Kansan syvien rivien kuluttajabarometri?

Mitä ostoksia tai hankintoja olette suunnittelemassa?

Oma huoltovarmuusanalyysini paljasti, että mun pitäisi ehkä hankkia pleikkariin varaohjain. Ruokaa ja vessapaperia on aika paljon.

62

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Johto varavirtalähteeseen. Kaikki isommat hankinnat olen jo ehtinyt tekemään tällä erää. Jääkaappi tosin saattaa jossain kohtaa hajota, sillä on ikää jo 15 vuotta.

Orjatyövoimalla tuotettua suomalaista ruokaa täytyy aina välillä käydä ostamassa.

xLiner

• Jääkaapin uusiminen näkyy oikeasti sähkön kulutuksessakin. Olen uusinut useammankin, mutta ne ovat kyllä olleet vielä vanhempia.

Ostat enemmän kapitalistin pääomavaltaisesti tekemää ruokaa, niin ei orjat hypi lautaselle.

• Anonyymi

Uusi Parta-Lordi (KoneParta vaan en ole osannut vielä päättää Philips vai Braun), mikroaaltouuni sekä kahvinkeitin pitäisi.

Pitää syödä kalasormia ennen kuin nälkä iskee lekalla päähän, fish fingers, filee-kalapuikot.

• Pitäis verhoja ja verhotangot ostaa, jahka saa maalattua seinät ja listat ensin. Sitten muutakin sisustusmatskua voi katsoa.

Ensimmäisenä tuli mieleen ikea, mutta en sitten ehkä kuitenkaan. Maalit osti muuten naapuripitäjän rautakaupasta, koska omistajat on mun tuttuja. Siksi, että heille tulee tuloja.

Pitää koettaa nyt satsata vielä enemmän suomalaiseen tuotteeseen. Ois kyllä huikeaa, jos nyt saisi vaan porukan ostamaan kotimaista... ulkolainen tavara jäisi jatkossakin hyllyyn, jos vieressä on suomalsinen vastaava.

Kilpailutuksiin reilu etu kotimaisuudesta. Siihen vois jostain matemaatikot laskea kaavan, miten psljon se lopullisiin kuluihin vaikuttaa.

• Anonyymi

"Kilpailutuksiin reilu etu kotimaisuudesta. "

Kiva ajatus, mutta taitaa olla kiellettyä.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

No en mä tiedä? Voihan se perustella varmaan vaikka laadulla tai vst. Kyllä meillä töissä ainakin sertifikaattihommilla saa laatupisteitä, jos sfs standanteihin lisää kotimaisuudesta laatupisteitä, voi tälläinen olla vallankin laillinen jopa eu;n kautta. 😬

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No en mä tiedä? Voihan se perustella varmaan vaikka laadulla tai vst. Kyllä meillä töissä ainakin sertifikaattihommilla saa laatupisteitä, jos sfs standanteihin lisää kotimaisuudesta laatupisteitä, voi tälläinen olla vallankin laillinen jopa eu;n kautta. 😬

Katsotaan miten tämä koronakriisi vaikuttaa jatkossa tuohonkin asiaan.

Tästä tilanteesta on ainakin se hyöty, ettei kovin moni enää kuvittele kaiken olevan itsestään selvää ja elämän aina vaan parempaa ja helpompaa. Toki tää voi unohtua saman tien kun baarit taas aukeavat... 😏

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Katsotaan miten tämä koronakriisi vaikuttaa jatkossa tuohonkin asiaan.

Tästä tilanteesta on ainakin se hyöty, ettei kovin moni enää kuvittele kaiken olevan itsestään selvää ja elämän aina vaan parempaa ja helpompaa. Toki tää voi unohtua saman tien kun baarit taas aukeavat... 😏

xLiner

No jos pysähtyis hetken ja miettisi mitä se glabalisaatio on?

On siistiä kun on kaikkea ympärillä ja saa kaikkea. Siistiä mestoja ja ties mitä. Eli mennään täälläkin jsikki Helsinkiin ja isoihin mestoihin... ihmiset yhteen kohtaan.

Mistähän noi taudit lähtee? Aina tuolta, missä ihmisiä on yhdessä kohdassa paljon.

