Pyhä tyhjäksi

Anonyymi

Hiihtokeskukset todettu korona paikoiksi, niimpä myös nämä tullessaan eristyksissä olleet mutta nyt jo liikkuvat ovat tartunta vaarassa pyhällä ja näin ollen lisänä tartuntoja levittämään.
Nyt täytyy pyhä tyhjentää täysin ulkopaikkakuntalaisista!
Pelkosenniemellä ei ole varaa ottaa korona aaltoa vastaan. Väestö juuri pelkkää riskiryhmää ja rahallisesti kunnalle kalliiksi tulee jo muutenkin.

24

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parasta olisi että me riskiryhmäläiset lähdettäisiin nyt äkkiä yöjunalla taloutta kaatamasta.Tänne saisi salskeat jäädä ja muutenkin lisääntymiskyvykkäät että saadaan äkkiä koulun kivijalka muurattua.Muuten loppuu rahat, eikä suunnitelmista tulekkaan mitään!
      Verokirjat meidän kannattaa säilyttää täällä,että pysyy talous tasapainossa . Kevät tulee vauhdilla ja etelässä pääsee jo haravoimaan,mikäs sen parempaa ! Tyhjä on tänne tätä kuihtuvaa kuntakeskusta jäädä katselemaan.

      • Anonyymi

        Ei tule koulua. Se tyssäsi nyt viimeistään.
        Kuntien talous menee aivan kuralle, myös hyvin pärjännäiden...saati sitten kituuttaja kuntien
        Ei ole varaa koulua rakentaa enää.
        Ehkäpä korona herättää huomaamaan että ne vähäiset oppilaat saa oppinsa muuallakin ilman uutta rakennusta.


    • Anonyymi

      Entäpä himos? Kannattaako juosta himokseen?

      • Anonyymi

        Useimmat juoksee.Onhan se mukavaa. Voihan sitä tietenkin hiihtääkkin himokseen tai suksia muutenvaan. Nyt on mukavasti luntakin ja kilippiaavalle varmasti menee hyvä latu. Jättää vain hajuraon ,ettei saa tartuntaa. Mutta älkää jättäkö hajurakoa auki,sinne voi mennä kylmä viima ja varmasti tulee vilu. Menee hyvä ajatus ja tarkoitus aivan hukkaan .


    • Anonyymi

      Nyt on oiva aika pirteissä mietiskellä mitä vastaavassa kriisitilanteessa kriisikunnassa tehdään selviytyäkseen?
      Kunnan kassa ammottaa tyhjyyttään. Menot lisääntyy,verotulot vähenee.
      Valtio kehottaa olemaan kuntia irtisanomatta henkilöstöä. Mitä henkilöstö nyt tekee ,kun paikat on kiinni tai ainakin toimii vajaateholla? Tätähän voi jatkua ties kuinka kauan.

    • Anonyymi

      Ei kai se kunta ole sen kummempi työpaikka kun muutkaan. Jos nyt kriisin aikana ei ole töitä niin lomautus ! Näin tekevät muutkin yritykset selviytyäkseen tästä kriisitä.

      • Anonyymi

        Salossa alettiin heti lomautuksiin,eikä haukoteltu pitempään.


    • Anonyymi

      Ei täällä suojatyöpaikkojen henkilöstöä lomauteta. Suljetaan ja etätöihin. Välttämättömat toiminnot pitääkin toimia. Se on ihan ok. Valtuutetut toimikaa.

      • Anonyymi

        Ainahan voi siirtää muihin tehtäviinkin.Nyt kin tarvitaan auttavia käsipareja esim.vanhustenhoidossa ja on aina tarvittu. Täytyy huomioida.sekin seikka ,että jos talonväki sairastuu,täytyy olla henkilökuntaa varalle!


    • Anonyymi

      Me etelän hiihtoväki emme tule sinne Lapin hiihtomestoihin, koska emme halua tartuttaa teitä. Mutta voisimmeko me tarvittaessa saada käyttöömme Lapin vapaana olevat hengityskoneet?

      • Anonyymi

        Minä en ainakaan Lappiin menisi jos Uudeltamaalta olisin. Niin kirjotatte ilkeeseen sävyyn etelän ihmisistä. Sieltä kuitenkin verokertymiä siirretään muualle Suomeen.


    • Anonyymi

      Pitäisiköhän kaikki hiihtokeskukset sulkea pysyvästi.
      Itse en näe niille mitään tarvetta.

      • Anonyymi

        Ei pitäisi. Meillä on homekoulu ja uutta puuhataan ja itse asiassa se on rakentamusra vaille valmis. Kunta tarvitsee koulun. Me emme pärjää ilman Pyhätunturia.


      • Anonyymi

        Kiinni vaan. Tommoset keskukset ovat vain eliittiä varten.
        Laskettelu ei ole edes urheilua. Hissillä ylös ja mäkeä alas.


      • Anonyymi

        Ei köyhien kannata tulla tänne. Ei täällä mitään ole tarjouksessa, kannattaa suunnata Keskiselle kyläkauppaan. Eikä siellä ole mäkeäkään haittana ,voi ihan tasaisella hiihdellä,ei niin helpostl kaadukkaan !


    • Anonyymi

      Etelän väki on aina väheksynyt Lapin ihmisiä nyt kun tilanne on mikä on niin tänne oltaisiin tulossa etätöihin kun on oma henki ja terveys vaarassa. Aikanaan Lipposen hallitukset tyhjensi Lapin ihmisistä viemällä niiden työpaikat etelään ja ihmisten oli pakko siirtyä perässä.
      Ei toivota epidemian jyllätessä, että kukaan liikkuu mihinkään vaan pysytään siellä missä itse kukin on silloin on vähemmän riskejä epidemian levityksessä.
      Jokainen saa valita asuinpaikkansa, mutta korona virus on sairastettava joko kotona tai oman sairaanhoitopiirin alueella.

      • Anonyymi

        Ja mökkien kiinteistöverot juoksee kaikesta huolimatta. Kauan eläköön Pyhä€!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mökkien kiinteistöverot juoksee kaikesta huolimatta. Kauan eläköön Pyhä€!

        totta piipissä se kiinteistövero kulkee.. jos sä omistat sen saakelin tönön niin siitä pitää myös verot maksaa, oli se tönö missäpäin Suomea tahansa ja millanen aika tahansa. Että silleesti, jos häirittee kiinteistöverot tönölle ni myy pois


      • Anonyymi

        Eihän ne pysy paikallisetkaan kotonaan. Kaupassa useimmat on yli 70 vuotiaita.Vaikka varmasti jokainen saisi ruokakassin toimitettuna kotiinsa muuta kautta.Sitte nämä autoilee ympäri ämpäri ja eivätkä pysy autossaan vaan käyvät muitten keskellä " pikaisesti" älyämättä tilanteen vakavuutta. Vieläpä mökkeilijät muista maakunnista ovat tulleet pakkakunnille!Näiden kaikkien tottelemattomien pitäisi allekirjoittaa hoitotahtoon ; minua ei hoideta koronan takia,koska minulla oli mahdollisuus pysytellä kotona, mutta en katsonut sen koskettavan minua.Täten jätän paikkani nuoremmille henkilöille, jotka kenties sairastuvat .
        Nythän sairastuu yhä nuoremmat uutisten mukaan. Voi että ottaa päähän!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ne pysy paikallisetkaan kotonaan. Kaupassa useimmat on yli 70 vuotiaita.Vaikka varmasti jokainen saisi ruokakassin toimitettuna kotiinsa muuta kautta.Sitte nämä autoilee ympäri ämpäri ja eivätkä pysy autossaan vaan käyvät muitten keskellä " pikaisesti" älyämättä tilanteen vakavuutta. Vieläpä mökkeilijät muista maakunnista ovat tulleet pakkakunnille!Näiden kaikkien tottelemattomien pitäisi allekirjoittaa hoitotahtoon ; minua ei hoideta koronan takia,koska minulla oli mahdollisuus pysytellä kotona, mutta en katsonut sen koskettavan minua.Täten jätän paikkani nuoremmille henkilöille, jotka kenties sairastuvat .
        Nythän sairastuu yhä nuoremmat uutisten mukaan. Voi että ottaa päähän!

        Tottakai sairastuvat! Kysymys onkin siitä, että nuoret selviytyvät paremmin, paitsi sairaat. Nuoret sairastuttavat ihan itse itsensä. Niin jos nyt ymmärrät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai sairastuvat! Kysymys onkin siitä, että nuoret selviytyvät paremmin, paitsi sairaat. Nuoret sairastuttavat ihan itse itsensä. Niin jos nyt ymmärrät.

        Et ole tainnut seurata uutisia.Ensin oli että riskiryhmäläiset ovat vaarassa. Nyt on ilmennyt että yhä nuoremmat ovat tehohoidon tarpeessa. Ei nuoria ole tähän mennessä kehotettu pysymään ruokakaupoista pois.Vain riskiryhmäläisiä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole tainnut seurata uutisia.Ensin oli että riskiryhmäläiset ovat vaarassa. Nyt on ilmennyt että yhä nuoremmat ovat tehohoidon tarpeessa. Ei nuoria ole tähän mennessä kehotettu pysymään ruokakaupoista pois.Vain riskiryhmäläisiä on.

        Kyllä olen seurannut! THL julisti omaa laumaimmuniteettiuskoaan ja kertoivat, että kaikki yli 70-vuotiaat tulevat kuolemaan. Työikäisille varataan hengityskoneet, nuoret saavat lieviä oireita, mutta yksikään lapsi ei ole kuollut. Ministeri Pekonen huutaa mikrofoniin, että t a u t i Ei t a r t u i l m a n v ä l i t y k s e l l ä. Olen koulutettu ilma-asiantuntija ja sanon, että virologia Mika Salminen puhuu potaskaa. Aalto-yliopisto alkaa tutkia juuri tätä ilmiötä.


    • Anonyymi

      Tasoittaako tämä tunturin maan tasalle? - EI.

      Siirtääkö tämä tunturin Espooseen? - EI.

      Kv-turismiin perustuvissa liiketoiminta-analyyseissä pandemiat otetaan yleensä huomioon kerran tapahtuviksi kerran vuosikymmenessä.

      Tämä opettaa vain ihmisille perusasioita. Ja sen että on mentävä kauas nähdäkseen lähelle

      Ei tässä sen kummempia, ja PESKÄÄ NIITÄ KÄSIÄNNE, niemiläiset!

      • Anonyymi

        Aijaahas.Viisaita sanoja mutta ei auta duunareita. Kaikki työttömiä ny.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3340
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2882
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2730
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2544
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2365
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1843
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1777
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1650
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1496
    Aihe