Olen vasta aloittanut sukelluksen ja olen alkanut pohtimaan näitä elämän suuria kysymyksiä. (sarkasmia)
Mutta siis, korvahan periaatteessa vaurioituu hieman jo pienestäkin kivusta, mikä tulee, jos on paineentasausongelmia. Olen tässä pohdiskellut:
Kuinka syvälle ihmisen on mahdollista (,sallittua ja turvallista) maksimissaan sukeltaa niin, ettei korviin tai muuallekkaan tule vaurioita. (Oletetaan siis, ettei ole paineentasausongelmia ja kaikki on muutenkin hyvin ja normaalisti.)
Ja sitten myös se, että jos sukeltaa säännöllisesti, tottuuko korva jotenkin ajan kanssa/ennen pitkää kestämään paremmin painetta?
Kuinka suuren paineen korva kestää
Anonyymi
1
1536
Vastaukset
- Anonyymi
Täh?
No jos on paineentasausongelmia, niin kyllä se tavallisen uima-altaan pohja (4 m) rupeaa olemaan useimmille olemaan aika lailla jo äärirajoilla. Ei tärykalvo totu paineeseen eikä venytykseen. Kyllä se puhkeaa, kun paine-ero kasvaa riittävästi. Ei pidä sukeltaa, jos ei välikorvan paineentasaus syystä tai toisesta onnistu.
Jos taas paineentasausongelmia ei ole, ts. välikorvan paineentasaus onnistuu normaalisti, niin eivät korvat ole millään tapaa sukellussyvyyttä rajoittava tekijä.
Olikohan se kurssi ihan vielä lopussa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2993597Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell291996Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.441626- 841471
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.881208- 1431159
- 811064
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.951002Kannattaa ymmärtää se asia
että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.211846Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61777