Olemme laatimassa osituspaperia, eronneet vähän aikaa sitten.
Osituspaperiin on kirjattu omaisuus, arvioitu yhdessä sen suuruus ja sovittu jakamisesta sovussa.
Meillä on kaksi asuntoa ja olemme arvioineet ne yhtä arvokkaiksi (vaikkeivät ehkä todellisuudessa olekaan). Toinen asunnoista on molempien nimissä, toinen minun. Velkoja meillä ei enää ole.
Hankimme vielä kaksi todistajaa ja teemme kahdet samanlaiset osituspaperit, molemmille meille omat.
Olen aiemmista puheenvuoroista (pari sivua aiemmin) lukenut M36:n neuvoja omaisuuden jakamisesta. Niistä on herännyt kysymys: MIKÄ EROTTELUSOPIMUS ON?
Riittääkö se, että olemme KESKENÄMME arvioineet talojemme arvon? Emme haluaisi käyttää juristin apua, jos ei ole pakko (käteisvarat vähissä)...
Vai pitääkö kuitenkin jonkun pankkimiehen/juristin tehdä joku erottelusopimus, vaikka olemmekin keskenämme yksimieliset omaisuudenjaosta?
Mikä on erottelusopimus?
3
1695
Vastaukset
- reeree
Puolisoiden välillä tehdään omaisuuden erottelu silloin, kun puolisoilla on ollut avioehto eli on omaisuutta, johon puolisolla ei ole aavio-oikeutta (yhteinen omaisuus on tietysti asia erikseen tai jos vain osa omaisuudesta onkin avio-oikeuden alaista). Erottelussa katsotaan mikä omaisuus kuuluu kenellekin, ei sen kummemmasta ole kysymys. Tätäkö tarkoitit?
- Sama kysyjä
Tajusinko oikein, että kun avioehtoa ei ole, omaisuuden erotteluakaan ei tarvita, vaan riittää kun omaisuus puolitetaan?
- Nimetön
oletteko hankkineet molemmat asunnot avioliiton aikana? jos ette niin ennen avioliiton alkua hankittua omaisuutta ei huomioida osituksessa!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1795850
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263644- 802536
- 372069
- 331872
- 431837
- 1061754
- 211636
- 271492
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!371418