Onko kellään ollut vastaavaa työssä

Mitä ootte tehneet/ tai tekisitte jos teillä olisi näin?

Työpaikallani on ilmeisesti viidakon lait ja säännökset, en ole saanut palkkalaskelmia kuin niitä pyydettäessä. Minulle ei ole järjestetty työterveyslääkärin tarkastuskäyntiä, vaikka työterveyspalvelut työpaikalla on. Tunripalkka vaihtui 30 centtiä pienemmäksi ilman että siitä ilmoitettiin minulle. asia selvisi minulle palkkalaskelmasta jonka jouduin pyytämään. Kysessä oli kuulema virhe, vaikka niitä oli maksettu monilta kuukausilta väärin.
Olen toiminut tehtävässä/pisteellä jossa ei toista työntekijää ja minun poissa ollessa työt kasaantuu jos pidän vapaata. Töitä on niin paljon että saatan pitää vain 2 vapaata kuukaudessa. Tuntipalkkaan ei koskaan laiteta ylityökorotuksia eikä pyhäpäiviltä makseta kuin normituntipalkka, ensimerkiksi tein koko juhannuksen töitä ja sain vain normaalin tuntipalkan. Yleensä olen myös kaikki vaput, ym arkipyhätkin töissä.
Myöskään vapaata ei ole järjestetty jos olen tehnyt esim 3 viikkoa pitämättä yhtäkään vapaapäivää, Sitten huolestuttavaan asiaan: Olen ainoa joka käyttää työssään tätä tiettyä kemikaalia, tässä kanisterissa ei koskaan ole ollut etikettiä, enkä ole saanut koskaan tietää mitä aine on, on kerrottu vain että klooripohjaista. Tähän aineeseen ei ole työpaikalla käyttöturv.tiedotetta. Muihin aineisiin on. Tiedot aineesta johtajan mukaan siksi ei saatavilla ettei tieto leviä. Ainetta käytetään työhön josta saa hurjat voitot. Ko.kemikaalin käyttötarkoitus lienee joku aivan muu. Se on voimakkaasti syövyttävä ja hengitysteitä ärsyttävä. Olen selvitellyt kotonani mitä ainetta se on ja pääsin lähelle..tätä tositarinaa jatkan jos jotakuta kiinnostaa.

Mietin vain mitä tekisitte jos olisitte minun asemassani? Ja jos joku ihmettelee olenko tyhmä kun olen tuon sallinut jatkua vuosia niin kerron vain että olen halunnut elättää perheeni ja tehdä työni.

6

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Kiitos, siitä varmaan kannattaa aloittaa. Jos saan viranomaiset puuttumaan asiaan niin mitenköhän saisin perittyä nuo vuosilta jääneet/saamatta olevat rahat ylitöistä. Voi myös olla että teen rikosilmoituksen.
        Oon kyselly viime kuukausina mitä tuo kemikaali on ja kertonut sen haittavaikutuksista pomolle mutta ei minkäänlaista reagointia. Olen selvittänyt itse mitä ainetta se on, kesti vuosia kun sitä tutkin netistä.


      • kalle2626 kirjoitti:

        Kiitos, siitä varmaan kannattaa aloittaa. Jos saan viranomaiset puuttumaan asiaan niin mitenköhän saisin perittyä nuo vuosilta jääneet/saamatta olevat rahat ylitöistä. Voi myös olla että teen rikosilmoituksen.
        Oon kyselly viime kuukausina mitä tuo kemikaali on ja kertonut sen haittavaikutuksista pomolle mutta ei minkäänlaista reagointia. Olen selvittänyt itse mitä ainetta se on, kesti vuosia kun sitä tutkin netistä.

        Vastauksen sain kun se alkoi reagoimaan voimakkaasti happojen kanssa. Selasin netistä kaikki mahdolliset 20litran kanisterit ja sieltä se löytyi. HYPOKLORIITTI
        Kerroin tästä pomolle ja hän kertoi tiedon olevan merkittävä. Maksoi minulle 180e jotta olisin hiljaa, mutta ei sanonut vieläkään aineen olevan hypokloriittia, maksoi vain ja thats it.


      • Anonyymi
        kalle2626 kirjoitti:

        Kiitos, siitä varmaan kannattaa aloittaa. Jos saan viranomaiset puuttumaan asiaan niin mitenköhän saisin perittyä nuo vuosilta jääneet/saamatta olevat rahat ylitöistä. Voi myös olla että teen rikosilmoituksen.
        Oon kyselly viime kuukausina mitä tuo kemikaali on ja kertonut sen haittavaikutuksista pomolle mutta ei minkäänlaista reagointia. Olen selvittänyt itse mitä ainetta se on, kesti vuosia kun sitä tutkin netistä.

        Sama työsuojelun neuvonta kertoo, miten palkkasaatavia peritään.
        Jos olet liittynyt liittoon soita sinne, niin auttavat.


    • Anonyymi

      En olisi antanut kusettaa itseäni vaan olisin ottanut loparit välittömästi, näin tekee sellainen ihminen joka välittää itsestään eikä halua olla kenenkään orjana.

      • Ihan oikeassa oot. Menin niin huonoon kuntoon. Menin terv.keskuskukseen josta ohjattiin samantien lääkärin luokse. Lääkäri pisti akuutti psykiatrian poliklinikalle ja nyt olen toista kuukautta ollut sairaslomalla. Noin kk sitten irtisanoin itseni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe