Uudenmaan rajat? Ei ole todellista. Nyt vastuutetaan vaan ihmisiä, että älkää yskikö kaupassa. Onko tässä kohtaa päätöspuolelta lähtenyt äly!?!
Meinaako ne tosiaan avata
96
61
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi sun mielestä ei Uudenmaan ja muunmaan rajaa saisi kaikki vapaasti ylittää?
- Anonyymi
Tauti kyllä leviää. Se on varmaa. Seuratkaa.
- Anonyymi
Kiinassakin on lähtemässä uusi epidemia kohta kun ulkomailta tulee tartuntoja. Ei kannata pahimmiltä alueilta laskea väkeä paikkoihin joissa tartuntoja on vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinassakin on lähtemässä uusi epidemia kohta kun ulkomailta tulee tartuntoja. Ei kannata pahimmiltä alueilta laskea väkeä paikkoihin joissa tartuntoja on vähemmän.
Nyt pitäisi muiden sairaanhoitopiirien kommentoida ja vastustaa. Niillä on painava sana asiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tauti kyllä leviää. Se on varmaa. Seuratkaa.
Sanna Marin olisi sitä mieltä, ettei taudin leviämistä olekaan tarkoitus estää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanna Marin olisi sitä mieltä, ettei taudin leviämistä olekaan tarkoitus estää.
Eivät välitä enää!
- Anonyymi
Joo, epidemia ei ole vielä edes huipussaan, vasta kiihdyttelee tässä niin ihmiset on höllentämässä jo turvatoimia. Eivät nähtävästi kaupoissakaan enää noudata niitä.
- Anonyymi
Väki on jo unohtanut ohjeet sekä turtunut tähän -> välinpitämättömyys.
- Anonyymi
Jos ihmiset käyttäytyy vastuullisesti ei rajan avaaminen ole vaarallista.
Mutta pidetään etäusyydet ensiviukollakin!!!!- Anonyymi
Sehän se kun osa on jo luopunut niistä turvatoimista.
- Anonyymi
Sepä se kun ihmiseen ei voi luottaa! Se näkyy tuolla jo.
- Anonyymi
Juu kyllä tauti leviää nyt, annetaan vaan viruksen vapaasti päästä leviämään.
Vihreät ovat huolissaan jos virus ei pääse vaikuttaa luonnon saastuttajiin. Pakolaisten on päästävä nopeesti jättämään turvapaikka hakemuksensa, että ehtivät Suomen valtion kustantamalle kesälomalleen kotimaihinsa käymään. Se on kansainvälisten ihmisoikeus lakien vastaista estää käyttämäsät sen suomia eduisuuksia hyväkseen, Ohisalo. - Anonyymi
Toivottavasti avataan. Sori.
Pitäis nimittäin käydä tsekkaamassa lännessä seuraavana viikonloppuna onko mun omaisuus kunnossa. En aio jäädä sinne. Otan asian vakavasti ja olin juuri neljä päivää sisällä yksin. Tänään oli pakko käydä kaupassa. Siellä oli muuten vanhuksia vaikka kello oli klo 17. Omalla työpaikkallakin olen huomannut, että jotkut vanhukset eivät välitä rajoituksista. Saati nuoriso. Tai niistä ei kauheesti ole täältä pk-seudulta näköhavaintoja koska en liiku sellaisissa paikoissa. Mutta pääsihän esim. Satakunnan ja parin muun paikan "sankarit" uutisiinkin. Puhumattakaan niistä Uudenmaan rajalle "läpällä" ajelijoista.
-pt-- Anonyymi
No tuonhan voi nyt suorittaa kun ei ole edes ihmiskontakteja. Pääset sinne varmaan muutenkin jollakin syyllä..
- Anonyymi
Tuskin avaavat ennen heinäkuun puoliväliä.
Minua huvituttaa: miksi joillain nuorilla naisilla ei ole sukkia ollenkaan jaloissa: ja nilkoista papelevat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tuonhan voi nyt suorittaa kun ei ole edes ihmiskontakteja. Pääset sinne varmaan muutenkin jollakin syyllä..
No olen kyllä löytänyt poliisin ohjeistuksista sellaisen syyn mikä saattais sopia tilanteeseen. Mutta en lähde kokeilemaan.
-pt- Pihis?
Niin, meinasit käydä maalla tsekkaamassa tilukset? 😀
No muakin syyhyttäis loput rangat maalla. Ehkä viikonloppuna piipahdankin siellä nakuttamassa vahän.
Hyvä että oot vielä elävien kirjoissa ja että näkee sua täälläkin välillä. Oot lyhentänyt nikkiä niin, että kohta katoaa kokonaan. 😃- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Pihis?
Niin, meinasit käydä maalla tsekkaamassa tilukset? 😀
No muakin syyhyttäis loput rangat maalla. Ehkä viikonloppuna piipahdankin siellä nakuttamassa vahän.
Hyvä että oot vielä elävien kirjoissa ja että näkee sua täälläkin välillä. Oot lyhentänyt nikkiä niin, että kohta katoaa kokonaan. 😃Täsä mää ole. Elävien kirjoissa ollaa ja palstaakin luen mut en ihan hirveesti kirjoittele enkä oikeen tiedä nykyään kuka on kuka. Tai joku joka on joskus ollut joku niin onkin joku muu?
Ja sit mulla on niin pashkat laitteet, että ei saa aina lähetettyä viestiä vaikka haluis.
Juu, nythän pääsisin sitten laillisesti tarkistamaan tilukset mutta olin varautunut sulun jatkuvan 19.4. saakka eli olen vähintään yhtä järkyttnyt kun silloin kun raja laitettiin kiinni. Mulla on lomaa tää viikko niin pitää miettiä jos perjantaina lähtisin käymään.
-pihis- Anonyymi kirjoitti:
Täsä mää ole. Elävien kirjoissa ollaa ja palstaakin luen mut en ihan hirveesti kirjoittele enkä oikeen tiedä nykyään kuka on kuka. Tai joku joka on joskus ollut joku niin onkin joku muu?
Ja sit mulla on niin pashkat laitteet, että ei saa aina lähetettyä viestiä vaikka haluis.
Juu, nythän pääsisin sitten laillisesti tarkistamaan tilukset mutta olin varautunut sulun jatkuvan 19.4. saakka eli olen vähintään yhtä järkyttnyt kun silloin kun raja laitettiin kiinni. Mulla on lomaa tää viikko niin pitää miettiä jos perjantaina lähtisin käymään.
-pihis-Pihis on parempi kuin pt. 🤘
Mä olin jo huolissaan, kun sua näkynyt missään. Taisin laittaa aloituksenkin, että missäs Pihis? 😃
Mietihän nyt vielä lähdetkö oitis mihinkään..saattaa vilahtaa useammalla mielessä ja sielläpäin tuo liikennehomma on ruuhkassa ja muussa vähän sieltä tännepäin, että oottele se ryntäys pois ainakin. 🤔
Mutta loistavaa löytää sut!
Tätähän pitää juhlistaa jollain biisillä...
https://youtu.be/SeIICZDyixQ
Hei... mitä muutakaan... 😃- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Pihis on parempi kuin pt. 🤘
Mä olin jo huolissaan, kun sua näkynyt missään. Taisin laittaa aloituksenkin, että missäs Pihis? 😃
Mietihän nyt vielä lähdetkö oitis mihinkään..saattaa vilahtaa useammalla mielessä ja sielläpäin tuo liikennehomma on ruuhkassa ja muussa vähän sieltä tännepäin, että oottele se ryntäys pois ainakin. 🤔
Mutta loistavaa löytää sut!
Tätähän pitää juhlistaa jollain biisillä...
https://youtu.be/SeIICZDyixQ
Hei... mitä muutakaan... 😃Ei minusta tarvi olla huolissaan, minä pärjään kyllä. Mut onhan se kiva, että joku muistaa.
Bussilla menen, jos menen. Tosin jos on ruuhkaa niin siellähän se bussikin seisoo. Ja vuoroja on vähennetty tosin paljon. Mutta ainakin mitä viimeisiä kertoja kävin maaliskuussa, niin aika eristyksissä pysty bussissakin istumaan siellä takaosassa, olenhan "takapenkin pahis"..heh.
Ja viimeisistä kerroista tulikin mieleen, että onneks ehdin just nähdä helmikuun lopussa Moksut livenä uuden levynsä tiimoilta, ennen kuin kaikki peruttiiin :-)
-oihis-
Juurikin näin
Laskujen mukaan otollisin aika Timo Similän ja Donna Donatellon kontrapunktiin on toukokuun toinen (2) päivä klo 11.23.
Sekunteja ei lasketa, sillä niillä ei tee mitään.
(Naurua)Aika omituista kun ei missään euroopassa vielä ole käppyrä tasaantunut silti aletaan jo purkamaan rajoituksia:
https://www.ts.fi/uutiset/maailma/4925394/Osa Euroopan maista purkaa jo koronarajoituksia Britanniassa voi olla tuhansia viruksen uhreja arvioitua enemmanMjoo
Haluatko tietää miksi?
No siksi että tietynlaiset ihmiset tietynlaisilla ominaisuuksilla varustettuna näyttäytyisivät selvieytyvän tästä paskakaaoksesta eräänlaisina voittajina.
Tiedä häntä.
(Naurua)- Anonyymi
Katsokaa, tästä ei hyvä tule seuraamaan. Kevät, mökkikausi alkamassa, Vappu... Kartat vilkkuu yhä punaisina kyllä. Kiinassa vasta pelätään kovempaa toista aaltoa!
- Anonyymi
Kohta hallituksella ei ole huolta niin kutsutusta eläke piikistä, eikä tarvitse harkita edes ns. eläkekattoa. Suuret ikäluokat kun vielä sadaan siivottua pois, ja maahan halpa työvoimaa lisää.
Mulla vanhempani tulossa tänään mökiltä takaisin kaupunkiin, vaikka kerroin ett mä olen vapaaehtoisessa karanteenissa, varmuuden vuoksi.
Ensimmäiset hesalaiset tulivat jo puolilta päivin mökkisaarelle, lossilta.
Mä taidan siivota ja pakata tavarani, muutan omaan talooni takaisin... ja pihatöitä mulla riittää, sekä kevät kylvöjä tehdä kukkapurkkeihin ja kaalin taimia iduttaa parvekelaatikkoon, koulia niitä sitt... no, katsotaan nyt ensin mist mä saan siemenet.
Palsta on muuten seonnut... Funeau muiden mukana Donadellonsa kanssa.
Mä en muista tiedä, mutt mulle tapaus Jan1 on ollut alusta asti selvä ja jo vuos sitten ymmärsin Peten olevan biseksuaalin; "ei häntä ois haitannut vaikka muijakaverilla ois ollut voimassa oleva lesbosuhde!" Päättelehän itse, mitä hän tuli kertoneeksi!
No vasta jälkeenpäin mä osasin yhdistää nämäkin asiat... palsta on eräänlainen opiskelupaikka mulle, oppia tunnistamaan erilaisista mielipiteistä koostuvaa kokonaiskuvaa.
Eipä mulla muuta... niin kai sä käsitit ett edellinen viestini sulle oli; huonoa huumoria ja ainoastaan piikittelyä sulle kyseisestä aiheesta!
anomuumi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta hallituksella ei ole huolta niin kutsutusta eläke piikistä, eikä tarvitse harkita edes ns. eläkekattoa. Suuret ikäluokat kun vielä sadaan siivottua pois, ja maahan halpa työvoimaa lisää.
Mulla vanhempani tulossa tänään mökiltä takaisin kaupunkiin, vaikka kerroin ett mä olen vapaaehtoisessa karanteenissa, varmuuden vuoksi.
Ensimmäiset hesalaiset tulivat jo puolilta päivin mökkisaarelle, lossilta.
Mä taidan siivota ja pakata tavarani, muutan omaan talooni takaisin... ja pihatöitä mulla riittää, sekä kevät kylvöjä tehdä kukkapurkkeihin ja kaalin taimia iduttaa parvekelaatikkoon, koulia niitä sitt... no, katsotaan nyt ensin mist mä saan siemenet.
Palsta on muuten seonnut... Funeau muiden mukana Donadellonsa kanssa.
Mä en muista tiedä, mutt mulle tapaus Jan1 on ollut alusta asti selvä ja jo vuos sitten ymmärsin Peten olevan biseksuaalin; "ei häntä ois haitannut vaikka muijakaverilla ois ollut voimassa oleva lesbosuhde!" Päättelehän itse, mitä hän tuli kertoneeksi!
No vasta jälkeenpäin mä osasin yhdistää nämäkin asiat... palsta on eräänlainen opiskelupaikka mulle, oppia tunnistamaan erilaisista mielipiteistä koostuvaa kokonaiskuvaa.
Eipä mulla muuta... niin kai sä käsitit ett edellinen viestini sulle oli; huonoa huumoria ja ainoastaan piikittelyä sulle kyseisestä aiheesta!
anomuumiMiten helsinkiläiset on muka jo puoliltapäivin tänään sinne Turun saaristoon? tulleet, koska purku avattiin vasta klo 13?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten helsinkiläiset on muka jo puoliltapäivin tänään sinne Turun saaristoon? tulleet, koska purku avattiin vasta klo 13?
Kuule, onneks mä en ole se vastuussa oleva henkilö, jonka pitäisi kyetä selittämään ns. mahdottomalta tuntuvaa rajan ylitystä, saarron aikana tapahtunutta! Jos näin on käynyt.
Joka tapauksessa kahdelle kesämökille tulivat omistajat, mantereelta klo 11.20 lähteneellä lautalla, kun äsken vielä soitin ja tiedustelin ett mihinkä aikaan naapurustoon on evakoita saapunut. Mökistä on näköyhteys, siis mökin pihalta näkee toisen naapuri talon ja sen pihan. Hesasta ajaa 2,5- 3 h kohteeseen, jotkut on päästetty läpi tai sit osaavat kiertää sulut.
Mutt auton kanssa se onkin jo vaikeampaa... lähes mahdotonta.Tosin on ollut helikoptereita ja multidroneja ilmassa valvojina.
Kyllä rajan pystyi ylittämään jos liikkui jalan.." ja joku oli ajanut: huvikseen rajalle kääntymään, noukki sitt paluumatkalla tämän jalankulkijan kyytiinsä."
Onneksi mä en le vastuussa näistä laittomuuksista, enkä hieman suurimmistakaan hölmöyksistä... Kiinan kaupoista ja menetetyistä valtion keräämistä verorahoista.
Mutt ei olla huolestuneita, oppivat iän myötä ja 20 vuoden kuluttua jo osaavat ennakoidakin... tulevia vaikeuksia, jos ei muuten niin ihan omakohtaisesti.
anomuumi
- Anonyymi
Ne rajat aukaistaan siksi, ett suurella osalla rikkaista Hesalaisista on kesämökki jossain saaristokunnassa tai saaressa. Ovat paremmassa turvassa haja-asutus alueilla omissa mökeissään kuin Uudellamaalla.
Nykyaikaisissa mökeissäkin on kaikki mukavuudet ja ihmiset oppineet tekemään jo karenssi aikanaan ns. etätöitä: jos on velvotteita tai halua työskennellä kotona.
Opettajat ja taiteilijat nyt ensin tulee mieleen ja jo tuo joukko on suuri.
Ruokaa saa maaseudullakin kotiin toimitettuna, joissain pitäjissä jopa ilman kuljetusmaksuakin, tai noudat ne itse, valmiiksi pakatut tilaamasi tavarat kauppiaalta sovittuun aikaan. Laskut saa maksettua netin kautta.
Typerää tuo karenssin purku joka tapauksessa on, näin pian se on suunnilleen -0, koska oireettomia on taatusti joukossa.
Sopii muistaa se HYKsin lääkärin tapaus... ja kohta oli toistakymmentä karenssissa, sekä tartunnan saaneet jotka myös ovat oireettomia ja levittävät tietämättään lisää tautia ympäristöönsä. Kun kerran poikkeustila astui voimaan, tulisi se myös ylläpitää muutaman kuukauden.- Anonyymi
Poikkeustila on vielä voimassa.
- Anonyymi
Rikkaat hesalaiset opettajat ja taiteilijat joku tuolla mainitsi. Kyllä aivan varmasti on niitä rikkaimpia hesalaisia. Näytä mulle rikas opettaja tai rikas taiteilija. Hoh hoijaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikkaat hesalaiset opettajat ja taiteilijat joku tuolla mainitsi. Kyllä aivan varmasti on niitä rikkaimpia hesalaisia. Näytä mulle rikas opettaja tai rikas taiteilija. Hoh hoijaa.
En mä pysty sulle esittelemään ketään tiettyä ihmistä, mutt arvelisin Helsingin yliopiston rehtori ja kaupunkiekologian professorin, kuuluvan kyllä niihin varallisiin ihmisiin.
Sitä omistaako hän kesäasuntoa tai ei, en osaa sanoa ja niitä joita tiedän tai tunnen: en taatusti luettele. Musiikkiakin pystyy tekemään muualla kuin studiossa... säveltämään, sovittamaan, sanoittamaan. Kirjailijat... kirjoittamaan, omassa rauhassaan varmaan paremmin mitä kaupunki olosuhteissa. Suunnittelu puolelta aina vaatesuunnittelusta arkkitehtuuriin jne.
Pois voidaan pudottaa vain ne joiden on pakosta oltava siellä läsnä, kuten jakeluautojen kuljettajat, kauppojen työntekijät, terveyden huollossa työskentelevät, taxikuskit, poliisit, yleensäkin virkavallan edustajat. - Anonyymi
Hyvin perustelit kabinetti- päätöstä. Samoin voisin ajatella tapahtuneen. Täällä pks kuitenkin volumia paljon enemmän kuin maakunnissa reissaavat ihmiset koronan tartuttajia pääasiassa olleet. Ehkä palaavat takaisin entiseen rajoitukseen, kun huomaavat maakunnissa resurssien riittämättömyyden?
- Anonyymi
Funeau kirjoitti:
Pää kiinni, idiootti.
Täällä keskustellaan.
(Hirn)Olkaa hiljaa ja huutakaa! .sanoi entinenkin huutokaupanpitäjä! Mummojen viisauksia, saunassa kuultua perimätietoa mulla. =D)))
- Anonyymi
Ojasta allikkoon. Purun seurauksena tilanne suomessa pahenee, se ei näy heti, sillä hoidon tarve ilmenee muutaman viikon viiveellä. Parin viikon päästä, huomataan, että hups huijaa tulipa tehtyä typerä päätös ja entistä tiukemmat suojatoimet niinkuin monissa muissakin maissa eli ulkonaliikkumiskielto, joka sinällään ei enää pelaata tilannetta. Sitten arvotaan tehohoitopaikat ja ikähän Suomessa ei ollut kriteeri vaan huonompikuntoinen parikymppinen jää ilman hoitoa kun tervaskanto kasikymppinen saa pari vuotta lisää elinaikaa. Voi helvetti. Tässä purussakin on vaan kyse siitä ettei uskalleta tehdä järeitä ratkaisuja!
