Ratkaisu on synteettiset polttoaineet

Anonyymi

Oljypomo Anttonen tylyttää poliitikkoja kapeasta näköalasta, koska he ovat päätyneet suosimaan pelkkiä sähköautoja. Ei onnistu, sanoo Anttonen. Vaikka maailman kaikki kobolttivarat suunnattaisiin sähköautoissa tarvittavien akkujen valmistamiseen, autonvalmistajat eivät pysty toimittamaan tavoitteen mukaista määrää sähköautoja.

Anttonen on aikaisemmin panostanut biopolttoaineisiin, mutta myöntää nyt, että raaka-aineet eivät riitä biopolttoaineiden jalostamiseen.

Myöskään biokaasu ei saa Anttoselta kannatusta.

Anttosen mielestä synteettiset polttoaineet on ainoa mahdolinen ratkaisu. Tehdään aurinkopaneeleilla sähköä ja sen avulla erotetaan vetyä. Vety voidaan yhdistää hiilidioksidiin, jolloin saadaan hiilivetyä eli maakaasua, josta voi synteettisesti valmistaa kaikkia nykyisiä tunnettuja polttoaineita.

Tuntuu järkevältä mieheltä, vaikka kehuukin omaa bisnestään.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kylmää realismia. On päivänselvää, että sähköautot eivät voi olla jokapojan kulkineita, koska niitä ei vain ole. Infrasta puhumattakaan. Ne muutamat, joilla sellainen on, niile riittää latauspisteet, ehkä pikku jonotuksen kanssa, kuten monissa paikoissa maailmalla.

      • Anonyymi

        Sähköautoille on Suomessa jo nyt miljoonia latauspisteitä, polttonesteiden jakeluasemia luokkaa 1000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoille on Suomessa jo nyt miljoonia latauspisteitä, polttonesteiden jakeluasemia luokkaa 1000.

        Jokapojalla ei ole aikaa viettää tuntikausia piuhan päässä, tai yötä hotellissa. Kylmää realismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoille on Suomessa jo nyt miljoonia latauspisteitä, polttonesteiden jakeluasemia luokkaa 1000.

        Polttomoottoriautoja ei kuitenkaan tarvitse tankata joka yö. Eikä monestikaan kesken matkanteon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoille on Suomessa jo nyt miljoonia latauspisteitä, polttonesteiden jakeluasemia luokkaa 1000.

        "Sähköautoille on Suomessa jo nyt miljoonia latauspisteitä, polttonesteiden jakeluasemia luokkaa 1000.."

        Ei se määrä vaan laatu!
        Suomessa on n. 2500 polttoaineasemaa ja ne pystyvät helposti ja nopeasti palvelemaan kaikki polttoainekäyttöiset ajoneuvot -hekilö-, paketti-, linja ja kuorma-autot- ilma jonoja.

        Tosi tehokasta, siihen ei latausasemat pysty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköautoille on Suomessa jo nyt miljoonia latauspisteitä, polttonesteiden jakeluasemia luokkaa 1000.."

        Ei se määrä vaan laatu!
        Suomessa on n. 2500 polttoaineasemaa ja ne pystyvät helposti ja nopeasti palvelemaan kaikki polttoainekäyttöiset ajoneuvot -hekilö-, paketti-, linja ja kuorma-autot- ilma jonoja.

        Tosi tehokasta, siihen ei latausasemat pysty!

        Noniin taas,! Kaikki polttomoottoriset autot ladataan huoltoasemalla. Sähköautoista 90% tankataan kotona yöllä joten pikalatureille jää vain 10% tankkauksista.
        Itse ajanut nyt vuoden sähköautolla ja kerran kokeilumielessä ladannut pikalaturilla, kilometrejä kertynyt reilu 20 000.
        Itsekin olin alkuun skeptinen sähköauton suhteen mutta todellisuus tuntuu ihmisillä olevan usein toista kuin edes itse luulee sen olevan. Tavallinen autoilija kun oikeasti harvoin ajelee yli 300 km.n päiväsiivuja.


    • Anonyymi

      Mikään hiiltä sisältävä polttoaine ei ole ratkaisu.

      Polttokenno on ihan varteenotettava ratkaisu, kunhan vedyn valmistamiseen saadaan parempia katalyytteja. Sähkön voimallahan silloinkin liikutaan.

      • Anonyymi

        Hiilidioksidia saadaan talteen ilmasta. Kuten myös vetyä.


      • Anonyymi

        Pelkkä vety ilman hiiltä ei ole ratkaisu. Puhtaan vedyn tiheys on paineistettunakin alhainen, joten autoon on vaikeaa pakata mukaan riittävää määrää. Jakeluasemiakin on Suomessa tällä hetkellä tasan 0 kpl. Yksi asema oli, mutta se purettiin, koska käyttäjiä ei ollut.

        Nestettynä vetyä voidaan kyllä kuljettaa mm. laivakuljetuksina, mutta tämä tekniikka ei sovi henkilöautojen kokoluokkaan.

        Patteripojalla taas heiluu jalat tukevasti ilmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkä vety ilman hiiltä ei ole ratkaisu. Puhtaan vedyn tiheys on paineistettunakin alhainen, joten autoon on vaikeaa pakata mukaan riittävää määrää. Jakeluasemiakin on Suomessa tällä hetkellä tasan 0 kpl. Yksi asema oli, mutta se purettiin, koska käyttäjiä ei ollut.

        Nestettynä vetyä voidaan kyllä kuljettaa mm. laivakuljetuksina, mutta tämä tekniikka ei sovi henkilöautojen kokoluokkaan.

        Patteripojalla taas heiluu jalat tukevasti ilmassa.

        Olisit lukenut aloituskirjoituksen kunnolla ennen kuin alat sössöttämään. Kas näin:
        "Vety voidaan yhdistää hiilidioksidiin, jolloin saadaan hiilivetyä eli maakaasua, josta voi synteettisesti valmistaa kaikkia nykyisiä tunnettuja polttoaineita. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit lukenut aloituskirjoituksen kunnolla ennen kuin alat sössöttämään. Kas näin:
        "Vety voidaan yhdistää hiilidioksidiin, jolloin saadaan hiilivetyä eli maakaasua, josta voi synteettisesti valmistaa kaikkia nykyisiä tunnettuja polttoaineita. "

        Olisit lukenut aivopierun, mihin vastasin, ennen kuin aloit julkituomaan tyhmyyttäsi

        "Mikään hiiltä sisältävä polttoaine ei ole ratkaisu."


    • Anonyymi

      HAIL !

      SAKSALAISET kehittivät jo toisen mailmansodan aikan synteettisen bensan ja dieselin, kun muut ikävät maat laittoivat kauppasulut. Pystyivät tuottamaan kaike tarvitsemansa itse.

      Se on kunnioitettavaa, kuten muutkin tuon aikakauden keksinnöt ja politiikka.

      • Anonyymi

        Saksalainen Friedrich Bergius todellakin kehitti menetelmään synteettisen bensiinin valmistamiseksi kivihiilestä. Tästä kehitettiin edelleen Fischer-Tropsch-nenetelmä.
        Suomalainen Gustaf Komppa kehitti saksalaisiin menetelmiin perustuvaa sovellusta Suomen olosuhteisiin. Raaka-aineena käytettiin turvetta. Tarinan mukaan Komppa käytti tuottamansa bensiinin omassa autossaan.
        Kaikissa menetelmissä ongelmaksi tuli hyvin kalliit valmistuskustannukset.

        Suomessakin käytettiin sota-aikana rintamalla polttoainetta jossa oli puolet synteettistä bensiiniä ja puolet pirtua. Suomalaisella sotilaalla oli tietysti keinot erottaa juotava pirtu polttoaineesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalainen Friedrich Bergius todellakin kehitti menetelmään synteettisen bensiinin valmistamiseksi kivihiilestä. Tästä kehitettiin edelleen Fischer-Tropsch-nenetelmä.
        Suomalainen Gustaf Komppa kehitti saksalaisiin menetelmiin perustuvaa sovellusta Suomen olosuhteisiin. Raaka-aineena käytettiin turvetta. Tarinan mukaan Komppa käytti tuottamansa bensiinin omassa autossaan.
        Kaikissa menetelmissä ongelmaksi tuli hyvin kalliit valmistuskustannukset.

        Suomessakin käytettiin sota-aikana rintamalla polttoainetta jossa oli puolet synteettistä bensiiniä ja puolet pirtua. Suomalaisella sotilaalla oli tietysti keinot erottaa juotava pirtu polttoaineesta.

        Kustannukset oli erittäin korkeat. Prosessi toimi.

        https://www.orion.fi/konserni/orionin-vuosisata/1910/suomalaisen-kemian-supertahti/



        Saksassa on tutkittu kustannuksia..... Sähköön perustuvasta synteesistä.

        https://www.agora-energiewende.de/fileadmin2/Projekte/2017/SynKost_2050/Agora_SynKost_Study_EN_WEB.pdf





        "markkinat"


    • Anttonen sanoi myös, että liiallinen väestönkasvu on suurin ilmastonlämpeämisen aiheuttaja nyt ja tulevaisuudessa. Tämän nämä vihervassarit aina jättävät sanomatta.Anttosen mukaan maailmassa on 1,1miljardia ihmistä jotka tällähetkellä joutuvat tulemaan toimeen alle 2 dollaria/päivä, eivätkä ihan varmasti tule siihen tyytymään tulevaisuudessa eli erinlaisten hyödykkeiden kulutus lisääntyy vuosivuodelta, myös haitat maapallolle.

      • Anonyymi

        Jätin tämän kohdan aloituksestani pois, koska autopalsta. Yhteiskuntapalstoilla voidaan yleisesti keskustella ilmastonmutoksesta, mutta tässä nyt oli puhe sähköautoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätin tämän kohdan aloituksestani pois, koska autopalsta. Yhteiskuntapalstoilla voidaan yleisesti keskustella ilmastonmutoksesta, mutta tässä nyt oli puhe sähköautoista.

        Valtio maksattaa ja verottaa köyhiä kustantamaan sähkölatausasemia joka kylään.
        100.000 latauspistettä.....kenen varoilla........kuka hyötyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      271
      3894
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      134
      2930
    3. Onko vinkkejä ikävän lopettamiseen?

      Onko hyviä vinkkejä, miten pääsisi ikävästä eroon? Järkeviä pliis!
      Ikävä
      57
      2135
    4. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      38
      1623
    5. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      114
      1420
    6. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      57
      1399
    7. Tiedätkö nainen

      Että sinulla on loistava tunneäly. Osaat käsitellä niitä, osaat analysoida ja järkeillä asioita ja et alkaa mielipuolen
      Ikävä
      68
      1329
    8. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      23
      1297
    9. Hiuksesi letille?

      Mitä ajattelisit jos tarjoutuisin opettelemaan hiustesi letityksen?
      Ikävä
      43
      1127
    10. Toimivan parisuhteen kaukaisuus.

      Täällähän jotkut haaveilee parisuhteesta, kuka mitenkin. Mutta itse näen toimivan parisuhteen todella kaukaisena utopi
      Sinkut
      155
      1064
    Aihe