Haittaako L-vika?

Listo Leipas

Hei kaikki vapaat naiset!

Haittaaks teitä jos lavintolassa tapaamallanne miehellä on l-vika?

Miten tälkeää on että mies osaa sanoa ällän oikein? Jos mies muuten vaikuttaa jälkevältä...

14

2547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö

      Kunhan puhut järkeviä, se riittää.

      • Lölli-peikko

        Mutta jos lakkaus on se, mikä oikeasti kiinnostaa? Lakastunut mies ei ole lakastunut kasvi - lankkaa. Lakastuminen on kaunista, paitsi kasvimaailmassa.


      • Tyttö
        Lölli-peikko kirjoitti:

        Mutta jos lakkaus on se, mikä oikeasti kiinnostaa? Lakastunut mies ei ole lakastunut kasvi - lankkaa. Lakastuminen on kaunista, paitsi kasvimaailmassa.

        Olet ihana! :)


    • Tjaah!

      kyllä se kieltämättä antaisi kuvan vähän tyhmästä... Sille nyt ei voi mitään, mutta annan ainakin epäpoliittisesti korrektin vastauksen. Kyllä se saisi miehen vaikuttamaan todella tyhmältä. Jos mies olisi sairaan hyvännäköinen, rikas, kuuluisa tai ihyvässä uraputkessa, niin ei ehkä sitten, mutta muuten...

    • siino

      Vaikka en valsinaisesti enkä muutenkaan nainen ole, niin pakko sanoo, että jos miehellä on l-vika, on palempi ku pitää tulpansa tukossa ja käyttää vain sitä molempia sukupuolia yhlistävää kieltä eli häpykieltä. Siitä se ilo iltoaa ja jää muutenki tulhat lässytykset vähemmälle.

      • Juulia

        Oon nainen ja mulla on lievä l-vika, mutta että tyhmä?
        Jotkut alkaa niin vietävän "vitsikkäästi" matkia tms. joskus. Sellaiset ihmiset vaan osoittavat oman pienuutensa ja mitätöin heidät totaalisesti omassa mielessäni.
        Pysyköön omassa täydellisessä seurassaan mun puolestani.


      • Joulu Pukki
        Juulia kirjoitti:

        Oon nainen ja mulla on lievä l-vika, mutta että tyhmä?
        Jotkut alkaa niin vietävän "vitsikkäästi" matkia tms. joskus. Sellaiset ihmiset vaan osoittavat oman pienuutensa ja mitätöin heidät totaalisesti omassa mielessäni.
        Pysyköön omassa täydellisessä seurassaan mun puolestani.

        Tyhmyys ei ole yhtä kuin tyhmyys. Mutta tyhmän vaikutelman puhevikainen itsestään antaa. Sille et voi mitään. Useimmilla kehitysvammaisilla on puhevika. Siitä se "ennakkoasenne".


      • toinen L-positiivinen
        Juulia kirjoitti:

        Oon nainen ja mulla on lievä l-vika, mutta että tyhmä?
        Jotkut alkaa niin vietävän "vitsikkäästi" matkia tms. joskus. Sellaiset ihmiset vaan osoittavat oman pienuutensa ja mitätöin heidät totaalisesti omassa mielessäni.
        Pysyköön omassa täydellisessä seurassaan mun puolestani.

        Se pelkeleen lasittavaa kun vikaa luetaan piluuttaan matkiin mutta uskon vilpittömästi sen olevan usein kuitenkin tahatonta.

        Tunnen ihmisiä jotka ovat saaneet oman kielensä kuntoon mutta piilevä vika tuppaa, pelkele, tuleen esiin sopivassa seulassa.


      • LLL

        Et vissiin ymmärtänyt, että kirjoittajalla on vaikeuksia L-kirjaimen, ei R-kirjaimen kanssa.


    • tähtisiina

      Kyllä aina alussa kiinnittää huomiota, jos toisella on joku puhevika (vihaan tuota termiä "puhevika"..), mutta jos on muuten mukavan ja fiksun oloinen, asiaan ei kiinnitä enää huomiota. En koskaan viitsi edes huomauttaa muille puheviasta. Syy? Koska itselläni on r-vika, aika lievähkö tosin, mutta kuitenkin.. Teininä mulle vittuiltiin asiasta ja melkein lopetin puhumisen muiden kanssa.. :( Onneksi tosiystävät eivät välittäneet hiukan "sorhastavasta ärhästä".

      Juu, ja avomies löytyy, joka ei ole kertaakaan huomauttanut asiasta tai edes yrittänyt matkia mun puhetta. Kusipäitä ne on, jotka asiasta vittuilevat. Ei niihin kannata energiaa haaskata..

      Mukavaa kevään jatkoa!

      • tarttuu...

        Tästä keskustelusta tuli mieleeni nuoruudessani "porukkaamme"kuulunut nuorimies.Hän änkytti,tai paremminkin toisteli kokonaisia lauseita.Me tutut emme asiaan suuresti huomiota kiinnittäneet,eikä häntä sen vuoksi syrjitty tms.Tyttöystäväkin sieltä "komiammasta" päästä.Yllättävää oli,että änkyttäminen keskustellessa tarttui.Onneksi Pena suhtautui asiaan huumorilla.


      • eihän ällävika noin ilmene
        tarttuu... kirjoitti:

        Tästä keskustelusta tuli mieleeni nuoruudessani "porukkaamme"kuulunut nuorimies.Hän änkytti,tai paremminkin toisteli kokonaisia lauseita.Me tutut emme asiaan suuresti huomiota kiinnittäneet,eikä häntä sen vuoksi syrjitty tms.Tyttöystäväkin sieltä "komiammasta" päästä.Yllättävää oli,että änkyttäminen keskustellessa tarttui.Onneksi Pena suhtautui asiaan huumorilla.

        miten noi jotku taunot tossa kirjotti. "lakkaus, linta ja leissu" on ärrävikaa, eikä ällävikaa.


      • sirkkalii
        eihän ällävika noin ilmene kirjoitti:

        miten noi jotku taunot tossa kirjotti. "lakkaus, linta ja leissu" on ärrävikaa, eikä ällävikaa.

        siitähän just oli puhe :). listo leippaalla on ällävika. muuten vaikuttaa fiksummalta kuin monet kantaa ottaneista :))


    • D-Bunny

      ...kunhan lompakko on paksu ja kullissa kokoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe