Mielestäni vauhdikkaiden rullaluistelijoiden paikka liikenteessä on pyörätie, ei nykylain mukainen jalankulkuväylä. Peruskokeneella menijällä vauhti kasvaa helposti 20 kilometriin tunnissa ja kävelijöiden joukossa tuo on aika kohtalokasta menoa.
Rullaluistelijat pyöräteille
4
267
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tuo rullistelu niin vaarallista muille liikkujille ole kun se nopeus todella on n. 20 km/h.
Rullailen itse.
Mutta lenkkeilijänä olen huolissani maastopyöräilyn lisääntymisestä lenkkipoluilla. Kävin eilen 8 km lenkin ja n. 20 pyöräilijää sinkoili ohi tai vastaan. Ainakin joissain fillareissa oli vauhtia varmaan yli 50 ja ehkä enemmänkin. Nyky vaihteilla saa aikaan todella hyvät vauhdit ja nopeasti! Kun vaihdan polulla puolta, vilkaisen kyllä taakseni!
Liikunta on hyväksi, oli se väline mikä hyvänsä mutta täytyy olle tarkkana ettei satu mitään vakavaa kun fillareiden vauhdit vaan kasvaa!- Anonyymi
Kieltämättä pyöräilijöitä saa pelätä, kun hyvin monilla on aggressiivinen minä-minä-ajotyyli. Rullaluistelijoita en pidä niinkään vaarallisina, kun enemmän ollaan varuillaan kohdatessa. Toki muutama paksureisi saattaa pilata kaikkien maineen.
- Anonyymi
Itse rullaluistelen sekä maastopyöräilen että lenkkeilen. Ei siinä mitään ongelmia ole ollut. Maastopyörällä hidastan reilusti kun tulee koiran ulkoiluttaja vastaan. Joskus näkee kylläkin naisten jutturyhmän olevan ulkoilemassa. Siinä ollaan aika leveällä rintamalla. Ei probleemia, kyllä siitäkin mahtuu ohittamaan. Ei minulla mikään kiire ole. Rullaluistellessa on hyvä jos pyöräilijä soittaa kelloa kun lähestyy takaa, kyllä minä ohi päästän. Lenkkeillessä ei ole mitään ongelmaa, en tosin rymyä missään pusikossa vaan aika leveillä baanoilla.
Kyllä kaikille riittää tilaa. - Anonyymi
Sauvat mukaan ja tasatyöntöä muiden kulkijoiden kohdalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä218271Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3391601- 3771329
- 61275
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2711244- 661197
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331030Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241026Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.50982- 36958