Oletteko elossa vielä

Anonyymi

Nimen huuto. Täällä kun on vanhojakin ihmisiä niin vieläkö henki pihisee.

73

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos huolenpidosta. Nenä tuhisee siihen malliin, että luulen eläväni.

    • Jep.

    • Elossa ollaan, vaikka aikamoisen vekin sain käteen. Hipaisin rystysellä kirveeseen, en siis kirveellä kättä, vaan kädellä kirveeseen, niin terävä oli, että 3 cm haava tuli...

      Sitäkun lähdin talolle paikkaamaan js palasin laittamaan vehkeet paikoilleen, jätin avaimet mökkiin sisälle. Piti vielä murtautua tännekin.... hitto. Mutta kohta saunaan ja sit huilaan taas. 😄

      Ette päässyt minusta vielä...😂

      • Anonyymi

        No voi että!!!!😱

        Ole nyt varovainen, ajattelitko muita asioita?

        Itselläni myös vastaava onnettomuus viime viikolla, hipaisin kyynärpäällä silitysrautaa, tuli yli kahden sentin palovamma pikku hipaisusta, arpi jää taas pariksi vuodeksi, niitä tulee säännöllisesti, taitaa rauta tietää, että inhoan silitystä😢


      • Anonyymi kirjoitti:

        No voi että!!!!😱

        Ole nyt varovainen, ajattelitko muita asioita?

        Itselläni myös vastaava onnettomuus viime viikolla, hipaisin kyynärpäällä silitysrautaa, tuli yli kahden sentin palovamma pikku hipaisusta, arpi jää taas pariksi vuodeksi, niitä tulee säännöllisesti, taitaa rauta tietää, että inhoan silitystä😢

        No ihan lapsus... ois vaan pitänyt pitää hanskat kädessä, mutta enpä pitänyt... nyt on sit rystysessä vekki... katsoo nyt kärsiikö huomenna tehdä puita ollenkaan. 🤔


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No ihan lapsus... ois vaan pitänyt pitää hanskat kädessä, mutta enpä pitänyt... nyt on sit rystysessä vekki... katsoo nyt kärsiikö huomenna tehdä puita ollenkaan. 🤔

        koitas nyt lopettaa se itsesi tutkiskelu jos kämmen nahkakin lähtee tai verta valuu kai nyt muutakin tekemistä on kuin runkkailla mutta tietysti muuten ei itseensä tutustu


      • Anonyymi kirjoitti:

        No voi että!!!!😱

        Ole nyt varovainen, ajattelitko muita asioita?

        Itselläni myös vastaava onnettomuus viime viikolla, hipaisin kyynärpäällä silitysrautaa, tuli yli kahden sentin palovamma pikku hipaisusta, arpi jää taas pariksi vuodeksi, niitä tulee säännöllisesti, taitaa rauta tietää, että inhoan silitystä😢

        Tuollanen vekki tuli..

        https://aijaa.com/9jnKME

        Vähän tärähti puhelin vasurissa. 😬


      • Disse kirjoitti:

        Tuollanen vekki tuli..

        https://aijaa.com/9jnKME

        Vähän tärähti puhelin vasurissa. 😬

        Eihän tuo mitenkään valtava ole mutta nyt äkkiä pullo kossua kitusiin, karhunlankaa ja parsinneula, vetäiset pari tikkiä niin umpeutuu nopeammin. Semmosella kohtaa ettei taida millään teipeillä pysyä nipussa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Eihän tuo mitenkään valtava ole mutta nyt äkkiä pullo kossua kitusiin, karhunlankaa ja parsinneula, vetäiset pari tikkiä niin umpeutuu nopeammin. Semmosella kohtaa ettei taida millään teipeillä pysyä nipussa.

        Noh, kokeillaan näillä mitä on. En ala itse sentään harsimaan. 😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        koitas nyt lopettaa se itsesi tutkiskelu jos kämmen nahkakin lähtee tai verta valuu kai nyt muutakin tekemistä on kuin runkkailla mutta tietysti muuten ei itseensä tutustu

        Onko sulle käynyt niin? Sulla kuule on ottanut käsi johonkin muuhun kun pipuliin, jos on veret kädestä lentänyt.

        Tähän osu ihan kirves. 😄


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Tuollanen vekki tuli..

        https://aijaa.com/9jnKME

        Vähän tärähti puhelin vasurissa. 😬

        Voi eiiiii!!!😱😱😱 Ihan kauhee, voi käsi parkaa😧😓!!

        Yhdyn Harmaaritariin, ompele se. Ohut kalasiima kuitenkin voisi olla paras. Ja tietysti kossuhuuhtelu. Mutta ompele ensin ja drinksu vasta sitten..

        Kun nyt kerran näytit omasi, niin tässä minun:

        https://aijaa.com/HrVJmb


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Onko sulle käynyt niin? Sulla kuule on ottanut käsi johonkin muuhun kun pipuliin, jos on veret kädestä lentänyt.

        Tähän osu ihan kirves. 😄

        eli olet kotonasi vain metsurin saappaat jalassa ja ns kirves kädessä ja ilma klapeja teet no voihan se noinkin ilmaista itsetutkiskelun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi eiiiii!!!😱😱😱 Ihan kauhee, voi käsi parkaa😧😓!!

        Yhdyn Harmaaritariin, ompele se. Ohut kalasiima kuitenkin voisi olla paras. Ja tietysti kossuhuuhtelu. Mutta ompele ensin ja drinksu vasta sitten..

        Kun nyt kerran näytit omasi, niin tässä minun:

        https://aijaa.com/HrVJmb

        Vai ajelisitko ajankuluksesi ensiapuun, niilläkin sitten jotain tekemistä paitsi pelätä koronaa..

        Tuo kyllä tulee hommia haittaamaan muuten ikävästi pidemmän aikaa, aukeilee ja kiristää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai ajelisitko ajankuluksesi ensiapuun, niilläkin sitten jotain tekemistä paitsi pelätä koronaa..

        Tuo kyllä tulee hommia haittaamaan muuten ikävästi pidemmän aikaa, aukeilee ja kiristää.

        Teippaan sen tuossa yöksi... ei vuoda edes. Koitan pitää sitä nyt suorana, niin arpeutuis nopeesti. Ei tästä mihkään ensiapuun ajella tämän takia.... yli 50 km ja pitäis mennä taksilla... juu, eiköhän tämä tästä....😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        eli olet kotonasi vain metsurin saappaat jalassa ja ns kirves kädessä ja ilma klapeja teet no voihan se noinkin ilmaista itsetutkiskelun

        En ole kotona, vaan maalla vanhempien kotipaikalla ja ihan olen saunan jäljiltä paljasjaloin tässä.

        Jos tästä jotain itsetutkiskelua mietin, niin se, että pidän jatkossa hanskoja aina kädessä, kun teen puita.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Teippaan sen tuossa yöksi... ei vuoda edes. Koitan pitää sitä nyt suorana, niin arpeutuis nopeesti. Ei tästä mihkään ensiapuun ajella tämän takia.... yli 50 km ja pitäis mennä taksilla... juu, eiköhän tämä tästä....😊

        eli ei voi mennä ensiapuun kun selviää mistä on tullut ja esinahassa pahoja rakkojja vesikelloja ja ihan veresnahalla niin sairaala väki näkee oikean itsetutkiskelijan


      • Disse kirjoitti:

        Teippaan sen tuossa yöksi... ei vuoda edes. Koitan pitää sitä nyt suorana, niin arpeutuis nopeesti. Ei tästä mihkään ensiapuun ajella tämän takia.... yli 50 km ja pitäis mennä taksilla... juu, eiköhän tämä tästä....😊

        Jaa se kossu tuli jo otettua :D no nyt ei kun vaan neula ja lankaa ja tyrkkäät kiinni. Ei noin pienen takia kannata sairaaloita vaivata. Kolme huikkaa kossua, yksi huikka haavaan ja nopeasti vaan raksit kiinni. Tai jos ei kestä ommella niin laita muutamaksi päiväksi joku lasta että se sormi pysyy varmasti suorassa, ei se muuten pysy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli ei voi mennä ensiapuun kun selviää mistä on tullut ja esinahassa pahoja rakkojja vesikelloja ja ihan veresnahalla niin sairaala väki näkee oikean itsetutkiskelijan

        ja pelko että joutuu psykiatrin juttusille ja mielisairaalaan ja saa lääkityksen pakko rukkailuun ja himo runkkailuun tai itsetutkiskeluun


      • Anonyymi kirjoitti:

        eli ei voi mennä ensiapuun kun selviää mistä on tullut ja esinahassa pahoja rakkojja vesikelloja ja ihan veresnahalla niin sairaala väki näkee oikean itsetutkiskelijan

        Just...täysin oikein! 😆☝️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja pelko että joutuu psykiatrin juttusille ja mielisairaalaan ja saa lääkityksen pakko rukkailuun ja himo runkkailuun tai itsetutkiskeluun

        Kaikkihan me runkkaillaan😊✊ Minäkin voisin tänään pitkästä aikaa haaveilla vaikka lääkärileikeistä🙂👌

        No ompa kurja ettet pääse lähtemään polille, kyllä tuo olisi kannattanut harsia..sitten kun on umpeutunut, niin muistappa rasvailla ahkeraan, ettei aukeile niin, vaikka vaseliinilla saippuapesun jälkeen kolme kertaa päivässä. Mikään ei ole niin ärsyttävä kun haava joka aukeilee vähän väliä, tuhrii matot, lakanat, vaatteet ja työt.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Jaa se kossu tuli jo otettua :D no nyt ei kun vaan neula ja lankaa ja tyrkkäät kiinni. Ei noin pienen takia kannata sairaaloita vaivata. Kolme huikkaa kossua, yksi huikka haavaan ja nopeasti vaan raksit kiinni. Tai jos ei kestä ommella niin laita muutamaksi päiväksi joku lasta että se sormi pysyy varmasti suorassa, ei se muuten pysy.

        Ehä minä mittään kossuja...

        Teippaa suht suoraks. Mulla on niin sitkee veri, että se tukkii tuon jo yön aikana. 😊

        Silmäkulmaan tuli vastaava joku kerta, niin sen liimautin, mutta tää saa kuoutus itse. 😄

        Jatkossa löytyy kyllä viiltosuojahanskat aina kun kirves on ilmsn teräsuojaa. 😤


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Tuollanen vekki tuli..

        https://aijaa.com/9jnKME

        Vähän tärähti puhelin vasurissa. 😬

        Kyllä tuo pitää ommella, kaksi tikkiä vaatii. Tulehtuu varmasti. Nyt lääkäriin, ei aamulla, kyllä ne vanhatkin haavat tikataan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi eiiiii!!!😱😱😱 Ihan kauhee, voi käsi parkaa😧😓!!

        Yhdyn Harmaaritariin, ompele se. Ohut kalasiima kuitenkin voisi olla paras. Ja tietysti kossuhuuhtelu. Mutta ompele ensin ja drinksu vasta sitten..

        Kun nyt kerran näytit omasi, niin tässä minun:

        https://aijaa.com/HrVJmb

        Tissit näkyi. :)


      • Jan1 kirjoitti:

        Tissit näkyi. :)

        No vähä...😬


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo pitää ommella, kaksi tikkiä vaatii. Tulehtuu varmasti. Nyt lääkäriin, ei aamulla, kyllä ne vanhatkin haavat tikataan.

        No tää saa nyt tälläsen teippihoidon... jos on kovin ärhäkkää aamusella vielä, niin ehkä sit mietin jotain...


      • Disse kirjoitti:

        No vähä...😬

        Oli rupikin.



      • Disse kirjoitti:

        No oli...

        https://aijaa.com/M2PaP2

        Tässäkin teippiä ja laastaria...😃

        Kun ei laakereita irroitellessa, niin kirveellä sitten. :)


      • Disse kirjoitti:

        No oli...

        https://aijaa.com/M2PaP2

        Tässäkin teippiä ja laastaria...😃

        Kun ei laakereita irroitellessa, niin kirveellä sitten. :)


      • Jan1 kirjoitti:

        Kun ei laakereita irroitellessa, niin kirveellä sitten. :)

        Miin ja ri edes kirveellä, vaan kirveeseen. Siis kirves oli ihan ykdi pöllin päällä ja hipsidin vaan siihen tällä, ei viiltänyt edes... niin terävä oli. 🙄

        Mut nyt tää lähtee unille. Öitä. 😴


      • Disse kirjoitti:

        Miin ja ri edes kirveellä, vaan kirveeseen. Siis kirves oli ihan ykdi pöllin päällä ja hipsidin vaan siihen tällä, ei viiltänyt edes... niin terävä oli. 🙄

        Mut nyt tää lähtee unille. Öitä. 😴

        Öitä.


        https://youtu.be/g7gm-O8Tyhw


      • Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

        Tissit näkyi. :)

        Joo katoin, et mun kuvaa oli katottu enemmän kun Dissen vekkiä😝✌

        Täytyi vähän potilasta elvyttää, näin etänä😃!

        Eli oonko nyt huono vai hyvä nainen...🤔😙..kivat byysat, Disse😍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo katoin, et mun kuvaa oli katottu enemmän kun Dissen vekkiä😝✌

        Täytyi vähän potilasta elvyttää, näin etänä😃!

        Eli oonko nyt huono vai hyvä nainen...🤔😙..kivat byysat, Disse😍

        Kiva kuva. Tissitkin on kivat. ;)

        Disselle piristeenä, että näkyi maitomunat eikä karvapallit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo katoin, et mun kuvaa oli katottu enemmän kun Dissen vekkiä😝✌

        Täytyi vähän potilasta elvyttää, näin etänä😃!

        Eli oonko nyt huono vai hyvä nainen...🤔😙..kivat byysat, Disse😍

        Heh, joo, ei tisseissä mitään vikaa ikinä ole. Rauhastahan ne muistuttaa, lauloi Juicekin.

        Just tässä aamukahveella. Pitää kurkkasts kohta, mitä mun haavalle kuuluu. Tuli mieleen Kalle Päätalo, kun se tempas kirveellä koipeensa. Jaakkima tuumasi, että sehän on kuin vanhan sian ”piip!”. 😂


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Miin ja ri edes kirveellä, vaan kirveeseen. Siis kirves oli ihan ykdi pöllin päällä ja hipsidin vaan siihen tällä, ei viiltänyt edes... niin terävä oli. 🙄

        Mut nyt tää lähtee unille. Öitä. 😴

        Toi selitys ei kyllä kuulosta uskottavalta! Sen verran monta haavaa nähneenä, ei kirvellä tuollaista tule ja vielä rystys puolelle.
        Monta muuta selitystä tuolle kyllä tulee mieleen, rikoit ikkunalasin ja siinä rytäkässä meni käsikin hiukan invaliidiks... vahinkoja sattuu.
        Tai olet ollut puukko hippasilla; turjunta haava, osunut leipäveitsi liian hitaaseen käteen.

        Joka tapauksessa... tuo teippaukses oli kaiken huippu!
        Uskotko sä tuon paperiteipin liiman olevan hyväksi avohaavalle, nektariinia vai?
        Teipit ainakin aivan väärin päin, se haavatyynyllä varustettu ois pitänyt olla haavan päällä ja jonkun näköisen lastan tukemassa sormea, jotta se pysyy suorassa. Sen lastan kiinnitykseen oisit voinut paperiteippiä käyttää.

        Ehkä noiden käsien hygieniassakin ois toivomisen varaa, kun haavoja hoitelee.
        Mutt olen mä nähnyt enemmänkin isänmaata tai koneöljyä, jotain kittiäkin äijien kynsien alla... useinkin. Eikä ne kyllä edistä haavan paranemista, tosin muutamille ehkä kehittynyt rautainen vastustuskyky, jopa jäykkäkouristusta vastaan.

        Nyt menet sinne tohtorille/sairaanhotajan vastaan otolle -> viivana, toi on kyllä tikattava, vanhanakin haavana, kun se on ensin puhdistettu kunnolla. Jäykkäkouristus piikki ois hyvä olla voimassa... kun sinäkin hommailet kaikenlaista, metsässä ja mökillä, maassa on kaikenlaisia bakteereita...tosi vaarallisiakin. Ja kälä kälä kälä... lisää, olet ansainnut !
        trollikka...
        nyt ei laulata tai naurata mua;... te äijät ootte ikuisia kakaria, joita pitäis vahtia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toi selitys ei kyllä kuulosta uskottavalta! Sen verran monta haavaa nähneenä, ei kirvellä tuollaista tule ja vielä rystys puolelle.
        Monta muuta selitystä tuolle kyllä tulee mieleen, rikoit ikkunalasin ja siinä rytäkässä meni käsikin hiukan invaliidiks... vahinkoja sattuu.
        Tai olet ollut puukko hippasilla; turjunta haava, osunut leipäveitsi liian hitaaseen käteen.

        Joka tapauksessa... tuo teippaukses oli kaiken huippu!
        Uskotko sä tuon paperiteipin liiman olevan hyväksi avohaavalle, nektariinia vai?
        Teipit ainakin aivan väärin päin, se haavatyynyllä varustettu ois pitänyt olla haavan päällä ja jonkun näköisen lastan tukemassa sormea, jotta se pysyy suorassa. Sen lastan kiinnitykseen oisit voinut paperiteippiä käyttää.

        Ehkä noiden käsien hygieniassakin ois toivomisen varaa, kun haavoja hoitelee.
        Mutt olen mä nähnyt enemmänkin isänmaata tai koneöljyä, jotain kittiäkin äijien kynsien alla... useinkin. Eikä ne kyllä edistä haavan paranemista, tosin muutamille ehkä kehittynyt rautainen vastustuskyky, jopa jäykkäkouristusta vastaan.

        Nyt menet sinne tohtorille/sairaanhotajan vastaan otolle -> viivana, toi on kyllä tikattava, vanhanakin haavana, kun se on ensin puhdistettu kunnolla. Jäykkäkouristus piikki ois hyvä olla voimassa... kun sinäkin hommailet kaikenlaista, metsässä ja mökillä, maassa on kaikenlaisia bakteereita...tosi vaarallisiakin. Ja kälä kälä kälä... lisää, olet ansainnut !
        trollikka...
        nyt ei laulata tai naurata mua;... te äijät ootte ikuisia kakaria, joita pitäis vahtia!

        No tämän haavan kanssa mä kyllä tiedän mitä teen. 😊

        Tää on jo oikeastaan arpeutunut kiinni, ei kokonaan, mutta se ei enää vuoda. Arpi jää, mutta ei väliä. Ja ihan se kirveestä tuli. Mulla on ihka uusi fiskarssin x11 kirves, minkä terällä voi leikata paperia. Ja tuossa rystysessä alla on luuta ja päällä nahka, se leikkaantuu helposti. Mun silmäkulma aukes kyynärpäähän, niin veitsenterävä kirves ei ole ihme... usko pois.

        Laitanpahan sulle kuvan haavasta nyt...tai aamulla jo otin.

        https://aijaa.com/lzfH1d

        Ihan kuiva ja siisti iso haava. Ei mitään merkkejä tulehtumisesta tms. Ja nyt teippasin sen uudestaan tiukemmin. Nahat on nyt tiukalla ja haava kiinni teipin alla. Septidinillä on huuhdeltu ja ihan antiseptista haavateippiä on ollut, että en mä kukkaile ihan omiani. On näitä tullut aiemminkin. Mutta mua ei yksi arpi rystysessä haittaa. 😊 Nyt pidän hanskat käsissä aina kun oon kirveen kanssa hommissa. Ei käy samoin...😊👌


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No tämän haavan kanssa mä kyllä tiedän mitä teen. 😊

        Tää on jo oikeastaan arpeutunut kiinni, ei kokonaan, mutta se ei enää vuoda. Arpi jää, mutta ei väliä. Ja ihan se kirveestä tuli. Mulla on ihka uusi fiskarssin x11 kirves, minkä terällä voi leikata paperia. Ja tuossa rystysessä alla on luuta ja päällä nahka, se leikkaantuu helposti. Mun silmäkulma aukes kyynärpäähän, niin veitsenterävä kirves ei ole ihme... usko pois.

        Laitanpahan sulle kuvan haavasta nyt...tai aamulla jo otin.

        https://aijaa.com/lzfH1d

        Ihan kuiva ja siisti iso haava. Ei mitään merkkejä tulehtumisesta tms. Ja nyt teippasin sen uudestaan tiukemmin. Nahat on nyt tiukalla ja haava kiinni teipin alla. Septidinillä on huuhdeltu ja ihan antiseptista haavateippiä on ollut, että en mä kukkaile ihan omiani. On näitä tullut aiemminkin. Mutta mua ei yksi arpi rystysessä haittaa. 😊 Nyt pidän hanskat käsissä aina kun oon kirveen kanssa hommissa. Ei käy samoin...😊👌

        "Mun silmäkulma aukes kyynärpäähän", ... eikä taatusti tullut leikkuuhaavaa, vaan iho repesi.
        Nyrkkeilijöille noita ihon repeämisiä,... otteluista tulleita ruhjeita useimmiten näkee ja joutuu teippaamaan, liimaamaan jne. harvemmin tikataan, "perhosilla" paikkaavat itse.

        Tuo haava on aika siisti, eikä näytä ainakaan tulehtuneelta... mutt tuskin on edes eilinen vamma... pikemiten arvioituna joskus viikonloppuna sattunut ja nyt paranemaan päin jo.
        Ei tuolla kädellä nyt pitäisi klapihommia tehdä... vielä. Saattaa tuollainen revetä helpostikin.

        Oot sä eri suhari, ajat veneelläs karille ja toteat; ei mitään hätää; tässähän on maatakin näkyvissä! Lycka till!
        trollikka

        Mun pitää tilata 20kg Vokkivihanneksia pakasteena, ja 1,5 kg pinaattia samalla.
        Ens viikolla hoivalla on pinaattikeittoa ja kananmunaa ja nakkipiiloja, päivällisenä.
        Mä söin lounaalla thaivihannes/paistijauheliha/nuudelli keittoa, ei hassumpaa varmaan tuoreen patongin kanssa, kun elvytetynkin kanssa maistui ihan OoKoolle.

        Pitääkin kertoa äijille ettei patongei elvytetä meillä kuin ainoastaan itselleen, jos haluaa. Eilisistä tehdään kutonkeja tai korppujauhoa käyttöön!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mun silmäkulma aukes kyynärpäähän", ... eikä taatusti tullut leikkuuhaavaa, vaan iho repesi.
        Nyrkkeilijöille noita ihon repeämisiä,... otteluista tulleita ruhjeita useimmiten näkee ja joutuu teippaamaan, liimaamaan jne. harvemmin tikataan, "perhosilla" paikkaavat itse.

        Tuo haava on aika siisti, eikä näytä ainakaan tulehtuneelta... mutt tuskin on edes eilinen vamma... pikemiten arvioituna joskus viikonloppuna sattunut ja nyt paranemaan päin jo.
        Ei tuolla kädellä nyt pitäisi klapihommia tehdä... vielä. Saattaa tuollainen revetä helpostikin.

        Oot sä eri suhari, ajat veneelläs karille ja toteat; ei mitään hätää; tässähän on maatakin näkyvissä! Lycka till!
        trollikka

        Mun pitää tilata 20kg Vokkivihanneksia pakasteena, ja 1,5 kg pinaattia samalla.
        Ens viikolla hoivalla on pinaattikeittoa ja kananmunaa ja nakkipiiloja, päivällisenä.
        Mä söin lounaalla thaivihannes/paistijauheliha/nuudelli keittoa, ei hassumpaa varmaan tuoreen patongin kanssa, kun elvytetynkin kanssa maistui ihan OoKoolle.

        Pitääkin kertoa äijille ettei patongei elvytetä meillä kuin ainoastaan itselleen, jos haluaa. Eilisistä tehdään kutonkeja tai korppujauhoa käyttöön!

        Kyllä se eilinen on. Mulla ei haavoista pitkään verta tule, ja se verikin hyytyy tosi nopeasti. Liekö johtuis kovasta hemoglobiinista? 160-170 on aina verikokeissa vaikka on 12-tunnin paasto.

        https://aijaa.com/OBHDkL

        Tuossa on mun tämän päivän herkut. Lohkopottuja, possun filettä pihvinä, Mielikkälän leipäjuustoa ja Creame Fraishea pippuridipillä maustettuna. Namskis! 😋

        En mä kyllä karille oo veneellä kolauttanut, mut viittaan kopsautin ja sattuihsn sitä kaikkea. Mutta niin eilenkin... kun tää käsihomma sattui, ajoin kiireellä traktorilla pihaan ja paikkasin käden heti. Mutta nappasin avaimet eteisen pöydälle, ettei joka paikka olisi veressä, mutta en muistanut ottaa niitä lähtiessä....

        Olin sitten lisäksi ulkona ja avaimet sisällä... No keksin, että yläkerran ikkuna ei ollut säpissä ja pääsis sieltä sisään. Kellarin ikkunasta yritin, mutten sopinut.

        Eilinen päivä oli jännä. 😄


      • Disse kirjoitti:

        Tuollanen vekki tuli..

        https://aijaa.com/9jnKME

        Vähän tärähti puhelin vasurissa. 😬

        Voi sinua parkaa. Sinun pitää soittaa päivystykseen tuosta ettei tulehduksia tule. Te ootte ihan outoja kun pitää itse hoitaa. Tänään se on hyvin arka turvoksissa. Itse veltelin käteen 18vuotiaana, 12kpl teräsahaisella(n.25cm)samannäköisiä venttejä toiset oli pienempi mutta ikuisia jälkiä voi sanoa oli vaikea aika miehen kanssa ja en ollut mitään ottanut henkinen kipu niin korkea että en tuntenut mitään kipua kehollista kun vetelin. Onneksi ei tullut tulehdusta mutta lääkäriin en mennyt.

        Luettiin eilen että klapikone onnettomuuksia lisääntynyt päivystyksiä täyttämään , että suosivat olemaan erityisen varovaisia. En ihmettele että tekevälle sattuu
        Ja päivistykset nyt klapi onnettomuuksista vuorostaan täyttyy.


      • valtakunta kirjoitti:

        Voi sinua parkaa. Sinun pitää soittaa päivystykseen tuosta ettei tulehduksia tule. Te ootte ihan outoja kun pitää itse hoitaa. Tänään se on hyvin arka turvoksissa. Itse veltelin käteen 18vuotiaana, 12kpl teräsahaisella(n.25cm)samannäköisiä venttejä toiset oli pienempi mutta ikuisia jälkiä voi sanoa oli vaikea aika miehen kanssa ja en ollut mitään ottanut henkinen kipu niin korkea että en tuntenut mitään kipua kehollista kun vetelin. Onneksi ei tullut tulehdusta mutta lääkäriin en mennyt.

        Luettiin eilen että klapikone onnettomuuksia lisääntynyt päivystyksiä täyttämään , että suosivat olemaan erityisen varovaisia. En ihmettele että tekevälle sattuu
        Ja päivistykset nyt klapi onnettomuuksista vuorostaan täyttyy.

        Ei ole tulehdusta... hyvin se paranee. 😊👌


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo katoin, et mun kuvaa oli katottu enemmän kun Dissen vekkiä😝✌

        Täytyi vähän potilasta elvyttää, näin etänä😃!

        Eli oonko nyt huono vai hyvä nainen...🤔😙..kivat byysat, Disse😍

        Mahtava kuva, minäkin oon joskus antanut kivan näkymän silloin yksi suuttui minulle eikä ollut kuvan katsoja vaan joku kateellinen tisseistä oleva abris kehtasi haukkua minua tyrkyksi😁
        Harmaaritarille .

        Itse koen tissit todistaa kuvan ottavan olevan aito nainen harmi että siitä tehty seksuaalinen.


      • Disse kirjoitti:

        No tämän haavan kanssa mä kyllä tiedän mitä teen. 😊

        Tää on jo oikeastaan arpeutunut kiinni, ei kokonaan, mutta se ei enää vuoda. Arpi jää, mutta ei väliä. Ja ihan se kirveestä tuli. Mulla on ihka uusi fiskarssin x11 kirves, minkä terällä voi leikata paperia. Ja tuossa rystysessä alla on luuta ja päällä nahka, se leikkaantuu helposti. Mun silmäkulma aukes kyynärpäähän, niin veitsenterävä kirves ei ole ihme... usko pois.

        Laitanpahan sulle kuvan haavasta nyt...tai aamulla jo otin.

        https://aijaa.com/lzfH1d

        Ihan kuiva ja siisti iso haava. Ei mitään merkkejä tulehtumisesta tms. Ja nyt teippasin sen uudestaan tiukemmin. Nahat on nyt tiukalla ja haava kiinni teipin alla. Septidinillä on huuhdeltu ja ihan antiseptista haavateippiä on ollut, että en mä kukkaile ihan omiani. On näitä tullut aiemminkin. Mutta mua ei yksi arpi rystysessä haittaa. 😊 Nyt pidän hanskat käsissä aina kun oon kirveen kanssa hommissa. Ei käy samoin...😊👌

        Mahtavasti on parantunut luulin jo että eilen illalla tapahtunut mutta oli jo toissapäivänen.
        Aina muutun paniikkiin kyll te osasittekin hyvin, tuun näiden viestien perässä vähän laahaten. Ootte vissiin niin tottuneita kolhuihin.🤕🤒


      • Disse kirjoitti:

        Ei ole tulehdusta... hyvin se paranee. 😊👌

        Se on pääasia että paranee.
        sinä olet hyvin tärkeä erityisesti läheisillesi.


    • Nöyp.

    • Anonyymi

      Olen elossa😊

    • Anonyymi

      Kyllä pihisee 😂😂😂

    • Anonyymi

      Hep hep, jep jep.

    • Juu 🙃

    • Anonyymi

      Olen vielä terveen kirjoissa, enkä ole lähtenyt pahasti lihomaankaan, mutta keuhkoja vähän polttelee, johtuneeko koronasta vai kylmällä ilmalla pyöräilystä, vaikea sanoa.

      Tänään ystävä kylässä syömässä kana/kasvis/homejuustokeittoa ja itsetehtyjä hiivattomia leipäsiä.

      • Et tiedä onko korona ja kutsut ystävän kylään samojen soppakattiloiden ääreen?


      • Juu, viileä kevätilma voi aiheuttaa kurkkuun kipua, varsikin jos on liian vähän vaatetta päällä ja jos ei ole kurkkua suojanut millään.
        Putkihuivi on hyvä suoja kurkulle.
        Tietenkin sitä heti olettaa, että nyt on saanut koronan, jos kurkku on vähän kipeä tai vähän yskittää, mutta ei ole kuitenkaan kuumetta.
        Ei täällä Keskipohjanmaalla ainakaan ole montaa korona havaintoa 2-3, että epätodennäköisesti on korona ja kun on vielä välttänyt ihmiskontakteja, kuin ruttoa.
        Kaupassa oon käynyt, mutta ei ole ollut tungosta, ihan on käytävät olleet osasta tyhjiä, ettei kaupassa ole ollut kuin 2-3 asiakasta tullut vastaan.


      • RumaMies kirjoitti:

        Juu, viileä kevätilma voi aiheuttaa kurkkuun kipua, varsikin jos on liian vähän vaatetta päällä ja jos ei ole kurkkua suojanut millään.
        Putkihuivi on hyvä suoja kurkulle.
        Tietenkin sitä heti olettaa, että nyt on saanut koronan, jos kurkku on vähän kipeä tai vähän yskittää, mutta ei ole kuitenkaan kuumetta.
        Ei täällä Keskipohjanmaalla ainakaan ole montaa korona havaintoa 2-3, että epätodennäköisesti on korona ja kun on vielä välttänyt ihmiskontakteja, kuin ruttoa.
        Kaupassa oon käynyt, mutta ei ole ollut tungosta, ihan on käytävät olleet osasta tyhjiä, ettei kaupassa ole ollut kuin 2-3 asiakasta tullut vastaan.

        Käsidesipullo kannattaa pitää mukana, kun käy kaupassa, niin voi desinfioida kädet ennen kauppaan menoa ja heti kaupassa, kun lähtee kotiin päin pyöräileen.
        Mennä vouhotin eilen pyörällä ainakin 40km/h ja polkimien pyörimis nopeus oli 180/min.
        Katupölyä oli ilmassa vaan mahottomasti ja se pistää yskittämään, mut ei sitä voi yskiä, kun heti ajatellaan, että tuolla on korona.
        Hiekkapoly vaan hampaissa narskui ja sai pestä hampaan kotona, että sai pölyt pois hampaista. Myös ulkoilupusero ja housut joutu ulkona pölyttään, kun niihin kertyy katupölyä ja sitten sitä on huone ilmassa.
        Katuölyn takia pitäs olla hengitys suoja, kun ei ole terveellistä hengittää.
        Harja autot täällä jo katuja puhdistaa hiekoitus sepelistä ja melkonen pölypilvi ilmassa, vaikka käyttävät vettä, ettei niin pölisis.


      • RumaMies kirjoitti:

        Käsidesipullo kannattaa pitää mukana, kun käy kaupassa, niin voi desinfioida kädet ennen kauppaan menoa ja heti kaupassa, kun lähtee kotiin päin pyöräileen.
        Mennä vouhotin eilen pyörällä ainakin 40km/h ja polkimien pyörimis nopeus oli 180/min.
        Katupölyä oli ilmassa vaan mahottomasti ja se pistää yskittämään, mut ei sitä voi yskiä, kun heti ajatellaan, että tuolla on korona.
        Hiekkapoly vaan hampaissa narskui ja sai pestä hampaan kotona, että sai pölyt pois hampaista. Myös ulkoilupusero ja housut joutu ulkona pölyttään, kun niihin kertyy katupölyä ja sitten sitä on huone ilmassa.
        Katuölyn takia pitäs olla hengitys suoja, kun ei ole terveellistä hengittää.
        Harja autot täällä jo katuja puhdistaa hiekoitus sepelistä ja melkonen pölypilvi ilmassa, vaikka käyttävät vettä, ettei niin pölisis.

        Joo, siis tää! ☝🏻😅


      • Anonyymi
        RumaMies kirjoitti:

        Käsidesipullo kannattaa pitää mukana, kun käy kaupassa, niin voi desinfioida kädet ennen kauppaan menoa ja heti kaupassa, kun lähtee kotiin päin pyöräileen.
        Mennä vouhotin eilen pyörällä ainakin 40km/h ja polkimien pyörimis nopeus oli 180/min.
        Katupölyä oli ilmassa vaan mahottomasti ja se pistää yskittämään, mut ei sitä voi yskiä, kun heti ajatellaan, että tuolla on korona.
        Hiekkapoly vaan hampaissa narskui ja sai pestä hampaan kotona, että sai pölyt pois hampaista. Myös ulkoilupusero ja housut joutu ulkona pölyttään, kun niihin kertyy katupölyä ja sitten sitä on huone ilmassa.
        Katuölyn takia pitäs olla hengitys suoja, kun ei ole terveellistä hengittää.
        Harja autot täällä jo katuja puhdistaa hiekoitus sepelistä ja melkonen pölypilvi ilmassa, vaikka käyttävät vettä, ettei niin pölisis.

        Sinäpä sen sanoit, ehkä se on se katupöly, kun tie kauppaan menee isojen teiden vartta, ja kyllä sitä liikennettä on täälä riittänyt harvemmallakin volyymilla.

        On aika tuikea ilma vielä pyöräillä, käy kyllä keuhkoon sekin, eikä ole paljoa muita pyöräilijöitä. Kymmenen kilometriä on edestakainen matka ja kumpaankin suuntaan pitkiä loivia ylämäkiä kolmessa kohtaa. Pyöräni on painava toripyörä ja mukava polkea, mutta täydessä ruokalastissa saa kyllä kovan reenin kun tekee😃

        Viikon yritin sinnitellä kotitreenillä, mutta sitten alkoi tuntua että keho menee ihan tukkoon ja jotain kunnon hikitreeniä olisi saatava. Joten pyöräily ja hauskaa ja tehokasta onkin ollut, tuntuu että muuten olen melkein paremmassa kunnossa kun tavallisesti jolloin ei tule yhtään ulkoiltua, kun asun melkein keskustassa. Keskuspuisto on järkyttävän huonokuntoinen ja epäsiisti, aiheuttaa totaalista huonoa oloa ja halveksuntaa kaupunkin puutarhajaostoa kohtaan, sielä ei tee mieli lenkkeillä.

        Harmaaritari: en nyt ihan täysin yksin ala montaa viikkoa olemaan vaan sen takia ettei ole perhettä ja poikaystävää ja kaverin kanssa kyllä pöpöt on tullut jo jaettua. Joillekkin läheinen ystävä on sama kun perhe ja täälä meitä perheettömiä riittää, ei heitä voi täysin eristää eikä ole sellaista säädöstäkään vielä annettu. Nyt jo tuntuu kummalta, kun ei ole nähnyt ketään muuta tuttua pariin viikkoon. Molemmat perusterveitä ihmisiä ja kun täälä Helsingissä ollaan, niin ootellaan vaan, että koska tulee kauppareissulta vahinkotartunta ja sitten sen saa toinenkin, koska meillä tosiaan on yhteinen soppakattila eikä muita hoitamassa jos sairastuu. Näillä mennään kesää kohti eikä pelota yhtään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäpä sen sanoit, ehkä se on se katupöly, kun tie kauppaan menee isojen teiden vartta, ja kyllä sitä liikennettä on täälä riittänyt harvemmallakin volyymilla.

        On aika tuikea ilma vielä pyöräillä, käy kyllä keuhkoon sekin, eikä ole paljoa muita pyöräilijöitä. Kymmenen kilometriä on edestakainen matka ja kumpaankin suuntaan pitkiä loivia ylämäkiä kolmessa kohtaa. Pyöräni on painava toripyörä ja mukava polkea, mutta täydessä ruokalastissa saa kyllä kovan reenin kun tekee😃

        Viikon yritin sinnitellä kotitreenillä, mutta sitten alkoi tuntua että keho menee ihan tukkoon ja jotain kunnon hikitreeniä olisi saatava. Joten pyöräily ja hauskaa ja tehokasta onkin ollut, tuntuu että muuten olen melkein paremmassa kunnossa kun tavallisesti jolloin ei tule yhtään ulkoiltua, kun asun melkein keskustassa. Keskuspuisto on järkyttävän huonokuntoinen ja epäsiisti, aiheuttaa totaalista huonoa oloa ja halveksuntaa kaupunkin puutarhajaostoa kohtaan, sielä ei tee mieli lenkkeillä.

        Harmaaritari: en nyt ihan täysin yksin ala montaa viikkoa olemaan vaan sen takia ettei ole perhettä ja poikaystävää ja kaverin kanssa kyllä pöpöt on tullut jo jaettua. Joillekkin läheinen ystävä on sama kun perhe ja täälä meitä perheettömiä riittää, ei heitä voi täysin eristää eikä ole sellaista säädöstäkään vielä annettu. Nyt jo tuntuu kummalta, kun ei ole nähnyt ketään muuta tuttua pariin viikkoon. Molemmat perusterveitä ihmisiä ja kun täälä Helsingissä ollaan, niin ootellaan vaan, että koska tulee kauppareissulta vahinkotartunta ja sitten sen saa toinenkin, koska meillä tosiaan on yhteinen soppakattila eikä muita hoitamassa jos sairastuu. Näillä mennään kesää kohti eikä pelota yhtään.

        Joo no ei kai siinä sitten jos kaverikin sen hyväksyy ja pidätte sitten siinä omassa pienessä piirissä jos tartunnan saatte jompikumpi/molemmat.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Joo no ei kai siinä sitten jos kaverikin sen hyväksyy ja pidätte sitten siinä omassa pienessä piirissä jos tartunnan saatte jompikumpi/molemmat.

        No ehdottomasti pidetään. On jopa kasvosuojain ja kertakäyttökumihanskatkin, jos tulee sellainen tilanne joka vaatii. Kumpikaan ei ole käynyt muualla kun harvennetut kauppareissut. Olen välttänyt julkisia lähes täysin ja pyöräillyt kauppaan ja ystäväni kävelee.

        Kyllä omaan silmään näyttää, että kaikki ovat tarkkoja ainakin tässä Helsingin keskustan alueella, jopa pälyillään hermostuneesti ja turvarajaa pidetään. Ulkomaalaisetkin ovat poistuneet katukuvasta lähes täysin, ei edes kaupassa näy mamuja. Yöelämästä en osaa nyt sanoa, ehkä silloin on ollut liikkeellä vähän erilaista porukkaa. Keikat ja yleisötapahtumat joilla itse oli tarkoitus käydä, peruttiin välittömästi koronauutisten jälkeen vaikkei olisi tarvinnut.


      • RumaMies kirjoitti:

        Käsidesipullo kannattaa pitää mukana, kun käy kaupassa, niin voi desinfioida kädet ennen kauppaan menoa ja heti kaupassa, kun lähtee kotiin päin pyöräileen.
        Mennä vouhotin eilen pyörällä ainakin 40km/h ja polkimien pyörimis nopeus oli 180/min.
        Katupölyä oli ilmassa vaan mahottomasti ja se pistää yskittämään, mut ei sitä voi yskiä, kun heti ajatellaan, että tuolla on korona.
        Hiekkapoly vaan hampaissa narskui ja sai pestä hampaan kotona, että sai pölyt pois hampaista. Myös ulkoilupusero ja housut joutu ulkona pölyttään, kun niihin kertyy katupölyä ja sitten sitä on huone ilmassa.
        Katuölyn takia pitäs olla hengitys suoja, kun ei ole terveellistä hengittää.
        Harja autot täällä jo katuja puhdistaa hiekoitus sepelistä ja melkonen pölypilvi ilmassa, vaikka käyttävät vettä, ettei niin pölisis.

        Niih suosittelen minulla oli myös ja käsipapereita. kun käsidesiä ei enää ole kaupassa niin säännöstelen.Nyt oon kotona piilossa kipeänä oon pahoin nuutunut kun oli niin raju alku.


    • Anonyymi

      Oletteko vielä elossa hyvä kysymys.

      Armeijan ihminen joku komentaja kertoi juttuja eli ei tarvitse huolestua paljon, me hoidamme.

      • Anonyymi

        Mitähän ne armeijan miehet tietää viruksista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän ne armeijan miehet tietää viruksista?

        Ei ole kiinasta eikä amerikasta tämä viiru, kertoivat tuon.


    • Anonyymi

      Henki pihisee ja aivastus räjähtää..... neljä kuukautta sanovat jotta viruksesta paranee.

    • Anonyymi

      Joo olen ihan terve vielä. Oon varautunut, on jopa suojapuku kaapissa ja kunnnon maskit. Ruokaa on tarpeeksi ja vessapaperia 6 kuukaudeksi.
      Käyn kyllä ulkonakin aika paljon, tänään 4 tuntia ja fillaroin 20 km.
      ei sitä sisällä jaksa koko päivää makailla.

    • Anonyymi

      Ätmeillähän on parhaat mahdollisuudet selviytyä kriiseistä.

      • Anonyymi

        Ai miten niin?

        Kunnon ydinsodasta selviävät vain syvällä elävät maabakteerit.


    • Anonyymi

      Vielä ollaan elossa, valitettavasti, kuin Martti ohiampuja tai Tarja sylkäisiä sanoisi.

    • Anonyymi

      Miten sen elossa olemisen nyt ottaa... Kyllä täällä Valhallassakin on internet yhteydet.

    • Anonyymi

      Troppia vaan naamaan kyllä se siitä. Hallitus hoitaa hommat niin että tulee vielä kusiset paikat eikä ulos voi oikeesti mennä. Korona tarttuu kuulemma jo ilmastoinnin kauttakin.

    • Hep! Kiitos kysymästä, henki pihisee oikein hyvin.
      En ole huonossa hapessa, eikä pidä huolestua. Loppuviikon viihdyn kotioloissa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Juu, kannattaa välttää saamasta virusta, vaikka olisi nuori, terve ja retostelisi, että sehän on pelkkä pikku flunssa.
        Virusta ei saa enää peruttua, jos sen saa ja silloin moni katuu, että olisi pitänyt olla tarkempi ja jättää bailaukset väliin.


    • Anonyymi

      Tässähän tuota porskitaan.

      terveisin anonyymi

    • Anonyymi

      Elossa ollaa siitäkin huolimatta, että räkiä ja yskiä täytyy, kuin ähkyhevonen. Kuumettakin tuntuu oleva, että hiki valuu ja märkänä vaatteetkin tuntuvat olevan.
      Niin on tilanne kaikilla kaveritkin. Matkaamme kohti Uudenmaan rajaa ja Turkuun olemme menossa. Saavumme lähelle poliisin ja armeijan valvomaa tiesulkua, johon hylkäämme automme ja jatkammae matkaa jalkaisin metsiä pitkin ohi sulun. Noin parikilometriä suluta pikkutiellä odottaa tilaamamme pikkubussi matkan jatkumista perille Turkuun.

    • Anonyymi

      Olen elossa tietenkin. Mitä luulitte, ei ätmit saa tartuntaa. Ihme juttu kyllä tää korona. Se on pistänyt ihmiset kotiin, kaupassa ei ollut juri ketään prismassa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      249
      791
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe