Provesta Oy työntekijäpula?

Anonyymi

Onko kokemuksia? Koko ajan hakee työntekijöitä, mutta ei ole uusia toimipisteitä.

7

2020

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kokemuksen perusteella en voi suositella. Joukkoirtisanomisia ja perusohjaajat vetää omalla toiminnallaan ilman ylempää koulutusta yksiköitä.

• Anonyymi

Löytyykö henkilöitä joilta Provesta Oy ltä työkokemusta tai ollut harjoittelun siellä?

• Ryhmäseksi on hyvä juttu

• Anonyymi

Oon itse töissä Provella. Mun paikassa työntekijöitä haetaan, kun yksikön toiminta laajenee ja eri palveluihin tulee lisää asiakaspaikkoja. Kun on enemmän asiakkaita, niin tarvitaan enemmän tekijöitä. Eli ainakin mun mielestä kertoo hyvää se, että työpaikat on sitten haussa, eikä vedetä alimiehityksellä. Ja laillisesti laitetaan paikat vielä julkiseen hakuun, eikä vain kutsuta tuttuja ja sukulaisia duuniin. Lisäksi mun työpaikassa on tosi hyvä ilmapiiri. Suosittelen rohkeasti hakemaan!

• Anonyymi

Riippuu täysin paikasta. Varsinaisen ohjaustyön lisäksi pitää ohjaajan yleensä myös siivota ja valmistaa ja tarjoilla ruoka, sekä hakea kolmesti viikossa ruokatarvikkeita kaupasta. Taitaa yhdessä yksikössä Toppilassa olla laitoshuoltaja apuna. Joissakin paikoissa vedetään jatkuvasti alimiehityksellä, eivätkä kuntoutujat saa sitä tukea, mitä tarvitsevat. Silloin pakka leviää.
      Ylitöiden maksamisesta pitää tapella. Yrittävät saada ottamaan ne tunteina pois. Palkka on alin mahdollinen ja työ toisinaan hyvin vaativaa.
      Työnä olisi kivaa, jos olisi riittävästi resursseja, mutta nyt en voi suositella.
      Muutamassa yksikössä joukkoirtisanoutumisia työolojen vuoksi.

• Anonyymi

Jep, siinä määrin voin samaistua edellä mainittuun, ettei henkilökunta pääse toimimaan siinä työssä, johon tätä ollaan rekrytoitu.
        Asiakkaina toimivat sosiaalityöntekijät ostavat palvelua asiakkailleen, jotka ovat arkensa kanssa tukea tarvitsevia ihmisiä. Mutta koko henkilökunnan aika valuu läpi sormien, kun joutuvat toimimaan milloin missäkin ovelta ovelle kiertelyhommissa, kokkeina jne. ja sitten taas, kun asukas tarvitsisi yksilökohtaista tukea jossakin asiassa, ei ole aikaa.
        Minkäänlaista raportointia ei pidetä vuorojen vaihtuessa, jolloin eilen päätetyt tämän päivän hoidettavat asiat eivät ole tiedossa, kun niitä pitäisi lähteä toteuttamaan.
        Henkilökunta vaihtuu niin tiuhaan tahtiin, ettei kukaan ennätä tutustua asukkaisiin.

• Anonyymi

Tarkennus vielä ylitöihin. Niitä ei saisi tehdä, mutta kun joutuu tekemään, pitäisi ottaa pois tunti tunnista periaatteella, joka on laiton. Jos ylityöt otetaan aikana, aina työntekijän toiveesta, niin ne korvataan korotetusti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe