Juuri sain kutsun Työsib-infoon. Mitähän tämä tarkoittaa, kenelläkään onko kokemusta? Työkokeilua vai kuntouttavaa? Ja mitä siellä infossa tapahtuu, voiko nuista jutuista kieltäytyä ja seuraako karenssi? Ikää jo 62 -v ja parin vuoden päästä eläkkeelle, ei voi mitään mut ärsyttää...
Työsib mitähän tarkoittaa
7
1688
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä ne vanhoja ukkoja enää hyppyyttää (huom oon vaan vuoden nuorempi :-))!Putkessa oot varmaan,mutta se ei näy vaikutavan asiaan.Kaikkihan menee vaan hukkaan kun meihin ikämiehiin panostetaan,kun eläke on ainoa mikä kiilottaa horisontissa,kaikki muu on turhaa.
- Anonyymi
Olen aloittaja, akkahan minä olen :) mutta samassa veneessä ollaan. Olen ollut töissä määräaikaisissa tehtävissä tässä 5-7 v ajan ja viimeisin työ harmikseni ei kerryttänyt työssäoloehtoa (se päättyi 7/2018), joten ansiosidonnainen jäi haaveeksi! Anssilla olevia ei tietääkseni "kyykytetä" saavat olla rauhassa, joten eläkeputki kohdallani ei toteutunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen aloittaja, akkahan minä olen :) mutta samassa veneessä ollaan. Olen ollut töissä määräaikaisissa tehtävissä tässä 5-7 v ajan ja viimeisin työ harmikseni ei kerryttänyt työssäoloehtoa (se päättyi 7/2018), joten ansiosidonnainen jäi haaveeksi! Anssilla olevia ei tietääkseni "kyykytetä" saavat olla rauhassa, joten eläkeputki kohdallani ei toteutunut.
On jo ennestään, te, tem, typ, mopa, ja eri nimiset kaupunkien systeemit,,,
ja nyt viel työ-sib,,, - onko se joku työ siberia ? tms?
Selvästi on liikaa rahaa tvm. hallinnossa ja te keskuksissa. Kun aikaa on tällaiseen pelleilyyn ja pompotteluun.
Varsinainen asia, eli työpaikkojen puute, taas ohitetaan tällai työ sibbailulla ???
Itte olen sen 60v. ja olen käyny karenssilla uhattuna typ toimistossa.... monia vuosia jo.
Hieman säälittäviä on ollu ne typ istunnot eri asiantuntijoiden kanssa... on ollut 2 kpl. asiantuntijaa, sitten 3 kpl ja jopa 4 kpl. Ja ei ole mikään asia edennyt, On vaan tehty suunnitelmia . Että enemmänkin niiden typ ihmisten työllistämistä tämä puuha on ollu.
Kun ei oikeasti ole tarjolla niitä palkka-työpaikkoja, ja ei eläkkeelle pääse, jne...
Siksi on ollu tämä puuha selvästi vain ajantuhlausta..
- Tai työllistäähän siellä aina paljon typ-virkailijoita, kun käy. Niin työttömän tulisi saada joku tunnustus tuosta lukuisten virkailijoiden työllistämis-työstä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On jo ennestään, te, tem, typ, mopa, ja eri nimiset kaupunkien systeemit,,,
ja nyt viel työ-sib,,, - onko se joku työ siberia ? tms?
Selvästi on liikaa rahaa tvm. hallinnossa ja te keskuksissa. Kun aikaa on tällaiseen pelleilyyn ja pompotteluun.
Varsinainen asia, eli työpaikkojen puute, taas ohitetaan tällai työ sibbailulla ???
Itte olen sen 60v. ja olen käyny karenssilla uhattuna typ toimistossa.... monia vuosia jo.
Hieman säälittäviä on ollu ne typ istunnot eri asiantuntijoiden kanssa... on ollut 2 kpl. asiantuntijaa, sitten 3 kpl ja jopa 4 kpl. Ja ei ole mikään asia edennyt, On vaan tehty suunnitelmia . Että enemmänkin niiden typ ihmisten työllistämistä tämä puuha on ollu.
Kun ei oikeasti ole tarjolla niitä palkka-työpaikkoja, ja ei eläkkeelle pääse, jne...
Siksi on ollu tämä puuha selvästi vain ajantuhlausta..
- Tai työllistäähän siellä aina paljon typ-virkailijoita, kun käy. Niin työttömän tulisi saada joku tunnustus tuosta lukuisten virkailijoiden työllistämis-työstä !Oletko ottanut selvää palkkatukipaikoista? Pari vuotta sitten olin 8 kk palkkatuetussa, koulutustani vastaavassa työssä. Liksa TES:n mukainen kokemusvuosilisineen, ok työ. Sai edes 8 kk ajan rahaa ja pääsi taas ansiosidonnaiselke. Työ oli kaupungin hommia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ottanut selvää palkkatukipaikoista? Pari vuotta sitten olin 8 kk palkkatuetussa, koulutustani vastaavassa työssä. Liksa TES:n mukainen kokemusvuosilisineen, ok työ. Sai edes 8 kk ajan rahaa ja pääsi taas ansiosidonnaiselke. Työ oli kaupungin hommia.
ei ole löytynyt. kokokeilin tätä tuki hommaa anoa jo vuosia sitten..... ei ollu paikkoja.
Nyt Katsoin eri tukipaikoja viime kuussa, ja oli nekin säälittäviä tarpeettoima juttuja. Ja johonkin wessanvahdiksi en aio mennäkkään, koska aikaansa ei kannata tuhlata.
- Anonyymi
Sinähän kuulut velvoitetyöllistettävien joukkoon ikäsi puolesta, eli kunnan on lain mukaan TYÖLLISTETTÄVÄ sinut niin, että työssäoloehto täyttyy ja pääset ansiosidonnaiselle ja siis siitä ns. eläkeputkeen.
Missä kunnassa asut?- Anonyymi
ei ollu paikkoja, vaikka tuon velvoitetyöllistämis-asian tiedän, ja sitä vaadin.. silloin vuosi sitten jo...
Ja sitten myöskään ei toimi tämä eläketuki tai takuueläke juttukaan..
Mutta huomasin nyt eläke sivuilta, että hallittus on kyllä säätänyt pakolaisille ja maahanmuuttajille takuueläkkeen !!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1137097Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4945251Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1463230Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152621Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t362302Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431272En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771232Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681138- 1111133