Kevään 2020 laihduttajat

Anonyymi

Aloituspaino 85,3 kiloa

max 1800 kaloria päivässä
liikuntaa 3-6 kertaa viikossa keskimäärin 5.

32

656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      minkä ikänen olet ja pituus.

    • Onko tän tarkoitus olla ryhmä vai sun oma ketju?

      Sen varalle, et on ryhmä, niin tuun mukaan. Mun tavoite on saada pois 4,5kg toukokuun loppuun mennessä, se tarkoittais -100g/vrk. Ajattelin et toukokuun loppu on hyvä välietappi, sit alkaa viimeistään ihan virallisesti kesä ja siihen on sen verran aikaa, et voi jonkun tavoitteen asettaa. Kesälle sit uus tavoite, riippuen miten seuraavat 1,5kk menee. Toi mun tavoitepudotus voi olla hankala saavuttaa, joten se on mun kunnianhimoinen tavoite, mutta oon oikeesti tosi tyytyväinen kolmeen kiloon. Ja siihen mun pitää pystyä, se on vajaa 500g/vko. Tuolla 3kg:n pudotuksella siirryn alemmalle, toivomalleni painon alkunumerolle. Suomeks sanottuna painon kymmenluku vaihtuisi. Toivottavasti sen alle ei jää painonpudotus, vaikka nyt jumii. Paino pysynyt viikon verran täsmälleen samana, kävi välillä alempana ja palasi takaisin jumittamaan.

      Äh, tiedän. Pitää olla kärsivällinen ja hitaasti tulee parempi lopputulos. Yhden kymmenluvun oon jo tullut alemmas, niin kyllä mä onnistun, meni siihen sit vähän tai paljon aikaa, niin en lopeta ennen ku oon tavoitteessa, joten mahdollisuus on vain onnistua.

      En haluu jakaa muita numerotietoja ku painon putoamisen tänne, niin kukaan ei pääse viisastelemaan liikaa. Mut että muut ymmärtää missä mennään, niin BMI:n mukaan en oo (enää) ylipainoinen, vaan laihdutan normaalipainon sisällä nyt, siks paino lähtee hitaasti. En silti tähtää anorektikoksi, tavoitepaino on myös normaalipainon rajojen sisällä. Mä ymmärrän, et ihmisille, joilla on merkittävä tai sairaalloinen ylipaino, mun puuhat voi tuntua turhalta, mutta ei BMI vaikuta siihen osaako tsempata itseään tai muita. Ja BMI:stä kaikkien pitää tietää, et se toimii keskivertoihmisellä, mut kaikki ei oo keskivertoja. Siksi siinä normaalipainossa on se parinkymmenen kilon variaatio.

      Oon päätynyt siihen, etten haluu jakaa kaikkee numeroainfoa kaikille arvosteltavaksi, joten siks ilmoitan painon niin, et tänään se on 0 ja sitä mukaa kun sitä tippuu, se on vaikka -100g tänään, yht -300g tms. Ja lopputavoite ois et se on sit sen -4,5kg toukokuun vikana päivänä. Niin et jos toukokuun lopussa karjun tääl hypenä, et painan -4,5kg ni ei se tarkota et tarvin 4,5kg painosen pallon jalkaan, et pysyn maan pinnalla, enkä lähde leijumaan tuulen mukana.

      Liikun joka päivä, reipas kävelylenkki väh. 5km, mut käytännössä liikun enemmän, esim. eilen 8km, tänään 10km, huomisellekin tulee ainakin 6km, todennäköisesti enemmän. Osan matkasta kävelen painojen kanssa, esim. jos kävely tulee kaupassakäyntimatkoista, kuten tänään, osan matkaa sitä tehostaa kannetut tavarat. Vapaa-ajan lenkeille otan välillä kahvakuulan painoksi reppuun, koska oon jo laihtunut niin liikkuminen kevyempänä kuluttaa vähemmän energiaa ja koitan "simuloida" ylipainoa takaisin lisäpainoilla (kuulemma suositeltavampaa kuin ranne- ja nilkkapainojen käyttö). Enimmäkseen kävelen, joskus juoksen intervallityyppisesti. En kauppakassien kanssa kylläkään. :D

      Kävelyn lisäksi teen kotijumppaa, oma pieni perustreeni n.15-20min keskittyy ylä- ja keskikroppaan. Pari perusliikettä käsille ja hartioille ja yläselän vahvistamiseen/pitämiseen ryhdissä, ja keskivartalolle venyttelyt päälle. Tarkoitus ei oo kasvattaa lihasmassaa (eikä se miinuskaloreilla onnistukaan), painotus on ryhdin/ergonomian ylläpitämisessä ja vartalon hallinnassa, ei muskelien kasvattamisessa.

      Oman perusjumpan päälle teen jonkun ohjatun jumpan netistä, eri päivinä eri aihealueita. Liikkeet on pääosin sellasia jotka sopii kaikille, eli teknisesti helppoja ja kevyitä, mutta teen ne nopeemmalla tahdilla ja vaikeammalla tarjolla olevalla tyylivaihtoehdolla, sen verran, että jossain tuntuu. Oman perusjumpan pyrin tekemään joka päivä, yleensä aamulla ekana kun herään, mutta ei niin ryppyotsaisesti, ettei välipäiviä vois olla. Siihen päälle tehoa ohjatusta nettijumpasta 3-7x vko 10-60min/kerta.

      Syön kasvispainotteisesti. Proteiinit syön pääosin joko vaaleesta lihasta tai (yleensä rasvaisesta) kalasta, mut käytän myös kasviproteiineja ja joskus naudan jauhelihaa rasvattomia/vähärasvaisia maitotuotteita. Viljoja syön puurona ja täysjyväleipänä, mutta riisit ja pastat oon jättänyt pois.

      Oon perusterve fyysisesti, mut päässä viiraa ja siihen on lääkitykset ja traumaterapia. Mitään esteitä liikunnalle tms ei oo. Kuntotason on nyt varmaan jo normaali, mutta toivottavasti matkalla kohti hyvää. Niin innokas urheilija en oo, että tavoittelisin erinomaista kuntoa, kunhan pysyis paikat suunnilleen kunnossa niin, etten elämäntavoillani lyhennä jäljelläolevaa elinaikaa tai tee siitä vaivalloista, kun kerran voin olla tekemättäkin.

      Jos tää ketju oli tarkoitettu yksityiseksi ap:n omaksi ketjuksi, niin sori, perustan oman ja päivitän kuulumisiani sit sinne.

      Miten sun laihdutus on muuten lähtenyt käyntiin? Aloituspostauksesta on vasta pari päivää, mut onko tapahtunut vielä mitään? Ootko pysynyt liikunta- ja ruokatavoitteissa?

    • Sun tavoitetta unohdin kysyä kans. Ootko asettanut painotavotetta, vai meetkö ruokavaliolla ja liikunnalla ja katsot mitä tapahtuu?

    • Anonyymi

      Mä aloitin kanssa n. 4 viikkoa sitten. Lähtöpaino 123. Asun espanjassa. Täällä ulkonaliikkumiskielto, joten liikuntaa en ole harrastanut. 3 kertaa oon sortunut juomaa viiniä ja sen myötä vetään sipsejä, karkkia ja pizzaa. Tänä aamuna paino hieman alle 115kg.

      Tavoitteena on päästä näin aluksi 80-90 kiloon. Mutta kyllä tää on hermoja vievää touhua, kun niin järkyttävän hidasta puuhaa.

      • Anonyymi

        kuinka hidasta oli lihominen 15 vuotta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuinka hidasta oli lihominen 15 vuotta

        No ei kyllä mennyt kuin kolmisen vuotta tuohon 30 kilon nousuun.


    • Anonyymi

      Terveisiä Espanjaan. Suomessa saa onneksi ulkoilla, pidetään turvavälejä ym, en tiedä mitä tekisin jos pitäis pysyä pelkästään sisällä. Otan osaa. Tai en tiedä miten sä sen koet, mutta ite kävelisin ympyrää kotona jos jäisin vangiks tänne, ja hajoisin.

      Kävin ostamassa hyppynarun varuiksi, jos Suomeen olis tullut kans ulkonaliikkumiskielto pk-seudulle, kun sellasta väläyteltiin, mut nyt näyttää, ettei tuu. Sit tajusin, et se hyppiminen tömisee ihan liikaa, kun mulla on alakerrassa naapuri, tää on luhtitalo. Mut parvekkeelle vois mennä "ulkoilemaan" hyppynarun kaa. Mut hyppiminen on varmaan liian rasittavaa nivelille, jos on vielä jäljellä runsaammin ylipainoa?

      Näkyykö sulla Yle Areena? Siellä on nyt jumppaohjelmia, 10 minuutin treenejä, joihin ei tarvi mitään välineitä ja sopii "kaikille". Kannattaa katsoa, esim. maanantaisin on tuolijumppa, joka tehdään kokonaan istuen, ja ne muidenkin päivien ohjelmat on suunniteltu niin, että on helppoja toteuttaa, suunniteltu taukojumpaksi etätöitä tekeville ja lisäämään liikkuvutta, ei oo mitään hikijumppia hyväkuntoisille suunniteltuina, mitään punnerruksia tai mitään sellasta. En niitä kaikkia oo nähnyt, mut ymmärsin, et ne olis suunniteltu niin, et vanhemmatkin ihmiset esim. voi turvallisesti toteuttaa, ja sit vaativuustasoa voi ite lisätä tai vähentää. Ne ei varmaan kaloreitakauheesti kuluta, käveleminen on siihen tehokasta, mutta kaikki liikuminen on terveydelle hyväksi, myös se 10minuutin ranteiden ja nilkkojen pyörittely ja käsien heiluttelu istuen.

      Tubesta löytyy tietysti myös ihan kaikkea ilmaiseks. Oon ite treenannuillut Tube-ohjauksessa, mut en oo itelle löytänyt vielä mitään suosikkikanavaa. Ja laihduttamisessakin kannattaa muistaa, ettei tuijota liikaa liian kauas, sinne viimeiseen tavoitepainoon, ettei lannistu kun sinne on vielä matkaa. Terveyden kannalta 5% pudotus on jo hyvä, 10% pudotus oikeesti terveydelle merkittävä. Niin että sulla menee oikeesti tosi hyvin ja oot saanut tuloksia, muista olla ylpee niistä. Siksi tälläset lyhytaikaiset ryhmät on hyviä. Ensin kevättavoitteet ja sitten kesätavoitteeet erikseen. Pysyy motivaatio yllä, kun saavuttaa välissä aina jotain konkreettista.

      Mulla on tullut paino nyt alas tipahtamalla, kun jumitti pitkään ja olin tosi turvonnut, maha ihan pallo. Yhteensä ed. viestistä -1,4kg. Eilisen olin koko päivän liikkeessä ja en ehtinyt syödä enkä juonutkaan kunnolla ja illalla vaan kaaduin sänkyyn, joten osa tulee varmaan huomiseen mennessä takaisin, kun saan nesteytettyä itseni normaalisti. Mutta osa varmasti aitoo pudotusta, joka tapahtunut oikeestaan viime viikolla, mut joka ei näkynyt turvotukselta. Nyt pitää muistaa tajuta, että näköjään mä kerään nestettä välillä reilusti, ni sit en ens kerralla stressaa turhaan, kun paino jumittaa sen takia. Tai näyttää jumitavan, mut se onkin vaan turvotusta. En jotenki tajunnut vaikka peilikuva näytti paljon pulleemmalta, aattelin et vaan katon vartaloo eri tavalla.

      Päivitän seuraavan kerran pudotusta sitten ku se on laskenut tosta -1,4 kg:sta, siihen varmaan menee jonkin aikaa, koska osa tosta on nyt sitä nestevajausta.

      Outoo, miten se tuntuu kuitenki niin hyvälle nähdä pienet numerot vaa'assa, vaik tietää, ettei ne oikeestaan oo totta.

      • Äh, tää kirjotus siis mun, unohdin kai kirjautuu sisään, kun näkyy nimenä anonyymi.


      • Anonyymi
        Fourteens kirjoitti:

        Äh, tää kirjotus siis mun, unohdin kai kirjautuu sisään, kun näkyy nimenä anonyymi.

        Jokainen poltettu kalori on eteenpäin. Ja jos pitää kiinni siitä, ettei syö yli kulutuksen, painokäyrä laskee pitkällä tähtäimellä.

        Tuo on hyvä vinkki katsoa netistä joitain kotitreeneja!


    • -400g viime postauksesta, yhteensä -1,8kg. Vielä 2,7kg jäljellä pudotettavaa, niin tää kevään tavoite on saavutettu.

    • Anonyymi

      Lauantaina oli paino 86 kiloa ja tänään 82, miten tämä mahdollista kun vessareissusakaan ei ole tygjentynyt? Voiko viime viikkojen painonpudotus urakka sitteb häipyä yhtäkkiä?!?!?!

      • Jos paino on viikkojen aikana tullut tasaisesti alaspäin, niin ei se katoa äkisti mihinkään oikeesti. Yhessä kilossa rasvaa on paljon kaloreita. Oon nähnyt monta eri väitettä siitä montako, monessa paikassa sanotaan 7 000 kcal, jossain 7 200 kcal, jossain 7 700 kcal ja jonkun oma mielipide oli 9 000 kcal. Ykskään väittämistä ei oo lähdekritiikin tarkastelua kestävästä lähteestä, joten niiden todenperäisyyteen ei voi uskoa, enkä oo ollut riittävän kiinnostunut, et olisin sellaista etsinyt. Mulle riittää pointti, että jotain tonne päin isolla todennäköisyydellä, eli PALJON. Et millään voi syödä hetkessä sellasta määrää ruokaa, jolla lihoisit monta kiloa rasvaa, jollei sulla oo syömishäiriö BED:tä. Normaalilla tai laihduttavalla ruokavaliolla et voi, etkä millään yhden kerran liikaa syömisellä. Yks kilon kehorasvaa on paljon enemmän kun yhden päivän kalorit, niin että edes tuplaamalla päivän ruokamäärän kerran tai pari et liho montaa kiloa, et voi. Lihot kyllä, mut et niin paljoa.

        Nestetasapaino voi heitellä, mitä enemmän on painoa niin sen useempia kiloja. Vaaka voi näyttää väärin, tarkista että se on tasaisella lattialla, esim kylppäreissä lattiassa on yleensä kallistukset ja kannattaa sormin kokeilla, etä lattia on oikeesti tasainen, eikä vaaka heilu ees yhdestä kulmasta muutamaa milliä, koska digitaaliset vaa'at on herkkiä. Pehmeellä alustalla ei tietenkään voi punnita ym.

        Jos on yksittäinen outo poikeama, niin rauhoitu ja odota viikko, kyllä se selvii mikä se oli. Tai jos ei syy, niin se oliko jotain oikeeta vaan ei.

        Jos oot nainen, hormonit voi kerätä kehoon nesteitä runsaastikin ja paino vaihtelee hormonien mukaan. Ei rasvan määrä, kun nesteiden. Siks laihduttaessa ei voiihan joka lukemaa uskoa, pidemmällä aikavälillä vasta näkyy tulos.

        Menikö sulla viestissä lukemat väärin päin, kun näyttää että paino ois pudonnut useemman kilon nopeesti, mutta olit huolissaan niiden takasin tulemisesta?


      • Anonyymi
        Fourteens kirjoitti:

        Jos paino on viikkojen aikana tullut tasaisesti alaspäin, niin ei se katoa äkisti mihinkään oikeesti. Yhessä kilossa rasvaa on paljon kaloreita. Oon nähnyt monta eri väitettä siitä montako, monessa paikassa sanotaan 7 000 kcal, jossain 7 200 kcal, jossain 7 700 kcal ja jonkun oma mielipide oli 9 000 kcal. Ykskään väittämistä ei oo lähdekritiikin tarkastelua kestävästä lähteestä, joten niiden todenperäisyyteen ei voi uskoa, enkä oo ollut riittävän kiinnostunut, et olisin sellaista etsinyt. Mulle riittää pointti, että jotain tonne päin isolla todennäköisyydellä, eli PALJON. Et millään voi syödä hetkessä sellasta määrää ruokaa, jolla lihoisit monta kiloa rasvaa, jollei sulla oo syömishäiriö BED:tä. Normaalilla tai laihduttavalla ruokavaliolla et voi, etkä millään yhden kerran liikaa syömisellä. Yks kilon kehorasvaa on paljon enemmän kun yhden päivän kalorit, niin että edes tuplaamalla päivän ruokamäärän kerran tai pari et liho montaa kiloa, et voi. Lihot kyllä, mut et niin paljoa.

        Nestetasapaino voi heitellä, mitä enemmän on painoa niin sen useempia kiloja. Vaaka voi näyttää väärin, tarkista että se on tasaisella lattialla, esim kylppäreissä lattiassa on yleensä kallistukset ja kannattaa sormin kokeilla, etä lattia on oikeesti tasainen, eikä vaaka heilu ees yhdestä kulmasta muutamaa milliä, koska digitaaliset vaa'at on herkkiä. Pehmeellä alustalla ei tietenkään voi punnita ym.

        Jos on yksittäinen outo poikeama, niin rauhoitu ja odota viikko, kyllä se selvii mikä se oli. Tai jos ei syy, niin se oliko jotain oikeeta vaan ei.

        Jos oot nainen, hormonit voi kerätä kehoon nesteitä runsaastikin ja paino vaihtelee hormonien mukaan. Ei rasvan määrä, kun nesteiden. Siks laihduttaessa ei voiihan joka lukemaa uskoa, pidemmällä aikavälillä vasta näkyy tulos.

        Menikö sulla viestissä lukemat väärin päin, kun näyttää että paino ois pudonnut useemman kilon nopeesti, mutta olit huolissaan niiden takasin tulemisesta?

        Olen nainen, ja siis oli pitkään jossain 85 , sitten hujahtikin ilman suurempaa muutosta alaspäin, tosiaan kuukautishommat voisi olla syynä jos oli joku nesteen poistuminen sitten kuitenki käynnissä kun lauantaina kävin vaa alla, nythän turvottaa taas, et keho hakee nyt jotain omaa tasapainoa selkeästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nainen, ja siis oli pitkään jossain 85 , sitten hujahtikin ilman suurempaa muutosta alaspäin, tosiaan kuukautishommat voisi olla syynä jos oli joku nesteen poistuminen sitten kuitenki käynnissä kun lauantaina kävin vaa alla, nythän turvottaa taas, et keho hakee nyt jotain omaa tasapainoa selkeästi.

        Nyt paino 84,5 kiloa ja syönyt samanlailla kuin edellisellä viikolla. Vaaka saa hullux


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt paino 84,5 kiloa ja syönyt samanlailla kuin edellisellä viikolla. Vaaka saa hullux

        Ei munkaan painonlasku oo noudattanu mitään logiikkaa. Kun aloitin, niin laskin varovasti pienimmän vaihtoehdon mukaan kalorit, jotka oikeesti päivässä kulutan, perustuen pituuteen, painoon ja päivän yleiseen aktiivisuusasteeseen eli kaikkeen arkiliikkumiseen. Sen lisäks lasken liikunnassa kuluneet kalorit, ja koska nitä ei voi oikeesti varmaksi tietää, kun esim. lihasmassan määrä kehossa vaikuttaa huomattavasti kaikkeen kulutukseen sekä likkuessa että vaan maatessa, niin laskin nekin varovasti pienimmän vaihtoehdon mukaan. Eli en lähtenyt oletuksesta, et kun on sukupuolta x, niin kuluttaa pvässä määrän x kaloreita, koska se on keskiarvo, johon on päädytty isosta ihmismassasta, joista osa tarvii selkeesti enemmän ja osa vähemän energiaa, jotta paino pysyy samana. Sen mukaan laskin syömiset, niin että jää selkeet miinuskalorit.

        Ekat 23 pvää lähti 6,5kg, seuraavat 25 pvää 3,9kg, seuraavat 24 pvää enää 1,1kg ja sit mä suutuin ja kiristin ruokamääriä ja lisäsin liikuntaa ja ilmotin nimeni tänne. Se oli viime vkon ke-illalla eli viime to oli eka päivä tätä haastetta.

        Tulokset sen jälkeen:
        pvä 1: -1kg
        pvä 2: -400g
        pvä 3: -200g
        pvä 4: -200g
        pvä 5: -700g
        pvä 6: -300g

        Tänään on toi päivä kuus.

        Oon painon lisäks mitannut koko ajan vyötärön, lantion ja reiden ympärystä ja niissä näkyi tulosta sillonkin kun vaa'assa juuri ei. Nyt se näkyy vaa'assa.
        Ruuansulatusjärjestelmä ja energiankulutus on ilmeisen monimutkaisia, se ei toimi niin, että jos tänään kalorivaje on sen verran, että sillä periaatteessa lähtee joku tietty grammamäärä, niin et se sit näkyis sen päivän jälkeen sinä grammamääränä oikeesti vaa'assa.

        Asetin kevään tavoitteeks väh. 3kg mut miel. 4,5kg toukokuun loppuun mennessä, mut nyt se näyttäiskin tippuvan jo tän kuun loppuun mennessä. Yhdyn ajatukseen, et ei tässä mitään logiikkaa oo, ei sellasta joka olis riittävän yksinkertainen itse pääteltäväksi, mutta kun tarpeeks pitkään syö vähemmän kun kuluttaa, niin kyllä se paino jossain vaiheessa lähtee. Täytyy vaan olla sinnikäs, ja sit myös muistaa pidemmällä aikavälillä, et mitä vähemmän painaa, sen vähemmän perusaineenvaihdunta vie ja sen vähemmän kuluu kaloreita liikkuessa, kun ei tarvi kannatella niin isoa painoa. Mut toisaalta liikunta nopeuttaa aineenvaihduntaa ja lihasmassa lisää kulutusta, jos sitä onnnistuu kasvattamaan, niin et koska oikeen kulutuksen laskeminen on mahdotonta, niin pitää vaan katsoo miten menee ja sit säätää jos tarvii. Lähtee sitten millon lähtee, niin lähtee se, jollei lopeta, ennen ku on saavuttanut sen mitä hakee.


    • Anonyymi

      Kyllä se paino voi mennä kerralla paljonkin alaspäin. Kun rasvaa palaa, ne "sivutuotteethan" poistuu virtsan mukana eikä suinkaan kakkosella käydessä.

      Tuohan se monesti kompastuskivi on, että sorrutaan mättämään ruokaa ku paino jumittelee monta viikkoa. Todellisuudessa rasvaa on palanut joka päivä ja nesteet jumittaa. Sitten ku nesteet lähtevät jälleen liikkeelle niin paino hujahtaakin viikossa alas sen 5 kiloa kerralla kun on ensin 5 viikkoa jumitettu.

      Tietenkin mittanauhalla sen rasvan palamisen olisi saattanut huomata jumitusvaiheessakin.

    • Päivitän kuulumisia tännekin. Yritän pitää tätä ketjua aktiivisena. Olis kiva kuulla muiden tänne kirjottaneiden kuulumisia myös.

      Eli mun tavoite oli -4,5kg toukokuun loppuun mennessä (vähintään-3kg) ja tänään tulos on tuo -3kg. Näillä näkymin isompi tavoite ehtii täyttyy hyvin ennen kuun loppua.

      Haasteita ehti tulla taas matkalla, viime päivitysessä tulos oli jo -2,8kg, mut olin sillon liian vähällä energialla, josta tuloksena huimaus aina ylösnoustessa. (Mul on taipumus liian alhaiseen verenpaineeseen. Nyt ku oon laihtunut, se on varmaan taas laskenut verensokeritasot ei varmaan pysyneet riittävinä.) Mun ois ollut tosi helppo vaan jatkaa pudotttamista siitä, mut otin viikon verran taukoa aktiivisesta laihduttamisesta. Laskin liikuntamäärää, käytännössä kävelen päivässä yleensä 8,5-13km, ni laskin 5 kilometriin ja pidin välipäivänkin ja en tehnyt omaa treeniä painoilla. Samoin söin mitä teki mieli, millon teki mieli. Mulla se ei johda ylensyömiseen, max kalorit on n.1 600kcal, kun syön vapaasti.

      Tai no, jos oisin silleen päättänyt mitä haluun syödä ja millon, niin en ois syönyt varmaan ollenkaan, mut ku tarkoitus oli palauttaa kehoa liian kovasta tahdista, ni en antanut sen olla vaihtoehto. Painoa "tuli takaisin" 1,6kg, mut käytännössä se lähti nyt saman tien pois muutamassa päivässä kun laskin kalorimääriä taas alemmas, koska eihän se rasvakudosta ollut. Tällä kertaa en laskenut kalorirajaa yhtä alas ku viimeksi, se oli vähän ylilyönti, koska painon jumittaminen johtui sillon todennäköisesti nesteistä eikä mistään oikeesta, joten nyt syön 300kcal pvässä enemmän ku tiukempien sääntöjen aikaan ja painoa lähtee samaan tahtiin. Tosin nää on nyt ne "takas tulleet" jotka lähtee, eli käytännössä se paino on varmaan vaan sitä et ruuansulatuskanavassa on vähemmän ruokaa ku silloin ku söin välillä enemmän tms.

      Nyt pudotus on ollut vähintään 200g/vrk, mut se varmaan hidastuu kun kyse alkaa olla oikeesta rasvan polttamisesta taas. N. 100g/vrk pitäis lähteä silloinkin, mut mä seuraan miten tää sujuu.

      Siinä mun kuulumiset, tulos tänään -3kg kolmen viikon jälkeen, jäljellä 1,5kg vielä täs kevättavoitteessa. Mitä ketjun aloittajalle kuuluu, entäs Espanjaan? Kertokaa miten sujuu ja onko ollut ongelmia suuntaan tai toiseen? Uusiakin saa ilmoittautuu "ryhmään", kukaan muu ei tunnu olevan nyt aktiivinen ku vaan mä. Olis jees jos joku muukin päivittäis useemmin, vaik kerran viikossa tms.

      • Anonyymi

        "olin sillon liian vähällä energialla, josta tuloksena huimaus aina ylösnoustessa"

        Huimaus ylösnoustessa _ei_ indikoi energiavajetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "olin sillon liian vähällä energialla, josta tuloksena huimaus aina ylösnoustessa"

        Huimaus ylösnoustessa _ei_ indikoi energiavajetta.

        Hyvä. Sitten mä voin turvallisesti lopettaa syömisen melkein kokonaan uudelleen, eikä siitä tuu mitään oireita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "olin sillon liian vähällä energialla, josta tuloksena huimaus aina ylösnoustessa"

        Huimaus ylösnoustessa _ei_ indikoi energiavajetta.

        Mietin vielä, et jos energiavaje, verenpaine ja verensokerit ei korreloi pyörtymisen, huimauksen ja heikotuksen kanssa, miksi ne kaikki on oireita laihuushäiriössä?

        Samoin haluisin tietää, et jos ne ei korreloi, miksi mulla oireet alkoi muutama päivä tiukennettujen sääntöjen jälkeen, jatkui pahentuvina koko loppu ajan kun söin niiden mukaan, ja katos toisena päivänä, jolloin aloin syödä ja levätä enemmän?


      • Anonyymi
        Fourteens kirjoitti:

        Mietin vielä, et jos energiavaje, verenpaine ja verensokerit ei korreloi pyörtymisen, huimauksen ja heikotuksen kanssa, miksi ne kaikki on oireita laihuushäiriössä?

        Samoin haluisin tietää, et jos ne ei korreloi, miksi mulla oireet alkoi muutama päivä tiukennettujen sääntöjen jälkeen, jatkui pahentuvina koko loppu ajan kun söin niiden mukaan, ja katos toisena päivänä, jolloin aloin syödä ja levätä enemmän?

        Kyllä täällä ainakin lähti taju melkein pois ja verenpaineet yms alkoi sekoilemaan kun pidin sellaisia kolmen päivän ei mitään oikein kalori päiviä ja välttelin sokerihommia. Lopulta viisastuin ja aloin syömään ihan normaalisti ilman sekoilua. Tosin olen saanu nyt 10kg tänä vuonna koska nähtävästi toi mun liian tiukka itsekontrolli sai aikaan psyykkeesseen jonkin jäljen ja olen sitten repsahtanut aivan helvettettin pahasti. Et kesä menee tätä 10kg plus 10 kiloa pudotellessa. Jee jee.mut ei se mitään, vaatii vain ja hermoja , vuoden lopussa tää sekoilu mahdollisesti ohi !


    • Anonyymi

      Minä tuun kans mukaan!

      Paino on ollut alimmillaan aika tasan 45kg vuonna 2015. Sen jälkeen tullut MUUTAMA ylimääräinen kilo tässä viiden vuoden aikana - korkeimmillaan paino on ollut 69,8kg viime joulun aikoihin (oon n. 161cm pitkä). Parin viime vuoden aikana olen ollut aallonpohjassa vaikean masennuksen kanssa enkä ole liikkunut yhtään, siis YHTÄÄN, ja vain syönyt ja syönyt. Mulla on kompleksinen suhde ruokaan, sillä käytän sitä masennuksen ja ahdistuksen tilkitsemiseen - eli tähän tapaan: ahdistaa -> syön -> lihon -> lihominen ahdistaa -> syön. Kun siihen vielä yhdistetään se, että vihaan liikuntaa sen kaikissa muodoissa, ei ihmekään että paino on tullut ylöspäin.

      Pääsiäisenä sain vihdoin tarpeekseni ja päätin, että jotain pitää tapahtua. Siitä lähtien oon ollut pätkädieetillä, jossa syön joka toinen päivä 500kcal tai alle, ja joka toinen päivä voi syödä normaalisti (kunhan nyt ei ihan 5000kcal:ia mätä naamaansa, mikä tietysti tekisi paaston vaikutukset tyhjiksi). Pätkäpaasto on tuttua huttua vuosien takaa, ja se toimi silloin, joten toivon, että se toimisi nytkin. Ongelma muotoutuu sitten lähinnä siitä, että miten pitää ne kilot poissa... mutta se on sen ajan murhe, toistaiseksi keskityn siihen, että ne kilot ylipäätään tippuisivat. Ei nyt ehkä 45 kiloon, mutta vaikka 50kg olisi ihan hyvä.

      Salille en halua mennä (eikä se nyt olisi tietysti mahdollistakaan koronan takia); sen sijaan kävelen, hölkkään (tosin en pitkiä matkoja kerrallaan, ainakaan vielä) ja pyöräilen. Se on ollut jo ihan hyvä muutos täydelliseen liikkumattomuuteen. Kuukaudessa on tippunut noin neljä kiloa, mikä on tietysti jonkin sortin pudotus sekin, mutta voisi olla enemmänkin.

      Motivaatio-ohjelmana toimii Hengenvaarallisesti lihava, jota olen katsonut viimeisen kuukauden aikana varmaankin koko vuoden tarpeiksi.

      • Anonyymi

        Noniin, rennosti mennään painoa pudottaessa. Hengenvaarallisesti lihava on itsellä myös tsemppari. Juuri tuossa möhömahaani kärsiessä ja tuskastuessani, tajusin, siinä ohjelmassa kamppaillaan vuosikin saman asian kanssa, ja lopulta, jotain loksahtaa kohdilleen ja tavoitteet alkaa täyttymään.
        Eikä ole kyse itsellä 200kg ylipainosta, vaan 20kg, eli täytyy antaa itselle armoa!


    • Anonyymi

      Vaaka näytti eilen 90kiloa.
      Tänään päivä lähti käyntiin vesilasilla, sen jälkeen kävelyllä ja pienellä pyöräilyllä. Olo tuntui keveämmältä. Nousin vaa alle niin oho, patterit loppunut, en aio vaihtaa uusia. Eli nyt menen liikunnan ja oman kehon tutemuksien sekä ravinto oppien mukaan jota kerännyt, katson mihin sillä pääsee.

      En aio suunnitella, kompastun aina, joten jännittävä kesä tän suhteen nyt luvassa, tavoite olisi viimein se n. 70-72 kg pysyvästi, olen 175cm pitkä. Ennen joulua painoa oli jo 74kg mutta jotain tapahtui ja syntyi sokerikierre.

    • Anonyymi

      Täällä aloituspaino 87 kg (muutama kk sitten 82 kg, mutta olen treenannut ihan hulluna ja saanut ilmeisesti lihasta —> muutama paita istuu nyt jopa paremmin kuin muutama kk sitten). Pituus 171 cm.

      Haluaisin tiputtaa painon 68-72 kg välille, niin olisin normaalipainoinen. 2016-2019 välillä 68 kilosta tähän missä nyt olen kun opiskelin niin hemmetin kireällä aikataululla ja kävin töissä jne, lapsiakin löytyy, joten ei voinut enää liikkua ihan milloin huvitti (vaikka lastenkin kanssa liikutaan porukassa).

      Nyt on oikeasti tehtävä muutos, tiedän että olen hyvässä kunnossa fyysisesti tämän painoiseksi naiseksi (pystyn juosta pitkään, vetämään tosi raskaita tunnin treenejä, heittämään kärrynpyörää useita nopeasti peräkkäin eli kehonhallintakin kunnossa kaikesta huolimatta). Olo vaan tuntuu tukkoiselta. Olin paljon energisempi, kun olin laihempi. PMS sotkee jonkun verran syömisiäni ja mietin, että pitää keksiä joku hyvä herkukorvike kun PMS iskee, se nimittäin kestää minulla n. viikon ja silloin aina voisin elää roskaruoalla ja suklaalla ja limsalla.

      Motivaatiota pitäisi lisätä. Tänään on ollut taas onnistunut päivä ruokailujen suhteen, pitää vaan olla kärsivällinen ja jatkaa samaa rataa. Tiedän että voin onnistua viikon, parikin mutta PMS on usein katkaissut diettini. Pitää oikein psyykata itseään, että tästä kuukaudesta ei tulisi pettymystä.

      • Anonyymi

        Mun aloituspaino 99,5kg.Kaivelin vanhat painonvartijoiden ohjeet ja starttasin.Eka viikolla putos 1,3kg.Nyt aamulla vaaka näytti 97,3,eli yhteensä 2.2kg kahessa viikossa.Syön 5 krt pvssä,pieniä aterioita.Ei paljoa tarvi kaupassa käydä,siellä on liikaa houkutuksia tarjolla!Ruokavaliooni kuuluu kaurapuuro,tai tuorepuuro,marjoja,munia keitettynä,keittokinkku,hedelmiä,tavallista kotituokaa,raejuustoa,kasviksia,ja vettä ainakin 2l.päivässä!Liikun puolesta tunnista tuntiin,jokun kerran viikossa,3-4 kertaa,ja teen liikkeitä ja kahvakuulaa kotona.Näillä mennään.En ole puhunut kenellekkään että pudotan painoa!Mulla on kaikki läski vatsalla.Mutta jo tuo parikin kiloa tuntuu ,jaksaa paremmin kävellä,ja nukutta hyvin!Jatkan pikkuhiljaa,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun aloituspaino 99,5kg.Kaivelin vanhat painonvartijoiden ohjeet ja starttasin.Eka viikolla putos 1,3kg.Nyt aamulla vaaka näytti 97,3,eli yhteensä 2.2kg kahessa viikossa.Syön 5 krt pvssä,pieniä aterioita.Ei paljoa tarvi kaupassa käydä,siellä on liikaa houkutuksia tarjolla!Ruokavaliooni kuuluu kaurapuuro,tai tuorepuuro,marjoja,munia keitettynä,keittokinkku,hedelmiä,tavallista kotituokaa,raejuustoa,kasviksia,ja vettä ainakin 2l.päivässä!Liikun puolesta tunnista tuntiin,jokun kerran viikossa,3-4 kertaa,ja teen liikkeitä ja kahvakuulaa kotona.Näillä mennään.En ole puhunut kenellekkään että pudotan painoa!Mulla on kaikki läski vatsalla.Mutta jo tuo parikin kiloa tuntuu ,jaksaa paremmin kävellä,ja nukutta hyvin!Jatkan pikkuhiljaa,,,

        Jatkan vielä edelliseen...tarkoitus pudottaa sen verran kuin hyvältä tuntuu..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun aloituspaino 99,5kg.Kaivelin vanhat painonvartijoiden ohjeet ja starttasin.Eka viikolla putos 1,3kg.Nyt aamulla vaaka näytti 97,3,eli yhteensä 2.2kg kahessa viikossa.Syön 5 krt pvssä,pieniä aterioita.Ei paljoa tarvi kaupassa käydä,siellä on liikaa houkutuksia tarjolla!Ruokavaliooni kuuluu kaurapuuro,tai tuorepuuro,marjoja,munia keitettynä,keittokinkku,hedelmiä,tavallista kotituokaa,raejuustoa,kasviksia,ja vettä ainakin 2l.päivässä!Liikun puolesta tunnista tuntiin,jokun kerran viikossa,3-4 kertaa,ja teen liikkeitä ja kahvakuulaa kotona.Näillä mennään.En ole puhunut kenellekkään että pudotan painoa!Mulla on kaikki läski vatsalla.Mutta jo tuo parikin kiloa tuntuu ,jaksaa paremmin kävellä,ja nukutta hyvin!Jatkan pikkuhiljaa,,,

        Päivitystä...hyvin on lähtenyt paino putoamaan,on jo paljon kevyempi olo kun käy kävelyllä,jaksaa kävellä ylämäetkin puuskuttamatta ja pysähtymättä!Ruokailut menee omalla painollaan jo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päivitystä...hyvin on lähtenyt paino putoamaan,on jo paljon kevyempi olo kun käy kävelyllä,jaksaa kävellä ylämäetkin puuskuttamatta ja pysähtymättä!Ruokailut menee omalla painollaan jo.

        Wow! Hienoo!

        Tää ryhmä loppuu nyt toukokuun lopussa, joten tuu säkin jatkamaan kesäryhmän puolelle.


    • Anonyymi

      Moikka. En huomannut katsoa millä aikavälillä tavoitteesi oli tuo 4.5 kg. Minä lopetin puuro syönnin jota söin melkein päivittäin. Veteen keitetty kaurapuuro. Paino tippui 2 viikossa 2kg.muuten söin ihan tavallisesti. Nyt päätin pudottaa 3kg viikossa ja onnistuin. 4 keitettyä kananmunaa päivässä. Rasvatonta piimää ja Vichyä pahimpaan nälkään. Liikunta ollut aika minimissä. Tämä siis tälläinen pikadietti. Niin meni myös maitokahvia ilman sokeria monta kuppia päivässä. Olen tyytyväinen ja tästä hyvä jatkaa

      • Kuuden viikon aikana oli toi -4,5kg. Helmikuusta yhteensä -15kg, sillon alotin.


    • Tänään paino -4,6kg, eli sata grammaa lähtenyt enemmän ku oli tavoite toukokuun loppuun. Samalla katoon tästä ryhmästä, mutta kesäryhmä on jo perustettu, eli siirtyilkää ihmiset sinne sitä tahtia kun haluutte.

      Mä pidän varmaan huomenna vapaan syömisen päivän, mut ku muuten aattelin olla laidutuksesta tauolla loppuviikon, ni en usko et oon niin pitkään. Lämpimillä säillä ei tee kuitenkaan mieli syödä mitään ennen iltaa, niin kesällä painon pudottaminen on helppoa. Vaikeempaa on sit sada aikaiseks sellasia asioita kuten lämpimän ruuan syöminen ym. joita tapoja pitäis kuitenki pitää yllä.

      Nähdään kesäryhmän puolella viimeistään ens kuussa, toivottavasti mahd. moni jatkaa siellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe