Kertoisitko viranomaisille jos epäilisit saaneesi tartunnan?

https://www.talouselama.fi/uutiset/te/1b86fd25-eb27-4b8b-ab7c-a3586a9f64dd?ref=ampparit:3ed4

Itse en taitaisi huudella mitään. Jos ja kun se tässä "maailman parhaan terveydenhuollon" maassa se hoito käytännössä meille paikallisille on sitä että eristtäisivät vain kotiin ja sanoisivat ettei sulle ole lääkkeitä (ne on matuille varattu) niin mitäpä hyötyä siitä olisi mitään mainita. Sitten vasta jos menisi niin heikkoon kuntoon että on ihan pakko soittaa lanssi sen voisi soittaa, siihen asti buranalla.

Jossain muuten luki että THL kertoo vain tartunnoista, ei siitä miten niille tartunnan saaneille kävi että semmoista DDR touhua täällä, salaavat kuolemat niin ettei ne näy missään tilastoissakaan. Suomi on uusi neuvostoliitto melkein voisi sanoa, avointa täällä on vain rajat.

67

<50

Vastaukset 67

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja onhan ne siellä: MAMUÖYHÖTYS!!!!!

Ei sun päähäsi näytä muuta mahtuvankaan. Ihme yksinkertaisuus paistaa taas kuin kevätaurinko!

• Pitää ihan sun kiusaks aina jotain sujauttaa :D ja tottahan se on niin mikä ettei.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Pitää ihan sun kiusaks aina jotain sujauttaa :D ja tottahan se on niin mikä ettei.

:D Huvitusta tämä on. Pellet ovat nauramista varten.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Mielenkiintoista muuten kun katsoo tuota karttaa:

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

niin aika selkeästi köyhät maat joista ei juurikaan lennellä huvittelumatkoilla ovat koronan voittajia, varakkaat euromaat ja pohjois-amerikka häviäjiä.

Siitä taas nakee, miten alhaisella älykkyysoasmäärällä maailmaa hallitaan.
        Globalisaatio täytyy peruuttaa, koska nyt ei saada edes lääkkeitä, kun ne tehdään kiinassa.
        Kaikki kotoinen tuotanto viedään halpamaihin ja kun siellä kallistuu niin toiseen.
        Tätä nykyä kiina omistaa pian koko maailman.

• Anonyymi

Öyh-öyh..

Ei niitä testejä voi salassa tehdä, siellä labrassa on vaarallisten tartuntatautien varalta toimintasuunnitelmat.

xLiner

• Niinpä niin mutta eihän sun ole pakko ilmoittaa että "heipä hei minä tässä, mulla on ehkä korona" kun ainoa varmaan mitä saat on lasku käteen ja laudat ovelle. Minä ainakin aion rähkiä niin kauan kuin pysyn tolpillani ja kulkea ihan normaalisti.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Niinpä niin mutta eihän sun ole pakko ilmoittaa että "heipä hei minä tässä, mulla on ehkä korona" kun ainoa varmaan mitä saat on lasku käteen ja laudat ovelle. Minä ainakin aion rähkiä niin kauan kuin pysyn tolpillani ja kulkea ihan normaalisti.

Niin, luultavasti sulla onkin vaan tavallinen kausi-influessa tai lievempi lentdu silloin.

Sinänsä jännä kommentti sulta, kun olet täällä niin hirveää haloota koronaviruksesta pitänyt. Eli tarkoitus olikin vain ajaa Venäjän trollitehtaan asiaa joukkohysterian luomisesta, kuten jo alkussa näyttikin.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, luultavasti sulla onkin vaan tavallinen kausi-influessa tai lievempi lentdu silloin.

Sinänsä jännä kommentti sulta, kun olet täällä niin hirveää haloota koronaviruksesta pitänyt. Eli tarkoitus olikin vain ajaa Venäjän trollitehtaan asiaa joukkohysterian luomisesta, kuten jo alkussa näyttikin.

xLiner

Miten niin jännä? minähän olen tosi pettynyt suomen viranomaisten ja "asiantuntijoiden" toimintaan tässä asiassa, se mikä oli estettävissä jätettiin estämättä ja nyt täällä on satoja tai tuhansia viruksen kantajia, viralisesti todettuja sairastuneita se 15 mutta epävirallsia tai ei havaittuja varmaan ainakin saman verran ja todennäköisesesti jo kuolleitakin, niistä vaan ei ddr-suomessa kerrota.

Minunko se muka sitten pitäisi vastuuta kantaa joa joutua eristetyksi kun ei se enää mitään tässä vaiheessa auta. No ei tosiaankaan, aivan sama kun se leviää joka tapauksessa tartuttaa sitten kaikki muutkin jos sen itse saa.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Miten niin jännä? minähän olen tosi pettynyt suomen viranomaisten ja "asiantuntijoiden" toimintaan tässä asiassa, se mikä oli estettävissä jätettiin estämättä ja nyt täällä on satoja tai tuhansia viruksen kantajia, viralisesti todettuja sairastuneita se 15 mutta epävirallsia tai ei havaittuja varmaan ainakin saman verran ja todennäköisesesti jo kuolleitakin, niistä vaan ei ddr-suomessa kerrota.

Minunko se muka sitten pitäisi vastuuta kantaa joa joutua eristetyksi kun ei se enää mitään tässä vaiheessa auta. No ei tosiaankaan, aivan sama kun se leviää joka tapauksessa tartuttaa sitten kaikki muutkin jos sen itse saa.

Hyvä sulle, jos edes siinä vaiheessa rupeat sosiaaliseksi.

Sua taitaa vaan harmittaa, kun et itse pääse matkustelemaan.. 😁

xL

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä sulle, jos edes siinä vaiheessa rupeat sosiaaliseksi.

Sua taitaa vaan harmittaa, kun et itse pääse matkustelemaan.. 😁

xL

Eikö tuolla sun aktiivisuudellasi saa jo putlerilta palkkioksi Krimin matkaa?

xL

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö tuolla sun aktiivisuudellasi saa jo putlerilta palkkioksi Krimin matkaa?

xL

Partakoneiden formula-kilpailut Braun taitaa voittaa.... menen jo matkalle kohta jonnekin risteilemään ja seikkailemaan.... partakoneiden taistelu: Philipsin talli vai Braun nyt kokeilen Braunin tallia.... tiesitkö muuten että: Ferrari=Fiat, Fiat tekee Ferrarin moottorit Formula 1 -autoissa`?

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Mä uskoisinkin tämä, että todellakin ihan oikeasti olet niin tyhmä ja ajattelukyvytön ja vähä-älyinen, että et välittäisi mistään mitään, vaikka oikeasti saisit korona-virustartunnan. Koska SINUNLAISTESI ihmisten takia virus on levinnyt niin kuin se on levinnyt.

• Anonyymi kirjoitti:

Mä uskoisinkin tämä, että todellakin ihan oikeasti olet niin tyhmä ja ajattelukyvytön ja vähä-älyinen, että et välittäisi mistään mitään, vaikka oikeasti saisit korona-virustartunnan. Koska SINUNLAISTESI ihmisten takia virus on levinnyt niin kuin se on levinnyt.

Ai minunlaisten? minä jo kuukausi sitten esitin toimet jolla korona olisi saatua rajattua pysymään poissa. Sinä itse kutsuit sen kylään ja sitten kun iskee sun tuulettimeen tietenkin syytät siitä niitä jotka olisi estäneet ongelman. Karkea kielenkäyttösi muuten kertoo sinun älyvajeesta enemmän kuin minun :) mutta just joo, enpä sitten hirveästi tunne omantunnontuskia hakiessani maitopurkkia kaupasta kun voin ajatella että sinunlaisiin se virus sitten iskee.

• Harmaaritari kirjoitti:

Ha. Viimeksi olit ampumassa koronavirusten levittäjiä..Ei muuta kuin ase omaan kouraan ja..

👉💨🤧

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ai minunlaisten? minä jo kuukausi sitten esitin toimet jolla korona olisi saatua rajattua pysymään poissa. Sinä itse kutsuit sen kylään ja sitten kun iskee sun tuulettimeen tietenkin syytät siitä niitä jotka olisi estäneet ongelman. Karkea kielenkäyttösi muuten kertoo sinun älyvajeesta enemmän kuin minun :) mutta just joo, enpä sitten hirveästi tunne omantunnontuskia hakiessani maitopurkkia kaupasta kun voin ajatella että sinunlaisiin se virus sitten iskee.

Sä vielä saat sen maitopurkin kaupasta, kun rajoja ei suljettu. Moni itsestäänselvytenä pitämäsi asia onkin monen mutkan takana..

xL

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Millä sinne näytteenottoon sitten mennään jos saa oireita? Eikö luulis olevan järkevämpää pysyä kotona kun oireet on lieviä, ei tartuta matkalla ketään?

• Anonyymi kirjoitti:

Sä vielä saat sen maitopurkin kaupasta, kun rajoja ei suljettu. Moni itsestäänselvytenä pitämäsi asia onkin monen mutkan takana..

xL

Vaikka rajat olisi suljettu maitoa kyllä saataisiin, onhan meillä onneksi vielä maataloutta vaikka senkin kyllä te edistykselliset olette pyrkineet hävittämään. Tuollaisessa kriisissähän omavaraisuuden tarve tosiaan konkretisoituisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xL

Tavarat voisi kulkea mutta turhaa huvimatkailua voisi ihan hyvin rajoittaa. Varsinkin epidemia-alueilta. Ja jos ei rajoiteta niin ainakin pitäisi heittää suoraan lentokentältä karanteeniin. Ei voi olla niin prkleen vaikeaa, noin monet maat on tehneet kansalaistensa kanssa. Ja kaikkein vastuuntuntoisimmat matkustajat eivät edes halunneet palata kotimaahansa ilman karanteenia.

• Anonyymi kirjoitti:

Millä sinne näytteenottoon sitten mennään jos saa oireita? Eikö luulis olevan järkevämpää pysyä kotona kun oireet on lieviä, ei tartuta matkalla ketään?

No suunnilleen noin, että välttää liikkkumista yleisillä alueilla ja hoitaa vain pakollliset, varmaan tehokkaampi tuollainen omaehtoinen "karanteeni" kuin että mennä jonnekin sairaalan odotushuoneeseen tartuttamaan muita kun ei sieltä sairaalasta saisi kun sen pakkokaranteenin.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Niinpä niin. Ei pienintäkään tajua sinulla tästäkään asiasta. Mutta en sitä toki odottanutkaan, en todellakaan, tiedän jo kyvyttömyytesi asioiden pohtimiseen vähänkään omaa persettäsi laajemmin.

Syytökseni on täysin oman logiikkasi mukaista. Mutta ehkän sinä sitä pysty havaitsemaan saati ymmärtämään. Olet pelkkä tyhmä pelle. Yritän sanoa tämän aina sen verran yksinkertaisesti ja vulgaareinkin sanakääntein (koska se tuntuu olevan sinulle luontainen ilmaisumuoto) ja ehkä sinä ajan myötä saatat jopa hetken verran pinillä älynlahjoillasi pohtia, että ehkäpä sinä, massiivisen egon omistava harmaaritari, saattaisit olla ihan hitusen väärässä joidenkin asioiden suhteen.

Toki tiedän, että oman ajattelukyvyttömyytesi tajuaminen on sinulle mahdotonta tunnistaa. Voiko ajattelukyvytön ajatella, siinä mielessä turhaa ajanhaaskausta on tämä. Ja tietenkään idiooteillekaan ei saisi nauraa, koska ethän sinäkään voi ominaisuuksillesi ja lahjoillesi mitään. Mutta eihän mikään ihan mahdotonta koskaan ole, maailmankaikkeuksissa tapahtuvat kaikki asiat, jotka ikinä voivat tapahtua. Ehkä sinäkin joskus ymmärrät.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Vaikka rajat olisi suljettu maitoa kyllä saataisiin, onhan meillä onneksi vielä maataloutta vaikka senkin kyllä te edistykselliset olette pyrkineet hävittämään. Tuollaisessa kriisissähän omavaraisuuden tarve tosiaan konkretisoituisi.

Vaan kun se ketju on pitkä. Maitoa saat suoraan tilalta tokmannilta jonottaasi ilmaiseen ämpäriin, jos sulla on hyvät suhteet lehmiin. Lypsykoneen varaosia tai maitoauton polttoainetta/ desinfiointiainetta ei riitä loputtomiin, nekin täytyy valmistaa.

Luetko muita lehtiä netistä kuin seiskapäivää ja Venäjän propagandaa? Kiinan pysähtyminen vaikuttaa jo nyt mm. lääkkeiden valmistukseen, kun ainesosat loppuvat. Moni pikkuosa valmistetaan kiinassa. Jää isompi kokonaisuus kasaamatta.

Jne, jne..

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Tavarat voisi kulkea mutta turhaa huvimatkailua voisi ihan hyvin rajoittaa. Varsinkin epidemia-alueilta. Ja jos ei rajoiteta niin ainakin pitäisi heittää suoraan lentokentältä karanteeniin. Ei voi olla niin prkleen vaikeaa, noin monet maat on tehneet kansalaistensa kanssa. Ja kaikkein vastuuntuntoisimmat matkustajat eivät edes halunneet palata kotimaahansa ilman karanteenia.

No niinpä. Itse olisin laittanut rajat kiinni jo kuukausi sitten. Suomeen tuleville vähintään viikon karanteeni telttaleirissä jossain lentokentän läheisyydessä olevalla aidatulla & vartioidulla pellolla, Olisi ollut suhteellisen halpa toteuttaa ja melkoisen varma keino. Siinä turhalle lomareissulle lähtijäkin harkitsisi melko tarkkaan että onko ihan pakko päästä lomalle viikoksi kun toinen viikko sitten menee karanteenileirissä.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

No suunnilleen noin, että välttää liikkkumista yleisillä alueilla ja hoitaa vain pakollliset, varmaan tehokkaampi tuollainen omaehtoinen "karanteeni" kuin että mennä jonnekin sairaalan odotushuoneeseen tartuttamaan muita kun ei sieltä sairaalasta saisi kun sen pakkokaranteenin.

Jos ei ole omaa autoa ei voi julkisilla mennä ettei tartuta, jos on kovin kipeä tai pitkä matka ei jaksa kävellä... Taksia ei voi tilata tai taksikuskiin tarttuu.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinpä niin. Ei pienintäkään tajua sinulla tästäkään asiasta. Mutta en sitä toki odottanutkaan, en todellakaan, tiedän jo kyvyttömyytesi asioiden pohtimiseen vähänkään omaa persettäsi laajemmin.

Syytökseni on täysin oman logiikkasi mukaista. Mutta ehkän sinä sitä pysty havaitsemaan saati ymmärtämään. Olet pelkkä tyhmä pelle. Yritän sanoa tämän aina sen verran yksinkertaisesti ja vulgaareinkin sanakääntein (koska se tuntuu olevan sinulle luontainen ilmaisumuoto) ja ehkä sinä ajan myötä saatat jopa hetken verran pinillä älynlahjoillasi pohtia, että ehkäpä sinä, massiivisen egon omistava harmaaritari, saattaisit olla ihan hitusen väärässä joidenkin asioiden suhteen.

Toki tiedän, että oman ajattelukyvyttömyytesi tajuaminen on sinulle mahdotonta tunnistaa. Voiko ajattelukyvytön ajatella, siinä mielessä turhaa ajanhaaskausta on tämä. Ja tietenkään idiooteillekaan ei saisi nauraa, koska ethän sinäkään voi ominaisuuksillesi ja lahjoillesi mitään. Mutta eihän mikään ihan mahdotonta koskaan ole, maailmankaikkeuksissa tapahtuvat kaikki asiat, jotka ikinä voivat tapahtua. Ehkä sinäkin joskus ymmärrät.

Kirjoitat paljon mutta sanot vähän, idiotismi oikein paistaa sinusta :)

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

No niinpä. Itse olisin laittanut rajat kiinni jo kuukausi sitten. Suomeen tuleville vähintään viikon karanteeni telttaleirissä jossain lentokentän läheisyydessä olevalla aidatulla & vartioidulla pellolla, Olisi ollut suhteellisen halpa toteuttaa ja melkoisen varma keino. Siinä turhalle lomareissulle lähtijäkin harkitsisi melko tarkkaan että onko ihan pakko päästä lomalle viikoksi kun toinen viikko sitten menee karanteenileirissä.

Viikon karanteeni ei riitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaan kun se ketju on pitkä. Maitoa saat suoraan tilalta tokmannilta jonottaasi ilmaiseen ämpäriin, jos sulla on hyvät suhteet lehmiin. Lypsykoneen varaosia tai maitoauton polttoainetta/ desinfiointiainetta ei riitä loputtomiin, nekin täytyy valmistaa.

Luetko muita lehtiä netistä kuin seiskapäivää ja Venäjän propagandaa? Kiinan pysähtyminen vaikuttaa jo nyt mm. lääkkeiden valmistukseen, kun ainesosat loppuvat. Moni pikkuosa valmistetaan kiinassa. Jää isompi kokonaisuus kasaamatta.

Jne, jne..

xLiner

No niinpä vaikuttaa, luuletko että se on yllätys? mutta tällaisessa katastrofissahan se juurikin nähdään sitten globalismin ihanuus kun ollaan sitten iha n kädettömiä jo pienestäkin kriisistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itämisaika on yleensä joku 3 päivää. Viikon karanteeni olisi jo jotain, vielä parempi kaksi viikkoa.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

No niinpä vaikuttaa, luuletko että se on yllätys? mutta tällaisessa katastrofissahan se juurikin nähdään sitten globalismin ihanuus kun ollaan sitten iha n kädettömiä jo pienestäkin kriisistä.

Et sä kyllä tuota puolta ole ajatellut lainkaan.

Etkä sitä, jos koko maitomeijerin henkilökunta laitettais karanteeniin.