- Anonyymi
Mjaa
Siis toi ei yksinkertaisesti toimi.
Siis ei voi aloittaa lausetta sanoilla, Purun seurauksena... etc.
Siinä tulee lukijalle purut silmille (Simillöille).
(Naurua) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mjaa
Siis toi ei yksinkertaisesti toimi.
Siis ei voi aloittaa lausetta sanoilla, Purun seurauksena... etc.
Siinä tulee lukijalle purut silmille (Simillöille).
(Naurua)Tjaa, meinaat ett traumatologiaa tulevaisuudessa tulevat harrastamaan, enenevässä muodossaan.
Jatkossa tulee kyllä kriminalistille enemmänkin töitä, laiminlyöntien seurauksena. Katsos määrätyiltä ikäviltä pois nukkuneiden exote tapausten ....
tutkimuksia tulee omaisten taholta otettamaan esille.
Joitain pörssiyhtiöitäkin saattaa joutua vielä korvausvelvolliseksi, laiminlyönneistään.
- Anonyymi
Asun suositulla mökkikunnalla ja työskentelen ruokakauppa-huoltoasemalla. Olen ollut huolissani paikkakunnan asukkaiden välinpitämättömyydestä etäisyyksien suhteen. Väki kokoontuu yhä juoruilemaan kahvioon ja terasille, vaikka pöydät ja tuolit on aikaa sitten viety piiloon. Siellä ne otsat yhdessä päivittelee että kohta tulee korona kun mökkiläiset saapuu. Tuntuu ettei väki ymmärrä että juuri tuollainen juorukerhojen kokoontuminen altistaa varmemmin virukselle, kuin se että mökkiläiset hurauttaa kylän läpi mökeilleen. Olemme vain reilun tunnin päässä Hesasta - jos mökkiläiset sairastuu niin ne aivan varmasti köröttelee takaisin Hesaan eikä jää meidän kunnan terveyspalveluita kuormittamaan. Nämä omat huoltsikan juoruilijat sen sijaan taitaa aika piankin olla vierekkäin tehohoidossa kun eivät ymmärrä pitää mitään turvavälejä...
- Anonyymi
ai, ai, pääsee taas mökille. =)
- Anonyymi
Mikä teissä ätmeissä oikein on kun runkkaatte himoiten jotain poliisivaltiota? Vissiin se että kun itse ei mitään tee, tai missään käy, niin ei kukaan muukaan saisi tehdä.
- Anonyymi
Ätmit haluaa poliisivaltion siksi että valtio määräisi heille naisen kainaloon ja lapsitavoitteen joka on saavutettava. Saisivat "rakastavan" naisen ja pääsisivät panemaan, ainakin sen verran että valtion määräämä lapsiluku tulisi täyteen.
Tai näin he vissiin haaveilee. - Anonyymi
Teistä toisista ätmeistä sitten taas osa ei ymmärrä mitä tapahtuu jos tilanne lähtee käsistä.
- Anonyymi
Äly hoi älä jätä. Jos käyt kaupassa niin se riittää saadaksesi tartunnan. Aivan sama onko raja auki vai kiinni. Nyt kissalanpojat oikeisiin töihin.
Miksi ei valiteta kun on kova paskatauti. Kuolee siihenkin ihmisiä.- Anonyymi
...no, jos suojautuu asianmukaisesti, käy ruuhka-aikojen ulkopuolella ja pitää väliä muihin kanssakulkijoihin, niin tartunnan saamisen todennäköisyys on aika matala. Kun vaan muistaisi suojaukset ja turvavälit niin ei olisi huolta. Hyvä hygienia ja etäisyys suojaa varmasti paremmin kuin mitkään maakuntien eristämiset. Jospa muidenkin paikkakuntien väki rupeaisi suojautumaan ja pitäisi väliä, kun uusimaa taas aukeaa. Pelko voi olla vahva motivaattori vetää hanskat käteen ja huivi kasvoille.
- Anonyymi
Jos katoit infon siinä selitettiin aika paljon miksi ei kannata lähteä toiselle paikkakunnalle nyt mökille. Muut rikokset, onnettomuudet yms. pitää huomioida ja kaikki virkamiehet on ylityöllistettyjä nyt Suomessa. Ja jos siellä mökillä sairastuu, vie pienen paikkakunnan vähäisiä sairaalapaikkoja.
- Anonyymi
Aluksi todettakoon, jotta puhutaan mitä puhutaan. Pääasia on, että pysyy mielessä. Mutta sitten itse asiaan:
Antaa tulla vain. Olenhan jo varautunut:
Päälläni on alati, jopa nukkuessa, tyvek, pitkävartiset kumihanskat, turvakengät, kypärä ja tietenkin autoflow kokonaamari 7:llä täyteen ladatuilla vara-akuilla.
Lisäksi olen tietenkin varannut 288kg palasaippuaa ja 64 litraa nestemäistä saippuaa. Vessapaperia on niin paljon ettei voida puhua kappalemääristä, vaan kuutioista.
Viimeisin rekkalastillinen makaronia ja nötköttiä tuotiin viime viikolla. Kaurahiutaleita on yksi siilo täynnä ja sähkövarmuuden takaamiseksi rakensin oman fissiovoimalan. Olen myös aseistautunut kriisin varalta sakaramiinoista ja singosta ihan normi kivääriin ja pistoolin asti.
>Similä<- Anonyymi
Sellainen avaruuden olosuhteisiin ja kuukävelijöille suunniteltu puku vain päälle, tyhjiöön varauduttu varusteilla ja vaatetuksella.
- Anonyymi
Pahinta kun vanhuksia kuolee hoitokoteihin. Eivät ne välitä mistään ja kun rajat avataan, omaiset menee katsomaan vanhuksia ja tuovat koronan mukanaan vanhuskoteihin.
- Anonyymi
Hoitolaitoksissa on edelleen vierailukielto.
- Anonyymi
On näyttänyt vanhuksia kuolevan hoivakoteihin vaikka rajat on nyt ollu kiinni. Mites sen selität?
Eih, ei vielä,oisivat voineet pitää kiinni edes kuun loppuun. Apinanaivoiset eivät ole valmiita siihen. Oli järkytys lukea miten muualla on käyttäydytty, ei mitään itsesuojeluvaistoa.
- Anonyymi
Tuo on lakijuttu: vaikka Helsinki tuota tartuttaa kaikkiin toisin niin kansalaisoikeuksien laki estää, perustuslaki estää tuon kiellon jatkamisen.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on lakijuttu: vaikka Helsinki tuota tartuttaa kaikkiin toisin niin kansalaisoikeuksien laki estää, perustuslaki estää tuon kiellon jatkamisen.
Eikun pääkaupunkiseudulla me just ollaan skarppina. Muissa paikoissa vähät välitetään turvaväleistä ja muista. On mukava päästä mökille(joka on korvessa,ei ikinä muita kontakteja edes matkalla) mutta pelottaa että juuri kun se ehkä alkoi taantumaan ihmiset saavat sen villiintymään taas,tapaukset nousee kun kukaan ei välitä argh!
- Anonyymi
p.Eppis kirjoitti:
Eikun pääkaupunkiseudulla me just ollaan skarppina. Muissa paikoissa vähät välitetään turvaväleistä ja muista. On mukava päästä mökille(joka on korvessa,ei ikinä muita kontakteja edes matkalla) mutta pelottaa että juuri kun se ehkä alkoi taantumaan ihmiset saavat sen villiintymään taas,tapaukset nousee kun kukaan ei välitä argh!
Etenkin Espoossa tuntuu että ihmiset todella kunnioittaa turvavälejä ja suojautuu asianmukaisesti. Kaduilla väistetään muut kaukaa eikä ostoksiakaan pakatessa ängetä kylkeen kiinni.
Helsingin keskusta on tyhjä ja siellä ihmiset välttelevät toisiaan kuin ruttoa. Mut ans' olla kun mennään vähän sivummalle - itäisessä Helsingissä ainakin kuljetaan huolettomasti, vailla suojia ja etäisyyksiä ei ylläpidetä. Nekin jotka yrittävät pitää suojauksista ja välimatkoista kiinni joutuvat kestämään monen muun huithapelointia. Tänäänkin eräs vanhempi rouva joutui väistämään ihan ojia myöten, kun rinnakkain vaunuja lykkivät mammat eivät vaivautuneet yhtään tiivistämään rivejään.
Olen kyllä vanhemmiltani kuullut että pk-seudun ulkopuolella on kovin hälläväli-asenne - sellainen, että ei meille tartu kunhan Hesalaiset pysyvät rajan takana.
Laki sanoo, että pitää purkaa. Piste.
Heidän henki vaarassa on sama asia kuin avattaisiin ruotsin ja venäjän ja se muihin maihin
valtakunta kirjoitti:
Yli 600 000 on vaarallista saada se.
No pistetäänkö hallitus linnaan ja jatketaan uudenmaan karenssia? Rikkoisivat Suomrn perustuslakia muuten.
Ei ole juuri mielipidekysymys....Siis avattaisiin.
Sinä annat ihmisille liikaa vastuuta kuin näet että kaikki ihmiset erehtyy ja mitäs siinä sit tapahtukin ja uskot että asiat lutviutuu. On se totta että minä varmasti saan pidettyä vanhemmat tallessa mutta voidaan olettaa kaikki muut tai yksinäisetvaltakunta kirjoitti:
Siis avattaisiin.
Sinä annat ihmisille liikaa vastuuta kuin näet että kaikki ihmiset erehtyy ja mitäs siinä sit tapahtukin ja uskot että asiat lutviutuu. On se totta että minä varmasti saan pidettyä vanhemmat tallessa mutta voidaan olettaa kaikki muut tai yksinäisetSiis uskot on uskotko?
valtakunta kirjoitti:
Siis avattaisiin.
Sinä annat ihmisille liikaa vastuuta kuin näet että kaikki ihmiset erehtyy ja mitäs siinä sit tapahtukin ja uskot että asiat lutviutuu. On se totta että minä varmasti saan pidettyä vanhemmat tallessa mutta voidaan olettaa kaikki muut tai yksinäisetSiis se avataan klo 13:00.
Ja ei tämä minusta kiinni ole... mitä sä höpäjät?Disse kirjoitti:
No pistetäänkö hallitus linnaan ja jatketaan uudenmaan karenssia? Rikkoisivat Suomrn perustuslakia muuten.
Ei ole juuri mielipidekysymys....Sehän tässä on kun ne ei näe mitään ja saan pistää taas eteenpäin viestiä.
valtakunta kirjoitti:
Sehän tässä on kun ne ei näe mitään ja saan pistää taas eteenpäin viestiä.
No joopa joo..
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Ehdotat sitä vaikka vanhukset päälle70 yli , 600 000 iäkkäät on vaarassa saada se tauti.
Iäkkäiden yli 70 vuotiaiden suositellaan olevan karanteenin omaisissa oloissa yhäkin. Heidän tilaansa ei vaikuta yhtään mitään, vaikka uudenmaan rajan yli ajetaan kuinka paljon tahansa.
Anonyymi kirjoitti:
Iäkkäiden yli 70 vuotiaiden suositellaan olevan karanteenin omaisissa oloissa yhäkin. Heidän tilaansa ei vaikuta yhtään mitään, vaikka uudenmaan rajan yli ajetaan kuinka paljon tahansa.
Mitä lähemmäs pöpö tulee. Eikä edes niissä hoitokodeissa onnistunut pysäyttää.
https://yle.fi/uutiset/3-11305367
Ei ne silloinkaan testannutAnonyymi kirjoitti:
Toistetaan sama asia
Anonyymi kirjoitti:
Ne on jo sairaanhoitajia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just näin. Ja silti noita yli 70 vuotiata pyörii tuolla kylillä. Mun työpaikalla yks oli sanonut asiakaspalvelijalle, että ei jaksa olla kotona. Ja muualla Suomessa niitä kokoontuu kauppakeskuksiin kuin ei ois mitään hätää..."kun se Korona on vaan siellä Helsingissä". Huoh.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Ehdotat sitä vaikka vanhukset päälle70 yli , 600 000 iäkkäät on vaarassa saada se tauti.
Saadaanpahan huoltosuhdetta terveemmäksi.
Anonyymi kirjoitti:
Ei siihen mitkään käsipesut riitä kun pöpö on kantajallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi vaikuttaa siihen riittääkö pienen paikkakunnan tehohoitopaikat. Lisäksi jos siellä mökillä sattuu haavereita, kuormittavat entisestään hoitajia ja muita.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Minusta olette hyvin julmia.
Ei luonto ajattele mikä on julmaa, tai tekopyhää. Surkein koronakohtalo tuskin on iäkkäällä palvelutalossa asuvalla ihmisellä, joka saa hyvän hoidon loppuun asti.
Ajattelepa taas vähän laajemmin. Korona vie nyt paljon resursseja, mutta helpottaa samalla tulevaisuutta värittämällä harmaan Euroopan ja ylipainoisen USA:n...iso rahansäästö tuleviin vuosiin. Anonyymi kirjoitti:
Ei luonto ajattele mikä on julmaa, tai tekopyhää. Surkein koronakohtalo tuskin on iäkkäällä palvelutalossa asuvalla ihmisellä, joka saa hyvän hoidon loppuun asti.
Ajattelepa taas vähän laajemmin. Korona vie nyt paljon resursseja, mutta helpottaa samalla tulevaisuutta värittämällä harmaan Euroopan ja ylipainoisen USA:n...iso rahansäästö tuleviin vuosiin.Missä sinun rakkaus on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just näin. Ja silti noita yli 70 vuotiata pyörii tuolla kylillä. Mun työpaikalla yks oli sanonut asiakaspalvelijalle, että ei jaksa olla kotona. Ja muualla Suomessa niitä kokoontuu kauppakeskuksiin kuin ei ois mitään hätää..."kun se Korona on vaan siellä Helsingissä". Huoh.
Oikeasti meistä kuka tahansa voi olla riskiryhmässä, ei pelkästään vanhat ihmiset. Niin kuin on nähty että täysin perusterveitä nuoriakin kuollut. Ei sitä elimistön tilaa tiedä ja aina on se ylireagoinnin mahdollisuus, eli kuolee liian hyvään immuunijärjestelmään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti meistä kuka tahansa voi olla riskiryhmässä, ei pelkästään vanhat ihmiset. Niin kuin on nähty että täysin perusterveitä nuoriakin kuollut. Ei sitä elimistön tilaa tiedä ja aina on se ylireagoinnin mahdollisuus, eli kuolee liian hyvään immuunijärjestelmään.
Nythän on tutkimuksissa myös vedetty jotain sen suuntaista että A-veriryhmät sairastuisi helpommin vakavasti tästä. No, Suomessahan tuo on yleisin veriryhmä. Tosin tuohon pitää suhtautua aika varauksella ja se on mahdollisesti vain yksi sairastumiseen vaikuttava tekijä.
Anonyymi kirjoitti:
Nythän on tutkimuksissa myös vedetty jotain sen suuntaista että A-veriryhmät sairastuisi helpommin vakavasti tästä. No, Suomessahan tuo on yleisin veriryhmä. Tosin tuohon pitää suhtautua aika varauksella ja se on mahdollisesti vain yksi sairastumiseen vaikuttava tekijä.
Tuokin luin
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Missä sinun rakkaus on?
Rakkautta on yllinkyllin, älä sure!
Anonyymi kirjoitti:
Ikäihmisiä pitää suojella, ne ei ole taakka🙄
Jos sijoitetaan oikein rahat.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Ikäihmisiä pitää suojella, ne ei ole taakka🙄
Jos sijoitetaan oikein rahat.Niin, ne ovat maata rakentaneet ja pitäneet meistä huolta. Nyt on meidän vuoro pitää heistä huolta suojelemalla tältä taudilta.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ne ovat maata rakentaneet ja pitäneet meistä huolta. Nyt on meidän vuoro pitää heistä huolta suojelemalla tältä taudilta.
Juuri niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekopyhää. Koska viimeks käyny vanhainkodissa? Puolet on jo psyykkisesti jossain muualla, toinen puoli kysyy joka ilta, että onko Jumala hänet unohtanut, kun ei vieläkään päästä pois.
Eli katse tulevaisuuteen.
- Anonyymi
Miksi aikaistettiin? Lain mukaan tehty päätös 19.4 asti.
Joku tehnyt ilmeisesti kantelun oikeusasiamiehelle uusimaan sulusta ja tylleröiset säikähtivät.- Anonyymi
Mamut vapauteen.
aukee vasta kello 13... ei kyllä mustakaa mitää järkee koko touhussa
- Anonyymi
Helsinkiläisillä ei ole tietokoneita asunnoissaan, on pakko mennä mökeilleen tekemään etätöitä.
- Anonyymi
Nyt pääsevät muusuomalaiset viruslingot Uuttamaata saastuttamaan.
- Anonyymi
Uudenmaan viruslinko vapautetaan, näin saadaan jokainen suomen kolkka koronaan. Se on varma. joku mökkiläinen meinaa, etten mä sitä levitä, tällä systeemillä ollaan joka kylä viruksessa.
- Anonyymi
Eli suunnitelman mukaan: tautihuippua on hidastettu. Helsingin ois kenties vielä voinut pitää eristettynä, kunnes uudet tartunnat ois kääntynyt laskuun. Samoin Länsi-Pohja, Kainuu
- Anonyymi
On se kumma saatana, kun ei tajuta mitään. Vain pakko tehoaa puoleen suomalaisista. Hämeessä on juuri saatu virus hallintaan, mutta nyt mökkiläiset tulee pitkässä letksaa kohti hämettä mökkeileen ja moni kantaa virusta, niin on peli pelattu.
- Anonyymi
Aika lailla itseään saa syyttää, jos viruksen jostain nappaa. Niin paljon tietoa on ollut saatavilla siitä miten suojata itseään.
Asun Helsingin keskusta-alueella, käyn töissä julkisia käyttäen ja ulkoilutan koiraani keskustan puistoissa ja meren rannalla. Tulee siis pyörittyä aika aktiivisesti täällä pahimmalla tartunta-alueella.
Suojautuminen, etäisyys muihin ja järjen käyttö on pitänyt tähänkin asti terveenä. Jos tähän pystyy Helsingin keskustassa, niin siihen pystyy muuallakin Suomessa. Muiden puuhat ei paljoa itseen vaikuta, kun ymmärtää suojautua ja pitää etäisyyttä.- Anonyymi
Ei siltä välttyä voi jos on ihmisten ilmoilla liikuttava. 5/6 sairastaa oireettomana ja tartuttaa. Kangasmaskit on yhtä tyhjän kanssa. Kyllä sen suurin osa sairastaa, tiedä sitten missä muodossa.
- Anonyymi
Ei oikeusvaltioon kuulu mitkään liikkumisrajoitukset, vituttaa kun papparaiset täälläkin huutavat kaikenlaisten saatanan rajoitusten ja holhouksen perään. Jollei ätmit itse missään liiku niin ei se saatana tarkoita etteikö muut niin tekisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2312122Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101798Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601396Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801205Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171048- 581015
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89984TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15980- 70832
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42824