pystynyt sanoittamaan sitä itselleni.

        No jos pitää oikeen erikseen kysäistä että niin mistä halusit jutella ja teema valita, nii anti olla


      • Anonyymi00165
        Anonyymi00124 kirjoitti:

        Pylpyröistä voi olla joskus apua tunteiden käsittelyssä. Ei lainkaan huono idea 😊

        Aletheias

        Siunaa koko maa ilmaa


      • Anonyymi00174
        Anonyymi00139 kirjoitti:

        Kannattaa. 🙂

        Mutta joo. Toi emotionaalisuus on tärkeä osa joillekin. Mm. Allekirjoittaneelle nimenomaan parisuhteessa. Ja kyllä se pitää olla luontevaa. Tapahtua pyytämättä, sekä tarpeesta.

        Sehän on niin aktiivisena, että passiivisena tarve.

        Ja henkilökohtaisesti itselläni se on suurin syy, miksi en mistään suhteesta edes haaveile. Olen ihmetellyt, miksi en vaan saa jotain, vaikka olisi kuinka mukavien ksnssa yritystä. Kemiat osuu, seksi hyvä... mut jokin vaan tökkii...

        No tämä se on...Emotionaalisuus puuttuu. Sitä ei ole ja suhde jää yksipuoleiseksi. En vaan ole pystynyt sanoittamaan sitä itselleni.

        Tuon takia naisilla on niitä tyttöystäviä joiden kanssa harjoittaa emotionaalisuutta, mies hoitaa muut asiat.


      • Anonyymi00175
        Anonyymi00139 kirjoitti:

        Kannattaa. 🙂

        Mutta joo. Toi emotionaalisuus on tärkeä osa joillekin. Mm. Allekirjoittaneelle nimenomaan parisuhteessa. Ja kyllä se pitää olla luontevaa. Tapahtua pyytämättä, sekä tarpeesta.

        Sehän on niin aktiivisena, että passiivisena tarve.

        Ja henkilökohtaisesti itselläni se on suurin syy, miksi en mistään suhteesta edes haaveile. Olen ihmetellyt, miksi en vaan saa jotain, vaikka olisi kuinka mukavien ksnssa yritystä. Kemiat osuu, seksi hyvä... mut jokin vaan tökkii...

        No tämä se on...Emotionaalisuus puuttuu. Sitä ei ole ja suhde jää yksipuoleiseksi. En vaan ole pystynyt sanoittamaan sitä itselleni.

        Suhteessa on tunnetason kohtaamisen osuttava kohdilleen, muuten se jää vajaaksi. Ei sitä paikkaa hyvä arki tai hyvä seksikään. Omasta mielestäni myös seksistä jää uupumaan se syvin nautinto, jos tunnetaso jää vajaaksi.

        Koetko, että kohdallasi tuo tunne on jäänyt vajaaksi sen takia, ettei vain ole ollut riittävää yhteensopivuutta vai ettet itse ole päässyt toivomallesi tunnetasolle?

        Aletheias


      • Anonyymi00182
        Anonyymi00175 kirjoitti:

        Suhteessa on tunnetason kohtaamisen osuttava kohdilleen, muuten se jää vajaaksi. Ei sitä paikkaa hyvä arki tai hyvä seksikään. Omasta mielestäni myös seksistä jää uupumaan se syvin nautinto, jos tunnetaso jää vajaaksi.

        Koetko, että kohdallasi tuo tunne on jäänyt vajaaksi sen takia, ettei vain ole ollut riittävää yhteensopivuutta vai ettet itse ole päässyt toivomallesi tunnetasolle?

        Aletheias

        No joo, se tunnetasokin on laaja käsite. Kaikki tunteentapaiset sinne voi ympätä...
        Mutta kyllähän kaikki tunnemaailma vaikuttaa ihan kaikkeen.

        Kai se oli jotain, ettei samalla sivulla oltu. Se näkyi monessa asiassa. Mutta mitä oon nytten tämän kevään aikana täälläkin vaikka kirjoitellut erilaisten ihmisten kanssa, niin yllättävän monella on sellaista tunneköyhyyttä. Sille ei vaan voi mitään. Oon sitä miettinyt joskus niinkin, että harvemmin keskimäärin miehille tälläiset ei ole niin tärkeitä ja naisien on ehkä vaikeaa sitten suhtautua sellaiseen, jolle ne on tärkeitä? Mutta mä luulen vaan, että siitä ei ole omakohtaista kokemusta ja se vaan ei ole joillekin tärkeää. Tavallaan jos ei mistään paremmasta mitään tiedä, niin eipä sitä haikailekaan.


      • Anonyymi00186
        Anonyymi00182 kirjoitti:

        No joo, se tunnetasokin on laaja käsite. Kaikki tunteentapaiset sinne voi ympätä...
        Mutta kyllähän kaikki tunnemaailma vaikuttaa ihan kaikkeen.

        Kai se oli jotain, ettei samalla sivulla oltu. Se näkyi monessa asiassa. Mutta mitä oon nytten tämän kevään aikana täälläkin vaikka kirjoitellut erilaisten ihmisten kanssa, niin yllättävän monella on sellaista tunneköyhyyttä. Sille ei vaan voi mitään. Oon sitä miettinyt joskus niinkin, että harvemmin keskimäärin miehille tälläiset ei ole niin tärkeitä ja naisien on ehkä vaikeaa sitten suhtautua sellaiseen, jolle ne on tärkeitä? Mutta mä luulen vaan, että siitä ei ole omakohtaista kokemusta ja se vaan ei ole joillekin tärkeää. Tavallaan jos ei mistään paremmasta mitään tiedä, niin eipä sitä haikailekaan.

        Tunteet voivat olla monelle vaikea alue. Ja ehkä myös tuossa on perää, että jotkut saattavat kokea hankalaksi kohdata nimenomaan miehen tarvetta tunneyhteyteen. Miehellä on ehdottomasti sama oikeus tunteisiin kuin naisellakin.

        Ja jollei tunnu oikealta, niin ei tunnu. Jos kokee, että toinen ei arvosta tunteita tai tunneyhteyttä samalla tavalla kuin itse, niin sitä jää aina hieman vajaaksi eikä ainakaan korjaa tuota puutetta.

        Aletheias


      • Anonyymi00187
        Anonyymi00186 kirjoitti:

        Tunteet voivat olla monelle vaikea alue. Ja ehkä myös tuossa on perää, että jotkut saattavat kokea hankalaksi kohdata nimenomaan miehen tarvetta tunneyhteyteen. Miehellä on ehdottomasti sama oikeus tunteisiin kuin naisellakin.

        Ja jollei tunnu oikealta, niin ei tunnu. Jos kokee, että toinen ei arvosta tunteita tai tunneyhteyttä samalla tavalla kuin itse, niin sitä jää aina hieman vajaaksi eikä ainakaan korjaa tuota puutetta.

        Aletheias

        Jep, näin se on.

        Eipä tuohon oikein enää mitään oi tuumia. 😀

        Aloitusvoitto Suomelle Skodacupissa. 😁


      • Anonyymi00188
        Anonyymi00187 kirjoitti:

        Jep, näin se on.

        Eipä tuohon oikein enää mitään oi tuumia. 😀

        Aloitusvoitto Suomelle Skodacupissa. 😁

        Ihanaa, kun saa viimeisen sanan 😅

        Meinasi vähän jännittää välillä, mutta hyvin päättyi tuo peli 😊 Voi helpottuneena mennä nauttimaan saunan lämmöstä.. .

        Aletheias


    • Hyvä teoria. Tulee taas mieleen se kirja: "Idiootit ympärilläni", mutta kuka rakentaisi sillan?

