Miten korona

Anonyymi

on vaikuttanut teidän arkeen, onko suuria muutoksia?

Mulla ei merkittävästi, isoimpina on joogaryhmän ja uimisen keskeytyminen.

-flowersreally-

46

91

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joka päivä pistän muiden takia oman elämän vaakalaudalle.

• Anonyymi

Oletko hoitotyössä?

-flowers-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko hoitotyössä?

-flowers-

Huoltovarmuudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huoltovarmuudessa.

Elämä on valintoja. 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huoltovarmuudessa.

kyllä ollaan, mut ei kyll enää uskalla mennä hoitotyöhön :). Onks tääll kukaan muu hoitotyössä?

• Lähinnä työt vaikeutui työnantajan ohjeistuksen vuoksi.
      Muuten täällä korvessa vaikuta. Mukavan hiljaista kyllä tuossa kylätiellä.

• Anonyymi

Ei ittelle vaikutusta. Oon pitkäaikais työtön. Wanhoja vanhempia auttelen kauppa asioissa.

• Anonyymi

Ei oikeastann muuten kuin siten että saa olla kotona hyvällä omallatunnolla. Päivyri tyhjeni huhtikuulle saakka kokonaan ja toukokuun loppuun hyvin harvoiksi varauksiksi (nekin taitaa vielä poistua).

• Harrastustoimintaa on haitannut

• Muksut on päivisinkin kotosalla, enkä käy ihmisten luona. Säbät loppu ja kaupasta ei saa veskipaperia vielä.
      Urheilua ei voi seurata. Höntsäpelejäkään ei saa pitää.

Mutta ei mitään ylitsepääsemättömän vakavaa.

• Humanitaarisena apuna voin lahjoittaa muutaman rullan. Itsellä tuo käyttö on vähäistä ja parempi että lapset saavat paperia kuin opettelevat käyttämään simpukankuoria. 😁

Aloittajan kysymykseen, sen verran on vaikuttanut, että on joutunut korvaamaan itsellään kaikki perusopetukset. Onneksi vielä ei ole rakettitiedettä tullut vastaan ja jonkinlainen kielitaitokin on.

• Jascal kirjoitti:

Humanitaarisena apuna voin lahjoittaa muutaman rullan. Itsellä tuo käyttö on vähäistä ja parempi että lapset saavat paperia kuin opettelevat käyttämään simpukankuoria. 😁

Aloittajan kysymykseen, sen verran on vaikuttanut, että on joutunut korvaamaan itsellään kaikki perusopetukset. Onneksi vielä ei ole rakettitiedettä tullut vastaan ja jonkinlainen kielitaitokin on.

Ei huolta. Kävin juuri itselleni ja vanhemmilleni Prismassa. Siellä oli vessanpaperia, joten ei päässyt edes loppumaan.

Jäi sanomatta vielä noista vaikutuksista, että kahden etäopiskelevan teinin vuoksi wilmasovellus piippaa ahkeraan ja lisäksi on putänyt ladata seurantaan pari lisäsovellusta...(en tajua miksi kylläkään) voin kysyä itse livenä lapsilta, onko etätrhtävät tehty. 😂 Tai jos se pitää tehdä etänä, voin laittaa whatsapp-viestin viereiseen huoneeseen. 😁

• Disse kirjoitti:

Ei huolta. Kävin juuri itselleni ja vanhemmilleni Prismassa. Siellä oli vessanpaperia, joten ei päässyt edes loppumaan.

Jäi sanomatta vielä noista vaikutuksista, että kahden etäopiskelevan teinin vuoksi wilmasovellus piippaa ahkeraan ja lisäksi on putänyt ladata seurantaan pari lisäsovellusta...(en tajua miksi kylläkään) voin kysyä itse livenä lapsilta, onko etätrhtävät tehty. 😂 Tai jos se pitää tehdä etänä, voin laittaa whatsapp-viestin viereiseen huoneeseen. 😁

Hienoa että paperia löytyi. Oma lähikauppa oli tyhjillään viikko sitten, kuluvalla viikolla on aina ollut kaikkea kun siellä on käynyt. Ei onneksi tarvitse pelkkää kaurapuuroa ja makaronia syödä.

Wilma alkaa pikkuhiljaa rasittamaan, viestejä tulee niin paljon että niiden purkamisessa menee aikaa. Eri opettajat antaa tehtävät vielä eri aikaan ja joutuu tekemään vihkoon, kirjaan ja sähköisesti niin lasten työskentelypisteet muistuttavat toimistoa.

• Jascal kirjoitti:

Hienoa että paperia löytyi. Oma lähikauppa oli tyhjillään viikko sitten, kuluvalla viikolla on aina ollut kaikkea kun siellä on käynyt. Ei onneksi tarvitse pelkkää kaurapuuroa ja makaronia syödä.

Wilma alkaa pikkuhiljaa rasittamaan, viestejä tulee niin paljon että niiden purkamisessa menee aikaa. Eri opettajat antaa tehtävät vielä eri aikaan ja joutuu tekemään vihkoon, kirjaan ja sähköisesti niin lasten työskentelypisteet muistuttavat toimistoa.

Joo. Mä kävin ma ja eilen tuossa lähikaupassa ja paperit oli hävinnyt kummsllakin kertaa. Heille tulee 3 kertaa viikkoon ja aina kuulemma kaikki lähti... ei kerennyt kaikkia edes hyllyttämään. 😂

Mä ihmettelen miten tyynenä noi ottaa noi koulujutut itse, toisaalta mä oon sitä mieltä että koska ne on uutta sukupolvea... niille netin paljoa tarjoava informaatio on arkea. 😃
        Niin se menee... tässä pappautuu ja pikkuhiljaa haudataan kaikkine cd levyineen ja kännyköineen, sekä muistitikkuineen historiaan... nää meidän hi-teckit on niiin jo läästsiisonii. 😂

• Disse kirjoitti:

Joo. Mä kävin ma ja eilen tuossa lähikaupassa ja paperit oli hävinnyt kummsllakin kertaa. Heille tulee 3 kertaa viikkoon ja aina kuulemma kaikki lähti... ei kerennyt kaikkia edes hyllyttämään. 😂

Mä ihmettelen miten tyynenä noi ottaa noi koulujutut itse, toisaalta mä oon sitä mieltä että koska ne on uutta sukupolvea... niille netin paljoa tarjoava informaatio on arkea. 😃
        Niin se menee... tässä pappautuu ja pikkuhiljaa haudataan kaikkine cd levyineen ja kännyköineen, sekä muistitikkuineen historiaan... nää meidän hi-teckit on niiin jo läästsiisonii. 😂

Noi omat ovat ainakin ihan innoissaan ettei tarvitse kouluun mennä. Hiukan joutuu kyttäämään ja valvomaan että koulutehtävät tulee tehtyä, muuten on äkkiä joku youtube auki. 😂

Muutamaksi tunniksi jos jättäisi lapset keskenään, olisivat mukamas kaikki tehtävät tehneet ja tämän jälkeen siirtyneet konsolin ääreen. Tarkistettaessa ei olisi kyllä mitään tehtynä. 😂

• Jascal kirjoitti:

Noi omat ovat ainakin ihan innoissaan ettei tarvitse kouluun mennä. Hiukan joutuu kyttäämään ja valvomaan että koulutehtävät tulee tehtyä, muuten on äkkiä joku youtube auki. 😂

Muutamaksi tunniksi jos jättäisi lapset keskenään, olisivat mukamas kaikki tehtävät tehneet ja tämän jälkeen siirtyneet konsolin ääreen. Tarkistettaessa ei olisi kyllä mitään tehtynä. 😂

No mun poitsu on lukiolaisena jo niin itsenäinen ja miettii opiskeluillaan vain itseään, sekä osaa arvostaa itseään, joten se hoituu.

Neitiä välillä pitää muistuttaa ja kannustaa, kun meinaa vaipua välillä teinimasikseen, mutta hyvä että osaa tulla siitäkin sanomaan.

Mä vastuutan näitä itseään aikapaljon... sanon, että jos luistaa jostain, se tulee aina uusiks eteen jostain. Posin kautta oon lähtenyt tälläselle linjaukselle... ja hyvät tulokset oon saanut.... tai siis noi pärjää hyvin. 😃

• Disse kirjoitti:

No mun poitsu on lukiolaisena jo niin itsenäinen ja miettii opiskeluillaan vain itseään, sekä osaa arvostaa itseään, joten se hoituu.

Neitiä välillä pitää muistuttaa ja kannustaa, kun meinaa vaipua välillä teinimasikseen, mutta hyvä että osaa tulla siitäkin sanomaan.

Mä vastuutan näitä itseään aikapaljon... sanon, että jos luistaa jostain, se tulee aina uusiks eteen jostain. Posin kautta oon lähtenyt tälläselle linjaukselle... ja hyvät tulokset oon saanut.... tai siis noi pärjää hyvin. 😃

Se on hieno homma, mulla tuo tytär on useimmiten reippaampi kouluasioissa ja poikaa sitten harvemmin innostuu läksyistä, paitsi että tämä viikko on ollut poikkeus. On tekemällä tehnyt päivien mittaan jo seuraavienkin päivien askareista että saa ns. Pidemmän viikonlopun. Opiskelu jos ei maistu niin kyselen ettehän halua olla niin kuin äit... 😁 Siis perustelen miksi kannattaa opiskella ahkeraan ja kuinka itse voi vaikuttaa tulevaisuuteensa.

Hienoa että ovat motivoituneita ja innokkaita. Omia ei onneksi tarvitse kiristää ja uhkailla 🙄, riittää että keksii porkkanoita.

• Jascal kirjoitti:

Se on hieno homma, mulla tuo tytär on useimmiten reippaampi kouluasioissa ja poikaa sitten harvemmin innostuu läksyistä, paitsi että tämä viikko on ollut poikkeus. On tekemällä tehnyt päivien mittaan jo seuraavienkin päivien askareista että saa ns. Pidemmän viikonlopun. Opiskelu jos ei maistu niin kyselen ettehän halua olla niin kuin äit... 😁 Siis perustelen miksi kannattaa opiskella ahkeraan ja kuinka itse voi vaikuttaa tulevaisuuteensa.

Hienoa että ovat motivoituneita ja innokkaita. Omia ei onneksi tarvitse kiristää ja uhkailla 🙄, riittää että keksii porkkanoita.

Toinen noista haluaisi jo töihin, mutta olen sanonut että nauttii koulusta vielä kun pystyy, pääsee paljon helpommalla.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

OTTAKAA VETTÄ TALTEEN pulloihin jä ämpäreihin. Miettikää jos tulee pitkäaikaisia vesikatkoja. . . Varma on aina varma.

• Anonyymi
        Jascal kirjoitti:

No kun nyt lukee ja kirjoittaa osaavat. Turhaa hössötystä tuo koulu asia.

• Jascal kirjoitti:

Toinen noista haluaisi jo töihin, mutta olen sanonut että nauttii koulusta vielä kun pystyy, pääsee paljon helpommalla.

Joo. Muksuille esimerkit on ihan jees ja itse voi näyttää kaikella tavalla mallia. 😊👌

• Anonyymi kirjoitti:

OTTAKAA VETTÄ TALTEEN pulloihin jä ämpäreihin. Miettikää jos tulee pitkäaikaisia vesikatkoja. . . Varma on aina varma.

No sittenpähän tulee... 😃

• Anonyymi kirjoitti:

No kun nyt lukee ja kirjoittaa osaavat. Turhaa hössötystä tuo koulu asia.

Saisivat opetella koodaamaan. Iskä kertoo mitä koodaavat ja myy ne sitten eteenpäin. 😁

• Töissä rauhallisempaa kun suuri osa lähtenyt etätöihin. Hiukan enemmän ruokaa tehnyt että tenava saa lämpimän aterian myös päivällä kun kotona opiskelee.

Harrastustoiminta osittain jäissä kun ryhmäliikunnat loppuneet ja salipäiviäkin olen vähentänyt.
      Ei ehkä arkeen vaikuta mutta maanantaina kävin treffeillä ja sen jälkeen tuli suositus että kontaktien määrää pitää vähentää. Naureskeltiin siinä tilanteen komiikalle ja saa nähdä milloin saadaan sitten valtiovallalta lupa toisille treffeille.

• Anonyymi

On see vaikuttanut, lomautus tuli töistä. Tais olla lopullinen lomautus.

