Älytön löylynheitto

ärsyttää

Kyllä on rasittavaa, kun on uimahallissa saunassa ja sitten siellä on lähes joka kerta, joitain ääliöitä jotka heittävät löylyä kuin hullut, niin että on pakko lähteä pois saunasta, kun selkä meinaa palaa.

He eivät ota lainkaan huomioon muita saunojia, kuvittelevat ilmeisesti kilpailevansa muitten saunojien kanssa, että kuka kestää eniten löylyjä. Aivan sairasta touhua, ei voi muuta sanoa.

Pitäisi olla sellaisille kilpasaunojille omat saunat, vai pitäisikö aina silloin kun näkee jonkun heittävän sairaasti löylyä, mennä kaatamaan se vesisanko lattialle ja antaa niitten sitten ihmetellä rauhassa.

Toinen vaihtoehto olisi se, että kun näkee olevansa saunassa niin, että siellä ei ole muita kuin kilpasaunoja ja itse, niin heittää se koko saavillinen vettä kiukaalle ja mennä itse ulos saunasta. Olkoot siellä sitten kilpasaunoja omassa rauhassaan ja nauttikoon löylystä.

13

1681

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simo saunamies

sekasaunat sellaisessa kukaan ei huimaile

• Tuomas

Itsekin olen täällä Helsingissä huomannut saman ongelman. Aina joku saunoja ei ota yhtään huomioon muita saunassa istujia, vaan paiskoo vettä kiukaalle minkä ehtii. Itse käyn uimahallissa nimenomaan uimassa, ja liika löylynotto veltostuttaa.

Onneksi monissa halleissa on nykyisin höyrysauna. Lisäksi joissain halleissa toinen sauna on lämmitetty kuumemmaksi kuin toinen. Miedommin lämmitetyssä pystyy olemaankin.

• Kaxx

on se niinkin, että joidenkin mielestä saunassa ei saa ollenkaan heittää löylyä. Kun olen uinut 2-3km, niin on pikkasen kylmä kun tulen saunaan. Heitän löytyt - ja saan karseita katseita, osa poistuu. Minä palelen. Jos on liian kuuma, eikö vois mennä alemmalle lauteelle niikuin lapsena tehtiin.

Tuo, että heiteään älyttömästi löylyä on epäkohteliasta ja muista piittaamatonta. Minun mielestäni siihen voi puuttua sanomalla että: "Kiitos nyt riittää, on jo ihan lämmintä".

Naisten saunassa ei usein voi heittää lainkaan löylyä, vaan ollaan kuin kuivassa höyrysaunassa...

• Uinti
        Kaxx kirjoitti:

on se niinkin, että joidenkin mielestä saunassa ei saa ollenkaan heittää löylyä. Kun olen uinut 2-3km, niin on pikkasen kylmä kun tulen saunaan. Heitän löytyt - ja saan karseita katseita, osa poistuu. Minä palelen. Jos on liian kuuma, eikö vois mennä alemmalle lauteelle niikuin lapsena tehtiin.

Tuo, että heiteään älyttömästi löylyä on epäkohteliasta ja muista piittaamatonta. Minun mielestäni siihen voi puuttua sanomalla että: "Kiitos nyt riittää, on jo ihan lämmintä".

Naisten saunassa ei usein voi heittää lainkaan löylyä, vaan ollaan kuin kuivassa höyrysaunassa...

Niin, tai voi istua esim. 10 minuuttia, ei tarvitse heittää löylyä, takuulla lämpenee.

• Kaxx
        Uinti kirjoitti:

Niin, tai voi istua esim. 10 minuuttia, ei tarvitse heittää löylyä, takuulla lämpenee.

siinä ja hampaat kalisee. Kotona pitää ottaa rommitoti ettei tule nuha:).

• Ei kilpasaunoja

Usein nämä innokkaat löylynheittäjät ovat "mursu"- tai "hylje"-tyyppiä. Eli heillä on usein jopa yli 10 cm ihrakerros ympärillään eristeenä, eivätkä he sen vuoksi koe heittämäänsä löylyä kovinkaan kuumaksi.

Hyvä ratkaisu todellakin olisi jos kahdesta saunasta toinen olisi hieman vähemmän "kuuma".

Sopu sijaa antaa ja thdikas löylynheittäjä kysyy kohteliaasti myös muiden mkileipidettä löylynheittoon.

• Ei myöskään kilpasaunoja

Ihmiset kokee löylyn jokainen omalla tavallaan.
        Saunan kirjoittamattomiin sääntöihin kuuluu, että löylyä saa heittää, niin paljon kuin tuntee tarvitsevansa.
        Eikä tarvitse kysyä lupaa.
        Ne poistuvat, jotka eivät viihdy. Tai siirtyvät alemmille lauteille.
        Löylyn sietokyky ei myöskään ole mitenkään kiinni läskikerroksista.

• uinninvalvoja83

Jos näitä on isompi porukka samalla kertaa , kyse ehkä on jonkin kestävyysurheilulajin (esim. juoksu) harrastajista.

Ainakin siellä, missä olen itse uinninvalvojana, kyseessä on juuri maratonjuoksijat. He tulevat hallille niin, että aloittavat saunasta, juoksevat avantoon, taas saunaan ja palaavat sitten taas avantoon keskimäärin 10 kertaa koko kuvion. ja joka kerralla tulee asiakkailta valituksia liian kuumista löylyistä. mutta ei sitä viitsi mennä valittamaan, kun voi myös vaihtaa saunaa...

• laiheliini

Ei se uimahallin sauna mikään kasvihuone ole !
      Eikä siellä ole tarkoituskaan olla puolta päivää istuskelemassa ja haisemassa.
      Se, joka ei kestä löylyä, menee ulos saunasta.

Kyllä on saunomiskulttuuri mennyt ruotsalaiseksi, jos ei löylyä lyödä..

• minäkin menen

uimahallissa siihen saunaan joka on pienin mutta kiuas on saman kokoinen kuin muissakin. Sinne ei tosiaankaan tarvitse jäädä asumaan! Joku oikea löylymies kun tulee niin minä teen äkkilähdön.

• Anonyymi

Pitää lukea lehteä saunassa ei saa heittää löylyä yhtään

• RUIKKULI

Meillä loppuu kiukaista into ennenkuin äijistä!
      Voithan istua vaikka lattialla jos ego antaa periksi!

• Anonyymi

Voithan sä poistua vähäksi aikaa ja tulla myöhemmin uudelleen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3471
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      8
      1524
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1463
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1255
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      883
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      883
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      869
    8. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      848
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      844
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      97
      808
    Aihe