Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain".
Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta.
Mutta heistä ei vaan ole elämään "emotionaalisien" kanssa..,tasaveroisesti.
He eivät jäisi mitään vaille, he vaan saisivat jotain "liikaa".
Tää on mun teoria...
Emotionalisuuden puute.
136
664
Vastaukset
Monille emotionalisuuden puute on suojamekanismi. Tuo näyttäytyy usein kylmäkiskoisuutena, välinpitämättömyytenä, tai vaikeutena ymmärtää muiden tunteita.
- Anonyymi00001UUSI
Kiukutteluna? Voi olla?
Mua kiinnostaa tämä aihe.
Oon jotain pieniä juttuja kasaillut, mutta ettei tää menisi jonkun oletuksen vahvistukseen...tutkisin monelta kantilta tähän. 🙂 - Anonyymi00010UUSI
Emonationaalisuuden puute syntyy useinkin emotionaalisesta uupumuksesta, josta puolestaan syntyy tavallaan tuo suojamekanismi.
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Emonationaalisuuden puute syntyy useinkin emotionaalisesta uupumuksesta, josta puolestaan syntyy tavallaan tuo suojamekanismi.
Aha... tuosta en oo kuullutkaan... 🤔
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ehkä alan tajutakin mistä kyse....🤔
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Se tarkoittaa sitä että kun jossain vaiheessa aivan pakosti vaan on niin lopen kyllästynyt akkojen kotkotuksiin ettei halua enää kuullakaan niitä iänikuisia valitusvirsiä.
- Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Se tarkoittaa sitä että kun jossain vaiheessa aivan pakosti vaan on niin lopen kyllästynyt akkojen kotkotuksiin ettei halua enää kuullakaan niitä iänikuisia valitusvirsiä.
Pitäisi keskittyä sitten johonkin muuhun....
- Anonyymi00062UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
😂😂
- Anonyymi00076UUSI
It just sceptism bruh
- Anonyymi00077UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Joo ei jaksa hyysää tmt
- Anonyymi00078UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
No en gubbe minäkään, monologissas ”kuulin” eka kertaa tästäkin lol
- Anonyymi00079UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ehkä alan tajutakin mistä kyse....🤔
Se olis suotavaa joo.
- Anonyymi00080UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
No sä et sitte ainakaa ole olkapää
- Anonyymi00081UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Pitäisi keskittyä sitten johonkin muuhun....
Vedä vaikka käteen näin alkuun?
Emotionaalisuuden puute johtuu puutoksesta aivojen hermoradoissa. Ei ole olemassa lääkitystä eikä lääkkeetöntä menetelmää, esim. uskonto, šamanismi tai psykoterapia, jolla tila olisi muutettavissa.
- Anonyymi00002UUSI
Voi se olla jotain "rakenteellistakin"...???
Mutta itselle tulee mieleen, että jos jostain ei ole "omakohtaista" kokemusta, ei voi tiedostaa mistä on kyse...
"Jos lusikalla annettu, ei kauhalla voi vaatia" - Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Voi se olla jotain "rakenteellistakin"...???
Mutta itselle tulee mieleen, että jos jostain ei ole "omakohtaista" kokemusta, ei voi tiedostaa mistä on kyse...
"Jos lusikalla annettu, ei kauhalla voi vaatia"Yleensä pystyy empatialla samaistumaan vaikkei olisi henkilökohtaista kokemusta.
On itseasiassa tutkittua tietoa, että raskaat kokemukset vähentävät empaattista suhtautumista eli, jos on joutunut selviytymään psyyken sietokyvyn äärirajoille vievistä kokemuksista, ei enää suhtaudu niin empaattisesti ns. pikkuasioista valittaviin tai edes heihin, jotka käyvät läpi samoja kokemuksia.
Ei empatia ole kadonnut, mutta rajanveto on tiedostetumpaa ja valikoivempaa. - Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Yleensä pystyy empatialla samaistumaan vaikkei olisi henkilökohtaista kokemusta.
On itseasiassa tutkittua tietoa, että raskaat kokemukset vähentävät empaattista suhtautumista eli, jos on joutunut selviytymään psyyken sietokyvyn äärirajoille vievistä kokemuksista, ei enää suhtaudu niin empaattisesti ns. pikkuasioista valittaviin tai edes heihin, jotka käyvät läpi samoja kokemuksia.
Ei empatia ole kadonnut, mutta rajanveto on tiedostetumpaa ja valikoivempaa.Okei... tuon itsekin olen huomannut...mutta toisaalta on myös empatiaa sille "huonosti ymmärretyksi tulemisesta"... mutta "tie pitää käydä". 🙂
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Yleensä pystyy empatialla samaistumaan vaikkei olisi henkilökohtaista kokemusta.
Ei empatia ole kadonnut, mutta rajanveto on tiedostetumpaa ja valikoivempaa.Olen täysin samaa mieltä! Parisuhteeni huonot kokemukset ovat vähentäneet empaattisuutta minussa! Mutta on muitakin syitä, miksi en enää halua uutta suhdetta kenenkään kanssa, mutta sen verran kerron että ne liitttyvät sairauksiin, joista osa puhkesi siitä syystä, että menetin itselleni todella mieluisan työpaikan!
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei empatia ole kadonnut, mutta rajanveto on tiedostetumpaa ja valikoivempaa.Monet valittavat turhasta. Ollaan eletty niin pumpulissa, että pienetkin vastoinkäymiset murtavat koko maailman. Heiltä puuttuu perspektiivi asioihin, eikä turhaa uli ulia jaksa kuunnella, kun kaikki on todellisuudessa paremmin kuin hyvin.
- Anonyymi00082UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei empatia ole kadonnut, mutta rajanveto on tiedostetumpaa ja valikoivempaa.Too old that shit too
- Anonyymi00003UUSI
Voi kuule saatan olla hyvinkin emotionaalinen, muttaolwn joutunut omaksumaan ulosannin, josta syntyy vaikutelma etten välitä tippaakaan. Sitä se teettää, kun asuu ympäristössä, jossa porukan päämäärä on lähinnä vaikeuttaa elämää ja " ohjata" haluamaansa suuntaan, vaikkeivat päätökseni ja asiani kuulu heille tippaakaan.
- Anonyymi00008UUSI
Mä en itse ole huolissani tajuuks muut mun emotionaalisuuttani... ei tarvitse. 🙂
- Anonyymi00083UUSI
Onko sulla joskus kypäräkin päässä
- Anonyymi00084UUSI
Anonyymi00083 kirjoitti:
Onko sulla joskus kypäräkin päässä
Tässä on toinenkin taso
- Anonyymi00004UUSI
Mun teoria on se, että tarvitset terapiaa.
- Anonyymi00007UUSI
Varmaan...
- Anonyymi00085UUSI
Sää oot tästä palstaäijästä tämmösen teorian tuhertanu kaikessa hiljaisuudessa? T
- Anonyymi00086UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Varmaan...
Sääki oot ekan vuoden harjoittelussa jo ?
- Anonyymi00009UUSI
Kyse voi olla emotionaalisesta uupumuksesta, se on yleistä, mutta hoituu terapialla ym
Pysyvän luonteisessa puutetilassa on todennäköisesti kyse Aleksitymiasta.- Anonyymi00011UUSI
En kyllä diagnooseja etsinyt tällä aloituksella...
Yleisemmin... - Anonyymi00014UUSI
Ihan sama mikä syy on kenelläkin, mutta minä koen, että minulle riittää yksi 30 vuotta kestänyt parisuhde! Ihan samoin kuin äitini ja mummini, joista kumpikaan ei enää halunnut minkäänlaista suhdetta kenenkään kanssa jäätyään yksin!
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ihan sama mikä syy on kenelläkin, mutta minä koen, että minulle riittää yksi 30 vuotta kestänyt parisuhde! Ihan samoin kuin äitini ja mummini, joista kumpikaan ei enää halunnut minkäänlaista suhdetta kenenkään kanssa jäätyään yksin!
Niin.... siis itse olet emotionaalinen ja toinen ei?
Sitähän aloituksessa sanoin... kai? - Anonyymi00090UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
No ite en vielä niin pitkää saunareissua oo guppe tehnykkää, voimia
- Anonyymi00091UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Niin.... siis itse olet emotionaalinen ja toinen ei?
Sitähän aloituksessa sanoin... kai?Loistakaa kaikki kuin timantit- rihanna
Juu, tuttu tunne. Jotakin en tässä yhtälössä oikeen ymmärrä.
Mutta joo, ei nää mun kommentit oikeestaan oo kaikki mieöipiyeitä, enemmänkin ääneen ajattelua. Pidettäs vähä niin ku aivoriihi.- Anonyymi00022UUSI
Aivohiiri sinun tapauksessasi kylläkin....
- Anonyymi00016UUSI
Ainakin itselläni on emotionaalinen uupumus. Niin kuormittunut herkkyydestäni ja vahvoista tunteistani, että tasaan sitä sisäistä tilaa sillä, että pyrin pitämään kaiken mahdollisimman tasaisena ja draamattomana. Moni on varmaan sen tulkinnut väärin esim. just tunteiden puutteena vaikka tila on täysin päinvastainen. En räisky kenenkään silmille vaikka vahvat tunteet onkin.
- Anonyymi00017UUSI
Sinun pitäisi ymmärtää se, että se henkilö josta olet kiinnostunut ei ole kiinnostunut sinusta millään tavalla! Hän ei halua olla missään tekemisissä kanssasi koskaan! Pääset helpommalla, kun unohdat hänet!
- Anonyymi00018UUSI
Nyt ehkä alan ymmärtää tuon termin...🤔
Mutta tuotahsn voidaan nimetä myös ehkä kyynisyydeksi? 🤔
Onko se samaa? - Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Sinun pitäisi ymmärtää se, että se henkilö josta olet kiinnostunut ei ole kiinnostunut sinusta millään tavalla! Hän ei halua olla missään tekemisissä kanssasi koskaan! Pääset helpommalla, kun unohdat hänet!
No kuka se henkilö sitten on? Sinä se et ainakaan ole ja muiden puolesta puhujiin en luota. Vahva veikkaus, että oletuksesi ei edes osu.
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Onko se samaa?Ei ole sama
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ei ole sama
Ei minustakaan...
Minusta tälläisestä asiasta ei vaan puhuta....tajuta.... - Anonyymi00092UUSI
Minä oon käyny kans kurssin tästä.
- Anonyymi00093UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Onko se samaa?Ookko varma ettei psykopatiaa?
- Anonyymi00094UUSI
Anonyymi00093 kirjoitti:
Ookko varma ettei psykopatiaa?
Tai antipatiaa?
- Anonyymi00122UUSI
Anonyymi00093 kirjoitti:
Ookko varma ettei psykopatiaa?
Psykopatia on tän vastakohta eli ettei ole tunteita.
- Anonyymi00019UUSI
En ollenkaan ymmärrä mitä tarkoitat, pystytkö täsmentämään tuota mitenkään?
