Työsopimukseni päivitettiin määräaikaisesta toistaiseksi voimassa olevaan, mutta tunneista näkyy sen olevan edelleen nollatuntisopimus. Olen kuitenkin ollut töissä 40 tuntia koko tämän ajan (siis pari kuukautta) nykyisessä paikassa.
En edes tiennyt, että nollasopimus voi olla "toistaiseksi". En kyllä tiedä näistä asioista paljon muutenkaan.
Olenko nyt sitten vain ikuinen nollatuntilainen, tai siis saako työnantaja vain pitää tässä asemassa loputtomiin? Ei siinä mitään jos niin on, mutta kiinnostaa tietää.
Onko vuokratyöfirmoilla edes muita kuin tällaisia sopimuksia?
Erityisesti tämä ihmetyttää juuri siksi, että töitä tosiaan on ihan ylitöiksi asti jatkuvalla syötöllä, mitä olen kuullut niin näin se on kyseisessä paikassa aina ollutkin. Pistää kyseenalaistamaan tuon "vaihtelevan" tarpeen...
Joku asioista jotakin tietävä, valaiskaa jooko? Vaikka yleisemminkin.
Nollasopimus toistaiseksi?
2
212
Vastaukset
- Anonyymi
Googlailen sun puolesta hakusanoilla vuokratyö ja nollatuntisopimus
Korkeimman oikeuden mukaan pelkästään se, että työ on vuokratyötä, ei oikeuta tekemään määräaikaista sopimusta. Jos vuokrayrityksellä on jatkuva työvoiman tarve, vuokrayrityksen ja vuokratyöntekijän välisen työsuhteen on oltava toistaiseksi voimassa oleva (vakituinen). Vuokratyöntekijällä on näin ollen oikeus olettaa, että hänen kanssaan tehdään vakituinen työsopimus.
Jos vuokrayrityksellä on tarjota vain osa-aikaista työtä tai vuokratyöntekijä on tarvittaessa töihin tuleva työntekijä (nollatyösopimus), vuokrayritys ei voi kieltää työntekijää ottamasta muuta työtä esimerkiksi toisesta vuokrayrityksestä. Vuokratyöntekijällä on kuitenkin samanlainen velvollisuus olla harjoittamatta kilpailevaa toimintaa kuin muillakin työntekijöillä.
Lue koko juttu http://www.vuokratyoopas.fi/
Nollasopimuksista
https://ytk.fi/pulssi/blogi/nollatuntisopimuksia-koskevia-lainkohtia-tulee-voimaan
Etsi itse lisää- Anonyymi
Itseasiassa todella hyödyllistä, kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847