Yritystä peliin!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006468592.html
Iltapulun yhdyssanatesti
18
77
Vastaukset
"Olet kielellisesti lahjakas! Sait 14/15 oikein IS:n yhdyssanatestissä."
Turunkeikka meni väärin, tosin mun mielestä se edelleen pitäis kirjoittaa erikseen. .juu, testi on väärässä, en Minä.- Anonyymi
No se on vähän kuin Espanjan-matka. Moni tuotakaan osaa laittaa viivalla.
Anonyymi kirjoitti:
No se on vähän kuin Espanjan-matka. Moni tuotakaan osaa laittaa viivalla.
Ai oliko se viivan kera.. Turun-keikka..
No jaa, ei mun bändi siellä esiinnykkään..- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Ai oliko se viivan kera.. Turun-keikka..
No jaa, ei mun bändi siellä esiinnykkään..En tiedä miten se oli siinä laitettu, ittelle ei tullut tuota sanaa.
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä miten se oli siinä laitettu, ittelle ei tullut tuota sanaa.
Ihan turhia viivoja.. Ei selvennä mitenkään asiaa, eihän noita sääntöjä kiusaksi ole tehty..
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Ihan turhia viivoja.. Ei selvennä mitenkään asiaa, eihän noita sääntöjä kiusaksi ole tehty..
No jos kirjoitat Espanjan matka, se voi tarkoittaa sen maan matkaa. Vaikka "Espanjan matka maailman huipulle". Sen maan matka. Merkitys muuttuu. Tuossa nyt voi asiayhteydestä päätellä mutta ei välttämättä aina voi. Sitten taas "tein viime kesänä Espanjan-matkan".
Anonyymi kirjoitti:
No jos kirjoitat Espanjan matka, se voi tarkoittaa sen maan matkaa. Vaikka "Espanjan matka maailman huipulle". Sen maan matka. Merkitys muuttuu. Tuossa nyt voi asiayhteydestä päätellä mutta ei välttämättä aina voi. Sitten taas "tein viime kesänä Espanjan-matkan".
Ok.
Aika helppo. Mulle taisi tulla taas ne kaikkein helpoimmat kysymykset? Näin käy usein. :)
"Olet kielinero! Sait 15/15 oikein IS:n yhdyssanatestissä."- Anonyymi
Ilman kuvakaappauksia ei tuloksia hyväksytä. :D
- Anonyymi
Sain 13 oikein, tein se jo päivällä.
Jokin meni pahasti pieleen, kolme toista kautta viisi toista =P (kolmetoista/viisitoista)
Odotin että olisi ollut enintään 2/15, viidenkymmenen prosentin mahdollisuus veikata oikein.- Anonyymi
Kahvinporo, vai Poronkahvi, omistaako siis Kahvi Poron vai omistaako Poro Kahvin?
Vai onko tuo Poron kahvi, ellei peräti Kahvin poro, mikä on noista oikein? - Anonyymi
"Olet kielinero! Sait 15/15 oikein IS:n yhdyssanatestissä."
Tämänhän tiesin. - Anonyymi
Jos mennään englanninkieleenkin, mikä on; temporalmanagementdevice?
- Anonyymi
Entä kolmivaihekilowattituntimittari verrattuna: kolmivaiheHÄIVEkilowattituntigeneraattori?
- Anonyymi
Pitäisi tarkistaa eräs uudesko sarja: Chernobyl, minkälainen jännitysjuttu tuo on.
Hauska komediaelokuva: Gold Dust, tässä on tanssiva mestaritappaja joka inhoaa jo niin paljon laulua musiikeissa että melkein jo kuolee jos kuulee vokalistia, sen sijaan hän ihannoi klassista musiikkia: https://www.imdb.com/title/tt5588938/ - Anonyymi
Olen aina ollut huono yhdys sanoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063270Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391650Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971503- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55862