Miksi työ ei kelpaa?

Anonyymi

Tapasin tänään sukulaisten kevättalven vietossa pari vuotta työttömänä olleen lankomiehen, yrittäjän. Siinä kevätsaunan lauteilla kun puhuttiin kaikenlaista kysyin että miten ihmeessä hän ei muka ole nyt saanut töitä. Aika pitkä aika työn hakemiselle tuo koroma aika on.

No työn pitää kuulemma olla omalta alalta, hän ei voi kuvitella työskentelevänsä minään mäkkärin kassana. Kun hän on johtaja ja yrittäjä. Kysyin että miten häntä kiinnostaisi työskentely meillä varastolla, sinne kun nyt haetaan muutamaa varastomiestä. No voi ehkä kiinnostaa, mutta palkka pitäisi olla n.3000e/kk ilman ylitöitä. Tai ihan minimi on vähintään 2500e/kk että työ kiinnostaisi. Ja työsuhdeauto. ja johtaja titteli.

Hei haloo!! Teki mieli purskahtaa oikeasti nauruuun, kun ensiksi vitsiksi luulin. Miten pari vuotta köyhänä yrittäjänä ja työttömänä ollut voi olla noin kranttu, jolle ei työ kelpaa? Täysin epärealistiset näkemykset nykyisestä palkkatasosta, taitanee kaveri ilmeisesti elää vielä markka-aikaa. Ja mitä v*tun väliä onko työ sitten juuri sitä omaa alaa, jota on joskus tehnyt. Luulisi että jos kykyä riittää niin homma kuin homma kävisi. Ja näinä koronna aikoina ei saa olla liian vaativa. Epäonnistuneen yrittäjänkin pitää olla nöyrä.

Ensin ajattelin, että autan kaveria näin kevään kunniaksi mäessä ja kerron siitä meidän rekrytoivalle esimiehelle. Mutta noiden kommenttien jälkeen en mitenkään kehtaisi.

Ei ihme että kaveri oli työtön yrittäjä. Ja mikäli linjaansa jatkaa, saa aika pitkään työttömänä ollakin.

152

8711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kylläpä on tylsiä sukulaistapaamisia sun suvussa kun kerta kaikki saunareissut menevät saman kaavan mukaan. Olet nimittäin kirjoittanut tämän saman tarinan jo ties kuinka monta kertaa.

      • Anonyymi

        Aika tylsää tuo virkamiehen työ..


      • Anonyymi

        Suku on monta kertaa pahin. Varsinkin nakuna. Ja semi-nakunakin. Omakin suku on tolkuttoman jankkaavaa väkeä, jolle tietyt asiat ei sitten niin maan ikinä mene ohi. Vuosia jälkikäteenkin vielä puhutaan samoista menneistä asioista ja jo muuttuneista asioista niin kuin ne olisivat nykypäivää. Enkä muistakaan, koska oisin itse saunanlauteilla viimeksi ollut sukulaisten kanssa. Tykkään elää nykypäivässä.


      • Anonyymi

        Niin, tyypillinen provo.
        En sitten tiedä, mikä on motiivi.
        Ehkä saadaan jotain sairaalloista nautintoa työttömien haukkumisesta....


        Ehdota nyt vielä että työttömyys on rikos, josta pitää tuomita vankileirilleesim jotain kanavaa kaivamaan, siis ihan neuvostoliiton tyyliin.


        Ja eihän tuo 2500-3000 euron kk palkka mikään tähtitieteellinen summa oo.

        Ilmeisesti työttömien pitäis tehdä töitä ilmaiseksi, jollain 500 e/kk kelakorvauksella, ja ruhtinaallisella 9 e päivä rahalla....

        Tai pitäisikö orjuus laillistaa, niin ei tarvis maksaa palkkaa/korvauksia yhtään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tyypillinen provo.
        En sitten tiedä, mikä on motiivi.
        Ehkä saadaan jotain sairaalloista nautintoa työttömien haukkumisesta....


        Ehdota nyt vielä että työttömyys on rikos, josta pitää tuomita vankileirilleesim jotain kanavaa kaivamaan, siis ihan neuvostoliiton tyyliin.


        Ja eihän tuo 2500-3000 euron kk palkka mikään tähtitieteellinen summa oo.

        Ilmeisesti työttömien pitäis tehdä töitä ilmaiseksi, jollain 500 e/kk kelakorvauksella, ja ruhtinaallisella 9 e päivä rahalla....

        Tai pitäisikö orjuus laillistaa, niin ei tarvis maksaa palkkaa/korvauksia yhtään...

        No, onhan orjuus laillistettu, ns. työharjoitteluna.


      • Anonyymi

        Jos sattuu olemaan sauna, johon suvun toimitusjohtajat aina vaan änkeävät, niin minkäs teet? Raportoit heidän tarinointinsa tänne, tietenkin.

        Minunkin suvussni on kymmeniä työttömiä toimitusjohtajia, mutta juuri tästä syystä en kutsu heitä saunomaan.


      • Anonyymi

        Kyllähän työ kelpaa jos saa pslkkss

        Kyllähän aina jonkun saa heti toihin jos ton 3000 todellakin maksas

        Hupi juttu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän työ kelpaa jos saa pslkkss

        Kyllähän aina jonkun saa heti toihin jos ton 3000 todellakin maksas

        Hupi juttu

        Sitte vaan itse keräämään pelloille, niin itsekin olen tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tyypillinen provo.
        En sitten tiedä, mikä on motiivi.
        Ehkä saadaan jotain sairaalloista nautintoa työttömien haukkumisesta....


        Ehdota nyt vielä että työttömyys on rikos, josta pitää tuomita vankileirilleesim jotain kanavaa kaivamaan, siis ihan neuvostoliiton tyyliin.


        Ja eihän tuo 2500-3000 euron kk palkka mikään tähtitieteellinen summa oo.

        Ilmeisesti työttömien pitäis tehdä töitä ilmaiseksi, jollain 500 e/kk kelakorvauksella, ja ruhtinaallisella 9 e päivä rahalla....

        Tai pitäisikö orjuus laillistaa, niin ei tarvis maksaa palkkaa/korvauksia yhtään...

        Nyt puhut asiaa!

        Työttömien tosiaan pitäisi tehdä mitä vaan työtä työttömyyskorvausta vastaan, jos ei kerran itse pysty hankkimaan itselleen elantoa. Jos äly ei riitä itsensä elättämiseen, niin silloin on tyytyminen siihen mitä tarjotaan.

        Itse sain kotoani mukaan vain 100m etumatkaa. Itsenäisen elämän aloin keräämällä apulantasäkkejä ja tyhjiä pulloja ja tekemällä maatiloille kausitöitä. Sen lisäksi aloin istuttaamaan taimia ja keräämään marjoja. Sitten käytin järkeä ja aloin ostaa marjoja, sieniä ja muita luonnon tuotteita muilta kerääjiltä ja myymään niitä eteen päin, josta vuosien aikana tuli kohtuullisen kokoinen bisnes jonka myin 2000-luvun alku puolella.

        Nykyisin omistan 76 asuntoa ja 12 teollisuuskiinteistöä. Enkä todellakaan aio antaa kenellekään penniäkään vuokria anteeksi. Maksu aikaa annan tietenkin mutta viivästyskorolla.
        Ja syynä on pelkästään se, että olen itse luonut kaiken tyhjästä omaa älyäni käyttäen. Että jos joku on niin tyhmä ettei pysty itseään elättämään, niin minun mielestäni sellaisella yksilöllä ei ole oikeutta päättää itse elämästään ja vähiten työn suhteen. Jos ei siis työ kiinnosta, niinvanhan irtolaisuuslain nojalla yksinäis selliin vedelle ja leivälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhut asiaa!

        Työttömien tosiaan pitäisi tehdä mitä vaan työtä työttömyyskorvausta vastaan, jos ei kerran itse pysty hankkimaan itselleen elantoa. Jos äly ei riitä itsensä elättämiseen, niin silloin on tyytyminen siihen mitä tarjotaan.

        Itse sain kotoani mukaan vain 100m etumatkaa. Itsenäisen elämän aloin keräämällä apulantasäkkejä ja tyhjiä pulloja ja tekemällä maatiloille kausitöitä. Sen lisäksi aloin istuttaamaan taimia ja keräämään marjoja. Sitten käytin järkeä ja aloin ostaa marjoja, sieniä ja muita luonnon tuotteita muilta kerääjiltä ja myymään niitä eteen päin, josta vuosien aikana tuli kohtuullisen kokoinen bisnes jonka myin 2000-luvun alku puolella.

        Nykyisin omistan 76 asuntoa ja 12 teollisuuskiinteistöä. Enkä todellakaan aio antaa kenellekään penniäkään vuokria anteeksi. Maksu aikaa annan tietenkin mutta viivästyskorolla.
        Ja syynä on pelkästään se, että olen itse luonut kaiken tyhjästä omaa älyäni käyttäen. Että jos joku on niin tyhmä ettei pysty itseään elättämään, niin minun mielestäni sellaisella yksilöllä ei ole oikeutta päättää itse elämästään ja vähiten työn suhteen. Jos ei siis työ kiinnosta, niinvanhan irtolaisuuslain nojalla yksinäis selliin vedelle ja leivälle.

        ai sää oleet joku talousrikollinen muuteha sulla ei olis noi paljoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika tylsää tuo virkamiehen työ..

        Huomaattehan että yrittäjät jotka. Huutaa y äällä menkää töihin eivät nyt itse menekkään v aan huutavat valtiolta ilmaista sossurahaa ja olaan niin kokoomus porvari nappikaupoissan

        Lankosi on p ässyt ansiosidonnaisen makuun.

        Paljonko luoasit palkaa lankopojalle vai ilmaiseksikos ajattelit otaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhut asiaa!

        Työttömien tosiaan pitäisi tehdä mitä vaan työtä työttömyyskorvausta vastaan, jos ei kerran itse pysty hankkimaan itselleen elantoa. Jos äly ei riitä itsensä elättämiseen, niin silloin on tyytyminen siihen mitä tarjotaan.

        Itse sain kotoani mukaan vain 100m etumatkaa. Itsenäisen elämän aloin keräämällä apulantasäkkejä ja tyhjiä pulloja ja tekemällä maatiloille kausitöitä. Sen lisäksi aloin istuttaamaan taimia ja keräämään marjoja. Sitten käytin järkeä ja aloin ostaa marjoja, sieniä ja muita luonnon tuotteita muilta kerääjiltä ja myymään niitä eteen päin, josta vuosien aikana tuli kohtuullisen kokoinen bisnes jonka myin 2000-luvun alku puolella.

        Nykyisin omistan 76 asuntoa ja 12 teollisuuskiinteistöä. Enkä todellakaan aio antaa kenellekään penniäkään vuokria anteeksi. Maksu aikaa annan tietenkin mutta viivästyskorolla.
        Ja syynä on pelkästään se, että olen itse luonut kaiken tyhjästä omaa älyäni käyttäen. Että jos joku on niin tyhmä ettei pysty itseään elättämään, niin minun mielestäni sellaisella yksilöllä ei ole oikeutta päättää itse elämästään ja vähiten työn suhteen. Jos ei siis työ kiinnosta, niinvanhan irtolaisuuslain nojalla yksinäis selliin vedelle ja leivälle.

        Niinhän minäkin aikanaan tein.
        Aloitin keräämällä käpyjä 600 kg päivässä, siihen vielä 700 oravan nahkaa ja 65 m3 tyhjiä kaljapulloja.
        Eihän tuo nyt ollut mitään lehdenjaon yhteydessä; jaoin 9-eri lehteä samaan aikaan.
        Nykyisin omistan jo viisi eri rakennusliikettä, 760 vuokra-asuntoa ja 16 nahkatehdasta.
        On se kumma kun ei nykyään työ maistu kenellekään? Alussa jouduin maksamaan 500 mk päivässä, että sain tehdä noita edellä mainittuja hommia.
        Nykyisin nostan eri firmoistani palkaa melko vaatimattomasti; vain 29 000 €/kk.
        Ja palkkaan yli 50 ihmistä kuukaudessa töihin.
        Ajattelin tässä tulevaisuudessa ostaa jonkun pienen saaren kesämökkikäyttöön, esim. australia voisi olla egolleni sopiva?
        Katsotaan kuinka käy.

        Siis. kyllä työllä menestyy, jos on haluja tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän minäkin aikanaan tein.
        Aloitin keräämällä käpyjä 600 kg päivässä, siihen vielä 700 oravan nahkaa ja 65 m3 tyhjiä kaljapulloja.
        Eihän tuo nyt ollut mitään lehdenjaon yhteydessä; jaoin 9-eri lehteä samaan aikaan.
        Nykyisin omistan jo viisi eri rakennusliikettä, 760 vuokra-asuntoa ja 16 nahkatehdasta.
        On se kumma kun ei nykyään työ maistu kenellekään? Alussa jouduin maksamaan 500 mk päivässä, että sain tehdä noita edellä mainittuja hommia.
        Nykyisin nostan eri firmoistani palkaa melko vaatimattomasti; vain 29 000 €/kk.
        Ja palkkaan yli 50 ihmistä kuukaudessa töihin.
        Ajattelin tässä tulevaisuudessa ostaa jonkun pienen saaren kesämökkikäyttöön, esim. australia voisi olla egolleni sopiva?
        Katsotaan kuinka käy.

        Siis. kyllä työllä menestyy, jos on haluja tehdä.

        Taas näitä köyhiä täällä kirjoittelee.....
        Hirveen vaivan oot joutunu tekeen..

        Minä sain perinnöksi 2900 hehtaaria metsää, 5500 hehtaaria peltoja ja150 kerrostaloa ja siihen hiukan pelirahaa 1266 miljoonaa euroo, enkä tehnyt mitään.

        Kuka hullu nyt töitä tekis...
        Vähemmäkin pärjää


    • Anonyymi

      Hyvä että nostit näiden korona työttömien liialliset vaatimukset esiin !
      Ja nämä korona työttömät pitäisi nopeasti saada töihin, muuten ne syrjäytyy.
      Joku ohjattu, kuntouttav toiminta olisi oltava pakko nyt
      ,Vaikka vessanvahdeiksi jonnekin ilman palkkaa, siivoamaan korona tautia seiniltä ja lattioilta, ja koiranpskan keräilyyn, tai sinne risusavottaan,, hopi hoopi,, nyt nopeasti hommiin !

      • Anonyymi

        Työttömät yrittäjät ja korona työttömät luulee itsestään liikaa, ja nyt ovat itse syrjätymisvaarassa.
        Vastuuttomasti huutavat sosiaali-apua oman ylivelkaisen elämänsä pelastajaksi. Ilman omavastuuta ja yrittäjäriskiä.
        Mutta tosiaan, se oma vastuu unohtuu. ja ei uskalleta tunnustaa, että ollaan loosereita, aitoja loosereita nyt !!
        Joten Nyt on aika tehdä stoppi kuluttamiselle.
        Ylivelkaiset nyt nöyrästi hattu kouraan ja anelemaan pankkiin maksuaikaa. Ja talot ja tavarat nopeesti myyntiin. Muuten velkavankeudesta ei pääse !!
        Koska koronan jälkeen ei enää ole niitä työpaikkoja ja yrityksiä, jonne palata.
        Soiaaliavuilla ei yllä pidetä turha-kulutusta !!
        Kohta ne korot nousee ,, kun talous yskii. -Ei siis ole mitään turvaa, vaan ihannoimanne ryöstö-kapitalismi kusee päälle,, - ikävä kyllä !!

        Ja huvittavaa on, että nämä nyt itse sosiaalitukia huutavat korona työttömät yrittäjät esim. ravintola-alalla , yms...oli itse huutamassa lisää halpaa orjatyövoimaa ulkomailta,,- jotta oma bisnes kukoistaisi ja saisi riistää orjia.. ja yhteiskuntaa.
        Mutta nyt läpsähtikin syliin oma köyhyys, velkaisuus, ja kannattamaton yritys ja osaamispula ja halpatyövoiman hyvksikäyttö-menestyjästä tuli itsestään aito looseri !!!
        Ja suur rosvo kapitalistit kusee pikkukapitalisti yrittäjän päälle... armotta...


      • Anonyymi

        Toivottavasti työt lppuu sinultakin ja pääset "uuninpankolle" työ kokeiluun.


      • Anonyymi

        Katsotaan kunhan aikaa kuluu, tuletko itse ehkä olemaan "koronatyötön", vai sairastutko ja et huonossa lykyssä voi palata nykyiseen työhösi enää myöhemminkään. kannattaisi olla osoittelematta yhtään ketään tässä vaiheessa ja pitää ne typerät viisastelut mahassaan.


      • Anonyymi

        Ei yli 50v kannata hakea mitään kun ikärasismi estää työnteon puhumattakaan jos on70


      • Anonyymi

        nopeasti hommiin 9 e päivä tai 1600 euroa jos oikein hyvä mäihä että pääsee palkkatöihin ja työmaa on 100km päässä ja oma auto pittää olla ja omat työkalut ja työvaatteet..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yli 50v kannata hakea mitään kun ikärasismi estää työnteon puhumattakaan jos on70

        Kyllä kannattaa hakea töitä. Työttömäksi jäätymäni otin kahdeksi kuukaudeksi työn pienellä palkalla. 50 v työllistynyt ja 58 vuotiaana js pystyi palkkaakin pyytämään ylöspäin. Nyt vastuu töistä ja palkkakin on noussut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kannattaa hakea töitä. Työttömäksi jäätymäni otin kahdeksi kuukaudeksi työn pienellä palkalla. 50 v työllistynyt ja 58 vuotiaana js pystyi palkkaakin pyytämään ylöspäin. Nyt vastuu töistä ja palkkakin on noussut.

        Niinpä - siis 8 VUOTTA sitten. Avaat varmaan mielelläsi, miten työllistymistäs tuolloin voi verrata tämän päivän tilanteeseen? Entäpä ala, jolle työllistyit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yli 50v kannata hakea mitään kun ikärasismi estää työnteon puhumattakaan jos on70

        Tosi on. En ole tammikuuhun asti koskaan ollut työtön,
        Työttömyys iski. Olen kokeillut lähettää työhakemuksia vaikka minkälaiseen työhön,
        En ole vielä kelvannut. Nyt ei ole kiirettä täyttää turhaan työhakemuksia.
        On kiire maalle rakentamaan isoa piharakennusta työttömyys korvauksilla.
        Kesä on hyvää aikaa puuhastella rakennus hommissa
        terveisin vanhempi työtön herrasmies 60


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kannattaa hakea töitä. Työttömäksi jäätymäni otin kahdeksi kuukaudeksi työn pienellä palkalla. 50 v työllistynyt ja 58 vuotiaana js pystyi palkkaakin pyytämään ylöspäin. Nyt vastuu töistä ja palkkakin on noussut.

        Höpö höpö, suomessa nykyään kaikki "paukut" (=siis rahat) laitetaan maahanmuuttajiin (tai esim politikkojen vakuutuskuoriin, sillei salaa). Ja ei, en ole kateellinen, mutta kyllä tämä on niin todellista nyky suomessa. Älä viitsi länkyttää muuta paskaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömät yrittäjät ja korona työttömät luulee itsestään liikaa, ja nyt ovat itse syrjätymisvaarassa.
        Vastuuttomasti huutavat sosiaali-apua oman ylivelkaisen elämänsä pelastajaksi. Ilman omavastuuta ja yrittäjäriskiä.
        Mutta tosiaan, se oma vastuu unohtuu. ja ei uskalleta tunnustaa, että ollaan loosereita, aitoja loosereita nyt !!
        Joten Nyt on aika tehdä stoppi kuluttamiselle.
        Ylivelkaiset nyt nöyrästi hattu kouraan ja anelemaan pankkiin maksuaikaa. Ja talot ja tavarat nopeesti myyntiin. Muuten velkavankeudesta ei pääse !!
        Koska koronan jälkeen ei enää ole niitä työpaikkoja ja yrityksiä, jonne palata.
        Soiaaliavuilla ei yllä pidetä turha-kulutusta !!
        Kohta ne korot nousee ,, kun talous yskii. -Ei siis ole mitään turvaa, vaan ihannoimanne ryöstö-kapitalismi kusee päälle,, - ikävä kyllä !!

        Ja huvittavaa on, että nämä nyt itse sosiaalitukia huutavat korona työttömät yrittäjät esim. ravintola-alalla , yms...oli itse huutamassa lisää halpaa orjatyövoimaa ulkomailta,,- jotta oma bisnes kukoistaisi ja saisi riistää orjia.. ja yhteiskuntaa.
        Mutta nyt läpsähtikin syliin oma köyhyys, velkaisuus, ja kannattamaton yritys ja osaamispula ja halpatyövoiman hyvksikäyttö-menestyjästä tuli itsestään aito looseri !!!
        Ja suur rosvo kapitalistit kusee pikkukapitalisti yrittäjän päälle... armotta...

        Missä ihmeen syrjäytymisvaarassa tällä aikavälillä koronan takia kukaan on? odotellaan ensialkuun 1/2-1 vuoteen sitten voidaan olla huolissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ihmeen syrjäytymisvaarassa tällä aikavälillä koronan takia kukaan on? odotellaan ensialkuun 1/2-1 vuoteen sitten voidaan olla huolissaan.

        Jep. Ei kukaan syrjäydy normielämästä kuukaudessa.


    • Anonyymi

      Viimeksi oli jouluna täysin sama kertomus. Miksi et jatkanut siihen samaan lankaan? Kylläpä se sukulainen koko ajan sulle kertoilee työttömyydestään.

      Hanki nyt elämä jo. 😆😆😆

      • Anonyymi

        kolahtiko omaan nilkkaan ? tai polveen? tai oletko nyt köyhtynyt kapitalisti? ja nyt kunnia menny, ja nyt tittleinä työtön ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kolahtiko omaan nilkkaan ? tai polveen? tai oletko nyt köyhtynyt kapitalisti? ja nyt kunnia menny, ja nyt tittleinä työtön ?

        Tiedätkö, mikä yrittäjä on?

        Yrittäjä on henkilö, joka ei edes halua olla toisella työssä. Yrittäjä haluaa itse yrittää keksiä, kuinka saada rahaa omalla yrittämisellään. Siksi yrittäjää kutsutaan yrittäjäksi. Ei siis sen takia, että hän yrittäisi ojentautua sen mukaan, mitä muut hänestä yrittävät tehdä.

        Kassalla, mäkkärissä tai varastossa toisen palkkalaisena, mikä ero niissä muka on yrittäjän näkövinkkelistä katsottuna?

        Mutta kaunis elehän se oli tarjota työtä. Mutta eiköhän aikuinen kuitenkin itse saa äättää, mitä tarjouksilla ja elämällään tekee? Ehkä niukat lamavuodet vielä joskus pakottavatkin sukulaismiehenkin palkkatyöläiseksi, mutta ei ilmeisesti vielä, jos kerran on varaa kieltäytyä ja valikoida.

        Valinnanvapaus. Niinpä niin. Toisilla sitä on, toisilla ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö, mikä yrittäjä on?

        Yrittäjä on henkilö, joka ei edes halua olla toisella työssä. Yrittäjä haluaa itse yrittää keksiä, kuinka saada rahaa omalla yrittämisellään. Siksi yrittäjää kutsutaan yrittäjäksi. Ei siis sen takia, että hän yrittäisi ojentautua sen mukaan, mitä muut hänestä yrittävät tehdä.

        Kassalla, mäkkärissä tai varastossa toisen palkkalaisena, mikä ero niissä muka on yrittäjän näkövinkkelistä katsottuna?

        Mutta kaunis elehän se oli tarjota työtä. Mutta eiköhän aikuinen kuitenkin itse saa äättää, mitä tarjouksilla ja elämällään tekee? Ehkä niukat lamavuodet vielä joskus pakottavatkin sukulaismiehenkin palkkatyöläiseksi, mutta ei ilmeisesti vielä, jos kerran on varaa kieltäytyä ja valikoida.

        Valinnanvapaus. Niinpä niin. Toisilla sitä on, toisilla ei.

        selvää ASENNE ONEGLMAA, JA PALVELUHALUTTOMUUTTA! -NYT HOPI HOPI RISUSAVOTTAAN, NIIN VENKOILUN JA LAISKUUDEN MATO POISTUU Ahneen PENAALISTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö, mikä yrittäjä on?

        Yrittäjä on henkilö, joka ei edes halua olla toisella työssä. Yrittäjä haluaa itse yrittää keksiä, kuinka saada rahaa omalla yrittämisellään. Siksi yrittäjää kutsutaan yrittäjäksi. Ei siis sen takia, että hän yrittäisi ojentautua sen mukaan, mitä muut hänestä yrittävät tehdä.

        Kassalla, mäkkärissä tai varastossa toisen palkkalaisena, mikä ero niissä muka on yrittäjän näkövinkkelistä katsottuna?

        Mutta kaunis elehän se oli tarjota työtä. Mutta eiköhän aikuinen kuitenkin itse saa äättää, mitä tarjouksilla ja elämällään tekee? Ehkä niukat lamavuodet vielä joskus pakottavatkin sukulaismiehenkin palkkatyöläiseksi, mutta ei ilmeisesti vielä, jos kerran on varaa kieltäytyä ja valikoida.

        Valinnanvapaus. Niinpä niin. Toisilla sitä on, toisilla ei.

        Se on se satuolento mikä tekee töitä 24/7.


    • Anonyymi

      Ei tainnut olla sisäistynyt muiden markkina-aikaan niinsanotusti.

    • Anonyymi

      Kyllä nämä syrjäytyvät työttömät yrittäjät yms. korona työttömät tulisi nopesti saada kuntoutumaan johonkin palvelu-töihin..
      Eihän voi olla niin, että ilmaista rahaa kinuavat ja eivät tee mitään! Ovat kuin lepäävät pakolaisturistit, jotka lepää vuosikymmeniä sosiaaliavulla.

      • Kaikki velttoilijat pitää pakosta laittaa mansikka-peruna-liha tms tiloille töihin.Ja rakennuksille.Ajat ovat sellaiset ettei vapaamatkustajia kunnioiteta.Pitää olla miestä tekemään rahaa,ylitöitä....


      • Anonyymi
        fak59 kirjoitti:

        Kaikki velttoilijat pitää pakosta laittaa mansikka-peruna-liha tms tiloille töihin.Ja rakennuksille.Ajat ovat sellaiset ettei vapaamatkustajia kunnioiteta.Pitää olla miestä tekemään rahaa,ylitöitä....

        Marjatilojen isännät ja emännät joutuu nyt menemään itse keräämään marjansa, kun ilmaisia renkiä ei nyt voi hommata aasiasta.Kauanhan ne ovatkin keplutelleet.Ilmaiset rengit ovat kiven alla.Ei muuta kun koppa molempiin käsiin ja pellolle sontasaappaat jalkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marjatilojen isännät ja emännät joutuu nyt menemään itse keräämään marjansa, kun ilmaisia renkiä ei nyt voi hommata aasiasta.Kauanhan ne ovatkin keplutelleet.Ilmaiset rengit ovat kiven alla.Ei muuta kun koppa molempiin käsiin ja pellolle sontasaappaat jalkaan.

        Juurikin näin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Marjatilojen isännät ja emännät joutuu nyt menemään itse keräämään marjansa, kun ilmaisia renkiä ei nyt voi hommata aasiasta.Kauanhan ne ovatkin keplutelleet.Ilmaiset rengit ovat kiven alla.Ei muuta kun koppa molempiin käsiin ja pellolle sontasaappaat jalkaan.

        Marjatilojen vakituiset kausiduunarit tulevat Ukrainasta.Metsissä ja lakkasoilla pyörii thaimaalaisia jotka omat heimoveljet ovat palkanneet ja passit keränneet.Ja jäävät ilman palkkaansa...


    • Anonyymi

      Koko ajan hoetaan että univaje on vaarallista ja sitten ei annettaskaan nukkua tarpeeksi.

    • Itse olen joskus yrittäjänäkin ollut, mutta jos joku tarjoaisi minulle kunnollista työsuhdetta varasto/logistiikka-alalta, ottaisin sen mielelläni ja tyytyväisenä vastaan, vaikka se ei omaa osaamisaluetta olekaan.

      Ymmärrän toki, että ihmisillä on ylpeytensä. Kun ollaan kerran jossain asemassa oltu, on vaikea ymmärtää tosiasioita ja nöyrtyä tekemään tavallista työtä. Sinänsä Suomen työttömyyskorvausjärjestelmä on ollut ruokkimassa kyseisenlaista paskantärkeyttä, ja ihmisten itsensä vahingoksi.

      En voi millään tavalla ymmärtää, että työtön ihminen jättäisi ottamasta työpaikan vastaan sillä perusteella, ettei se ole hänen alaansa, siis arvolleen sopivaa, ja että hän on tottunut saamaan suurempaa palkkaa.

      Minulle kyllä kelpaisi vaikka potunnostajan työ, mutta ei taida sellaistakaan olla tarjolla.

      Mikään ei ole nolompaa kuin työttömyys.

      • Anonyymi

        Mikään ei ole nolompaa kuin työntekijä, jonka koko olemuksesta paistaa, että hän on mielestään väärässä työpaikassa. Kannatan ehdottomasti sitä, että ihminen saa tehdä sitä työtä, mitä haluaa ja sietää tehdä. Mitä iloa on työhaluttomasta työntekijästä? Työn kuuluu tuoda rahan lisäksi myös iloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään ei ole nolompaa kuin työntekijä, jonka koko olemuksesta paistaa, että hän on mielestään väärässä työpaikassa. Kannatan ehdottomasti sitä, että ihminen saa tehdä sitä työtä, mitä haluaa ja sietää tehdä. Mitä iloa on työhaluttomasta työntekijästä? Työn kuuluu tuoda rahan lisäksi myös iloa.

        >> .... Työn kuuluu tuoda rahan lisäksi myös iloa. <<

        Tähän jatkan vielä, että minun puolestani jokainen saa vapaasti päättää, jos ei halua mennä ikinä palkkatöihin. Aikuinen saa elämästään itse päättää. On paljon yrittäjähenkisiä, taiteilijahenkisiä, urheiluhenkisiä yms. ihmisiä, jotka kärsivät suunnattomasti, jos joutuvat vääränlaiseen ja tavanomaiseen palkkatyöpaikkaan. Jos tällainen henkilö sitten katsoo pienemmäksi kärsimykseksi kodittomaksi joutumisen tai muun ahdingon kuin sen, että menisi vastenmieliseen duuniin palkkalaiseksi, niin oma asiahan se sitten on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> .... Työn kuuluu tuoda rahan lisäksi myös iloa. <<

        Tähän jatkan vielä, että minun puolestani jokainen saa vapaasti päättää, jos ei halua mennä ikinä palkkatöihin. Aikuinen saa elämästään itse päättää. On paljon yrittäjähenkisiä, taiteilijahenkisiä, urheiluhenkisiä yms. ihmisiä, jotka kärsivät suunnattomasti, jos joutuvat vääränlaiseen ja tavanomaiseen palkkatyöpaikkaan. Jos tällainen henkilö sitten katsoo pienemmäksi kärsimykseksi kodittomaksi joutumisen tai muun ahdingon kuin sen, että menisi vastenmieliseen duuniin palkkalaiseksi, niin oma asiahan se sitten on.

        Palkkatöiden vastaanottamisesta ei pidä joutua taloudelliseen ahdinkoon tai ulosottoon...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään ei ole nolompaa kuin työntekijä, jonka koko olemuksesta paistaa, että hän on mielestään väärässä työpaikassa. Kannatan ehdottomasti sitä, että ihminen saa tehdä sitä työtä, mitä haluaa ja sietää tehdä. Mitä iloa on työhaluttomasta työntekijästä? Työn kuuluu tuoda rahan lisäksi myös iloa.

        Mikään ei ole nolompaa kuin itseriittoinen, ylimielinen virkamies, jonka mielestä juuri hänen ammattialansa on se ainut ja oikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään ei ole nolompaa kuin työntekijä, jonka koko olemuksesta paistaa, että hän on mielestään väärässä työpaikassa. Kannatan ehdottomasti sitä, että ihminen saa tehdä sitä työtä, mitä haluaa ja sietää tehdä. Mitä iloa on työhaluttomasta työntekijästä? Työn kuuluu tuoda rahan lisäksi myös iloa.

        Missäs sellaisia iloisia työpaikkoja on? Olen kuullut niistä puhuttavan, mutta ei ole tullut vastaan ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> .... Työn kuuluu tuoda rahan lisäksi myös iloa. <<

        Tähän jatkan vielä, että minun puolestani jokainen saa vapaasti päättää, jos ei halua mennä ikinä palkkatöihin. Aikuinen saa elämästään itse päättää. On paljon yrittäjähenkisiä, taiteilijahenkisiä, urheiluhenkisiä yms. ihmisiä, jotka kärsivät suunnattomasti, jos joutuvat vääränlaiseen ja tavanomaiseen palkkatyöpaikkaan. Jos tällainen henkilö sitten katsoo pienemmäksi kärsimykseksi kodittomaksi joutumisen tai muun ahdingon kuin sen, että menisi vastenmieliseen duuniin palkkalaiseksi, niin oma asiahan se sitten on.

        Työn kuuluu tuoda rahaa työntekijälle eikä vain työnantajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työn kuuluu tuoda rahaa työntekijälle eikä vain työnantajalle.

        No työnantaja hillot käärii aina. Duunari ei saa kun ruvet perseeseen mitä liitot on saanu sovittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään ei ole nolompaa kuin työntekijä, jonka koko olemuksesta paistaa, että hän on mielestään väärässä työpaikassa. Kannatan ehdottomasti sitä, että ihminen saa tehdä sitä työtä, mitä haluaa ja sietää tehdä. Mitä iloa on työhaluttomasta työntekijästä? Työn kuuluu tuoda rahan lisäksi myös iloa.

        Suomi on puolillaan nuoria jotka ovat kouluttautunut käytännössä työttömäksi. Oppilaitoksilla tärkeintä saada luokat täyteen. Työllistymisestä ei niin väliä. Luodaan vain mielenkiintoisia opintolinjoja. Oppilaitos rikastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään ei ole nolompaa kuin itseriittoinen, ylimielinen virkamies, jonka mielestä juuri hänen ammattialansa on se ainut ja oikea.

        Ai tarkoitatko TE-toimiston naisvirkailijoita tai kelan etuuskäsittelijöitä? Kyllä täytyy sanoa, että olisi poliisin homma hiukan seurata niiden "touhuja".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai tarkoitatko TE-toimiston naisvirkailijoita tai kelan etuuskäsittelijöitä? Kyllä täytyy sanoa, että olisi poliisin homma hiukan seurata niiden "touhuja".

        Te-toimiston mies-ja naisvirkailijoita kuten myös Kelan nais-ja miestyöntekijöitä. Rikollisia, korruptoituneita ja lahjuksia vastaanottaneissa on luonnollisesti niin miehiä kuin naisia samoin työpaikkakiusaajissa. Poliisi ei voi seurata näitä kun itsekin on työpaikkakiusaaja.


      • Anonyymi

        Niin varmasti ottaisi moni muukin, mutta kunnollisia työpaikkoja ei ole tarjolla juuri miltään alalta.
        Kyllä varasto/logistiikka-alalta töitä löytyy, mutta palkkaa tulet saamaan sellaiset 1790 euroa kuukaudessa brutto. Oli sitten homma kuinka vaativaa hyvänsä.
        Se on se nykyajan meininki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> .... Työn kuuluu tuoda rahan lisäksi myös iloa. <<

        Tähän jatkan vielä, että minun puolestani jokainen saa vapaasti päättää, jos ei halua mennä ikinä palkkatöihin. Aikuinen saa elämästään itse päättää. On paljon yrittäjähenkisiä, taiteilijahenkisiä, urheiluhenkisiä yms. ihmisiä, jotka kärsivät suunnattomasti, jos joutuvat vääränlaiseen ja tavanomaiseen palkkatyöpaikkaan. Jos tällainen henkilö sitten katsoo pienemmäksi kärsimykseksi kodittomaksi joutumisen tai muun ahdingon kuin sen, että menisi vastenmieliseen duuniin palkkalaiseksi, niin oma asiahan se sitten on.

        "On paljon yrittäjähenkisiä, taiteilijahenkisiä, urheiluhenkisiä yms. ihmisiä, jotka kärsivät suunnattomasti, jos joutuvat vääränlaiseen ja tavanomaiseen palkkatyöpaikkaan."

        Kukin saa olla mitä tahansa, kunhan on sitä omilla rahoillaan.


    • Anonyymi

      Miksi sinä kannat siitä huolta jos joku ei halua työllistyä? Ei kaikki ihmiset kaipaa jatkuvaa uuden krääsän ostamista vaan pärjäävät vähemmällä.

      Kunhan ei kuole viluun tai nälkään niin kaikki muu on enemmän tai vähemmän ylimääräistä!

      • Anonyymi

        Miksi yhdellä ihmisellä/firmalla/klusterilla on pakkomielle yhden tietyn ihmisen palkkaamiseen ikään kuin niitä muita työttömiä tai työhalukkaita ei olisi olemassakaan puhumattakaan muista työnantajista ja muista ammattialoista.


      • Anonyymi

        Se on sit oma valinta jos ei työtä halua tehdä mutta ei voi tukiakaan saada. Sosiaaliturva tulisi uudistaa, jos töitä ei halua vastaan ottaa niin tuet niin pieneksi että alkaa työ maistumaan.


      • Anonyymi

        Ihan asiaa. Keuhkotaan turhasta.


    • Anonyymi

      Teidän suvun ei sitten tarvitse noudattaa valmiuslakia ja viranomaisten suosituksia siitä ettei toiseen ruokakuntaa kuuluvia pidä tavata koronariskin takia?

      • Anonyymi

        Eiköhän nämä stoorit ole täysin keksittyjä. Avohoito kun on mitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän nämä stoorit ole täysin keksittyjä. Avohoito kun on mitä on.

        Suomessa on paljon valehtelijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on paljon valehtelijoita.

        Kun aloittelin työntekoa19 70 luvulla paperitehtaassa, menin töihin vihellellen ja iloisena. Sitten 1990 luvulla oli työnteko niin kiivastunut, että menin työhön vittuuntunena eikä enää vihellen. Kaikki muuttui ahneiden osakkeiden omistajien toimesta.Piti suorastaan ottaa juoksuaskeleita tuntityössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on paljon valehtelijoita.

        Pari vuotta työtön yrittäjä. Milläköhän sitten elää ? Varmaan niillä yrittäjä aikaisilla tuloille ! Työttömyyskorvausta ei saa muutkuin kuin nämä korona yrittäjät. Tuskin tuo yrittäkä saa toimeentulo tukeakaan, silloinhan pitää olla varaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun aloittelin työntekoa19 70 luvulla paperitehtaassa, menin töihin vihellellen ja iloisena. Sitten 1990 luvulla oli työnteko niin kiivastunut, että menin työhön vittuuntunena eikä enää vihellen. Kaikki muuttui ahneiden osakkeiden omistajien toimesta.Piti suorastaan ottaa juoksuaskeleita tuntityössä.

        90-luvulla oli vaikea saada töitä verrattuna tähän päivään, joten hyvin meni sinulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun aloittelin työntekoa19 70 luvulla paperitehtaassa, menin töihin vihellellen ja iloisena. Sitten 1990 luvulla oli työnteko niin kiivastunut, että menin työhön vittuuntunena eikä enää vihellen. Kaikki muuttui ahneiden osakkeiden omistajien toimesta.Piti suorastaan ottaa juoksuaskeleita tuntityössä.

        Paperitehtaassa ei nykyisinkään saa juosta, siellä kaikki tehdään harkitusti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pari vuotta työtön yrittäjä. Milläköhän sitten elää ? Varmaan niillä yrittäjä aikaisilla tuloille ! Työttömyyskorvausta ei saa muutkuin kuin nämä korona yrittäjät. Tuskin tuo yrittäkä saa toimeentulo tukeakaan, silloinhan pitää olla varaton.

        Ettei vaan tee niitä "kuutamokeikkoja"...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on paljon valehtelijoita.

        Toivon todella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pari vuotta työtön yrittäjä. Milläköhän sitten elää ? Varmaan niillä yrittäjä aikaisilla tuloille ! Työttömyyskorvausta ei saa muutkuin kuin nämä korona yrittäjät. Tuskin tuo yrittäkä saa toimeentulo tukeakaan, silloinhan pitää olla varaton.

        Varmaan jos on puoliso jossain pienipalkkaisessa työssä niin jotenkin aina tilivälin selviävät.


    • Anonyymi

      AP:lle ja noin ylipäätään: ei sinne burgeriinkaan ihan noin vain mennä töihin. En tunne näiden yritysten palkkauskäytäntöjä, mutta olen itse hakenut elämäni aikana töitä, joita nämä mikset-mene-sinne-ja-sinne-tyypit ovat ehdotelleet. Tavallisimmat kommentit ovat olleet, että olen ylikoulutettu, että en todennäköisesti sopeutuisi tai että lähtisin kuitenkin ensimmäisen tilaisuuden tullessa muihin hommiin. Onneksi tämä viimeinenkin vaihtoehto tuli sieltä työnantajan suusta, koska olen vastannut, että eivätkö muka kaikki tee niin. Harvalle kai purilaiden paistaminen melussa, käryssä ja kiireen keskellä on elämäntehtävä tai edes erityisen houkuttelevaa. Jotkut kestävät sitä paremmin kuin toiset. Sama koskee monia muitakin paskaduuneja - ja on syytä muistaa, että mikä on yhdelle paskaduunia, on kuitenkin toiselle tilapäisesti siedettävä tapa hankkia elantonsa.

    • Anonyymi

      Muuhun satuiluun en ota kantaa, vaikka täyshömpältä kuulostaakin.

      Mutta kuinkas sitä sukulaisia tavataan saunan lauteilla, kun ei kehotusten mukaan saisi nyt epidemian aikaan kokoontua?
      Oliko paljonkin sukua koolla? Oliko turvavälit kunnossa, saunassakin? Toivottavasti sukulaisten joukossa ei ollut riskiryhmiin kuuluvia. Jos on noin paksukalloista sukua, niin ei varmaan tajua edes sairaat pysyä poissa suvun riennoista...

      Toivottavasti tällaiset kokoontujat eivät sitten lähde kuormittamaan terveydenhuoltoa, jos virus kohdalle osuu. Itsehän sitä nenää on tuossa kaivettu oikein urakalla, joten ei sovi sitten vinkua apua kun klyyvari rupeaa vuotamaan verta.

      • Anonyymi

        oli nyt ex yrittäjä,korona tai joku muu...eipä sitä 1600e brutto liksalla viitti töissä käydä jos siitä maksat pakolliset sitten yrität vielä elää...sama kun elää kelan korvauksilla. sillä kun saa vuokratuet,ilmaiset lääkäripalvelut,sähköt maksetaan...ja säkällä saa almuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oli nyt ex yrittäjä,korona tai joku muu...eipä sitä 1600e brutto liksalla viitti töissä käydä jos siitä maksat pakolliset sitten yrität vielä elää...sama kun elää kelan korvauksilla. sillä kun saa vuokratuet,ilmaiset lääkäripalvelut,sähköt maksetaan...ja säkällä saa almuja.

        Unohdit sanoa että siinä saa vielä runsaasti raitista ilmaa, kun seisoo harvennetuin turvavälein leipäjonossa.


      • Anonyymi

        Älkää nyt menkö paavia paavillisimmiksi! Jos teillä on vaikka synttärit, niin ryhdyttekö te ensimmäiseksi laskemaan, että tuliko 10 vai 11? Ihan aikuisen oikeasti: kyllä se korona tarttuu jos on tarttuakseen, vaikka teitä olisi 9.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää nyt menkö paavia paavillisimmiksi! Jos teillä on vaikka synttärit, niin ryhdyttekö te ensimmäiseksi laskemaan, että tuliko 10 vai 11? Ihan aikuisen oikeasti: kyllä se korona tarttuu jos on tarttuakseen, vaikka teitä olisi 9.

        Miksi nyt ei voi vaan lykätä synttäreitä ja muita juhlia?
        Miksi nyt pitää ehdottomasti kokoontua yhteen pienellä tai isommallakaan porukalla?
        Ohjeistus on että pidetään välimatkaa eri ruokakuntiin kuuluviin ihmisiin, oli ne sitten sukulaisia, kavereita tai tuntemattomia.
        On totaalisen pöljää ettei nyt malta pysyä kotona ja erossa muista, ei näköjään kiinnosta oma saati muiden terveys tai elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nyt ei voi vaan lykätä synttäreitä ja muita juhlia?
        Miksi nyt pitää ehdottomasti kokoontua yhteen pienellä tai isommallakaan porukalla?
        Ohjeistus on että pidetään välimatkaa eri ruokakuntiin kuuluviin ihmisiin, oli ne sitten sukulaisia, kavereita tai tuntemattomia.
        On totaalisen pöljää ettei nyt malta pysyä kotona ja erossa muista, ei näköjään kiinnosta oma saati muiden terveys tai elämä.

        Jos minulla olisi synttärit niin pitäisin ne aikoinaan. Toinen juttu taas on uskaltaisko kaikki tulla näin maailmanlopunhysterian aikana.


    • Anonyymi

      Minne voin lähteä risusavottaan, kenen metsään. Lähden mielelläni.

      • Anonyymi

        Minäkin lähden minne

        Kunhs sopimus on tes In mukainen vähintäänkin

        Suski koskinen


      • Anonyymi

        Meillä on metsureita työttömänä ainakin niin pitkään kun lumet sulavat, jos sitten haluat töihin hommaa varustus, työvälineet ja ammattitaitoakin ja kulkuväline että pääset työmaalle, töitä löytyy ainakin paikotellen


    • Anonyymi

      En yhtään ihmettele, sulla vissin noussut keltainen hieman vinttiin, kyllä työttömälläkin saa olla omanarvontunto, ettei tarvii alkaa möyrimään sun laisten jaolissa kiitollisena.

      Häpeä, oot säälittävä tuossa uhossasi.

    • Anonyymi

      Yksinkertainen taulukko näyttää, minne nyt on sallittua mennä – Katso tästä, millaisia sääntöjä juuri sinun tulee noudattaa
      Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen selkeä ohjeistus kiertää somessa. Se auttaa hahmottamaan, mitkä rajoitukset koskevat eri ryhmiin kuuluvia.

      https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006453637.html

    • tosiaan en ymmärrä miksi kannatta käydä töissä kun saman sa kotiin.
      ja sitten jos sattumalta pääsee eläkkeelle heikosti palkatusta työstä, niin työttömänä ollut saa saman verran eläkettä ja toimeentulotukia ja vuokratukia yms.

      Työtön voi anoa virkistäytymistukia yms, se pieni eläleläinen kituu vaan.
      eikä kaikki edes kestä töissä jotta saisivat eläkettä.

      • Anonyymi

        Olin työttömänä tarpeeksi kauan. En kuullut mistään virkistäytymistuista koskaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin työttömänä tarpeeksi kauan. En kuullut mistään virkistäytymistuista koskaan!

        On niitä esim liitoilla lomakohteissa. Majoitus voi olla ilmainen, Ruokailu maksaa ja matkat sinne.


    • Anonyymi

      Onhan näitä elviksiä. Sitten on niitä, jotka ei saa töitä vaikka hakee. Siinä vaiheessa kun vuosi haettu töitä tuloksetta, alkaa työnantajat jo epäillä kykyjä. Työllistyminen on sitten siitä kiinni käykö työkkärin kanssa tuuria = koulutusta tuetaan ja se ettei joudu turhille kurssille tai kiertopalkinnoksi 9 euron päiväorjaksi aina muutamaksi kuukaudeksi kerrallaan.

    • Anonyymi

      Täällä erilaiset veltot puolustelee omaa velttouttaan...
      Jotta nyt nopeesti sieltä sohvalta uneksimasta pois jja risusavottaan!
      Ennenkin suomessa on työttömiä loosereita kannustettu juuri risusavottaan,, nyt taas on kannustiuksen aika,,hopi hopi..

    • Anonyymi

      Odotan innolla tämän kriisin jälkipyykkiä. Menee Suomi niin uusiksi.

    • Anonyymi

      Ei kyl muakaan kiinnostas tossa tilanteessa. Ihan oikein teki kun kieltäytyi tollasista orjahommista.

    • Anonyymi

      Minä voin tulla heti !! En pelkää työtä, olen mm. sotilaana ollut erittäin kurjissa olosuhteissa aavikkomaassa. Kun asut 5 kk teltassa,arvostat muuta.
      Uskomatonta,että ei löydy selkärankaa ihmisiltä,entä jos sota syttyisi..JOHTAJAN PALKAA ei saa ! Hyvä jos ruokaa saa..tai peseytyminen on yksi ilon aihe ja puhdas juomavesi !

      • Anonyymi

        Ei tarvitse johtajan palkkaa juu, mutta ei myöskään työn tekemiselle pidä velkaantua..


      • Anonyymi

        Ihan sama... Itse olen laittanut koko ajan yli 30% palkasta säästöön, jotta ihan mitä tahansa työtä ei tarvitse ottaa. Tai ei ainakaan muutamaan vuoteen. Ja olen ajatellut vielä lisätä säästämisen määrää. En minä työtä pelkää, mutta siitä pitää saada oikeaa palkkaa. Sillä itse teen työtä lähinnä rahan takia, muuta arvoa sillä ei minulle ole.


      • Anonyymi

        voit mennä ihan rauhassa sotimaan minä lähdenlämpimään


      • Anonyymi

        Ei tule sotaa koska Suomi liittyy Natoon. Naton alueella ei ole sotia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tule sotaa koska Suomi liittyy Natoon. Naton alueella ei ole sotia.

        Nato sotii koko ajan Syyriassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voit mennä ihan rauhassa sotimaan minä lähdenlämpimään

        voit mennä ihan rauhassa sotimaan minä lähdenlämpimään

        Sivari selkärangaton..minne meet kelan turvin:)) Rajat kiinni..
        Kiesus mitä paskakasoja on ihmiset..
        Vituttas jos sota syttys..näin vellihousuista ei olisi mihinkään..
        Yksi skenaario on..
        Ruokahuolto kriisityy,ei ole ruokaa kansalaisille. Sisällis sotaa vastaavaa taistelua tulee.
        Sota voi uhkana olla isommissa maissa,missä ei ole valmiutta ruoka krisiin..

        OLETKO VALMIS VIELÄ, vai yritätkö lämpimään vaippa:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voit mennä ihan rauhassa sotimaan minä lähdenlämpimään

        Sivari selkärangaton..minne meet kelan turvin:)) Rajat kiinni..
        Kiesus mitä paskakasoja on ihmiset..
        Vituttas jos sota syttys..näin vellihousuista ei olisi mihinkään..
        Yksi skenaario on..
        Ruokahuolto kriisityy,ei ole ruokaa kansalaisille. Sisällis sotaa vastaavaa taistelua tulee.
        Sota voi uhkana olla isommissa maissa,missä ei ole valmiutta ruoka krisiin..

        OLETKO VALMIS VIELÄ, vai yritätkö lämpimään vaippa:)

        Sisällissodassa kannattaa pitää vain huoli itsestään ja perheestään, yksi hailee muista. Ei ole kenenkään osapuolen puolella ja pysyy pääosin vain kotonaan. Ja jos ongelmia tulee, voit valehdella päin naamaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama... Itse olen laittanut koko ajan yli 30% palkasta säästöön, jotta ihan mitä tahansa työtä ei tarvitse ottaa. Tai ei ainakaan muutamaan vuoteen. Ja olen ajatellut vielä lisätä säästämisen määrää. En minä työtä pelkää, mutta siitä pitää saada oikeaa palkkaa. Sillä itse teen työtä lähinnä rahan takia, muuta arvoa sillä ei minulle ole.

        Työtä tehdään vain ja ainoastaan rahan takia. Se joka muuta väittää, niin valehtelee


    • Anonyymi

      Ikärasismista..... Minäkin, heinäkuussa 63 täyttävä, jäin työttömäksi reilut pari vuotta sitten, kolme kuukautta lomailin päivärahalla ja tammikuussa töihin kunnossapitoasentajaksi ruotsalaisperäisen suuryriyksen suomen toimipisteeseen, sisä työ eikä enää reissaamista ympäri maata. Ennen lähes samaa työtä 15 vuotta keikkamiehenä, palkka vähän pieneni, mutta niin pineni kulutkin.

    • Anonyymi

      En tiedä kuinka totta koko juttu ja tiedätkö oikeasti lankomiehesi taloustilanteesta mitään. Jos lankomiehelläsi on reilusti rahaa säästössä, ei hänellä välttämättä ole mitään kiirettä etsiä töitä, jos ylipäätään työtä tarvitsee. Olen täysin varma, että vaikka hänellä olisi miljoonia säästössä, ei hän asiaa sinulle kertoisi, vaan pikemminkin esittäisi ihan normaalia ihmistä, joka etsii töitä. Vaikka oikeasti ei ole edes etsimässä työtä. En minä ainakaan kertoisi kenellekään satunnaiselle sukulaiselle mitään sijoituksistani. Itse asiassa, en välttämättä kertoisi asiaa kenellekään. Tuollaisen kertomisesta on pelkkää haittaa ja houkuttelee vain kerjäläisiä.

      Ja muutenkin, jos hän ei kerran halua tuollaista työtä, niin turhan siitä on täällä valittaa.

      • Anonyymi

        Lisään... Ja turha sanoa, että lähisukulaisten mukaan hänellä ei ole rahaa. Kaikkein piheimmät ihmiset elävät kuin olisivat köyhiä ja kukaan ei tiedä heidän omaisuudestaan mitään. Ei usein edes aviopuoliso.


    • Anonyymi

      1990-luvun iso lama meni työttömänä ollessa likimain. 2000-luvun talouskriisi meni ainakin osaltani pääosin opiskellessa. Nyt sitten takuueläkkeellä ollessani painan omia hommia itselleni pääosin yötäpäivää. Heh,heh, heh mikä vitsilandia tämä tosiaan onkaan?

    • Anonyymi

      "TEE TYÖTÄ JOLLA ON TARKOITUS" - kampanjoi VALTIO.
      "POLIISI ON YSTÄVÄ" - kampanjoi VALTIO.
      ... otetaas huomioon valtiollisen poliisin systemaattiset murhanyritykset n. 20 kymmenen vuoden ajalta ... joo, se on sitä bodom bodomia ... ne huumaavat ja raiskaavat teidät.

      PORNO on varmaan sitten sitä työtä jolla on tarkoitus, näin ainakin poliisi:)))

      KUKA VITTU USKOO ENÄÄN YHTÄÄN MITÄÄN MITÄ TÄSTÄ VALTIOSTA TULEE? EI KUKAAN.

      • Anonyymi

        Taas siellä klusteriyritys puhuu paskaa kun haluaa itse hyötyä rahallisesti.


      • Anonyymi

        Ilkeä paskan jauhaminen alkaa kun paskan jauhaja ei saa voittoa itselleen työntekijällä.


    • Anonyymi

      Yhteiskunnassa on joka alan osaajaa ja kaikkia tarvitaan. Koulutusta järjestetään joka alalle arvioiden oikea määrä joka vuosi. Omalla osaamisalueella on hyvä yrittää pysyä, ihan senkin vuoksi että "homma sujuu". Kuusiaidan leikkaaja tuskin suoriutuu kampaajan tehtävästä vaikka leikataanhan ja muotoillaan siinäkin.
      Jos eri alojen osaajat tekevät ristiin rastiin mitä tahansa töitä, menettää kaikki ammattikoulutus arvostuksensa.
      Elantoa pitää jokaisen yrittää itse hankkia, mutta aina se mitä tahansa työn tekeminen ei vaan ole se oikea ratkaisu. Saatathan siinä kohtaa viedä joltain juuri duunin johon se olisi juuri sopiva.
      Työtön saattaa kouluttautua, itse opiskella, hoitaa omaisia tai hakea työtä ihan täysipäiväisesti sitä kuitenkaan saamatta ikärasismin tai muun syyn takia.

      - Omakohtainen kokemus on että pitkä kokemus omalta alalta -> et saa alan työpaikkaa, syy ->ei kokemusta vastaavaa työtä tarjolla ei ole palkkakysymys.
      Muun alan töihin haku ->Lopputulos viidelle eri alalle joka ei tarvitse erikoisosaamista -> "katsomme alalle paremmin soveltuvaa henkilöä" ja ensisijaisesti haemme työllistämistuella työvoimaa.
      1 vuoden verran hain töitä sitä saamatta vaikka avoimia työpaikkoja oli tuhansia.
      Oikea syy löytyi kohdasta työnhakijan ikä!

      Ainoa oikea ratkaisu: Aloin yrittäjäksi, nyt ei enää kysytä ikää. Huonosti menee mutta nyt saan tehdä duunia enemmän kuin ikinä!

      • Anonyymi

        Kyllä koulutetaan lähihoitajiakin arvioitu maäärä. Se vaan että hoitoalan koulutukseen pyrkijöistä kouluun pääse 1/10 osa ja valmiista hoitajista jotka olivat jo valioluokkaa koulutukseen päässeitä, ovat voinneet valita itselleen ajan mittaan muunlaisen työn ja sitä kautta mielekkäämmän elämän.


      • Anonyymi

        Työntekijä ei saa tuottaa rahaa itselleen vaan muille..


    • Anonyymi

      Pitäisi työmarkkinatuki puolittaa niin ehkä sitten voi jokunen olla työstä kiinnostunut.

      • Anonyymi

        Mitä turhaa. Tee sinä ne työt kun olet noin kova tyyppi. Hautausmaat ovat täynnä näitä kovia tyyppejä. Sinne vaan jatkoksi.


      • Anonyymi

        Häh hää. Sitten alkaa väniseminen kuinka tuo tai tuo henkilö ei tuota voittoa JUURI MINULLE.


    • Anonyymi

      Miksi palkkaa ei makseta, jotta vboi selviytyä elämässä

    • Anonyymi

      Aloittaja on aika hölmö kun ei tajua että kaveri painaa pimeästi duunia mutta ei fiksuna tyyppinä kertonut niistä kuutamobisneksistään. Ei silloin kannata minnekään mäklärin kassalle mennä.

      Hatunnosto sille kaverille, pitää Suomea pyörimässä samalla kun ei täysin alistu orjaksi.

      Ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä paljastin tämän.

    • Anonyymi

      Jos on kouluttautunut kalliilla johonkin ammattiin täytyy saada tietty palkka jotta selviä!!!!!

    • Anonyymi

      Näitä on useita tapauksia jotka luulevat itsestään tai elämästä liikoja enkä voi kuin ihmetellä miten joku jaksaa olla tekemättä mitään ja elää tuilla jotka on onnettomia tietenkin jos on joku sairaus sen ymmärtää. Tämän tyyppisiltä ihmisiltä tuet pois ei ole oikein että yhteiskunta elättää näitä.

    • Anonyymi

      ...enkä voi kuin ihmetellä miten joku jaksaa olla tekemättä mitään..
      Eipä tuo paljon rasita, ei ole otsa hiessä, eikä kämenet rakoilla.

      • Anonyymi

        Huvittaa tämä yksi Pohjanmaan poika, ois ollut varma työpaikka ja kuukauden kokeili ja irtisanoi itsensä kun ei osannut. Eihän kuukaudessa opi eikä tarvitse oppia, siihen menee koko ikä eikä vieläkään ole valmis. Nyt sitten kotona itkee kun ei ole töitä.


    • Anonyymi

      Itsellä velkaa yli miljoona euroa, rahaa toki tulee, mutta niistä rahoista ei ole mitään iloa kun suuri osa menee lainojen lyhennyksiin ja mitä jää, niin niistä ei ehdi nauttimaan kun töitä pitää tehdä aamusta iltaan. Jos nyt saisin päättää, niin eläisin yhteiskunnan turvin vuokrakämpässä, jonka yhteiskunta maksaisi asumistukena ja toimeentulotukena, laskut maksettaisiin ja saisin 500€ kuussa ruokarahaa. Nauttisin elämästä ja olisin ikuisella lomalla. Harrastaisin metsästystä ja kalastusta mihin nyt ei aika riitä. Ja syksyisin lisäksi kävisin sieni- ja marjametsällä.

      • Anonyymi

        Selvästi haaveilet pakolais turistin huolettomasta, turvatusta elämästä suomessa !! ei työt paina, ei karenssit paina, ja kaikki avustukset saat täysimääräisinä kun pakolois viranomaiset ne sinulle, sinun puolestasi järjestää... ilmainen asunto, vapaa-aikaa, ja tuloja..... Ilmainen terv. hoito, jopa lapsena silvotut elimet paikataan verovaroin. Ja näitä kela-lomalaisia on esim. E-Suomen lähiöt täynnä..... koko suku lepää jne.. Rahaa on lähettää kotimaahan suksulaisillekin !! jne. hyvinvointivaltio kuluttaa rahaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvästi haaveilet pakolais turistin huolettomasta, turvatusta elämästä suomessa !! ei työt paina, ei karenssit paina, ja kaikki avustukset saat täysimääräisinä kun pakolois viranomaiset ne sinulle, sinun puolestasi järjestää... ilmainen asunto, vapaa-aikaa, ja tuloja..... Ilmainen terv. hoito, jopa lapsena silvotut elimet paikataan verovaroin. Ja näitä kela-lomalaisia on esim. E-Suomen lähiöt täynnä..... koko suku lepää jne.. Rahaa on lähettää kotimaahan suksulaisillekin !! jne. hyvinvointivaltio kuluttaa rahaa...

        Suomalainen ei voi päästä pakolaisturistin helppoon elämään, mutta ikuinen loma olisi silti mukavaa.


    • Anonyymi

      No tälläisiä suomalaiset yrittäjät on ja sen takia Suomen kilpailukyky muiden maiden talouksia vastaan kyntää koko ajan syvemmällä.

    • Anonyymi

      Eikö se scifi-juttujen osasto ollut jossain muualla?

    • Anonyymi

      Viisas pääsee vähemmällä työ narkomaani uupuu ennen aikojaan

    • Anonyymi

      No ei tolla palkalla kyllä kukaan täysijärkinen rupea raskaaseen työhön.

    • Anonyymi

      Mielestäni palkka oli ainoa hyvä syy olla kiinnostumatta. Jos ei tuon vertaa tienaa hommasta niin ei kannata ottaa vastaan. Vähemmän saa kyllä työttömänä, mutta eipä mitään tarvitse tehdä.

    • Anonyymi

      Ylisuuri asumistuki on yksi suuri piru. Yksin asuvalle voidaan myöntää jopa 520e/kk ja lisäksi toimeentulotuki huomioi 700e/kk asti. Vesimaksuihin saa tukea 22e/kk asti ja sähkölle 45e/kk. Mikäli on sähkölämmitys, siihen saa erikseen vielä 100e/kk asti. Muutenkin erilliset lämmityskustannukset huomioidaan vaihtelevasti. Ei tarvitse asua vuokralla. Voidaan myöntää vastikkeeseen ja omakotitalossa sähkö, vesi, lämmitys. Terveydenhoitokuluja maksetaan yleensä täysimääräisesti, jos on lääkärintodistus. Pelkästään omasta aloitteesta tehdyt tutkimukset pitää maksaa itse. Tähän päälle vielä työmarkkinatuki puhtaana noin 579e/kk keskimäärin ja ehkä vähän enemmänkin riippuen kuntaverosta. Tulevat veronpalautuksina myöhemmin tai jos säätää verokorttia.

      Siinä voi jokainen miettiä varsinkin noissa kunnissa, joissa vuokraan saa jopa 700e/kk asti tukea, että mitä järkeä siellä mitään riistohommia tehdä kun saa saman tekemättä mitään. Kyllä jotkut ulkomaalaiset ahkerasti tekevät. Käyttävät rahansa vain halvemmassa maassa, jossa euron ostovoima on suurempi. Suomessa pitkään asuvat saavat jopa erillistä tukea. Mikäs siinä kun käteen jää joko enemmän kuin suomalaisella tai rahat käytetään jossain muussa maassa. Sairasta kusetusta tuollainen on. Yhteiskunta maksaa pahimmillaan enemmän ulkomaalaisesta työssäolijasta kuin suomalaisesta. Vissiin osa rahoista tulee sitten jonkun porsaanreiän kautta kun ei näytä valtion päättäjiä haittaavan tai heidän lähipiiri tienaa näin enemmän.

      • Anonyymi

        Asumistuki ei käsittääkseni ole kuin 280 e maksimissaan. Perustoimeentulotuki on 500 e. Yhteensä korkeintaan 780 e kuussa. Jos saa työttömyyskorvausta, molemmat laskevat. Yhteensä voi Kelan työttömyystuella ja asumistuella saada korkeintaan 820e kuussa. Sen mukaan sitten lasketaan, saako vielä toimeentulotukea. Jos vaikka on 500e asunnon vuokra, niin 150e voi saada vielä toimeentulotukea päälle. Eli 970e saisi kuukaudessa. Kelan laskureilla on helppo selvittää tuet.

        Joskus toimeentulotukea saa paljon enemmänkin. Itse sain ison tuen kerran, kun jäin yksin alaikäisen lapsen kanssa työttömänä ja työttömyyskorvauksia ei ollut vielä tullut. Silloin maksettiin laskujani ja annettiin rahana yhteensä n. 1500 euron edestä. Mutta se oli vain kerta-apu. Virkailija sanoikin, että juuri tällaiseen tuki on oikeasti tarkoitettukin.


      • Anonyymi

        Vuokra on yleensä aina kalliimpi kuin vastike. Näin ollen vuokralla asumiseen menee aina enemmän yhteiskunnan rahaa kuin vastikkeeseen. Että ei kannattaisi haukkua niitä ei-vuokralla olijoita:)


    • Anonyymi

      Mä jäin pakkolomalle. Te-toimiston sivuilla oli kaikkia hankalia kysymyksiä. Vastailin mitä ensimmäisenä mieleen tuli.
      Saatana jos eivät maksa päivärahaa, mä meen vittu töihin.

      • Anonyymi

        Häijyt eläkeläiset, joilla ei muuta elämää kun kytätä ja puhua paskaa voisivat muuttaa pois vaikka mansikkapelloille. Ei aika kävisi pitkäksi.


    • Anonyymi

      2500 euroa kuussa? Ihan jees palkka, en lähtisi hummailemaan sillä. Ei ihme että ihmiset ovat mieluummin työttöminä kun raatavat niska limassa lähes orjapalkalla, jotta yrittäjät pääsisivät sikailemaan ja pelamaan uhmapelejä.

    • Anonyymi

      Sukulaisia oli ilmeisesti alle 10 ja kaikki joko Uudenmaan sisä- tai ulkopuolelta? Ei mitään järkeä pitää sukukokouksia nyt, ei edes laillista. Että paraskin toisen työllistäjä, et välitä koronan ehkäisystä vähääkään.

      • Anonyymi

        Minun mielestäni on rajoitettu julkisia kokouksia. Toiseksi olen suuremmassa vaarassa saada flenssun kaupassa, mutta syödä pitää.


    • Anonyymi

      Nyt kun ollaan päästy näiden CORONA-bileiden makuun, niin pakko se vaan on käyrä ilmoittautumassa työttömäksi ... nääs 3kk biletystä kelpaa aina:)
      Nää bileet alko todellisuudessa jo kyllä 12 vuotta sitten ... noo ei varmaan valtio arvannut, että sitä kun lähdetään lomalle, niin ei koskaan tulla takaisin:)))))

      JOKA YÖ AAMU KUUTEN ASTI VAAN RILLUTELLAAN!!!

    • Anonyymi

      Miksi tehdä paskaallapalkalla töitä?siis niskalimassa kun saman tai paremmat rahat saa liitolta kassalta. Vielä kun osaa käyttää yhteiskuntaa hyväkseen, nii ei tarvi töitä tehdä ikinä suomen maassa.

    • Anonyymi

      Jos on työkkärin asiakas, ilmoitus sinne, kieltäytyi tarjotusta työstä- karenssi. Ei pätevä syy. Ammattisuoja 3 kk. Tyypillinen tapaus joka selittää Suomen suurta työttömyyttä

    • Anonyymi

      Vähän kaksipiippuinen juttu..kai tuo vähintään 2500 eu palkka kuitenkin ihan asiallinen pyyntö on palkaksi,kun vuokrat tai asuminen ja ruoka ovat kalliita puhumattakaan että muukin on kallista ja verot maksettava ynnä muut työntekijän niskalle laitetut eläke ja sairausvakuutus maksut..Sitä en osaa sanoa tartteeko sitten yrittäjän oikeasti päästä johtaja ammattiin,ehkä joku muukin saattais kelvata ammattinimikkeeksi..Yleenså miehet kuitenkin pääsee aika nopeasti eteenpäin..uralla,ainakin osa.Tässä nyt on vähän monimutkaisia juttuja että kaikkea muuta ei tiedä myöskään taustatekijöistå kun koulutuksista ei esim puhuttu,olisi tietenkin hyvä että yliopisto koulutetut pääsisivät suurinpiirtein edes vastaavaan työpaikkaan mihin koulutettukin kun vie aikaa ja rahaa se koulutus.Hyvähän se olis muidenkin kohdalla päästä koulutusta vastaavaan alaan ni motivaatioon olisi sitten vähän jo eri tehdäkin niitä töitä. Jonkun pitää ainakin yrityksiäkin perustaa. Moninutkaisia juttuja.Aina ei voi vaikuttaa esim siihen asiaan kun työnantajat saattavat olla ikärasisteja että haluavat vain nuoria töihin vaikka eivät kaikki iäkkäämmät työntekijät välttämättä ole huonokuntoisempia kuin nuoretkaan tai sen oppimattomampia että kaikenikäisiä on hyväkuntoisiakin,vanhemmassakin kaliiberissa esim.Mutta niin no nuo ei ole yksinkertaisia asioita ja työhaastattelussahan sen kuulee ja näkee usein tilanteen.Ajat on nyt kyllä sen verran rankkoja tällä hetkellä koronan takia ettei taida olla ei työnantajan eikä työntekijän markkinat tällä hetkellä Pitkäänhän on ollut työnantajilla helppoa ilmeisesti kun yhtä työpaikkaa on yleensä hakenut noin 100 hakijaa noin.. että siitå vaan on sitten valkannut sen joka miellyttää eniten..

    • Anonyymi

      Jos ei siedä silmissä Suomen valtiota ja Suomen valtion yhtiöitä, niin ei välttämättä se työ nyt niin hirveesti kiinnosta. Pimppi kyllä aina:)) Tosin sekin pitää etsiä ulkomailta, että jotain LAATUA saa:)))

    • Anonyymi

      Miten tänä aikana ollaan yhteissaunassa? Ja mökillä?
      Jotenkin kuvittelin, että kaikki me ollaan vaan kotona.
      Ainakin itse yritän tehdä osani.

    • Anonyymi

      Kravattiköyhällistöä

    • Anonyymi

      Lähiöbaarit ovat täynnä ylpeitä työttömiä "toimitusjohtajia", jotka eivät ole arvoistansa työtä löytäneet.

      Kuvaamallesi hyvin yleiselle asennevammalle ja sen parantamiselle ei ole oleskeluvaltiossa toistaiseksi mahdollisuuksia avokätisen sosiaaliturvan vuoksi.

      Sivistysmaissa pultsarit ja muut erinomaisuuttaan korostavat alkoholistiset narsistit eivät nauti sosiaalitukia pubien terasseilla ja saa veronmaksajien maksamaa ilmaisasumista, vaan keräävät pulloja ja etsivät jokapäiväistä syötävää aktiivisesti.

      Se on oikeudenmukainen järjestely.

    • Anonyymi

      Työttömille noin yleensäkin pitäisi esittää kysymys, että onko halua ja taitoa rikastua ja voida hyvin. Samaan aikaan ottaa pois ylimääräiset tuet.
      Homma pitäisi mennä niin, että työtön haluaa töihin.
      Aloituksen heppu on tyhmä ja hänellä ilmeisesti toimisi sdp systeemi, että luvataan paljon titteleitä myöden ja sitten laitetaan sellaiset verot, että käteen jää oikea summa.
      Toisaalta veron voisi kierrättää takasin yritykselle esim. työllistämistukena.
      Titteli tietenkin suuri. Senkin voisi kysyä niin, että haluaako johtajan tittelin, niin verotus on kovempi vai varaston pahvilaatikon pyörittäjän tittelin niin verotus on matalempi. Näin saisivat itse valita tittelinsä. Joillekin "kunnia" on niin suuri, että maksavat sen ylläpidosta. Toisille ruoka ja toimeentulo on tärkeämpää ja ja eivät halua ylimääräisiä maksuja.

    • Anonyymi

      En ymmärrä miksi jotkut täällä valittavat että työ ei kelpaa. Pitäisi työnhaku tehdä helpommaksi. Puhelinsoitolla töihin. Niin kuin ennen. Ja pomo haastattelee. Kukaan ei jaksa täytellä hakulomakkeita ja lähettää niitä. Minä olen itse kysynyt töitä kasvotusten ja puhelimella, mutta aina käsketään tekemään hakemus. Luuletteko että se on mukavaa? Mieluummin olisin palkkatöissä tienaamassa tai jos keksisin liikeidean niin menestyvä yrittäjä.

    • Anonyymi

      Yrittäjätkin pärjää kuulemma Valtion ja EU-tuilla hyvin ja eivät tarvitse mitään jos niillä elävät.

      Maksavat pientä palkkaa ja saavat palkkoihin tukia ja alle kympin palkka alipalkkaa työntekijöilleen ja vetävät tuet veronmaksajien kukkarosta.

      Minusta suurin osa yrittäjistä on keplottelijoita ja hekin elävät ikäänkuin työttömät erilaisilla tuilla. Ei työttömiä kummempia.

      MInusta on oikein, että työttömät eivät mene alipalkoilla työhön tai oppisopimuksiin alipalkalla.

      Kunnon palkat, nyt näette kuin valtavia rahasummia löytyy suomesta ja maailmalta
      ja työntekijät tehneet vuosia nollapalkan kortuksilla. Hävytötnä ihmisten hyväksikäyttöä.

      Herrat ja ahneet vetävät itsellee kerman, optiot, bonukset, eläke-edut ja muut siihen liittyvät etuudet. Näin se ahnas ajattelee minäminä ensin miljoonia ja sitten
      muut jos jää. hävetkää Whaalrooskin pakeni veroja Ruotsiin ja sai EU tukia. Häpeäisi kaikki Maliset, Koneen entinen johtaja, Finnair ja muut ahneet elitistit!

    • Anonyymi

      Työ mikä tahansa alkaa kelvata kun hallitus tekee päätöksiä että ilman työntekoa et pärjää et saa sosiaaliturvaa ilman riittävää työntekoa--siihen asti ihmiset valitsevat vaihtoehdonmissä saa riittävän toimeentulon ilman ponnistelua joka on kyllä hyvin inhimillistä

      • Anonyymi

        Itseasiassa taitaa käydä juuri toisinpäin, koska suomessa on kaikkiin EU:n verrokkimaihin verrattuna surkein sosiaaliturva. EU sanoo että tuet paremmaksi, niin suomen on nöyränä liitovaltio-orjana pakko nostaa ne siedettävälle tasolle.


    • Anonyymi

      Tuo yksi sukulaismies on omituinen,koko ajan on menossa jonnekin töihin.Kesällä oli sukujuhlat niin ei sielläkään se kerennyt muuta kuin äkkiä kupin kahvia siemaisemaan ,kun jo lähti .Sanoi että työt odottaa.Kerran kylillä tavatessa ehdotin sille että istu nyt hyvä mies edes tupakin verran ,niin ei ,ei joutanut ,kun työt kuulemma painaa päälle.Ja eihän sen kanssa oikein viitsisi jutellekaan,kun koko ajan vain puhuu työasioista.Kohtuus pitäs olla tuossakin asiassa.

    • Anonyymi

      Nykyään elämä on niin helppoa

    • Anonyymi

      työtön on omalla tavallaan oikeassa. Ite tiedän sen, että samasta työstä maksettiin 10v. sitten 16e tunti nyt viimeisen 10v. aikana ja 13e työtahti kasvanut urakkatahdiksi.
      Kyttäys ja ikärasismi huipussaan. (urakkasopimus on 30pros enempi joka on sovittu)
      Tiedän ammattimiehiä itseni lisäksi, jotka ovat vaikka peruspäivärahalla, kuin antavat ilmaispanoksensa kokemuksestaan, jota ei arvosteta.
      Kaikkien kannattaa kokeilla työttömyyttä, nii tietää mitä se on, Se pitäis ihan kaikkien kokeilla, nii tietäisvät nämä ahneet yli-ihmiset(ns korvaamattomiksi luulevat)
      Miksi suomes muuten on 8 tunninnin työpäivä, jos se olis 6 tuntia ja ylityökielto, niin tuskin olis näin paljon työttömiä. No nyt tuli korona ja jotkut idiootti työnantajat sai syyn sanoa ihmisiä irti, kuka maksaa no veronmaksaja.

    • Anonyymi

      Kyllä työstä pitää maksaa sellainen palkka,että sillä tulee toimeen.Sellainen yritys,joka ei pysty maksamaan kunnollista palkkaa on lopetettava.

      • Anonyymi

        pitäisikö maatilat lopettaa kun ne ei pysty maksamaan kunnon palkkoja, vaan haluaa ulkmailta halpa-työvoimaa?? joka kai ei edes maksa veroja suomeen ??? onko se harmaata taloutta, tms??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pitäisikö maatilat lopettaa kun ne ei pysty maksamaan kunnon palkkoja, vaan haluaa ulkmailta halpa-työvoimaa?? joka kai ei edes maksa veroja suomeen ??? onko se harmaata taloutta, tms??

        Jos ei pärjää niin tila myyntiin, sen ostaa kyllä naapuri halvalla pois .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pitäisikö maatilat lopettaa kun ne ei pysty maksamaan kunnon palkkoja, vaan haluaa ulkmailta halpa-työvoimaa?? joka kai ei edes maksa veroja suomeen ??? onko se harmaata taloutta, tms??

        noi isommat tilat pitäisi jakaa pienemmiksi, niin tällöin viljeljät kerkesii tehdä viljely-työnsä !!
        - Ja ei tarvitseisi leikkiä johtajaa ja orjapiiskuria ja keinottelijaa....


    • Anonyymi

      Kyllä minä lähtisin vaikka 2300 € / kk liksalla töihinn, koska se on jo 100 € enemmän mitä TES-määrää mutta suomen laki ei taas määrää minipalkkaa vaan suomen lain mukaan saa maksa vaikka 1 € / tuntipalkkaa. Minimi palkkat ovat siis vain liittojen keksintöä.

      1000 € / kk liksalla ei kannata vielä lähteä töihin koska luukuulta saa saman (siis. työmarkkinatuki, asumistuki ja toimeentulotuki) joten mielummin vaikka sitten työkokeilu jos ei työn antaja tuon enempää maksa koska työkokeilusta 6 kk mikä on maks. niin hyötyisin eneemään rahassa koska se 9 € / pv on verotonta tuloa kuten myös toimeentulotuki ja asumistuki. Työmarkkinatuesta menee taas veronsa. Ja työkokeilun voi sopia 4 tuntia / 5 päivää viikossa.

    • Anonyymi

      New York maksaa sairaanhoitajille 20000dollaria kuukaudessa..Alkaa palkka olemaan kohdallaan. Meilläkin suunta muutettava johtajilta palkkaa alas ja hoitajille lisää. Vai mitä????????

    • Anonyymi

      Kyll mie olen kuullu sanan työ.
      Mutta mitä se on ???

      • Anonyymi

        siellä puhuu juuri selvä risusavottaan kuntotumaan ohjattava työtän yrittäjä,,, - hopi hopi nyt vaan risusavottaan, niin siellä se pää selvenee ja suoli toimii.... hopi hopi..


    • Anonyymi

      Töihin nyt yrittäjät ja muut. Työ se pelastaa ja tuo vaurautta.
      Ja Markkinataloudessa on markkintalouden lait !
      Markkinaliberlismi uskonnossa noudatamme markkinan vetoa ja voimia.

      On turha haaveilla velkarahalla, Ja nyt pitää antaa markinoiden hoitaa asiat!
      se on paras ja toimivin systeemi. ( björn wahlroos, kokoomus rkp oppi).
      Näin ovat opettaneet kokoomus, kepu, vihreät, sdp, rkp.

      Nyt kaikki korona työttömät ja korona ruikuttaja yrittäjät, nyt risusavottaan, hopi hopi hopi ! ( työttömät metsään, kokoomus susanna koski oppi..).
      Se markkinatalous on fantastista, fantastista , fantastista, (j. katainen, markkina oppi.). Myydään sähköverkot ja kuritetaan kansaa sähkönsiirtomaksuilla, fantastista fantastista !

      ja nyt markkina apostoli sarasvuon ja tuppin ja kataisen , vartiaisen oppien mukaan;
      se on itsestä kiinni, kun vain yrittää !!
      Se sisäinen yrittäjyys pitää löytää !! työvoiman lisätarjonta parantaa työttömyys tilannetta. jne. Nyt halpaa työvoimaa ulkomailta työvoimapulaan, jne.

      Tai pakko monikulttuuri opin mukaan, kultturimarxismi opin mukaan,( vihreät, sdp, ojasalo terrori- ja huume myönteisen oppi..). monikulttuuri rikastaa, globalismi on hyvä tartunta alusta eri taudeilla, huumekaupalle, lasten raiskauksille, ihmiskaupalle, ja muulle yhteiskuntaa kehittävälle toiminnalle, ( esim. Terrori ämmien elätykseen suomessa meillä on mahdollisuus ja varat sanoi ohisalo ja pekka haavisto. ) Näin kansakunta kehittyy.

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe