Millaisia salaisuuksia suvussanne on?

Anonyymi

Millaisia salaisuuksia sukunne peittelee/häpeää?
Omasta suvustani en keksi mitään suurta salaisuutta, mutta eräs kaverini kertoi, että hänellä on siskopuoli, josta hänen veljensä ei tiedä mitään, eikä kaverini ole asiaa paljastanut veljelle. Kiva varmaan istua aikanaa isän perukirjoituksessa...

12

905

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yrittäisit nyt edes valehdella.
      On ihmisellä köyhä elämä ja tyhjä elämä, jos hänen ainoa puheenaihe on "kaverin" asioista juoruileminen keskustelupalstoilla.

      • Anonyymi

        Mikä arvo tällä sinun kommentillasi on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä arvo tällä sinun kommentillasi on?

        Tämä arvo: Jos sinä kasvokkain keskustellessa kertoisit minulle sanasta sanaan aloituksesi, luot itsestäsi ikävän mielikuvan kuulijalle.
        Te: en minä koskaan ole mitään tehnyt... mutta kaverini...juttuja kertoilevat olette juuri niitä ilkeitä, muiden asioista aina juoruilemassa olevia pikkusieluisia ämmiä, jotka kaunistelevat, vähättelevät omia virheitään ja vääristelevät muiden tekemisiä.

        Jos aloituksesi tarkoitus oli keskustella yleisesti, ei niin kivoista teoista ja kyseisten tekojen itselle tai sukulaisille aiheuttamista erilaisista tunteista, olisit sanonut niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä arvo: Jos sinä kasvokkain keskustellessa kertoisit minulle sanasta sanaan aloituksesi, luot itsestäsi ikävän mielikuvan kuulijalle.
        Te: en minä koskaan ole mitään tehnyt... mutta kaverini...juttuja kertoilevat olette juuri niitä ilkeitä, muiden asioista aina juoruilemassa olevia pikkusieluisia ämmiä, jotka kaunistelevat, vähättelevät omia virheitään ja vääristelevät muiden tekemisiä.

        Jos aloituksesi tarkoitus oli keskustella yleisesti, ei niin kivoista teoista ja kyseisten tekojen itselle tai sukulaisille aiheuttamista erilaisista tunteista, olisit sanonut niin.

        Minkälainen mielikuva tulisi ihmisestä, joka kehottaa valehtelemaan ja kertoo toisen olevan pikkusieluinen ämmä- varsinkin kun kyseessä on mies?

        Kyse ei ole juoruilemisesta - joka yleensä kohdistuu nimettyyn ja tiedettyyn henkilöön - vaan tiedon keräämisestä kirjallista projektia varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen mielikuva tulisi ihmisestä, joka kehottaa valehtelemaan ja kertoo toisen olevan pikkusieluinen ämmä- varsinkin kun kyseessä on mies?

        Kyse ei ole juoruilemisesta - joka yleensä kohdistuu nimettyyn ja tiedettyyn henkilöön - vaan tiedon keräämisestä kirjallista projektia varten.

        Ämmä ei viittaa tässä yhteydessä millään tapaa naisiin.
        Niitä ihmisiä jotka sukupuolesta riippumatta kaivavat muiden asioita esille, irrottavat ne asiayhteydestä, liioittelevat ja vääristelevät juttuja ja kertovat eteenpäin sanotaan yleisesti juoruämmiksi.

        Ämmämäistä käytöstä on myös se kun nauttii muiden epäonnesta ja sinähän nautiskelet aloituksessasi, tuon perinnönjakoheittosi perusteella, muiden ihmisten kustannuksella.

        Minä en kehottanut sinua valehtelemaan.
        Jos sinulla ei ole mitään hävettävää eikä salattavaa, fine, hienoa.

        Mutta se on ihan peffasta että kertoilet "kaveristasi" jolla on veli ja näillä kahdella on puolisisar josta vain "kaverisi" tietää eikä hän kerro veljelleen siskosta. Se on julmaa.
        Tiedon salaaminen yhteisen isän kuolemaan saakka on "kaveriltasi" äärimmäistä ilkeyttä veljeään kohtaan.

        Jos kyseessä on oikea tilanne, siinä vaiheessa kun asia tuli ilmi, sinä olisit keskustellut vakavasti "kaverisi" kanssa kuinka tärkeää veljenkin olisi saada tieto siskosta. Et missään tapauksessa naureskelisi täällä sillä miten mahtaa tulla perinnönjakotilaisuudesta mielenkiintoista. Sinulla ja "kaverillasi" on molemmilla pienet aivot ja kylmä sydän jos ette pysty asiaa katsomaan kaikkien sisarusten kannalta. Nyt heillä olisi aikaa tutustua toisiinsa ja luoda välilleen ehkä jopa ystävyyssuhde. Pimittämällä tiedon puolisikon olemassa olosta "kaverisi" ei suo veljelleen mahdollisuutta tutustua siskoon.

        Jos keräisit tietoa kirjallista projektia varten, olisit maininnut siitä jo aloituksessasi.
        Sen lisäksi olisit kertonut tarkemmin millaisia tarinoita haet, joten eipä mene tämä läpi.


    • Anonyymi

      Minun kumminkaimani sisarpuoli on "iloalalla". Kyllä se riepoo.

    • Anonyymi

      Salaisuudet on salaisuuksia vain kun ne ei ole juuri kenenkään tiedossa. Mutta siis meidän suvussa yritetään peitellä muutamia itsemurhia, päihdeongelmia ja köyhyyttä.

    • Anonyymi

      Joitakin salasuhteita on ollut ja uskon että tulee olemaan jatkossakin.
      Minkäs sille .

    • Anonyymi

      Jopa täältä moralisti paljastui ; tuo yksi jäkättäjä.
      Kauhea paasaus sitä, miten pitäisi toimia... ikään kuin tietäisi paremmin. Monet juuri tämäntyyppiset asiat kun on niitä, jotka jostain syystä pysyvät salassa ja on joku, joka ei halua, että asiasta tiedetään. Ne ihmiset, jotka sattuvat kuitenkin tietämään, ovat kuitenkin ns. sidottuja puuttumaan toisten asioihin.
      Olin minä itsekin tietoinen erään sukulaismieheni lehtolapsesta. Satuin vain sen tietämään, mutta hänen lapsensa eivät tienneet. Minua oli kielletty asiasta puhumasta, joten noudatin kieltoa, koska ei ollut minun asiani. Lehtolapsi itse tiesi oikean isänsä, mutta hänkään ei tahtonut asian tulevan yleiseen tietoon, joten ko. saarna ainakin tässä asiassa asettuu outoon valoon. Ja todellakin, perunkirjoituksessa asia paljastui, ja paljastui myös syy, miksi asia täytyi pitää salassa siihen asti. Metka juttu.
      Toisen puolen suvussani, hyvin kauan aikaa sitten jo, oli insestitapaus. Tytär sai lapsen isälleen. Asia käsiteltiin oikeudessakin, joten eihän se siinä mielessä ollut salaisuus, mutta ei siitä kuitenkaan kaikki saaneet tietää.
      Mutta se salattiin tarkkaan, että isäni oli ratista Seutulassa 60-luvulla. Tosin vain muutaman kuukauden, mutta kaikille ihmisille se naamioitiin joksikin sairaalareissuksi, eihän nyt arvokkaan johtajan imagoon käynyt linnareissu. Olin ihan kakara silloin ja luulin itsekin isän olevan hoitamassa terveyttään. Aikuisena vasta sain tietää oikean laidan. On sille naurettu monet kerrat, miten pikkusieluista voi elämä jossain pienessä kirkonkylässä olla. Juorut pitää eliminoida mahdollisimman tarkkaan.

    • Anonyymi

      Pikku kylässä *tiedetään* toisten asiat paremmin kuin asianosaiset itse.

      Itse joudun salaamaan onnellisuuteni, parisuhteeni ja jopa työpaikkani, ettei jotain ilkeää ja pahansuopaisuutta ilmenisi.

      Jos ei pahaa sanottavaa löydy sitä sitten keksitään.

    • Anonyymi

      Jokaisessa suvussa on omat salaisuutensa, joista ei mielellään huudella. Ja hyvä niin. Osa on hyvinkin synkkiä, osa on sinänsä normaaleja juttuja, joita suvussa vaan hävetään.
      Miksi kenenkään pitäisi kertoa perhesalaisuuksia somessa? Tai kellekään ulkopuoliselle? Tai edes kaukaisemmille sukulaisille? Henkilöpiiri, jota asia koskee on se jossa asioita käsitellään. Esimerkiksi vahinkoa kärsinyt ja tehnyt osapuoli. Tai ne ovat hiljaa, joita on joku yksi pyytänyt olemaan hiljaa, koska asian tonkiminen voisi laukaista ikäviä asioita- isompia ikäviä asioita.
      Pitäisikö ihmisten kaikkien asioiden olla jotain julkista riistaa?

    • Anonyymi

      Olisi hyvä jos jokainen, niin elävässä elämässä kuin sosiaalisessa medioissakin, keskittyisi enemmän vain niihin omiin henkilökohtaisiin asioihinsa ja antaisi muiden ihmisten hoitaa itse omansa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe