siis "eristykseen"? Yksi pääkaupnkiseudelle motitettu kaverini oli jo ihan kypsä kun ei missään ole mitään eikä mitään voi tehdä, tulputti jotain poikkeuslakien mielivaltaisuudesta ja tavallisesta influenssasta, se on varmaan valmista kauraa parissa viikossa :D Ei ne näytä kestävän siellä helsingissä, on tottuneet jatkuvaan hälinään ja säntäilyyn niin nyt on vaikeaa kun pitäisi olla vaan ihan rauhassa.
Vastaukset 32
- Anonyymi
Saa jostain viruksen vielä niin aika kuluu rattoisasti sen jälkeen hengityskoneessa. Ajan kulumista ei edes huomaa kunnes tulee se viimeinen hengenveto, tai sen yritys. Meillä maalla on mukavaa. Tai melkein maalla.
- Anonyymi
Ymmärrätkö kyseessä on virus tulet saaman viruksen joka tapauksessa karanteenin tarkoitus on varmistaa teho-hoitopaikkojen rittävyys sitä tarvitseville joka laskee kuolleissuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrätkö kyseessä on virus tulet saaman viruksen joka tapauksessa karanteenin tarkoitus on varmistaa teho-hoitopaikkojen rittävyys sitä tarvitseville joka laskee kuolleissuutta.
Tervetuloa "etelään" kun virus on jo resistentimpi mutatoitumisen jälkeen.
- Anonyymi
Se on kaupunkilaisilla ihan odotettavissa. Isot ovat enteet. Maalla joka päivä on iloinen ja työteliäs. Rakastan tätä maailman pysähtyneisyyden tilaa. Opetelkaa ihmiset keskittymään. Mikä virikkeettömyydessä pelottaa? Meillä on käsillä harvinainen aika. Ottakaa se oikealla tavalla.
Joo, se olisi hyvä kun ihmiset laajemminkin ymmärtäisi ettei se jatkuva kasvu ja globalisaatio ole mitenkään välttämätöntä.
- Anonyymi
Toivon myös oikeasti, että ravintolat saataisiin pysymään kiinni sen kolme kuukautta.
Meillekin on jostain ilmestynyt valkoista WC paperia, ihan järkyttävää. Liian pehmeetä kun tottuneet niihin keltasiin.
Miten sinä itse jaksat? Itse oon helpottunut kun ei ole koulusta stressiä.No voihan sitä vähän karanteenia juhlistaa pehmeämmällä paperilla, paluu arkeen voi sitten olla kyllä hankalampi :D Minä kyllä jaksan, ei mitään ongelmaa. Luulen että ongelmat on juurikin semmoisilla ihmisillä jotka tottuneet vaan mennä koheltamaan koko ajan, ei meillä tasaisempiluonteisilla :)
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
No voihan sitä vähän karanteenia juhlistaa pehmeämmällä paperilla, paluu arkeen voi sitten olla kyllä hankalampi :D Minä kyllä jaksan, ei mitään ongelmaa. Luulen että ongelmat on juurikin semmoisilla ihmisillä jotka tottuneet vaan mennä koheltamaan koko ajan, ei meillä tasaisempiluonteisilla :)
Varaudutko mitenkään kun menet kauppaan?
Anonyymi kirjoitti:
Varaudutko mitenkään kun menet kauppaan?
Enpä oikeastaan, harvemmin olen nyt käynyt vaan. Aika hyvin näkyy ihmiset jo osaavan kohtuullisia välejä toisiinsa pitää minusta mikä hyvä juttu. Ei näy semmoista iholle tunkemista ja kassaa vasten rönöttämistä niin kuin vielä viikko sitten. Aika hiljaisia nyös näyttävät olevan, ei ole semmoista keskustelua ehkä kuin normaalitianteessa vaan kaikki vaan hoitelee niitä omia ostoksiaan, ihan hyvä tässä tilanteessa mutta tosiaan näyttäisi siltä että tuppisuusuomalaiset on muuttuneet entistäkin tuppisuisemmiksi.
Harmaaritari kirjoitti:
No voihan sitä vähän karanteenia juhlistaa pehmeämmällä paperilla, paluu arkeen voi sitten olla kyllä hankalampi :D Minä kyllä jaksan, ei mitään ongelmaa. Luulen että ongelmat on juurikin semmoisilla ihmisillä jotka tottuneet vaan mennä koheltamaan koko ajan, ei meillä tasaisempiluonteisilla :)
Minä tykkään niin sinun rauhaisesta luonteesta.🥰✨
Täällä paluu arkee on varmasti hankala kun koulu ongelmat palaavat ja pitää noita hakemuksia lähettää koululle, että on poissa alta henkilökohtaisen ohjaajan toivossa. Osittain tämä on kiva että lapsi on kotona, eikä tarvi olla huolissaan että on jumissa.
Saa huokaista eikä tarvitse joka puoleen olla revittävänä.valtakunta kirjoitti:
Minä tykkään niin sinun rauhaisesta luonteesta.🥰✨
Täällä paluu arkee on varmasti hankala kun koulu ongelmat palaavat ja pitää noita hakemuksia lähettää koululle, että on poissa alta henkilökohtaisen ohjaajan toivossa. Osittain tämä on kiva että lapsi on kotona, eikä tarvi olla huolissaan että on jumissa.
Saa huokaista eikä tarvitse joka puoleen olla revittävänä.Kiits :)
Joo, se sitten tulee hyökynä varmaan sitten, sais olla kyllä nyt niin että lukuvuoden loppuun menis tällä ja niin se ehken onkin. Sulla onkin nyt hyvä tilanne kun oot jo aiemmin kotiopettanu juttuja niin klaaraat :) jotkut muut on ihan hukassa, niin kuin toi mamma :D
https://www.voice.fi/ilmiot/a-191382
- Anonyymi
Onhan palstallakin ainakin yksi jo kilahtanut.
Varmasti moni tähän koronatilanteeseen liittyvä asia voi saada heikkohermoisen naksupääksi. Kauppa ei käy, työt menee alta, lähipiirissä sairastellaan, oma terveys teostaan, rahat loppuu, tulevaisuus pelottaa, seinät kaatuu kotona päälle. Tai mitä vaan...
xLiner- Anonyymi
Ei sun olisi voinnistasi tarvinnut kertoa. :D
Ei susta kyllä tosiaan huomaa :D olet jopa vähän vähemmän ärhäkkänä kuin yleensä.
Mutta joo, kyllä se koettelee monia ja kaikki kunnia ja jaksaminen heille, niin kuin jossain ketjussa aiemmin sanoinkin niin hatunnostoin arvoisiin suorituksiin joutuu monet nyt venymään paineen alla.Niin ja lisään vielä tähän että tuolla kaverillani kun ei oikeasti ole mitään ongelmaa, toisin kuin monella muulla niin kyllähän se ruikutukselta kuulosti.
- Anonyymi
En kyllä tajua noita ihmisiä. Pari viikkoa joutuu olenaan omien mukavuusrajojen ulkopuolella siksi että muut ei ns. KUOLISI.
Olen nyt viikon sisällä kumpanakin kertana kun kävin kaupassa huomannut kapinamielisiä, jotka eivät välitä turvaväleistä ja ihan selvästi tahallaan. Toisella kertaa yksi ihminen tuli niin läheltä melkein tönimällä ohitti vaikka tilaa oli, ei edes normaalioloissa ole normaalia tuo. Myös kaveri sanoi, että oli todistanut tänään kauppareissulla samaa. Kun itse pyöräilin aamulla tänään, yksi ihminen vaan käveli vastaan pyörätiellä, selvästi haastaen törmäystä, vaikka olisi ihan hyvin voinut mennä jalkakäytävälle, (tosin tuo on melko normaalia)... Kaikki henkilöt olivat vähän vanhempia naisia. Laitan maskin päälle kauppaan vastedes, olkaa varovaisia, todellakin kilahtelee.
Itsekästä ja degeneroitunutta. Itsellä ei ole ollut yhtä hetkeäkään tuollaista kapinafiilistä. Oli tietysti kurjaa kun sali on kiinni ja alkaa perse ihan väkisin paisumaan, mutta herranjumala tää kestää vaan muutaman viikon!!!! Maailmassa ollut poikkeustiloja jotka kestäneet vuosia ja jopa kymmeniä vuosia ja nyt kolme viikkoa, niin alkaa hemmoteltujen märinä.
Porukka ulisee ja kiukuttelee ja alkaa jo pieksää toisiaan, aika heikkoa, nythän pitäisi näyttää mistä puusta on veistetty kun on tällainen tilanne missä ollaan kaikki vaarassa ja tarvitaan toisten jelppiä.
Ni!Sama vika, en oikein ollut myötätuntoinen kun ihminen jolla ei oikeasti kuitenkaan nämä rajoitukset vaikuta juurikaan, kun taas sitten on semmoisiakin joilla tulee ihan isojakin hankaluuksia ja niidenkin pitää nämä kestää. Mutta luulen että tämä on siihenkin vähän yhteydessä että ne jotka aiemminkaan ei tätä uhkaa pitäneet todellisena ne kokee sitten raskaimpana rajoitteet kun pitävät niitä turhina, vissiin tuntuu että ihan vaan heidän kiusaksi laitettu.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Sama vika, en oikein ollut myötätuntoinen kun ihminen jolla ei oikeasti kuitenkaan nämä rajoitukset vaikuta juurikaan, kun taas sitten on semmoisiakin joilla tulee ihan isojakin hankaluuksia ja niidenkin pitää nämä kestää. Mutta luulen että tämä on siihenkin vähän yhteydessä että ne jotka aiemminkaan ei tätä uhkaa pitäneet todellisena ne kokee sitten raskaimpana rajoitteet kun pitävät niitä turhina, vissiin tuntuu että ihan vaan heidän kiusaksi laitettu.
Ymmärrän kyllä tosiaan, että vaikuttaa talouteen ja yrityksiin, varsinkin niihin jotka jo valmiiksi heiluvat konkurssin partaalla. Toisaalta ihmettelen, miten parin viikon äkkinäinen hidastus kassavirrassa voi aiheuttaa ihan noin paljon ongelmia, kyllä oman vakavaraisen käsitykseni mukaan yrityksellä pitäisi olla varmuuskassa ja vakuutus, joka kattaa edes jotain. Lomautettujen tueksi tulee kyllä valtio jossain määrin. Onhan se vaikeaa jos on esim iso velka, mutta mitä tästä opimme? Säästäminen kannattaa. Jos minulla olisi asuntovelka, olisin kyllä tarkka sen kusemisesta työttömyyden suhteen.
En muuten hetkeäkään usko, että Moomin-kahvilayrittäjä on ajanut miljoonan johonkin säälittävään kuppilaan. Tainnut mennä sukanvarteen nekin rahat. Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän kyllä tosiaan, että vaikuttaa talouteen ja yrityksiin, varsinkin niihin jotka jo valmiiksi heiluvat konkurssin partaalla. Toisaalta ihmettelen, miten parin viikon äkkinäinen hidastus kassavirrassa voi aiheuttaa ihan noin paljon ongelmia, kyllä oman vakavaraisen käsitykseni mukaan yrityksellä pitäisi olla varmuuskassa ja vakuutus, joka kattaa edes jotain. Lomautettujen tueksi tulee kyllä valtio jossain määrin. Onhan se vaikeaa jos on esim iso velka, mutta mitä tästä opimme? Säästäminen kannattaa. Jos minulla olisi asuntovelka, olisin kyllä tarkka sen kusemisesta työttömyyden suhteen.
En muuten hetkeäkään usko, että Moomin-kahvilayrittäjä on ajanut miljoonan johonkin säälittävään kuppilaan. Tainnut mennä sukanvarteen nekin rahat.Joo, aika paljon tuntuu olevan konkurssin tehneitä yrittäjiä joille kyllä makea elämä maistuu sen konkurssin jälkeenkin, kyse lienee vain järjestelyistä. niin kuin nyt vaikka tuokin:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/elamantapansa-uusiksi-laittanut-kaisa-liski-suuntasi-balin-auringon-alle-loikoilee-meikittomana-rantatuolissa/7746658#gs.1u6vc3
Minusta noissa tukemisissa pitäisi tosiaan sekin huomioda että jos ei ole yhtään jemmannut pahan päivän varalle ja nostanut ylisuuria palkkoja ja osinkoja voisi jättää tukien ulkopuolelle, kohtuudella elänyttä taas voisi tukeakin.- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, aika paljon tuntuu olevan konkurssin tehneitä yrittäjiä joille kyllä makea elämä maistuu sen konkurssin jälkeenkin, kyse lienee vain järjestelyistä. niin kuin nyt vaikka tuokin:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/elamantapansa-uusiksi-laittanut-kaisa-liski-suuntasi-balin-auringon-alle-loikoilee-meikittomana-rantatuolissa/7746658#gs.1u6vc3
Minusta noissa tukemisissa pitäisi tosiaan sekin huomioda että jos ei ole yhtään jemmannut pahan päivän varalle ja nostanut ylisuuria palkkoja ja osinkoja voisi jättää tukien ulkopuolelle, kohtuudella elänyttä taas voisi tukeakin.Niimpä. Tuon tyypin ihmiset on ihan erikseen ja kyllä osataan rahaa liikutella omaksi eduksi.
Monet vakavaraisethan ovat jo luopuneet omista palkoistaan alaistensa hyväksi ja vakavaraiset yhtiot kuten Varma luopuneet vuokrankannosta jo pariksi kuukaudeksi. Nämä tulee muistaa, näin toimivat vastuulliset pääoman haltijatahot👌
Myös sijaistoimintaa voidaan yrityksissä kehittää, kuten on siitäkin esimerkkejä.
- Anonyymi
Mikä ihmeen motti. Kävin tois päivänä tampereella ja menen taas perjantai aamulla tapaamaan naista. Tie sululla oli polliisit vastassa, sanoin et menen töihin. Eivät ne sen kummemmin kysele, mul on työkaluja auto täynnä vaikka en oikeesti ole edes töissä. Jos alkavat kyselee jotain niin sovitten kaverin kanssa et kaveris on pomio ja sano poliisille että soita pomolle jos ei usko et mene töihin, ei ne ehdi tarkistaa mitään sellaisia tietoja ett ei se olis pomosi.
- Anonyymi
Vastuutonta toimintaa minkä valtiokin tuomitsee.
- Anonyymi
Ei sulla mitään naista ole. Olet oikeasti turkulainen ätmi.
- Anonyymi
Joo. Turhaa härdelliä nostavat. Iloitkaa muusta vapaudesta mitä pandemia on tuonut!
- Anonyymi
Sori nyt vaan herra (paitsi et ole mulle kyllä mikään herra) kaikki-luulen-tietäväni mutta täällähän on ihan mahtavaa kun missään ei näy ketään. Itse käyn edelleen töissä koska ei ole etätyö mahdollista...enkä haluais edes olla etätöissä, koska just tänään aamupaltsussa puhuttiin, että meillä on niin kiva porukka, että mielellään ollaan töissä. Ja pitää olla kiitollinen, että ylipäätään on töitä mitä tehdä.
Viikonloppuisinkin on tekemistä kun vähän miettii ns. boksin ulkopuolelta..tai sisäpuolelta.
Ainoa asia mikä sylettää on, että en pääse maalle. Tosin olis mulla tavallaan syy koska olen huolestunut siellä sijaitsevasta omaisuudestani, ettei tule tuhoa.
-pt-Ilmeisesti se rajoitus on aika löysää, ehkä läpi jos yrittäisit ja selittäisit tilanteen vakuuttaisit ettet ota kontaktia maalaisiin.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Ilmeisesti se rajoitus on aika löysää, ehkä läpi jos yrittäisit ja selittäisit tilanteen vakuuttaisit ettet ota kontaktia maalaisiin.
Ei ole rajoitus löysää, vai työ- tai opintoasioissa pääsee läpi tai jossian hengenhädässä.
- Anonyymi
Toteamus, että odottavan aika on pitkä, pitää todellakin paikkansa.
Kun katsoo aikaa taaksepäin, niin vuosi on mennyt nopeasti.
Eteenpäin katsottuna, jos odottaa vuoden kulumista, niin se tuntuu pitkältä.
Jos istut aamulla tuolille ikkunan viereen ja toteat, että istunpa tässä, kunnes on ilta ja pimeä, niin jopas tuntuu aika menevän hitaasti.
Tai jos istut marjapensaan vierelle ja toteat, että nousen tästä vasta sitten, kun marjat ovat kypsiä, niin se tuntuu mahdottomalta.
Mutta kun teet kaikkea muuta ja elät, niin havahdut syksyllä siihen, että pensaassa on kypsät marjat ja toteat, että kylläpä kesä meni nopeasti, kun nyt on jo marjapensaassa marjat kypsiä.
Jos on kiinnostavaa tekemistä, niin aika kuluu nopeaa, mutta jos ei ole, niin aika matelee. - Anonyymi
Siksihän kaupunkeihin muutetaan kun halutaan sitä hälyä ja menoa elämään. Itsekin nuorena asustin Helsingissä, silloin se oli sellaista mitä halusi ja kaipasi. Perhettä perustaessa tuli muutettua rauhallisemmille vesille, eikä enää kiinnostaisikaan kaupungin sykkeessä asustaa.
Olisi silti varmasti junnuna pää levinnyt kaupunkiasumiseen, jos olisi kaikki ne syyt yhtäkkiä viety mitkä siitä kiehtovaa tekee. Toki moni asuu kaupungissa työn/ opiskelun takia eikä pelkästään vauhdikkaan cityelämän vuoksi, mutta jos kaupungista otetaan kaikki huvitukset pois niin aika ankea elo sit enää on.
Harva haluaa asua pienissä kämpissä päällekkäin, ellei pääse ulos tuulettumaan ja nauttimaan muiden seurasta. Kaupunki-ihmiset luopuvat omasta tilasta ja luonnon läheisyydestä, kun saavat tilalle jotain. Nyt se "jotain" on kaupunkilaisilta riistetty ja ihan varmasti masentaa ja kyrsii.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "4161991- 1801475
- 1491467
- 1231366
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh291166Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.238917- 113907
- 65739
- 26675
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i124655