Sairas työyheisö+potkut

Anonyymi

Olen itse siinä tilanteessa, että minut on irtisanottu vedoten henkilökohtaisiin syihin. Työpaikalla on vuosia jatkunut huono työilmapiiri. Kuppikuntia sekä juoruamista, työnteon halveksuntaa, toisten suosimista mm. koulutuksiin pääsyissä. Johtohahmona on ihminen joka juoruaa työntekijöiden asiat eteenpäin, päin naamaa hymyilee, mutta haukkuu selän takana.
Itse huomasin muutamia vuosia sitten, että en päässyt kokemusta vastaaviin työtehtäviin, vaan se siirrettiin aina tietyille henkilöille.
Itse en ole kuppikuntiin mennyt ja juoruiluun mukaan, vaan lähinnä suorittanut moitteetta työni ja saanut siitä myös positiivista palautetta pomolta. En ole koskaan saanut minkäänlaista huomautusta tai varoitusta.
Minut kuitenkin irtisanottiin henkilökohtaisilla syillä, vedoten siihen, että muut työntekijät eivät pidä minusta. Olen ollut saman työnantajan palveluksessa 20 vuotta.
Sain siis varoituksen ja jäin sairauslomalle. Sairausloman aikana sain irtisanomisilmoituksen. Itse luonnehtisin itseäni ystävällikeksi ja muut huomioon ottavaksi. Ólen tullut toimeen ihmisten kanssa ja monet hakeutuvatkin seuraani yhteisissä illanvietoissa jne. Työpaikalla teen työni enkä ole ehkä se suupaltein porukasta. Vetäydyn mieluiten omaan rauhaani tauoilla ja en niin välitä muden seurasta työajallakaan, en kuitenkaan ole koskaan ollut epäystävällinen kenellekään.
Olen ihan rikki, mitään yksilöityjä tekoja ei ole työnantaja pystynyt osoittamaan tai pomo ei ole koskaan puuttunut käytökseeni tai työn tekooni.
Minulle ei ole tarjottu muuta työpistettä, koska minulle sanottiin että turha hakea, kukaan ei sinua palkkaa.
Pahimmalta tunutt se, että työkaverit hylkäsivät. Kukaan ei ole kysynyt kuulumisia tai miten voin.

5

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen huomannut ettei minustakaan jotkut taida pitää: Ei sanota huomenia ja porukassa jos johonkin saatan kommentoida, katsovat vain suunnilleen muualle mitään siihen sanomatta.Olen kuitenkin sosiaalinen ja tykkään jutella, en kuitenkaan ole mikään räpätäti. Olen mielestäni hyvä työssäni.
      Pomo ei sano mitään aamulla kun näkee.Minä kuitenkin olen positiivinen ja hymyilevä. Tykkään erilaisista ihmisistä ja missään työpaikassa ei ole ollut tällaista. Kuppikunnat rehoittavat. En ymmärrä.

    • Anonyymi

      Muuten, jos sait varoituksen, onko laillista sanoa irti ensimmäisen varoituksen kohdalla? Oliko jotain muuta taustalla?

      • Anonyymi

        Varoituksellahan työntekijälle ilmoitetaan, että hänelle annetaan tilaisuus korjata se asia, mitkä varoituksen aiheutti ja jos se ei korjaannu, seuraa irtisanominen. Ei samasta asiasta enää toistamiseen tarvitse varoittaa, ellei firmalla ole joku kolmannen jälkeen ulos -politiikka.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Aloittajan kannattaa selvittää lakia tuntevien näkemys asiaan jo oman mielenrauhan kannalta, vaikkei lopulta lähtisikään oikeuteen.

        Aikoinaan olin työpaikassa, josta tietyt piirit, joissa pomojakin oli mukana, halusivat minut ulos. Heillä ei ollut kuitenkaan ollut asiallista syytä irtisanomiseen, joten he yrittivät aiheuttaa sellaisen savustamalla ja muilla kepulikonsteilla. Keskityin työntekoon ja käyttäydyin asiallisesti, joten eivät uskaltaneet antaa potkuja, koska pelkäsivät joutuvansa oikeuteen ja maksamaan korvauksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1270
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      807
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      760
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      671
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe