Miten toimia, jos uskovainen aviomies laiminlyö perhettään?
Miten toimia
83
58
Vastaukset
- Anonyymi
potki palleille niin että tuntuu!!!ja hitsaa metallinen siveysvyö 6kuukaudeks kii niin kyllä alkaa nöyrtyyn.vähän mitä jengii
- Anonyymi
Ei toimisi. Se taitaisi kuitenkin olla minä, joka purkaisi ensimmäisenä hänen siveysvyönsä, kun säälisin.
Mitä se sinun laiminlyöntisi tarkoittaa? Että ei toimi mielesi mukaan?
- Anonyymi
Ei näy kotona. Ei tee mitään sisä eikä ulkotöitä, ei ole lasten kanssa. Lisäksi sen vähän ajan mitä on kotona käyttäytyy vihamielisesti. Huutaa ja uhkailee ja haukkuu etenkin lapsia.
- Anonyymi
Vähän niinkuin noinkin. Eli jättää yksin kotitöiden ja lasten kanssa sekä lisäksi on vihainen niinä lyhyinä iltoina kun on kotona niin että lapset pelkää. Totta, että on minun halustani kiinni. Haluaisin, ettei hän tekisi niin. Luulin, että uskovaisuus suojelisi kaikelta tuollaisella, mutta ei.En tiennyt, että isä voi olla noin itsekäs kerran on uskovaiset arvot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän niinkuin noinkin. Eli jättää yksin kotitöiden ja lasten kanssa sekä lisäksi on vihainen niinä lyhyinä iltoina kun on kotona niin että lapset pelkää. Totta, että on minun halustani kiinni. Haluaisin, ettei hän tekisi niin. Luulin, että uskovaisuus suojelisi kaikelta tuollaisella, mutta ei.En tiennyt, että isä voi olla noin itsekäs kerran on uskovaiset arvot.
Uskova ja ei uskova.
Jaa- että mitenkäs sen ottais.
Uskova- näkyy rakkaus.
Uskonsa kieltänyt, ei näy rakkaus.
Siitähän se uskovaisuuden määrittely menee.
"hedelmistään puu tunnetaan"! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskova ja ei uskova.
Jaa- että mitenkäs sen ottais.
Uskova- näkyy rakkaus.
Uskonsa kieltänyt, ei näy rakkaus.
Siitähän se uskovaisuuden määrittely menee.
"hedelmistään puu tunnetaan"!Entä jos tekee ymmärtämättömyyttään? Eihän silloin sellaista ihmistä voi niin vastuullista kuin ymmärryksellä tehtyä?
Anonyymi kirjoitti:
Ei näy kotona. Ei tee mitään sisä eikä ulkotöitä, ei ole lasten kanssa. Lisäksi sen vähän ajan mitä on kotona käyttäytyy vihamielisesti. Huutaa ja uhkailee ja haukkuu etenkin lapsia.
Oletko kenties loukannut häntä jotenkin? Ei kiirettä... Pohdi milloin kaikki muuttui
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos tekee ymmärtämättömyyttään? Eihän silloin sellaista ihmistä voi niin vastuullista kuin ymmärryksellä tehtyä?
Ihminen itse on ylentänyt itsensä tuomitsijaksi, se on maailmallista.
- Anonyymi
KapinenKoira kirjoitti:
Oletko kenties loukannut häntä jotenkin? Ei kiirettä... Pohdi milloin kaikki muuttui
Olen pohtinut tuon valmiiksi. Hän muuttui, kun ensimmäinen lapsemme syntyi vuosi avioitumisemme jälkeen. Tuosta jo monen monituista vuotta. Suurimmaksi osaksi hän onkin vihainen lapsillemme.
Anonyymi kirjoitti:
Olen pohtinut tuon valmiiksi. Hän muuttui, kun ensimmäinen lapsemme syntyi vuosi avioitumisemme jälkeen. Tuosta jo monen monituista vuotta. Suurimmaksi osaksi hän onkin vihainen lapsillemme.
Teetätä isyystesti näin aluksi.
- Anonyymi
KapinenKoira kirjoitti:
Teetätä isyystesti näin aluksi.
Mitä tarkoitat? Kyllä hän tietää, että on ainoa mies ollut minulle, ei ole ollut muita koskaan Ei hän ole koskaan epäillyt minua tuossa asiassa. Tietää, että olen miten sen sanoisin, tarkka moraalistani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunpa voisin suojella sinua koirilta.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Kyllä hän tietää, että on ainoa mies ollut minulle, ei ole ollut muita koskaan Ei hän ole koskaan epäillyt minua tuossa asiassa. Tietää, että olen miten sen sanoisin, tarkka moraalistani.
Ehkä hänellä on epäilys mielessään, voitko vannoa että olette mieliltänne täysin yhtä? Tuskin koska sellainen on Luojan alaa ja sinä nainen et ole velvoitettu sellaiseen, teetätä isyystesti nyt ALUKSI vain.
Tai älä.- Anonyymi
KapinenKoira kirjoitti:
Ehkä hänellä on epäilys mielessään, voitko vannoa että olette mieliltänne täysin yhtä? Tuskin koska sellainen on Luojan alaa ja sinä nainen et ole velvoitettu sellaiseen, teetätä isyystesti nyt ALUKSI vain.
Tai älä.No kiitos nauruista kuitenkin. Jotenkin tuo isyystesti tuli ihan puskista ja hämmästyin todella, sitten jo nauratti, kun mietin itseäni, josta ei ikään uskoisi, että olisin pettäjä tms. Meillä on useampi lapsi lyhyellä aikavälillä. Ei, ei ole mitään syytä isyystestiin. Lapsemme ovat tulleet isäänsä ulkonäöllisestikkin. Ei, ei hän minua epäile. Meillä on 10 lasta ja olen omistautunut heidän hoitamiseensa ja kasvattamiseen. Kodin hoitamiseen. Tämä on minun elämäntehtäväni. Olen kertonut tuon miehelleni. Ei minulla ole aikaa ajatellakaan muita miehiä eikä haluja. Keskityn perheeseeni Kiitos kaikille rinnalla kulkijoille ja tästä päivästä, kun jaksoitte jakaa mieltäni oikeasti hirveästi painavasta asiasta. Liikaa tuli oltua tänään netissä ja työt kärsi siunattua yötä kaikille.
Anonyymi kirjoitti:
No kiitos nauruista kuitenkin. Jotenkin tuo isyystesti tuli ihan puskista ja hämmästyin todella, sitten jo nauratti, kun mietin itseäni, josta ei ikään uskoisi, että olisin pettäjä tms. Meillä on useampi lapsi lyhyellä aikavälillä. Ei, ei ole mitään syytä isyystestiin. Lapsemme ovat tulleet isäänsä ulkonäöllisestikkin. Ei, ei hän minua epäile. Meillä on 10 lasta ja olen omistautunut heidän hoitamiseensa ja kasvattamiseen. Kodin hoitamiseen. Tämä on minun elämäntehtäväni. Olen kertonut tuon miehelleni. Ei minulla ole aikaa ajatellakaan muita miehiä eikä haluja. Keskityn perheeseeni Kiitos kaikille rinnalla kulkijoille ja tästä päivästä, kun jaksoitte jakaa mieltäni oikeasti hirveästi painavasta asiasta. Liikaa tuli oltua tänään netissä ja työt kärsi siunattua yötä kaikille.
Selittele, ehkä naisille helpompi niin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo ois sunkin aika katsoa vähän eteenpäin ainoa mies ota jo uusi eläsi on pilalla kun ei oo kokemuksia. miten jokin voi olla ainoa sekin on väärä. vaihda ja nopeasti.
- Anonyymi
Jos joku ilmoittautuu uskovaiseksi niin ei sellaisen ihmisen harkintakykyyn voi luottaa oikeissakaan asioissa. Uskonto vastaa riippuvuutena täysin huumeita.
Vapahtaja Olet Sinä - tee johtopäätöksesi.- Anonyymi
No näin n uskovaisena naisena, aviovaimona ja äitinä koen, että perhe on se minun kasvimaani, jota haluan hoitaa rakkaudella. Samaa odotan uskovaisella puolisolta. Uskoisin, että perhe on se kaikkein tärkein myös uskovaiselle aviomiehelle ja isälle. Ei se, mitä milloinkin itse haluaa, vaan niin että kumpikin vanhempi on valmis joustamaan omista asioistaan ja tarpeistaan perheen hyväksi ja valmis tekemään kompromissejä niin että koko perheellä olisi mahdollisimman hyvä olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No näin n uskovaisena naisena, aviovaimona ja äitinä koen, että perhe on se minun kasvimaani, jota haluan hoitaa rakkaudella. Samaa odotan uskovaisella puolisolta. Uskoisin, että perhe on se kaikkein tärkein myös uskovaiselle aviomiehelle ja isälle. Ei se, mitä milloinkin itse haluaa, vaan niin että kumpikin vanhempi on valmis joustamaan omista asioistaan ja tarpeistaan perheen hyväksi ja valmis tekemään kompromissejä niin että koko perheellä olisi mahdollisimman hyvä olla.
"Uskoisin, että perhe on se kaikkein tärkein myös uskovaiselle"
Väärin, Jumala on kaikkein tärkein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin, Jumala on kaikkein tärkein.Joo, anteeksi. Tietenkin Jumala. Tuosta han se kaikki lähtee. Kivijalka kun on kunnossa niin sille petustukselle on hyvä rakentaa myös perhe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, anteeksi. Tietenkin Jumala. Tuosta han se kaikki lähtee. Kivijalka kun on kunnossa niin sille petustukselle on hyvä rakentaa myös perhe.
Jälleen kerran väärin. Kivijalka on eloton, kuollut. Jumala on elävä. Miksi kukaan rakentaisi mitään elottoman varaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jälleen kerran väärin. Kivijalka on eloton, kuollut. Jumala on elävä. Miksi kukaan rakentaisi mitään elottoman varaan?
Ei ole väärin. Tuosta en tingi yhtään. Raamatussa lukee vertaus hyvästä ja huonosta rakentajasta. Sanotaan nyt sitten, että kulmakivi niin kuin se Raamatussa on. Sille on hyvä rakentaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole väärin. Tuosta en tingi yhtään. Raamatussa lukee vertaus hyvästä ja huonosta rakentajasta. Sanotaan nyt sitten, että kulmakivi niin kuin se Raamatussa on. Sille on hyvä rakentaa.
Lisään raamatunkohdan.
4. Tulkaa hänen luokseen, elävän kiven luo, jonka ihmiset ovat hylänneet mutta joka on Jumalan valitsema ja hänen silmissään kallisarvoinen.
5. Ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi rakennukseksi, pyhäksi papistoksi, toimittaaksenne hengellisiä uhreja, jotka ovat Jumalalle otollisia Jeesuksen Kristuksen tähden.
6. Sanotaanhan Raamatussa:
- Katso, minä lasken Siioniin kulmakiven, valitun kiven, jonka arvo on suuri. Joka häneen uskoo, ei joudu häpeään.
7. Te, jotka uskotte, saatte siis osaksenne tämän arvon ja kunnian, mutta niille, jotka eivät usko, "kivestä, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakivi,
8. kompastuskivi ja kallio johon langetaan". Koska he eivät tottele sanaa, he kompastuvat, ja se heidän osakseen on määrättykin.
9. Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa.
10. Ennen te ette olleet kansa, mutta nyt te olette Jumalan kansa. Ennen te olitte armoa vailla, mutta nyt on Jumala teidät armahtanut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään raamatunkohdan.
4. Tulkaa hänen luokseen, elävän kiven luo, jonka ihmiset ovat hylänneet mutta joka on Jumalan valitsema ja hänen silmissään kallisarvoinen.
5. Ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi rakennukseksi, pyhäksi papistoksi, toimittaaksenne hengellisiä uhreja, jotka ovat Jumalalle otollisia Jeesuksen Kristuksen tähden.
6. Sanotaanhan Raamatussa:
- Katso, minä lasken Siioniin kulmakiven, valitun kiven, jonka arvo on suuri. Joka häneen uskoo, ei joudu häpeään.
7. Te, jotka uskotte, saatte siis osaksenne tämän arvon ja kunnian, mutta niille, jotka eivät usko, "kivestä, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakivi,
8. kompastuskivi ja kallio johon langetaan". Koska he eivät tottele sanaa, he kompastuvat, ja se heidän osakseen on määrättykin.
9. Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa.
10. Ennen te ette olleet kansa, mutta nyt te olette Jumalan kansa. Ennen te olitte armoa vailla, mutta nyt on Jumala teidät armahtanutJa mitä se kulmakivi on, mitä se pitää sisällään, näin vertauskuvallisessa mielessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä se kulmakivi on, mitä se pitää sisällään, näin vertauskuvallisessa mielessä?
Kysytkö koska et tiedä vai kysytkö testataksesi tiedänkö minä? Minusta tuntuu, että sinä tiedät sen itsekkin. En ole opettaja. Eikä ole opettajakaan Herraansa suurempi. Pysyn vain omalla paikallani ja tehtävässäni perheen äitinä ja kasvattajana, jonka Herra on minulle osoittanut pyrkien muistamaan ja lapsilleni opettamaan penikoiden nisunjyvistä. Tuo riittää minulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä se kulmakivi on, mitä se pitää sisällään, näin vertauskuvallisessa mielessä?
Saatte miljoonan arvoisen neuvon.
Toisaalla lapsi piirsi kiven. Se oli harmaa. Hän sanoi sen olevan kultainen, sitä ihmettelin, kun se oli harmaa ja minulle kerrottiin sen olevan kultainen, mutta lapsi sanoi, että se onkin sisältä kultainen ja arvokas, kolmen miljoonan arvoinen. ;)
Olkaa hyvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatte miljoonan arvoisen neuvon.
Toisaalla lapsi piirsi kiven. Se oli harmaa. Hän sanoi sen olevan kultainen, sitä ihmettelin, kun se oli harmaa ja minulle kerrottiin sen olevan kultainen, mutta lapsi sanoi, että se onkin sisältä kultainen ja arvokas, kolmen miljoonan arvoinen. ;)
Olkaa hyvä.Taivasten valtakunta on lasten kaltaisten. Minä en lähde kovin herkästi näihin jos koen uskoani arvoitavan, sillä koen niin, että se ei ole ihmisten tehtävä. Ihmisen tekoja voi arvioida, mutta hänen uskoaan ei. Tai minusta se ei ole oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivasten valtakunta on lasten kaltaisten. Minä en lähde kovin herkästi näihin jos koen uskoani arvoitavan, sillä koen niin, että se ei ole ihmisten tehtävä. Ihmisen tekoja voi arvioida, mutta hänen uskoaan ei. Tai minusta se ei ole oikein.
Ei sinun tarvitsekaan. Se oli sellainen hassu sattuma ja halusin vain kirjoittaa sen. Aika usein lapset puhuvat ihmeellisellä tavalla, ehkä heidän sydän on niin täyttä kultaa, sitä on ihmeellistä kuunnella, lasten viisautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinun tarvitsekaan. Se oli sellainen hassu sattuma ja halusin vain kirjoittaa sen. Aika usein lapset puhuvat ihmeellisellä tavalla, ehkä heidän sydän on niin täyttä kultaa, sitä on ihmeellistä kuunnella, lasten viisautta.
Niin minustakin. Ei ihme, että Jeesus otti vertauskuvakseen pienen lapsen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin, Jumala on kaikkein tärkein.Jumaluskovainen hiekalle rakentaa ja tuuleen kylvää. Asiat tärkeysjärjestykseen: Olkoon se perhe ykkönen ainakin niin kauan kuin meno on tervettä ja tosiasioihin perustuvaa. Mielikuvitusystävät ja maskotit tulkoon kaukana varasijoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivasten valtakunta on lasten kaltaisten. Minä en lähde kovin herkästi näihin jos koen uskoani arvoitavan, sillä koen niin, että se ei ole ihmisten tehtävä. Ihmisen tekoja voi arvioida, mutta hänen uskoaan ei. Tai minusta se ei ole oikein.
Usko kuuluu psykologin arvioitavaksi. Onhan se erkaantumista tosiasioista.
Uskonto tarvitsee ja edellyttää ihmiseltä arviontikyvyttömyyttä - lasten kaltaisuutta.
Miksi kaikkivaltias jumala olisi jättänyt asiamiehenä olemisen niin heikon kortin varaan: Mitättömän muinaisheimon avioton kersa - Jos jumala ei parempaan pysty niin se ei ole jumala. Aamen ja piste.
- Anonyymi
Liian vähän lähtötietoja. Ei pysty vastaamaan.
1. Keskustele miehesi kanssa.
2. Keskustele lisää.
3. Jos mikään ei auta, ehdota ulkopuolista apua.
4. Jos ei suostu, ota avioero.
Yksinkertaista?- Anonyymi
Kiitos. Mikä saa ihmisen käyttäytymään niin ettei ole omien lapsiensa kanssa? Ja käyttäytyy kuin perhe olisi suuri rasite ja haitta. Tuo särkee sydämeni lasten vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Mikä saa ihmisen käyttäytymään niin ettei ole omien lapsiensa kanssa? Ja käyttäytyy kuin perhe olisi suuri rasite ja haitta. Tuo särkee sydämeni lasten vuoksi.
Ehkäpä perhe onkin hänelle suuri rasite. Ei kaikkia ole tehty olemaan hyviä isejä. Isän lapsuuden kasvatus ja mahdolliset traumat sekä geneettinen perimä vaikuttavat suuresti siihen millainen hänen luonteestaan tulee.
Toisaalta, ehkä hän ei ymmärrä, missä menee pieleen.
Ja voihan se olla, että sinulla on liian suuret odotukset siitä, millainen olisi hyvä isä.
Mutta asiaa on mahdotonta kommentoida tämän tarkemmin, koska et anna enempää lähtötietoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäpä perhe onkin hänelle suuri rasite. Ei kaikkia ole tehty olemaan hyviä isejä. Isän lapsuuden kasvatus ja mahdolliset traumat sekä geneettinen perimä vaikuttavat suuresti siihen millainen hänen luonteestaan tulee.
Toisaalta, ehkä hän ei ymmärrä, missä menee pieleen.
Ja voihan se olla, että sinulla on liian suuret odotukset siitä, millainen olisi hyvä isä.
Mutta asiaa on mahdotonta kommentoida tämän tarkemmin, koska et anna enempää lähtötietoja.Tuo kaikki on totta. Hyvän isän määritelmä kun on jokaisella omansa. Minä odotan isältä lasten tarpeiden huomioimista ja lapsille ajan antamista ja heidän kuuntelemistaan sekä lasten mukaan ottamista ja kasvattamista sekä opettamista. Että isä antaisi sekä rajoja että rakkautta.. Minä voin tehdä taloustyöt, niihin en miestä tarvitse. Ulkotyötkin on sujunut tähän asti. Mutta remonteissa olen surkea, ne ei luonnistu. Kaiken muun saan järjestymään, mutta toivoisin, että isä huomioida lapsia. Tuntuu hirvittävän pahalta, kun lapset kysyvät miksi isä on aina poissa tai miksi isä aina huutaa jne..äitinä tulen hirveän surulliseksi tuosta, enkä tiedä mitä voin asialle tehdä muuta kuin pyrkiä olemaan iloinen ja yrittää kaikesta huolimatta lapsille tuki ja turva. Voi että, kun Jumala suojelisi ja varjelisi niin että antaisi voimia ja viisautta toimia oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikista ei ole vanhemmiksi. Eikä se muuksi muutu paheksumalla. Tällaiset asiat kannattaa yrittää selvittää ennen avioitumista. Mutta se ei aina onnistu, koska ihminen ei välttämättä itsekään tiedosta asiaa, ennen kuin se on edessä. Eihän tässä mitään uutta ole. Perheitä vältteleviä aviomiehiä on aina ollut. Jotkut naiset ovat romahtaneet ja jättäneet perheensä, kun eivät vaan ole pärjänneet. On naiivia olettaa, että kaikki olisivat samanlaisia. Vielä naiivimpaa on odottaa, että usko poistaisi ihmisyyden kriisit ja ongelmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikista ei ole vanhemmiksi. Eikä se muuksi muutu paheksumalla. Tällaiset asiat kannattaa yrittää selvittää ennen avioitumista. Mutta se ei aina onnistu, koska ihminen ei välttämättä itsekään tiedosta asiaa, ennen kuin se on edessä. Eihän tässä mitään uutta ole. Perheitä vältteleviä aviomiehiä on aina ollut. Jotkut naiset ovat romahtaneet ja jättäneet perheensä, kun eivät vaan ole pärjänneet. On naiivia olettaa, että kaikki olisivat samanlaisia. Vielä naiivimpaa on odottaa, että usko poistaisi ihmisyyden kriisit ja ongelmat.
Tuokin on totta. Sitä vain naivisti oletti, että uskovainen mies rakastaisi omia lapsiaan. Näin äitinä tuo ettei mies jaksa lapsiaan tuntuu vain äärettömän pahalta lasten vuoksi kuten varmasti ymmärrät, etenkin kun huomaan lasten kärsivän tuosta. Tiedän ja ymmärrän realiteetit, mutta tuntuu vain niin pahalta lasten puolesta. Eivät he ole riesa tai haitta, joita pitää nöyryyttää, alistaa ja haukkua kuin he olisivat kaiken pahan alku ja juuri. Ja kyllä voin sanoa, että monta vuotta sydämeni on huutanut Jumalan puoleen joka päivä ja öisinkin tämän asian vuoksi, että Jumala varjelisi kaikelta pahalta ja antaisi minulle voimia ja viisautta kasvattaa lapsiani yksin kun isä murtaa heidän mielensä kerta toisensa jälkeen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuokin on totta. Sitä vain naivisti oletti, että uskovainen mies rakastaisi omia lapsiaan. Näin äitinä tuo ettei mies jaksa lapsiaan tuntuu vain äärettömän pahalta lasten vuoksi kuten varmasti ymmärrät, etenkin kun huomaan lasten kärsivän tuosta. Tiedän ja ymmärrän realiteetit, mutta tuntuu vain niin pahalta lasten puolesta. Eivät he ole riesa tai haitta, joita pitää nöyryyttää, alistaa ja haukkua kuin he olisivat kaiken pahan alku ja juuri. Ja kyllä voin sanoa, että monta vuotta sydämeni on huutanut Jumalan puoleen joka päivä ja öisinkin tämän asian vuoksi, että Jumala varjelisi kaikelta pahalta ja antaisi minulle voimia ja viisautta kasvattaa lapsiani yksin kun isä murtaa heidän mielensä kerta toisensa jälkeen
Minulle tulee mieleen omasta entisestä elämästäni, ennen kuin sairastuin....enkä sano, että teidän isin tilanne olisi tällainen...mutta minä tein aiemmin liikaa töitä. Pitkiä päiviä työpaikalla ja joskus sen perään oman talon rakennustyömaalla tai yliopistolla iltaopinnoissa ja paloin loppuun. Aika kauan kestin sitä rääkkiä, 16 vuotta. Nautin tekemisestä. Se sai aikaan sen, ettei minulla jäänyt aikaa vaimolle eikä ystäville. Eikä uskon harjoittamiselle. Olin aivan liian väsynyt seurakunnassa käymiseen. Olin usein ärsyyntynyt ja kiukkuinen. Meillä ei ollut lapsia ja suhde puolisoon kesti varmaankin siksi, että monesti yhdessä rakensimme taloa tai opiskelimme. Lapset jäivät tekemättä ja nyt se on sairauden vuoksi mahdotonta.
Tuollaisessa oravanpyörässä olija harvoin ymmärtää omaa tilannettaan. Minun tapauksessani olin työteliäs, koska vanhempani arvostivat työn tekemistä. Kun pääsin tekemään sellaista työtä mistä nautin, se vei mennessään. Omasta mielestäni kaikki oli oikein hyvin. Koin olevani tarpeeellinen työpaikalla. Sain siitä tyydytystä kun sain paljon aikaan. Eikä palkkakaan ollut huono, mikä motivoi tekemään enemmän.
Mutta jokaisen perheen tilanne on varmaan erilainen enkä osaa samaistua tilanteeseen lasten kannalta, koska omia lapsia ei ole ja kun olin pieni, isäni hoiti minua ja veljiäni koti-isänä vuosia.
Mutta asia ei ratkea rukoilemalla vaikka rukous tuokin sinulle turvaa. Jumala ei pakota kenenkään mieltä muuttumaan. Ainoa apu asiaan on sen esiin ottaminen puolisosi kanssa. Rukous auttaa siinäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle tulee mieleen omasta entisestä elämästäni, ennen kuin sairastuin....enkä sano, että teidän isin tilanne olisi tällainen...mutta minä tein aiemmin liikaa töitä. Pitkiä päiviä työpaikalla ja joskus sen perään oman talon rakennustyömaalla tai yliopistolla iltaopinnoissa ja paloin loppuun. Aika kauan kestin sitä rääkkiä, 16 vuotta. Nautin tekemisestä. Se sai aikaan sen, ettei minulla jäänyt aikaa vaimolle eikä ystäville. Eikä uskon harjoittamiselle. Olin aivan liian väsynyt seurakunnassa käymiseen. Olin usein ärsyyntynyt ja kiukkuinen. Meillä ei ollut lapsia ja suhde puolisoon kesti varmaankin siksi, että monesti yhdessä rakensimme taloa tai opiskelimme. Lapset jäivät tekemättä ja nyt se on sairauden vuoksi mahdotonta.
Tuollaisessa oravanpyörässä olija harvoin ymmärtää omaa tilannettaan. Minun tapauksessani olin työteliäs, koska vanhempani arvostivat työn tekemistä. Kun pääsin tekemään sellaista työtä mistä nautin, se vei mennessään. Omasta mielestäni kaikki oli oikein hyvin. Koin olevani tarpeeellinen työpaikalla. Sain siitä tyydytystä kun sain paljon aikaan. Eikä palkkakaan ollut huono, mikä motivoi tekemään enemmän.
Mutta jokaisen perheen tilanne on varmaan erilainen enkä osaa samaistua tilanteeseen lasten kannalta, koska omia lapsia ei ole ja kun olin pieni, isäni hoiti minua ja veljiäni koti-isänä vuosia.
Mutta asia ei ratkea rukoilemalla vaikka rukous tuokin sinulle turvaa. Jumala ei pakota kenenkään mieltä muuttumaan. Ainoa apu asiaan on sen esiin ottaminen puolisosi kanssa. Rukous auttaa siinäkin.Kiitos, että vastasit ja kerroit avoimesti. Asia on otettu usein puheeksi ja tuntuu että olen yksin asian ja tilanteeni kanssa. Sitä en vain kykene ymmärtämään, miten voi jatkuvasti puhua lapsille rumasti ja käyttäytyä heitä kohtaan pahasti ja olla ilkea tuntematta huonoa omaatuntoa? Miten tuo voi olla mahdollista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, että vastasit ja kerroit avoimesti. Asia on otettu usein puheeksi ja tuntuu että olen yksin asian ja tilanteeni kanssa. Sitä en vain kykene ymmärtämään, miten voi jatkuvasti puhua lapsille rumasti ja käyttäytyä heitä kohtaan pahasti ja olla ilkea tuntematta huonoa omaatuntoa? Miten tuo voi olla mahdollista.
Tuohon on aika vaikea sanoa mitään. Ystäväni mietti samoja asioita oman miehensä käytöksestä. Tuo mies ei ollut uskossa. Ystävästäni tuntui siltä, että mitä enemmän hän turvautui Jumalaan, sitä kovemmin mies käytti henkistä väkivaltaa. Hän ajatteli, että kyse on Saatanan hyökkäyksistä. Sanoin hänelle, että ihminen pystyy tuollaisiin asioihin ilman Saatanaakin ja että jos uskoon liittyvät asiat kerta kaikkiaan suututtavat miestä, niin se jo riittää syyksi hänen käytökseensä. Ei siihen tarvita asioiden hengellistämistä. Mutta en tiedä onko teidän perheessänne samoin. Syitä voi olla niin monia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon on aika vaikea sanoa mitään. Ystäväni mietti samoja asioita oman miehensä käytöksestä. Tuo mies ei ollut uskossa. Ystävästäni tuntui siltä, että mitä enemmän hän turvautui Jumalaan, sitä kovemmin mies käytti henkistä väkivaltaa. Hän ajatteli, että kyse on Saatanan hyökkäyksistä. Sanoin hänelle, että ihminen pystyy tuollaisiin asioihin ilman Saatanaakin ja että jos uskoon liittyvät asiat kerta kaikkiaan suututtavat miestä, niin se jo riittää syyksi hänen käytökseensä. Ei siihen tarvita asioiden hengellistämistä. Mutta en tiedä onko teidän perheessänne samoin. Syitä voi olla niin monia.
Mieheni on uskovainen.
Anonyymi kirjoitti:
Mieheni on uskovainen.
Oli uskovainen tai ei, kyllä hänen silti on osattava toimia ja käyttäytyä, kun kuviossa on lapsia mukana.
- Anonyymi
Vaikuttaa että ukolla on toinen hoito kiikarissa ei auta kuin Raamatulla läppästä tajuttomaksi!👹👺
- Anonyymi
Ehkä on kyllästynyt tällaiseen tylsään äiti-ihmiseen, joka tykkää hääräillä keittiössä ja paapoa lapsia. Ehkä olen liian koti-ihminen. Meillä on useampi lapsi nyt. Jos miehelle ei riitä tämä.
- Anonyymi
Olen muuten kysynyt tuota, ei ole toista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä on kyllästynyt tällaiseen tylsään äiti-ihmiseen, joka tykkää hääräillä keittiössä ja paapoa lapsia. Ehkä olen liian koti-ihminen. Meillä on useampi lapsi nyt. Jos miehelle ei riitä tämä.
En ota kantaa kyllästymiseen. Mutta on hyvä tiedostaa, että kaikki eivät ole samanlaisia koti-ihmisiä. Monet tarvitsevat vastapainoksi muutakin kuin perhe-elämää. Muutoin happi loppuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ota kantaa kyllästymiseen. Mutta on hyvä tiedostaa, että kaikki eivät ole samanlaisia koti-ihmisiä. Monet tarvitsevat vastapainoksi muutakin kuin perhe-elämää. Muutoin happi loppuu.
Tuo on totta. Olen yrittänyt antaa tilaa ja olla vaatimatta kotona oloa, koska koen, että toinen tarvitsee paljon omaa aikaa ja tilaa. Yleensä viikonloput on omissa yö-reissussa. Viikolla myös illat on omissa menoissaan. Myöhäis-illat on kotona kuitenkin, mutta silloin on hyvin hermostunut ja vihainen ja ilmapiiri tulehdus herkkä niin että minä ja lapset kuljemme hiljaa varpaisillamme ettemme hermostua isää. Silti hermostuu joka ilta.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta. Olen yrittänyt antaa tilaa ja olla vaatimatta kotona oloa, koska koen, että toinen tarvitsee paljon omaa aikaa ja tilaa. Yleensä viikonloput on omissa yö-reissussa. Viikolla myös illat on omissa menoissaan. Myöhäis-illat on kotona kuitenkin, mutta silloin on hyvin hermostunut ja vihainen ja ilmapiiri tulehdus herkkä niin että minä ja lapset kuljemme hiljaa varpaisillamme ettemme hermostua isää. Silti hermostuu joka ilta.
Noista jutuista päätellen peli on kyllä aika selvä. Sano miehellesi suorat sanat. Voin itsekin miehenä sanoa näin. Miehelläsi on nyt perhe ja jos hän ei sitä mitenkään kykene huomaamaan, hänen on syytä etsiä itselleen eri kuviot.
Älä ole sinä kovasydäminen vaikka aviomies olisi. On nimittäin Jumalan vastainen helppo tie potkia hänet pellolle. Helppo heikin tie ei kannaa eikä siunaa..
Mutta oikea Uskova ottaa turpaan niin kauan kunnes Jumal puuttuu siihen tilanteeseen eikä tekee PAHALLE VASTARINTA. On kokemusta ja lopulta otti avioeron ja senjälkeen olen olut siunattu ja sain uuden vaimon ja uusi perhe. Mutta en itse tehnyt ja rakensin usi elämä vaan rakastin ja toivoin x vaimon syrjähyppyjä ja syytöksiä huolimatta ja yritin pitää kasassa perhe loppuun asti Jumalan Voimasta.- Anonyymi
En tiedä, onko se helppo tie potkia toista pellolle. Uskon, että tuokin tie on raskas ja siihen liittyy monenlaisia tuntemuksia ja ajatuksia. Eroa en näe oikeaksi, koska koen sen olevan vastoin Jumalan sanaa. Erilleen muuton tosin näen jopa oikeaksi, jos perheessä on väkivaltaa. Meillä on henkistä väkivaltaa monin tavoin ja olen huolissani lapsista.
Mutta ihana tuo, että olet nyt saanut elää parempaa elämää. Ei varmasti ollut helppoa elää edellisessä liitossasi. Surjähypyt onvarmasti hirvittäviä kestää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, onko se helppo tie potkia toista pellolle. Uskon, että tuokin tie on raskas ja siihen liittyy monenlaisia tuntemuksia ja ajatuksia. Eroa en näe oikeaksi, koska koen sen olevan vastoin Jumalan sanaa. Erilleen muuton tosin näen jopa oikeaksi, jos perheessä on väkivaltaa. Meillä on henkistä väkivaltaa monin tavoin ja olen huolissani lapsista.
Mutta ihana tuo, että olet nyt saanut elää parempaa elämää. Ei varmasti ollut helppoa elää edellisessä liitossasi. Surjähypyt onvarmasti hirvittäviä kestääYstäväni ei muuttanut toiseen osoitteeseen vaikka hänen miehensä oli todella julma henkisen väkivallan totetuttaja. Parit lyömisetkin nainen otti vastaaan tyynenä tarjoten toistakin poskea. Eroaminen koitti, kun naisen mielenterveys ei enää kestänyt. Tämä nainen, rakas uskova ystäväni, on raunioina ja hänellä on todennäköisesti ikuiset sisäiset haavat henkisestä väkivallasta. Terapiassa hän käy ja sielunhoitajalla mutta on kovin masentunut eikä masennus meinaa lähteä pois.
Mielestäni Jeesus ei käskenyt kärsimään perheväkivallasta vaikka hänellä olikin selvä ajatus avioliitosta. Joskus eroon muuttaminen on hyvä ratkaisu. Ainakin ystäväni tapauksessa kolmen lapsen hoitaminen ja täyspäiväinen talonpito puhtausfriikin aviomiehen vaatimuksista johtuen on nyt takana ja mieskin on herännyt siihen todellisuuteen mitä se on kun joutuu oikein hoitamaan lapsia ja siivoamaan itse kotinsa ja laittamaan oman ruokansa.
Jos otat asian ongelman esille miehesi kanssa, mikä mielestäni sinun tulisi tehdä, muista kertoa miltä hänen toimintansa sinusta tuntuu ja mitä seurauksia sillä on lapsille ja sinulle. Se on parempi tapa jutella asiasta kuin suoraan sanoa, että toinen tekee väärin. Asian kanssa ei kannata viivytellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystäväni ei muuttanut toiseen osoitteeseen vaikka hänen miehensä oli todella julma henkisen väkivallan totetuttaja. Parit lyömisetkin nainen otti vastaaan tyynenä tarjoten toistakin poskea. Eroaminen koitti, kun naisen mielenterveys ei enää kestänyt. Tämä nainen, rakas uskova ystäväni, on raunioina ja hänellä on todennäköisesti ikuiset sisäiset haavat henkisestä väkivallasta. Terapiassa hän käy ja sielunhoitajalla mutta on kovin masentunut eikä masennus meinaa lähteä pois.
Mielestäni Jeesus ei käskenyt kärsimään perheväkivallasta vaikka hänellä olikin selvä ajatus avioliitosta. Joskus eroon muuttaminen on hyvä ratkaisu. Ainakin ystäväni tapauksessa kolmen lapsen hoitaminen ja täyspäiväinen talonpito puhtausfriikin aviomiehen vaatimuksista johtuen on nyt takana ja mieskin on herännyt siihen todellisuuteen mitä se on kun joutuu oikein hoitamaan lapsia ja siivoamaan itse kotinsa ja laittamaan oman ruokansa.
Jos otat asian ongelman esille miehesi kanssa, mikä mielestäni sinun tulisi tehdä, muista kertoa miltä hänen toimintansa sinusta tuntuu ja mitä seurauksia sillä on lapsille ja sinulle. Se on parempi tapa jutella asiasta kuin suoraan sanoa, että toinen tekee väärin. Asian kanssa ei kannata viivytellä.Hirveää, kun ihminen voi mennä noin rikki. Tuokin on kyllä kamalaa, että henkisen väkivallan harjoittaja on todennäköisesti myös mennyt jotenkin rikki. Ei tuota voi täysin ymmärtää vaikka tietääkin asioiden kulun. Varmasti hänellä on ollut todella raskasta. Vetää niin hiljaiseksi kuulla tuollaisia kokemuksia, eikä löydä sanojaan. Olen samaa mieltä, että erilleen kannattaa muuttaa, jos tilanne on sietämätön. Tuntuu vain, että voimat alkaa olla vähissä. Olen puhunut tilanteestani mieheni kanssa, käskee minun häipyä, jos ei kelpaa. No niin, ehkäpä tämä nyt sitten oli tässä. Hän ei taida rakastaa meitä tai osaa tai välitä. Ehkä roikun vain turhaan kuvitellen, että jokin muuttuisi. Ei taida muuttua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hirveää, kun ihminen voi mennä noin rikki. Tuokin on kyllä kamalaa, että henkisen väkivallan harjoittaja on todennäköisesti myös mennyt jotenkin rikki. Ei tuota voi täysin ymmärtää vaikka tietääkin asioiden kulun. Varmasti hänellä on ollut todella raskasta. Vetää niin hiljaiseksi kuulla tuollaisia kokemuksia, eikä löydä sanojaan. Olen samaa mieltä, että erilleen kannattaa muuttaa, jos tilanne on sietämätön. Tuntuu vain, että voimat alkaa olla vähissä. Olen puhunut tilanteestani mieheni kanssa, käskee minun häipyä, jos ei kelpaa. No niin, ehkäpä tämä nyt sitten oli tässä. Hän ei taida rakastaa meitä tai osaa tai välitä. Ehkä roikun vain turhaan kuvitellen, että jokin muuttuisi. Ei taida muuttua.
En uskalla neuvoa lähtemään vaikka neuvoinkin ystävääni lähtemään jo muistaakseni kolme vuotta ennen kuin hän lopulta lähti. Tiesin hänen tilanteestaan enemmän, myös sen että he elivät avoliitossa. Ratkaisu on joka tapauksessa itse pähkäiltävä. Toivon vain, että saat kokea rakkautta etkä riudu liian kauaa tilanteessa, joka ei näytä ratkeavan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En uskalla neuvoa lähtemään vaikka neuvoinkin ystävääni lähtemään jo muistaakseni kolme vuotta ennen kuin hän lopulta lähti. Tiesin hänen tilanteestaan enemmän, myös sen että he elivät avoliitossa. Ratkaisu on joka tapauksessa itse pähkäiltävä. Toivon vain, että saat kokea rakkautta etkä riudu liian kauaa tilanteessa, joka ei näytä ratkeavan.
Ei huolta, vastaan itse päätöksistäni.
- Anonyymi
25
Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä, 26
että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta, 27
saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton. 28Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä. 29Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa, 30sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä. 31
"Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi." 32
Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa. 33Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä.
6 LUKU.
Paavali esittää lasten ja vanhempain, palvelijain ja isäntäin velvollisuudet 1-9, kehoittaa kristittyjä pukeutumaan Jumalan sota-asuun, että kykenisivät pimeyden valtoja vastustamaan 10-17, käskee aina rukoilemaan ja esirukouksissa muistamaan kaikkia pyhiä ja häntäkin, vangittua apostolia 18-20, jonka tilasta Tykikus on tekevä selkoa 21, 22, ja lausuu lopputoivotuksensa 23, 24.
61
Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein. 2
"Kunnioita isääsi ja äitiäsi" — tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus — 3"että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä". 4
Ja te isät, älkää kiihoittako lapsianne vihaan, vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa. 5
Palvelijat, olkaa kuuliaiset maallisille isännillenne, pelossa ja vavistuksessa, sydämenne yksinkertaisuudessa, niinkuin Kristukselle, 6ei silmänpalvelijoina, ihmisille mieliksi, vaan Kristuksen palvelijoina, sydämestänne tehden, mitä Jumala tahtoo, 7hyvällä mielellä palvellen, niinkuin palvelisitte Herraa ettekä ihmisiä, 8
tietäen, että mitä hyvää kukin tekee, sen hän saa takaisin Herralta, olkoonpa orja tai vapaa. 9
Ja te isännät, tehkää samoin heille, jättäkää pois uhkaileminen, sillä tiedättehän, että sekä heidän että teidän Herranne on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön.
10
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. 11
Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet. 12
Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. 13
Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä. 14
Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska, 15
ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille. 16
Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, 17
ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
18
Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta; 19
ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta, 20
jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.
21
Mutta että tekin tietäisitte tilani, kuinka minun on, niin on Tykikus, rakas veljeni ja uskollinen palvelija Herrassa, antava teille siitä kaikesta tiedon. 22Minä lähetän hänet teidän tykönne juuri sitä varten, että saisitte tietää meidän tilamme ja että hän lohduttaisi teidän sydämiänne.
