Olen vasta aloittanut sukelluksen ja olen alkanut pohtimaan näitä elämän suuria kysymyksiä. (sarkasmia)
Mutta siis, korvahan periaatteessa vaurioituu hieman jo pienestäkin kivusta, mikä tulee, jos on paineentasausongelmia. Olen tässä pohdiskellut:
Kuinka syvälle ihmisen on mahdollista (,sallittua ja turvallista) maksimissaan sukeltaa niin, ettei korviin tai muuallekkaan tule vaurioita. (Oletetaan siis, ettei ole paineentasausongelmia ja kaikki on muutenkin hyvin ja normaalisti.)
Ja sitten myös se, että jos sukeltaa säännöllisesti, tottuuko korva jotenkin ajan kanssa/ennen pitkää kestämään paremmin painetta?
Kuinka suuren paineen korva kestää
Anonyymi
1
1383
Vastaukset
- Anonyymi
Täh?
No jos on paineentasausongelmia, niin kyllä se tavallisen uima-altaan pohja (4 m) rupeaa olemaan useimmille olemaan aika lailla jo äärirajoilla. Ei tärykalvo totu paineeseen eikä venytykseen. Kyllä se puhkeaa, kun paine-ero kasvaa riittävästi. Ei pidä sukeltaa, jos ei välikorvan paineentasaus syystä tai toisesta onnistu.
Jos taas paineentasausongelmia ei ole, ts. välikorvan paineentasaus onnistuu normaalisti, niin eivät korvat ole millään tapaa sukellussyvyyttä rajoittava tekijä.
Olikohan se kurssi ihan vielä lopussa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 656285
- 635669
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1294690- 613947
- 143845
- 323249
- 693041
- 592866
- 762657
- 471980