• Sosiaalinen eristäytyminen. Nyt tiedän nimen tavalle, jolla olen elänyt hyvinkin paljon ilman koronaa. Jos on yli kymmenen henkeä koolla, on yleensä porukassa mukana jo myös Jouko ja sen tyhmyys. Jalkapalloa voi pelata pienemmälläkin porukalla, jos ei pelaa Camp Neulla tai Anfield Roadilla.

Käytännön vaikutuksia: ei vierailua yli-ikäisten ihmisten houruloihin eikä kuntosaleihin.

Kerrankin mielenkiintoista tosi-tv:tä. Ja ennustusharrastukselle riittää haastetta, kun ollaan kerrankin kovasti erilaisessa tilanteessa.

Eikä paljon haittaisi edes ulkonaliikkumiskielto. Tuosta kun lähtisi lenkille, niin en tuskinpa hyppäisi yllättäen jostain pajupuskan takaa nuorempi konstaapeli pidättämään ja viemään putkaan.

• Ai niin ruoka. Olen mukana tappamassa ravintolatoimintaa. Laskin, että tiistaina oli viimeinen päivä käydä ahmimassa noutopöydässä. Nyt ahmitaan kotiruokaa seuraavat kuukaudet.

• Anonyymi

Ulkonaliikkumiskiellosta saa hyviä Veikko Huovismaisia ajatuksia, Vielä kun on lähes kielletty mökille lähtö kriisiä pakoon ja minähän en tietenkään sitä käskyä totellut. Jos poliisi tulisi etsimään niin tiedän niin hyviä piiloja metsästä että aika etsiminen olisi virkavallalla. Voisin tehdä vielä pienen havumajan jonne vetäytyisin päivän ajaksi viskipullon kanssa. Ehkä yöksi uskaltaisi kömpiä sänkyyn kun ei sytyttäisi valoja missään vaiheessa.

• Anonyymi

Työpaikka muutti kotiin. Teen töitä kotisohvalta netissä.
      Päivät menee työn merkeissä, illalla ulkoilen jos ilma sallii. Käyn kävelyllä luonnossa.
      Kaupassa kerran viikossa koko viikon ostokset.
      Sosiaaliset kontaktit puhelimessa ja viestein. Asun yksin joten yksinolo on tuttua ja viihdyn yksin. On minulla kissa kaverina.
      Positiivisena puolena on se, että stressitaso on laskenut huomattavasti! Enää ei ole kiire. Mukamas-kiire, itse tehty, on pois. Tunnen rauhoittuneeni todella paljon. Ei ryntäileviä ihmisjoukkoja, tuskastuttavaa aamuruuhkaa työmatkoilla. Saa nousta rauhassa, keittää kahvin ja puuron ja käydä töihin vaikka aamutakissa, kuten nyt!
      Kaipaan kuitenkin kyllä normaalielämää.
      - nainen -

• Anonyymi

Tuo rauhoittuminen on ihan totta ja hyvä ilmiö. Voi rauhassa katsella minkä hillopurkin avaisi puuron päälle laitettavaksi. Kirjahyllykin alkaa taas kiinnostaa enemmän kun kirjastot meni kiinni ja hamstraus jäi tekemättä. Monet pienet asiat nousevat taas arvoonsa kun on jonkinlaista "niukkuutta".

• Paljon vähemmän kuin monella muulla, paitsi mitä nyt on enemmän kiirettä. Olen olosuhteiden pakosta (liittyen mm. toiseen lapseen) ollut etä- ja pätkätyöläinen jo n. 10 vuotta. Nyt kun molemmat lapset (nuoret) opiskelevat kotona etänä on kylläkin hankalampaa tehdä niitä etätöitä. Toisaalta työt on koronan takia myös vähentyneet.
      Vanhempani ovat 71 v ja toinen erityisessä riskiryhmässä, kuten myös toinen lapsista. Tämä tarkoittaa sitä, että minä käyn myös heidän kauppa-,apteekki-, posti- ym. asioilla. Tällä viikolla olen myös ajellut ympäriinsä lasten koulu- ja terveysasioissa ja tietysti oman perheen kauppa- ja apteekki - ym. asioissa. Miehen työ jatkuu, hänellä ei ole suurta muutosta. Oma harrastus jatkuu nyt skypessä ja muuten etänä. Lyhyesti: tällä viikolla itsellä on ollut paljon muiden asioiden hoitamista, juurikin siellä ihmisten ilmoilla. Viikonloppuna olisi tarkoitus mökkeillä ja luontoretkeillä ei- ihmisten-ilmoilla. Kuten ennenkin.
      Oikeastaan odotan koronasta sitä, että saisinkin sulkeutua kotiin ja vaikka lueskella. Tähän asti en ole yhtään kirjaa ehtinyt avata enkä leffaa katsoa. Kiireistä aikaa tämä korona:(

• Anonyymi

Ei vielä oikein mitenkään. Baareissa käynti taitaa nyt loppua ja frendien näkeminen vähentyy. Muuten samaa rataa. Duunia on, meillä porukka pysynyt aika hyvin terveenä, päällystö inhimillinen ja näin päin pois. Soittokämpillä tulee nyt todennäköisesti vietettyä normaalia enemmän aikaa... :)

• Anonyymi

Mitäs tässä korona päissäni haahuilen ulkona ja kadulla, tänäänkin 7 tuntia olin ulkona ja ihmisiä oli lähellä.

• Anonyymi

Minusta tuntuu että korona on parantanut minua tavallisesta kevätnuhasta, nyt on nenä hyvin kuiva pyöräillessäkin, vähän vain enää vuotaa valkoista vettä, normaalia talviulkoilun juttuja, tai sitten johtuu kevään tulemisesta eikä korona-viruksen terveysvaikutuksista.

• Anonyymi

.., todellakin niin, miksi ei puhuta korona-viruksen terveysvaikutuksista, aina vain megalomaanisesti negatiivisista vaikutuksista?

• Anonyymi

Ei juuri mitenkään. Oon muutenkin aina kotona. Lähikapakka laitto ovensa kiinni enkä siellä olisi enää muutenkaan käyny.

KilttiMies89

• Anonyymi

Lapista palaavilla todettu kaksi tartunta­ketjua – altistuminen tapahtunut hiihto­keskuksissa
      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006446892.html

Nämä henkilöt tekivät omat ratkaisunsa olemalla sosiaalisessa kanssakäymisessä lapissa. Eikö porukka tajua, ettei paikalla ole väliä. Mitään lähikontakteja muihin ei nyt pidä harrastaa.

• Anonyymi

Se tauti pistää ilmeisesti paskantamaan koko ajan. Taas olivat koronasaastaiset ostaneet kaiken vessapaperin. Siitä tuli mieleen mahdollinen keino tunnistaa saastuneet. Vanhukset ja ulkomaalaiset on helppo erottaa ulkonäön perusteella, muut saastaiset ovat vaikeampi tapaus. Mutta, kannattaa siis katsoa ohikulkijoiden persauksia. Jos on takalisto ruskeana, niin se on aika varma paskahousun koronasaastaisen tuntomerkki.

• Anonyymi

No se on voi kyllä viimeisin oikea tieto, että siitäpä...
        Pakki menee ensin kuralle ja tulee myös ruokatorven vaivoja sekä pahoinvointia.

• Anonyymi

Nooo....tulee vähemmän kaivettua nenää.

• Anonyymi

Ei vielä mitenkään töiden suhteen, bussin rattiin on hypättävä entiseen malliin. Harrastuksiin on vaikuttanut enemmän. Lätkäkausi loppui aivan liian aikaisin.

• Anonyymi

Yyteet alkoi, mikä ennakoi lomautusta.

• Tässä saa jännitellä kuoleeko🥰 eikä edes tiedä sairastamalla mitä.

• Pää menee niin kipeäksi ettei pysty pysymään hereillä.

• valtakunta kirjoitti:

Pää menee niin kipeäksi ettei pysty pysymään hereillä.

Pää on nyt painolasti pitää nukkua taas, lämpö on vähän laskenut.

• Anonyymi

Ei mitenkään, koska työttömänä erakkona nyhjään muutenkin vain kotona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      231
      2122
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1798
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1396
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1205
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1048
    6. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      58
      1015
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      984
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      980
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      824
    Aihe