Seksuaalinen läheisyys ahdistaa

Anonyymi

Onko kokemuksia siitä, että suhde eteneekin liian nopeasti, vaikka ei haluaisi? Tai aiemmassa suhteessa tapahtuneet läheisyydet on jäänyt jollainlailla ahdistamaan?

Itselle kävi niin, että oli suhde alkuvaiheilla. Itse vielä aika kokemattomana annoin miehelle vähän liikaa ohjia ja lupaa esim. koskea minuun, siinä tilanteessa se tuntui ihan hyvältä, mutta suhteen jälkeen (joka ei lopulta kauhean kauan kestänyt monestakin syystä) kaduin paljon sitä mitä välillämme oli tapahtunut. Se jäi myös ahdistamaan. Tunnen itseni hieman hyväksikäytetyksi, vaikka se ei sitä todellakaan ollut, kun olen itse antanut luvan ja mies vielä varmisteli onko ok, ja niin kuin sanoin, asiat tuntui silloin suhteen aikana ihan hyvältä.
Mutta jälkikäteen ei.

Mietin, että miten siitä pääsee yli. Nyt jollainlailla vähän pelkään/ahdistun läheisyydestä miesten kanssa. Ja siis tosiaan puhun seksuaalisesta läheisyydestä ja fyysisestä kosketuksesta.

15

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitäisi se pää hoitaa kuntoon ennenkuin lähtee tekemään yhtään mitään

      • Anonyymi

        Koronan takia pitää nyt olla kaikkien selibaatissa muistakaa se


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koronan takia pitää nyt olla kaikkien selibaatissa muistakaa se

        paskapuhetta


    • Anonyymi

      Tuollaista naista ei kukaan halua. Kyllä pitää saada olla lähellä ja koskettaa toista, ei seksin takii vaan muuten pitää saada koskettaa koska se tekee läheiseksi.

    • Anonyymi

      Nykyään suhteet etenevät nopeasti läheisyys ja seksuaalisuus mielessä. Itse olen tosi hidas etenijä ja harvassa on olleet samantyyppiset miehet. Mulla on tullut heti täys stoppi sellaisten miesten suhteen jotka etenee nopeasti. Pari kertaa käynyt niin että kokeilu mielessä on kokeillut nopeampaa etenemistä ihan vaan uteliaisuuttani. Ja täytyy sanoa että mitään tyhjempää ja arvottomampaa ei mulle ole olemassa kuin nopea eteneminen läheisyys mielessä. Kun liian intiimiä tulee liian pian. Toisinaan hirvittää vieläkin että edes kokeilin moista. Mutta sai siitä ainakin sen oivalluksen että tulipa ainakin selvitettyä omat rajat ja sen kuinka tärkeää on kuunnella omaa vaistoa. Kunnioitan läheisyyttä ja seksuaalisen luottamuksen rakentumista. Jonakin päivänä löytyy joku, joka on samalla aaltopituudella kanssasi tuon läheisyyden suhteen. Silloin ei edes tule sellaista kiusallista tilannetta että toinen haluaa edetä nopeammin kun tuon läheisyyden etenemisen kanssa ollaan samalla aaltopituudella. Siinä vaiheessa viimeistään noista aiemmista kokemuksista toipuu kun huomaa että oma vaisto on sanonut oikein. Näin minulle kävi. Kiitos aloituksestasi. Kaikkea hyvää!

      • tuo kannattaa kertoa toiselle sitten, eikä vaan toppuutella toista


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        tuo kannattaa kertoa toiselle sitten, eikä vaan toppuutella toista

        Oikean tyypin kanssa mitään toppuuttelemisen tarvetta ei edes synny! Vaan läheisyys etenee luonnollisesti kunnioittaen yhteisymmärryksessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikean tyypin kanssa mitään toppuuttelemisen tarvetta ei edes synny! Vaan läheisyys etenee luonnollisesti kunnioittaen yhteisymmärryksessä.

        Kaikki menee päin peetä jos alat OLETTAMAAN asioita, etkä puhu suoraan.

        KUKAAN ei voi olla mikään sinun mielikuvitus "oikea tyyppi", ei kukaan ole ajatustenlukija, ei ihmiset tiedä mitä toinen ajattelee ja miksi toinen käyttäytyy tavalla X jos et sitä heille selvitä ja kerro. Sinun käytöksesi, tekemisesi, sanomisesi ja tekemättä jättämisesi kun vaikuttavat siihen toisenkin ihmisen tekemiseen/käytökseen/suhtautumiseen. Jokaisen pitää tehdä oma osansa, MUTTA se tekeminen tapahtuu vasta puhumisen jälkeen.

        Suunsa avaaminen kannattaa opetella jo tutustumisvaiheessa ja luoda mahdollisimman avoin keskusteluilmapiiri tai suhteessa tulee myöhemmin ihan älyttömiä ongelmia.


    • Anonyymi

      Komppaan. Itse ajattelen just noin.

    • Taaaai monista kohkaajista huolimatta, et vain tarvitse läheisyyttä "kosketusta" samalla tavalla mikä sekin on ihan a-okei:) Ei kaikki ole samalla tavalla veistettyjä..jos itse et halua fyysistä kontaktia ainakaan heti ei sinun siihen tarvitse itseäsi pakottaa.
      Tietenkin olisi hyvä jos kertoisit siitä toiselle pian..Itse elänyt sinkkuna sen verran pitkään että ajatus jostain miehestä läähättämässä korvaan tai puristelemassa on aika epämiellyttävä..

      • Anonyymi

        Niinpä, se pieni ero. Veikkaan, että suurin osa pitkäaikaisista sinkkumiehistä olisi taivaassa, jos joku nainen läähättäisi korvaan ja puristelisi. Tutkimusten mukaan naiset katuvat seksuaalisia toilailujaan, kun miehet katuvat sitä, että ovat jättäneet toilailut väliin (tilastollisesti!).

        Miehet eivät tajua naisen seksuaalisuutta ja turhautuvat ja jopa pitävät kiusantekona ja kiristyksenä naisten luontaista varautuneisuutta. Usein nainen on villi seurustelun alussa mutta kylmenee yleensä muutamassa vuodessa.

        Naiset eivät puolestaan tajua miehen seksuaalisuutta, johon kuuluu alituinen "läähättäminen ja puristeleminen". Itse asiassa seksi on suorastaan ainoa asia, jota mies naiseltaan haluaa.

        https://www.psychologytoday.com/us/blog/how-happiness/201212/why-the-passion-goes-out-relationships

        "And studies show that in long-term relationships, women are more likely than men to lose interest in sex, and to lose it sooner. Why? Because women’s idea of passionate sex depends far more centrally on novelty than does men’s."

        https://www.abc.net.au/life/what-happens-when-your-relationship-loses-the-sexual-spark/10929576

        "'For a lot of men, sex is a lot of the point of the relationship, and there are a lot who wouldn't stay in a relationship if they weren't sexually satisfied.'"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, se pieni ero. Veikkaan, että suurin osa pitkäaikaisista sinkkumiehistä olisi taivaassa, jos joku nainen läähättäisi korvaan ja puristelisi. Tutkimusten mukaan naiset katuvat seksuaalisia toilailujaan, kun miehet katuvat sitä, että ovat jättäneet toilailut väliin (tilastollisesti!).

        Miehet eivät tajua naisen seksuaalisuutta ja turhautuvat ja jopa pitävät kiusantekona ja kiristyksenä naisten luontaista varautuneisuutta. Usein nainen on villi seurustelun alussa mutta kylmenee yleensä muutamassa vuodessa.

        Naiset eivät puolestaan tajua miehen seksuaalisuutta, johon kuuluu alituinen "läähättäminen ja puristeleminen". Itse asiassa seksi on suorastaan ainoa asia, jota mies naiseltaan haluaa.

        https://www.psychologytoday.com/us/blog/how-happiness/201212/why-the-passion-goes-out-relationships

        "And studies show that in long-term relationships, women are more likely than men to lose interest in sex, and to lose it sooner. Why? Because women’s idea of passionate sex depends far more centrally on novelty than does men’s."

        https://www.abc.net.au/life/what-happens-when-your-relationship-loses-the-sexual-spark/10929576

        "'For a lot of men, sex is a lot of the point of the relationship, and there are a lot who wouldn't stay in a relationship if they weren't sexually satisfied.'"

        "läähättäminen ja puristeleminen"

        Mitä ihmettä tuolla nyt tarkoitetaan?

        Itse olen hyvin seksuaalinen 50 nainen. Koko aikuisiän ja vähän enemmänkin olen ollut parisuhteessa, lukuunottamatta 8kk eron jälkeen pitkästä liitosta. Vastapainoksi joskus ollut parikin suhdetta samaan aikaan. Sekstaillessa ei ole läähätetty korvaan. Puristeltu on, aina sopivasti ja oikeista paikoista. Olen oikein tyytyväinen. Tietystikään en halua sekstailla sellaisen miehen kanssa, jota en halua.

        Mutta hei ap; se on ohi, meni jo! Anna olla, let it be. Älä jää jauhamaan asiaa mielessäsi. Anna itsellesi armoa ja anteeksi virhearviostasi. Jos/kun ahdistut seksistä miesten kanssa, älä ryhdy siihen! Se on ihan okei. Voit myös sekstailla naisen kanssa, jos sellainen ei ahdista. Sekin on okei.

        Mies on suurinpiirtein vain yhtä asiaa varten; seksiä. Tunnen paljon samoin ajattelevia naisia. Arvatenkin emme hiisku asiasta, sillä emme halua tiettyä leimaa otsaamme. Olemme paljon monipuolisempia. Arvostamme miehessä laatua sekä tunneälyä, kutkuttavuutta. Sitä ei hirveästi ole miehessä, jolle kelpaisi ihan kuka nainen tahansa, jonka korvaan saisi läähättää, jota puristella. Tai toisin päin kuka tahansa nainen läähättämään korvaan ja puristelemaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "läähättäminen ja puristeleminen"

        Mitä ihmettä tuolla nyt tarkoitetaan?

        Itse olen hyvin seksuaalinen 50 nainen. Koko aikuisiän ja vähän enemmänkin olen ollut parisuhteessa, lukuunottamatta 8kk eron jälkeen pitkästä liitosta. Vastapainoksi joskus ollut parikin suhdetta samaan aikaan. Sekstaillessa ei ole läähätetty korvaan. Puristeltu on, aina sopivasti ja oikeista paikoista. Olen oikein tyytyväinen. Tietystikään en halua sekstailla sellaisen miehen kanssa, jota en halua.

        Mutta hei ap; se on ohi, meni jo! Anna olla, let it be. Älä jää jauhamaan asiaa mielessäsi. Anna itsellesi armoa ja anteeksi virhearviostasi. Jos/kun ahdistut seksistä miesten kanssa, älä ryhdy siihen! Se on ihan okei. Voit myös sekstailla naisen kanssa, jos sellainen ei ahdista. Sekin on okei.

        Mies on suurinpiirtein vain yhtä asiaa varten; seksiä. Tunnen paljon samoin ajattelevia naisia. Arvatenkin emme hiisku asiasta, sillä emme halua tiettyä leimaa otsaamme. Olemme paljon monipuolisempia. Arvostamme miehessä laatua sekä tunneälyä, kutkuttavuutta. Sitä ei hirveästi ole miehessä, jolle kelpaisi ihan kuka nainen tahansa, jonka korvaan saisi läähättää, jota puristella. Tai toisin päin kuka tahansa nainen läähättämään korvaan ja puristelemaan.

        "läähättäminen ja puristeleminen" on juurikin sitä itseään. Monet miehet ovat niin kiihkoisia että jo halaus heille tarkoittaa perseen puristelua stondiksen hinkkaamista reiteen ja muuta likistelyä. Vaikka oletkin kiimainen 50 nainen tulisi sinun tajuta että on olemassa nuorempia naisia jotka eivät ole "super kiimaisia" myöskään sille oikealle, ainakaan aluksi. Meitä on nääs moneen junaan.
        Jotenkin ärsyttää että aina kun joku(varsinkin nainen)kertoo että liika koskettelu ahdistaa varsinkin alussa ,joutuu toppuuttelemaan miestä palsta täyttyy super"kiimaisista" jotka piiloviestittävät että herkemmässä on jotain vikaa,ainahan seksin nyt kuuluu maistua.


    • Monesti henkinen paha olo seksin jälkeen johtuu siitä, että on tavalla tai toisella rikkonut omia rajojaan. Eli juuri kuten kirjoitit: "suhde eteneekin liian nopeasti, vaikka ei haluaisi"

      Ongelma lienee siinä, ettet muistanut huolehtia omista rajoistasi, vai mitä? Ajattelit vaan "Eipä tässä mitään, ihan ok, myöntyen seksiin". Vaikka olisi pitänyt sanoa "ei, en halua vielä. Suhteemme etenee liian nopeasti".

    • Anonyymi

      Annoit varatun Jiin panna perseeseen ja nyt kaduttaa kun suhde ei kestänytkään?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      63
      2431
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      182
      1781
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1486
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1323
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      165
      1268
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      81
      1108
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      959
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      770
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      740
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      54
      695
    Aihe