Koska en näistä tiedä paljoa niin kopsasin tekstin tuolta hakusanan sivuilta, mutta itsellä tuli vastaan oman verkkosivuston hibaby- hyökkäys.
Ohjelman leviämistapa ei tarkasti ole selvillä, mutta koska tapaukset tuntuvat keskittyvän pelkästään verkkohotelli Sigmaticin asiakkaisiin, voi syy olla riittämättömät suojaukset palvelimen päässä. Kaksi case:a jotka ollaan nyt käyty läpi poikkesivat toisistaan koodillisesti, ja yksi tapaus lisää tuotiin tietoomme joka taas poikkesi aikaisemmasta kahdesta sijainnillisesti. Myös asennettujen lisäosien/ teemojen päivitysten ajantasaisuus vaihteli rajusti. Tämä viittaisi siihen, ettei kyseessä myöskään ole jokin tietty lisäosan ongelma. Jos ongelma on taas palvelinten päässä, haittaohjelma voi tällöin levitä pahimmissa tapauksissa esimerkiksi jopa asiakastililtä toiseen.
koko juttu löytyy täältä korjausohjeineen miten voi fiksata tuon itsekin: https://hakusana.com/fi/hibaby-haittaohjelma/ ja Itse kuulun näihin keisseihin, ja onneksi on jäsenenä tosi mahtavassa facebook yhteisössä WordPress / WooCommerce / Suomi / Finland ja apu oli nopea ja tehokas. Kiitti Matti ja hakusana!
Sigmaticilta ilmoitus: Sivusto on hakkeroitu
0
108
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.38116247- 2646271
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113698- 1972777
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il142332- 1372239
Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos1101670Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon481469- 901224
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411216