      • Anonyymi00034

        Ei ehkä voi tehdä "siltaa"...🤔

        On jotain tai ei...


      • Anonyymi00034 kirjoitti:

        Ei ehkä voi tehdä "siltaa"...🤔

        On jotain tai ei...

        Miksei? Happoradio laulaa: "Mä voin olla silta.." 😌


      • Anonyymi00035
        Mu5tasydän kirjoitti:

        Miksei? Happoradio laulaa: "Mä voin olla silta.." 😌

        Silta oikeastaan onnistuu, mut kulkeeko siinä puoleen ja toiseen kaikkee? 🤔


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Silta oikeastaan onnistuu, mut kulkeeko siinä puoleen ja toiseen kaikkee? 🤔

        Mulle tulee mieleen oikeesti Don Huonojen "kissaihmiset".

        Tiijätkö kissat? Nehän kyöhnää vähän ksikkia, mutta silti ne ei ole lojaaleja "mukaville", kuten koirat.... niiden kiinnostuksen saa jostain mistä ne diggaaa...todella. 🙂


      • Anonyymi00036 kirjoitti:

        Mulle tulee mieleen oikeesti Don Huonojen "kissaihmiset".

        Tiijätkö kissat? Nehän kyöhnää vähän ksikkia, mutta silti ne ei ole lojaaleja "mukaville", kuten koirat.... niiden kiinnostuksen saa jostain mistä ne diggaaa...todella. 🙂

        Joo, mulla on ollut kissoja enemmän kuin koiria.

        Ne (kissat) on kyllä jänniä otuksia. Jos joku vaikka pelkää, niin varmasti ovat juuri sen ihmisen "kimpussa".

        Tuo on ihan hyvä biisi, oon oppinut tykkäämään siitä iän myötä. 😊


      • Anonyymi00035 kirjoitti:

        Silta oikeastaan onnistuu, mut kulkeeko siinä puoleen ja toiseen kaikkee? 🤔

        No kaikkia hyvää, kasvamista ja itsetuntemusta. Negakin on joskus posia.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Silta oikeastaan onnistuu, mut kulkeeko siinä puoleen ja toiseen kaikkee? 🤔

        Ei siltaa voi koskaan rakentaa sellaisen henkilön kanssa josta ei pidä millään tavalla! Jo pelkkä suuri ikäero voi toisesta tuntua täysin mahdottomalta ja jos toinen on lähes puhumaton ja on monia muitakin syitä, jotka eivät mahdollsista edes ystävyyttä!


      • Anonyymi00040
        Mu5tasydän kirjoitti:

        Joo, mulla on ollut kissoja enemmän kuin koiria.

        Ne (kissat) on kyllä jänniä otuksia. Jos joku vaikka pelkää, niin varmasti ovat juuri sen ihmisen "kimpussa".

        Tuo on ihan hyvä biisi, oon oppinut tykkäämään siitä iän myötä. 😊

        Kissan luottamuksen saamiseen pitää olla jotain aitoa.... pelkkä nakki ei riitä...

        Pitää olla jotain.... hslua tms...

        Välillä ne roikaleet on ihan narsuja.... mutta silti ne on aina varuillaan.


      • Anonyymi00040 kirjoitti:

        Kissan luottamuksen saamiseen pitää olla jotain aitoa.... pelkkä nakki ei riitä...

        Pitää olla jotain.... hslua tms...

        Välillä ne roikaleet on ihan narsuja.... mutta silti ne on aina varuillaan.

        Kissalla on hauska elekieli. Hidas silmänräpäys on tervehtimistä. Siksi tervehdin aina uusia kissoja räpyttämällä hitaasti silmiä. 😁


      • Anonyymi00044
        Mu5tasydän kirjoitti:

        Kissalla on hauska elekieli. Hidas silmänräpäys on tervehtimistä. Siksi tervehdin aina uusia kissoja räpyttämällä hitaasti silmiä. 😁

        Ai? Sitä rauhoittuu kun tapaa rauhallisen, niin tekee niin...😊


      • Anonyymi00102

        Rakentakaa keskenänne mitä olette polttaneet.


      • Anonyymi00103
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Ei ehkä voi tehdä "siltaa"...🤔

        On jotain tai ei...

        Jos oot herrasmies sinä lankutat.


      • Anonyymi00104
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Kissan luottamuksen saamiseen pitää olla jotain aitoa.... pelkkä nakki ei riitä...

        Pitää olla jotain.... hslua tms...

        Välillä ne roikaleet on ihan narsuja.... mutta silti ne on aina varuillaan.

        En ehkä pääse tänään yli tästä ns.


      • Anonyymi00162
        Anonyymi00104 kirjoitti:

        En ehkä pääse tänään yli tästä ns.

        Kotikylän nakit hyviä, suolaisia ja oikeista nakeista kyse ny


      • Anonyymi00163
        Anonyymi00162 kirjoitti:

        Kotikylän nakit hyviä, suolaisia ja oikeista nakeista kyse ny

        Pikkusuolaista suuhunpantavaa kun on niin rapeli päällä no minä myönnän ku Halme tokal kerral


    • Anonyymi00042

      Tunneälykkyys? Moni uskoo sen mitä ensin näkee tai kuulee. Se on kyllä uuvuttavaa.

      • Anonyymi00043

        Uuvuttavaa? Tyrmistyttävää sokeutta se on...


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Uuvuttavaa? Tyrmistyttävää sokeutta se on...

        Sokeutta kyllä, mutta olen ajatellut asian niin, että me ei voida takoakaan sitä toisiin. Jos he eivät hoksaa sitä itse, mitään ei ole paljon tehtävissä. Se on turhauttavaa, mutta niin se vain on. Viha on turhaa.


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Sokeutta kyllä, mutta olen ajatellut asian niin, että me ei voida takoakaan sitä toisiin. Jos he eivät hoksaa sitä itse, mitään ei ole paljon tehtävissä. Se on turhauttavaa, mutta niin se vain on. Viha on turhaa.

        Niin.... Eipä tuohon voi kuin todeta, että niin se vaan on.

        Pahinta on rakkaat... niille kuin haluis parempaa....


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00052 kirjoitti:

        Niin.... Eipä tuohon voi kuin todeta, että niin se vaan on.

        Pahinta on rakkaat... niille kuin haluis parempaa....

        Niinpä, se tuntuu kamalalta ja on vaikeaa..mutta parhainta on hyväksyä ja antaa toisen/toisten tehdä omat virheet. Olen huomannut, että mitä enemmän selittää, se vain pahentaa, jos toinen ei halua kuulla tai tulla vastaan. Oli tilanne mikä tahansa.


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Niinpä, se tuntuu kamalalta ja on vaikeaa..mutta parhainta on hyväksyä ja antaa toisen/toisten tehdä omat virheet. Olen huomannut, että mitä enemmän selittää, se vain pahentaa, jos toinen ei halua kuulla tai tulla vastaan. Oli tilanne mikä tahansa.

        Niinpä... siksi mä en halua rakastua keneenkään enää.

        Sattuu nähdä rakkaansa räytyvän jossain joutavassa... satuttamassa ihteään. Mun rakasta.
        Ja ainoa keino on lähteä... ei siihen voi jäädä...


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Niinpä, se tuntuu kamalalta ja on vaikeaa..mutta parhainta on hyväksyä ja antaa toisen/toisten tehdä omat virheet. Olen huomannut, että mitä enemmän selittää, se vain pahentaa, jos toinen ei halua kuulla tai tulla vastaan. Oli tilanne mikä tahansa.

        Eipä siinä muuta voi kuin hyväksyä! Ja todella toivon, että paljon nuorempi ymmärtäisin sen ettei hänellä ole mitään keinoa saada minua auttamaan häntä!


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        Eipä siinä muuta voi kuin hyväksyä! Ja todella toivon, että paljon nuorempi ymmärtäisin sen ettei hänellä ole mitään keinoa saada minua auttamaan häntä!

        Ehkä joskus täällä useampi näkee...🙂

        Mutta tästä pitäisi osata puhua paremmin...🙃


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Ehkä joskus täällä useampi näkee...🙂

        Mutta tästä pitäisi osata puhua paremmin...🙃

        Mutta ihmisyyttä kai kaikki...

        https://youtu.be/8dzL1VD8myE?is=j_TCgBaD8tTY1Pd1

        Ei tää kaikille oo niin monimutkaista....😁


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Niinpä, se tuntuu kamalalta ja on vaikeaa..mutta parhainta on hyväksyä ja antaa toisen/toisten tehdä omat virheet. Olen huomannut, että mitä enemmän selittää, se vain pahentaa, jos toinen ei halua kuulla tai tulla vastaan. Oli tilanne mikä tahansa.

        Tähän oon löytänyt biisin myös...

        https://youtu.be/V4r4YrzsviI?is=wMLjCApeHWWnE9Bj

        Tää versio videoineen on liki täydellinen...


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Sokeutta kyllä, mutta olen ajatellut asian niin, että me ei voida takoakaan sitä toisiin. Jos he eivät hoksaa sitä itse, mitään ei ole paljon tehtävissä. Se on turhauttavaa, mutta niin se vain on. Viha on turhaa.

        Entä jos useimmat ihmiset eivät vaan jaksa sitä tunteellista p*skaa, ovat niin täysin kyllästyneitä siihen roskaan ja niihin ihmisiin jotka sitä harrastaa. Oletko koskaan sitä ajatellut?


      • Anonyymi00072
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        Mutta ihmisyyttä kai kaikki...

        https://youtu.be/8dzL1VD8myE?is=j_TCgBaD8tTY1Pd1

        Ei tää kaikille oo niin monimutkaista....😁

        Olkoon vaikka mitä, mutta en koskaan halua olla tekemissä stalkkaajan kanssa!


      • Anonyymi00073
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Entä jos useimmat ihmiset eivät vaan jaksa sitä tunteellista p*skaa, ovat niin täysin kyllästyneitä siihen roskaan ja niihin ihmisiin jotka sitä harrastaa. Oletko koskaan sitä ajatellut?

        Tuskin on ajatellut, kun on ajanut vain omaa etuaan!


      • Anonyymi00105
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Niinpä... siksi mä en halua rakastua keneenkään enää.

        Sattuu nähdä rakkaansa räytyvän jossain joutavassa... satuttamassa ihteään. Mun rakasta.
        Ja ainoa keino on lähteä... ei siihen voi jäädä...

        Tilakkaa ny työnohjaaja ensin ja yrittää viä


      • Anonyymi00106
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Entä jos useimmat ihmiset eivät vaan jaksa sitä tunteellista p*skaa, ovat niin täysin kyllästyneitä siihen roskaan ja niihin ihmisiin jotka sitä harrastaa. Oletko koskaan sitä ajatellut?

        No en oo kelannu kyllä tätäkää


      • Anonyymi00107
        Anonyymi00073 kirjoitti:

        Tuskin on ajatellut, kun on ajanut vain omaa etuaan!

        Juu, on se niin väärin.


      • Anonyymi00108
        Anonyymi00105 kirjoitti:

        Tilakkaa ny työnohjaaja ensin ja yrittää viä

        En todellakaan suostu olemaan edes ystävä stalkkerille!


      • Anonyymi00109
        Anonyymi00072 kirjoitti:

        Olkoon vaikka mitä, mutta en koskaan halua olla tekemissä stalkkaajan kanssa!

        Niin no kukapa meistä gubbe haluis


    • Anonyymi00046

      Minusta tuollainen ei vaan toimi mikäli on kaksi samanlaista (sekopäätä) niin siitä tulee vain pelkästään ongelmia. Ne yllyttävät toisiaan ja kiihdyttävät tunteitaan täyteen vauhtiin, seurauksena jonkinlainen katastrofi.
      Usein näillä vauhkoilla naisihmisillä on miehenä hiljainen ja hidas ja harkitseva henkilö, joka ei kiihdy milloinkaan mistään. Tuo on tasapainottamassa sitä vauhkoa persoonaa.

      • Anonyymi00047

        Jaaha...

        Mä en haluis mitään tasapsinottavaa naista. Mulla kasvaa öuitakin tontilla jo.


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        Jaaha...

        Mä en haluis mitään tasapsinottavaa naista. Mulla kasvaa öuitakin tontilla jo.

        Oletkin sellaisia "laitosihmisiä".


      • Anonyymi00110

        They unleash the kraken


      • Anonyymi00111

        No joo, mit sovintosexi mm kelpaa yleensä kaikille


      • Anonyymi00112
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        Jaaha...

        Mä en haluis mitään tasapsinottavaa naista. Mulla kasvaa öuitakin tontilla jo.

        Niin toukokuu- eikö se oo aika potut kohta nostaa


      • Anonyymi00118
        Anonyymi00111 kirjoitti:

        No joo, mit sovintosexi mm kelpaa yleensä kaikille

        Ei kelpaa mikään sellaiselle naiselle jonka paikat voivat olla sairauden runtelemat!


      • Anonyymi00127
        Anonyymi00118 kirjoitti:

        Ei kelpaa mikään sellaiselle naiselle jonka paikat voivat olla sairauden runtelemat!

        Ja varsinkin mieli!


      • Anonyymi00160
        Anonyymi00127 kirjoitti:

        Ja varsinkin mieli!

        Minä oon jo eläkkeellä varmaa tästäkin ja tästä ainakin, mutta kovaa kamaa hot stuff teksti


      • Anonyymi00161
        Anonyymi00118 kirjoitti:

        Ei kelpaa mikään sellaiselle naiselle jonka paikat voivat olla sairauden runtelemat!

        No sinä oot varmaa siinä mielessä ainakin harmiton mies ettei oo sitä pelkoa ainakaan gubbe


    • Anonyymi00053

      Aloittaja taitaa luulla emotionaalisuutta ja empatiaa samaksi asiaksi.

      • Anonyymi00054

        No sinäjän näppärästi heti kerrot eron.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        No sinäjän näppärästi heti kerrot eron.

        No silleen se menee, että emotionaalinen ihminen ei välttämättä ole empaattinen. Mutta empaattisen ihmisen on kyllä pakko olla emotionaalinen. Empaattinen vaan hallitsee emootionsa.


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        No silleen se menee, että emotionaalinen ihminen ei välttämättä ole empaattinen. Mutta empaattisen ihmisen on kyllä pakko olla emotionaalinen. Empaattinen vaan hallitsee emootionsa.

        Vai niin....🙂


      • Anonyymi00054 kirjoitti:

        No sinäjän näppärästi heti kerrot eron.

        Googlen tekoäly on yllättävän näppärä:

        "Emotionaalisuus tarkoittaa voimakasta tunteiden kokemista ja ilmaisemista, kun taas empaattisuus on taitoa ymmärtää ja jakaa toisen ihmisen tunnetila. Emotionaalinen ihminen reagoi herkästi (sisäisesti tai ulkoisesti), kun taas empaattinen ihminen osaa asettua toisen asemaan."


      • Anonyymi00058 kirjoitti:

        No silleen se menee, että emotionaalinen ihminen ei välttämättä ole empaattinen. Mutta empaattisen ihmisen on kyllä pakko olla emotionaalinen. Empaattinen vaan hallitsee emootionsa.

        Ja jatketaan vielä tekoälyn kanssa leikkimistä: Voiko rationaalinen ihminen olla empaattinen?

        "Kyllä, rationaalinen ihminen voi ehdottomasti olla empaattinen. Rationaalisuus ja empatia eivät ole toisensa poissulkevia, vaan ne voivat tukea toisiaan ja johtaa rakentavampaan toimintaan.

        Rationaalisuus auttaa hallitsemaan empatiaa niin, että se ei johda tunnemyrskyyn, vaan tarjoaa työkalut ymmärtää toista osapuolta syvällisesti."


      • Anonyymi00114

        Herra varjele hyvä kun muistutit palstasetää eiku puhuit ”hänen” ohi🥱


      • Anonyymi00115
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        No sinäjän näppärästi heti kerrot eron.

        Hän taitaa ikäänkuin juontaa palstaa tms.


      • Anonyymi00131
        Palstakamu kirjoitti:

        Ja jatketaan vielä tekoälyn kanssa leikkimistä: Voiko rationaalinen ihminen olla empaattinen?

        "Kyllä, rationaalinen ihminen voi ehdottomasti olla empaattinen. Rationaalisuus ja empatia eivät ole toisensa poissulkevia, vaan ne voivat tukea toisiaan ja johtaa rakentavampaan toimintaan.

        Rationaalisuus auttaa hallitsemaan empatiaa niin, että se ei johda tunnemyrskyyn, vaan tarjoaa työkalut ymmärtää toista osapuolta syvällisesti."

        Itsekin ymmärrän, että emotionaalisuus on käytäntöä, lohdutusta, myötäelämistä....

        Kun taas empaattinen vain kokee samankaltaista tunnetta.


      • Anonyymi00159
        Anonyymi00131 kirjoitti:

        Itsekin ymmärrän, että emotionaalisuus on käytäntöä, lohdutusta, myötäelämistä....

        Kun taas empaattinen vain kokee samankaltaista tunnetta.

        Minä en teille nyt tunteeksi voi muuttua, valitan valittakaa tekin


    • Anonyymi00061

      Entäs ylitunteellisuus?
      Jotkut ihmiset eivät vaan jaksa ihmistyyppiä joka menee äärestä laitaan hetkessä ja usein vielä kaasu pohjassa joka paikkaan.
      Siinä särkyy vehkeet ja tulee turhaa tappiota, jos järkeä ei ehditä käyttää :) En minä sellaisten kanssa ala yhtiökumppaniksi.

      -keinovaginamies-

      • Anonyymi00063

        En pidä ylitunteellisista ihmisistä, enkä voisi olla edes ystävä sellaisen kanssa! Olen itse rauhallinen ja pidän hiljaisuudesta!


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        En pidä ylitunteellisista ihmisistä, enkä voisi olla edes ystävä sellaisen kanssa! Olen itse rauhallinen ja pidän hiljaisuudesta!

        Joku adhd-tyyppinen pikaihastuja, niin sehän on painajainen :))

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi00066

        Ei ehkä tarvitse pelätä...🙂


      • Anonyymi00117

        Jätä sinä se kaivuri pihaan gubbe vaan😆


      • Anonyymi00158
        Anonyymi00066 kirjoitti:

        Ei ehkä tarvitse pelätä...🙂

        No vähän miimistä teatteria voi olla sekin uhkaava emoji netis jne


    • Onko tämän aiheen ydin siis tunteet vastaan järki? Emotionaalinen lähestymistapa vs. rationaalinen lähestymistapa?

      Nykyaikana ihmiset haluavat jakautua vahvasti jompaan kumpaan leiriin. Tämä on kovin Amerikkalaista ajattelua, joka kumpuaa kaksipuoluejärjestelmästä. Meidän ei kannata lähteä mukaan moiseen hömpötykseen, vaan ollaan ylpeästi suomalaisia. Suomalaisessa ajattelussa on kautta aikojen korostunut kultainen keskitie.

      Ei siis kannata antautua puhtaasti tunteiden tuuliajolle tai antaa järjen asettaa itselleen liian tiukkoja raameja. Asioita kannattaa pohtia monelta kantilta ja pyrkiä löytämään sisimmästään se maltillinen vaihtoehto. Ääripääajattelu ei ole ikinä johtanut mihinkään hyvään, puhutaanpa kummasta tahansa ääripäästä; Järjestä tai tunteista.

      • Anonyymi00119

        No ei oikeastaan ole kyse tuosta. Kyllä tunteetkin voi järkeistää.

        Täällä jo yksi kirjoittaja ainakin ymmärti mistä puhuin ja se riittää.


      • Anonyymi00157
        Anonyymi00119 kirjoitti:

        No ei oikeastaan ole kyse tuosta. Kyllä tunteetkin voi järkeistää.

        Täällä jo yksi kirjoittaja ainakin ymmärti mistä puhuin ja se riittää.

        Tarviiko minuun tekstityksen, salaisuuksien selittäjän? Kompulsio, ei hyvä tämä ismi ole


    • Anonyymi00069

      Lempiaiheesi, tunteista puhumisesta puhuminen 😁

      Palstakamulla oli tuossa hyviä kommentteja. Moni näyttää sekoittaneen empatian ja emotionaalisuuden.

      Olen noin sata kertaa kirjoittanut, ettei ole ok kaataa kaikkea pskaa toisen niskaan. Musta ei ole myöskään järkeä jäädä vellomaan ikäviin liemiin. Tulee väkisin mieleen, että toinen pakottaa toisen tuntemaan samat pahat (tai hyvät ) mitä toinenkin. Silloin toisen omat sisäiset tuntemukset jyrätään jatkuvasti. Tukehtuu. Kuolee sisältä.. Tuo voi olla henkistä pahoinpitelyä.

      Eli ammattilaiselle perkaamaan sitä vinttiä.

      Mikäs siinä sitten, jos vaan osaa esittää ja tunne mitään. Sittenhän jaksaa varmaan hienosti.

      xLiner

      • Anonyymi00070

        "Mikäs siinä sitten, jos vaan osaa esittää EIKÄ tunne mitään."

        xLiner


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

        "Mikäs siinä sitten, jos vaan osaa esittää EIKÄ tunne mitään."

        xLiner

        Itsesäätelyä.

        Mua alkaa jo ahdistamaan tuo yksi huutaajakin. Toosi emotionaalinen...

        Kun kaikki täytyy jyntätä!! Ymmärrätkö!! Kun tuntuu pahalta!! Sinunkin täytyy kokea tämä sama!! Miten voit jättää auttamatta!? Läheisten on pakko kuunnella!! Kärsikää kaikki!!

        (Minä: --- 🚀)

        xLiner


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Itsesäätelyä.

        Mua alkaa jo ahdistamaan tuo yksi huutaajakin. Toosi emotionaalinen...

        Kun kaikki täytyy jyntätä!! Ymmärrätkö!! Kun tuntuu pahalta!! Sinunkin täytyy kokea tämä sama!! Miten voit jättää auttamatta!? Läheisten on pakko kuunnella!! Kärsikää kaikki!!

        (Minä: --- 🚀)

        xLiner

        Minua hän on ahdistanut kauan, aivan liian kauan! Minä voin helposti jättää auttamatta, jos koen, etten voi sietää jotain tiettyä ihmistä ja hänen tapaansa toimia! Eli auttamalla häntä, minä alkaisin voida huonosti!


      • Anonyymi00113
        Anonyymi00070 kirjoitti:

        "Mikäs siinä sitten, jos vaan osaa esittää EIKÄ tunne mitään."

        xLiner

        Kukaan ei sellaista ihmistä halua elämäänsä, ei edes ystäväksi!


      • Anonyymi00120
        Anonyymi00113 kirjoitti:

        Kukaan ei sellaista ihmistä halua elämäänsä, ei edes ystäväksi!

        Sain jo höpöteltyä mitä tarvitsin höpötellä.

        Tarvitsin vaan vähän vahvistusta, että tajuan missä mennään.

        Mut nyt piipahdan maalla. Ilppiin sähköt, autoon uudet öljyt ja jetti jo odottamaan kesäkelejä tuohon pihaan. 😄


      • Anonyymi00154
        Anonyymi00113 kirjoitti:

        Kukaan ei sellaista ihmistä halua elämäänsä, ei edes ystäväksi!

        Sinä suomimies minun ystävä, olet.


      • Anonyymi00155
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Minua hän on ahdistanut kauan, aivan liian kauan! Minä voin helposti jättää auttamatta, jos koen, etten voi sietää jotain tiettyä ihmistä ja hänen tapaansa toimia! Eli auttamalla häntä, minä alkaisin voida huonosti!

        Mitä nä iso mies näille täällä aina traamailet, sirkustelet?


      • Anonyymi00156
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Itsesäätelyä.

        Mua alkaa jo ahdistamaan tuo yksi huutaajakin. Toosi emotionaalinen...

        Kun kaikki täytyy jyntätä!! Ymmärrätkö!! Kun tuntuu pahalta!! Sinunkin täytyy kokea tämä sama!! Miten voit jättää auttamatta!? Läheisten on pakko kuunnella!! Kärsikää kaikki!!

        (Minä: --- 🚀)

        xLiner

        No huua mies sille takaisin vaikka per seestä asti kuten sananlasku kuuluu


    • Anonyymi00074

      No minua ei kiinnosta tämäkään, etsiköön itse identiteettinsä

      • Anonyymi00116

        Samat sanat tietylle lapseni ikäiselle!


      • Anonyymi00152
        Anonyymi00116 kirjoitti:

        Samat sanat tietylle lapseni ikäiselle!

        Kyllä minä pennuille mehut jaffat tarjoan ihan idealismista vaan en


      • Anonyymi00153

        Mies oli kerran hukassa en tiiä onko vieläkin


    • Emotionaalisuus on mielestäni kaksiteräinen miekka.

      Toisaalta tunteellisuus on hyvä ominaisuus mutta sellainen yliherkkyys asiassa on haitaksi. Samoin on haitaksi jos tunteita ei ole tai niitä ei koe.

      Tunnetaidottomat ihmiset eivät ymmärrä omaa emotionaalisuuttaan ja siksi joko ulkoistavat tai kärsivät siitä. Molemmat huonoja vaihtoehtoja.
      Ja tämä ihan riippumatta siitä kuinka emotionaalisia kukakin on.

      Ongelma on sisäsyntyinen, sillä jos ihminen ei osaa kohdata tunteitaan, emotionaalisuuden asteesta riippumatta, homma kusee huolella.
      Se, etteivät ihmiset jaksa, viitsi tai halua syventyä itseensä on tätä päivää. On kaikenmaailman menoa, viihdettä, harrastetta, tekemistä, kännykkää ja muuta härpäkettä joka vie kaiken ajan vuorokaudesta, eikä itselle jää aikaa oikeastaan yhtään.

      Kaikki vanhat viisaudet juontuu sisäänpäin katsomisesta. Meditaatiosta, itsetutkistkelusta ja hiljentymisestä.

      Ajatteleminen on valtava voima ja joskus sitä voimavaraa kannattaa käyttää itseensä suunnaten. Ja sillain syvällisemmin.

      Toki tänä päivänä itseänsä ajatellaan hyvinkin paljon.. egoistisyys on räjähtänyt käsiin suoranaisesti somemaailman kautta.
      Tätähän en tarkoita.

      Tarkoitan sitä, että kysyy itseltään kuka minä oikeastaan olen ja millainen minä olen itselleni ja muille. Kysyy itseltään myös niitä vaikeita kysymyksiä ja antaa itselleen luvan hyväksyä myös ne kirvelevät asiat. Itsetuntemuksen tie johtaa itsensä hyväksymiseen ja sen myötä tunnetaidot kehittyvät kun oppii hyväksymään sisäisen maailmansa.

      Vahva itsetuntemus on yhtä kuin itseluottamus. Ja kun luottaa itseensä uskaltaa kohdata tunteensa .. myös ne hankalat.. mikä vahvistaa tunnetaitoja. Taito käsitellä tunteitaan on emotionaalisuuden asteesta riippumatta tärkein seikka.

      Ei sen väliä kuinka tunteikas ihminen on, vaan se miten ne ottaa. Tunteiden hallinta on se avainsana.

      Tunteet ovatkin kuin viettejä. Eihän sitä pidä olla kummankaan vietävissä. Ne voi päästää välillä laitumelle kirmaamaan vapaana, kunhan on huolehtinut, että aitaus on ehjä.

      Ja en tosiaankaan sano, että kaikkiin ihmisiin pätee sama. Olemme kaikki yksilöitä erilaisilla itsekurilla varustettuna.

      Mielestäni on ihanaa että on olemassa niin tunteidensa vietävissä olevia kuin tunteettomilta vaikuttavia ihmisiä. Erilaisuus on rikkaus. Tässä elämässä ei voi vaikuttaa kuin itseensä, joten huolehdin itse omasta emotionaalisuudestani ja viis veisaan miten muut hoitavat tonttinsa. Jokainen tyylillään.

      • Anonyymi00129

        Kaikki on niin ihanaa!!


      • Anonyymi00129 kirjoitti:

        Kaikki on niin ihanaa!!

        Ai on vai? Hyvät sulle siitä!


      • Anonyymi00132

        Niin, minustakin muut saa olla emotionaalisia tai ei. En minä välitä, jos joku vaikka pelkää emotionaalisuutta ja vieroksuu, sekä pitää sitä jonkinlaisena draaman luomistyökaluna tms.

        Sitten, jos jonkun kanssa suhdetta miettisin, sillä toisen emotionaalisuudella on vasta merkitystä.

        En halua jäädä itse siitä paitsi. Se ennemmin tai myöhemmin kuplii pintaan, enkä aiemmin voinut sitä käsittää. Nyt käsitän. Ja se on oikeaasti helpottavaa.


      • Anonyymi00132 kirjoitti:

        Niin, minustakin muut saa olla emotionaalisia tai ei. En minä välitä, jos joku vaikka pelkää emotionaalisuutta ja vieroksuu, sekä pitää sitä jonkinlaisena draaman luomistyökaluna tms.

        Sitten, jos jonkun kanssa suhdetta miettisin, sillä toisen emotionaalisuudella on vasta merkitystä.

        En halua jäädä itse siitä paitsi. Se ennemmin tai myöhemmin kuplii pintaan, enkä aiemmin voinut sitä käsittää. Nyt käsitän. Ja se on oikeaasti helpottavaa.

        Sinäpä sen sanoit! Se tosiaankin on helpottavaa kun uskaltaa antaa tunteilleen tilaa elää ja hengittää. Niiden tukahduttamisesta ei hyvää seuraa.

        Minä olen aika höppänä, mitä tunteisiin tulee, itse teen päätöksiäkin jopa järjen vastaisestikin sen mukaan, miltä asia tuntuu. Annan kaikille ja kaikelle mielelläni mahdollisuuden jotta saan tuntuman asiaan. Tuolla perstuntumalla on minulle iso merkitys.

        Oli päätös sitten oikea tai väärä, olen ainakin kuunnellut itseäni ja tehnyt niin kuin se on hyvälle tuntunut. Ei tarvitse katua tai kärvistellä jälkeenpäin jos osuikin vikaan.

        Ja onnittelen sinua, että olet saanut tuntuman omista tunteistasi. Se on huomattava saavutus johon kaikki ei kykenekään. Tunteiden tukahduttaminen taitaa olla pääsyy muihin myrkyllisempiin tunteisiin kuten katkeruuteen, vihaan, pelkoon ja kateuteen.

        Tunteet kannattaa kokea ja käydä läpi raakana. Elää ne ja käydä läpi. Antaa lupa niille. Myös niille ikäville tunteille.

        Se, että jokin asia tai ihminen loukkaa sinua ja tunnet loukkaantumista, on hyvä juttu antaa lupa itselleen olla loukkaantunut. Lähtemättä puolustautumaan, eli hyökkäämään tai pakenemaan. On hyvä asia jos kykenee vain tuntemaan sen loukkaantumisen. Ja olla loukkaantunut kunnes se tunne menee ohi ja sit onkin hyvä miettiä miksi alunperin loukkantui koko asiasta.

        Vastaus kysymykseen miksi on kriittinen. Syy siihen löytyy itsestäsi, ei koskaan siitä loukkaajasta vaikka olisikin syyllinen.

        Esmes omasta edellisestä loukkaanntumisestani haluan kertoa.

        Tapasin ihmisen josta välitän. Hän käyttäytyi pikkiriikkisen tökerösti minua kohtaan ja sallin sen hänelle sillä se oli hänelle luontaista. En pistänyt sitä edes pahakseni. No, homma meni niin, että hän huomasi itse oman tökerön käytöksensä ja ulkoisti sen minun viakseni. Loukkaannuin asiasta sillä tilanne tuntui epäreilulta ja olin pettynyt häneen.
        Tosiasiassa hän sattui osumaan heikkoon kohtaani jonka tunnistan itsessäni. Eli sen, että olen liian kiltti.

        Ei se, että hän käyttäytyi tökerösti, tai se, että ulkoisti sen minun viakseni vaan se, että hän alkoi ohjeistamaan miten muutan itseäni paremmaksi .. se loukkasi.

        Tuota loukkaantumista käsittelen vielä pitkään. Siksi kun se todella osui ja upposi. Ja kun se tuli ihmiseltä josta välitän. Syy loukkaantumiseeni oli se, etten kestänyt kiltteyteni arvostelua, sillä itse pidän sitä yhtenä hyvänä ominaisuutenani jota arvostan. Ja jopa vaalin.

        Piti nyt avautua. Siltä tuntui. Ja avautumiset auttaa minua käsittelemään asioita itsestäni.


      • Anonyymi00142
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sinäpä sen sanoit! Se tosiaankin on helpottavaa kun uskaltaa antaa tunteilleen tilaa elää ja hengittää. Niiden tukahduttamisesta ei hyvää seuraa.

        Minä olen aika höppänä, mitä tunteisiin tulee, itse teen päätöksiäkin jopa järjen vastaisestikin sen mukaan, miltä asia tuntuu. Annan kaikille ja kaikelle mielelläni mahdollisuuden jotta saan tuntuman asiaan. Tuolla perstuntumalla on minulle iso merkitys.

        Oli päätös sitten oikea tai väärä, olen ainakin kuunnellut itseäni ja tehnyt niin kuin se on hyvälle tuntunut. Ei tarvitse katua tai kärvistellä jälkeenpäin jos osuikin vikaan.

        Ja onnittelen sinua, että olet saanut tuntuman omista tunteistasi. Se on huomattava saavutus johon kaikki ei kykenekään. Tunteiden tukahduttaminen taitaa olla pääsyy muihin myrkyllisempiin tunteisiin kuten katkeruuteen, vihaan, pelkoon ja kateuteen.

        Tunteet kannattaa kokea ja käydä läpi raakana. Elää ne ja käydä läpi. Antaa lupa niille. Myös niille ikäville tunteille.

        Se, että jokin asia tai ihminen loukkaa sinua ja tunnet loukkaantumista, on hyvä juttu antaa lupa itselleen olla loukkaantunut. Lähtemättä puolustautumaan, eli hyökkäämään tai pakenemaan. On hyvä asia jos kykenee vain tuntemaan sen loukkaantumisen. Ja olla loukkaantunut kunnes se tunne menee ohi ja sit onkin hyvä miettiä miksi alunperin loukkantui koko asiasta.

        Vastaus kysymykseen miksi on kriittinen. Syy siihen löytyy itsestäsi, ei koskaan siitä loukkaajasta vaikka olisikin syyllinen.

        Esmes omasta edellisestä loukkaanntumisestani haluan kertoa.

        Tapasin ihmisen josta välitän. Hän käyttäytyi pikkiriikkisen tökerösti minua kohtaan ja sallin sen hänelle sillä se oli hänelle luontaista. En pistänyt sitä edes pahakseni. No, homma meni niin, että hän huomasi itse oman tökerön käytöksensä ja ulkoisti sen minun viakseni. Loukkaannuin asiasta sillä tilanne tuntui epäreilulta ja olin pettynyt häneen.
        Tosiasiassa hän sattui osumaan heikkoon kohtaani jonka tunnistan itsessäni. Eli sen, että olen liian kiltti.

        Ei se, että hän käyttäytyi tökerösti, tai se, että ulkoisti sen minun viakseni vaan se, että hän alkoi ohjeistamaan miten muutan itseäni paremmaksi .. se loukkasi.

        Tuota loukkaantumista käsittelen vielä pitkään. Siksi kun se todella osui ja upposi. Ja kun se tuli ihmiseltä josta välitän. Syy loukkaantumiseeni oli se, etten kestänyt kiltteyteni arvostelua, sillä itse pidän sitä yhtenä hyvänä ominaisuutenani jota arvostan. Ja jopa vaalin.

        Piti nyt avautua. Siltä tuntui. Ja avautumiset auttaa minua käsittelemään asioita itsestäni.

        Hyvä sä. 🙂

        Ihmiset tekee asioita, mitä eivät edes haluaisi tehdä, koska ne voi satuttaa. Mutta toisaalta miten toinen voisi "nähdä/kokea" jotain tunnetta, jos toinen "pureskelee" sen valmiiksi. 🤔

        Suoruus, vilpittömyys ja jokin sen tyyppinen toiminta kuitenkaan ei minusta liity tähän ko. aiheeseen. 🤔

        Ehkä niin, että jos kokee, että empaattisuus ja emotionaalinen toiminta olisi toisen tunteiden valmiiksi pureskelua. 🤔

        Itse en haluaisi sitä kohdalleni. En pelkää "p.skoja fiiliksiä tai kipua"... mutta kun niitä kohtaisin esimerkiksi parisuhteessa, niin minua lohdutettaisiin.... ymmärrettäisiin se hetki, kun koen jotain silminnähdenkin ikävää. Ei minun tunteita tarvitse koettaa muuttaa, vaan olla läsnä ja vierellä.

        Sitä vaan en ole suhteissani kokenut. Vaan jopa niin, että kohta huomaan lohduttavani toista, kun hän on pahoittanut mielensä kun olen voinut jostain huonosti.

        Mutta todella hyvä kommentointi sinulta kerrassaan. 🙂


      • Anonyymi00143
        Anonyymi00142 kirjoitti:

        Hyvä sä. 🙂

        Ihmiset tekee asioita, mitä eivät edes haluaisi tehdä, koska ne voi satuttaa. Mutta toisaalta miten toinen voisi "nähdä/kokea" jotain tunnetta, jos toinen "pureskelee" sen valmiiksi. 🤔

        Suoruus, vilpittömyys ja jokin sen tyyppinen toiminta kuitenkaan ei minusta liity tähän ko. aiheeseen. 🤔

        Ehkä niin, että jos kokee, että empaattisuus ja emotionaalinen toiminta olisi toisen tunteiden valmiiksi pureskelua. 🤔

        Itse en haluaisi sitä kohdalleni. En pelkää "p.skoja fiiliksiä tai kipua"... mutta kun niitä kohtaisin esimerkiksi parisuhteessa, niin minua lohdutettaisiin.... ymmärrettäisiin se hetki, kun koen jotain silminnähdenkin ikävää. Ei minun tunteita tarvitse koettaa muuttaa, vaan olla läsnä ja vierellä.

        Sitä vaan en ole suhteissani kokenut. Vaan jopa niin, että kohta huomaan lohduttavani toista, kun hän on pahoittanut mielensä kun olen voinut jostain huonosti.

        Mutta todella hyvä kommentointi sinulta kerrassaan. 🙂

        Jos miettii parisuhdetta, missä on kaksi jo elämää kokenutta ihmistä, jotka yrittävät saada itsestään eheämpiä, kumpikin joutuu kohtaamaan kipupisteitä omien tunteidensa kanssa.

        Ja useasti ne tunteet tulee sen toisen toiminnasta. Se voi olla mitä vaan... normaalia ihmisen elämää, mutta se tuntuu pahalle.

        Ihmisten pitää voida elää, suhteessakin.

        Sen joka kokee toisen normaalista elämisestä kipuja, pitää lähentyä niitä kipuja ja elää ne läpi. Vaikka esimerkkinä jokin lapsellinen mustasukkaisuus.... ei toinen voi elää jossain kotona kököttäen, että toinen voisi olla kokematta sitä kipua. Se on kohdattava...

        Mutta ei sen toisen tarvitse sitä kipua kohdata yksin. Onhan siinä se toinenkin. Sen läsnäolo ja lohdutus on sitä emotionaalisuutta. Ei se, että se toinen jököttäis kotona, ettei toinen saa kilareita....


      • Anonyymi00150
        Anonyymi00143 kirjoitti:

        Jos miettii parisuhdetta, missä on kaksi jo elämää kokenutta ihmistä, jotka yrittävät saada itsestään eheämpiä, kumpikin joutuu kohtaamaan kipupisteitä omien tunteidensa kanssa.

        Ja useasti ne tunteet tulee sen toisen toiminnasta. Se voi olla mitä vaan... normaalia ihmisen elämää, mutta se tuntuu pahalle.

        Ihmisten pitää voida elää, suhteessakin.

        Sen joka kokee toisen normaalista elämisestä kipuja, pitää lähentyä niitä kipuja ja elää ne läpi. Vaikka esimerkkinä jokin lapsellinen mustasukkaisuus.... ei toinen voi elää jossain kotona kököttäen, että toinen voisi olla kokematta sitä kipua. Se on kohdattava...

        Mutta ei sen toisen tarvitse sitä kipua kohdata yksin. Onhan siinä se toinenkin. Sen läsnäolo ja lohdutus on sitä emotionaalisuutta. Ei se, että se toinen jököttäis kotona, ettei toinen saa kilareita....

        Älkää hyvät ihmiset menkö niihin parisuhteisiin, bromansseihi


      • Anonyymi00151
        Anonyymi00129 kirjoitti:

        Kaikki on niin ihanaa!!

        No on se paskempaaki joskus ollu tjn


      • Anonyymi00142 kirjoitti:

        Hyvä sä. 🙂

        Ihmiset tekee asioita, mitä eivät edes haluaisi tehdä, koska ne voi satuttaa. Mutta toisaalta miten toinen voisi "nähdä/kokea" jotain tunnetta, jos toinen "pureskelee" sen valmiiksi. 🤔

        Suoruus, vilpittömyys ja jokin sen tyyppinen toiminta kuitenkaan ei minusta liity tähän ko. aiheeseen. 🤔

        Ehkä niin, että jos kokee, että empaattisuus ja emotionaalinen toiminta olisi toisen tunteiden valmiiksi pureskelua. 🤔

        Itse en haluaisi sitä kohdalleni. En pelkää "p.skoja fiiliksiä tai kipua"... mutta kun niitä kohtaisin esimerkiksi parisuhteessa, niin minua lohdutettaisiin.... ymmärrettäisiin se hetki, kun koen jotain silminnähdenkin ikävää. Ei minun tunteita tarvitse koettaa muuttaa, vaan olla läsnä ja vierellä.

        Sitä vaan en ole suhteissani kokenut. Vaan jopa niin, että kohta huomaan lohduttavani toista, kun hän on pahoittanut mielensä kun olen voinut jostain huonosti.

        Mutta todella hyvä kommentointi sinulta kerrassaan. 🙂

        Kaipa meistä jokainen kaipaa tukea ja ymmärrystä jossakin määrin, varmasti ainakin kumppaniltaan. Minun on vaikeaa tunnistaa itsessäni tuota puolta, sillä koen, että minut heitettiin susille jo pienenä asian suhteen ja minusta tuli pärjäävä.

        Ehkäpä minun emotionaalinen köyhyyteni tai paremminkin sanottuna rakenteellinen emotionaalisuuteni on defenssi jolla suojelen itseäni. Kontrolloin tunteitani jossakin määrin liikaa.

        Tuota kuvailemaasi parisuhteen tukemista sain kyllä paljon exältä ja hän tosiaankin sai minut jaloilleni aika ikävästä lapsuudesta. Hän oli minun peruskallioni, exä siis. Hän kuunteli issueitani vuosia ja opasti minut pois siitä suonsilmäkkeestä mihin minut oli sysätty. Olen siitä hänelle loputtoman kiitollinen.

        Raskasta tuollainen jos kumppani tarvitsee tukea siihen, että itsellä menee huonosti. Eihän tuo kyllä ole muuta kuin epäkypsyyden osoitus jos häntä pitää lohduttaa siitä, että itse tarvitsisi tukea.

        Mutta muista, menneet ovat menneitä, niistä otetaan opiksi ja jatketaan matkaa.


    • Anonyymi00121

      Emotionaalisuuden puute eihän se tarkoita mitään sen kummempaa kuin että tunteet puuttuu

      • Anonyymi00133

        En usko. Kyllä tiedän montakin ihmistä joilla ei ole emotionaalisuuteen mshdollisuuksia, mutta lämpimiä tunteita kylläkin.


    • Anonyymi00125

      Emotionaalisuuden tarve on yksilöllistä, ongelma on vaikea kun emotionaalinen ihminen on emotionaalinen ihmiselle, joka ei sitä ole. Emotionaalinen on huolehtivaisena toisen hyvinvoinnista ja jos on vielä uhrautuvainen, niin ei hyvää seuraa.

      • Anonyymi00134

        Niin, sitä ei välttämättä käsitä, jos se emotionaalisuus on ollut itselle itsestäänselvyys koko elämän. Mutta ei se kaikille vaan ole.


      • Anonyymi00141

        joo, ei ole hyvää seuraa. totta.


      • Anonyymi00149

        Aina oon semikivat saatesanat muotoillu enkö?


    • Anonyymi00126

      minua ihmetyttääjoku tyttö kun olisi ehkä joyain asioiyta niiin kun ei ole tapana-kuin tapani-eino rinkutella ovi-rimkuttimia

      ... niin nooh,mutta

      t. Tapani-Eino Mulkewroinen

    • Katos kattokaas. Meidän sukuPolvi ei saanu olla mitenkään tunteellinen kouluaikoina. Sitten opetusta alettiin arvosteleen tunteiden autiomaana. Ja käännyttiin sitten ihan toiseen laitaan. Nyt taas tää z sukupolvi on liian tunteellinen työelämässä. Ja tää on ihan kansanvälinen juttu. Siitä vähän pilaillaan tuon instagramissa. Tietenki hieman kärjistettynä. Mutta se peruste näkyy siinä. Kun nää z polvelaiset on aika epäkäytännöllisiä ja heitä ei oikein saa neuvoo etteivät pahastu.

      Tästä liiallisesta tunteellisuudesta oltiin standup edityksessäkin. Ja se osu kyllä nappiin tälläseks työpaikan kehityspäivään.

      • Anonyymi00135

        Stereotyyppistä jankutusta tämäkin. Moni ei tiedä mistä tässä edes puhutaan.


      • Anonyymi00148
        Anonyymi00135 kirjoitti:

        Stereotyyppistä jankutusta tämäkin. Moni ei tiedä mistä tässä edes puhutaan.

        Siitäkö sinä nytte sitten murhetta kannat sitten?


    • Anonyymi00128

      jos siis ihan kaqikki roskat lattaissamaan dsäiliöön samaan Teemuunl.... kuica-sekjärrwwawn kaikkki

    • Anonyymi00130

      Lapset ovat emotionaalisia ja irrationaalisia.

      Aikuiset eivät ole.

      • Anonyymi00147

        Pidähän sinäki sitte lippu korkeal


      • Anonyymi00185

        Terve aikuinen on yhtäkuin tunteva, emotionaalinen elävä, pystyy käyttämään normaalisti järkeään. Mutta ei ole kuollut staattinen kivi!


    • Anonyymi00136

      mutta ei olla tyhmiä kuin muurari tai remonrri-Re4ssukka.

      tuollainen niin joku kesän pyöräily-lenkki, pieni retki.. eväitä vähän mukaan ja j os on hauskapoaikka minne mennä....

    • Anonyymi00138

      minua huvittaa vähän tuo juttu:

      https://en.wikipedia.org/wiki/Coma_Star_Cluster

    • Anonyymi00140

      vituton kuin Vesku ja Munsaton kuin Markku.

    • Anonyymi00144

      On ihmisiä jotka ovat emotionaalisesti ulkoisesti näkyviä. Toiset haluavat nähdä toisten emotionaaliset puolet omalla kommunikaatiolla.
      Yksilön pehmeät ja arvostetut puolet ovat henkisesti sairaiden ihmisten pelastusrengas.

      • Anonyymi00146

        Kyllä äiti jaksaa soutaa rantaan saakka👍


    • Anonyymi00145

      Kaikkia puutteita tarpeita se teilläki on

    • Anonyymi00172

      En lukenut edeltä myöhemmin.
      Empatian puute ilmenee monin tavoin.
      Usein se on odote, että huomaa olevansa tunteineen ja pulmineen ihan itsekseen.
      Syy voi olla se, että ihmiset eivät kuule, kuuntele, keskity tai edes huomaa toista.
      Eihän kaikilta voikaan odottaa empatiaa tuosta noin. Emme jaksaisi kauaa.
      Mitä uupumusta sotakin jättää. Henkistä. Palautuuko esim. hoitohenkilökunta koskaan?
      Sitten sellainen pikkumarina, kun ei o o kivaa. Navan kaivamista.
      Pettymysharjoituksia nykyihmisille pienestä pitäen.
      Ei voi heittäytyä vauvaksi. Jotain pitää kestää.
      Ei voi parkua, jos ei saa tilauksesta empatiaa.
      Vilma

      • Anonyymi00173

        Lisäys kyse oli emotioiden puutteesta.
        Empatia sisältyy tähän.
        Jos on empatiaa ketään kohtaan, voi toivoa, että emootiotakin on.
        Miten sitä mittaat toisissa. Vastakaiku?
        Vil a


    • Anonyymi00176

      Haluat vain että muut säälisivät sinua ja voivottelisivat kanssasi. Jotkut tosiaan tekee juuri noin, mutta se on vain esitystä, pelkkää pintaa. Ei ne oikeasti tunne mitään siitä mitä sinä tunnet, eikä ne oikeasti välitä sinusta pätkääkään. Kokeile, jos et usko.

      • Anonyymi00177

        13:30
        Kuulehan. Olen niin kova luu, ettei tarvitse.
        Oikeastaan olen tukenut muita enemmän, mutta eipä siitä sen enempi.
        Vilma
        Mutta mitä emootioita ois nyt, kun olen viime yönä niistellyt yli tunnin, nukuttuani ja herättyäni niistänyt 5 tuntia.
        Efektiseinää voisi taas duunata.


      • Anonyymi00178
        Anonyymi00177 kirjoitti:

        13:30
        Kuulehan. Olen niin kova luu, ettei tarvitse.
        Oikeastaan olen tukenut muita enemmän, mutta eipä siitä sen enempi.
        Vilma
        Mutta mitä emootioita ois nyt, kun olen viime yönä niistellyt yli tunnin, nukuttuani ja herättyäni niistänyt 5 tuntia.
        Efektiseinää voisi taas duunata.

        Siis itse et ole emotionaalinen henkilö, mutta teet aloituksen emotionaalisuuden puutteesta. Ilmeisesti tarkoitit aloituksessa sitten itseäsi kun puhuit henkilöistä joilta emotionaalisuus puuttuu.


      • Anonyymi00179
        Anonyymi00178 kirjoitti:

        Siis itse et ole emotionaalinen henkilö, mutta teet aloituksen emotionaalisuuden puutteesta. Ilmeisesti tarkoitit aloituksessa sitten itseäsi kun puhuit henkilöistä joilta emotionaalisuus puuttuu.

        Enhän minä tätä ole aloittanut!äpoistatatko taas? Sinä.
        Vilma


      • Anonyymi00184
        Anonyymi00178 kirjoitti:

        Siis itse et ole emotionaalinen henkilö, mutta teet aloituksen emotionaalisuuden puutteesta. Ilmeisesti tarkoitit aloituksessa sitten itseäsi kun puhuit henkilöistä joilta emotionaalisuus puuttuu.

        Yleisesti ymmärrettynä varsin tätä päivää. Ajat kovenee ja hyvinvointi laskee. Kova sydämisyys lisääntyy monestakin syystä. Erittäin huolestuttava ilmiö.
        /:


      • Anonyymi00191
        Anonyymi00184 kirjoitti:

        Yleisesti ymmärrettynä varsin tätä päivää. Ajat kovenee ja hyvinvointi laskee. Kova sydämisyys lisääntyy monestakin syystä. Erittäin huolestuttava ilmiö.
        /:

        Tuo 178 tylytti. Hän ei voi määritellä ketään. Ei mikään asiantuntija!


    • Anonyymi00180

      Mitä liikaa? Mitä liikaa sinulla on tarjottavana? Kuules, pidä liikasi. Ei hetkauta mua.🤷‍♀️

      • Anonyymi00181

        Jotenki sekin että on niin kiinni omassa höttöpöttö omistamisessaan että jokainen nainen on riistäjä ja siivelläeläjä, niin aika pikkusieluista. Ihminen joka on niin riippuvainen omasta omistamastaan että aina muita samanlaisiksi luulee ja olettaa saa katsoa peiliin. Sinullekko kaikki krääsä on noin tärkeää? 🤷‍♀️


    • Anonyymi00189

      Aikalaisilla ei vain ole sitä "jotain".
      Vaikka heille "vääntää" kaikki rautalangasta, ei mene perille.

      Mitkä sitten. Faktat jotka ovat ristiriidassa ajatusten kanssa.

    • Anonyymi00190

      Vielä on joitakin harvoja ihmisiä, joilla on arvot järjestyksessä. Ensin työ, sitten työ, sitten edelleen työ ja lopuksi vielä työ. Muu on turhuutta.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

      Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      90
      7512
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

      Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      121
      6247
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

      Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4377
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

      asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      233
      3014
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2608
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

      Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      22
      1838
    7. Yhteydenotto

      Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      168
      1362
    8. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1358
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

      Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      741
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

      Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      676
    Aihe