Jotta yhteiskunta pyörisi, on pakko toimia toisin kuin sun ideologiassasi.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Ei niin mutta laitoin tuohon lievästi etteivät typerykset säikähdä, oikeasti pidettäisiin kaksi viikkoa. Telttaleirin karanteenilaisella olisi velvollisuus mitata kuume päivittäin ja muutenkin seurata tilaansa. Huijausyritysten varalta pitäisi olla kovat ukaasit että kaikki mitä omistaa takvarikoidaan valtiolle jos jää huijauksesta kiinni ja todetaan että seurannasta huolimatta karanteenin jälkeen levitti tautia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sä kyllä tuota puolta ole ajatellut lainkaan.

Etkä sitä, jos koko maitomeijerin henkilökunta laitettais karanteeniin.

Jotta yhteiskunta pyörisi, on pakko toimia toisin kuin sun ideologiassasi.

xLiner

Varmaan riittäisi että turhaa huvimatkailua olisi rajoitettu.

• Anonyymi kirjoitti:

Itämisaika on yleensä joku 3 päivää. Viikon karanteeni olisi jo jotain, vielä parempi kaksi viikkoa.

Joo, se parisen viikkoa saisi olla.

Paljonpa se muuten tuokin auttaa:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/75d3c151-0115-4273-a143-e71047315255

Siinä vaiheessa kun asiakas pärskii siinämäärin että siinä voi olettaa olevan virusta se on joa aikalailla myöhäistä. Ja varmaanhen ne asiakkaat kertovat tulopaikkansa jos se tarkoittaa että kyytiä ei sitten saakaan.

Tässä kohtaa olisi muuten varmaan hyvä jos olisi jenkkimallin taksit joissa väliseinä kuskin ja asiakkaan välillä. Luulisi ainakin jonkun verran auttavan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan riittäisi että turhaa huvimatkailua olisi rajoitettu.

Suomi saa matkailusta isot rahat. Niillä verorahoilla kustannetaan kaiken maailman elintasosairauksien hoidot ja työtävieroksuvien palstalaistenkin elatus..

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Suomi saa matkailusta isot rahat. Niillä verorahoilla kustannetaan kaiken maailman elintasosairauksien hoidot ja työtävieroksuvien palstalaistenkin elatus..

xLiner

Arvaas montako tehohoitopaikkaa niillä rahoilla on saatu Suomeen?

http://sshy.fi/data/documents/luennot/Tehohoidon_vaikeat_infektiot-symposium/2011/Epidemioihin.pdf'

No niinpä, 228, siis koko maassa ainakin vuonna 2011 ja nyt varmaan jo vähemmän. Aika vähän tilanteessa jossa virus on levinnyt kaikkialle. Liner-mummullakaan mitään mahdollisuutta päästä hengityskoneeseen kun katsotaan jonkun nuoremman tai lapsen vanhemman olevan arvokkaampi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Ihan hyvinolisi voitu matkustus esim. pohjois-italiasta keskeyttää kun näytti että siitä tulossa epidemia-alue.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Nyt jo suomalaisia kehotettu välttämään turhaa hupimatkailua tiettyihin maihin, miksei sitä sitten olisi voitu ihan kieltääkin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei ole omaa autoa ei voi julkisilla mennä ettei tartuta, jos on kovin kipeä tai pitkä matka ei jaksa kävellä... Taksia ei voi tilata tai taksikuskiin tarttuu.

Ja nyt on takseillekin ohjeet että koronapotilasta ei tarvitse ottaa kyytin.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Arvaas montako tehohoitopaikkaa niillä rahoilla on saatu Suomeen?

http://sshy.fi/data/documents/luennot/Tehohoidon_vaikeat_infektiot-symposium/2011/Epidemioihin.pdf'

No niinpä, 228, siis koko maassa ainakin vuonna 2011 ja nyt varmaan jo vähemmän. Aika vähän tilanteessa jossa virus on levinnyt kaikkialle. Liner-mummullakaan mitään mahdollisuutta päästä hengityskoneeseen kun katsotaan jonkun nuoremman tai lapsen vanhemman olevan arvokkaampi.

Mua ei oma henki niin kiinnostakaan. Nuoremmat ja tuottavammat saa kyllä mennä mun ohi hoitojonoissa. Mä luulen että kovempi paikka tuo on niille, jotka ovat pilanneet terveytensä tyhmyyttään huonoilla elintavoilla ja nyt pitäisi päästä valtion kukkarolle ilmaiseen palveluun. Vanhat heikot ukot täälläkin asiasta eniten itkee.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt jo suomalaisia kehotettu välttämään turhaa hupimatkailua tiettyihin maihin, miksei sitä sitten olisi voitu ihan kieltääkin...

Entäpä tänne matkustaminen? Lapin turismi Kiinasta ja Japanista?

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäpä tänne matkustaminen? Lapin turismi Kiinasta ja Japanista?

xLiner

No eipä ne kiinasta päässeet muutenkaan kun monet kaupungit oli karanteenissa, fiksuja kun ovat siellä. Kyllä pahimmaksi ajaksi olisi voinut estää nekin lennot jotka tuli, varsinkin tuolta pohjois-italiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eipä ne kiinasta päässeet muutenkaan kun monet kaupungit oli karanteenissa, fiksuja kun ovat siellä. Kyllä pahimmaksi ajaksi olisi voinut estää nekin lennot jotka tuli, varsinkin tuolta pohjois-italiasta.

Jos sieltä ei olisi lennetty nytkään epidemia-alueilta, ei suomessa olisi yhtään tartuntaa. Kun yksikin tartuntaa kantava on päässyt kävelemään joukossamme, myöhäistä se enää on vaikka kuinka yritettäisi jäljittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mua ei oma henki niin kiinnostakaan. Nuoremmat ja tuottavammat saa kyllä mennä mun ohi hoitojonoissa. Mä luulen että kovempi paikka tuo on niille, jotka ovat pilanneet terveytensä tyhmyyttään huonoilla elintavoilla ja nyt pitäisi päästä valtion kukkarolle ilmaiseen palveluun. Vanhat heikot ukot täälläkin asiasta eniten itkee.

xLiner

Vanhemmille ihmisille tuo voi olla paha vaikka olisi hyvät elintavatkin. Eikä se tarkoita että jos on hyväkuntoinen ja nuorempi niin selviäisi, onhan tuohon kuollut nuoria urheilijoitakin. Jos tulee se immuunijärjestelmän ylireagointi... Kyllä ihan järkevää olla huolissaan jokaisen. Sanot nyt ettei oma henki kiinnosta mutta kuoleman todella lähestyessä monella iskee paniikki. Nyt se vielä tuntuu ehkä kaukaiselta. Se vaan on täysin luonnonvastaista että kuolema ei yhtään pelottaisi tai sitä ei pyrkisi "estämään", vaikka miten mielessään toitottaisi että joskus on lähdettävä täältä kuitenkin. Ihmiset on rakennettu niin. Joten vaikka miten esität "ei tässä mitään", mielesi tulee vielä muuttumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhemmille ihmisille tuo voi olla paha vaikka olisi hyvät elintavatkin. Eikä se tarkoita että jos on hyväkuntoinen ja nuorempi niin selviäisi, onhan tuohon kuollut nuoria urheilijoitakin. Jos tulee se immuunijärjestelmän ylireagointi... Kyllä ihan järkevää olla huolissaan jokaisen. Sanot nyt ettei oma henki kiinnosta mutta kuoleman todella lähestyessä monella iskee paniikki. Nyt se vielä tuntuu ehkä kaukaiselta. Se vaan on täysin luonnonvastaista että kuolema ei yhtään pelottaisi tai sitä ei pyrkisi "estämään", vaikka miten mielessään toitottaisi että joskus on lähdettävä täältä kuitenkin. Ihmiset on rakennettu niin. Joten vaikka miten esität "ei tässä mitään", mielesi tulee vielä muuttumaan.

No mitä jos sä sitten panikoisit munkin puolestani. En näe siihen mitään aihetta tällä hetkellä. Eikä mua kuolema muutenkaan pelota. Kaikki eivät pelkää sanoja asioita kuin sinä.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mitä jos sä sitten panikoisit munkin puolestani. En näe siihen mitään aihetta tällä hetkellä. Eikä mua kuolema muutenkaan pelota. Kaikki eivät pelkää sanoja asioita kuin sinä.

xLiner

Paniikkiin ei ole tarvetta mutta huoleen on, ja vähätellä ei kannata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

No hyvä homma sitten, muista jos keuhkokoneessa makaat niin sanot hoitajille että irrottakaa johdot ja antakaa kone jonkun toisen käyttöön. Tai jos sairastut syöpään niin sanot että voit jäädä jonon hännille kun sinua ei oma elämä kiinnosta. Muut joita kiinnostaa saavat sitten elämänlahjan sinulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No hyvä homma sitten, muista jos keuhkokoneessa makaat niin sanot hoitajille että irrottakaa johdot ja antakaa kone jonkun toisen käyttöön. Tai jos sairastut syöpään niin sanot että voit jäädä jonon hännille kun sinua ei oma elämä kiinnosta. Muut joita kiinnostaa saavat sitten elämänlahjan sinulta.

Se on sitten sen ajan murhe, ei tämän.

Enkä ota sulta ohjeita vastaan 😜

xLiner

• Anonyymi

Minä epäinen että pääministerillä on Korona-virus-tartunta ja että hänet pitäisi määrätä 3kk asuntoon sisälle.

• Olisi vaan hyvä, hallitus voisi sitten pitääkin jonkun oikein tiiviin 12h samassa huoneessa kokouksen niin että saisivat kaikki sen, siinähän sitten hymähtelisivät että tavallinen kausiflunssakin on vaarallisempi.

• Tottakai mutta flunssa tässä on vieläkin mutta ei ne huolisi meitä testeihin kun ei kriteerejä täytetä.🤔

• Koulu on kahteen kertaan meille lähettänyt tietoa koronasta jokaisen lapsen nimellä😁 toisessa oli uusimmat linkit mistä seurata.🤔

• valtakunta kirjoitti:

Koulu on kahteen kertaan meille lähettänyt tietoa koronasta jokaisen lapsen nimellä😁 toisessa oli uusimmat linkit mistä seurata.🤔

Ovat vaan nekin turhan myöhännäisherännäisiä. Näyttää siltä että idiootimpi osa kansasta, semmoinen 99%, on nyt vasta herännyt tähän ja tikistävät koko ajan jäljessä. Tuota tietoa olisi pitänyt laittaa jo kuukausi sitten ja tässä vaiheessa jo kouluja kiinni.

Italia on taas julkaissut uutta tietoa, siellä sentään on yritetty toimia:

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/d06de599-2a8a-47d6-b999-98fafc8cc8fb?ref=ampparit:acbc

"Maailman terveysjärjestön WHO:n Euroopan-johtaja Hans Kluge kiitteli aikaisemmin viikolla Italian hallituksen koviksi luonnehdittuja toimia koronaviruksen pysäyttämiseksi. Italia on muun muassa sulkenut koulut ja yliopistot ainakin maaliskuun puoliväliin asti. Lisäksi Lombardiassa ja Venetossa 50 000 ihmistä on eristetty ja eristyksen laajentamista.

”Olemme itse asiassa huolissamme siitä, että muut Euroopan maat eivät näytä suhtautuvan tilanteeseen yhtä vakavasti kuin Italia. Näyttää valitettavasti siltä, että muiden maiden poliittiset toimijat eivät ota tilannetta riittävän vakavasti. Se, mikä nyt tapahtuu Italiassa voi pian tapahtua missä tahansa Euroopan maassa”, Kluge varoittaa."

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Koulu on kahteen kertaan meille lähettänyt tietoa koronasta jokaisen lapsen nimellä😁 toisessa oli uusimmat linkit mistä seurata.🤔

Hei valtatakunnan kuningatar... jaa lähettäneet oikein kirjeitä, ei minulle ole tullut... itselläni on lähes aina tuo krooninen-korona eli nuha... talvipyöräilystä eli kuten hiihtäjilläkin nenästä helposti vuotaa vettä aina talvella, olisikohan sitten kaikki talviurheilijatkin laitettava karanteeniin jos nenä vuotaa vetyä... vetyä ja vetypommi ei vaan vettä :_D

• Anonyymi kirjoitti:

Hei valtatakunnan kuningatar... jaa lähettäneet oikein kirjeitä, ei minulle ole tullut... itselläni on lähes aina tuo krooninen-korona eli nuha... talvipyöräilystä eli kuten hiihtäjilläkin nenästä helposti vuotaa vettä aina talvella, olisikohan sitten kaikki talviurheilijatkin laitettava karanteeniin jos nenä vuotaa vetyä... vetyä ja vetypommi ei vaan vettä :_D

Niih sähköisiä kirjeitä.
        Meillä on yskää kurkkukipeä lämpöilyä särkyjälihas vähän nenä valuu mutta sitkeä on viikon kestänyt jo tämmöisenä yskiminen on sellainen mitä en ole pitkii aikoihin kohdannut aiemmin joskus 9vuotta sitten ,pikkuinen on vähän nuutunut, ei paljoa tänään syönyt kunhan nyt reipastuisi, ei ole itkuinen niin en koe silläin hätää kunhan nyt seuraavalla kerralla söis paremmin.

• Harmaaritari kirjoitti:

Ovat vaan nekin turhan myöhännäisherännäisiä. Näyttää siltä että idiootimpi osa kansasta, semmoinen 99%, on nyt vasta herännyt tähän ja tikistävät koko ajan jäljessä. Tuota tietoa olisi pitänyt laittaa jo kuukausi sitten ja tässä vaiheessa jo kouluja kiinni.

Italia on taas julkaissut uutta tietoa, siellä sentään on yritetty toimia:

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/d06de599-2a8a-47d6-b999-98fafc8cc8fb?ref=ampparit:acbc

"Maailman terveysjärjestön WHO:n Euroopan-johtaja Hans Kluge kiitteli aikaisemmin viikolla Italian hallituksen koviksi luonnehdittuja toimia koronaviruksen pysäyttämiseksi. Italia on muun muassa sulkenut koulut ja yliopistot ainakin maaliskuun puoliväliin asti. Lisäksi Lombardiassa ja Venetossa 50 000 ihmistä on eristetty ja eristyksen laajentamista.

”Olemme itse asiassa huolissamme siitä, että muut Euroopan maat eivät näytä suhtautuvan tilanteeseen yhtä vakavasti kuin Italia. Näyttää valitettavasti siltä, että muiden maiden poliittiset toimijat eivät ota tilannetta riittävän vakavasti. Se, mikä nyt tapahtuu Italiassa voi pian tapahtua missä tahansa Euroopan maassa”, Kluge varoittaa."

Kyllä pitäisi sulkea kouluja ja etänä opiskella kun on tämmöinen vaara olemassa ja kyllä ne etänä onnistuisi ja varmasti onnistuu. Minusta nykypäivänä on kaikilla älylaite josta katsoa tiedot mutta miksi eivät muuten sitä postia lähettäisi kirjeenä sitten??.🤔

• Anonyymi

Tuskimpa kertoisin. Pakko uloskin mennä joka päivä on kaikenlaista tekemistä koko ajan.

• Ei ole mikään pakko mennä ihmisten ilmoille.

• Anonyymi

Ei missään nimessä mennä ainakaan ihmisten lähelle jos on epäily koronasta.

• Anonyymi

Tuskimpa kertoisin. Pakko uloskin mennä joka päivä on kaikenlaista tekemistä koko ajan.

• Anonyymi

Viranomaisille kannattaa kertoa aina juuri niin vähän kuin mahdollista.

• Anonyymi

Tämä siis näin viranomaisnäkökulmasta kommentoituna.

Suomalainen viranomainen vetää sinua vaan linssiin omaa virastoaan suojellakseen/kasvattaakseen.

Viranomaisena tarvi toimia noin pari vuotta, jotta tämän tajusin.

• Anonyymi

Suomen valtiota voi verrata DDR:n. Pieni ero on: täältä on suorastaan suotavaa poistua.

• Anonyymi

Lääkärille kertoisin..hän kertokoon viranomaisille jos se kuuluu asiaan.

• Anonyymi

Ilmoita poliisille että hän itse teki rikoksen, ja että hänen pitää ilmiantaa itsensä välittömästi.

Miksi poliisi on aina rosvo?

Mutta niin omat paradoksaalisen-sarkastiset jutut joskus.... todellakin kun on niin paljon kaikkia musiikkilevyjä mitä järjestelen, jumiudun aina kuuntelemaan jotain, tuollainen hidastaa järjestelyä sitten jos jää kuuntelemaan jotain vanhaa uudestaan.

• Anonyymi

Ei ole aikaa olla karanteenissa. Kalastuskausi alkaa ja huomenna laitan veneen vesille.

• Anonyymi

Karanteeni ei tarkoita etteikö ulos saisi mennä, kunhan ei mene ihmisten lähettyville. Ulkoilmassa käsittääkseni saa olla jos muita ei ole lähellä tai mukana. Eli ei kai vesille lähtemisessä ongelmaa olisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Karanteeni ei tarkoita etteikö ulos saisi mennä, kunhan ei mene ihmisten lähettyville. Ulkoilmassa käsittääkseni saa olla jos muita ei ole lähellä tai mukana. Eli ei kai vesille lähtemisessä ongelmaa olisi?

Mutta esim. kauppaan tai ostoskeskuksiin ei saa mennä.

• Tietysti. Ihan vaan saadakseni varmistuksen asiasta kokeilla ja perheeni terveyden vuoksi eritoten. Voin helposti olla himassa, vaikka puoli vuotta lähtemättä mihinkään. Eikä tee pahaa, kunhan ruokaa kannetaan kaupasta kuistille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1650
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      20
      1134
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1063
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      133
      871
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      806
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      684
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      607
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      48
      528
    10. 69
      510
    11. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    12. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      498
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      422
    16. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      413
    18. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      399
    19. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    20. En usko et enää

Uskaltaisit irl mitään
      Ikävä
      37
      396
    Aihe