23Rauha veljille ja rakkaus, uskon kanssa, Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta! 24Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta — katoamattomuudessa.- Anonyymi
Ihan kivoja käskyjä. Mutta ihmisen psyyke on sellainen, että rakastaminen on vaikeaa, ellei ole tullut rakastetuksi. Lapset oppivat rakkautta ja läheisyyttä vain esimerkin kautta.
- Anonyymi
Ei Raamatulla päähän lyöminen auta ketään. Luuletko, ettei uskova osaa etsiä Raamatusta itse apua ilman sinun tyrkyttämistäsi? Uskon, että tämä äiti osaa. Hän hakee täältä tukea ja apua eikä läksyttämistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan kivoja käskyjä. Mutta ihmisen psyyke on sellainen, että rakastaminen on vaikeaa, ellei ole tullut rakastetuksi. Lapset oppivat rakkautta ja läheisyyttä vain esimerkin kautta.
Rakkaudettomassa perheessä voi kasvaa narsistiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakkaudettomassa perheessä voi kasvaa narsistiksi.
Niinpä :(
- Anonyymi
Ajattelen, että olet tosissaan, etkä vain kirjoita tänne huvikseen aloituksia. Olet nimittäin tainnut kirjoittaa palstalle aiemminkin kyseisenlaisia mietteitä.
Mitä sitä kysymään tältä palstalta? Ihmiset ajattelevat asioista eritavoin, ihmisten elämäntilannekin on erilainen. Kukaan ei tällä palstalla voi neuvoa eteenpäin, koska ei kukaan tiedä todellisuutta, mikä on kahden ihmisen välisessä suhteessa. Jokaisella on oma näkemyksensä, sinun miehelläsikin on omanlainen näkemys asioihin, kuitenkaan se ei poista sinun näkemyksesi arvoa, mikä on tällä hetkellä. Ja se mikä näyttää tänä päivänä joltakin, tulevassa ehkä on valmis näkemään asioita toisin. Meistähän kukaan ei ole täydellinen, meissä on kaikenlaisia virheitä ja ihmisinä meidän tulee sietää toisen virheitä ja oppia omista virheistä.
Sanoisin, että kaikki mielipiteet mitä täältä saat, ovat oikeastaan yhtä tyhjän kanssa, koska sinun on itse löydettävä paras ratkaisu asioihin.- Anonyymi
En koe, että ovat yhtä tyhjän kanssa. Nytkin sain työkaluja työstää asiaani ja ehkä joku voi olla samassa tilanteessa kanssani ja saada tämän ketjun kautta ajatuksia omaan tilanteeseensa. En koe juuri koskaan niin että jokin olisi yhtä tyhjän kanssa, vaan että asiat ja tilanteet ovat kytköksissä toisiinsa ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Koen niin että kaikella on tarkoituksensa ja merkityksensä. Mutta ymmärrän mitä tarkoitat, että minun on tehtävä lopulta itse omat ratkaisunsa ja päätökseni ja noinhan se on aina. Olet varmasti oikeassa siinä, että jokainen tekee itse omat valintansa ja kantaa niiden seuraukset myös. Kukaan toinen ei voi toisen puolesta täälläkään päättää asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En koe, että ovat yhtä tyhjän kanssa. Nytkin sain työkaluja työstää asiaani ja ehkä joku voi olla samassa tilanteessa kanssani ja saada tämän ketjun kautta ajatuksia omaan tilanteeseensa. En koe juuri koskaan niin että jokin olisi yhtä tyhjän kanssa, vaan että asiat ja tilanteet ovat kytköksissä toisiinsa ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Koen niin että kaikella on tarkoituksensa ja merkityksensä. Mutta ymmärrän mitä tarkoitat, että minun on tehtävä lopulta itse omat ratkaisunsa ja päätökseni ja noinhan se on aina. Olet varmasti oikeassa siinä, että jokainen tekee itse omat valintansa ja kantaa niiden seuraukset myös. Kukaan toinen ei voi toisen puolesta täälläkään päättää asioita.
Kunhan ei anna muiden mielipiteiden päästää hallitsemaan elämäänsä.
Ihmisen on ihan hyvä päästä purkamaan tunteitaan. En tiedä onko tämä palsta sellainen hyvä paikka tunteiden ja kokemusten purkuun. Vaaditaan aika paljon ymmärrystä myös kuuntelijalta ja joskus, ihmiset tuomitsevat kuin ymmärtävät tai sitten voi olla niinkin, että itse tuomitsemme itsemme, vaikka muut eivät sitä tekisikään meille.
On aika rohkeaa tuoda esiin tuollaisia asioita mitä tuot, koska eikö se laita myös sinut itsesi haavoittuvaan asemaan? Samalla olet kyllä laittanut jonkun toisenkin haavoittuneeseen asemaan, luoden mielikuvan, jonka totuudesta emme tiedä mitään, todellisesti. Kuitenkinhan meidän tunteemme on sallittuja. Missä niistä voi kertoa, on kait toinen asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunhan ei anna muiden mielipiteiden päästää hallitsemaan elämäänsä.
Ihmisen on ihan hyvä päästä purkamaan tunteitaan. En tiedä onko tämä palsta sellainen hyvä paikka tunteiden ja kokemusten purkuun. Vaaditaan aika paljon ymmärrystä myös kuuntelijalta ja joskus, ihmiset tuomitsevat kuin ymmärtävät tai sitten voi olla niinkin, että itse tuomitsemme itsemme, vaikka muut eivät sitä tekisikään meille.
On aika rohkeaa tuoda esiin tuollaisia asioita mitä tuot, koska eikö se laita myös sinut itsesi haavoittuvaan asemaan? Samalla olet kyllä laittanut jonkun toisenkin haavoittuneeseen asemaan, luoden mielikuvan, jonka totuudesta emme tiedä mitään, todellisesti. Kuitenkinhan meidän tunteemme on sallittuja. Missä niistä voi kertoa, on kait toinen asia.Totta, mietin noita samoja asioita. Ehkä hätä ei lue lakia. Otin riskin ihan tietoisesti luottaen anonyymiyteeni.En ole niin huolissani omasta haavoittuvaisuudestani vaan enemmän lapsistani. Niin totta asioissa on yleensä monia puolia. Minäkin kerron tässä ketjussa vain oman kokemukseni tilanteestani, mutta toisaalta olen paras lastemme tilanteemme asiantuntija. Äitinä tuo onkin suurin huolenaiheeni. Mutta niin, miehessäni on hyviäkin puolia, sillä hän käy tunnollisesti töissä ja ottaa osaa kustannuksiin. Ei hän ole sillä tavalla hulttio. Mieluummin kirjoitan tänne kuin huutelen kylillä. Tiedän joutuvani vastaamaan jokaisesta sanastani, joka suustani ulos lähtee.
- Anonyymi
Ihmistä voi kuunnella ja osoittaa ymmärrystä.
Ratkaisuja et voi hänen puolestaan tehdä.
Et elää hänen elämäänsä.
Et käydä lävitse hänen ongelmiaan.
Olet saanut monet vastaamaan,
kuitenkaan se ei ole heidän elämänsä.
Eivätkä he tiedä.
Tiedämmekö aina itsekään?
.... miten toimia oikein.
Miksi siis kysyä.
Vajavaisilta ihmisiltä?- Anonyymi
Olen kiitollinen kaikista vastauksistanne. Kiitos, että kuljitte tämän hetken rinnallani ja olitte ihminen ihmiselle. Kiitos eri näkökulmista ja perspektiiveistä. kiitos myös lohdutuksistanne.
Venäjällä avioparilla oli kovat ongelmat koska miehellä oli kova viina riippuvaisuus ja ei osannut hoitaa mitään. Ja kun nainen sanoi jotain niin sai selkään kuin pieksetty sika joka tekee varmaan sua vihainen . Mutta tä nainen kesti sitä niinkuin venäläiset naiset yleensä koska ei ole muu vaihtoehto. (iippuvaisia miehistä joka tuo elanto) No eräänä päivänä nainen tuli uskoon ja mies raivosi ja pieksi nainen vielä enmmän siitä, Mutta nainen kesti sitä ja oppii seurakunnalta toisin,, kun sinä että tulis olla alamainen myötä ja vastoinkäymisissä . No eräänä päivänä kun tuli kotiin seurakunnasta niin mies oli vastaan ja selkään tuli taas ja huusi tapan sinut jos menet vielä kerran sinne. No nainen kertoi rauhallisesti että Pyhä Raamattu kertoo että hänen pitää olla alamainen ja totella miestä ja hän ei menee enää Seurakuntaan. Mutta Jeesus hän ei hylkää miehen takia. Meni aikaa ja kun mies taas tuli kotiin humalassa niin löysi nainen polvillaan keittiössä rukoilemassa . Nainen ei huomannut hänta ja hän otti keittiveitsen ja oli juuri lyömässä hänet selkään kun huomasi että näkymätön käsi otti hänen käden kiinni ja pysäytti lyönti. Hän pelästyi niin että kirkkuen huutaen juoksi ulos ja siellä metsässä itkien antautui Jumalalle tuli sillä räpäyksessä selviin päin ja ei juonut koskaan enää Vaimo kertoi kylässä sen jälkeen ylpeänä ettei nöyrempi ja rakastettavana miestä ja auttava löytyy !!
- Anonyymi
Aina ei käy noin onnellisesti. Valitettavasti tiedän tapauksen lähipiirissäni, että uskovainen vaimo ja lapset tappoi juovuksissa ollut isä.
Siis mieli alkaa kyllä horjua jos alkaa taistella vastaan eikä näe että Jumala käskee olla alamainen ja antaa Jumala taistella loppuun asti . Hän ei kunniansa jaa. Vaikein asia on vaijeta ja olla hilja niin kuin Jeesus jonka ei suunsa avannut kun kohtasi pahuutta ja meni Ristille. Pyhä Raamattu käskee meitä kääntää toinen poski tilalle ja laskea aseet eikä mennä sotimaan . Älä tapa . m.m.. on ohje ja käsky. Mutta itken sun puolesta ja kärsin sun kanssa ja rukoilen.
- Anonyymi
Hmm...Ota ero jos ei enää sulle kelpaa. Kumma kun ei viihdy kotona kun on akka joka solvaa ja marisee lakkaamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm...Ota ero jos ei enää sulle kelpaa. Kumma kun ei viihdy kotona kun on akka joka solvaa ja marisee lakkaamatta.
Tai vaihtaisi vaan lennosta tuoreempaa?
- Anonyymi
Pitäisikö lastenkin kääntää toinen poski? Kenties pyllynposki?
- Anonyymi
Niin entä lapset? Miten silloin, kun isä on paha lapsille? Miten äidin tulisi tuolloin käyttäytyä? Saako äiti asettua miestensä vastaan suojellakseen lapsiaan?
- Anonyymi
"Miten toimia, jos uskovainen aviomies laiminlyö perhettään?"
Kiitä ja ylistä Jumalaa että saat palvella ilolla ja riemulla, herraasi, miestäsi. - Anonyymi
Minun Mielestä Ei oo Mitään eroa miehessä onko uskossa tai ei oskossa samoja miehiä ne on et voi vaatia mieheltäs enenpää mihin hän pystyy oli uskossa tai ei ei uskossa oleva ole yhtään parenpi kun normimies.elät unelmissassi et miehesi kanssa loit unelman ja nyt syytät miestäsi herää jo tähän päivään. et rakasta miestäsi vaan unelmaasi jonka päässäsi loit. uskovainen on vain erehtyvainen ei sen kummenpi.jos joku sanoo olenansa uskossa niin kyllä otan askeleen taakse päin.
- Anonyymi
Näytä Raamatusta tämä asia ja mieti asiaa itsekin tältä kantilta:
1. Tim. 5:8 Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi. - Anonyymi
Ennenkuin osaa kirjoittaa, pitää opetella lukemaan. Muuten ei astu mieleen kaikenmaailman turhuuksia.
- Anonyymi
Sinullakin näyttää olevan opettelu vielä kesken.
- Anonyymi
Sana sanoo:
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Siksi siis:
Jes. 35:8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy-eivät hullutkaan.
Eikä siten tarvitse olla "oppinut" :
1. Korinttolaiskirje 1
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
!!!
19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
!!!
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
!!!
25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
!!!
30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
- Anonyymi
Odota niin Kaun kun lapset kasvavat ja lähtee kotoa omilleen. ja anna sen miehen elää omaa elämää. parenpi kaikille olet ehkä pullukka hoitannu itseäsi huonosti eikä oikein seksi halukaan kun ei kokemusta .jätä mies omaan rauhaan niin hän rauhottuu.
- Anonyymi
Kuulutteko helluntaiseurakuntaan tai johonkin muuhun seurakuntaan? Voisiko puhua esim. sielunhoitajan/vanhimmistoveljen/pastorin kanssa ja voisiko joku näistä puhua miehesi tai teidän molempien kanssa?
Voisitteko mennä jollekin avioliittokurssille tai jonkun asiantuntijan juttusille? Ei varmaan yhdellä juttutuokiolla nuo asiat selviä. Tarvitsisitte joskus myös kahdenkeskistä aikaa, oli ne lapset sitten miten rakkaita tahansa.
Olisiko miehellä masennusta, työuupumusta tms?
Pyytäkää esirukousta tilanteenne takia ja rukoilkaa itsekin. - Anonyymi
Tästä on muodostunut mielenkiintoinen ketju. Kertoo palstan tasosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa
Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens112754Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n1092580- 1782442
EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt1572090Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1241654Kristityt kastoiva alunperin upottamalla - upotuskaste annettiin vain uskoon tulleille aikuisille
Raamatussa on käännösvirhe. Kaste tulisi olla upottaa veteen, jota kreikan sana baptizo tarkoittaa. Aluseurakunta kast4581109- 84868
- 45787
Kievarin pöydät
Minkä helvetin takia kievarissa on laitettu pöytä laulajan taakse. Siellä huutavat nuoret niin että et omaa ääntäsi kuul15732Muslimiyhteisö jyrähti - Kova vaatimus Orpolle ILtalehti
Eiköhän se ala olla aika pistää stoppi noille muslimien vaatimuksille Suomessa ? Ei Suomessa ole pakko oll151723