Onko kokemuksia? Koko ajan hakee työntekijöitä, mutta ei ole uusia toimipisteitä.
Provesta Oy työntekijäpula?
7
2020
Vastaukset
- Anonyymi
Kokemuksen perusteella en voi suositella. Joukkoirtisanomisia ja perusohjaajat vetää omalla toiminnallaan ilman ylempää koulutusta yksiköitä.
- Anonyymi
Löytyykö henkilöitä joilta Provesta Oy ltä työkokemusta tai ollut harjoittelun siellä?
Ryhmäseksi on hyvä juttu
- Anonyymi
Oon itse töissä Provella. Mun paikassa työntekijöitä haetaan, kun yksikön toiminta laajenee ja eri palveluihin tulee lisää asiakaspaikkoja. Kun on enemmän asiakkaita, niin tarvitaan enemmän tekijöitä. Eli ainakin mun mielestä kertoo hyvää se, että työpaikat on sitten haussa, eikä vedetä alimiehityksellä. Ja laillisesti laitetaan paikat vielä julkiseen hakuun, eikä vain kutsuta tuttuja ja sukulaisia duuniin. Lisäksi mun työpaikassa on tosi hyvä ilmapiiri. Suosittelen rohkeasti hakemaan!
- Anonyymi
Riippuu täysin paikasta. Varsinaisen ohjaustyön lisäksi pitää ohjaajan yleensä myös siivota ja valmistaa ja tarjoilla ruoka, sekä hakea kolmesti viikossa ruokatarvikkeita kaupasta. Taitaa yhdessä yksikössä Toppilassa olla laitoshuoltaja apuna. Joissakin paikoissa vedetään jatkuvasti alimiehityksellä, eivätkä kuntoutujat saa sitä tukea, mitä tarvitsevat. Silloin pakka leviää.
Ylitöiden maksamisesta pitää tapella. Yrittävät saada ottamaan ne tunteina pois. Palkka on alin mahdollinen ja työ toisinaan hyvin vaativaa.
Työnä olisi kivaa, jos olisi riittävästi resursseja, mutta nyt en voi suositella.
Muutamassa yksikössä joukkoirtisanoutumisia työolojen vuoksi.- Anonyymi
Jep, siinä määrin voin samaistua edellä mainittuun, ettei henkilökunta pääse toimimaan siinä työssä, johon tätä ollaan rekrytoitu.
Asiakkaina toimivat sosiaalityöntekijät ostavat palvelua asiakkailleen, jotka ovat arkensa kanssa tukea tarvitsevia ihmisiä. Mutta koko henkilökunnan aika valuu läpi sormien, kun joutuvat toimimaan milloin missäkin ovelta ovelle kiertelyhommissa, kokkeina jne. ja sitten taas, kun asukas tarvitsisi yksilökohtaista tukea jossakin asiassa, ei ole aikaa.
Minkäänlaista raportointia ei pidetä vuorojen vaihtuessa, jolloin eilen päätetyt tämän päivän hoidettavat asiat eivät ole tiedossa, kun niitä pitäisi lähteä toteuttamaan.
Henkilökunta vaihtuu niin tiuhaan tahtiin, ettei kukaan ennätä tutustua asukkaisiin.
- Anonyymi
Tarkennus vielä ylitöihin. Niitä ei saisi tehdä, mutta kun joutuu tekemään, pitäisi ottaa pois tunti tunnista periaatteella, joka on laiton. Jos ylityöt otetaan aikana, aina työntekijän toiveesta, niin ne korvataan korotetusti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418