2x8 vaihteisen fillarin päivittäminen johonkin yksinkertaisempaan.

Anonyymi

Onko millaisia vaihtoehtoja? Automaattivaihteita, hihnavetoja..?

Mielelläni kuulisin kokemuksia moisista vekottimista ja jos muutoksen on tehnyt niin miten se on mennyt.

11

182

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinkula olisi yksinkertainen.

      • Anonyymi

        Millaiset välitykset sinkulaan kannattaa laittaa jos ei ole huippukunnossa talven jäljiltä?


    • Anonyymi

      Tuosta olisi hyvä tehdä 1x8 vaihteinen.

      Itse muutin 3x9 välitykset 1x9 välityksiin. Tuli hyvä :)

      • Anonyymi

        Moni piikkinen ratas eteen kannattaa valita kaupunkipyörään?


      • Anonyymi

        Ovatko nuo kampisarja standardeja ja menevät pyörään kuin pyörään? Fillarissa tuollainen neliön muotoinen tappi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni piikkinen ratas eteen kannattaa valita kaupunkipyörään?

        Shimanon kampisarjat on esimerkiksi 33 ja 38 piikkisellä eturattaalla. Sopiva löytyy jostain tuolta alueelta.

        Jos on normikuntoinen pyöräilijä ja pyörittää polkimia eikä runttaa niin tuo 33 on ihan sopiva maastotakapakan kanssa.

        38 piikkinen sopii kovakuntoiselle tai lyhyen matkan runttaajalle.


    • Anonyymi

      Minä tuunasin vanhan maastopyörän jossa oli alkujaan kolme hammasratasta edessä. Nyt yks 33 piikkinen edessä ja Aceran vaihtaja ja 14-28 piikkinen pakka takana. Kaikki vaihteet käyttökelposia, nopeinta vaihdetta tarvii vain kovassa myötätuulessa ja alamessä, olikos niitä nyt Acerasa 7 vaihdetta.

      • Anonyymi

        Ajattelen että kannattasi myös harkia vähän paremman kampisarjan ostamista kuin tuo Motonetin. Tarkoitan sellaista, johon voi vaihtaa hammasrattaan.


    • Anonyymi

      Mä myös muutin 3x8 systeemin 1x8:aan.
      38 edessä ja 11-32 takana. Hyvin toimii.
      Takapakka tosin vois olla 14-32, kun vaan löytäisi jostain. Voi sen kyllä yhdistellä irtorattaistakin.

    • Anonyymi

      Aloittajan 2x8 vaihteistosta varmaankin voi ottaa isomman eturattaan ja ketjun suojuksen pois ja sopivilla rikoilla ja alkuperäsillä ruuveilla kiristää pienemmän hammasrattaan kiinni ja heittää ketjun suojuksen ja etuvaihtajan roskiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1780
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1095
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe