Ostin käytetyn tunturi forte sähköavusteisen pyörän.Olen ajanut pyörällä n, 300 km. Tänään avustin alkoi pätkimään. Menee kyllä päälle uudelleen. Oli tarkoitus tehdä pitkä lenkki, mutta en uskaltanut kun pelkäsin että avustinjärjestelmä lopettaa kokonaan toimintansa ja joutuisin polkemaan ilman avustinta. Siis avustimesta sammui valot kokonaan ja meni päälle kun painelin nappulasta. Mutta yhden kerran avustimen valot paloivat mutta avustin ei ollut silti päällä. Pyörä on kyllä kurainen, Auttaako pesu? Moottori etuveto 250w. Tänään märkä keli , satoi hieman vettä.
sähköavusteinen pyörä, avustin pätkii
13
7043
Vastaukset
- Anonyymi
Voi olla kontaktihäiriö tai vika akussa. Kuinka vanha akku?
- Anonyymi
Akku on muutaman vuoden vanha. Ei käytössä talvisin. Mitähän oireita simahtanut akku antaa. Kävin illalla vielä pienen lenkin 12km kaikki toimi niinkun pitikin.
- Anonyymi
Tavallisella ei tarvitsisi pelätä polkemista, se kun on ihan mukavaa ja kuntokin kohoaa.
- Anonyymi
heko heko, kyselin että mikähän vika pyörässäni voisi olla. Ja ei ole mukavaa jos olet ajanut 40 km ja pyörän avustin lakkaa toimimasta. Ajappa sitten takasin tuo 40 km ilman avustinta. Mulle ainakin liian raskasta. Kunto kyllä kasvaa vaikka avusinjuttu toimiikin.
- Anonyymi
Tavallisella ajossa ei ole mitään mukavaa, niin typerää kuin olla ja voi, pitäs lailla kieltää normaalit pyörät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavallisella ajossa ei ole mitään mukavaa, niin typerää kuin olla ja voi, pitäs lailla kieltää normaalit pyörät.
No onhan se aivan älytöntä kun mennään sähköllä ja samalla ollaan polkevinaan. Vähän sama kuin vaadittaisiin sähkömoottorisella veneellä kuljettajan tekevän soutuliikkeitä käsillään.
Sähköpyörä on syntynyt lain porsaanreikien seurauksena. Haluttiin sähköllä kulkeva laite mutta täytyy polkea että lainkirjain täyttyy. Perse hellänä sitten mennään kun ei tarvitse voimaa käyttää. Tavallisella pyörällä nostaa polkiessa samalla painoa takamukselta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavallisella ajossa ei ole mitään mukavaa, niin typerää kuin olla ja voi, pitäs lailla kieltää normaalit pyörät.
Kohta 5000 kilsan sähkökokemuksella sanoisin, että sen enempää sähköavusteisella kuin tavallisellakaan ajossa ei ole mitään järkeä.
Siis ajaa nyt sinne tänne , rähmät silmistä valuen vain jonkun kuntoilun vuoksi. Kyllä minäkin innostuin ihan h...tisti kun sain sähköavusteisen ajettavaksi. Kyllä silläkin voi pitää kuntoa yllä.
Eka kesä oli kuherruskuukautta, toinen jo "avioliiton" arkea ja kolmantena kesänä sitten alkoi epäilys jäytää. Onko tämä sittenkään se oikea?
Ei ole.
Ajat 20-30 kilsaa ja sen jälkeen kävelet kuin olis rautakanki perseessä. Umpihullua.
Fillari lähtee myyntiin ja jos ei mene kaupaksi niin sähköreleet laitetaan SER-romuun ja runko metallinkeräykseen. Näitä ei kannata itkeä. Fillaria en osta enää ikinä.
Hitaampaan ja lyhyempään ajoon hankin mopon ja pidemmille reissuille on uudenkarhea Mazda 6. Palaan takaisin metsäpoluille , lentopalloon ja kalastukseen - vaikka sitten mato-ongintaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta 5000 kilsan sähkökokemuksella sanoisin, että sen enempää sähköavusteisella kuin tavallisellakaan ajossa ei ole mitään järkeä.
Siis ajaa nyt sinne tänne , rähmät silmistä valuen vain jonkun kuntoilun vuoksi. Kyllä minäkin innostuin ihan h...tisti kun sain sähköavusteisen ajettavaksi. Kyllä silläkin voi pitää kuntoa yllä.
Eka kesä oli kuherruskuukautta, toinen jo "avioliiton" arkea ja kolmantena kesänä sitten alkoi epäilys jäytää. Onko tämä sittenkään se oikea?
Ei ole.
Ajat 20-30 kilsaa ja sen jälkeen kävelet kuin olis rautakanki perseessä. Umpihullua.
Fillari lähtee myyntiin ja jos ei mene kaupaksi niin sähköreleet laitetaan SER-romuun ja runko metallinkeräykseen. Näitä ei kannata itkeä. Fillaria en osta enää ikinä.
Hitaampaan ja lyhyempään ajoon hankin mopon ja pidemmille reissuille on uudenkarhea Mazda 6. Palaan takaisin metsäpoluille , lentopalloon ja kalastukseen - vaikka sitten mato-ongintaan.-Kannattaa käyttää ajolaseja niin valu rähmät silmistä.
-Mikä tahansa mitä tekee pakon vuoksi alkaa maistua puulta.
-Tavallisella pyörällä pyöräilijä keventää takamuksen painoa polkemalla, sähköpyörällä tämä jää pois josta seuraa tunne "kävelet kuin olis rautakanki perseessä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onhan se aivan älytöntä kun mennään sähköllä ja samalla ollaan polkevinaan. Vähän sama kuin vaadittaisiin sähkömoottorisella veneellä kuljettajan tekevän soutuliikkeitä käsillään.
Sähköpyörä on syntynyt lain porsaanreikien seurauksena. Haluttiin sähköllä kulkeva laite mutta täytyy polkea että lainkirjain täyttyy. Perse hellänä sitten mennään kun ei tarvitse voimaa käyttää. Tavallisella pyörällä nostaa polkiessa samalla painoa takamukselta.Se on sähköpyörä, ei siinä olla polkevinaan.
Sähköavusteinen ei kulje pelkällä sähköllä ilman käsikaasua ja vaatii polkemisen
ennen trollausta ja typeriä ajatuksia olisi hyvä perehtyä edes perusteisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sähköpyörä, ei siinä olla polkevinaan.
Sähköavusteinen ei kulje pelkällä sähköllä ilman käsikaasua ja vaatii polkemisen
ennen trollausta ja typeriä ajatuksia olisi hyvä perehtyä edes perusteisiin.Kyllä kyllä..mutta mitään järkeähän tuossa ei ole.
Niillä kuuluisi päästellä pelkällä käsikaasulla mutta lakiteknisistä syistä vaaditaan että niitä ollaan polkevinaan.
Sama kuin vaadittaisiin sähköautokuskeja päristelemään suullaan ja matkimaan moottorin ääntä ajaessaan. Umpihulluahan se olisi.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-Kannattaa käyttää ajolaseja niin valu rähmät silmistä.
-Mikä tahansa mitä tekee pakon vuoksi alkaa maistua puulta.
-Tavallisella pyörällä pyöräilijä keventää takamuksen painoa polkemalla, sähköpyörällä tämä jää pois josta seuraa tunne "kävelet kuin olis rautakanki perseessä.""Tavallisella pyörällä pyöräilijä keventää takamuksen painoa polkemalla"
Ai, ihanko totta? Älä nyt höpötä joutavia.
- Anonyymi
Kontaktihäiriöitä veikkaisin itsekin, luulisi että jokin vikakoodi ilmestyisi näytölle jos jotain muuta häiriötä. Voi olla että joku johto hinkkautunut metallia vasten tai liitos löystynyt jostain hieman. Akun ja akkutelineen väliset likaiset kontaktipinnat saattavat olla syypäitä myös, tarkista samalla että fillarin akkutelineen "kontaktipiikit" ovat kaikki kunnossa ettei vääntymistä tms.
Voi olla että itse akku on vioittunut esim. kolahtanut maahan ja juotokset sisällä irronneet tai löysällä. Kaipa senkin saa auki helposti tarkistusta varten, jos vikaa niin korjaus ammattilaisella. - Anonyymi
2 boschilaista ollut käytössä - molemmissa avustus katosi jo matkan alkuvaiheessa. Akun kontaktisormet ihan vihreät. Helppohan ne olisi hioa kiiltäviksi, mutta reissussa on yleensä vähemmän tarvekalua mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka953032GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431147- 831122
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja511015Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!31974- 67858
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53837
- 44822
- 71770