- Anonyymi00025UUSI
Se tarkoittaa sitä että, et ole minulle millään tavalla mieluinen ihminen! Olet väärän ikäinen ja mikä pahinta olet stalkkeri! Tunnen syvää inhoa sinua kohtaan! Piiritit minua, mutta suusta ei tullut koskaan yhtään sanaa ja siksi koen, että olet täysin samanlainen kuin eksäni oli! Ja paina tämä mieleesi, en ole koskaan halunnut tutustua sinuun!
- Anonyymi00026UUSI
No hahmottelen sitä itsekin...🤔
Itse olen mielestäni emotionaalinen ihminen ja huomaan, ettei sitä samaa vastavuoroisesti muilta vaan saa... eikä kyse ole siitä, etteikö ihmisiset haluisi sitä "tuottaa", mutta eivät vaan siihen kykene...🤔
Ehkä toisaalta uuvunkin yrittämiseen, että joku muukin olisi "vastaemotionaalinen".....🤔 - Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Se tarkoittaa sitä että, et ole minulle millään tavalla mieluinen ihminen! Olet väärän ikäinen ja mikä pahinta olet stalkkeri! Tunnen syvää inhoa sinua kohtaan! Piiritit minua, mutta suusta ei tullut koskaan yhtään sanaa ja siksi koen, että olet täysin samanlainen kuin eksäni oli! Ja paina tämä mieleesi, en ole koskaan halunnut tutustua sinuun!
Tää ei ollut ap...
- Anonyymi00045UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
No hahmottelen sitä itsekin...🤔
Itse olen mielestäni emotionaalinen ihminen ja huomaan, ettei sitä samaa vastavuoroisesti muilta vaan saa... eikä kyse ole siitä, etteikö ihmisiset haluisi sitä "tuottaa", mutta eivät vaan siihen kykene...🤔
Ehkä toisaalta uuvunkin yrittämiseen, että joku muukin olisi "vastaemotionaalinen".....🤔En vaan ymmärrä yhtään. Ei varmaan kukaan muukaan ymmärrä.
- Anonyymi00095UUSI
Vastatkaa kaikki vaikka omista tunteista?
- Anonyymi00096UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ni mitä dude tässä sun tarinassa gubbe teki- tuijotti vaa ku sonni uutta navettaa? Lapin sananlasku.
- Anonyymi00097UUSI
Anonyymi00045 kirjoitti:
En vaan ymmärrä yhtään. Ei varmaan kukaan muukaan ymmärrä.
No sittenhän te ette ole yksin tjn
- Anonyymi00027UUSI
Onneksi palstalla on joku joka tietää muiden puolesta heidän asiansa paremmin niin voi uskotella itsellensä ja muille omia uskomuksiaan tosina.
- Anonyymi00098UUSI
Heittäkää ny nämäjännäihmis-skeemat pusikkoon jo isot ihmiset
- Anonyymi00028UUSI
Oma teoria on että ihmiset ei vaan vielä ole valmiita ottamaan tätä planeettaa haltuun niin kuin kuuluisi. On mitä on
- Anonyymi00099UUSI
No ei kiitos tämmöstä ressiä mulle
- Anonyymi00032UUSI
Jos mietin asiaa parisuhteen kannalta, niin osapuolten emotionaalisuuden tason olisi jotenkin kohdattava. Se ei välttämättä tarkoita tismalleen yhtä emotionaalista lähestymistapaa asioihin, mutta yhdistelmän on toimittava.
Tärkeintä mielestäni on, että osaa kohdata toisen ihmisen tunnetasolla, vaikka oma tunnetaso ei olisi yhtä voimakas kuin toisella. Se, että antaa tilaa sekä toisen että omille tunteille. Pahinta on tunteiden pakoilu. Jos jatkuvasti juoksee niitä karkuun, löytää ne joku päivä edestään ja silloin niiden perkaaminen saattaa olla isompi urakka kuin mihin kyvyt riittää.
Aletheias- Anonyymi00033UUSI
Mä oon omienkin tunteiden käsittelyn kanssa noobie..mutta aina oon kyllä huomannut sen, että "meneekö nallekarkit tasan".
Katsoin yövuoroissa "metsolat" aikalsilla läpi....
Ja ymmärrän, että ihmisille jäi "Kari Kaukovaarasta" synkkä mieli.... Sen hahmon oiva näyttelijä ei saanut roolin takia oikein enää mitään muita rooleja.... niin kovaa se uppos...muuta siinäkin pitäisi "ymmärtää homman nimi"......🤔 - Anonyymi00037UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Mä oon omienkin tunteiden käsittelyn kanssa noobie..mutta aina oon kyllä huomannut sen, että "meneekö nallekarkit tasan".
Katsoin yövuoroissa "metsolat" aikalsilla läpi....
Ja ymmärrän, että ihmisille jäi "Kari Kaukovaarasta" synkkä mieli.... Sen hahmon oiva näyttelijä ei saanut roolin takia oikein enää mitään muita rooleja.... niin kovaa se uppos...muuta siinäkin pitäisi "ymmärtää homman nimi"......🤔Ei meistä kukaan mitään pro-tason tekijöitä ole, kun kyseessä on tunteiden käsittely, mutta silloin on jo pitkällä, kun ylipäätään haluaa käsitellä tunteitaan ja uskaltaa nähdä ja kokea niitä.
En ole katsonut Metsoloita, joten en tuohon hahmoon osaa ottaa sen enempää kantaa, mutta kuulostaa vähintäänkin tunteikkaalta hahmolta.
Aletheias - Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00037 kirjoitti:
Ei meistä kukaan mitään pro-tason tekijöitä ole, kun kyseessä on tunteiden käsittely, mutta silloin on jo pitkällä, kun ylipäätään haluaa käsitellä tunteitaan ja uskaltaa nähdä ja kokea niitä.
En ole katsonut Metsoloita, joten en tuohon hahmoon osaa ottaa sen enempää kantaa, mutta kuulostaa vähintäänkin tunteikkaalta hahmolta.
AletheiasHerran jestas!!!
Äkkiä Arenaan ja katso. Kulttisarja. 😁 - Anonyymi00041UUSI
Anonyymi00038 kirjoitti:
Herran jestas!!!
Äkkiä Arenaan ja katso. Kulttisarja. 😁Ehkä pitäisi antaa mahdollisuus 😊 Vaikka joskus koen suomalaisen fiilmiteollisuden tuotokset jotenkin turhan melankolisiksi. En oikein jaksa sellaista elämän surkuttelua ja keittiönpöydän ääressä juopottelua, mitä tuntuu olevan melkein kaikissa suomalaisissa tuotoksissa.
Aletheias - Anonyymi00048UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
Ehkä pitäisi antaa mahdollisuus 😊 Vaikka joskus koen suomalaisen fiilmiteollisuden tuotokset jotenkin turhan melankolisiksi. En oikein jaksa sellaista elämän surkuttelua ja keittiönpöydän ääressä juopottelua, mitä tuntuu olevan melkein kaikissa suomalaisissa tuotoksissa.
AletheiasEi toi oo sitä pelkästään...vaikka on siinä vähän sitäkin..
Mut yllättävän hyvä. 🙂 - Anonyymi00049UUSI
Anonyymi00048 kirjoitti:
Ei toi oo sitä pelkästään...vaikka on siinä vähän sitäkin..
Mut yllättävän hyvä. 🙂Ei suomalaiset oo aiemmin ja myöhemminkään tuollsiseen pystyneetkään. Spessusarja. 🙂
- Anonyymi00100UUSI
Niistä pitää piirtää yhessä senmosia pylpyröitä taululle
- Anonyymi00123UUSI
Anonyymi00049 kirjoitti:
Ei suomalaiset oo aiemmin ja myöhemminkään tuollsiseen pystyneetkään. Spessusarja. 🙂
Täytyy ehkä antaa mahdollisuus 😊
Viimeksi katsoin jonkun brittiläisen rikossarjan, mikähän se oli.. 🤔 Katsoin koko kauden melkein putkeen kipeänä ollessani.
Aletheias - Anonyymi00124UUSI
Anonyymi00100 kirjoitti:
Niistä pitää piirtää yhessä senmosia pylpyröitä taululle
Pylpyröistä voi olla joskus apua tunteiden käsittelyssä. Ei lainkaan huono idea 😊
Aletheias
Hyvä teoria. Tulee taas mieleen se kirja: "Idiootit ympärilläni", mutta kuka rakentaisi sillan?
- Anonyymi00034UUSI
Ei ehkä voi tehdä "siltaa"...🤔
On jotain tai ei... Anonyymi00034 kirjoitti:
On jotain tai ei...Miksei? Happoradio laulaa: "Mä voin olla silta.." 😌
- Anonyymi00035UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Miksei? Happoradio laulaa: "Mä voin olla silta.." 😌
Silta oikeastaan onnistuu, mut kulkeeko siinä puoleen ja toiseen kaikkee? 🤔
- Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00035 kirjoitti:
Mulle tulee mieleen oikeesti Don Huonojen "kissaihmiset".
Tiijätkö kissat? Nehän kyöhnää vähän ksikkia, mutta silti ne ei ole lojaaleja "mukaville", kuten koirat.... niiden kiinnostuksen saa jostain mistä ne diggaaa...todella. 🙂 Anonyymi00036 kirjoitti:
Mulle tulee mieleen oikeesti Don Huonojen "kissaihmiset".
Tiijätkö kissat? Nehän kyöhnää vähän ksikkia, mutta silti ne ei ole lojaaleja "mukaville", kuten koirat.... niiden kiinnostuksen saa jostain mistä ne diggaaa...todella. 🙂Joo, mulla on ollut kissoja enemmän kuin koiria.
Ne (kissat) on kyllä jänniä otuksia. Jos joku vaikka pelkää, niin varmasti ovat juuri sen ihmisen "kimpussa".
Tuo on ihan hyvä biisi, oon oppinut tykkäämään siitä iän myötä. 😊Anonyymi00035 kirjoitti:
No kaikkia hyvää, kasvamista ja itsetuntemusta. Negakin on joskus posia.
- Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00035 kirjoitti:
Ei siltaa voi koskaan rakentaa sellaisen henkilön kanssa josta ei pidä millään tavalla! Jo pelkkä suuri ikäero voi toisesta tuntua täysin mahdottomalta ja jos toinen on lähes puhumaton ja on monia muitakin syitä, jotka eivät mahdollsista edes ystävyyttä!
- Anonyymi00040UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Joo, mulla on ollut kissoja enemmän kuin koiria.
Ne (kissat) on kyllä jänniä otuksia. Jos joku vaikka pelkää, niin varmasti ovat juuri sen ihmisen "kimpussa".
Tuo on ihan hyvä biisi, oon oppinut tykkäämään siitä iän myötä. 😊Kissan luottamuksen saamiseen pitää olla jotain aitoa.... pelkkä nakki ei riitä...
Pitää olla jotain.... hslua tms...
Välillä ne roikaleet on ihan narsuja.... mutta silti ne on aina varuillaan. Anonyymi00040 kirjoitti:
Kissan luottamuksen saamiseen pitää olla jotain aitoa.... pelkkä nakki ei riitä...
Välillä ne roikaleet on ihan narsuja.... mutta silti ne on aina varuillaan.Kissalla on hauska elekieli. Hidas silmänräpäys on tervehtimistä. Siksi tervehdin aina uusia kissoja räpyttämällä hitaasti silmiä. 😁
- Anonyymi00044UUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Kissalla on hauska elekieli. Hidas silmänräpäys on tervehtimistä. Siksi tervehdin aina uusia kissoja räpyttämällä hitaasti silmiä. 😁
Ai? Sitä rauhoittuu kun tapaa rauhallisen, niin tekee niin...😊
- Anonyymi00102UUSI
Rakentakaa keskenänne mitä olette polttaneet.
- Anonyymi00103UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
On jotain tai ei...Jos oot herrasmies sinä lankutat.
- Anonyymi00104UUSI
Anonyymi00040 kirjoitti:
Kissan luottamuksen saamiseen pitää olla jotain aitoa.... pelkkä nakki ei riitä...
Välillä ne roikaleet on ihan narsuja.... mutta silti ne on aina varuillaan.En ehkä pääse tänään yli tästä ns.
- Anonyymi00042UUSI
Tunneälykkyys? Moni uskoo sen mitä ensin näkee tai kuulee. Se on kyllä uuvuttavaa.
- Anonyymi00043UUSI
Uuvuttavaa? Tyrmistyttävää sokeutta se on...
- Anonyymi00050UUSI
Anonyymi00043 kirjoitti:
Uuvuttavaa? Tyrmistyttävää sokeutta se on...
Sokeutta kyllä, mutta olen ajatellut asian niin, että me ei voida takoakaan sitä toisiin. Jos he eivät hoksaa sitä itse, mitään ei ole paljon tehtävissä. Se on turhauttavaa, mutta niin se vain on. Viha on turhaa.
- Anonyymi00052UUSI
Anonyymi00050 kirjoitti:
Sokeutta kyllä, mutta olen ajatellut asian niin, että me ei voida takoakaan sitä toisiin. Jos he eivät hoksaa sitä itse, mitään ei ole paljon tehtävissä. Se on turhauttavaa, mutta niin se vain on. Viha on turhaa.
Niin.... Eipä tuohon voi kuin todeta, että niin se vaan on.
Pahinta on rakkaat... niille kuin haluis parempaa.... - Anonyymi00055UUSI
Anonyymi00052 kirjoitti:
Niin.... Eipä tuohon voi kuin todeta, että niin se vaan on.
Pahinta on rakkaat... niille kuin haluis parempaa....Niinpä, se tuntuu kamalalta ja on vaikeaa..mutta parhainta on hyväksyä ja antaa toisen/toisten tehdä omat virheet. Olen huomannut, että mitä enemmän selittää, se vain pahentaa, jos toinen ei halua kuulla tai tulla vastaan. Oli tilanne mikä tahansa.
- Anonyymi00056UUSI
Anonyymi00055 kirjoitti:
Niinpä, se tuntuu kamalalta ja on vaikeaa..mutta parhainta on hyväksyä ja antaa toisen/toisten tehdä omat virheet. Olen huomannut, että mitä enemmän selittää, se vain pahentaa, jos toinen ei halua kuulla tai tulla vastaan. Oli tilanne mikä tahansa.
Niinpä... siksi mä en halua rakastua keneenkään enää.
Sattuu nähdä rakkaansa räytyvän jossain joutavassa... satuttamassa ihteään. Mun rakasta.
Ja ainoa keino on lähteä... ei siihen voi jäädä... - Anonyymi00057UUSI
Anonyymi00055 kirjoitti:
Niinpä, se tuntuu kamalalta ja on vaikeaa..mutta parhainta on hyväksyä ja antaa toisen/toisten tehdä omat virheet. Olen huomannut, että mitä enemmän selittää, se vain pahentaa, jos toinen ei halua kuulla tai tulla vastaan. Oli tilanne mikä tahansa.
Eipä siinä muuta voi kuin hyväksyä! Ja todella toivon, että paljon nuorempi ymmärtäisin sen ettei hänellä ole mitään keinoa saada minua auttamaan häntä!
- Anonyymi00059UUSI
Anonyymi00057 kirjoitti:
Eipä siinä muuta voi kuin hyväksyä! Ja todella toivon, että paljon nuorempi ymmärtäisin sen ettei hänellä ole mitään keinoa saada minua auttamaan häntä!
Ehkä joskus täällä useampi näkee...🙂
Mutta tästä pitäisi osata puhua paremmin...🙃 - Anonyymi00065UUSI
Anonyymi00059 kirjoitti:
Ehkä joskus täällä useampi näkee...🙂
Mutta tästä pitäisi osata puhua paremmin...🙃Mutta ihmisyyttä kai kaikki...
https://youtu.be/8dzL1VD8myE?is=j_TCgBaD8tTY1Pd1
Ei tää kaikille oo niin monimutkaista....😁 - Anonyymi00067UUSI
Anonyymi00055 kirjoitti:
Tähän oon löytänyt biisin myös...
https://youtu.be/V4r4YrzsviI?is=wMLjCApeHWWnE9Bj
Tää versio videoineen on liki täydellinen... - Anonyymi00068UUSI
Anonyymi00050 kirjoitti:
Entä jos useimmat ihmiset eivät vaan jaksa sitä tunteellista p*skaa, ovat niin täysin kyllästyneitä siihen roskaan ja niihin ihmisiin jotka sitä harrastaa. Oletko koskaan sitä ajatellut?
- Anonyymi00072UUSI
Anonyymi00065 kirjoitti:
Mutta ihmisyyttä kai kaikki...
https://youtu.be/8dzL1VD8myE?is=j_TCgBaD8tTY1Pd1
Ei tää kaikille oo niin monimutkaista....😁Olkoon vaikka mitä, mutta en koskaan halua olla tekemissä stalkkaajan kanssa!
- Anonyymi00073UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
Entä jos useimmat ihmiset eivät vaan jaksa sitä tunteellista p*skaa, ovat niin täysin kyllästyneitä siihen roskaan ja niihin ihmisiin jotka sitä harrastaa. Oletko koskaan sitä ajatellut?
Tuskin on ajatellut, kun on ajanut vain omaa etuaan!
- Anonyymi00105UUSI
Anonyymi00056 kirjoitti:
Niinpä... siksi mä en halua rakastua keneenkään enää.
Sattuu nähdä rakkaansa räytyvän jossain joutavassa... satuttamassa ihteään. Mun rakasta.
Ja ainoa keino on lähteä... ei siihen voi jäädä...Tilakkaa ny työnohjaaja ensin ja yrittää viä
- Anonyymi00106UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
No en oo kelannu kyllä tätäkää
- Anonyymi00107UUSI
Anonyymi00073 kirjoitti:
Tuskin on ajatellut, kun on ajanut vain omaa etuaan!
Juu, on se niin väärin.
- Anonyymi00108UUSI
Anonyymi00105 kirjoitti:
Tilakkaa ny työnohjaaja ensin ja yrittää viä
En todellakaan suostu olemaan edes ystävä stalkkerille!
- Anonyymi00109UUSI
Anonyymi00072 kirjoitti:
Olkoon vaikka mitä, mutta en koskaan halua olla tekemissä stalkkaajan kanssa!
Niin no kukapa meistä gubbe haluis
- Anonyymi00046UUSI
Minusta tuollainen ei vaan toimi mikäli on kaksi samanlaista (sekopäätä) niin siitä tulee vain pelkästään ongelmia. Ne yllyttävät toisiaan ja kiihdyttävät tunteitaan täyteen vauhtiin, seurauksena jonkinlainen katastrofi.
Usein näillä vauhkoilla naisihmisillä on miehenä hiljainen ja hidas ja harkitseva henkilö, joka ei kiihdy milloinkaan mistään. Tuo on tasapainottamassa sitä vauhkoa persoonaa.- Anonyymi00047UUSI
Jaaha...
Mä en haluis mitään tasapsinottavaa naista. Mulla kasvaa öuitakin tontilla jo. - Anonyymi00051UUSI
Anonyymi00047 kirjoitti:
Jaaha...
Mä en haluis mitään tasapsinottavaa naista. Mulla kasvaa öuitakin tontilla jo.Oletkin sellaisia "laitosihmisiä".
- Anonyymi00110UUSI
They unleash the kraken
- Anonyymi00111UUSI
No joo, mit sovintosexi mm kelpaa yleensä kaikille
- Anonyymi00112UUSI
Anonyymi00047 kirjoitti:
Jaaha...
Mä en haluis mitään tasapsinottavaa naista. Mulla kasvaa öuitakin tontilla jo.Niin toukokuu- eikö se oo aika potut kohta nostaa
- Anonyymi00118UUSI
Anonyymi00111 kirjoitti:
No joo, mit sovintosexi mm kelpaa yleensä kaikille
Ei kelpaa mikään sellaiselle naiselle jonka paikat voivat olla sairauden runtelemat!
- Anonyymi00053UUSI
Aloittaja taitaa luulla emotionaalisuutta ja empatiaa samaksi asiaksi.
- Anonyymi00054UUSI
No sinäjän näppärästi heti kerrot eron.
- Anonyymi00058UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
No silleen se menee, että emotionaalinen ihminen ei välttämättä ole empaattinen. Mutta empaattisen ihmisen on kyllä pakko olla emotionaalinen. Empaattinen vaan hallitsee emootionsa.
- Anonyymi00060UUSI
Anonyymi00058 kirjoitti:
No silleen se menee, että emotionaalinen ihminen ei välttämättä ole empaattinen. Mutta empaattisen ihmisen on kyllä pakko olla emotionaalinen. Empaattinen vaan hallitsee emootionsa.
Vai niin....🙂
Anonyymi00054 kirjoitti:
Googlen tekoäly on yllättävän näppärä:
"Emotionaalisuus tarkoittaa voimakasta tunteiden kokemista ja ilmaisemista, kun taas empaattisuus on taitoa ymmärtää ja jakaa toisen ihmisen tunnetila. Emotionaalinen ihminen reagoi herkästi (sisäisesti tai ulkoisesti), kun taas empaattinen ihminen osaa asettua toisen asemaan."Anonyymi00058 kirjoitti:
Ja jatketaan vielä tekoälyn kanssa leikkimistä: Voiko rationaalinen ihminen olla empaattinen?
"Kyllä, rationaalinen ihminen voi ehdottomasti olla empaattinen. Rationaalisuus ja empatia eivät ole toisensa poissulkevia, vaan ne voivat tukea toisiaan ja johtaa rakentavampaan toimintaan.
Rationaalisuus auttaa hallitsemaan empatiaa niin, että se ei johda tunnemyrskyyn, vaan tarjoaa työkalut ymmärtää toista osapuolta syvällisesti."- Anonyymi00114UUSI
Herra varjele hyvä kun muistutit palstasetää eiku puhuit ”hänen” ohi🥱
- Anonyymi00115UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
Hän taitaa ikäänkuin juontaa palstaa tms.
- Anonyymi00061UUSI
Entäs ylitunteellisuus?
Jotkut ihmiset eivät vaan jaksa ihmistyyppiä joka menee äärestä laitaan hetkessä ja usein vielä kaasu pohjassa joka paikkaan.
Siinä särkyy vehkeet ja tulee turhaa tappiota, jos järkeä ei ehditä käyttää :) En minä sellaisten kanssa ala yhtiökumppaniksi.
-keinovaginamies-- Anonyymi00063UUSI
En pidä ylitunteellisista ihmisistä, enkä voisi olla edes ystävä sellaisen kanssa! Olen itse rauhallinen ja pidän hiljaisuudesta!
- Anonyymi00064UUSI
Anonyymi00063 kirjoitti:
En pidä ylitunteellisista ihmisistä, enkä voisi olla edes ystävä sellaisen kanssa! Olen itse rauhallinen ja pidän hiljaisuudesta!
Joku adhd-tyyppinen pikaihastuja, niin sehän on painajainen :))
-keinovaginamies- - Anonyymi00066UUSI
Ei ehkä tarvitse pelätä...🙂
- Anonyymi00117UUSI
Jätä sinä se kaivuri pihaan gubbe vaan😆
Onko tämän aiheen ydin siis tunteet vastaan järki? Emotionaalinen lähestymistapa vs. rationaalinen lähestymistapa?
Nykyaikana ihmiset haluavat jakautua vahvasti jompaan kumpaan leiriin. Tämä on kovin Amerikkalaista ajattelua, joka kumpuaa kaksipuoluejärjestelmästä. Meidän ei kannata lähteä mukaan moiseen hömpötykseen, vaan ollaan ylpeästi suomalaisia. Suomalaisessa ajattelussa on kautta aikojen korostunut kultainen keskitie.
Ei siis kannata antautua puhtaasti tunteiden tuuliajolle tai antaa järjen asettaa itselleen liian tiukkoja raameja. Asioita kannattaa pohtia monelta kantilta ja pyrkiä löytämään sisimmästään se maltillinen vaihtoehto. Ääripääajattelu ei ole ikinä johtanut mihinkään hyvään, puhutaanpa kummasta tahansa ääripäästä; Järjestä tai tunteista.- Anonyymi00119UUSI
No ei oikeastaan ole kyse tuosta. Kyllä tunteetkin voi järkeistää.
Täällä jo yksi kirjoittaja ainakin ymmärti mistä puhuin ja se riittää.
- Anonyymi00069UUSI
Lempiaiheesi, tunteista puhumisesta puhuminen 😁
Palstakamulla oli tuossa hyviä kommentteja. Moni näyttää sekoittaneen empatian ja emotionaalisuuden.
Olen noin sata kertaa kirjoittanut, ettei ole ok kaataa kaikkea pskaa toisen niskaan. Musta ei ole myöskään järkeä jäädä vellomaan ikäviin liemiin. Tulee väkisin mieleen, että toinen pakottaa toisen tuntemaan samat pahat (tai hyvät ) mitä toinenkin. Silloin toisen omat sisäiset tuntemukset jyrätään jatkuvasti. Tukehtuu. Kuolee sisältä.. Tuo voi olla henkistä pahoinpitelyä.
Eli ammattilaiselle perkaamaan sitä vinttiä.
Mikäs siinä sitten, jos vaan osaa esittää ja tunne mitään. Sittenhän jaksaa varmaan hienosti.
xLiner- Anonyymi00070UUSI
"Mikäs siinä sitten, jos vaan osaa esittää EIKÄ tunne mitään."
xLiner - Anonyymi00071UUSI
Anonyymi00070 kirjoitti:
xLinerItsesäätelyä.
Mua alkaa jo ahdistamaan tuo yksi huutaajakin. Toosi emotionaalinen...
Kun kaikki täytyy jyntätä!! Ymmärrätkö!! Kun tuntuu pahalta!! Sinunkin täytyy kokea tämä sama!! Miten voit jättää auttamatta!? Läheisten on pakko kuunnella!! Kärsikää kaikki!!
(Minä: --- 🚀)
xLiner - Anonyymi00075UUSI
Anonyymi00071 kirjoitti:
Itsesäätelyä.
Mua alkaa jo ahdistamaan tuo yksi huutaajakin. Toosi emotionaalinen...
Kun kaikki täytyy jyntätä!! Ymmärrätkö!! Kun tuntuu pahalta!! Sinunkin täytyy kokea tämä sama!! Miten voit jättää auttamatta!? Läheisten on pakko kuunnella!! Kärsikää kaikki!!
(Minä: --- 🚀)
xLinerMinua hän on ahdistanut kauan, aivan liian kauan! Minä voin helposti jättää auttamatta, jos koen, etten voi sietää jotain tiettyä ihmistä ja hänen tapaansa toimia! Eli auttamalla häntä, minä alkaisin voida huonosti!
- Anonyymi00113UUSI
Anonyymi00070 kirjoitti:
xLinerKukaan ei sellaista ihmistä halua elämäänsä, ei edes ystäväksi!
- Anonyymi00120UUSI
Anonyymi00113 kirjoitti:
Kukaan ei sellaista ihmistä halua elämäänsä, ei edes ystäväksi!
Sain jo höpöteltyä mitä tarvitsin höpötellä.
Tarvitsin vaan vähän vahvistusta, että tajuan missä mennään.
Mut nyt piipahdan maalla. Ilppiin sähköt, autoon uudet öljyt ja jetti jo odottamaan kesäkelejä tuohon pihaan. 😄
- Anonyymi00074UUSI
No minua ei kiinnosta tämäkään, etsiköön itse identiteettinsä
- Anonyymi00116UUSI
Samat sanat tietylle lapseni ikäiselle!
Emotionaalisuus on mielestäni kaksiteräinen miekka.
Toisaalta tunteellisuus on hyvä ominaisuus mutta sellainen yliherkkyys asiassa on haitaksi. Samoin on haitaksi jos tunteita ei ole tai niitä ei koe.
Tunnetaidottomat ihmiset eivät ymmärrä omaa emotionaalisuuttaan ja siksi joko ulkoistavat tai kärsivät siitä. Molemmat huonoja vaihtoehtoja.
Ja tämä ihan riippumatta siitä kuinka emotionaalisia kukakin on.
Ongelma on sisäsyntyinen, sillä jos ihminen ei osaa kohdata tunteitaan, emotionaalisuuden asteesta riippumatta, homma kusee huolella.
Se, etteivät ihmiset jaksa, viitsi tai halua syventyä itseensä on tätä päivää. On kaikenmaailman menoa, viihdettä, harrastetta, tekemistä, kännykkää ja muuta härpäkettä joka vie kaiken ajan vuorokaudesta, eikä itselle jää aikaa oikeastaan yhtään.
Kaikki vanhat viisaudet juontuu sisäänpäin katsomisesta. Meditaatiosta, itsetutkistkelusta ja hiljentymisestä.
Ajatteleminen on valtava voima ja joskus sitä voimavaraa kannattaa käyttää itseensä suunnaten. Ja sillain syvällisemmin.
Toki tänä päivänä itseänsä ajatellaan hyvinkin paljon.. egoistisyys on räjähtänyt käsiin suoranaisesti somemaailman kautta.
Tätähän en tarkoita.
Tarkoitan sitä, että kysyy itseltään kuka minä oikeastaan olen ja millainen minä olen itselleni ja muille. Kysyy itseltään myös niitä vaikeita kysymyksiä ja antaa itselleen luvan hyväksyä myös ne kirvelevät asiat. Itsetuntemuksen tie johtaa itsensä hyväksymiseen ja sen myötä tunnetaidot kehittyvät kun oppii hyväksymään sisäisen maailmansa.
Vahva itsetuntemus on yhtä kuin itseluottamus. Ja kun luottaa itseensä uskaltaa kohdata tunteensa .. myös ne hankalat.. mikä vahvistaa tunnetaitoja. Taito käsitellä tunteitaan on emotionaalisuuden asteesta riippumatta tärkein seikka.
Ei sen väliä kuinka tunteikas ihminen on, vaan se miten ne ottaa. Tunteiden hallinta on se avainsana.
Tunteet ovatkin kuin viettejä. Eihän sitä pidä olla kummankaan vietävissä. Ne voi päästää välillä laitumelle kirmaamaan vapaana, kunhan on huolehtinut, että aitaus on ehjä.
Ja en tosiaankaan sano, että kaikkiin ihmisiin pätee sama. Olemme kaikki yksilöitä erilaisilla itsekurilla varustettuna.
Mielestäni on ihanaa että on olemassa niin tunteidensa vietävissä olevia kuin tunteettomilta vaikuttavia ihmisiä. Erilaisuus on rikkaus. Tässä elämässä ei voi vaikuttaa kuin itseensä, joten huolehdin itse omasta emotionaalisuudestani ja viis veisaan miten muut hoitavat tonttinsa. Jokainen tyylillään.- Anonyymi00121UUSI
Emotionaalisuuden puute eihän se tarkoita mitään sen kummempaa kuin että tunteet puuttuu
- Anonyymi00125UUSI
Emotionaalisuuden tarve on yksilöllistä, ongelma on vaikea kun emotionaalinen ihminen on emotionaalinen ihmiselle, joka ei sitä ole. Emotionaalinen on huolehtivaisena toisen hyvinvoinnista ja jos on vielä uhrautuvainen, niin ei hyvää seuraa.
- Anonyymi00126UUSI
minua ihmetyttääjoku tyttö kun olisi ehkä joyain asioiyta niiin kun ei ole tapana-kuin tapani-eino rinkutella ovi-rimkuttimia
... niin nooh,mutta
t. Tapani-Eino Mulkewroinen Katos kattokaas. Meidän sukuPolvi ei saanu olla mitenkään tunteellinen kouluaikoina. Sitten opetusta alettiin arvosteleen tunteiden autiomaana. Ja käännyttiin sitten ihan toiseen laitaan. Nyt taas tää z sukupolvi on liian tunteellinen työelämässä. Ja tää on ihan kansanvälinen juttu. Siitä vähän pilaillaan tuon instagramissa. Tietenki hieman kärjistettynä. Mutta se peruste näkyy siinä. Kun nää z polvelaiset on aika epäkäytännöllisiä ja heitä ei oikein saa neuvoo etteivät pahastu.
Tästä liiallisesta tunteellisuudesta oltiin standup edityksessäkin. Ja se osu kyllä nappiin tälläseks työpaikan kehityspäivään.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi1113685Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä642599Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla292563Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi742382Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "232258Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1031330Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm6161232Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611036Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K4001035Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday1421019