Ja kunhan joskus opitaan laskemaan asioita oikein, voidaan tehdäkin oikeita kilpailutuksia, pelkkä raha ei ole oikea mittari osoittamaan keltä kannattaa ostaa... ja ehkä se lähteekin ihan ruohonjuuritasolta liikenteeseen...

Tuu säkin vaan sieltä tänne susisuolle. 😄

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No jos pysähtyis hetken ja miettisi mitä se glabalisaatio on?

On siistiä kun on kaikkea ympärillä ja saa kaikkea. Siistiä mestoja ja ties mitä. Eli mennään täälläkin jsikki Helsinkiin ja isoihin mestoihin... ihmiset yhteen kohtaan.

Mistähän noi taudit lähtee? Aina tuolta, missä ihmisiä on yhdessä kohdassa paljon.

Ja kunhan joskus opitaan laskemaan asioita oikein, voidaan tehdäkin oikeita kilpailutuksia, pelkkä raha ei ole oikea mittari osoittamaan keltä kannattaa ostaa... ja ehkä se lähteekin ihan ruohonjuuritasolta liikenteeseen...

Tuu säkin vaan sieltä tänne susisuolle. 😄

Mä pysyttelen täällä karhukorvessa.

Noi on pitkälti henkilökohtaisia valintoja. Kotimaisuuden ja isänmaallisuuden perään huudellaan, mutta ostetaan itse tavarat Kiinasta. Mutta muiden pitäis ostaa sitä kotimaista.. 🙄

Mä en usko että ihmisen itsekkyys ja ahneus koskaan muuttuu.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Mä pysyttelen täällä karhukorvessa.

Noi on pitkälti henkilökohtaisia valintoja. Kotimaisuuden ja isänmaallisuuden perään huudellaan, mutta ostetaan itse tavarat Kiinasta. Mutta muiden pitäis ostaa sitä kotimaista.. 🙄

Mä en usko että ihmisen itsekkyys ja ahneus koskaan muuttuu.

xLiner

Pysy vaan...

Mutta se voi olla niin... on helpompi vaan mennä ja öyhöttää...

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

No ainakin erilaisilla tuilla suositaan kotimaista, maataloustuista lähtien.

Tuossa kun mainitsin lakanoita tarttevani, niin eipä se kotimaahan viittaava nimi vielä paljoa sano..

Esim..
        https://www.finlayson.fi/pages/tuotantomme

• Wwuwuw kirjoitti:

Tuossa kun mainitsin lakanoita tarttevani, niin eipä se kotimaahan viittaava nimi vielä paljoa sano..

Esim..

No noi tuet onkin jotenkin vääristävä tapa tukea... siis se pitäis mennä jotenkin niin, että endin käytettäis kotimainen ja vasta sitten tuotais muualta... siis käytännössä, mutta niinhän se nyt ei mene.

Kyllä mä ainakin koetan ostaa kaikkea kotimaista ja paikallisilta, mutta täällä susirajalla alkaa näkymään jo se, ettei ole kaikkea..
        On mentävä isompiin kaupunkeihin joittenkin vaatteiden yms. Takia...

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Esim..

Mulla on muuten Finlaysonin Suomessa tehtyjä lakanoita. Äiti-vainaa niitä joskus vuosikymmeniä sitten teetätti. Vahvaa kangasta, ihan eri sarjaa kuin Ikean rievut. Harmi vaan kun eivät sovi mun nykyiseen sänkyyni. Suunnittelin joskus että yhdistelisin niitä, mutta toistaiseksi jäänyt tekemättä.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla on muuten Finlaysonin Suomessa tehtyjä lakanoita. Äiti-vainaa niitä joskus vuosikymmeniä sitten teetätti. Vahvaa kangasta, ihan eri sarjaa kuin Ikean rievut. Harmi vaan kun eivät sovi mun nykyiseen sänkyyni. Suunnittelin joskus että yhdistelisin niitä, mutta toistaiseksi jäänyt tekemättä.

xLiner

Mullakin on jotain ikivanhoja lakanoita ja tyynyliinoja kirjailuineen ja pitsireunoineen.

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Mulla on jemmassa joitain lakanoita, joilla ei ole (näkyvää) valmistajaa. Teollisesti tuotettua kangasta kyllä, mutta se lakanaksi ompelu on tehty käsityönä.

Pellava ja hamppu on sellaisia kuituja, joita voi viljellä näillä leveysasteilla. Puuvilla on aina globalisaatiota. Mutta ihan tajuton työ on ennen kuin millään kotitarvetekniikalla jostain pellavasta saa mitään kangasta aikaiseksi.

Tekstiiliteollisuus on vanhinta teollisuutta. Monen Suomenkin teollisuuspaikkakunnan historia kytkeytyy Englantiin ja muualle tekstiiliteollisuuden alkulähteille. Niinkin hassu tuote kuin puinen lankarulla on ollut merkittävässä roolissa.

• Wwuwuw kirjoitti:

Mullakin on jotain ikivanhoja lakanoita ja tyynyliinoja kirjailuineen ja pitsireunoineen.

"Mullakin on jotain ikivanhoja lakanoita ja tyynyliinoja kirjailuineen ja pitsireunoineen. "

No eikö ne ole käytettäväksi tehty? Mihin sä uusia tarvitset. Ajattele miten jokainen uusi tuotettu kangastilkku vie veden kehitysmaan lapsen suusta.

• scrg kirjoitti:

"Mullakin on jotain ikivanhoja lakanoita ja tyynyliinoja kirjailuineen ja pitsireunoineen. "

No eikö ne ole käytettäväksi tehty? Mihin sä uusia tarvitset. Ajattele miten jokainen uusi tuotettu kangastilkku vie veden kehitysmaan lapsen suusta.

Tyynyliinoja voi käyttää, mutta lakanat on liian pieniä.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Mulla on jemmassa joitain lakanoita, joilla ei ole (näkyvää) valmistajaa. Teollisesti tuotettua kangasta kyllä, mutta se lakanaksi ompelu on tehty käsityönä.

Pellava ja hamppu on sellaisia kuituja, joita voi viljellä näillä leveysasteilla. Puuvilla on aina globalisaatiota. Mutta ihan tajuton työ on ennen kuin millään kotitarvetekniikalla jostain pellavasta saa mitään kangasta aikaiseksi.

Tekstiiliteollisuus on vanhinta teollisuutta. Monen Suomenkin teollisuuspaikkakunnan historia kytkeytyy Englantiin ja muualle tekstiiliteollisuuden alkulähteille. Niinkin hassu tuote kuin puinen lankarulla on ollut merkittävässä roolissa.

Olen joskus tehnyt itse lankaa. Siitä on niin kauan aikaa, etten edes muista tuliko siitä paukutettua vähän kangasta vai oliko sukka-aineksia. Luultavasti jotain huovutettavaa...

Pellavakangasta olen kutonut, sitä on vieläkin varastossa. Pyyhkeitä siitä sais...

xLiner

• scrg kirjoitti:

Joo. Käyttöön vaan. Ja ne kuuluu nukkua puhki ennen kuin uusia hankitaan!
        Tämä on taas tätä, naisväen muotivillityksiä.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Mulla on kans, ei niitä raaski käyttää. Mulle päätyi aikanaan niitä iso kasa, osa jo rikkinäisiä. Niistä otin pitsit talteen, mummon tekemiä.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on kans, ei niitä raaski käyttää. Mulle päätyi aikanaan niitä iso kasa, osa jo rikkinäisiä. Niistä otin pitsit talteen, mummon tekemiä.

xLiner

Verhoinakin olisivat kauniita...

xLiner

• Wwuwuw kirjoitti:

Tyynyliinoja voi käyttää, mutta lakanat on liian pieniä.

Pistä ommellen lakanoista tyynyliinoja. Tulee nekin käyttöön.

• Jan1 kirjoitti:

Pistä ommellen lakanoista tyynyliinoja. Tulee nekin käyttöön.

Äh..mä jaksa..😄

• Thymallus kirjoitti:

Joo. Käyttöön vaan. Ja ne kuuluu nukkua puhki ennen kuin uusia hankitaan!
        Tämä on taas tätä, naisväen muotivillityksiä.

No onko tarpeeks puhki, mitähä?
        https://aijaa.com/4ld0L5

• Wwuwuw kirjoitti:

No onko tarpeeks puhki, mitähä?
        https://aijaa.com/4ld0L5

"No onko tarpeeks puhki, mitähä? "

Tuohan on vain huollon tarpeessa. On kai sulla ompelukone.

• Wwuwuw kirjoitti:

Äh..mä jaksa..😄

Samaa vikkaa täälläkin, ideoita on vaan ei jaksa.

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Samaa vikkaa täälläkin, ideoita on vaan ei jaksa.

Liityn kerhoon... Mulla on nurkat täynnä kaikkea kivaa josta sais vielä vaikka mitä kivaa. Pahimpia on tunnearvo-roinat.

xLiner

• Thymallus kirjoitti:

Muista repiä rievuiksi autotalliin!

Mihin ihmeen autotalliin..

• Anonyymi kirjoitti:

Liityn kerhoon... Mulla on nurkat täynnä kaikkea kivaa josta sais vielä vaikka mitä kivaa. Pahimpia on tunnearvo-roinat.

xLiner

Aijaa, minä pistin tunnearvo-roinat menemään. No lasten potta taitaa olla vielä autotallissa. :D

Oli tuossa muutama vuosi sitten sellainen vimma päällä, että pitää päästä kaikesta turhasta eroon ja tavaroihin ei rakastuta. Aika paljon meni, mutta jouti menemään. Tiedä sitten joskus mahdollisesti, kun perin ehkä jos vanhempani, niin saatta sitten ollakin oikeasti jotain tunnearvo tavaraa. Tavaraa ainakin mielin määrin yhden maatalon verran.

• scrg kirjoitti:

"No onko tarpeeks puhki, mitähä? "

Tuohan on vain huollon tarpeessa. On kai sulla ompelukone.

Paikka lakanaan..

Toisaalta kun on muotia reikäset vaattetkin, niin..Mä oon vaan edelläkävijä, verhoiksikin sopis.

• Wwuwuw kirjoitti:

No siivousräteiksi ja luutuiksi sitten.

Pitäiskö liittyä harmiksen kimppaan ja alkaa kaipailemaan niitä kunnon 50-luvun emäntiä takaisin?

• Thymallus kirjoitti:

No siivousräteiksi ja luutuiksi sitten.

Pitäiskö liittyä harmiksen kimppaan ja alkaa kaipailemaan niitä kunnon 50-luvun emäntiä takaisin?

Mähän tein aiheedta kerran aloituksenkin..

• Wwuwuw kirjoitti:

Mähän tein aiheedta kerran aloituksenkin..

Ohi mennyt. Mitäs olit mieltä?
        Jos isäntä tekee klapit, niin kuuluuko lihakeitto olla pirtissä valmista, kun kirvestä tullaan heiluttamasta?

• Wwuwuw kirjoitti:

Pyyhit kissin suupielet, jahka se katti on ensin ruokaillut.

• Thymallus kirjoitti:

Ohi mennyt. Mitäs olit mieltä?
        Jos isäntä tekee klapit, niin kuuluuko lihakeitto olla pirtissä valmista, kun kirvestä tullaan heiluttamasta?

No tässä. Tosin en mä tätä isoa lakanaa ala säästämään, kun noita rättejä on muutenkin ihan tarpeeks.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16262071/lattiarasy

En tiedä klapeista, kun ei ole semmoselle käyttöä, eikä lihasopallekaan.

• Jan1 kirjoitti:

Pyyhit kissin suupielet, jahka se katti on ensin ruokaillut.

Niin sen jälkeen kun mä oon sitä ensin lusikalla syöttäny..

Mut sen tassut vois joku aina pyyhkiä kun se tulee sisään.. Taas olis hommia Jokulle..

• Wwuwuw kirjoitti:

Niin sen jälkeen kun mä oon sitä ensin lusikalla syöttäny..

Mut sen tassut vois joku aina pyyhkiä kun se tulee sisään.. Taas olis hommia Jokulle..

Kultalusikalla. Se Joku on hyvä tyyppi, ainoa huono puoli siinä tahtoo olla, ettei koskaan tiedä missä se on kun kaivataan.

• Wwuwuw kirjoitti:

No tässä. Tosin en mä tätä isoa lakanaa ala säästämään, kun noita rättejä on muutenkin ihan tarpeeks.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16262071/lattiarasy

En tiedä klapeista, kun ei ole semmoselle käyttöä, eikä lihasopallekaan.

Aijaa tuo.
        Minä kun olin jo niissä 50-luvun emännissä ;)

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Aijaa, minä pistin tunnearvo-roinat menemään. No lasten potta taitaa olla vielä autotallissa. :D

Oli tuossa muutama vuosi sitten sellainen vimma päällä, että pitää päästä kaikesta turhasta eroon ja tavaroihin ei rakastuta. Aika paljon meni, mutta jouti menemään. Tiedä sitten joskus mahdollisesti, kun perin ehkä jos vanhempani, niin saatta sitten ollakin oikeasti jotain tunnearvo tavaraa. Tavaraa ainakin mielin määrin yhden maatalon verran.

Oon monta kertaa aloittanut sen tunne-roinan perkaamisen. Löysin yhdestä laatikosta mutsin papiljotit huivin seasta ja ne tuoksui ihan äidille. Itkuhan siinä tuli. Sain kuitenkin heitettyä ne pois sillä kertaa.

Usein se touhu jää kuitenkin muisteluun. Mummon käsityöt oli aina kamalan näköisessä pöntön mallisessa rasiassa joka oli päällystetty jollain keltavihreillä muovinauhoilla, Taitaa olla vieläkin varastossa. Olkoot, kun sinne mahtuu.

Omia vanhoja toimia on helpompi heittää menemään.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oon monta kertaa aloittanut sen tunne-roinan perkaamisen. Löysin yhdestä laatikosta mutsin papiljotit huivin seasta ja ne tuoksui ihan äidille. Itkuhan siinä tuli. Sain kuitenkin heitettyä ne pois sillä kertaa.

Usein se touhu jää kuitenkin muisteluun. Mummon käsityöt oli aina kamalan näköisessä pöntön mallisessa rasiassa joka oli päällystetty jollain keltavihreillä muovinauhoilla, Taitaa olla vieläkin varastossa. Olkoot, kun sinne mahtuu.

xLiner

*roinia

xL

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Joo ne äidin tuoksuiset papiljotit huivissa pystyy ymmärtämään, niihin liittyy paljon tunteita ja muistoja. Onhan hän sentään se ainoa äiti. Kuitenkin tavallaan sitten joskus pääsee paremmin jatkamaan elämää, kun ei haali niitä tunne-roinia. Onhan se siinä kohtaa, kun sen käteensä saa ja nousee muistoja ja ikävä pintaan vaikeaa viskata menemään. Sinäkin nuuskuttelija vielä.

No jos ei se siellä varastossa leipää huuda ja tilaa on miksipä ei. Totta. Omat 'arvo-esineet' on helpompi heittää menemään. Jotain teknisten aineiden tekeleitä olen säästellyt. Puusta veistetty kurki, joka liekitettiin tummaan sävyyn ja käsipainot löytyy ( itse tehdyt), kukkapöytä jne pikkusälää vanhemmilla tallessa.

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Joo ne äidin tuoksuiset papiljotit huivissa pystyy ymmärtämään, niihin liittyy paljon tunteita ja muistoja. Onhan hän sentään se ainoa äiti. Kuitenkin tavallaan sitten joskus pääsee paremmin jatkamaan elämää, kun ei haali niitä tunne-roinia. Onhan se siinä kohtaa, kun sen käteensä saa ja nousee muistoja ja ikävä pintaan vaikeaa viskata menemään. Sinäkin nuuskuttelija vielä.

No jos ei se siellä varastossa leipää huuda ja tilaa on miksipä ei. Totta. Omat 'arvo-esineet' on helpompi heittää menemään. Jotain teknisten aineiden tekeleitä olen säästellyt. Puusta veistetty kurki, joka liekitettiin tummaan sävyyn ja käsipainot löytyy ( itse tehdyt), kukkapöytä jne pikkusälää vanhemmilla tallessa.

En mä tiedä onko mulla ikävä. Ennemminkin kauniit muistot nostaa vedet silmiin, sellainen onnellisuuden hyöky ehkä ennemminkin. Enkä tiedä onko se varsinaisesti kaipuutakaan, koska ne asiat on hyvä siellä menneessä, voimia antamassa muistoissa, sellaisia voimamuistoja 😊

Ne omat tuotokset ovat vanhemmille tärkeämpiä kuin itselle 😁

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

En mä tiedä onko mulla ikävä. Ennemminkin kauniit muistot nostaa vedet silmiin, sellainen onnellisuuden hyöky ehkä ennemminkin. Enkä tiedä onko se varsinaisesti kaipuutakaan, koska ne asiat on hyvä siellä menneessä, voimia antamassa muistoissa, sellaisia voimamuistoja 😊

Ne omat tuotokset ovat vanhemmille tärkeämpiä kuin itselle 😁

xLiner

Parempihan se noin päin on. Vanhemmat kyllä säästää kaikenlaista turhaa roinaakin. Vintillä kun käy kurkkaamassa kätköjä, ei voi olla miettimättä miksi tämäkin on täällä eikä roskiksessa.

• Anonyymi

Pikemminkin myyntipuolella olisin mutta ei tunnu kauppa käyvän.

No pleikkari kolmoseen pitäisi hankkia uusi patteri kellonajan ja päiväyksen säilyttämiseksi. Oikeastaan sopiva patteri onkin jo hankittuna mutta vaihtotyö on sen verran iso operaatio että on vielä tekemättä :P
      Purattaa konsolin aikalailla alkutekijöihinsä että pääsee patteriin käsiksi...

• Anonyymi
    • Lukkorenkaita ja lukkorengaspihtejä olisin vailla. Vähän myös kilomuttereita / - pultteja.

• Anonyymi

Sain kerran ovenkahvan juuresta irronneen lukkorenkaan takaisin paikalleen kahdella ohuella ruuvimeisselillä sorkkimalla :P
        Periaatteena mulla että kerran-pari elämässä vastaan tulevien remonttien takia ei osteta uusia työkaluja mikäli ei ole aivan pakko. Jos sitten kyseistä työkalua vaativia remontteja alkaa tulla useammin vastaan, silloin vasta voi työkalun hankinta tulla kyseeseen.
        Esim. autoremonteissa voi pelkkien tarvittavien työkalujen hinnalla käyttää auton korjaamollakin ja välttämättä samaa remppaa tai ko. työkaluja vaativia remppoja ei tule enää koskaan kohdalle.
        Tietysti työkalut teoriassa voisi myydä eteenpäin mutta kysyntä voi olla vaimeaa, ei niistä ainakaan omiaan saa pois ja voivat jäädä sitten vuosiksikin kuleksimaan ja tilaa viemään, ajan kuluessa voivat hajotakin jolloin ne ovat sitten arvottomia.

• Anonyymi kirjoitti:

Sain kerran ovenkahvan juuresta irronneen lukkorenkaan takaisin paikalleen kahdella ohuella ruuvimeisselillä sorkkimalla :P
        Periaatteena mulla että kerran-pari elämässä vastaan tulevien remonttien takia ei osteta uusia työkaluja mikäli ei ole aivan pakko. Jos sitten kyseistä työkalua vaativia remontteja alkaa tulla useammin vastaan, silloin vasta voi työkalun hankinta tulla kyseeseen.
        Esim. autoremonteissa voi pelkkien tarvittavien työkalujen hinnalla käyttää auton korjaamollakin ja välttämättä samaa remppaa tai ko. työkaluja vaativia remppoja ei tule enää koskaan kohdalle.
        Tietysti työkalut teoriassa voisi myydä eteenpäin mutta kysyntä voi olla vaimeaa, ei niistä ainakaan omiaan saa pois ja voivat jäädä sitten vuosiksikin kuleksimaan ja tilaa viemään, ajan kuluessa voivat hajotakin jolloin ne ovat sitten arvottomia.

No,
        Harrastustoiminta on harrastustoimintaa ja harrastukset maksaa.

Hukkasin tärkeän lukkorenkaan juuri noin. Meisselillä sorkkimalla, vaikka tiedoston kyllä vaaran erittäin hyvin. (Ei ollut ensimmäinen kerta.)

• No sehän on kipastava kauppaan ostoksille sitten, nyt on varmaan hyvin tilaakin.

• Anonyymi kirjoitti:

Mahtaako mennä jossain kirpputorilla kaupaksi vanhat työkalut? Niitä työkaluja joskus mullakin on niin helvetisti nurkissa, etten tiedä mihin työntää. Isäukko ei raaski luopua mistään työkalusta ja arvaa onko niitä kertynyt vuosien saatossa, kun autokorjaamoakin on pitänyt plus harrastuksenaan räpeltää autojen kanssa. Ja sai vielä omalta isältää perinnöksi työkaluja laatikkokaupualla.

• Anonyymi kirjoitti:

Erikoissarjat saattaa mennä kaupaksikin. Ja autokohtaiset vermeet.

• Jan1 kirjoitti:

No sehän on kipastava kauppaan ostoksille sitten, nyt on varmaan hyvin tilaakin.

Näin on. Jos lähtisin tästä malmia louhimaan, niin urakasta tulisi kohtuuttoman pitkä.

• Thymallus kirjoitti:

Näin on. Jos lähtisin tästä malmia louhimaan, niin urakasta tulisi kohtuuttoman pitkä.

Heh, näinpä.

• Jan1 kirjoitti:

Mahtaako mennä jossain kirpputorilla kaupaksi vanhat työkalut? Niitä työkaluja joskus mullakin on niin helvetisti nurkissa, etten tiedä mihin työntää. Isäukko ei raaski luopua mistään työkalusta ja arvaa onko niitä kertynyt vuosien saatossa, kun autokorjaamoakin on pitänyt plus harrastuksenaan räpeltää autojen kanssa. Ja sai vielä omalta isältää perinnöksi työkaluja laatikkokaupualla.

Sullahan kuulostaa autotallin sisältö mielenkiintoiselta.

• Thymallus kirjoitti:

Sullahan kuulostaa autotallin sisältö mielenkiintoiselta.

No sitä se on. Jos jotain ei löydy kaupasta, se löytyy autotallista. :)

Huvittavinta oli, että isäukko peri puukkoja pelkästään jo vihanneslaatikollisen (580x380x180 mm). Yhdellä äijällä on ollut tarvetta puukoille. Minä perin varmaan kaksi samanlaista laatikollista. :D

• Jan1 kirjoitti:

No sitä se on. Jos jotain ei löydy kaupasta, se löytyy autotallista. :)

Huvittavinta oli, että isäukko peri puukkoja pelkästään jo vihanneslaatikollisen (580x380x180 mm). Yhdellä äijällä on ollut tarvetta puukoille. Minä perin varmaan kaksi samanlaista laatikollista. :D

Teräs on aina tarvekalua, kun pula-ajat koittaa. Älä hukkaa!

• Thymallus kirjoitti:

Teräs on aina tarvekalua, kun pula-ajat koittaa. Älä hukkaa!

On toki, osa alkaa olla vaan niin loppuun työstettyjä ja teroitettuja, ettei niistä saa enää kun kahvan.

• Lakanoita. Nää nykylakanat tuppaa lahoamaan käsiin muutaman pesukerran jälkeen..

Jos löytyis jostain vähän laadukkaampia..

• Anonyymi

Lakanoita, Noita kuin noita, lakanoita.... ajattelin itse että Gigantilta, en Mega-Antilta vaan Giga-Antilta, tilaan niiltä jotain tavaroita jos en jaksa itse hakea, laitan viestin: tuokaa nuo tuotteet ja viekää vanhat roskiin, ei tarvitsisi itse niitä kanniskella.... Parta-Lordi ja mikro sekä kahvio, ehkä myös pikkuinen leivänpaahdinkin no jaa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lakanoita, Noita kuin noita, lakanoita.... ajattelin itse että Gigantilta, en Mega-Antilta vaan Giga-Antilta, tilaan niiltä jotain tavaroita jos en jaksa itse hakea, laitan viestin: tuokaa nuo tuotteet ja viekää vanhat roskiin, ei tarvitsisi itse niitä kanniskella.... Parta-Lordi ja mikro sekä kahvio, ehkä myös pikkuinen leivänpaahdinkin no jaa..

Lakanoista puheenollen, vieläköhän jossain myydään niitä kunnolla kiiltäviä polyestersatiinilakanoita? Nuo puuvilla"satiiniset" himmeät lakanat ei kiinnosta yhtään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      5850
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4641
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      50
      2919
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      226
      2856
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      33
      2326
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      45
      2300
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      22
      1913
    8. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1747
    9. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      38
      1520
    10. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      171